با انتشار آمار فروش لامبورگینی در سال ۲۰۲۴ مشخص شد این برند ایتالیایی بار دیگر رکوردهای قبلی خود را ارتقا داده است.
لامبورگینی از سال ۱۹۹۸ و زمانی که تحت تملک گروه فولکسواگن قرار گرفت به روزهای اوج خود رسید. پس از ثبت رکورد فروش بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳، ایتالیاییها مجدداً رکورد فروش خود در سال ۲۰۲۴ را شکستهاند. تقاضا برای محصولات این سوپر اسپرت ساز محبوب ۶ درصد افزایش یافته و فروش آن در سال ۲۰۲۴ به رقم جدید ۱۰,۶۸۷ دستگاه رسیده است. با اینکه لامبورگینی به جزئیات فروش تک تک مدلها اشارهای نکرده اما به جرات میتوان گفت سهم اوروس از محصولات فروخته شده بالا بوده است.
لامبورگینی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا تعداد ۴,۲۲۷ دستگاه فروخته که به معنی رشد ۶ درصدی بوده است. این شرکت در آمریکا نیز رشد فروش ۷ درصدی داشته و ۳,۷۱۲ دستگاه خودرو را تحویل مشتریان خود داده است. همچنین رشد فروش منطقه آسیا اقیانوسیه هم ۳۶ درصد بوده و در این منطقه ۲,۷۴۸ دستگاه لامبورگینی به فروش رسیده است. آینده لامبورگینی هم درخشان به نظر میرسد چراکه اوروس تا سال ۲۰۲۶ سولد اوت شده و تا سال ۲۰۲۷ نیز امکان سفارش دادن روئلتو وجود ندارد.
البته تمراریو سهمی از رکوردشکنی لامبورگینی در سال ۲۰۲۴ نداشته چراکه هنوز تولید اوراکان به پایان نرسیده و آخرین نمونههای اوراکان استراتو، ایو اسپایدر، تکنیکا، STO و STJ در سال جاری میلادی تحویل مشتریان خواهند شد. زمانی که تمراریو راهی خط تولید شود، ایتالیاییها فقط به تولید خودروهای پلاگین هیبرید خواهند پرداخت. هم تمراریو و هم اوروس از قوای محرکه ۸ سیلندر پلاگین هیبریدی استفاده میکنند درحالیکه روئلتو به نیروگاه ۱۲ سیلندر با دستیار برقی مجهز است. استفان وینکلمن رئیس لامبورگینی اخیراً اعلام کرده برنامه افزایش تعداد محصولات شرکت یک سال به تعویق میافتد. چهارمین خودروی این برند که با کانسپت لانزادور پیشنمایش شد بجای سال ۲۰۲۸ در سال ۲۰۲۹ از راه خواهد رسید.
با اینکه قرار بود در برههای از زمان یک سدان چهار در مشابه استوک تولید شود اما نسخه تولیدی لانزادور یک گرند تورر چهار نفره و دو در با فاصله زیاد از سطح زمین خواهد بود. این خودرو اولین محصول برقی تاریخ لامبورگینی لقب خواهد گرفت. مدیر لامبورگینی همچنین قبلاً و در مصاحبه با رسانهها گفته که فروش لانزادور کم و بیش مشابه تمراریو خواهد بود. او خاطرنشان ساخته اوروس همیشه پرفروشترین محصول لامبورگینی بوده و روئلتو هم کمیابترین آنها خواهد بود. وینکلمن میگوید هایپرکار برقی لامبورگینی به این زودیها پدیدار نخواهد شد زیرا خودرویی نیست که به راحتی توسعه یافته و به فروش برسد. احتمالاً به خاطر دارید که مدیرعامل ریمک اذعان کرده بود فروش نورا در بازار اصلاً راحت نیست و ثروتمندانی که به دنبال ابر خودروها هستند پیشرانههای درونسوز را ترجیح میدهند.
BlackWing
۲۲ دی ۱۴۰۳روئلتو با وزن زیادش تا الان خوب درخشیده ، امیدوارم تو سری های SV بتونن وزنش رو کمتر کنن
MehdiTurbo
۲۲ دی ۱۴۰۳جالبه
هر نسلی که از دید من افت طراحی شدید داره و فکر میکنم دچار افت فروش میشه دچار افزایش فروش شدید میشه
یکیش همین لامبو بود که اصلا اون چهره ی گاو وحشی نسل قبل نداره و کابینش شد یه مانیتور بزرگ فقط و دیگه خبری از اون کابین خلبانی خفن پر دکمه که مثل کابین هواپیما بود نیست و عین مک لارن شد بعد ملت بیشتر براش صف بستند یکی هم بی ام و
شرکت وقتی میبینه به جای اون همه هزینه تولید دکمه فیزیکی و زمان نصب هزینه کارگر با یه صفحه مانیتور در عرض یک ثانیه کل اون هزینه و زمان جمع میشه ملتم بیشتر براش صف میبندند دیگه واقعا توجیهی نداره بیاد به خودش زحمت بده و وقت هزینه صرف طراحی و نصب کنه همه چی با یه مانیتور حل تازه فروششم بیشتر میشه دو سر برد فروش بیشتر با هزینه کمتر
از اون طرفم به جای اون همه هزینه تولید درون سوز یه موتور برقی که قطعات خیلی کمتری میخواد میندازه چقدر سودش افزایش پیدا میکنه و وقتی خریدارا و طرفداراش بیشترند چرا نکنه