اوایل تابستان امسال، مدیر ارشد تکنولوژی لامبورگینی جزئیاتی را در مورد جانشین اوراکان اعلام کرد. البته وی بهطور اجمالی گفت که این خودرو به پیشرانهٔ پلاگینهیبریدی مجهز خواهد شد و بین شش تا دوازده سیلندر خواهد داشت اما حالا گزارش جدیدی از موتورترند، جزئیات بیشتری را در این رابطه مشخص کرده است. به گفتهٔ این گزارش، لامبورگینی پیشرانهٔ V10 خود را در نسل بعدی اوراکان کنار خواهد گذاشت و در عوض از یک پیشرانهٔ V8 مشابه موتور اوروس استفاده خواهد کرد.
این شرکت همچنین قصد دارد برای مطابقت با قوانین آلایندگی، یک موتور الکتریکی را بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس قرار دهد. بااینحال، مشخص نیست که لامبورگینی در این خودرو چگونه به سامانهٔ چهارچرخ محرک دست پیدا خواهد کرد زیرا این میتواند از طریق مکانیکی یا با استفاده از یک موتور الکتریکی حاصل شود. همچنین این امکان وجود دارد که اندازهٔ خودرو نسبت به اوراکان کنونی بزرگتر شود زیرا مهندسان باید فضای کافی برای نصب قطعات سیستم هیبریدی داشته باشند. البته انتظار میرود این ماشین از نسخهٔ بروز شدهٔ پلتفرم کنونی و نه یک معماری کاملاً جدید استفاده کند.
در این گزارش اما نحوهٔ عملکرد پیشرانه کمی عجیب عنوان شده است. به گفتهٔ موتورترند، توربوشارژرها تا دور ۷ هزار rpm درگیر نمیشوند و تا این دور، موتور مثل تنفس طبیعی عمل میکند اما وقتی به مرز ۷ هزار rpm برسد، توربوشارژرها تا ردلاین ۱۰ هزار rpm وارد عمل میشوند. احتمالاً این تنظیم منحصربهفرد به لطف استفاده از نیروی کمکی الکتریکی فراهم میشود. درهرحال، الکتریکیسازی جانشین اوراکان بخشی از برنامهٔ لامبورگینی برای ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی از تمام محصولات خود تا سال ۲۰۲۴ است. خودروی بعدی این برنامه احتمالاً اوروس هیبریدی خواهد بود که ممکن است قوای محرکهٔ پورشه پانامرا توربو S هیبریدی را قرض بگیرد. در این خودرو، قوای محرکهٔ V8 پلاگینهیبریدی ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
Sobhan
۲۷ شهریور ۱۴۰۱فکر نکنم کنار بزار همون موتور v10رو میزارن با موتورهیبریدی 🤔به احتمال زیاد این کار از لامبور خیلی بعیده
Reza Waffen SS
۲۷ شهریور ۱۴۰۱خوشحال کننده بود چون لامبور باید به سمت توربو میرفت انجین 10 سیلندرم اهمیت آنچنانی نداره ولی امیدوارم لامبورگینی انجین 12 سیلندر رو توربو نکنه
VIPER
۲۷ شهریور ۱۴۰۱یعنی چی انجین ده سیلندرش اهمیت چندانی نداره؟
اتفاقه جزیی از شخصیت کالاردو وهوراکان بوده و هست
و احتمال فراوان تو نسل بعدی هم بکار بیاد
Reza Waffen SS
۲۷ شهریور ۱۴۰۱با اینکه عاشق چندین ساله گاو وحشیم ولی یابد اعتراف کرد انجین 10 سیلندر لامبور صدایی در حد برادر بزرگش نداره دوم اینکه صرفه اقتصادی نداره که لامبور واسه این انجین توربو نصب کنه چون میتونه همین قدرت رو از انجین 8 سیلندرم بدست بیاره قرار نیست حتما حتما انجینش رو خودش بسازه.
