لامبورگینی

معرفی لامبورگینی هوراکان STJ، نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با موتور V10

STJ که بر اساس STO ساخته شده، نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با هوراکان و پیشرانهٔ V10 است که تنها در ۱۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

تنها چند ماه دیگر با معرفی سوپراسپرت جدید لامبورگینی تمراریو فاصله داریم که این یعنی هم‌اکنون زمان خداحافظی با هوراکان فرارسیده است. بدین منظور، مردان سنت آگاتا آخرین نسخهٔ هوراکان را با نام STJ (مخفف سوپر تروفئو جوتا) معرفی کرده‌اند. این نسخه بر اساس هوراکان STO ساخته شده اما تغییراتی را تجربه کرده و تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید می‌شود. این سوپراسپرت نشان‌دهندهٔ پایان یک دورهٔ مهم خواهد بود زیرا ازآنجایی‌که تولید آئودی R8 هم خاتمه یافته است، STJ پایانی را نه‌فقط برای هوراکان بلکه برای موتور V10 هم رقم خواهد زد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات STJ تجهیز به کمک‌فنرهای قابل تنظیم برگرفته از مسابقه بجای کمک‌فنرهای فعال STO است. راننده می‌تواند این کمک‌فنرهای جدید را به‌صورت دستی تنظیم کند و سواری نرم‌تری را در کنار افزایش دقت فرمان داشته باشد. علاوه بر این، مهندسان بخش مسابقه‌ای لامبورگینی آیرودینامیک STJ را هم با افزودن دو کانارد کربنی به طرفین سپر جلو و افزایش ۳ درجه‌ای بال عقب بهبود داده‌اند. هرچند این تغییرات اندک به نظر می‌رسند اما به گفتهٔ لامبورگینی باعث افزایش ۱۰ درصدی داون‌فورس شده است.

بااین‌حال، انتظار افزایش قدرت را نداشته باشید زیرا پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی هوراکان همچنان همان ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور نسخهٔ STO را تولید می‌کند. البته لامبورگینی لاستیک‌های جدید بریجستون پوتنزا را برای STJ در نظر گرفته که روی رینگ‌های ۲۰ اینچی تک‌پیچ قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها همراه با ارتقاء آیرودینامیک و کمک‌فنرها باعث شده STJ بتواند یک دور پیست ناردو در جنوب ایتالیا را بیش از یک ثانیه سریع‌تر از STO طی کند.

لامبورگینی برای بدنهٔ هوراکان STJ دو لیوری مختلف را در نظر گرفته است که در تصاویر یکی از آن‌ها را با بدنه آبی، سقف مشکی و تریم‌های قرمز و سفید می‌بینیم درحالی‌که طرح دوم رنگ خاکستری را برای بدنه ارائه می‌کند. برای در داخل خودرو هم پلاکی فیبر کربنی حاوی شماره ساخت در نظر گرفته شده است که تولید محدود بودن STJ را نشان می‌دهد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند یک پلاک اختصاصی مطابق با سلیقهٔ خود را هم سفارش دهند که روی داشبورد سمت سرنشین نصب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. r8gt

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    نهههه 😭
    اون از R8 این هم از هوراکان …

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. Mercedes

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (958 ديدگاه)

      شاید باورت نشه ولی محبوب ترین موتور های درون سوز واسه من v10 ها و V8 ها بودن
      😢حتی از v12 هم بیشتر دوستشون داشتم(دارم)

      موافقم 5
      مخالفم 9
  2. ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    اینو که تازه درست کردن چرا میخوان توقف تولیدش کنن؟؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 16
    1. Mercedes

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (958 ديدگاه)

      اول معرفی شد
      بعد دیدن مشکل مالی دارن ۱۰ تا بیشتر نمیتونن بسازن کنسل شد
      (میخواستم اینو نگم گفتم شاید نمیدونی واقعا
      ولی دیدم ۳ هزار تا کامنت گذاشتی گفتم پس کم تجربه نیستی و آگاهی 😂 )

      موافقم 8
      مخالفم 7
    2. Reza Waffen SS

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      برادر هوراکان مال 2014 هستش کجاش تازس

      موافقم 8
      مخالفم 3
  3. ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    چنده قیمتش ؟؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 5
  4. علی جردن

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    فقط خودروی دوکلاچه یا تنفس طبیعی مثل هوراکان یا FMC 511 سوار شین تا معنی هندلینگ درک کنید
    توربو لذت سواری موتور تنفس طبیعی نداره

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. ممدقلی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (111 ديدگاه)

      jfmc چه دیگه ؟ فردا موتورز؟

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. علی جردن

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        بله فردا ۵۱۱
        دستتو بکشی روی سطح داشبورد از شدت کیفیت کف خون قاطی می کنی

        موافقم 9
        مخالفم 6
        1. Mercedes

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (958 ديدگاه)

          حباب میدی بیرون
          صورتی
          زرد
          ابی

          موافقم 3
          مخالفم 4
    2. علی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      تنفس طبیعی لذت خالص از دور موتور هزار ۱۰۰۰شروع میشه تا ۹۰۰۰ دور
      ولی توربو از ۲۰۰۰ شروع میشه تا ۴۰۰۰ گشتاور و لذت زود تموم میشه
      ولی امان از تنفس طبیعی عاشق تم ممممم هوراکان هر ذره از وجودش لذت خالص هست موتورش یه تندیس واقعی هست تندیسی از هنر و عشق تکنولوژی

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. amir-mr

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    حیف باید v10 خداحافظی کنیم
    امیدوارم جانشینش مثل خودش جذاب
    افسانه باشه

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. زیزیگولو

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    موتور V10 یه هیولایی قدرتمندو وحشیه و درسته به نرمی V12 نیستش ولی از موتور V8 خیلی پیچیده تره و باید درنظر بگیریم که موتور V10 تقریباً طولی برابر با یه موتور 6 سیلندر خطی داره ولی قدرتو توانش خیلی بیشتر از 6 سیلندر خطی هستش ………. برگِ برنده یه موتور V10 به کار رفتنش تو سوپرکارای موتور وسط هستش چون توانایی گردش بالاتری نسبت به موتور با همون حجم و گنجایش ولی با تعداد سیلندر کمتر رو داره و از طرف دیگه اکثراً طول V12ها بیشتر از V10ها هستش که تو طراحی خودرو مشکل آفرین میشن و نتیجه این هستش که اهمیت V10 ها واسه خودروسازا‌ کاملاً انکار ناپذیر و هنوزم شاهد کاربرد V10ها تو ماشینای سوپراسپرت هستیم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. OldBoy

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    موتور های وی ۱۰ همونقدر که دیر اومده بودن زود هم رفتن
    اون صدای خشن و مردانه شون داره به تاریخ می‌پیونده امیدوارم حداقل بعدا با هیدروژن برگردن

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Mercedes

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (958 ديدگاه)

      احتمالش هست
      چون اروپا و آمریکا و بقیه نمیتونن با چین تو برقی ها رقابت کنند ، چه تو تکنولوژی چه تو زنجیره تامین و تیراژ تولید و قیمت و …
      واسه همین هوشمندانه ترین راه اینه همشون روی تکنولوژی هیدروژنی سرمایه گذاری کنم که هم جایگاهشون حفظ بشه ، هم از انرژی پاک استفاده کنن و هم از چین عقب نیفتند
      اتفاقا خیلی هم خوبه
      مثل ایران که هم ماشین بنزینی داره هم گاز سوز
      چه اجباری هست که حتما همه باید از یک تکنولوژی (برقی ) استفاده کنن؟ هر کسی باید تو چیزی که مهارت داره فعالیت کنه
      چین برقی خوب میسازه خب همونو ادامه بده
      کره هم همینطور
      ژاپن و آمریکا و مخصوصا اروپا کلی تجربه تو موتور های درون سوز دارن و از طرفی شانسی تو برقی ها واسه رقابت ندارن
      پس بهترین کار اینه برن سمت هیدروژن یا یک سوخت مصنوعی و یه چیز جایگزین که هم از تکنولوژی موتور هاشون همچنان سود ببرن هم از انرژی پاک استفاده کنن
      عملا حرکتشون به سمت برقی ها فقط بدبخت کردن خودشونه (مدیر فولکس و تویوتا هم طی چند ماه اخیر گفتن حریف چین نمیشن تو برقی)
      منتهی اینا فکر میکنن تنها راه فقط برقی ها هستن
      الان مثلا یک شرکت گوشی میسازع با صفحه نمایش led ، همه باید led بسازن؟ نه کلی جایگزین هست
      یکی لباس میدوزه با چرم ، همه باید لباس چرمی تولید کنن؟ نه
      امیدوارم هیدروژن بیاد بالا مخصوصا واسه اروپایی ها ، واقعا حیفه اینهمه تکنولوژی و تجربه
      اصلا همه اینا به درک
      حیفه بخوان تو رقابت برقی ها از همین الان شکست بخورند و برن قاطی باقالیا خب

      موافقم 3
      مخالفم 4
  8. Challenger

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تنها باقیمانده آونتادور داره میره ..‌.💔

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. blackwing

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    ده سیلندرهایی که بخش زیادی از دنیای موتور اسپرت رو به خودشون اختصاص داده بودن به تاریخ پیوستن ، هوراکان ، R8 ، وایپر.. 🤦🏻‍♂️

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خیلی جالبه قبلا اگر توی فیلمی خودرویی از آینده به نمایش در میومد مردم همه ذوق میکردن که چه عجیب ماشینای آینده چه باحالن
    ولی الان با خوندن کامنت ها همه ناراحتن که چرا همون خودرو های جذاب توی فیلم دارن جای اینارو میگیرن
    البته حق هم باید داد صدای موتور احساس زنده بودن رو منتقل میکنه و آدمیزاد با چیزی که فکر کنه زندس بیشتر ارتباط میگیره
    ولی از اون بگذاریم دوستان خدایی بعضی خودرو های برقی صدای های جالبی میدن مثل پورشه تایکان
    نمیگم جای موتور v10 رو میگیره ها ولی خب میتونه اون حس زنده بودن خودرو رو منتقل کنه تا حدودی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. علی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    موتور هوراکان مثل یک جواهر دست ساز بود
    زجرکشش کردن هم هوراکان رو هم طرف داراشو. اتحادیه اروپا تقاسشو پس میدی حداقل به این یکی یدونه صنعت خودرو سازی رحم میکردی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. ابلفضل ایکس مستر

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه داداش سریع ترین ماشین دنیا فقط فقط بوگاتی🌹🌹

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. Amir

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      Pagani

  13. Meti

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    😂😂براچی الکی بحث میکنیم شما میتونین پول لایتیکشو جور کنین سره موتورس حرف میزنین ؟😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 2
  14. BMW

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    فقط به صداش فکر میکنم🔥

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. Amir

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    هی هوراکان
    بوس بهت

  16. Amir

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    هی هوران
    عاشق اون v10 هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا