کانسپت لانزادور خودرویی بلندقامت با دو موتور الکتریکی و ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت است که با حداقل تغییرات در سال ۲۰۲۸ تولید خواهد شد.
لامبورگینی الکتریکی میشود و کانسپت لانزادور پیشنمایش این تحول بزرگ ایتالیاییها است. این خودرو که در هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی شده است، نمای نسبتاً کاملی از مدل چهارم لامبورگینی را نشان میدهد که با حداقل تغییرات در سال ۲۰۲۸ راهی خط تولید خواهد شد. لانزادور بهعنوان یک GT با فاصلهٔ زیاد از زمین توصیف شده ولی در ظاهر شبیه کراساوور به نظر میرسد هرچند که فقط سه در دارد.
لانزادور تناسبات منحصربهفردی دارد که شاید نیاز به عادت کردن داشته باشد. این خودرو قصد دارد با فاصلهٔ بیشتر از زمین، پرفورمنس فوقالعادهٔ روئلتو را در کنار تواناییهای اوروس برای جادههای ناهموار ارائه کند. بااینحال، لانزادور حدود ۱۰ سانتیمتر ارتفاع کمتری نسبت به اوروس از زمین دارد و روکشهای مشکی براق پایین بدنه حس بصری ارتفاع کمتر را القا میکنند.
در طراحی این ماشین از مدلهای افسانهای لامبورگینی مثل کانتاش، مورسیهلاگو و سستو المنتو الهام گرفته شده است و به همین دلیل، GT الکتریکی سنت آگاتا با وجود تناسبات خاص و فرم کلی مدرن، همچنان از بسیاری عناصر طراحی امضایی لامبورگینی مثل دهانهٔ گلگیرهای چندضلعی گاندینی و طرح Y شکل روی بدنه بهره میبرد که برای یادآوری ورودی هوا در مدلهای بنزینی موتور وسط طراحی شده است. در عقب هم شاهد چراغهای سهتایی در هر طرف مشابه روئلتو هستیم.
درهای لانزادور اما برخلاف مدلهای V12 لامبورگینی، بهصورت معمولی باز میشود. با باز کردن این درها، شاهد کابینی هستیم که یادآور فضاپیماها است. داشبورد و کنسول مرکزی خودرو با طراحی Y شکل، فرمی اسکلتی دارد اما به گفتهٔ طراحان، کابین این ماشین بهگونهای طراحی شده که بهصورت روزانه قابلاستفاده باشد. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی مقابل راننده و یک نمایشگر مقابل سرنشین قرار گرفته و خبری از نمایشگر مرکزی نیست. در عوض، روی کنسول مرکزی مجموعهای از دکمهها و کنترلها جای گرفته است.
در پشت هم درب هاچبکی طراحی شده که دسترسی به صندوق بار بزرگی را فراهم میکند. همچنین با خواباندن صندلیهای عقب، این فضا بیشتر خواهد شد درحالیکه در جلو هم صندوق بار کوچکی وجود دارد. در داخل لانزادور از مواد سازگاربامحیطزیست زیادی استفاده شده است. بهعنوانمثال، تودوزی خودرو از پشم مرینوی گوسفند استرالیایی تشکیل شده که هرسال در حیوان رشد میکند و مادهای تجدید پذیر است. نخهای بکار رفته در صندلیها و رو دریها نیز از نایلون بازیافتی ساخته شدهاند و فوم صندلیها نیز از پلاستیک بازیافتی است که با پرینت سهبعدی ساخته میشود. حتی برای ساخت چرم داخلی هم از آب باقیمانده از فرایند تولید روغنزیتون استفاده شده است.
لامبورگینی در مورد قوای محرکهٔ لانزادور حرف زیادی نزده است ولی میدانیم که این ماشین به دو موتور الکتریکی قدرتمند مجهز است که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم میکنند. انرژی این موتورها هم توسط باطریهای با کارایی بالا تأمین میشود که بردی طولانی را فراهم میکند هرچند که عددی در این رابطه اعلام نشده است. بااینحال به گفتهٔ لامبورگینی، این GT چهارنفره یک مگاوات قدرت دارد که معادل ۱۳۶۰ اسب بخار است.
لانزادور به سیستم تعلیق فعال با فنرهای بادی، کمکفنرهای تطبیقی و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب مجهز است. علاوه بر این، سیستم کنترل گشتاور هم بهطور دقیق نیرو را بین هر چهارچرخ توزیع میکند تا خودرو هندلینگ متعادلی را ارائه کند و در پیچها چابکتر باشد. علاوه بر این، کنترل عناصر آیرودینامیکی خودرو مثل اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب هم در دستان سیستم ALA لامبورگینی است که در کارآمدترین حالت، عناصر مذکور را برای حداقل مقاومت در برابر هوا تنظیم میکند و در حالت اسپرتتر، داونفورس را افزایش میدهد. همچنین برای این خودرو لامبورگینی سیستم کنترل دینامیک جدیدی بنام LDVI را توسعه داده است که با استفاده از یک الگوریتم پیچیده، پویایی خودرو را برای هر رانندهای تنظیم خواهد کرد.
لانزادور در سال ۲۰۲۸ بهعنوان اولین محصول الکتریکی و چهارمین مدل لامبورگینی راهی بازار خواهد شد اما پیش از آن، در سال ۲۰۲۴ تمام محصولات این شرکت هیبریدی خواهند شد. این GT بلندقامت در کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا تولید خواهد شد و این شرکت در حال برنامهریزی برای استخدام نیروی کار بیشتر بهمنظور توسعه و تولید مدلهای الکتریکی است زیرا در سال ۲۰۲۹ اوروس تمام الکتریکی هم به لانزادور خواهد پیوست.
آلمان 🇩🇪🇩🇪
۲۸ مرداد ۱۴۰۲بله ما هم نفهمیدیم که چقدر داخلش شبیه پورساگونه فراری هستش
jaghori
۲۸ مرداد ۱۴۰۲فراری پورساگونه داریم؟ احیانا منظورتون پورسانگوئه نیست؟
OMID-LAMBO
۲۸ مرداد ۱۴۰۲تنها شباهتی که من میبینم غربیلک فرمونش هست که اونم باز با پیورسانگوعه فرق داره
محمدهادی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲المان هایی از طراحی داخل دارای تشابهن
مهمتر از فرم کلی غربیلک،داشبور دوتکه و دارای دو نمایشگر مجزاست
اما بنظر من لامبورگینی بسیار پخته تر و منطقی تر،از اب درش آورده
خطوط و زاویه ها بسیار منطقی تر و ماندگار ترن
بهرحال مدل ۲۰۲۷ قراره باشه،پس طی ۴ سال نباید گرد قدیمی بودن روش بشینه
اشکان
۲۸ مرداد ۱۴۰۲توجه نکرده بودم ، آره شبیه به فراریه ، آفرین به این دقت….
ولی خیلی خوب شده کلا
آلمان 🇩🇪🇩🇪
۲۸ مرداد ۱۴۰۲آره واقعا خوبه و طراحی جذابی داره ولی شکل قرارگیری صفحه نمایش ها و طراحی داخلی کلا شبیه پورسانگوئه✌️✌️ هستش
پوریا چالش
۳۰ مرداد ۱۴۰۲لامبورگینی چ نیازی دارد که بیاد از فراری کپی بزنه برادر من این یه کانسبت هست ن بیشتر شک نکن این تا سال 2028طراحی ناب ازش در میارن ک زبون ادم بند بیاد مثل روئلتو
دیجی
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ماورای عالی ساده شیک کابین مافیایی ودیگر هیچ
رضا
۲۸ مرداد ۱۴۰۲چقدر جذابه برای آفرود
Amir
۲۸ مرداد ۱۴۰۲لامبورگینی یعنی خود صدا و هیجان لامبورگینی بدون صدا خیلی بد میشه😢
ولی اگه تسلا رو شکست بده حداقل از دست این ایموجی های برق و… راحت میشیم
امیررضا
۲۸ مرداد ۱۴۰۲طراحی جالبی داره. نمیدونم چرا ولی وایب تویوتا کراون جدید رو میده، هم سدان هم کراساوور!!
اینم هم گرند تورر هم کراس اور.
ghuxy
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ایول
گفتم یه جایی دیدمش
محمدهادی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲مثل اینکه با اومدن برقی ها سبک بدنه های جدید مختص به خودش هم داره میاد
سوپر شاسی های کوتاه قامت که هم ابها و جثه بزرگ و بلند دارن و هم ارتفاع کوتاه و مخوف!!
پوریا چالش
۳۰ مرداد ۱۴۰۲چه پروف خفنی امیر رضا واقعا که بهترین ماشین 2023هست
ARIAN
۲۸ مرداد ۱۴۰۲لامبورگینی برقی با ادوات داخلی بازیافتی! روح فروچیو لامبورگینی کبیر در قبر لرزید
امیر
۲۸ مرداد ۱۴۰۲۱۳۶۰ اسب بخار قدرت 😱🔥🔥 این واقعا شاهکار تکنولوژی هست که از دو تا موتور الکتریکی این همه قدرت بدست بیاری ( حتما صفر تا صدش هم زیر ۲ ثانیه هست ) 🔥
سبحان
۲۸ مرداد ۱۴۰۲از بس پولدار ها چاق شدن
شرکت ها هم مجبور شدن ماشین هارو گشاد بکنن
دیگه هیچ کس نمیخواد داخل کابین تنگ لامبورگینی بشینه
رولزرویس چرا یه کوپه پیست محور تنگ بدون تهویه نمیسازه نمیدونم !
Fy
۲۸ مرداد ۱۴۰۲عقبش مثله لامبورگینی استوک هست
امیر
۲۸ مرداد ۱۴۰۲در مراسم رونمایی استفان وینکلمن تایید کرد : که خروجی این هیولا حداقل ۱ مگاوات خواهد بود ! این یعنی ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت پایه این ماشین هست و احتمال داره نسخه تولیدی از این هم قویتر باشه !! جالبه بدونید : دیروز که ( البته به وقت ایران دیشب) این ماشین رونمایی شد انقدر پیش مشتریان قدیمی لامبورگینی و دیگر ثروتمندان محبوب شد ، که خیلی هاشون از وینکلمن خواستن این ماشینو همین الان برای سال ۲۰۲۸ پیش خرید کنن که با مخالفت وینکلمن روبه رو شدن 😂 ( منبع : inside ev .com )
آراد
۲۸ مرداد ۱۴۰۲میشه یکی بهم بگه یه غیر از ظاهرش چه فرقی با یه تسلا داره؟؟؟
اصلا لامبورگینی برقی تو منطق میگنجه؟😐
HFball
۲۸ مرداد ۱۴۰۲داداش تسلا ماشینایی میسازه که از بی کیفیتی طول عمری نداره و تفر خیلی ها از تسلا بخاطر همین مورد هست که بعد از چند ماه استفاده انگار تنها جاییش که خراب نمیشه موتورشه و از خرابیِ درها و باگ های بسیار زیاد سیستم هوشمندش و کیفیت فوقالعاده اشغال مواد مصرفی که استفاده میکنن و با اون مونتاژ مزخرف که هر چند دقیقه یک تسلا ساخته میشه باید فرق لامبورگینی و تسلا رو متوجه شد
پ ن پ : 206 که با لندکروز فرقی نداره:)
قاسم
۲۸ مرداد ۱۴۰۲این ۱۳۶۰ اسبش کجا بود!
Porsche
۲۸ مرداد ۱۴۰۲۱ مگاوات معادل ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت هست
lelewed933
۲۸ مرداد ۱۴۰۲از استایلش خیلی خیلی خوشم اومد 👍👍
محمدهادی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲از دید مردم،هیچ خودروسازی بیشتر از لامبورگینی این حقو نداره که خودروهای فضایی بسازه
اصن یجور دیگه بهش میاد
Hadi
۲۸ مرداد ۱۴۰۲طراحی جالبی داره…
ایده جالبی هستش برای اسپرت با ارتفاع بلند تر 👌
حسین دهمرد
۲۸ مرداد ۱۴۰۲همینو چهار درش کن دیگه. تسلا هم سدان میزنه
Alireza
۲۸ مرداد ۱۴۰۲شبیه غورباست
سروش
۲۸ مرداد ۱۴۰۲جذابه و یادآور استوکه ولی تناسبتاش یه جوریه که زمان میبره بهش عادت کنیم
شاید اگر کاپوت کشیده تری داشت و کابین عقبتر قرار میگرفت جالبتر میشد
Enzo Ferrari 2008
۲۸ مرداد ۱۴۰۲عجب چیزی شده !!
Dariush saadat
۲۸ مرداد ۱۴۰۲دیوانه رینگ های لامبورگینی ام
اما کاش طراحی چراغ ها بهتر بود
در واقع چند سال طراحی چراغ های عقب محصولات لامبورگینی بنظر من جالب نیست
شکیبا
۲۸ مرداد ۱۴۰۲وقتی لامبورگینی یه ماشین جدید میده همه توقع دارند که از لاستیک هاش خنجر بزنه بیرون ،از اگزوزش آتیش اژدها جاده رو تو صدم ثانیه قورت بده اما آفرود؟؟؟ کسی که افرود میخاد رنجروور و جیپ نمردن که ،،،آخه کی دلش میاد با ماشین ۳۰۰ _۲۰۰ هزار دلاری بره گرگ دره و قاطر کش؟؟؟ واقعا درک نمیکنم…..
همایون
۲۸ مرداد ۱۴۰۲زمانی که کانسپت اوروس معرفی شد که اتفاقا شبیه اینم بود انقدر موتورش قوی بود که تا سالها بعد که مدل تولیدی اومد بازم با اختلاف از بقیه شاسی بلندها قدرتمندتر بود ولی همین الان کراساور برقی ۲۰۰۰ اسبی داریم که باید لامبو ازش قویتر باشه طراحی هم که طرح نمایشگرها و داشبورد از فراری الهام گرفتن که البته بد نیست و البته سعی شده با طرح وای شکل المان لامبو رو تزریق کنن بهش در کل بازهم برخلاف گفته ها به نظرم مدل تولیدی حداقل چراغهای متفاوتی داشته باشه اما میشد با استفاده از ظرفیت طراحی مدلهای لامبو یکم مدل متفاوت تری تولید کرد
ADAK
۲۹ مرداد ۱۴۰۲این یعنی راهی که فراری الان داره میره لامبو قراره چند ساله دیگه بره
پوریا چالش
۳۰ مرداد ۱۴۰۲احسنت درود ب لامبورگینی بزرگ کبیر با این کاراش!؟ حتی برای ساخت چرم داخلی هم از آب باقیمانده از فرایند تولید روغنزیتون استفاده شده است.
parhamiof
۲ شهریور ۱۴۰۲لامبورگینی؟
Error 404 not found!