لامبورگینی در آیندهای نزدیک جانشین آونتادور افسانهای را معرفی خواهد کرد. ایتالیاییها هماکنون میگویند در پرچمدار جدید خود از شاسی فیبر کربنی استفاده میکنند.
چندی پیش جزئیات قوای محرکه خودروی یاد شده منتشر شد هرچند ما هنوز اطلاعی از جزئیات طراحی آن نداریم. البته لامبورگینی میگوید جانشین آونتادور با کد LB744 شناخته میشود و مهندسان شرکت تلاشهای زیادی برای حفظ وزن پایین قوای محرکه هیبریدی انجام دادهاند. جانشین آونتادور بر پایه شاسی جدیدی که با نام monofuselage شناخته میشود تولید خواهد شد. شاسی این خودرو از مونوکوک فیبر کربن و ساختار جلو از جنس کامپوزیتهای فورج کاری شده تشکیل میشود. کامپوزیتهای یاد شده از سال ۲۰۰۸ تاکنون توسط لامبورگینی بکار گرفته میشوند.
اگرچه آونتادور نیز از مونوکوک فیبر کربنی استفاده میکند اما ساختار جلوی آن از جنس آلومینیوم است. استفاده از کامپوزیت بجای آلومینیوم مزیتهای زیادی دارد به گونهای که ۲۰ درصد سبکتر از ساختار جلوی آونتادور است و باعث میشود وزن کلی شاسی خودرو ۱۰ درصد کمتر از شاسی آونتادور باشد. در بخش عقب و جایی که پیشرانه، گیربکس و بخشهایی از سیستم هیبریدی وجود دارند ساختاری از جنس آلیاژهای آلومینیوم مستحکم وجود دارند. در ساختار عقب جانشین لامبورگینی آونتادور از ریختهگری تو خالی استفاده شده است تا بازهم شاهد کاهش وزن باشیم.
نیروبخش LB744 قوای محرکه پلاگین هیبرید بنزینی/برقی است که از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری قرار گرفته در پشت بخش سرنشینان، گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه، پیشرانه برقی کوچک ادغام شده در گیربکس، دو پیشرانه برقی در اکسل جلو و باتری لیتیوم-یون ۳.۸ کیلووات ساعتی نصب شده در تونل گیربکس سابق تشکیل میشود. قدرت کل این مجموعه به ۱۰۰۱ اسب بخار میرسد. بد نیست بدانید ارتباط مکانیکی بین اکسلهای جلو و عقب خودرو وجود ندارد. تا چند هفته آینده منتظر معرفی کامل جانشین آونتادور در پدال باشید!
TESLA
۲۴ اسفند ۱۴۰۱صفر تا صدش زیر ۲/۵ هست
Reza Waffen SS
۲۴ اسفند ۱۴۰۱با اومدن موشکهای برقی دیگه صفرتاصد واسه خودرو های سوختی اهمیت چندانی نداره هر چی میخواد باشه مهم اینه که این یه لامبورگینیه 🥰
حسین
۲۴ اسفند ۱۴۰۱یک لامبورگینی به چه مشخصه هایی
یک لامبورگینیه
پدرام
۲۴ اسفند ۱۴۰۱لامبورگینی قفلی زده یه چیز درست و حسابی درست کنه که یه ده سالی بتونه تو نسخه های ارتقا یافته تولید بشه
امیررضا
۲۴ اسفند ۱۴۰۱کلا لامبورگینی یعنی همین! یه مدل معرفی میکنه، تا ده سال شیرهی وجود ماشین رو با انواع و اقسام نسخههای تولید محدود و پیست محور و هوماژ و غیره میکشه بیرون و خودروهای بینهایت وحشی میسازه و بعد میره سراغ نسل جدید. اونتادور شاهکار بود، حالا ببینیم این بزرگوار قراره چی بشه.
