طبق جدیدترین گزارشها، جانشین هوراکان به پیشرانهٔ V8 اختصاصی لامبورگینی مجهز میشود و برخلاف اوروس، از موتور آئودی استفاده نخواهد کرد.
جانشین لامبورگینی هوراکان در ماههای آینده معرفی خواهد شد اما حالا اطلاعات بیشتری در مورد این سوپراسپرت ایتالیایی منتشر شده است. قبلاً میدانستیم این مدل که هنوز نامش مشخص نیست، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی کنونی را کنار خواهد گذاشت و سراغ موتور V8 پلاگینهیبریدی خواهد رفت اما طبق گزارش جدید اتوکار، جانشین هوراکان به پیشرانهٔ V8 کاملاً اختصاصی خود مجهز خواهد شد. این یعنی برخلاف اوروس که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آئودی استفاده میکند، سوپراسپرت جدید سنت آگاتا موتوری اختصاصی خواهد داشت.
البته بهاحتمالزیاد، این پیشرانه بر پایهٔ همان ساختار موتور توئین توربوی اوروس شکل میگیرد اما لامبورگینی میتواند این موتور را اصلاح کند تا دور آن را بالاتر ببرد. همچنین قبلاً گفتهشده بود توربوشارژرهای این پیشرانه تا دور ۷ هزار rpm فعال نمیشوند و تا این دور، موتور مثل تنفس طبیعی عمل میکند اما وقتی از مرز ۷ هزار rpm عبور کند، توربوشارژرها تا ردلاین ۱۰ هزار rpm وارد عمل میشوند. به گزارش اتوکار، جانشین هوراکان برخی قطعات اصلی خود را از روئلتو قرض خواهد کرد و هردو مدل در یک خط تولید در سنت آگاتا تولید میشوند.
بنابراین، سوپرکار پایهٔ جدید لامبورگینی بهاحتمال زیاد از همان موتورهای الکتریکی شار محوری روئلتو استفاده میکند که ساخت شرکت بریتانیایی یاسا هستند. جانشین اونتادور به سه عدد از این موتورها مجهز است اما جانشین هوراکان ممکن است دو موتور الکتریکی داشته باشد زیرا مثل روئلتو به قدرت چهاررقمی نیاز ندارد. علاوه بر این، جانشین هوراکان پکیج باطری ۳.۸ کیلووات ساعتی را هم از روئلتو قرض خواهد گرفت. این باطریها در سوپراسپرت پرچمدار لامبورگینی امکان پیمودن تا ۱۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکنند.
جانشین هوراکان در طراحی بیرونی در قسمت عقب با سر اگزوزی که از بالا بیرون آمده و دیفیوزری که بخشی از لاستیکهای عقب را نمایان میکند، از روئلتو الهام میگیرد درحالیکه فرم کاور پیشرانه هم برادر بزرگتر را یادآوری میکند اما در جلو بجای دیلایتهای Y شکل سوپرکار V12 لامبورگینی شاهد نمونههای ششضلعی خواهیم بود. در ساختار جانشین هوراکان هم بجای کامپوزیتهایی که در روئلتو استفاده شده، احتمالاً ایتالیاییها سراغ آلومینیوم خواهند رفت تا قیمت را پایین نگه دارند. این خودرو قرار است در سهماههٔ اول سال جاری رونمایی شده و اواخر سال ۲۰۲۴ راهی بازار شود.
𝐀𝐥𝐢
۱۴ دی ۱۴۰۲مطمعنم عین روئلتو زیبا خواهد بود
nima
۱۴ دی ۱۴۰۲روئلتو اصلا زیبا نبود کاش ظاهر این مثل روئلتو خراب نشه
پوریا چالش
۱۴ دی ۱۴۰۲هنوز داری تا بتونی طراحی روئلتو رو درک کنی 🤗
۰۰۹۸سامورایی
۱۴ دی ۱۴۰۲لامبورگینی هوراکان با پیشرانه V8 عالیه فقط باید روند قبلی رو حفظ کنه.
