لامبورگینی تصاویری از آخرین خودروی تولیدی بنزینی خالص خود را منتشر کرده است. این خودرو اوراکان استراتو است که معرفی عمومی و کامل آن در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) صورت خواهد گرفت اما حالا لامبورگینی پیشنمایش آن را با انتشار تصاویر بیرونی کاملاً واضح ارائه کرده است. همانطور که انتظار میرفت، استراتو از نسخهٔ کانسپتی که در ژوئن ۲۰۱۹ معرفی شد فاصلهٔ چندانی نگرفته است.
این یعنی در نسخهٔ تولیدی هم همچنان شاهد همان روکشهای پلاستیکی برجسته روی گلگیرها و همینطور چراغهای LED اضافی روی سپر جلو هستیم. البته در استراتو خبری از نوار LED روی سقف که در نسخهٔ کانسپت دیده میشد نیست اما با وجود ریلهای روی سقف، همچنان حال و هوای کراس مانند خود را حفظ کرده است. علاوه بر این، یک دریچهٔ هوای سقفی به پشت خودرو اضافه شده و دیفیوزر هم طراحی جدیدی پیدا کرده که احتمالاً زاویهٔ فرار را بهبود میبخشد. سیستم تعلیق بلندتر نیز به استراتو فاصلهٔ بسیار بیشتری از زمین نسبت به تمام سوپرکارهای بازار بخشیده است.
لامبورگینی همچنین برای این نسخه رینگهای مشکی جدیدی را در نظر گرفته که با لاستیکهای بزرگ بریجستون پوشیده شدهاند تا تواناییهای خارج جادهای اوراکان بهبود پیدا کند. رکابهای برجستهتر و محافظهای زیر خودرو در جلو و عقب نیز از دیگر ویژگیهای بیرونی این اوراکان آفرودی هستند. رنگ سبز ماتی که در تصاویر دیده میشود هم برای اولین بار برای یک اوراکان ارائه شده و با تریمهای قرمزرنگی روی بدنه و کالیپرهای ترمز همراه است. لامبورگینی همچنین عمدتاً فلاپهای روی گلگیرها را بدون رنگ گذاشته تا حال و هوای آفرودی استراتو را بیشتر جلوه دهد.
برای فهمیدن مشخصات فنی این نسخه باید تا اوایل آذرماه صبر کنیم ولی میدانیم که اوراکان استراتو صرفاً با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه میشود. نسخهٔ کانسپت این خودرو ۴۷ میلیمتر بلندتر بود و فاصلهٔ عرضی بین چرخهای آن ۳۰ میلیمتر بیشتر شده بود. علاوه بر این، لامبورگینی زاویهٔ حملهٔ خودرو را یک درجه و زاویهٔ فرار را ۶.۵ درجه بهبود بخشیده است. پس از اوراکان استراتو یعنی از سال ۲۰۲۳، تمام محصولات جدید لامبورگینی هیبریدی خواهند بود و این شرکت در سال ۲۰۲۸ اولین خودروی تمام الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد.
MASOUD 0099
۲۳ آبان ۱۴۰۱جووووووووووووون
علی
۲۳ آبان ۱۴۰۱عجب شاهکاری ! دمت گرم لامبو
علی جردن
۲۳ آبان ۱۴۰۱آقااا راه واردات خودرو باز کن چندتا ازین اون واردت کشور کنیم چندسال دیگه اگه واردات آزاد باشه به چه درد می خوره وقتی همه چی برقی شده این مدل ها نایاب شده 🥲
❤BMW❤
۲۳ آبان ۱۴۰۱چشم
ممد ژانگولر
۲۳ آبان ۱۴۰۱خداوکیلی بدجوری به دلم نشسته نمیتونم ایراد بگیرم
کلا از ابتکار عمل خوشم میاد
PRPR
۲۳ آبان ۱۴۰۱واقعا خیلی افرویدیه مخصوصا برای افرودای سنگین
❤BMW❤
۲۳ آبان ۱۴۰۱آفرود سنگین اینو داغون میکنن
فک کن با این بری تو آب و گل و لای
یا روی سخره ها
یا روی شن و ماسه بیابون
اینا آفرود سنگین هستن
نمیشه که ،
این ماشین برای آفرود هایی مثل رالی که توشون سرعت و هیجان ملاک هست رو خیلی جذابه
مثل نوع رانندگی لادا نیوا که از روی موانع پرش میکنه
Shayan
۲۳ آبان ۱۴۰۱آفرود سنگین چیه
این تو جاده خاکی هم به زور میتونه بره
بعدم هرچقدر هم توانایی داشته باشه کی دلش میاد اینو ببره تو گل و لای
Hemn
۲۳ آبان ۱۴۰۱لامبورگینی خودش از این همه کار تکراری خسته نمیشه!!!
Amir
۲۳ آبان ۱۴۰۱حیف این ماشین موتور وسطه وگرنه شاهد اوروکان پیکاپینو هم بودیم.
Just toyota
۲۳ آبان ۱۴۰۱اولین محصول هیبریدی لامبو که قراره معرفی بشه : جانشین آونتادور هست که دیشب تو یه سایت carrspo خوندم که جانشین آونتادور به احتمال خیلی زیاد ( هنوز قطعی نشده ) از همان موتور ۶/۵ لیتری ۱۲ سیلندری که روی svj هست استفاده میکنه اما در کنارش قراره یک موتور الکتریکی بزرگ هم نصب بشه و بر اساس پیش بینی اگر این اتفاق بیوفته ، جانشین آونتادور بالای ۹۰۰ اسب بخار حداقل قدرت تولید میکنه و مستقیم میره به جنگ با فراری sf90 استراداله
Just toyota
۲۳ آبان ۱۴۰۱در مورد جانشین هوراکان هم ، برخی ها پیش بینی میکنند قرار نیست جانشینی در کار باشه و لامبو به تولید هوراکان ادامه میده ، اما فقط به صورت هیبریدی و بزرگ ترین سناریو هم براش استفاده از پیشرانه ای است که روی : پانامرا و کاین توربو s هیبریدی قرار داره که اون سامانه تو پانامرا و کاین حدود ۶۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه ولی به احتمال زیاد لامبو خودش یه خورده تقویتش میکنه تا خروجیش رو زیاد تر از محصولات پورشه کنه
Carbonado Aventador
۲۳ آبان ۱۴۰۱داداش لامبو خودش یه موتور ۸ سیلندر اختصاصی برای ماشین لمانزش توسعه داده..
و به احتمال زیاد همونو روی نسل جدید هوراکان و اوروس استفاده میکنه
نیازی به موتور ۸ سیلندر پانامرا نداره
akrh78
۲۳ آبان ۱۴۰۱اینا رو از کجا اوردی اینجا نوشتی؟
برا جانشین اونتادور تایید شده که یه v12 کاملا جدید طراحی شده
و برای جانشین هوراکان هم احتمال زیاد از موتور v8 جدیدی که برای هایپرکار لمانز لامبورگینی طراحی شده استفاده میشه
قضیه ادامه تولید هوراکان و عدم تولید جانشین هم بی اساس هست مثل بقیه کامنت
hamidreza
۲۴ آبان ۱۴۰۱با sf90 نه بلکه بالا تر از اون…
جانشین اونتادور از ۱۲ سیلندر و موتور الکتریکی استفاده میکنه ، درصورتی که sf90 از وی هشت و الکتریکی استفاده میکنه
جانشین هوراکان رقیب sf90 هست
Arshia m3csl
۲۳ آبان ۱۴۰۱ماشین خاصیه واقعا ولی فکر کنم درحد جاده خاکی بشه باهاش رفت و درحد رفتن به گل و لای و شن بازی تو صحرا مناسب نیست مثل بنز جی کلاس و فورد f150 رپتور و…
بنانج
۲۳ آبان ۱۴۰۱اصلا سر این موضوع حرف میشه برام عجیبه
آخه نگاه کن به ماشین
اصلا سوال داره برای چه کاریه
رالیه
رالی
رالیییییییییییی
A.A.S
۲۳ آبان ۱۴۰۱هیچ برندی برام لامبورگینی نمیشه،اگرم بشه لامبورگینی نمیشه(اوس جواد =) )
جدا از این واقعا هیچوقت لامبورگینی و خاطره هام با پوستر ها و… این ماشین رو فراموش نمیکنم…
Yasin
۲۳ آبان ۱۴۰۱لامبو هر دفعه از اوراکان و اونتادور نسخه جدید میده و میگه این آخرین مدله
ARYA
۲۳ آبان ۱۴۰۱یه تنه زد اصالت لامبورگینی رو از ریشه نابود کرد!
شاهین
۲۳ آبان ۱۴۰۱مثل اینکه پورشه هم مدل 911 داکار رو رونمایی کرده
اونم تو سبک همین هوراکانه
اینا بیشتر بدرد رالی میخورن، نه آفرود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آبان ۱۴۰۱درحال ساخت هست و هنوز رونمایی رسمی نشده
بنانج
۲۳ آبان ۱۴۰۱دوستانی که میگن برای آفرود سنگین خوبه
یا میگن آیا برای آفرود سنگین خوبه؟
یا حتی میگن فکر نکنم برای آفرود سنگین خوب باشه
به ارتفاع کف ماشین از کف زمین یک نگاه بندازید به جواب میرسید
لندکروز که نیست
این ماشین رالیه
مثل لانچیا استراتوس
akrh78
۲۳ آبان ۱۴۰۱برا سرمایه دارایی که 300، 400 هزار دلار براشون پولی نیست خوبه میتونن یه افرود سبک و سریع باها طور با طنین گوش نواز v10 بزنن تو رگ
Reza Waffen SS
۲۴ آبان ۱۴۰۱غیرقابل درکه