طی سالهای اخیر فقط قیمت خودروهای کارکردهٔ جدید بالا نرفته بلکه قیمت خودروهای کلاسیک هم در حال افزایش بوده و قیمت برخی مدلها از سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شده است. مدلهای فراری و لامبورگینی در صدر لیست قرار دارند اما کلاسیکهای سادهتر نیز افزایش قیمت داشتهاند. در این رابطه، وبسایت Confused مطالعهای را منتشر کرده است که نشان میدهد کدام خودروها از سال ۲۰۱۹ بیشتر از همه موردتوجه قرار گرفتهاند.
مطمئناً از دیدن فراری در صدر این لیست تعجب نخواهید کرد اما شاید مدل آن را نتوانید پیشبینی کنید زیرا بجای مدلهای کلاسیک دههٔ ۵۰ و ۶۰، این F355 مدل ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ است که بیشترین افزایش قیمت را داشته است. قیمت این خودرو از می ۲۰۱۹ تاکنون ۲۱۳.۸ درصد بیشتر شده است. در رتبهٔ دوم بازهم یک فراری قرار دارد که تستاروسا با ۱۱۱.۴ درصد افزایش است. لامبورگینی میورا و فراری F40 با ۱۰۰ درصد و آلفارومئو GTV6 با ۹۴ درصد نیز در رتبههای بعدی جای گرفتهاند. کادیلاک بروگهام با ۸۴.۵ درصد، بوگاتی EB110 با ۶۵ درصد و سیتروئن 2CV با ۳۲.۴ درصد هم دیگر خودروهای کلاسیکی هستند که طی سالهای اخیر افزایش قیمت زیادی داشتهاند.
ارزش تنها یکی از راههای اندازهگیری محبوبیت یک خودروی کلاسیک است و به همین دلیل این مطالعه همچنین خودروهایی که مردم بیشتر در اینترنت جستجو کردهاند را هم موردبررسی قرار داده است. در اینجا نیز سوپرکارها را در صد لیست میبینیم. بالاترین جایگاه را نیسان اسکایلاین GT-R از آن خود کرده که البته کمی مبهم است زیرا از این نام برای چندین خودروی مختلف استفاده شده است (مثلاً نسل اول که از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ تولید میشد). درهرصورت، در دوازده ماه گذشته نام اسکایلاین GT-R بیش از ۸.۲ میلیون بار جستجو شده است.
رتبهٔ دوم هم در اختیار لامبورگینی کانتاش با ۴.۸۲ میلیون جستجو است. احتمالاً علاقه به این خودرو پس از اینکه نسخهٔ مدرن آن در آگوست گذشته رونمایی شد افزایش پیدا کرده است. رتبهٔ سوم در این بررسی به فراری F40 با ۴.۰۸ میلیون جستجو اختصاص پیدا کرده اما فراری ۲۵۰ GTO که باارزشترین خودروی روی کرهٔ زمین محسوب میشود، پس از پونتیاک فایربرد و لینکلن کانتینتتال در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است. لانچیا دلتا اینتگراله که فرزند رالی است هم دو رتبه بالاتر از استراتوس در جایگاه هفدهم قرار گرفته است.
نیسان اسکایلاین GT-R در اینستاگرام هم بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده زیرا در ۱,۰۷۷,۸۶۷ هشتگ نام آن ذکر شده است. البته اینجا هم آمار کمی مبهم است زیرا نمیدانیم این عدد به هشتگ #GTR یا #skylineGTR و یا #nissanskylineGTR اختصاص دارد یا هر سهٔ آنها را شامل میشود. درهرحال، خودروی دیگری که در هشتگهای اینستاگرام زیاد موردتوجه بوده دلورین DMC-12 با ۶۸۸,۳۷۶ مرتبه و پس از آن شورلت کوروت استینگری با ۳۶۱,۹۰۰ مرتبه است.
با توجه به همهٔ این دادهها و همینطور در نظر گرفتن تعداد تولید خودروها، Confused لیستی از برترین خودروهای کلاسیک جهان تهیه کرده که برندهٔ این بخش لامبورگینی میورا است. البته این انتخاب بسیار بحثبرانگیز خواهد بود و قطعاً خیلیها خصوصاً طرفداران فراری با آن موافق نیستند ولی در نوع خود انتخاب جالبی به نظر میرسد. آیا شما با انتخاب لامبورگینی میورا بهعنوان بهترین خودروی کلاسیک دنیا موفق هستید یا خودروی دیگری را شایستهٔ این عنوان میدانید؟
Aboalfazl demon
۵ اسفند ۱۴۰۰تو فورزا یدونه میورا برداشتم انجین اونتادور روش انداختم
الان بهترین ماشین کلاسیکم اونه
rezars pc
۵ اسفند ۱۴۰۰یا مومد حسن
یوسف
۵ اسفند ۱۴۰۰یا حسن مومد
Pooriya.BMW_Germany
۵ اسفند ۱۴۰۰خیلی نامفهوم حرف میزنی آقا رزا ( نعمت ا… آزموده ) واقعا نمیشه فهمید چی میگی
rezars pc
۵ اسفند ۱۴۰۰ممنونم برگرد از ماشینای سگ تیون تو گروه حمایت کن
Pooriya.BMW_Germany
۵ اسفند ۱۴۰۰««ممنونم برگرد از ماشینای سگ تیون تو گروه حمایت کن»»
بازم نفهمیدم چی میگید جناب رِزا واقعا چطور ممکنه چطوری جوری حرف میزنی که هیچکس نمیفهمه من اصلا از تیون خوشم نمی آید چی میگی شما
rezars pc
۵ اسفند ۱۴۰۰مگه اون نیودی که سری ۳ داشت تیونشم کردع بود چش ابی بوری بود خودت بودی باوا اسم همین فن بیمر عاشق دنیای تیون
کافر مقدس
۵ اسفند ۱۴۰۰سرچ اینترنت شده مبنای بهترین تاریخ یاد کردن ازش ! وای بر ما ! وای بر ما ! اصن این استدلال کمر و کبد منو باهم داغون کرد
هرچی پیچ داشتم تو بدن م ریخت . فراری و فورد کجایید که سرچ شده مبنا
hummer
۵ اسفند ۱۴۰۰کلا وی دوازده توی فورزا از هرچیزی طلا می سازه من روی کوروت و به رم استفاده کردم
عالیه ولی صداش بعد یه مدت خسته کننده میشه
مازیار
۵ اسفند ۱۴۰۰نمیشه در این زمینه بطور قطع یه مدل رو انتخاب کرد
و میورا اگه اول نباشه تو سه تای اول هست به همراه
جگوار E TYPE و فراری 250GTO
پدرام
۵ اسفند ۱۴۰۰واقعا که همین طوره .
محمد امین
۵ اسفند ۱۴۰۰افزایش قیمت دوبرابری f355 خیلی جالب هست
F355 نسبت به نسل قبل خودش ، یعنی 348 ، یک شکاف پرفورمنسی داره ، موتور این ماشین کاملآ جدید بوده و با حم ۳.۵ لیتر و تنفس طبیعی 8 سیلندر ، 381 اسب بخار قدرت داشته ، در مقایسه ، فراری 348 ، موتور ۳.۴ لیتر تنفس طبیعی 8 سیلندر داشته که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد، f355 از بهترین v8 ها فراری و بهترین v8 زمان خودش بوده و موتور خیلی خاصی داشته و خوش صدا ترین v8 دهه ۹۰ است
تعمیرات f355 خیلی سخت انجام میشه و اگر کل قاره اروپا رو بگردید ، تعمیرکار های ماهر این ماشین از تعداد انگشت های دست کمتره، چونکه سرسیلندر خیلی پیچیده ای داره و سیستم روغن کاری این ماشین واقعآ پیشرفته هست ، همینطور تایم کردن موتور این ماشین خیلی سخته ، به خاطر وجود ۵ سوپاپ در هرسیلندر و طراحی خاص میلنگ
rezars pc
۵ اسفند ۱۴۰۰من برغکس میگم هست یه شرکت نوپا همچین جوابی به فراریه یکه تاز بده
محمدهادی
۵ اسفند ۱۴۰۰در این که میورا یه کلاسیک نااااب مثل فورد جی تی ۴۰ میمونه شکی نیست،خصوصا مدل نهاییش که فککنم با پسوند ۵۰۰ نوشته میشده
اما اینکه برترین کلاسیک تاریخ باشه واقعا ادعای عجیبیه!!
اصلن میشه ادعاکرد فلان ماشین برترین کلاسیک تاریخه؟
اصن هرچی که باشه
مفهوم خودروی کلاسیک بسیار بحث گسترده و متنوعیه
GMA
۵ اسفند ۱۴۰۰هیچ خودرویی با قاطعیت و مطلقا بهترین نبوده، نیست و نخواهد بود!
Pooriya.BMW_Germany
۵ اسفند ۱۴۰۰اولین سوپر اسپورت جهان
shirko
۵ اسفند ۱۴۰۰بهترین و زیباترین خودروی کلاسیک
کافر مقدس
۵ اسفند ۱۴۰۰بهترین تاریخ رو اعتقاد ندارم و به اغراق ـه
جگوار ای تایپ چی؟ مرسدس 300 چی ؟ سیتروئن دی اس چی ؟ فراری چی ؟ کوروت نسل اول چی؟رولزرویس دان دراپ هد چی ؟ استون مارتین چی؟ اصن فورد جی تی چی با اون سابقه در مسابقات !
تو این متن کو دلیلی که تایید کنه بهترین تاریخ ـه ؟
یه نگاهی به سابقه فورد و فراری در مسابقات شون بندازید حداقل در دنیای کلاسیک
GMA
۵ اسفند ۱۴۰۰فراری ۲۵۰ GTO، فورد GT40، جگوار E_type و مرسدس SL300 کشک نیستن که میورا بهترین انتخاب بشه، اصلا منظورم بد بودن یا نالایق بودنش نیست ولی چندین خودرو کلاسیک وجود داره که نمیشه با قاطعیت از بینشون بهترین رو انتخاب کرد
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۵ اسفند ۱۴۰۰نه تنها اینکه میزان خوب بودن ماشینهارو از روی لایک ها و بازدید ها انتخاب کردن کاری مسخره و غیر تخصصی هست بلکه این لقب مفهوم درستی نیست ، در اینکه میورا بی نظیره و فوق العاده دوست داشتنی شکی نیست و ماشینای جدید هیچ کدومشون اون حجم از زیبایی و حتی منقلب بودنورو ندارن ، اما این سوال خیلی کلیه ، مثلا باید میگفتن که بهترین سوپرکار یا هایپرکار کلاسیکه ، یا دقیق تر بخوام بگم اینه که الان این لقب باعث شده که مرسدس ۶۰۰ پولمان که لیموزینه و کوچکترین ربطی به میورا نداره باهاش مقایسه بشه و کاملا مقایسه نادرستیه ، یا مثلا باعث شده ، ماشینای دوزنبرگ یا هوندا آکورد کلاسیک با میورا مقایسه شن ، در کل هرکس اینطوری بهترین خودروی تاریخ رو انتخاب کرده بسیار فرد بی تخصصی بوده ، البته امکان هم داره که نویسندگان پدال خواسته باشن که یکم پیاز داغشو بیشتر کنن ولی کلا مفهومو نابود کردن
افشار
۵ اسفند ۱۴۰۰میورا یه جورایی پایه و اساس مدل اونتادور جدید هستش که دقیقا ۱۰ سال پیش تو چهلمین سالگرد تولد لامبورگینی با یه مدل مفهمومی شیکو مدرنو خیلی متفاوت از اسلاف خودش بین ماشینای دنیا درخشید …… هرچند این ماشین هیچوقت به خط تولید لامبورگینی نرفت ولی به عنوان یکی از ذخایر گرون و ارزشمند تو موزه این شرکت نگه داشته شده
Mf1
۵ اسفند ۱۴۰۰میورا که نمیشه گفت بهترین ولی آلفا رمئو 33s یا شلبی دیتونا کبرا یا فراری gto میشه گفت خیلی بهتر از میورا هستن
Philipp
۵ اسفند ۱۴۰۰هیچ وقت نمیشه برنده قاطع انتخاب کرد
ولی اگه روزی قرار بشه برنده ای انتخاب کرد
قطعا میورا نخواهد بود
Jdm باز
۵ اسفند ۱۴۰۰بنظرم بین خودرو های کلاسیک نمیشه گفت بهترین کدومه
تازه کلاس بندی هم نشده
کلن مقاله خیلی ابتدایی و ناشیانه نوشته شده
مهدی
۵ اسفند ۱۴۰۰اصلا کلاسیک بودن توش موج میزنه اصلا رخ رو بنازم ینی
اول کلاسیک رو ساختن بعد یه ماشین گذاشتن روش
APL
۶ اسفند ۱۴۰۰فراری 250 GTO با ارزشترین و گرانترین خودروی سیاره زمین!
Gndf
۷ اسفند ۱۴۰۰سیاره های دیگه چی؟
پوریا چالش sv
۳۱ خرداد ۱۴۰۱بود
Enayat
۶ اسفند ۱۴۰۰چه رنگ بندی جذابی🤩
پوریا چالش sv
۳۱ خرداد ۱۴۰۱من تا الان چیزی مث میورا ندیدم و. اگ من باشم صد درصد میورا و f40