لامبورگینی اوراکان استراتو اولین محصول این برند با پیشرانه کاملاً درونسوز خواهد بود. ایتالیاییها از این خودرو در آذر ماه سال جاری رونمایی خواهد کرد. لامبورگینی امروز این اخبار را تائید کرده است. به این ترتیب شاهد به پایان رسیدن تقریباً ۷۰ سال تولید محصولات اسپرت درونسوز توسط این خودروساز خواهیم بود. استراتو به دیگر اعضای جدید سبد محصولات لامبورگینی یعنی اوراکان تکنیکا و اوروس پرفورمنته خواهد پیوست، خودروهایی که در سال جاری معرفی شدهاند.
اتوکار میگوید جانشین لامبورگینی آونتادور مشهور از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد. این خودرو که قرار است در سال ۲۰۲۳ پدیدار شود همچنان از پیشرانه ۱۲ سیلندر حجیم سود خواهد برد اما دستیار هیبریدی جدیدی نیز وجود خواهد داشت که طبق گفته مدیران شرکت باعث میشود جانشین آونتادور بسیار قویتر از این خودروی دوستداشتنی باشد. اما آخرین محصول کاملاً درونسوز لامبورگینی یعنی استراتو قبل از رونمایی تستهای متنوعی را پشت سر گذاشته است. این خودرو اساساً مبدع کلاس جدیدی خواهد بود، کلاسی که در آن خبری از سوپرکارهای قدبلند و آماده آفرود نیست! استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی قبلاً درباره لامبورگینی اوراکان استراتو گفته بود:
ما مجبوریم در زمینی نرمال بازی کنیم و فکر میکنم فرصت بسیار خوبی برای تولید محصولی ویژه در کلاس اسپرتها وجود دارد، محصولی که تاکنون توسط هیچ شرکت دیگری تولید نشده است.
زمانی که از وینکلمن پرسیده شده آیا استراتو نسبت به خودرویی همچون کانتاش LPI 800-4 جالبتر است یا خیر گفته است:
قطعاً همینطور است. تولید گهگاه خودروهای رترو خوب است. من فکر میکنم کانتاش خودروی فوقالعادهای بود اما برند ما باید روبهجلو حرکت کند. ما باید شیشه جلوی وسیع و آینه وسط کوچکی داشته باشیم.
مدیر ارشد لامبورگینی میافزاید:
درک تاریخ شرکت مهم است تا بفهمیم در گذشته چه اتفاقی افتاده اما ما باید خلاق باشیم. باید همواره غیرمنتظره عمل کنیم و وارد راههای جدید شویم.
بیتفاوتی وینکلمن به خودروهای تک ساخت الهام گرفته از گذشته و محصولات محدود به خوبی مشخص شده است. وینکلمن در زمان معرفی کانتاش در سال پیش و اندکی پس از سکانداری دوباره لامبورگینی گفت:
من لامبورگینی را با این ایده که هرگز خودرویی رترو نخواهیم ساخت ترک کردم؛ بنابراین در زمان بازگشت به شرکت گفتم چرا حالا این کار را انجام میدهیم؟ اما زمانی که خودرو را دیدم و دربارهاش صحبت کردم از ساختنش خوشحال بودم.
اوراکان استراتو که در زبان ایتالیایی به معنی “جاده کثیف” است اولین بار بهصورت مفهومی در سال ۲۰۱۹ و به عنوان نسخه خشنتر اوراکان اوو معرفی شد. در آن زمان سخنگوی لامبورگینی گفته بود علیرغم اینکه حداقل یک نسخه عملکردی از این خودرو تولید شده اما برنامهای برای تولید بیشتر آن وجود ندارد اما خودروهای مفهومی و تک ساخت ها معمولاً راهی تستهای زمستانی نمیشوند و این امر نشان داد استراتو به نمایندگیها راه خواهد یافت. این خودرو از نظر بصری ارتفاع بیشتری نسبت به سطح زمین دارد و از ورودی هوا در سقف و ریلهای روی آن استفاده میکند. سپر جلوی این خودرو نیز تقویت شده و چراغهای LED نیز روی کاپوت وجود دارند. اوراکان استراتو هنوز از قوس چرخ های مدل کانسپت استفاده نمیکند، قطعاتی که قبلاً گفته شده بود شاید با پرینت سهبعدی تولید شوند.
کانسپت استراتو از همان پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری اوراکان اوو که قدرت ۶۳۱ اسب بخاری دارد استفاده میکرد. این پیشرانه نیروی تولیدی را به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک تحویل میدهد. انتظار داریم نسخه تولیدی این خودرو همان تنظیمات فرمان پذیری چرخ های عقب را حفظ کرده اما از نسخه بازنگری شده سیستم LDVI برای سطوح دارای کشش کمتر استفاده کند. هنوز مشخص نیست که لامبورگینی اوراکان استراتو محصولی تک ساخت همانند آونتادور J و SC20 رودستر خواهد بود یا اینکه به تعداد محدود و شاید بیشتر تولید خواهد شد.
electriclovecar
۱۷ آبان ۱۴۰۱خودروهای درون سوز روز ب روز کمتر میشن و این برای طبیعت و صنعت و ایندگان عالیه
دوران خودروها با کلی مشکلات مکانیکی و… تمومه و این ب نفع مصرف کننده هستش
D:
۱۷ آبان ۱۴۰۱این حرف های شما منطقی نبود
درسته Co2خوب نیست ولی
یون فلزات رو بعد از تمام شدن میخواید چیکار کنید؟
میدونید چه بلای بدتری نسبت به تغییر پ هاش آب روی طبیعت میاره؟
R
۱۷ آبان ۱۴۰۱تو اخه هنوز خودرو برقی نیومده تست نشده سوار نشده مشکلاتش پدیدار نشده مدت طولانی رانده نشده چطور داری از خرابی خودروهای درونسوز حرف میزنی و برقی هارو بدون مشکل میدونی؟
ارسلان
۱۷ آبان ۱۴۰۱متان اثرش 23 برابر بدتر از کربن دی اکسید هست / پس بهتره انسان و حیوانات رو منقرض کنیم تا جایی که جمعیت شون اینقدر کم بشه که کره ی زمین بتونه متان تولیدی شونو هندل کنه چون تولید کننده متان هستن و فقط حشره ها و درختان باقی بمونن چون این برای طبیعت و آیندگان عالیه D :
ARYA
۱۸ آبان ۱۴۰۱اولا آسیبی که خودروی برقی به طبیعت میزنه بیشتر از خودروی درون سوز نباشه کمترم نیست! اینکه خودروی برقی واسه طبیعت خوبه صرفا یه شعاریه که گفته میشه وگرنه خود پروسه تولید باتری چندین برابر کربندیاکسید بیشتری تولید میکنه!!
دوما، حتی اگه فرض کنیم ماشین برقی واسه طبیعت مفید باشه، بازم ایده سوپراسپورت برقی مسخرس
حمزه آجرلو
۱۸ آبان ۱۴۰۱یعنی اینهمه خودروساز و طراح با بودجه های چند صد میلیاردی ، نمیدونن که خودروی برقی بیشتر آلوده میکنه !!!!!!؟؟؟؟ و به نظر شما اشتباه میکنن !!!!؟؟؟ ، این چه حرفیه !!!!؟؟؟ ، معلومه حساب کتاب کردن دیدن خودروی برقی تمیز تر و به صرفه تره .
علی رضایی
۱۷ آبان ۱۴۰۱پدال جان چرا پارت ۲ تیزر لامبورگینی هوراکان استراتو رو نزاشتی
ممد ژانگولر
۱۷ آبان ۱۴۰۱این ماشین فروش بالایی پیدا میکنه فقط بخاطر اینکه زیرش بلنده
چه عجب به حرف ما گوش کردن
Just toyota
۱۷ آبان ۱۴۰۱خبر هایی دیدم که میگن نسل جدید هوراکان : از موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با یک موتور برقی برخورد دار است ، در واقع همون موتوری که روی : پورشه پانامرا توربو s هیبریدی هست این سامانه روی پورشه ۶۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه ولی به احتمال زیاد لامبو تقویتش میکنه و حدس میزنم خوروجیش رو تا ۸۰۰ اسب برسونه
akrh78
۱۷ آبان ۱۴۰۱من چنین خبری ندیدم ولی لامبورگینی یه وی 8 4 لیتری برا هایپرکار لمانز خودش داره توسعه میده و احتمالا از همون موتور برا محصولات جاده ای اینده خودش استفاده میکنه
Just toyota
۱۷ آبان ۱۴۰۱از نظر من این نسخه هوراکان یه پارادوکس بزرگی با تاریخ این خودروساز داره ، خداییش لامبورگینی رو برای آفرود نمیخرن ، اکثر اونایی لامبورگینی میخرن از ماشین بیشتر به عنوان یه ابزار خودنمایی استفاده میکنن و کاربردی بودن اصلا براشون مهم نیست حداکثر کاری که باهاش میکنن اینه که آخر هفته ها میرن پیست و باهاش گاز میدن ، اینطور محصولات عجیب غریب فقط و فقط به درد کلکسیونر ها ( مثل مانی خوشبین میخوره ) که ماشین رو میخرن ، میزارن تو پارکینگ و بعد از ۴ یا ۵ سال با ۵ برابر اون قیمتی که خریدن میفروشن ( چون خودرو های تک ساخت و تولید محدود نه تنها افت قیمت ندارند بلکه به مرور زمان قیمتشون به شدت افزایش پیدا میکنه )
akrh78
۱۷ آبان ۱۴۰۱پورشه هم خیلی سالها قبل تو این کلاس 911 تولید میکرده و الانم گاهی وقتا یه کانسپتی چیزی تو این سبک معرفی میکنه و یه پروتوتایپ نسل 992 سافاری هم دیده شده در حال تست
بحث تاریخ و اینا هم به نظرم در مقابل پول کشکه. از زمانی که پورشه شاسی بلند کاین رو ساخت دیگه تاریخچه و اصالت و اینا رفت کنار و شرکتا دونه دونه رفتن سمت شاسی بلند سازی و کلا هر چیزی که توش سود باشه
The Grand Tour
۱۷ آبان ۱۴۰۱متاسفانه این جو الکتریکی سازی به برند های اسپورت و سوپرکار ساز هم رسیده و دارن کم کم نسل موتور های بنزینی رو از بین میبرن، در صورتی که یکی از بزرگترین هنر سازنده یه انجین بنزینی قدرتمند و بهینه اس و گرنه ۴ تا موتور الکتریکی با باتری فلان و ۱۰۰۰ اسب رو شرکتای تازه کار هم میتونن بسازن.
هنر این شرکت ها هم به ابتذال کشیده میشه هم در این موضوع هم با این زبان طراحی جدید خودرو های الکتریکی.
ARYA
۱۸ آبان ۱۴۰۱حق
kimfan
۱۷ آبان ۱۴۰۱بالاخره اینا یه ماشین ساختن که بقول جرمی، میشه باهاش توی خیابونای اروپا رانندگی کرد!
ARYA
۱۸ آبان ۱۴۰۱ماشین برقی هرچقدرم واسه طبیعت مفید باشه (که نیست و ده سال دیگه که میلیون ها باتری دور انداخته شده وارد طبیعت شد تازه میفهمید برقی بودن خوبه یا نه) سوپر اسپورت نباید برقی باشه
یکی از ویژگی های سوپراسپورتا موتورهای قویشونه که ساعت ها روشون مهندسی شده تا بتونن پرفورمنس بالایی تولید کنن درحالی که ساختن ماشین سریع برقی هیچ زحمتی نداره!
دوما مگه سوپراسپورتا چقدر CO2 تولید میکنن که بخوان برقی بشن؟ اکثر سوپراسپورتا تولید محدودن و منطقی نیست که به خاطر تولید آلاینده برقی بشن
سوما اگه قرار باشه ماشینایی مثل فراری لامبورگینی یا بوگاتی برقی بشن دیگه هیچ ویژگی منحصر به فردی نسبت به ماشینای جادهای ندارن. کسایی مثل انزو فراری همه تلاششونو کردن تا فراری خاص باشه طوری که هرکسی دیدش ذوق کنه ولی با این روند تا پنج سال دیگه کسی از دیدن فراری ذوق نمیکنه:(
ARYA
۱۸ آبان ۱۴۰۱فراری برقی
بوگاتی برقی
لامبورگینی برقی
اگه این آیندهس و اسمشو میزارید پیشرفت واقعا باید به عقل خودتون شک کنید
فقط امیدوارم مکلارنم به این لیست اضافه نشه!