پس از انتشار یک تیزر مبهم، لامبورگینی نسخهٔ جدید اوراکان تکنیکا را رسماً معرفی کرده است. به گفتهٔ لامبورگینی، این نسخه چیزی بین اوراکان اوو محرک عقب و STO دیوانهوار مخصوص پیست خواهد بود و بهگونهای طراحی شده که هم در جاده و هم در پیست جذاب باشد. هرچند تکنیکا بر اساس اوو محرک عقب پایه ساخته شده اما از تجهیزاتی برخوردار است که معمولاً فقط در نسخههای گرانتر اوراکان دیده میشوند.
در سینهی تکنیکا بجای نسخهی ۶۱۰ اسب بخاری پایه، موتور ۶۴۰ اسب بخاری پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 قرار گرفته است یعنی همان قوای محرکی که در STO ارائه میشود و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ لامبورگینی، صدای این پیشرانه در اینجا تقویت شده و حالا در دورهای بالا غرش واضحتری دارد. تکنیکا در مقایسه با STO با آن بال عظیم و اسنورکل روی سقف، در نگاه اول بسیار رامتر به نظر میرسد اما با نگاهی دقیقتر میتوان متوجه تغییرات ظاهری قابلتوجهی شد که بسیاری از آنها را در افراطیترین کانسپتها و همینطور هایپرکارهای تولید محدود اخیر لامبورگینی دیدهایم.
شاید واضحترین تغییر در ظاهر تکنیکا یک تریم Y شکل زیر چراغهای جلو باشد که از هایپرکار سیان الهام گرفته است. علاوه بر این، شکل پنجرههای جانبی تغییر ظریفی را تجربه کرده تا مدل اسنزا SCV12 را به یاد بیاورد و رینگهای جدید ۲۰ اینچی برش الماسی هم از کانسپت ویژن GT الهام گرفتهاند. بزرگترین تغییر در عقب تکنیکا هم کاور پیشرانۀ فیبر کربنی سبکوزن و شیشهٔ عقب عمودی است. سر اگزوزهای ششضلعی جدید، یک اسپویلر ثابت کوچک و سپر و دیفیوزر جدید هم از دیگر ویژگیهای این قسمت هستند.
هرچند اسپویلر عقب کوچک تکنیکا در مقایسه با بال بزرگ STO اصلاً به چشم نمیآید اما به گفتهٔ لامبورگینی، همین اسپویلر باعث تولید ۳۵ درصد داونفورس بیشتر نسبت به اوو محرک عقب میشود و در همکاری با دیگر ویژگیهای آئرودینامیکی مثل اسپلیتر جدید جلو، به کاهش ۲۰ درصد نیروی درگ نیز کمک میکند. همچنین وزن تکنیکا هم به لطف کاپوت فیبر کربنی نسبت به اوو پایه کاهشی جزئی داشته است. وزن خشک این نسخه ۱۳۷۹ کیلوگرم اعلام شده درحالیکه اوو محرک عقب ۱۳۸۹ کیلوگرم وزن دارد. البته STO با ۱۳۳۹ کیلوگرم وزن هنوز هم بسیار سبکتر است.
در شتاب صفرتاصد تکنیکا هم پیشرفت چشمگیری دیده نمیشود زیرا این نسخه ظرف ۳.۲ ثانیه این کار را انجام میدهد که تنها یکدهم ثانیه از اوو محرک عقب سریعتر است. این در حالی است که STO ظرف ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. تکنیکا اما از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب، کنترل گشتاور بُرداری، ترمزهای کربن سرامیکی با دریچههای خنککننده در بدنه و سیستم LDVI لامبورگینی برخوردار است که همه را از اوو چهارچرخ محرک قرض گرفته است.
خریدارانی که به دنبال بهبود پرفورمنس خودرو در پیست هستند میتوانند رو دریهای سبکتر و کمربندهای ایمنی مسابقهای هم سفارش دهند. لامبورگینی هنوز قیمت اوراکان تکنیکا را اعلام نکرده اما زمان تحویل اواخر سال جاری اعلام شده است.
سعeد
۲۳ فروردین ۱۴۰۱چقد میخاید از این هوراکان و اونتادور مدل بکشید عرضه بیشتر کردن قدرت هم ندارید فقط رنگ جدید بال عقب جدید دو کیلو وزن کمتر
فراری و مک لارن ۳ نسل عوض کردن لامبو هنوز داره از هوراکان و اونتادور مدل میده
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۱من از طرف هیئت مدیره لامبورگینی از شما عذرمیخوام بابت ساخت این ماشین و کمبود علم مهندسیشون..
.
همین مکلارنی که میگی ۳ تا نسل عوض کرده علنا ورشکسته هست و با کلی قسط و وام و بدهی داره دستو پنجه نرم میکنه!!
.
اون ۱۰ هزارنفری هم که سالانه لامبو میخرن همشون احمق و نفهمن؛ شما علمه ی دهری..!
سعeد
۲۳ فروردین ۱۴۰۱اون ۱۰ هزار نفر یه مشت بچه پولدارن که نمیدونند چطوری پول هدر بدن
مثلا به کسی که جای SF90 سریع در پیست و مسیر صاف که برای رانندگی روزانه هم راحته میره اونتادور که با هر تعویض دنده تقه میزنه و کمر راننده رو خرد میکنه میخره چه لقبی میشه داد؟؟؟؟
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۱عرض کردم که شما درست میگی..!!
اونی که تو بازار رقابتی اروپا و امریکا؛ میانگین ۴۰۰ هزار دلار واسه یه لامبورگینی پول میده عقب مونده و نادانه..
شما همه چیز دان هستید
سعeد
۲۳ فروردین ۱۴۰۱تیپیکال فن لامبورگینی وقتی تو بحث و رقابت کم میاره:
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۱من تیپیکالم و اینکه تا چه حد طرفدار لامبو و فراری هستم، برای دوستانی که از سال ۹۱ سایت پدال رو دنبال میکنن کامل واضح و مشخصه..
.
این شمایی که تو سایت تخصصی ماشین ؛ که اکثر بچه هاش دست کمی از کارشناس ها و تحلیل گرهای حرفه ای دنیای ماشین ندارن ؛داری کل کل های اینستاگرامی میکنی!!
akrh78
۲۳ فروردین ۱۴۰۱حداقل اونتادور svj و ultimae خاص هست نه مثل sf90 که تو هر نمایشگاهی بری بیستا ردیف گذاشته کنار هم
محمدهادی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱تققه؟؟
مگه درمورد پیکان و پژو RD داری حرف میزنی مرد مومن؟
خب ملومه که ظاهر لامبو براشون مخوف تر و جذاب تره که نمیرن اس اف ۹۰ بخرن
البته اس اف ۹۰ هم مثل همیشه مشتریان سنتی خودشو داره و داره میفروشه
شما با مشتریان لامبو چکار داری؟؟
دوسش دارن،دلشون میخواد بخرنش
مگه همه باید مثل شما فکرد کنن دوست عزیز؟
Amir Machine
۲۳ فروردین ۱۴۰۱بنظرم باید قبول کرد که لامبورگینی در مقایسه با رقبا خیلی کم کاری کرده، همون مکلارن به زعم شما ورشکسته ببین تو این چند سال چقدر محصول جدید معرفی کرده، اما لامبورگینی چی؟ یه اونتادور و اوراکان رو گرفتن فرت فرت نسخه جدید از روش میسازن
توان افزایش قدرت موتورهاشون رو هم که به هر دلیلی ندارن
رقبا رفتن موتورهای V6 و هیبریدی توسعه دادن، لامبورگینی هنوز تو 640 اسب مونده
بخش عمدهای از فروش لامبورگینی هم بخاطر اوروسه
لامبورگینی اگه حمایت فولکسواگن رو نداشت با این انفعال و کمکاری قطعاً راه به جایی نمیبرد، البته بخشی از این کمکاری هم بخاطر سیاستهای نامعلوم و بلاتکلیف فولکسواگنه
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۱برادر مکلارن تو این ۵ سال اخیر دست کم ۶ ۷ مدل جدید رونمایی کرده..
ولی لامبورگینی فقط اپدیت کرده ماشیناشو..
.
اگه واقعا ارزش خریدشون از لامبورگینی بیشتر بود که این وضعیت داغون اقتصادی رو نداشت..!
.
مکلارن کم اسم و رسمی نداره به واسطه ۱۰ ها سال حضور در بالاترین سطح مسابقات خودرویی(فرمول یک)
.
قطعا مکلارن از لحاظ فنی بر بام صنعت سوپر اسپورت سازیه…
ولی چرا همین ۷۲۰s که چندین سال پادشاه درگ بود و همه جوره از لحاظ ارقام روی کاغذ برتر بود؛ از هوراکان و اونتادور کمتر فروخت؟!
.
.
با توجه به صحبت بعضیا ؛مگه یه ادم میلیاردر پولشو از تو جوب اورده که ۵۰۰ هزاردلار پول اونتادور بده ؛ اگه ارزش خرید در برابر ۷۲۰s ؛ پیستا و sf90 نداره!!
.
اونی که میلیاردره جیبشو خیلی محکم تر از ماهایی که بی پولیم گرفته ، تا سرش کلاه نره!!
کیانوش
۲۵ فروردین ۱۴۰۱مگه فقط با افزایش قدرته موتوره که میشه ی خودرو رو سریع تر کرد همین اوراکان جزو سه تا خودروی سریع جاده ای تو پیست در کنار پورشه gt2rs و ای ام جی جی تی بلک سریس
حالا اگه لابمورگینی میومد ی v6 هیبریدی میذاشت رو همین ماشین همه داد و بیداد که چرا انجین تنفس طبیعی رو برداشته
راجب مدل های معرفی شده زیاد مک لارن هم من با سیاست لامبورگینی موافق ترم به جای اینکه چهار پنج تا خودروی تو رنج قیمت دویست تا پونصد هزار تا بده مثل مک لارن فقط دو تا خودرو اسپرت داره تو این رنج کاملا هم جوابگو هست
فقط کاش اوروس رو نمی داد بیرون
Hamid
۲۳ فروردین ۱۴۰۱لامبو اگه آیودی رو نداشت چند سال پیش رفته بود پی کار خودش و دیگه اثری ازش نمیموند …
مک لارن ولی یکی مثل آئودی رو نداره که ساپورتش کنه و خیلی راحت آر آیت و کیو ایت رو در اختیارش قرار بده …
مهم اینه لامبو فعلا توان رقابت با پورشه و مک لارن و فراری رو نداره … میگی تایم ۴۰۰ متر مهم نیست ولی پس سوپر اسپورت رو واسه چی میسازن؟ سوپر اسپورتی که پرفورمنس نداشته باشه بدرد نمیخوره …
Porsche 911
۲۳ فروردین ۱۴۰۱کربنادو این چه منطقیه؟
مکلارن نه مثل لامبورگینی شاسی بلند ری بج شده داره که با تجهیزات و فنی این و اون بفروشه و کلی پول پارو کنه فقط بخاطر استایلش میخرن
و هم کاین هم بنتایگا و حتی توارگ و آئودی میشه گفت بهتر از اوروس هستن
هیچوقت یه برندی که محصول مثل کراس اور داره با اسپورت ساز با تیراژ تولید پایین مقایسه نکن
دیگه قبول کنید لامبورگینی از رقباش بدجور عقبه…
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۱برادر من
من مکلارن رو خودروسازی بهتر از لامبورگینی میدونم در حال حاضر.
بحث من بر اینه که اگه همه چی به اعداد و دهم ها و صدم ها بود الان لامبو ورشکسته بود و مکلارن هر روز بیشتر از دیروز سود میداد.
.
من صرفا هدف حرفم اینه لامبو بازار هدفشم میشناسه و اونی هم که داره میخره راضیه، پس چرا الکی بیاد قدرت موتورشو ببره بالا وقتی تو نسل بعد هوراکان (که دیگه تایید شده که هیبریدیه) قراره به ماشین فوق العاده خفن و با پرفومنس بالا رو ارائه بده.
.
الان لامبو فقط درحال خاطره سازی تو ذهن هواداراشه با مدل های اونتادور و هوراکان..
.
۲۰ سال دیگه همین جمع مبخواییم بشینیم بگیم ههههعی یادش بخیر ۸۱۲ و 918 و اونتادور…
چه دورانی داشتن..
اون زمان که جای برق ، بنزین تو رگ های ماشین جاری بود و تنفس طبیعی بودن!!!
Amoo HamiD
۲۳ فروردین ۱۴۰۱جناب کربونادو بنده هم گفتم “فعلا” توانایی رقابت رو نداره …
در حقیقت حرف شما درسته که لامبو بازار هدف خودش رو شناخته و از این حرف ها …
در ضمن یه چیزی …
فرض کن دوتا ماشین داریم … هر دو 200 هزار دلار … ظاهری و باطنی عین هم بجز یه تغییرات کوچیک تو موتور …
یکی صفر تا صدش 2.9 هست یکی دیگه 2.7 …
شما کدوم رو انتخاب میکنی؟!
مشخصا اونی که سریع تره …
پس سریع تر بودن واسه لامبورگینی خیلی خوبه … کلا سریع تر بودن واسه هر سوپر اسپورتی خوبه!!! ساخته شده که اینطوری باشه!!!
منظور همه این هست که عدم معرفی نسل جدید خودرو ها باعث میشه که بهشون بگن پیر …
اگرچه خیلی جذاب باشن …
نیسان جی تی ار هم یه زمان همه رو انگشت به دهن گذاشت … اما همه جا یکی پیدا میشه بهش بگه فسیل!!! درصورتی که به نظر من هنوز هم عالی هست و ارزش خرید بالایی داره … دیگه علاقست دیگه من جوری جی تی آر رو میبینم که شما مثلا آونتادور رو میبینی … نمیتونی بزنی زیرش …
لامبورگینی کار خودش رو میکنه و مشتری های خودش رو داره … همیشه همینطور بوده …
پورشه هم همینطور …
الزاما به معنی ضعیف بودن نیست …
اما بازم میگم منظور همه این هست دیگه خیلی دارن کشش میدن دوتا محصولشون رو و همه منتظر نسل جدید هستن …
“۲۰ سال دیگه همین جمع مبخواییم بشینیم بگیم ههههعی یادش بخیر ۸۱۲ و ۹۱۸ و اونتادور…
چه دورانی داشتن..
اون زمان که جای برق ، بنزین تو رگ های ماشین جاری بود و تنفس طبیعی بودن!!!”
هعی … واقعا بجز حسرت هیچی به دلمون نموند …
ممد ژانگولر
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ولی خدا وکیلی لامبورگینی همه جوره ی چیز دیگست
فکر کنم پول نقد به هر کی بدن که بخواد تصمیم نهایی مابین لامبورگینی و مک لارن برای خرید بگیره بدون شک لامبورگینیو انتخاب میکنه و این اثر هنری ایتالیایی انتخاب اول خواهد شد مگر اینکه شب قبلش لوبیا چیتی زیاد خورده باشه و تصمیمش عوض بشه 😎
Porsche 911
۲۳ فروردین ۱۴۰۱متوجه ام کربنادو جان
ولی خب اینکه جانشین هورامان هم مثل خودش میشه که خیلی با تبلیغ و تیزر همه رو جون به لب کردن و بعدش یه ماشینی رو به جانشینی گالاردو فرستادن که بخوای حساب کنی بازم لامبورگینی خالص نبود و اون حسی که داخل گالاردو بود رو نمیداد
شک ندارم جانشین اوراکان هم همین وضعیته
MAXXXX
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱قربون آدم چیز فهم
mohamadreza83
۲۳ فروردین ۱۴۰۱لامبورگینی هست دیگه .
چی میشه گفت؟
مثلا اومدن بزرگترین نام توی تاریخ خودروسازی خودشون رو توی قالب یه سوپرکار جدید و مدرن زنده کنن ؛ نهایت کاری که کردن این بود که اون سیان های باقی مونده رو دستشون توی انبار رو برداشتن چراغ های جلو رو عوض کردن و چراغ های عقب هم یادشون رفت یه دستی به سر و روشون بکشن ؛ به اسم ( تولید محدود!)با قیمت چند میلیون دلاری فروختن😂😂
زنده باد اونتادور ؛
که با عوض کردن اسم و رینگ ها و چراغ ها توی این ۱۱ سال هزار مدل تولید محدود و نامحدود و نیمه محدود ازش بیرون کشیدند .
حالا هم نوبت اوراکانه که راه برادر بزرگ تر خودش رو ادامه بده .
سعeد
۲۳ فروردین ۱۴۰۱آره واقعا دیگه من به اینجام رسیده که یک شرکت تا چقدر میتونه گدا باشه
حالا اگه وضع مالی خوبی نداشت زیر چتر فولوکس نبود میگفتیم اشکال نداره پول نداره ماشین جدید بسازه!!!
صد تا مدل رو اونتادور هوراکان ساخت که تنها فرقش بقول شما چراغ و رینگ بوده با قیمت ۱۰ برابر اونتادور و هوراکان پایه به اسم تولید محدود کرد تو پاچه ملت از اونور فولوکس داره دریا دریا پول میریزه تو حساب لامبو ولی خبری از مدل جدید نیست!!!!
مک لارن و فراری مستقل دارن این همه مدل جدید میسازن تو فرمول یکم هستن اما لامبو!!!!!
محمدهادی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱نسل جدید خودروهای لامبورگینی هم توراهه دیگه
خبرشو که چند روز پیش پدال زد
مشکل چیه الان؟
Ramyar
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ناموسن این چشه ده تا هوراکان داده بیرون فقط رنگشون با هم فرق داره و اسمشون . حالا این وسط این هوراکان چی بود دیگه. حالا بعضی هم میان میگن بهتر سوپراسپرت 640 اسب کجاش بهترینه، لامبورگینی دچاره عقب ماندگی شده یه موتور 10 سیلندر داره… هوراکان پرفورمانته و اوو و استیاوو همشون یک موتور یک طراحی فقط درپوش موتور عوض شده. ولی اعتقادی به لامبورگینی ندارم خیلیا میگن خشن و حذاب خو من قبول دارم ولی زیبایی نتها سوپراسپرت نمیشه، حالا میگن اونتادور اس وی جی قویه 760 اسب بخار 720 نیوتن…. دوازده سیلندر تنفس طبیعی… فراری از دوازده تنفس طبیعی 830 اسب بخار تولید کرده حالا تنفس طبیعی بکنار،پورشه ۹۱۱ توربو اس رو چی میگید، یا مکلارن 765… یا فراری sf90…. حالا یه سری میان میگن صدای لامبورگینی حالا دیگه داریم به سمت اینده پیش میرم حالا عصر پیشرفته، الان حوصله ندارم ولی کسی اعتراض داره به حرفام میتونم تا صبح ادامه بدم….
Alireza
۲۳ فروردین ۱۴۰۱Arkh78
SVJ و اولتیمائه خاصه
و SF90 هزار اسب بخاری که جفتشونو توی درگ نقطه میکنه چون چنتا کنار هم هست خاص نیس؟
اگر ازش 10 تا تولید میشد اونوقت خاص بود؟
معیار خاص بودن اینه؟
نخندونمون
لامبورگینی دو مدل سوپرکار اونتادور پیر و هوراکان مسن
از هر کدوم هزارتا نسخه دادن بیرون که مثلا جدیدن
حداقل 10 اسب بخار افزایش میدادین قدرت موتور رو بگیم یه تغییری کرده
شتاب 3.2؟
این یعنی از فراری روما هم کند تره
لامبورگینی از فراری همیشه عقب تر بوده هست و خواهد بود
و حالا از مک لارن و پورشه هم عقب افتاده
سوپرکارهای 5 سال پیش فراری و مک لارن از سوپرکارهای 2022 لامبورگینی سریع ترن
Radmehr
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ای بابا
بابا تورو خدا از لامبورگینی خوشت بیاد
اصن تو نباشی لامبورگینی ورشکست میشه…
Jdm باز
۲۳ فروردین ۱۴۰۱دوستان ایشون کلا همه کامنتاش همینطوریه
با همه برندا مشکل داره و نظرات خیلی عحیب غریبی میده، بهتره باهاش بحث نکنید
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۱به به به به
بناااااازم به لامبو و شاهکار جدیدش!!
این صدای شن و وحشتاک موتور و هندلینگ عالی ماشینه که باعث لذت راننده و ارضا ی روحش میشه..
.
حالا دو دهم ثانیه(اندازه پلکزدن چشم) هم دیرتر ۴۰۰ مترو رد کنی اصلا به چشم نمیاد!!!
کسی که میخواد با دهم ثانیه ماشین هارو مقایسه کنه به نظرم اصلا ماشین باز نیست!!
Jdm باز
۲۳ فروردین ۱۴۰۱پاراگراف اخر کامنتت حق خالص بود
انتخاب ماشین به دهم ثانیه ها و…. نیست
باید اون ماشینی رو انتخاب کنی که با تمام وجود دوسش داری نه صرفا بخاطر چند تا عدد
امین
۲۳ فروردین ۱۴۰۱کربونادو علاقه ای به پایین امدن برای مداوای ما دارید؟
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۱اقا امین امثال طرز تفکر شماس که بچه های خوب و حرفه ای مثل:
میلاد فقط المان
محسن.د
پوریا slr
رضا بنز
شروین
زیگما
و مهران۹۱۱ و… رو فراری دادید.
.
اون زمانی که بچه ها برای تحسین یا کوبیدن ماشینها فکت و مقالات علمی میاوردن..
الان سطح طرفداریتون شده:
فلان ماشین از فلان ماشین ۱ دهم ثانیه سریعتره تو درگ..
فلان ماشین تاپ اسپیدش ۳ کیلومتر بیشتره..
فلان ماشین پیچ چرخ فلان ماشین هم نمیشه..
.
من اومدم امشب به شوئی راه انداختم تا بحث کنیم راجب ماشین..
اگه راجب ماشین حالیته بسم الله
ثابت کن من اشتباه میکنم!
اگرم نه که..
امین
۲۳ فروردین ۱۴۰۱اسم اون کاربرای عزیز رو نیار و با اسمشون خودتو بالا نکش
داداش هیچی واسه گفتن نداری
وضع اقتصادی لامبو خوبه چون پشتش فولکس وایساده وگرنه به روزگار بدتری از مکلارن میافتاد
دلیلش برتری لامبو به مکلارن نیست
دوما ۱۰ کیلو کاهش وزن تو این ماشین یعنی کشک اینجا فرمول۱ نیست باهاش مقایسه میکنی
تعصب آدمو کور میکنه با اون پروفایل و اسم و سابقه ات این نظراتت بعید نیست درکت میکنم
Al pachino
۲۳ فروردین ۱۴۰۱تنها دلخوشی لامبو فنها که روش حساب ویژه باز کردن…
صداش خوبه:)
arshiaSVJ
۲۳ فروردین ۱۴۰۱اهههههه بسه دیگه بابا تا کی هر چی این لامبورگینی میده بیرون به به چه چه کنیم
الان واقعا حضور این ماشینا تو سبد ماشینا بی معنی بود
آقا جان پاگانی اگه از این کارا بکنه که از به ماشین 6000 تا مدل میده بیرون یه چیزی ولی یه نگاه پرفورمانته بنداز
از بعد اون ماشینا دوتا نسخه اوراکان اومده بیرون
یکی اون sto خیر سرش سردمداره ولی از 911 gt3 با نصف قیمت میخوره تو پیست
یک این که به جز قیافه هیچی نداره
آدم میمونه چی بگه
لامبورگینی داره به معنای واقعیه کلمه نون اسمشو طراحیشو میخوره
مشکل اینجای در حال حاضر خارج از بعد طراحی تنفس طبیعی بودن ماشینهای لامبورگینی نه تو پیست و نه خط درگ حریف رقبا نمیشن
امیدوارییییم با جایگزین اونتادور همون طوفانی که اونتادور با اومدنش تو سال 2011 تو دنیای سوپراسپرتا ایجاد کرد ایجاد بشه
سعeد
۲۳ فروردین ۱۴۰۱۱۰ کیلو کاهش وزن؟؟؟؟؟ واقعن خسته نباشید راننده صبح دستشویی نره کاهش وزنی که انجام دادن جبران میشه
جناب ایکس
۲۳ فروردین ۱۴۰۱شتابش نسبت پرفورمانته یا حتی نسخه اصلی اصلا خوب نیست حتی اگه محورعقبباشه
Jdm باز
۲۳ فروردین ۱۴۰۱همون ده کیلو وزن کمتر، میتونه چند صدم ثانیه تو پیست بهت کمک کنه
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ردبول ۲ میلیون دلار هزینه کرده برای اینکه تو گرندپری مونزا ماشینش ۸ کیلو سبکتر باشه..
بتونه ۳ دهم سریعتر شه!!😂
.
بعد این اقا میگه خسته نباشید ۱۰ کیلو وزن کم کردید!!
امین
۲۳ فروردین ۱۴۰۱مقایسه این با خودروی فرمول ۱ رنو و ۸ کیلو ۱۰ کیلو حد ماشین شناسی تون رو نشون داد (بالا دم از اطلاعات خودتون و نفهم بودن من زدید)
Carbonado Aventador
۲۴ فروردین ۱۴۰۱من بهکسی انگ نفهمی نزدمدوست عزیز..
در ضمن اینجا هدف از صحبت اینه اهمیتکاهش وزن حتی چند کیلو رو بگم..
.
شماهنوز فرق ردبول و رنورو نمیدونی بعد میایی به منتیکه میندازی..!
.
این ادبیاتی که شما داری نهایت به درد کامنت گذاشتن زیر پیج سمند سواران میخوره نه یه سایت تخصصی…!!!
محمد امین
۲۳ فروردین ۱۴۰۱طراحی اش سلیقه ای شده ، یعنی ممکنه عاشقش بشید و ممکنه خوشتون نیاد ، مثل ۲۹۶…
از نظر مشخصات فنی بهبود خاصی نداشته ، هرچند هدف شون این بوده که در رده ی پایین تری از sto قرار بگیره ، اما به نظرم نسبت به رقبا ایتالیای خودش ، یعنی فراری ۲۹۶ ، واقعا یه اختلاف عجیب قریب داره ، و حتی نسبت به مکلارن ارتورا هم میشه گفت ارزش خرید کمتری داره
تنها نکته ی خاصش احتمالا صدای خوب و رانندگی فان باشه
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۱بازار هدف ۲۹۶ و هوراکان دوتا قشر متفاوت رو پوشش میدن..
فراری با ۲۹۶: افرادی رو مورد هدف قرار داده که به امار و ارقام روی کاغذ؛ همراه با قابلیت استفاده ی روزمره قابل قبول و استایل شیک براشون اهمیت داره..
.
لامبورگینی با هوراکان:
افرادی رو که دنبال یه طراحی فوق العاده تو چشم ؛ صدای اگزور و رانندگی خشن و اونایی که دنبال اینن با ماشیناشون مسابقه رو شبیه سازی کنن مورد هدف قرار داده!!
امار فروش جفت مدل ها هم عالی بوده یعنی اینکه این یکی نتونسته مشتری های اون یکی رو بدزده!
هرکی رفته دنبال سلیقش!
AMANTE
۲۳ فروردین ۱۴۰۱مثل یک نسخه ی رام تر از STO هست ولی با الهام از طراحی بزرگتر های لامبورگینی.
در کل دوست داشتنی هست ولی ایکاش مثل آونتادور که در شکل و شمایل های مختلف تولید شد، یک هوراکان با یک شکل دیده میساختن.
M.Kkarimi
۲۳ فروردین ۱۴۰۱حکایت لامبو هم شده مثه حکایت بوگاتی …
امیرشایان فرازی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱این چرا انقد خوشگله؟
پیام
۲۳ فروردین ۱۴۰۱دوستان عزیز تو انتقاد کردن از ماشینها یکم محتاط تر عمل کنین شاید یه بنده خدایی که این مدلا سفارش داده یه سر بیاد سایت پدال و کامنتای ما ایرانیای فصاپیما سوارا ببینه و دلسرد بشه خدا را خوش نمیاد.
خداییش ما ایرانیا خیلی حالیمونه ها
제네시스
۲۳ فروردین ۱۴۰۱من اگه پولدار بودم اولین سوپر کاری که میگرفتم همین بود 🐂
عاشق هوراکان بودم از زمانی که معرفی شد تا الان ❤️
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ماشا الله به تعداد کامنت دوستان
کلیپ معرفی هم براتون گذاشتم :)
Jdm باز
۲۳ فروردین ۱۴۰۱🙏
محمدهادی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خخخخ😄😄😄
استاد شمام که مثل ناظمای مدرسه فقط مارو ازون بالا نگامیکنی ببینی چیکارمیکنیم😄😂
Philipp
۲۳ فروردین ۱۴۰۱خدایی چیزی ندارم بگم
ماشین چرتیه
هدفشم دوشیدن
حالا ده کیلو از جرم ماشین کم کردن که سنگین وزنان گرامی هم بتونن سوار ماشین بشن
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۱اگر به پرفورمنس نگاه کنیم خب حرفه خاصی نداره اکثر لامبوهای توی تاریخ هم همین وضعیت رو دارن.
کسانی که لامبو می خرن دوست داره یه ماشین پرسرصدا با طراحی خشن و متفاوت هستن که تو چشم باشن. گروه فولکس واگن هم این موضوع رو خیلی خوب می دونه و با زیرکی با معرفی مدل های مختلف با تغییرات جزئی این قشرو سمته خودش می کشونه حتی اگر به قیمت له کردن آئودی بشه مهم سود بیشتر هست و به خصوص تو این 20 سال اخیر سود سرشاری براشون داشته.
به جای اینکه تو محصولات لامبورگینی دنبال اعداد و ارقام باشیم بهتره به فلسفه ساخت این برند نگاه کنیم.
علی رضایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱تنها تغییر که می بینم فقط یه دیفیوزر عقبه و یکم هوراکان پرفورمانته و سیان
Jdm باز
۲۳ فروردین ۱۴۰۱نسخه کمی رام تر واهلی تر شده از sto
من ازش خوشماومد هم عقبش، هم جلوش
فرم کلی بدنه هم مثل تمامی محصولات لامبورگینی بی نظیره
卐 SIAWASH ᛋᛋ
۲۳ فروردین ۱۴۰۱Italiano fero
موسولینی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱Sieg heil
aminbikar
۲۳ فروردین ۱۴۰۱لامبورگینی هی از اونتادور هوراکان سپر و پیشرانه و یکم تقویت موتور میده بیرون
مهدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱مورد اصلی اینه که شما رخ کار رو میبینید و نظر میدین که لامبو چرا ضعیفتر از فراری یا مکلارن کار میکنه یا اینکه چرا سبد محصولاتش متنوع تر نیست …. جواب واضح هست کافیه یکم فکر کنید . پولی که فراری هزینه فرایند تحقیق و توسعه و زیرساخت محصولات جدید میکنه حتما حتما بیشتر از لامبو هست خب طبیعیه که سبد محصولات هم متنوع تر و قویتر میشه اما در مورد لامبو تصمیم گیری با گروه فولکس هست که تا چه حد سرمایه به این شرکت تزریق کنه در واقع این وسط همه چیز حول پول و برگشت هزینه ها میگرده نه صرفا توان مهندسی.
از لامبو هم نمیشه انتظار شق القمر داشت ، این شرکت تو دهه نود سالهایی بوده که زیر ۲۰۰ دستگاه فروش داشته و عملا فقط پوستر روی در و دیوار اتاق نوجوانان شده بود تا همینجا هم که اومده از صدقه سری فولکس و آیودی بوده و کار بزرگی کرده و مشتری های خودش رو هم داره
سعeد
۲۳ فروردین ۱۴۰۱پوستر اتاق نوجوان و خوب اومدی چند روز پیش ب همین اشاره کردم پدال پاکش کرد
الانم که مجازی شده تصاویر لامبورگینی رو پروفایل شبکه های اجتماعی نوجوانان دیده میشه
البته اگه طرفداراش ناراحت نشن یوقت
مهدی موتور
۲۴ فروردین ۱۴۰۱سلام یه سوالی خیلی سلام و درگیر کرده چرا سانسور نمیکنید🤣
پدرام
۲۴ فروردین ۱۴۰۱به نظرم جلوش زیاد جالب نشده اون چیزی که کنار چراغ اضافه شده خوب نیست