لامبورگینی

لامبورگینی هوراکان STO تک ساخت با پوشش بدنه ویژه معرفی شد

لامبورگینی به منظور گرامی داشت ده‌سالگی بخش موتور اسپرت خود با نام اسکادرا کورسا اقدام به معرفی نسخه تک ساخت هوراکان STO کرده است.

ایتالیایی‌ها دیگر پیش‌فروش هوراکان را انجام نمی‌دهند زیرا تمامی نسخه‌های آن قبلاً به فروش رفته‌اند. البته این امر باعث نمی‌شود لامبورگینی نسخه تک ساخت و سفارشی هوراکان را معرفی نکند. خودرویی که مشاهده می‌کنید برای گرامی داشت ۱۰ سالگی بخش موتور اسپرت اسکادرا کورسا تولید شده و مسئول ارتقای آن نیز بخش سفارشی ساز شرکت یعنی اد پرسونام بوده است.

احتمالاً رنگ ورده مانتیس (سبز) و نرو ناکتیس (مشکی) بدنه هوراکان STO برای شما آشنا به نظر می‌رسد چراکه از خودروی مسابقه‌ای استقامتی لامبورگینی یعنی SC63 الهام گرفته شده است. این طرح برجسته با لوگوهای سالگرد روی درب‌ها و الگوی اسکادرا کورسا در تیغه عقب بالای پوشش پیشرانه تکمیل می‌شود. همین طرح مشکی و سبز در کابین نیز دیده می‌شود جایی که لامبورگینی از پوشش آلکانترا با دوخت‌های متضاد برای صندلی‌ها سود می‌برد. هوراکان STO تک ساخت همچنین از رول بار آلومینیومی، کف‌پوش فیبر کربنی و کمربندهای صندلی چهار نقطه‌ای برخوردار است. تکمیل کننده تغییرات نیز پلاک فیبر کربنی روی فایروال عقب است تا خاص بودن این سوپر اسپرت جذاب را نشان دهد.

اگرچه تمامی تغییرات یاد شده فقط ظاهری هستند اما در بخش سخت‌افزاری نیز بهبودهایی وجود دارد. لامبورگینی می‌گوید هوراکان STO تک ساخت اولین محصول جاده‌ای است که تیم اسکادرا کورسا روی آن کار می‌کند. در بخش جلو از کاپوت فیبر کربنی برای داون فورس استفاده شده و در بخش عقب نیز یک بال بزرگ وجود دارد که زاویه آن سه درجه بیشتر است تا STO را به زمین بچسباند.

همچنین جذب‌کننده‌های شوک موتور اسپرت، دامپرهای قابل تنظیم در چهار جهت و لاستیک‌های سفارشی بریجستون در این خودرو وجود دارند. سیستم صوتی تیتانیومی آکراپوویچ که سال قبل معرفی شده بود به‌صورت استاندارد روی لامبورگینی هوراکان STO موردبحث بکار رفته تا صدای جذاب‌تری تولید کند. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری لامبورگینی همچنان ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. هوراکان STO قوی‌ترین نسخه این خودرو از نظر قدرت به شمار می‌رود و شانه‌به‌شانه مدل‌های تکنیکا و پرفورمنته می‌تازد. در خاتمه باید گفت پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی لامبورگینی با پایان تولید هوراکان راهی موزه می‌شود زیرا جایگزین این خودرو از پیشرانه‌ای کوچک‌تر یعنی احتمالاً ۸ سیلندر توئین توربو با حداقل یک پیشرانه برقی استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Hola

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لذت خالص رانندگی رو میشه حس کرد با این ماشین . گرچه ما فقط میتونیم با بازیای ویدیویی این حس رو تجربه کنیم .

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      لذت واقعی را وقتی میشه چِشید که ببینید پرچم سه رنگ ایران را کشیدن روی کاپوت !!!
      حتی لامبورگینی را هم به زانو در آوردیم !!!

      موافقم 20
      مخالفم 16
      1. OMID-LAMBO

        ۲۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (424 ديدگاه)

        امیدوارم که این حرفت از روی شوخی بوده باشه !! :))

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. م

        ۲۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        *** اون پرچم ایتالیاست 😂

        موافقم 6
        مخالفم 1
    2. رضا

      ۱۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      من نمیدونم کیه که دیسلایک میده مثل اینه که انگار دوتا لامبو یا فراری دره خونه شون پارک شده؟

  2. Enzo Ferrari 2008

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    رقیب خوبیه برای فراری

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. JDM_Japan

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      رقیب خودرو های فراری که نمیشه…
      هر چند این ماشین رو از همه خودرو های فراری بیشتر دوست دارم

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. پوریا چالش

        ۲۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (319 ديدگاه)

        چرا نشه مگه همین هورکان نبود ک سه سال پشت سر هم قهرمان مسابقات 24ساعته شد دروغه https://www.instagram.com/reel/CzYqIl7t9g8/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

        موافقم 6
        مخالفم 1
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    هیچ وقت قدیمی نمیشه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  4. JDM_Japan

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (169 ديدگاه)

    وحشی ترین و پیست محور ترین نسخه هوراکان همین sto که قیمتش انقدر نسبت به نسخه معمولی و پایه هوراکان بیشتره که خیلی قیمتش نزدیک اونتادور شده

    موافقم 10
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا