لامبورگینی برای حفظ پیشرانههای درونسوز به کمک پورشه نیاز دارد
این روزها تحول بزرگی در صنعت خودروسازی در حال بروز است و پیشرانههای درونسوز در حال جایگزینی با نمونههای الکتریکی هستند؛ اما همۀ خودروسازان بنا به دلایلی بهراحتی نمیتوانند موتورهای درونسوز را کنار بگذارند. برندهایی مثل لامبورگینی به صدا و قدرت موتورهای V10 و V12 مشهور هستند و به همین دلیل نمیتوانند محصولات خود را به موتورهای الکتریکی بیصدا مجهز کنند. بااینحال، لامبورگینی ممکن است با کمک پورشه بتواند همچنان پیشرانههای درونسوز را زنده نگه دارد.
چند روز پیش مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در گفتگویی اظهار داشت که قصد دارد تا سال 2030 به تولید سوپرکارهای درونسوز ادامه دهد. وی دراینباره گفته است:
پس از هیبریدیسازی، منتظر خواهیم ماند تا ببینیم که آیا امکان عرضۀ مدلهای درونسوز پس از سال 2030 همچنان وجود خواهد داشت یا نه. یکی از راههای احتمالی زنده نگه داشتن درونسوزها از طریق سوختهای مصنوعی است
در حال حاضر، پورشه در مراحل نهایی توسعۀ سوخت مصنوعی خود است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که مدل نمادین 911 آخرین محصول پورشه خواهد بود که تمام الکتریکی خواهد شد. البته نسخۀ هیبریدی 911 در آیندۀ نزدیک عرضه میشود و همچنان پیشرانۀ شش سیلندر تخت خود را حفظ خواهد کرد. این یعنی هیبریدیسازی مرحلۀ میانی تا پیش از الکتریکیسازی کامل خواهد بود.
اما در همین حال، به اعتقاد پورشه یک سوخت مصنوعی پاک و سازگاربامحیطزیست میتواند عمر موتورهای درونسوز را افزایش دهد و لامبورگینی هم قصد استفاده از همین راهحل را دارد. این اتفاق کاملاً امکانپذیر خواهد بود زیرا هردو برند عضوی از گروه فولکسواگن هستند. بااینحال، حتی اگر لامبورگینی به سوخت مصنوعی پورشه هم دست پیدا کند، برنامههایی برای ساخت یک مدل تمام الکتریکی تا پایان دهۀ جاری دارد. البته پیش از آن، در ابتدا نسخۀ پلاگینهیبریدی کراساوور اوروس عرضه خواهد شد و هرچند جانشین اونتادور هیبریدی خواهد شد اما همچنان پیشرانۀ V12 خود را حفظ خواهد کرد.