لامبورگینی

لامبورگینی برای حفظ پیشرانه‌های درون‌سوز به کمک پورشه نیاز دارد

این روزها تحول بزرگی در صنعت خودروسازی در حال بروز است و پیشرانه‌های درون‌سوز در حال جایگزینی با نمونه‌های الکتریکی هستند؛ اما همۀ خودروسازان بنا به دلایلی به‌راحتی نمی‌توانند موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارند. برندهایی مثل لامبورگینی به صدا و قدرت موتورهای V10 و V12 مشهور هستند و به همین دلیل نمی‌توانند محصولات خود را به موتورهای الکتریکی بی‌صدا مجهز کنند. بااین‌حال، لامبورگینی ممکن است با کمک پورشه بتواند همچنان پیشرانه‌های درون‌سوز را زنده نگه دارد.

چند روز پیش مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در گفتگویی اظهار داشت که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به تولید سوپرکارهای درون‌سوز ادامه دهد. وی دراین‌باره گفته است:

پس از هیبریدی‌سازی، منتظر خواهیم ماند تا ببینیم که آیا امکان عرضۀ مدل‌های درون‌سوز پس از سال ۲۰۳۰ همچنان وجود خواهد داشت یا نه. یکی از راه‌های احتمالی زنده نگه داشتن درون‌سوزها از طریق سوخت‌های مصنوعی است

در حال حاضر، پورشه در مراحل نهایی توسعۀ سوخت مصنوعی خود است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که مدل نمادین ۹۱۱ آخرین محصول پورشه خواهد بود که تمام الکتریکی خواهد شد. البته نسخۀ هیبریدی ۹۱۱ در آیندۀ نزدیک عرضه می‌شود و همچنان پیشرانۀ شش سیلندر تخت خود را حفظ خواهد کرد. این یعنی هیبریدی‌سازی مرحلۀ میانی تا پیش از الکتریکی‌سازی کامل خواهد بود.

اما در همین حال، به اعتقاد پورشه یک سوخت مصنوعی پاک و سازگاربامحیط‌زیست می‌تواند عمر موتورهای درون‌سوز را افزایش دهد و لامبورگینی هم قصد استفاده از همین راه‌حل را دارد. این اتفاق کاملاً امکان‌پذیر خواهد بود زیرا هردو برند عضوی از گروه فولکس‌واگن هستند. بااین‌حال، حتی اگر لامبورگینی به سوخت مصنوعی پورشه هم دست پیدا کند، برنامه‌هایی برای ساخت یک مدل تمام الکتریکی تا پایان دهۀ جاری دارد. البته پیش از آن، در ابتدا نسخۀ پلاگین‌هیبریدی کراس‌اوور اوروس عرضه خواهد شد و هرچند جانشین اونتادور هیبریدی خواهد شد اما همچنان پیشرانۀ V12 خود را حفظ خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    عجب 🗿

    موافقم 23
    مخالفم 1
  2. Amard

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (832 ديدگاه)

    خواهی نخواهی باید به سمت سوخت های پاک یا الکتریکی شدن برید مثلا هیدروژن یا حتی cng یا بیو دیزل و یا سوخت مصنوعی حفظ زمین مهمتر از صدای موتور های حجیم پر مصرف

    موافقم 14
    مخالفم 22
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      درسته
      ولی اینو رو هم بگیرید که اینا زیاد فروش نمیرن… خیلی زیاد از این جور ماشینا تو دنیا باشن ۳۰۰ هزار تاست
      و تازه زیادم استفاده نمیشن
      بعدشم بحث این برق تولیدی هست از کجا تامین بشه و باید حتما از انرژی های تجدید پذیر به دست بیاد تا بگیم که واقعا پاک هستن
      که الان توی خیلی از کشورا این امکان فراهم نیست
      ماشین برقی بستگی داره به اینگه برق مورد نیازش از کجا تامین میشه
      الان غرب آماده است ولی خیلی از کشورا نه

      موافقم 29
      مخالفم 3
    2. Mahdi

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (30 ديدگاه)

      دوست عزیز زباله های الکتریکی خطرناک هستند

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. sound of silence

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    همه میرن به سمت آینده الکتریکی و پاک اینا میخوان برگردن به قرن ۱۸ و دود و ویز ویز موتور !
    وقتی با 130k میشه Model S Plaid با شتاب ۱.۹۹ خرید چیزی جز نابودی در انتظار شرکت های سنتی و گرون فروش نیست .

    موافقم 15
    مخالفم 64
    1. محمد امین

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      وقتی مردم می‌خرن، شما چرا حرس میخوری

      موافقم 48
      مخالفم 10
      1. sound of silence

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (37 ديدگاه)

        حرس :)))
        وقتی پشت چراغ قرمز و پیست توسط سدان خانوادگی تحقیر شدن معلوم میشه کی حرس :))) میخوره
        عملکرد sf90 نماینده فراری و درونسوزها رو مقابل Model S Plaid دیدیم

        موافقم 13
        مخالفم 51
        1. GMA

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          سایلنت اکانت فیک چه حسی داره؟ 🙂

          موافقم 35
          مخالفم 5
        2. M@M@DRZ

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (366 ديدگاه)

          پیست ؟؟؟؟
          وای ی ی ی ی ی ی ی 🤣🤣🤣🤣

          موافقم 26
          مخالفم 7
        3. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          پیست
          ماشین برقی
          همین کافی بود تا از سطح اطلاعات خیلی بالات پی ببریم

          موافقم 25
          مخالفم 5
        4. Taha Malek

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (916 ديدگاه)

          برای ما عملکرد تو پیست مهمه که تسلا توش هیچی نیست

    2. Humer

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (299 ديدگاه)

      تنها کسی که لایک کرده خودتی
      🤣

      موافقم 21
      مخالفم 7
    3. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      یه چیز ساده بگم بهت
      پدال قبول کن جان من
      تو فیکی بیش نیستی
      بای

      موافقم 17
      مخالفم 2
    4. akrh78

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      پیست رو خوب اومدی
      فعلا روی شکست ماشینای با نصف اسب بخار تمرکز کنین تا بعد

    5. Sina10

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      قرن ۱۸؟؟
      اگه بحث سر قدییم بودنه ماشیتای الکتریکی هم یکی دو سال نیست که اومدن
      بهت پیشنهاد میکنم یه مطالعه ای بکنی که ماشینای محبوبت اولین بار چه زمانی استفاده میشدن بعدش بیا بگو درونسوز قدیمیه!!
      ماشینای برقی اینده نیستن ، برگرداندن یه ایده قدیمی هستن با نام آینده و مدرن و ایتجور کلمات زیبا
      توی پیست هم عملکرد پلاد رو با تایم رسمی نوربرگرینگ دیدیم که بهترین رقیبش M4 با قیمت نصفش هست نه SF90 یا 911 GT2 RS !!

    6. کیانوش

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      اره تو فکر کن نابود میشن مشخصه چقدر ماشین بازی که مدام فقط از شتاب دم میزنید شتاب شتاب انگار ماشین فقط شتابه تا صد کیلومتره به این فکر نمیکنن ی سدان معمولی باید ششصد کیلو فقط باطری داشته باشه تو برقی ها که فرایند ساختش اصلا ابدا پاک نیست هیچ شکلی از تبدیل انرژی مصنوعی پاک محسوب نمیشه بزرگوار برقی برقی میکنید مدام
      تسلا و هواداراش کل صنعت خودروسازی رو قهوه ای کردن بعدشم ویز ویز مال موتور های برقیه بزرگوار نه بنزینیا

    7. کیانوش

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      قرن هجده میگی اصلا خبرا نداری که پیشرانه های برقی خیلی قدیمی ترن از بنزینی ها هستن

  4. مازیار

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    تا زمانی که یه ترول یا فیک یا هرچی که اسمش هست
    تا زمانی که میاد یه حرفی میزنه و سی نفر به اشکال مختلف براش جوابیه صادر میکنن، هیچ انتقادی بهش وارد نیست چون اون خوراک (توجه) میخواد و سی نفر هم بهش
    خوراک میدن

    موافقم 13
    مخالفم 3
  5. 1123

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    911 هایبرید خیلی هیجان انگیزه، میتونه مشکل تقسیم وزنش رو به سادگی حل کنه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. زیزیگولو

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    دنیای ماشینای برقی خیلی بی روح و بدون جذابیت خاهد بود، البته منظورم فقط دنیای ماشینا هستش ولی شاید چون ما از بچگی با ماشینای بنزینی و دیزلی بزرگ شدبم همچین فکری میکنیم و شاید بچه هایی که از الآن و از بچگی با اینجور ماشینا بزرگ میشن نظرای متفاوتی در آینده داشته باشن

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. Moon

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    گروه فولکس برای همین که همیشه موفق بیشترین اتحاد ممکن بین زیر مجموع هاش هست مثلا وقتی لامبورگینی نیاز به کمک برای ساخت SUV داشت ائودی و اللخصوص پورشه به کمکش اومد یا مثلا وقتی پورشه نیاز به خط تولید بزرگ‌تری داشت برای تایکان ایودی خودش رو رسوند این اتحاد بی نظیر

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. akrh78

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    پورشه قطعا سوخت مصنوعی رو به سرانجام میرسونه البته فقط مخصوص پولدارا و کلکسیون دارا خواهد بود چون برای مردم عادی زیادی گرونه
    احتمالا هم فقط از طریق نمایندگی های خودشون عرضه بشه و گالنی بفروشن و هرکی خواست بخره بزاره تو خونش بزنه به ماشینای خاصش و باهاشون رانندگی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا