این روزها تحول بزرگی در صنعت خودروسازی در حال بروز است و پیشرانههای درونسوز در حال جایگزینی با نمونههای الکتریکی هستند؛ اما همۀ خودروسازان بنا به دلایلی بهراحتی نمیتوانند موتورهای درونسوز را کنار بگذارند. برندهایی مثل لامبورگینی به صدا و قدرت موتورهای V10 و V12 مشهور هستند و به همین دلیل نمیتوانند محصولات خود را به موتورهای الکتریکی بیصدا مجهز کنند. بااینحال، لامبورگینی ممکن است با کمک پورشه بتواند همچنان پیشرانههای درونسوز را زنده نگه دارد.
چند روز پیش مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در گفتگویی اظهار داشت که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به تولید سوپرکارهای درونسوز ادامه دهد. وی دراینباره گفته است:
پس از هیبریدیسازی، منتظر خواهیم ماند تا ببینیم که آیا امکان عرضۀ مدلهای درونسوز پس از سال ۲۰۳۰ همچنان وجود خواهد داشت یا نه. یکی از راههای احتمالی زنده نگه داشتن درونسوزها از طریق سوختهای مصنوعی است
در حال حاضر، پورشه در مراحل نهایی توسعۀ سوخت مصنوعی خود است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که مدل نمادین ۹۱۱ آخرین محصول پورشه خواهد بود که تمام الکتریکی خواهد شد. البته نسخۀ هیبریدی ۹۱۱ در آیندۀ نزدیک عرضه میشود و همچنان پیشرانۀ شش سیلندر تخت خود را حفظ خواهد کرد. این یعنی هیبریدیسازی مرحلۀ میانی تا پیش از الکتریکیسازی کامل خواهد بود.
اما در همین حال، به اعتقاد پورشه یک سوخت مصنوعی پاک و سازگاربامحیطزیست میتواند عمر موتورهای درونسوز را افزایش دهد و لامبورگینی هم قصد استفاده از همین راهحل را دارد. این اتفاق کاملاً امکانپذیر خواهد بود زیرا هردو برند عضوی از گروه فولکسواگن هستند. بااینحال، حتی اگر لامبورگینی به سوخت مصنوعی پورشه هم دست پیدا کند، برنامههایی برای ساخت یک مدل تمام الکتریکی تا پایان دهۀ جاری دارد. البته پیش از آن، در ابتدا نسخۀ پلاگینهیبریدی کراساوور اوروس عرضه خواهد شد و هرچند جانشین اونتادور هیبریدی خواهد شد اما همچنان پیشرانۀ V12 خود را حفظ خواهد کرد.
امین
۲۷ بهمن ۱۴۰۰عجب 🗿
Amard
۲۷ بهمن ۱۴۰۰خواهی نخواهی باید به سمت سوخت های پاک یا الکتریکی شدن برید مثلا هیدروژن یا حتی cng یا بیو دیزل و یا سوخت مصنوعی حفظ زمین مهمتر از صدای موتور های حجیم پر مصرف
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۷ بهمن ۱۴۰۰درسته
ولی اینو رو هم بگیرید که اینا زیاد فروش نمیرن… خیلی زیاد از این جور ماشینا تو دنیا باشن ۳۰۰ هزار تاست
و تازه زیادم استفاده نمیشن
بعدشم بحث این برق تولیدی هست از کجا تامین بشه و باید حتما از انرژی های تجدید پذیر به دست بیاد تا بگیم که واقعا پاک هستن
که الان توی خیلی از کشورا این امکان فراهم نیست
ماشین برقی بستگی داره به اینگه برق مورد نیازش از کجا تامین میشه
الان غرب آماده است ولی خیلی از کشورا نه
Mahdi
۲۸ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز زباله های الکتریکی خطرناک هستند
sound of silence
۲۷ بهمن ۱۴۰۰همه میرن به سمت آینده الکتریکی و پاک اینا میخوان برگردن به قرن ۱۸ و دود و ویز ویز موتور !
وقتی با 130k میشه Model S Plaid با شتاب ۱.۹۹ خرید چیزی جز نابودی در انتظار شرکت های سنتی و گرون فروش نیست .
محمد امین
۲۷ بهمن ۱۴۰۰وقتی مردم میخرن، شما چرا حرس میخوری
sound of silence
۲۷ بهمن ۱۴۰۰حرس :)))
وقتی پشت چراغ قرمز و پیست توسط سدان خانوادگی تحقیر شدن معلوم میشه کی حرس :))) میخوره
عملکرد sf90 نماینده فراری و درونسوزها رو مقابل Model S Plaid دیدیم
GMA
۲۷ بهمن ۱۴۰۰سایلنت اکانت فیک چه حسی داره؟ 🙂
M@M@DRZ
۲۷ بهمن ۱۴۰۰پیست ؟؟؟؟
وای ی ی ی ی ی ی ی 🤣🤣🤣🤣
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۷ بهمن ۱۴۰۰پیست
ماشین برقی
همین کافی بود تا از سطح اطلاعات خیلی بالات پی ببریم
Taha Malek
۳۰ بهمن ۱۴۰۰برای ما عملکرد تو پیست مهمه که تسلا توش هیچی نیست
Humer
۲۷ بهمن ۱۴۰۰تنها کسی که لایک کرده خودتی
🤣
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۷ بهمن ۱۴۰۰یه چیز ساده بگم بهت
پدال قبول کن جان من
تو فیکی بیش نیستی
بای
akrh78
۲۸ بهمن ۱۴۰۰پیست رو خوب اومدی
فعلا روی شکست ماشینای با نصف اسب بخار تمرکز کنین تا بعد
Sina10
۲۸ بهمن ۱۴۰۰قرن ۱۸؟؟
اگه بحث سر قدییم بودنه ماشیتای الکتریکی هم یکی دو سال نیست که اومدن
بهت پیشنهاد میکنم یه مطالعه ای بکنی که ماشینای محبوبت اولین بار چه زمانی استفاده میشدن بعدش بیا بگو درونسوز قدیمیه!!
ماشینای برقی اینده نیستن ، برگرداندن یه ایده قدیمی هستن با نام آینده و مدرن و ایتجور کلمات زیبا
توی پیست هم عملکرد پلاد رو با تایم رسمی نوربرگرینگ دیدیم که بهترین رقیبش M4 با قیمت نصفش هست نه SF90 یا 911 GT2 RS !!
کیانوش
۲۹ بهمن ۱۴۰۰اره تو فکر کن نابود میشن مشخصه چقدر ماشین بازی که مدام فقط از شتاب دم میزنید شتاب شتاب انگار ماشین فقط شتابه تا صد کیلومتره به این فکر نمیکنن ی سدان معمولی باید ششصد کیلو فقط باطری داشته باشه تو برقی ها که فرایند ساختش اصلا ابدا پاک نیست هیچ شکلی از تبدیل انرژی مصنوعی پاک محسوب نمیشه بزرگوار برقی برقی میکنید مدام
تسلا و هواداراش کل صنعت خودروسازی رو قهوه ای کردن بعدشم ویز ویز مال موتور های برقیه بزرگوار نه بنزینیا
کیانوش
۲۹ بهمن ۱۴۰۰قرن هجده میگی اصلا خبرا نداری که پیشرانه های برقی خیلی قدیمی ترن از بنزینی ها هستن
مازیار
۲۷ بهمن ۱۴۰۰تا زمانی که یه ترول یا فیک یا هرچی که اسمش هست
تا زمانی که میاد یه حرفی میزنه و سی نفر به اشکال مختلف براش جوابیه صادر میکنن، هیچ انتقادی بهش وارد نیست چون اون خوراک (توجه) میخواد و سی نفر هم بهش
خوراک میدن
1123
۲۷ بهمن ۱۴۰۰911 هایبرید خیلی هیجان انگیزه، میتونه مشکل تقسیم وزنش رو به سادگی حل کنه
زیزیگولو
۲۷ بهمن ۱۴۰۰دنیای ماشینای برقی خیلی بی روح و بدون جذابیت خاهد بود، البته منظورم فقط دنیای ماشینا هستش ولی شاید چون ما از بچگی با ماشینای بنزینی و دیزلی بزرگ شدبم همچین فکری میکنیم و شاید بچه هایی که از الآن و از بچگی با اینجور ماشینا بزرگ میشن نظرای متفاوتی در آینده داشته باشن
Moon
۲۷ بهمن ۱۴۰۰گروه فولکس برای همین که همیشه موفق بیشترین اتحاد ممکن بین زیر مجموع هاش هست مثلا وقتی لامبورگینی نیاز به کمک برای ساخت SUV داشت ائودی و اللخصوص پورشه به کمکش اومد یا مثلا وقتی پورشه نیاز به خط تولید بزرگتری داشت برای تایکان ایودی خودش رو رسوند این اتحاد بی نظیر
akrh78
۲۸ بهمن ۱۴۰۰پورشه قطعا سوخت مصنوعی رو به سرانجام میرسونه البته فقط مخصوص پولدارا و کلکسیون دارا خواهد بود چون برای مردم عادی زیادی گرونه
احتمالا هم فقط از طریق نمایندگی های خودشون عرضه بشه و گالنی بفروشن و هرکی خواست بخره بزاره تو خونش بزنه به ماشینای خاصش و باهاشون رانندگی کنه