برای برخی از افراد همچون ما باور اینکه لامبورگینی مورسیه لگو امسال ۲۰ ساله خواهد شد بسیار سخت است. مورسیه لگو با معرفی خود در سال ۲۰۰۱ نشان داد که جایگزینی شایسته برای دیابلوی مشهور خواهد بود. دو دهه از آن زمان گذشته و میتوان گفت که این خودرو همچنان در قلب طرفداران جای دارد.
مورسیه لگو همچنان احساسبرانگیز و با ابهت به نظر میرسد اما آیا از نظر پرفورمنس گرد پیری بر چهره آن نشسته است؟ آیا یکی از اولین نمونههای این سوپرکار میتواند در دنیای واقعی بدرخشد؟ دستاندرکاران کانال AutoTopNL به دنبال یافتن پاسخ این سؤالات بودهاند و به همین خاطر با مورسیه لگو به دل جاده زدهاند.
خب ویژگیهای این مورسیه لگو چیست؟ همانگونه که گفته شد این خودرو جزو نمونههای اولیه تولیدی بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ است و بنابراین به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری با قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخار مجهز نیست بلکه از نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۲ لیتری با قدرت ۵۷۲ اسب بخار استفاده میکند. این ارقام با توجه به استانداردهای کنونی دنیای سوپرکارها خیلی چشمگیر به نظر نمیرسد.
اما نباید با دیده تردید به مورسیه لگو نگاه کرد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیهای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۲ ثانیه طی میکند؛ اما آنچه در ویدئوی امروز مدنظر ما بوده حداکثر سرعت مورسیه لگوست. لامبورگینی میگوید این خودرو توانایی رسیدن به سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد اما آیا در این تست به عدد یاد شده خواهد رسید؟
اگر همهچیز به سرعت شمار ختم شود پس میتوان گفت مورسیه لگو میتواند به این عدد نزدیک شود. در ویدئو میتوانیم نزدیک شدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را مشاهده کنیم اما فکر نمیکنیم این سرعت شمار دقت بالایی داشته باشد. این کانال قبلاً تست مشابهی انجام داده و تفاوت زیادی بین سرعت جیپیاس و سرعت نمایش داده شده در پشت آمپر وجود داشته است. برای مثال سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت پشت آمپر خودرو در جیپیاس برابر با سرعت ۲۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است. فاکتور دیگر هم شرایط جادهای و ترافیک میباشد.
شاید اگر این تست در پیستی مطمئن انجام شود نتیجه دقیقتر و بهتری به دست آید.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰🤤🤤
GT
۲۷ مهر ۱۴۰۰اینکه گاو وحشیه، شیرش کو؟! 🙂
حسین دهمرد
۲۷ مهر ۱۴۰۰شیرشو دوشیدن
GT
۲۷ مهر ۱۴۰۰شیرشو بردن هندستون یه زن کردی گرفتن 🤣
محمد امین
۲۷ مهر ۱۴۰۰هیچ چیز موتور v12 نمیشه
Audi rs e_tron gt
۲۷ مهر ۱۴۰۰موتور های الکتریکی میشن
بهتر هستن
ولی ۱۲ سیلندر هم جذابیت خاصی داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰شد یه بار تو به خواسته هامون توهین نکنی! باشه بابا فهمیدیم پنکه فن برو خودتو توش غرق کن…
جناب ایکس
۲۸ مهر ۱۴۰۰تموم شد؟؟ خیلی تاثیر گذار بود
.
.
الکتریکی ها اصلا موتور نیستن در اصل. فقط یه آرمیچر گنده هستن که حوصله آدمو سر میبرن. برای استفاده روزمره شاید بهتر باشه ولی لذتی ندارن. حتی توی بازی ها کامپیوتری هم واقعا واقعا رانندگی با الکتریکی ها حوصله سر بره. برای مثال لوتوس اویجا پرفومنس خیلی بالایی داره ولی اصلا لذتی نداره. فقط کافیه که توی یه بازی تجربه کنید تفاوت لذت رانندگی با مورسیه الاگو اس وی با ریماک نورا رو بفهمی. بنظرم هرکس میگه الکتریکی «جذاب تر» از یه ۱۲ سیلندر مورسیلاگو یا اونتادوره با کمال احترام میتونم بگم هیچی از ماشین نفهمیده و به ماشین به عنوان وسیله ای برای جا به جایی از نقطه a به b نگاه میکنه. اینجور آدما بهتره فقط درباره همون الکتریکی نظر بدن و تو محدوده ۶ سیلندر به بالا نیان اصن.
Aliasn
۲۷ مهر ۱۴۰۰اولین لامبورگینی که باهاش لامبورگینی رو شناختم . عالی 🥇
M@M@DRZ 911
۲۷ مهر ۱۴۰۰طراحی های کابین مورسیه لاگو و گالاردو اصلا به طراحی خارجیشون نمی یاد و البته این مسئله با ورود ائودی تموم شد و الان شاهد کابین ها زیبا و باکیفیتی از لامبو هستیم مثل کابین های اونتادور و اوراکان .
پ.ن : صدای انجین رو عشق است 😍😍 .
جناب ایکس
۲۸ مهر ۱۴۰۰خدا ترین صدای انجین ها تو تاریخ به نظر شخصی صدای موتور مورسیه الاگو هست (البته با کمال احترام به حضرت زوندا یا ال اف ای)
Mad.z.Max
۲۸ مهر ۱۴۰۰جناب ایکس سلام
رسیدن بخیر :)
مدتی نبودی، درست میگم؟
درکل خوش برگشتی..
AMG GT R
۲۷ مهر ۱۴۰۰خیلی توی این رنگ بتمنی شده
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰تصور کن داری توی اتوبانای آلمان با هاچبک یا کوپه نازنینت با ۲۳۰-۴۰ تا سرعت میتازونی، یهو یه چیز سفینه طور با رنگ مشکی پشت سرت از دور ظاهر شه بهت چراغ بده بزنی بغل، با سیصد و خورده ای از کنارت با تمام قوا رد شه…
خدااا چقد جذابه این لامبورگینی مورسیه لاگو، من بچه بودم، اولینبار عکس قشنگشو توی مجله ماشین دیدم وقتی تازه اومده بود، با اون رنگ زردش..
اصلا عشقم نسبت به لامبورگینی با این ماشین شورو شد، چون سنم به دیابلو قد نمیداد :)
خلاصه که هنوزم یه هیولای جذاب و خوش صداس. حیفه اینا نباشن تا چندسال دیگه..
M.K karimi
۲۷ مهر ۱۴۰۰اولین بار که اسمشو شنیدم تو کارت بازی هامون بود …😅
تو کارت ها بعد از ویرون ۱۶.۴ و سوپر اسپرت و شلبی اس اس سی و پاگانی گردن کلفت ترین کارت بود !!
عجب هیولاییه واقعا …. یه لامبورگینی اصیل 👌🏻👌🏻
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰چه باحال :)
من کارت نداشتم، ولی یه پوستر ازش رو دیوار اتاقم بود، زرد رنگ، تصویر سه رُخ، همیشه محو تماشاش میشدم و غرق در خیال پردازیه روندنش..
(مجله ماشین همیشه یدونه پوستر رنگی وسطش داشت از ماشینا، نصف ذوقم از خرید مجله ماشین به این خاطر بود که بلکه از ماشینای مورد علاقم پوستر داشته باشه، بعد جداش کنم با دقت و بزنم به دیوار.. کلا ماهی یدونه میومد، ظرف یک ماه هزاااار بار صفحات شماره قبل رو میخوندم، تا شماره جدید بیاد! باورم نمیشه از اونهمه ذوق و شوق تقریبا چیزیش توم باقی نمونده..)
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰ذوق و شوق ، هیجانات زیبای دوره نوجوانی است ، به خلوص ، عشق به کمال . . . . انسان در مسیر زندگی ، پیوسته با عشق های بزرگتر و مهم تر ، روبرو می شود ، این کمرنگ شدن اشتیاق های دوران نوجوانی کاملا نرمال و متابولیستیک و طبیعی است ، جای نگرانی نیست عزیزم . . . . . عشق از جنس انرژی است ، از بین نمی رود ، بلکه از صورتی به صورت دیگر ، تبدیل می شود . . . وقتی من هم نوجوان بودم ، ماشین ، برام ، تمام دنیا بود . . . . اما امروز ، ماشین ، برام ، تمام دنیای ماشینه . . . سربلند و پاینده باشید .
M.K karimi
۲۷ مهر ۱۴۰۰همه هم خاطراتمون مثل همه 😂
منم عاشق همون مدل زرد رنگش شدم ! همش با خودم کلنجار میرفتم که چرا با وجود مشخصات بهترش چرا رونتون رودستر این همه گرونتره ؟!؟!
منم یه زمانی کل دقدقم ین بود شماره مجله ماشین بیاد پوسترشو نگاه کنم ! حیف بخاطر شرایط اقتصادی و … تقریبا از دو سه سال پیش دیگه کلا پوستر رو از مجلاتش برداشت ….
آخرم اینقدر گرون و کمیاب شد که خیلی وقته نگرفتمش …😭
تقریبا تو عرض یک سال از 4000 تومن شد 15000 تومن !! بعدشم که همینطوری نزولی شد و کاغذاشم دیگه روغنی نزد ، تقریبا از 120 صفحه هم صفحاتش شد حدود 80 صفحه !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰آرزوی منم دقیقا عین شماست! من بیشتر دنبال پوستر های ماشینای قدیمی و بیشتر کامارو میگشتم، حیف الان مجله ماشین هم دیگه کیفیت قبل رو نداره…
علی آقا
۲۷ مهر ۱۴۰۰دقیقا مثل من
جناب ایکس
۲۸ مهر ۱۴۰۰منم اولین بار بابام یه ماشین فلزی نارنجی مورسیه لاگو برام هدیه خرید اون موقع منم عاشق لامبورگینی شدم
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰الانه که از حال برم
porsche 919 hybrid evo
۲۷ مهر ۱۴۰۰به به 🤤😍🤩
MOHAMADREZA
۲۷ مهر ۱۴۰۰چقدر دنیای خودروسازی در این ۲ دهه دچار تغییر و تحول شده !
الان یه سدان پرفرومنس ( مثل M5)براحتی میتونه یکی از بهترین سوپراسپرت های ۲ دهه قبل رو در هر زمینه ای که فکرشو بکنید ؛ پشت سر بزاره !!
هر چند از جذابیت های یه لامبو هیچ وقت کم نمیشه !
لامبو تاریخ مصرف نداره !
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مهر ۱۴۰۰پدال سایت ثابت شده ایه ، نویسنده هاشم همینطور شاید اگر بجای شیر پیر مینوشتین ماتادور پیر ، بیشتر یادآور اصالت لامبورگینی میشد ، البته شما خودتون بهتر میدونین
M.K karimi
۲۷ مهر ۱۴۰۰چند وقته به تیتر ها اخبار های گوگل که چشمم میخوره دقیقا چند ساعت بعد از اینکه پدال یه مطلبیو میزاره یهو سایت های راست راست دقیقا همونو کپی میکنن میزارن !!! ( دیجیاتو و…)
قضیه چیه ؟!!😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰چون پدال منبع اوناست! اکثریت اخبار ترجمه شده رو اول پدال میزاره بعد بقیه سایتا از روشون کپی میکنن، کارشون درسته💪👌
Karl Benz
۲۷ مهر ۱۴۰۰به حضرت سلطان elx نمیرسه 💪😂
دوس دارم یکی از همین elx ها رو با مدل پایه بنز e کلاس شاخ تو شاخش کنم که با همون ضایع شه و ویدئو اونو مثل بمب تو اینترنت بترکونم تا هر چی elx ضایع شن . اصلا بنز مدل پایه هم زیادشه حیفه با این آشغال کورس بزاره .بخدا از این آشغالا چه غولی که نمیسازن 😐
بهنام
۲۷ مهر ۱۴۰۰سال ۸۹ یه مورسیه لاگو مشکی اومد شهرمون خبرشو بچه ها داده بودن .گشتیم گوشه و کنار شهر روی یه خودروبر پیداش کردیم.بنده خدا راننده ی خودروبر ماشینو پشت نی های کنار خیابون مثلاً استتار کرده بود تا از دست مشتاقان در امان باشه و اعصابش راحت تر .باورم نمیشد یه لامبورگینی دوازده سیلندر جلوم ایستاده.بنظرم حتی الان هم یکی از زیباترین خودروهای دنیاست.از نزدیک زیبایی و ابهتش غیر قابل وصفه.خلاصه انقدر ایستادیم تا صاحبش اومد و از خودروبر پیادش کرد و روشنش کرد و روز مارو ساخت قشنگ.اتفاقا تیتر عالی بود واقعا شیره این ماشین گرچه پیره .
Farzad
۲۷ مهر ۱۴۰۰مورسیهلاگو در زبان اسپانیایی به نام گاوی است که با وجود ۲۴ زخم شمشیری که در جنگ کوردوبا خورد، زنده ماند. معنای دیگر آن خفاش است به همین دلیل این مدل لامبورگینی در فیلم شوالیه تاریکی به عنوان اتومبیل بتمن مورد استفاده قرار گرفت ، این سوپراسپرت زیبا ۹ سال روی خط تولید بوده و در ۹ مدل عرضه شده که عبارتند از : مورسیه لاگو ، مورسیه لاگو رودستر ، مورسیه لاگو LP640 ، مورسیه لاگو LP640 رودستر ، مورسیه لاگو LP670_4 سوپر ولوچه ، 40TH آنیورساری ادیشن ، LP640 ورساچه ، LP650_4 رودستر ،
LP670_4 سوپر ولوچه لیمیتید ادیشن .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰چه جالب معنیه جذابی داشته، مرسی فرزاد جان🌹
خوشنام
۲۷ مهر ۱۴۰۰پیر پیر است، اگرچه شیر بود
R@m!n
۲۷ مهر ۱۴۰۰این ماشین بنظرم بهترین لامبورگینی تاریخه 😍😍
موتور V12 این ماشین با مدلای دهه 60 معماری یکسانی داره و یجورایی نسخه مدرن شده همون موتورای کلاسیک هست. یه سری نکات جالب راجب این ماشین اینه که تمامی قطعات به جز سقف و درهای آلومینیومی همگی از فیبر کربن هستن در کنار این دیفرانسیل عقب با موتور ترکیب شده و به بیانی دیگه ساختاری یکپارچه دارن که باعث میشه قدرت تولیدی در آنی به چرخ ها منتقل شه و یه دیفرانسیل متصل کننده هم به چرخ های جلو قدرت می رسوند که این خودش یه ویژگی جدید در دنیای سوپراسپرت ها به حساب میاد. میزان توزیع قدرت عدد نامتعارف 70 به 30 بود که این خودش رو کاغذ شاید حرکتی احمقانه باشه و عملا چیزی به نام کنترل در این ماشین پیدا نشه اما مهندسای لامبو با استفاده سیستم تعیلق مستقل دو قلو و اون بال های کناری عجیب و منحصر بفرد که به صورت خودکار و الکترونیکی در زمان سرعت های بالا به منظور خنک سازی و کنترل آیرودینامیک هندلینگ نسبتا راحتی فراهم کردن. نام گذاری مدلای مورسیه لاگو هم بر اساس قدرت خروجی بود که این مدل LP-580 نامگذاری شد.
صدای وحشتناک و بسیار جذاب این موتور هیچ وقت فراموش نمیشه 😍😍
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۷ مهر ۱۴۰۰واقعا دوست داشتنی و ماندگار این مورچیه لگو.
یاد آور دوران اوج صنعت خودروسازی.
شاهین
۲۷ مهر ۱۴۰۰دنده یکش تقریبا 100 تا رفت!!!! واقعی نبود
فقط موتورسنگین همچین کاری میتونه بکنه
Philipp
۵ آبان ۱۴۰۰مونالیزای لامبورگینی
هر چقدر هم که سعی کردن نتونستن جا نشینی براش پیدا کنن