VIPER
۲۷ شهریور ۱۴۰۱خب بله معلومه که صدای اونتادور جذاب تره
ولی به این معنی نیست که صدای هوراکان خوب نباشه
نکته دیگه شما از در چه جایگاهی میتونین بگین که اصلا لامبو قصد داره توربو بذاره یانه
که بعدش بصرفه واسش؟
بله همین قدرت از موتور هشت سیلندرم بدست میاد ولی قطعا تنفس طبیعی بهتره
و یقینا تو جانشین هوراکان قدرت موتورش افزایش پیدا میکنه بدون توربو
بعدشم من چیزی در مورد خودش بسازه یا شرکت مادر چیزی نگفتم نمیدونم از کجا به ذهنت رسیده
Reza Waffen SS
۲۷ شهریور ۱۴۰۱زود جوش نیار منظورم اینه که بخواد یه موتور از شرکت دیگه بگیره واسش ازون درمیاد تا اینکه خودش شروع کنه به ساختش
hitman
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ولی انصافا هنوز نیازی به جانشین نبود این تازه هنوز تو دوره جونیاشه:)))
Reza Waffen SS
۲۷ شهریور ۱۴۰۱به این زودیا که نمیاد بعد 2 سال از معرفی جانشین آونتادور هوراکان جانشینش معرفی خواهد شد
خان
۲۷ شهریور ۱۴۰۱لامبورگینی اوراکان خیلی ماشین خوبیه۰۰۰ حالا هیبریدیش رو نمی دونم 🤔🤔
AMANTE
۲۷ شهریور ۱۴۰۱موتور های V12 لامبورگینی امضای کار اش هست، ولی موتور V10 فقط در گالاردو و اوراکان استفاده شد و از نظیر اهمیت پایین تر از V12 هست و کنار گذاشتن اش اصلا عجیب نیست.
اگه موتور الکتریکی به عنوان محور دوم عمل کنه سبک تر میشه و در پیست میتونه عملکرد بهتری از خودش نشون بده.
وی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱یعنی برا هوراکانم موتور قولکس واگن بذاره😑😂
Reza Waffen SS
۲۷ شهریور ۱۴۰۱چه بدی داره ؟
۹۱۱
۲۷ شهریور ۱۴۰۱حالا ایراد نگیرید چرا v10 یا v12 نیست، خدا رو شکر کنید تمام الکتریکی نشد. V8 هم خوبه دیگه. انقدر ناشکر نباشید دیگه.
مجید
۲۷ شهریور ۱۴۰۱حیف شد، لامبورگینی با تنفس طبیعی یچی دیگس ولی خب راهیه که همه دارن میرن و جایگزین این مدلی که داره جایگزین اوراکان میشه به احتمال زیاد تمام برقی میشه.
Yasin
۲۷ شهریور ۱۴۰۱بلاخره لامبو میخواد از موتور تنفس طبیعی بیرون بکشه
- A M I R -
۲۷ شهریور ۱۴۰۱لامبورگینی توربو خودش پارادوکسه! تمام لطفش به این بود که با یه انجین تنفس طبیعی تو پیست درخشان تر از رقبای توربوش عمل میکرد، وقتی توربو بشه یعنی دیگه جادوی لامبو معنا نداره.
akrh78
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ای وای ای وای
اخرین بازمانده v10 ها هم داره میره
همین موتور رو یه ابر خازن بزارین بین موتور و گیربکس یه موتور کوچیک هم برا محور جلو
Regra loaded
۲۷ شهریور ۱۴۰۱🖤😔
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱هیچ لامبورگینی ،، اونتادور نمیشه
Royal Driver UK 70
۲۷ شهریور ۱۴۰۱پففففف اون صدای وی۱۰ فراموش نخواهد شد. Damn to future
Lambullshitini
۲۷ شهریور ۱۴۰۱نماد پوستر اتاق نوجوان
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۷ شهریور ۱۴۰۱چرا رو همین ۱۰ سیلندر توربو نمی زاره قدرت بیشتر هم میده
حسن
۲۷ شهریور ۱۴۰۱فرای بحث ناراحت کننده اینکه وی ۱۰ رو کنار دارن میزارن، چیزی که در متن اومده خیلی جالبه. وی ۸ که تا ۱۰۰۰۰ دور بر دقیقه دور می گیره و توربو هم هست. بنظر یه موتور کاملا جدید هست که قابلیت های بالایی داره. امیدوارم مثل همه لامبورگینی ها پیشرفتی در صنعت سوپر اسپرتا باشه.
پوریا چالش
۲۸ شهریور ۱۴۰۱هیچی هوراکان sto نمیشه بدون شک بعد اونتادور زیبا ترین ماشین تاریخ