لامبورگینی

چرا لامبورگینی هایپرکاری برای رقابت با مک‌لارن W1 و فراری F80 نخواهد ساخت؟

هرچند مدیرعامل لامبورگینی به ساخت هایپرکار علاقه دارد ولی به دلایلی که در گفتگو با تاپ گیر توضیح داده است، این اتفاق رخ نخواهد داد.

در تثلیث مقدس هایپرکارها که با فراری لافراری، مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ شکل گرفت و امروز دو ضلع آن با مک‌لارن W1 و فراری F80 دوباره تشکیل شده، همیشه جای خالی لامبورگینی احساس شده است. رئیس این برند ایتالیایی «استفان وینکلمن» نیز به ساخت هایپرکاری برای رقابت با مک‌لارن و فراری علاقه دارد ولی لامبورگینی این کار را نخواهد کرد، حداقل در حال حاضر. وینکلمن در گفتگو با تاپ گیر گفته است که چرا لامبورگینی قصد ساخت هایپرکاری افراطی که بالاتر از روئلتو قرار گیرد را ندارد.

به گفتۀ وی، تمرکز لامبورگینی روی مدل‌های تولید سری منطقی‌تر خواهد بود. تاپ گیر از وینکلمن پرسیده است که آیا وقتی مردم در مورد مثلث مقدس هایپرکارها صحبت می‌کنند ولی حرفی از لامبورگینی نمی‌زنند، او حسادت نمی‌کند؟ مدیرعامل برند ایتالیایی به این سؤال جواب منفی داده و گفته است:

ما در نیمۀ راه بین صدر کلاس سوپرکارها و کلاس هایپرکارها قرار داریم

علاوه بر این، لامبورگینی بودجۀ لازم برای ساخت خودرویی تا این حد افراطی را ندارد و منابع خود را صرف خودروهایی می‌کند که برای برند منطقی‌تر باشند. البته این بدان معنا نیست که وینکلمن علاقه‌ای به ساخت چنین خودرویی ندارد:

مطمئناً اگر کسی از من بپرسد که دوست داری به‌عنوان یک پرچم‌دار، چه چیزی داشته باشی، پاسخ من هایپرکار خواهد بود.

وینکلمن در ادامه گفته است ۲۰ سال پیش درحالی‌که فراری و پورشه سالانه هزاران خودرو به فروش می‌رساندند، در سال ۲۰۰۱ در سراسر جهان لامبورگینی فقط ۲۹۷ دستگاه خودرو فروخت:

ما مجبور بودیم در آغاز قرن جدید این برند را از نو ایجاد کنیم.

به گفتۀ وینکلمن، ساخت شاسی‌بلندی کوچک‌تر از اوروس منطقی نیست زیرا برند لامبورگینی را ضعیف می‌کند و به دلیل نیاز به هزینه و کار زیاد، علاقه‌ای به فراتر رفتن از روئلتو هم ندارد. در عوض، این مدیرعامل ترجیح می‌دهد خودروهای مخصوص پیست با تیراژ اندک تولید کند. منظور وی خودروهایی مثل اسنزا است که مخصوص مسابقات خاصی نیستند ولی خودروی جاده‌ای هم محسوب نمی‌شوند.

یک خودروی ۲+۲ می‌تواند در لیست وینکلمن برای آیندۀ لامبورگینی باشد ولی به گفتۀ وی، بازار سدان‌ها تقریباً از بین رفته است. مدیرعامل لامبورگینی اظهار داشته که این شرکت برای فروش در آسیا به یک شاسی‌بلند دیگر نیاز دارد ولی خودرویی با فاصلۀ محوری کشیده که توسط شوفر هدایت می‌شود مناسب لامبورگینی نخواهد بود. تاپ گیر همچنین از وینکلمن پرسیده است که آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم برای کاهش هزینه‌ها، پلت‌فرم جدید و پیشرانۀ V8 و سیستم هیبریدی تمراریو را در دیگر خودروهای گروه فولکس‌واگن مثل آئودی R8 ببینیم؟ وینکلمن در پاسخ گفته هیچ برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد زیرا موفقیت اوروس به توسعۀ پلت‌فرم و قوای محرکۀ انحصاری برای دیگر مدل‌های لامبورگینی کمک کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ببعی ببعستانی

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    حیف و صد حیف

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. mmd@

      ۱۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (339 ديدگاه)

      بچها تند نرین لامبورگینی معلوم نیست چه کار میخواد بکنه منطقا یک هایپر کار تو این سال یا سالهای دیگه رونمایی کنه که هیچکی نمیدونه قراره چه بشه

      1. pouyan-h808

        ۲۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (39 ديدگاه)

        میده ولی تک ساخت

    2. SMS

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (619 ديدگاه)

      البته که لامبورگینی برند جو گیری نیست و رئولتو رو وقتی هیچکی هیچی نمیساخت ، ساخت
      واقعا کدوم پولداری اونقدر احمقه که لامبورگینی نمی خره

      1. پوریا svj

        ۱۹ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (339 ديدگاه)

        بهترین کامنت سال 😎

  2. R

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    بودجه نداره

    موافقم 13
    مخالفم 3
  3. ali_x76

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (406 ديدگاه)

    تصور کنید:
    لامبورگینی با همین قوای محرکه روئلتو (با اندکی افزایش قدرت موتور در حد ۲۰ اسب) بیاد ماشینو تمام کربنی کنه (مثل سستوالمنتو) و وزنش از ۱۸۰۰ به ۱۴۰۰ کیلو برسه.
    تبریک میگم، هایپرکار متولد شد.

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. Amir

      ۱۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      شتاب ۰ تا ۱۰۰ : شاید حتی کمتر از ۲ ثانیه

  4. Suge knight

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اگه لامبورگینی بخواد هایپرکار سطح بالا بسازه به سرمایه‌گذاری عرب ها احتیاج داره
    تجربه نشون داده سرمایه‌گذاری عرب ها در مک لارن و پاگانی روی ارتقا و توسعه محصولاتشون تأثیر مثبت داشته

    موافقم 21
    مخالفم 3
  5. arvin44

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    الان مدیرعاملا فقط به فکر سود بیشترن

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. B

      ۱۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (908 ديدگاه)

      پس باید به فکر چی باشن ؟ پول حرف اول و آخرو میزنه

      موافقم 13
      مخالفم 1
  6. جرمی کلارکسون

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ایتالیایی بازی در میارن دیگه
    میگن ۳۶۰ کیلومتر در ساعت کافیه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  7. JDM سابق

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (767 ديدگاه)

    در وهله اول پول مطلبه و بعدش باید رو سبک سازی لامبو کار کنن این سبک سازی حتی تا طراحی موتور و پلتفرم جدید پیش میره

  8. پوریا svj

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (339 ديدگاه)

    نیازی ب ساخت هایپر کار نداره لامبورگینی برندی ک بدون حضوری در مسابقات f1 و تجربه کمش تو لمانز اینقدر برند معتبری هست باید ستایش بشه تا ابد طرفداران لامبورگینی 💥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا