جالپا یکی از محصولات کمتر شناخته شده لامبورگینی است. این خودرو اخیراً با پیشرانه ۸ سیلندر جنرال موتورز توانسته رکورد ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیه ثبت کند.
جالپا به مدت حدود ۳ دهه آخرین لامبورگینیای بود که از پیشرانه ۸ سیلندر استفاده میکرد اما با ظهور اوروس در سال ۲۰۱۸ این لقب به قدبلند ایتالیاییها رسید. البته جالپا در حالت استاندارد خودروی شاخصی نبود مخصوصاً وقتی عملکرد آن را با محصولات کنونی این برند و سایر رقبا مقایسه کنیم کمبودهای پرفورمنس جالپا مشهودتر خواهد بود؛ اما وقتی قلب تپنده آن را با خودرویی دیگر تعویض کنید احتمالاً سریعترین جالپای دنیا متولد خواهد شد.
هرچند باید اعتراف کرد چنین ادعایی را نمیتوان تائید کرد زیرا احتمال دارد نمونههای دیگری از لامبورگینی جالپا وجود داشته باشند که بتوانند سریعتر حرکت کنند اما با این وجود شاهد یکی از سریعترین نمونههای این خودرو هستیم. البته پیش از آنکه درباره عملکرد جالپای سیاه رنگ حاضر در ویدئو صحبت کنیم بهتر است به باطن آن بپردازیم. نسخه استاندارد جالپا به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری با ۲۵۰ اسب بخار قدرت مجهز بوده و یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز قدرت پیشرانه را راهی چرخ های عقب میکرده است.
ایتالیاییها گفتهاند پدر گالاردو میتوانست در عرض ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. برای مقایسه باید گفت هفتمین نسل فورد فیستا ST در حالت استاندارد صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۵ ثانیهای داشته است! همچنین جالپا مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۵.۴ ثانیه و با سرعت ۱۴۸ کیلومتر در ساعت طی میکند؛ اما برسیم به خودرویی که در ویدئو تماشا خواهید کرد. از میان ۴۱۰ دستگاه جالپا تولیدی این مدل شماره ۳۹۷ بوده و بنابراین جزو آخرین مدلهای مونتاژی است. جالپا موردبحث بجای پیشرانه استاندارد خود از نیروگاه ۸ سیلندر LS جنرال موتورز با دو توربوی بزرگ سود میبرد. اگرچه قدرت تولیدی پیشرانه مشخص نیست اما هیولای تازه متولد شده توانسته مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۹۲ ثانیه طی کند. مالک خودرو میگوید بیش از ۱۰ سال روی جالپا کار کرده و بیوقفه قوای محرکه آن را ارتقا داده است. ۳ سال پیش مالک خودرو آرزوی ثبت مسافت ۴۰۰ متر در محدوده ۹ ثانیه را داشت و حالا توانسته زیر ۹ ثانیه را ثبت کند.
JDM سابق
۲۷ خرداد ۱۴۰۲خدا شاهده هنوز مقاله رو نخوندم
ولی ۸۵ درصد احتمال یه موتور ال اس زیره کاپوتش
....
۲۷ خرداد ۱۴۰۲موتورش ال اس هست تو متن نوشته بود
Daruosh
۲۷ خرداد ۱۴۰۲چرا ۸۵ درصد! 🤔
JDM سابق
۲۷ خرداد ۱۴۰۲هر موقع یه موتور ۸ سیلندر دیدین که تو درگ استریپ میخواد تایم بزنه
بین ۸۰ تا ۸۵ درصد ال اسه
ده پونزده درصد کایوت یا بیگ بلاکه
اون درصد آخری هرچی موند بقیه موتوراست
مهدی
۲۸ خرداد ۱۴۰۲فکر کنم هر موقع یه موتور ۸ سیلندر میخواد تایم بزنه 40 درصد بیگ بلاکه 40 درصد ls 🤔
blackwing
۲۷ خرداد ۱۴۰۲آقا به صاحب ماشین بگین اون موتور ۳.۵ لیتری لامبو رو توی انبار نگه داشته باشه بعداً برای فروش ماشین افسر راهنمایی رانندگی میاد گیر میده باید بره تعویض موتور 😄
Hamidreza
۲۷ خرداد ۱۴۰۲چیش بسته غیب گفتی…
R/T
۲۷ خرداد ۱۴۰۲صدای این موتور واقعا خوبه
lamno
۲۷ خرداد ۱۴۰۲حاجی اون سوپرا چه کرد
Daruosh
۲۷ خرداد ۱۴۰۲والا یه لحظه فکر کردم پرواز کرد
^MSP^
۲۷ خرداد ۱۴۰۲اسمش چه جالپه !
محمدهادی
۲۷ خرداد ۱۴۰۲جد گالاردو
واقعا شباهت ظاهریش البته به سبک کلاسیک خودش،به گالاردو شگفت انگیزه،حالا میشه فهمید طراحی بی نقص و پخته ی گالاردو و هوراکان،خیلی هم بدون دلیل نبوده…
OldBoy
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ظاهرشو چقد قشنگ درآوردن