Hitman
۲۴ اسفند ۱۴۰۱پس باید قیمت نجومی داشته باشه
مهردادکمال
۲۴ اسفند ۱۴۰۱موافقم
Amin
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ساختار هایبرید اش دقیقا مشابه اس اف نود هست …. اون اس اف نودی که لامبو خریده بود ، اینجا تاثیر خودش رو داره میزاره
نکته این هست که باطری خیلی کوچیکی داره ، ۳.۸ کیلو وات در مقابل ۷.۹ کیلووات برای اس اف نود
و آیا میتونه وزنش خشکش رو کمتر از ۱۵۵۰ کیلو که وزن اس اف نود هست بیاره یا نه …؟ چونکه خیلی مانور در این زمینه داشته
امیدوارم بعد از حدود ۵ سال ، لامبو بتونه چیزی بهتر از اس اف نود بسازه ، چونکه در این صورت هیچ شانسی برای مقابله با sf90 vs نخواهد داشت که اونم فاصله ای تا رونمایی اش نمونده ، فکر میکنم کمتر از ۱ سال
KAMI
۲۴ اسفند ۱۴۰۱به لامبورگینی امیدی نداشته باش که بتونه چیزی در زمینه تکنولوژی جلو ببره فقط یه قیافه و یه موتور V12 واسه خودش جور میکنه که بتونه پوستر اتاق بفروشه به نوجوانان و ماشین واقعیش رو بفروشه به Rich Kid ها که بندازن ته گاراژ
R@min
۲۴ اسفند ۱۴۰۱مگه قرار نبود تکنولوژی ابرخازن باشه ؟؟ چرا لیتیوم یونی شد ؟؟
به شخصه فکر می کنم هیچ برندی نتونه محصولی در حد SF90 بزنه و امیدوارم حرفم اشتباه باشه.
پوریا چالش
۲۴ اسفند ۱۴۰۱کلمه بهترین بودن وحود خارجی نداره همیشه یکی بهتر هست حتی فراری و لامبورگینی باشی
R@min
۲۴ اسفند ۱۴۰۱فعلا که پنج ساله ماشینی در حد SF90 نیومده و بهترین سوپراسپرت ممکن از لحاظ تکنولوژی و پرفورمنس هست.
فاصله تکنولوژیک لامبو هم به لطف فولکس ۲۰ سالی عقب افتاده ببینیم نسل جدید چه می کنه.
POUYAN
۲۴ اسفند ۱۴۰۱عذر میخوام،توی این چند ساله SF90 به جز بازی با اعداد چه کار بزرگ دیگه ای انجام داده؟
منم قبول دارم که SF90 ماشین برجسته ایه ولی قبول کنید باید با بقیه رقبا سنجیده بشه تا شایستگیش ثابت بشه.پیست های جهان آماده هنرنمایی این ماشین ۱۰۰۰ اسب بخاری فراری هستن،ولی مثل اینکه فراری به همون بازی رسانه ای با اعداد کاملا راضیه!
R@min
۲۴ اسفند ۱۴۰۱بهتره بحثو با یه لبخند ترک کنیم 😉
hamidreza
۲۵ اسفند ۱۴۰۱مث که یادت رفته مدیر ارشد لامبورگینی گفت از تکنولوژی ابر خازن در خودروهای سری استفاده نمیکنیم…
R/T
۲۴ اسفند ۱۴۰۱واقعا میخواد به جنگ رقبا بره و همه را شکست بده
Hamilton1970
۲۴ اسفند ۱۴۰۱منتظر رقابت دوباره بولونیا و مارانلو هستیم❤️🤍💚
Hamidreza
۲۴ اسفند ۱۴۰۱سنت آگاتا بنواز که داری عالی مینوازی… 😎
R@min
۲۴ اسفند ۱۴۰۱بنظر فولکس سر کیسه رو شل کرده امیدوارم حرفای زیادی داشته باشه.
حسین
۲۴ اسفند ۱۴۰۱یعنی بنظر شما
سطح نوآوری و مهندسی ساخت
در تیم لامبورگینی
مثل گذشته نیست
و تنها محدود به بودجه فولکسه ؟
R@min
۲۴ اسفند ۱۴۰۱مگر غیر از این هست ؟؟ در گذشته هم جز موتور بیزارینی و دیزاین گاندینی حرف خاصی نداشتن.
لامبو خیلی دوست داشتنی هست اما صرفا از جانب فنی حرف می زنیم.
حسین
۲۵ اسفند ۱۴۰۱بحث شما محدود به قوای محرکه اس
مهندسی شاسی بدنه
ایرودینامیک
و باقی اجزا یک خودروی سوپر اسپرت
یا اسپرت
هم معیار هست
من سطح اطلاعاتم از سوابق شرکت
در حدی نیستش
ولی در درجه ای مطمئنم
محصولاتش
از مهندسی ساخت خاص
و ویژه خودشون بهره مندن
POUYAN
۲۴ اسفند ۱۴۰۱تمام ویژگی های یه ماشین تولید محدود رو داره.
جالبه!
اون از موتورش اینم از شاسی.
واسه یه ماشین تولید انبوه زیادی داره خاص میشه.
Mf1
۲۴ اسفند ۱۴۰۱فقط امیدوارم توی پیست هم سریع باشه تا افسانه ایی بودنش ثابت بشه نه فقط تمرکزشون بذارن روی ظاهر و صدای خودرو 🤲🙏
محمدهادی
۲۵ اسفند ۱۴۰۱این ماشین میاد و میترکونه
شک نکنید دوستان
لامبورگینی اصلن کارش همیشه همین بوده