sadra gholmai
۱۴ دی ۱۴۰۲V10 این این ماشین ها صدای به زیبایی موسیقی تولید میکنن
R8
Carrera GT
Huracan
LFA
اینا افسانه بودن ولی من هوراکان رو با v10 دوست دارم
تنها چیزی باعث میشه نظرم عوض بشه اینکه از این هم بهتر باشه
mkarampour
۲ بهمن ۱۴۰۲روند قبلی به درد نمیخورد هورامان v10 ناقص بود در مقابل مکلارن ۷۲۰s و فراری ۴۵۸ هیچ بود امید وارم لامبرگینی فکری برای رقابت با دیگر سوپر خودرو ساز ها بکنه
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲لامبورگینی کارش درسته به ندرت زشت میسازن همین رویلتو هم درمقایسه با اونتادور کمتر به نظر میاد وگرنه چشم نوازه حسابی
Mohammad hasan
۱۴ دی ۱۴۰۲اگر یه وی ۸ پوشراد مثل نمونه های آمریکایی تو سینه این ماشین قرار میگرفت و با یه سیستم هیبرید ترکیب میشد
یه ترکیب همانند کوروت ایی رای تحویل میداد
علی جردن
۱۴ دی ۱۴۰۲لامبورگینی با موتور زیر ۱۰ سیلندر مثلا ۸ سیلندر باشه تمایزی دیگه با مکلارن و AMG GT و بقیه نداره…💔
محمدهادی
۱۵ دی ۱۴۰۲باز حداقل جای شکرش باقیه که عین اتفاقات عجیب و غریبی که برای نمونه هایی مثل مرسدس افتاد خبری از استفاده ی ۶ سیلندرها یا ۴ سیلندر ها در این برند هیولاساز نیست
بازم خداروشکر
sinasvj
۱۴ دی ۱۴۰۲هععععی با اینکه وی 10 یچیزی دیگه بود ولی امیدوارم این یکی حداقل صداش به اون قشنگی باشه و تنفس طبیعیم باشه
محمدهادی
۱۵ دی ۱۴۰۲حسی داره بهم میگه این ماشین ارتقایی بسیار بزرگ تر نسبت به هوراکان خواهد شد
طوری که پا تو کفش بزرگ تر ها نیز بکنه
حالا ببینیم چی رونمایی میشه روز موعود
mkarampour
۲ بهمن ۱۴۰۲جالب بود خواهیم دید فقط مکلارن اسپیدتیل
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ دی ۱۴۰۲متوجه نمیشم کلا توربو برای ایجاد گشتاور تو دور پایین و در مرحله بعد در حالت اسپرت ایجاد گشتاور خطی هست.اگر مشکل پاسخ گویی هست که با تکنولوژیهای جدید بر طرف شده از اون طرف داره به موتور برقی مجهز میشه.بهترین کار اینه که موتور وی۸ آئودی رو به میلنگ تخت مجهز کنند تا دور موتور رو به بالای ۸ هزار برسونم درست مثل کاری که بنز کرد ولی اینجا نیاز به جادوی لامبو هست تا صدای و قدرت مناسب بگیره.در غیر این صورت حمل احتمالا دو تا توربو و اینتر کولر و کلی تجهیزات برای فقط دور بالای ۷ هزار اصلا جالب نیست
مهدی
۱۴ دی ۱۴۰۲توربوها تا دور ۷ هزار فعال نخواهند شد و بعد از اون تا دور ۱۰ هزار تو مدار هستن. چه حرف مفت عجیبی ! از نظر مکانیکی کلا توربین ها (نه فقط توربوی خودرو) خاصیت میدرنجی دارن و اساسا تو دور خیلی بالا دیگه بازدهی ندارن یعنی هرچی دارن رو تو دور میانی میدن و تو دورهای بالا دوباره گشتاور افت میکنه و موتور به حالت واموندگی میرسه. اصلا قوانین فیزیک و سیالات رو هم در نظر نمیگیریم و فرض میکنیم واقعا همینطور بشه و توربو فقط از دور ۷ تا ۱۰ تو مدار باشه به نظرم نتیجه در عمل ضعیف تر خواهد بود مثل این میمونه که شما تو مسیر تونل باد توربین خاموش قرار بدی. به نظر میاد نویسنده خودش نمیدونست چی داره مینویسه
امیر دهقان
۱۴ دی ۱۴۰۲والا این حرف من نیست، چیزیه که چند وقت پیش موتورترند گزارش کرد
The turbochargers won’t kick on until 7,000 rpm. Until then, the powertrain will function like a naturally aspirated V-8 with electric assist. From 7,000 rpm to the 10,000-rpm redline, the turbos will join the party for maximum top-end power.
R@min
۱۴ دی ۱۴۰۲کسی نگفت حرف شماست امیر جان ولی ایشونم حتما منظورش منبع بوده. واقعا کار عجیبی هست توربویی که از هفت هزار دور وارد شه به چ دردی می خوره ؟؟ موتور فشار بهش میاد مصرف سوخت بالا میره افت گشتاور هم که داره و نمی تونه دور پایین کمکی بده پس واقعا هدفش چیه ؟؟ همه اینا به کنار ده هزار دور خیلی بالاست فقط باید کلی سیستم خنک کننده و قطعات گرون برای کنترل این قضیه اختصاص بدن اونم رو یه سوپراسپرت 300 هزار تایی.
این حرکت کل فلسفه وجودی توربو نقض می کنه !
امیر دهقان
۱۴ دی ۱۴۰۲بله درسته
کلاً حرکت عجیبیه ولی این حرفا فعلاً در حد گزارشهای غیررسمیه و معلوم نیست چقدر درست باشه، تو این گزارش جدیدی هم که اتوکار منتشر کرده و گفته جانشین هورکان موتور V8 اختصاصی خواهد داشت، حرفی از این سیستم توربو زده نشده
بنابراین، شاید گزارش موتورترند کلاً صحیح نباشه
amir-mr
۱۴ دی ۱۴۰۲هنر ایتالیایی قطعا ماشین زشت نمیسازه
بی صبرانه منتظرشم💯
Amir 2*106
۱۵ دی ۱۴۰۲وایپر توی اون دنیا : هوراکان خودتی
الان توی دنیا دیگه هیچ پیشرانه v10 تولید نمیشه
وی تن ها هرکدوم یه نمادی داشتن
مثلا همین هوراکان نماد تنفس طبیعی رقابت کردن با توربوها در پیست بود
یا LFA نماد موسیقی در صنعت خودروسازی بود
یا کاررا جی تی که نماد لذت در رانندگی بود
یا وایپر که با دنده دستی و بیشتر از هشت هزار سی سی با اگزوزای زیبای خود فقط منتظر یه توربو بود تا بیشتر از 2000 اسب به شما بده
یا M5 که با کمترین هزینه ممکن به شما یه V10 پرجنب و جوش خانوادگی بی ام وه ای میده
رامتین
۱۵ دی ۱۴۰۲به به. توربو بعد از ردلاین 7000 میاد تو مدار خوشم اومد.
Sobhan
۲۷ دی ۱۴۰۲قرارع زشت باشه اینو بهتون قول میدم اصلا نمیتونه در برابر هوراکان زیبایی داشته باشه
mkarampour
۲ بهمن ۱۴۰۲راست میگی هوراکان بهتر بود