چهار سوپراسپرت تنفس طبیعی خوشصدا به مصاف هم رفتهاند تا به بهانۀ مسابقۀ درگ صدای جذاب پیشرانههای خود را به رخ یکدیگر بکشند.
در سوپراسپرتها، یکی از جذابترین ویژگیها صدای موتور است و به همین دلیل خیلیها روی خوشی به سوپرکارهای الکتریکی نشان نمیدهند. همچنین از این لحاظ، پیشرانههای تنفس طبیعی بسیار جذابتر هستند زیرا بدون وجود توربوشارژر در مسیر گازهای اگزوز که صدا را خفه میکند، آزادانه نعره میکشند اما حتی اگر این هم کافی نباشد، میتوان از سیستمهای اگزوز افترمارکتی استفاده کرد که تمام غرش پیشرانه را تحویل گوشهای راننده و البته رهگذران میدهد! چهار خودرویی که در اینجا میبینید، همگی به سیستم اگزوز شرکتی بنام جینتانی مجهز هستند و حالا گرد هم جمع شدهاند تا در قالب مسابقهٔ درگ، کنسرتی با ساز پیستون و سیلندر برگزار کنند.
قدیمیترین خودروی این جمع، لامبورگینی اونتادور SV یا سوپرولوچه است که یکی از قویترین نسخههای اونتادور محسوب میشود. در این نسخه، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی لامبورگینی ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ ISR به هر چهارچرخ منتقل میشود. اونتادور SV زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار قیمت داشت. خودروی بعدی جانشین اونتادور یعنی روئلتو است که از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 ولی در کنار سیستم هیبریدی با سه موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است. بااینحال، همین سیستم هیبریدی باعث شده روئلتو با وزن ۱۸۷۲ کیلوگرم بسیار از اونتادور ۱۶۰۰ کیلوگرمی سنگینتر شود.
فراری ۸۱۲ هم مثل اونتادور جای خود را به مدل جدید دودیچی چیلیندری داده است ولی این سوپرکار ایتالیایی با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی که زیر آن کاپوت کشیده ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، هنوز هم بسیار سریع و جذاب است. برخلاف اونتادور، نیروی موتور در اینجا فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. سوپرفست در زمان تولید ۳۳۵ هزار دلار قیمت داشت. در آخر هم به ضعیفترین عضو گروه یعنی پورشه ۹۱۱ GT3 میرسیم که نصف سه خودروی دیگر سیلندر دارد. پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی این ماشین تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که تمام این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. GT3 اما با وجود قدرت کمتر، با وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم بسیار از سوپرکارهای ایتالیایی V12 سبکتر است.
پس از دو مسابقهٔ اول که فراری و پورشه نتوانستند لانچ خوبی داشته باشند، در درگ سوم سرانجام هر چهار خودرو حرکت را بدون مشکل آغاز کردند. همانطور که انتظار میرفت، روئلتو به لطف قدرت بیشتر و موتورهای الکتریکی از همان ابتدا جلو افتاد و پورشه هم با وجود قدرت اندک، شانسی در برابر رقبای V12 نداشت تا رقابت اصلی بین اونتادور و ۸۱۲ باشد. سوپرکار لامبورگینی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک ابتدا جلو افتاد ولی در ادامه فراری خود را به رقیب رساند و دو خودرو تقریباً همزمان از خط پایان رد شدند هرچند که فراری با تایم ۱۰.۸ ثانیه، یکدهم ثانیه سریعتر از اونتادور بود.
مشخصات فنی
لامبورگینی اونتادور SV | لامبورگینی روئلتو | فراری ۸۱۲ سوپرفست | پورشه ۹۱۱ GT3 | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی | ۶.۵ لیتری V12 | ۴.۰ لیتری H6 |
قدرت | ۷۵۰ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار | ۸۰۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۹۰ نیوتن متر | ۱۰۶۲ نیوتن متر | ۷۱۸ نیوتن متر | ۴۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته ISR | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۸۷۲ کیلوگرم | ۱۶۳۰ کیلوگرم | ۱۴۳۵ کیلوگرم |
قیمت | ۴۹۳ هزار دلار | ۶۰۸ هزار دلار | ۳۳۵ هزار دلار | ۲۲۴ هزار دلار |
Yaghoob
۲۶ اسفند ۱۴۰۳اونتادور هنوز چشم نوازه
Ahmad
۲۶ اسفند ۱۴۰۳صد هزار درصد فراری انتخابم هست به خاطر اصالت ایتالیایی که داره بقیه اون ها آلمانی هستن و اینکه به جای ۸۱۲ باید سیلندری رو میاوردن اینجوری عادلانه تر بود این هم باید در نظر گرفت راحتی که ۸۱۲ داره اون سه تا ندارن چون سیستم تعلیق فراری جوریه که تو ناهمواری کمک هاش به خاطر مغناطیسی بودن دائما بازی میکنه که این خیلی لذت بخشه مورد دوم فراری به خاطر موتور جلو بودن بازم تو راحتی از اونا سرتره و مورد سوم انجین ۱۲ سیلندر موقعی لذت بخشه که ماشین دف عقب باشه مثل فراری هر جوری حساب میکنم فراری سرتره خداحافظ
BMW is GOD
۲۶ اسفند ۱۴۰۳فراری sf90 که رقیب مستقیم لامبورگینی روئلتو حساب میشه فقط تا سرعت ۲۸۰ یا نهایت ۳۰۰ تا یه مقدار از لامبورگینی سریعتره ولی بعد از ۳۰۰ تا تا نهایت سرعتشون لامبورگینی رگباری پر میکنه و جلو میافته و دلیلشم اینه که فراری بالای ۲۰۰ کیلو سبکتره که تو شتابگیری خیلی بهش کمک میکنه
و یه نکته دیگهای هم هست اینه که این فراری اصلاً صدای خوبی نداره و فراری خیلی کار بدی کرد که از ۱۲ سیلندر پرید رو ۸ سیلندر باید همون ۱۲ سیلندر تولید میکرد خصوصاً روی پرچمدارش
ولی از اون طرف لامبورگینی هنوز ۱۲ سیلندر و پرچمدارش حفظ کرده و صدای فوق العادهای داره که آدم دیوونه میشه
یه چیز دیگهای هم هست اینه که این فراری sf۹۰ فقط برای پرفورمنس و شتابگیری زیر ۳۰۰ تا ساخته شده و اصلاً رو لذت رانندگی و تاپ اسپیدش کار نشده ولی برعکس لامبورگینی روئلتو لذت رانندگیش حرف نداره و اینکه تو دور بالا و سرعت بالای ۳۰۰ تا تمام رقیباشو پشت سر میذاره و به نظرم اگه لامبورگینی روئلتو محدودیت سرعت نداشته باشه خیلی راحت میتونه تا ۳۸۰ تا بره ولی فراری sf90 اینجوری نیست و اگه محدودیتش هم برداشته بشه آخرش ۳۶۰ تا میره
در کل ببخشید که متنم طولانی شد ولی انتخاب من لامبورگینی روئلتو هست انتخاب شما چیه ؟؟؟؟؟؟
لامبورگینی روئلتو 👍
فراری sf90 👎
Ferrari
۲۶ اسفند ۱۴۰۳باشه حالا ماهم قول میدیم بگیم لامبورگینی روئلتو بهتر از فراری sf90 که شش سال پیش معرفی شده.
چیزی که عیان هست نیازی به تفسیر شما نداره
BMW is GOD
۲۶ اسفند ۱۴۰۳عزیز من فراری sf90 توربو هست و لامبورگینی روئلتو تنفس طبیعی
اینو یادت باشه هیچ وقت یه خودروی تنفس طبیعی نمیتونه یه خودروی توربو رو بزنه ولی با این حال لامبورگینی روئلتو فقط تا سرعت ۳۰۰ تا ازش عقب میمونه بعدش فراری رو جر میده
اگه لامبورگینی هم توربو داشت حتی تو صفر تا صد هم کاملاً فراری رو نابود میکرد نمیذاشت حتی نفس بکشه پس برو خدا خدا کن که لامبورگینی توربو رو به پرچمدارش اضافه نکنه چون اگه اضافه کنه دیگه باید بره با بوگاتی درگ ریس بده
iman Enzo
۲۶ اسفند ۱۴۰۳خوب لامبو هم موتور توربو بسازه کسی جلوشو نگرفته،نمیسازه چون موتورهای توربو نیاز به تکنولوژی دارن برای برطرف کردن تاخیر توربو به خصوص در خودروهای سطح بالا که لامبو ببخشید فولکس واگن فاقد اون هست.در. نهایت مقایسه لامبو با پادشاه موتور اسپورت اشتباهیه که فقط از نوجوانان سر میزنه
Mr wrong
۲۶ اسفند ۱۴۰۳فقطططططط تا ۳۰۰ تا ازش جلو میفته
بعدش از ۳۰۰ تا ۶۰۰ دیگه لامبورگینی جلو میفته
اینا مثل بی ام های تو نیستن محدودیت سرعتشون رو ورداشتی ۵۰۰ تا برن کلا ۳۵۰ تا میرن
Carbonado Aventador
۲۶ اسفند ۱۴۰۳جوک خوبی بود که فولکس( پورشه + لامبو + آئودی) رو فاقد تکنولوژی میدونی..
تازه فولکس موتور W16 بوگاتی رو مستقیما خودش ساخته!!
BMW is GOD
۲۶ اسفند ۱۴۰۳در پاسخ به ایمان انزو باید بگم که اولاً تو از اسمت معلومه که طرفدار فراری هستی دوماً هیچی موتور تنفس طبیعی نمیشه
و سوماً داستان جای جالب میشه که بدونی همین لامبورگینی روئلتو با اون تنفس طبیعی بودنش پا به پای فراری sf۹۰ میره و در پاسخ به اون دوستی که میگه ۳۰۰ تا رو کجا میخوای بری تا دلت بخواد مسابقه هست که میتونی باهاش به سرعت ۳۵۰ کیلومتر هم برسی و شتاب ثانویه روئلتو خیلی بهتر از sf90 هست
اتفاقاً همین الان که این حرف مفت رو زدی گفتی که لامبورگینی نمیتونه خودروی توربوی بدون تاخیر بسازه مطمئنم لامبورگینی تمراریو رو ندیدی
تا چند وقت دیگه هم آئودی آر ۸ نسل جدیدش با پلتفرم و پیشرانه تمراریو معرفی میشه
فراری شاید بعضی وقتا تو پرفورمنس بهتر از لامبورگینی باشه ولی اینو یادت باشه هیچ وقت لذت رانندگی و عشق بودن لامبورگینی رو نداشته نداره و نخواهد داشت
و اینکه لامبورگینی تو رخ و صدا ۱۰۰ هیچ فراری رو میزنه
اون دوستیم که میگه فراری خیلی راحتتر از سوپر اسپورتهای دیگه هست باید بگم که تو کلاس خودرویی سوپر اسپرت به هیچ عنوان راحتی مهم نیست چون اینا ساخته شدن برای پرفورمنس و عشق بازی نه راحتی
اگه راحتی میخوای برو سری ۷ بخر پانامرا بخر اس کلاس بخر
کسی که سوپر اسپرت داره همیشه یه خودروی راحت و خوب برای مسافرت و دم دستی داره
ببخشید که متنم طولانی شد خواستم جواب چند نفر رو یه جا بدم
Scuderia Ferrari
۲۶ اسفند ۱۴۰۳پرچمدار لامبورگینی هنوز برای رقابت با 296GTB مشکل داره بعد میایی میگی اگه محدودیت سرعت نداشت اینکارو میکرد و فراری تاپ اسپید بالایی نداره 😂😂
BMW is GOD
۲۶ اسفند ۱۴۰۳در پاسخ به ایمان انزو باید بگم که اولاً تو از اسمت معلومه که طرفدار فراری هستی دوماً هیچی موتور تنفس طبیعی نمیشه
و سوماً داستان جای جالب میشه که بدونی همین لامبورگینی روئلتو با اون تنفس طبیعی بودنش پا به پای فراری sf۹۰ میره و در پاسخ به اون دوستی که میگه ۳۰۰ تا رو کجا میخوای بری تا دلت بخواد مسابقه هست که میتونی باهاش به سرعت ۳۵۰ کیلومتر هم برسی و شتاب ثانویه روئلتو خیلی بهتر از sf90 هست
اتفاقاً همین الان که این حرف مفت رو زدی گفتی که لامبورگینی نمیتونه خودروی توربوی بدون تاخیر بسازه مطمئنم لامبورگینی تمراریو رو ندیدی
تا چند وقت دیگه هم آئودی آر ۸ نسل جدیدش با پلتفرم و پیشرانه تمراریو معرفی میشه
فراری شاید بعضی وقتا تو پرفورمنس بهتر از لامبورگینی باشه ولی اینو یادت باشه هیچ وقت لذت رانندگی و عشق بودن لامبورگینی رو نداشته نداره و نخواهد داشت
و اینکه لامبورگینی تو رخ و صدا ۱۰۰ هیچ فراری رو میزنه
اون دوستیم که میگه فراری خیلی راحتتر از سوپر اسپورتهای دیگه هست باید بگم که تو کلاس خودرویی سوپر اسپرت به هیچ عنوان راحتی مهم نیست چون اینا ساخته شدن برای پرفورمنس و عشق بازی نه راحتی
اگه راحتی میخوای برو سری ۷ بخر پانامرا بخر اس کلاس بخر
کسی که سوپر اسپرت داره همیشه یه خودروی راحت و خوب برای مسافرت و دم دستی داره
ببخشید که متنم طولانی شد خواستم جواب چند نفر رو یه جا بدم
Japan
۲۶ اسفند ۱۴۰۳ولش کنین برادرا
بنظرم هردو ماشین افسانه هستند
ولی باز این دو تا به اصالت ژاپنی ها نمیرسن ..
تویوتا سوپرا ..
نیسان اسکای لاین
مزدا rx7
…..
日本の伝説🇯🇵🇯🇵🇯🇵
🏆Lamborghini🏆
۲۶ اسفند ۱۴۰۳فعلا شما برو اون F80 جمع کن که 6 سیلندر هستش بعداً بیا نظر بده
Siyavash
۲۶ اسفند ۱۴۰۳با چه منطقی میگی فراری برایه لذت رانندگی نیس و فقط تا زیر ۳۰۰ کیلومتر روئلتو رو میزنه..اولن sf90 برا ۵ سال پیش هست و با تکنولوژی ۵ سال پیش فراری ساخته شده..دومن همین الان هم از صفر تا ۳۰۰ حتی تا نهایت سرقت که ۳۴۰ کیلومتر هست برا sf90 بازم این فراری هست که جلو میزنه و جلو میمونه. هنوزم جاده ای نیست که لامبورگینی بتونه با ۳۵۰ یا ۳۶۰ کیلومتر بتونه فراری رو بزنه ..حتی تویه مدل هایه دیگه فراری f8 یا GTB296 میتونه رئلتو رو به چالش بکشن و شکست بدن GTB296 که روئلتور رو تویه درگ زد..f8 هم قابلیت اینو داره پا به پا روئلتو بره..تمام
Mr wrong
۲۶ اسفند ۱۴۰۳رقیب روئلتو هنوز نیومده…😈😈😈
😀😀😀😀
froG-driVer
۲۶ اسفند ۱۴۰۳درود بر اونتادور کبیر🙇
[جینتانی🙂]
V.m
۲۶ اسفند ۱۴۰۳تو دوئل ۱۲ سیلندرها بین فراری و لامبو تو شتاب لامبو بهتر عمل میکنه ولی تو رولینگ فراری دست برتر داره ای کاش هیچ وقت دو شرکت سمت کوچک سازی حجم موتور توربو و هیبرید نرن شناسنامه لامبو فراری فقط ۱۲ سلیندر شونه
BMW is GOD
۲۶ اسفند ۱۴۰۳اتفاقاً فراری تو صفر تا صد همیشه بهتر از لامبورگینی هست ولی دور بالا کاملا عقب میفته و لامبورگینی تمام رقباشو بعد از ۳۰۰ تا جر میده
Cehx
۲۶ اسفند ۱۴۰۳چی میگی تو مغز تو کلت هست؟
تو کدوم جاده میخوای بالای 300 تا بری
تو کدوم پبست میخوای بالای 300 تا بری
مهم شتاب جانبی و ثانویه هسته
حتی اون دوتا از شتاب اولیه هم از نظر من اهمیت بیشتری دارند
لامبورگینی رو دوست دارم ولی ادم متعصب اعصابمو بهم میریزه
واقعا به عقل بعضیا باید شک کرد
Mr wrong
۲۶ اسفند ۱۴۰۳اگه یه درصد شک داشتم با این کامنت مطمعن شدم زیر ۱۸ سالشه
طرز صحبتشو دقت کنید میفهمید کاملا
Sevlan
۲۶ اسفند ۱۴۰۳بسه دیگه بابا جر میده جر میده!!! حالا گیریم حرفت درسته که نیست و بعد 300تا!!! 300تااااا، اندازه یه ماشین جلو افتاد، این جر دادنه!!! ؟؟؟ تا حالا صدبار گفته جر میده🙄🤔
V.m
۲۶ اسفند ۱۴۰۳منظورم نمیرفتن بود
Siyavash
۲۶ اسفند ۱۴۰۳درگ جذابی بود حال کردم..
𝐀𝐥𝐢
۲۶ اسفند ۱۴۰۳ولی هیچی جای اونتادور رو نمیگیره
مهدی
۲۶ اسفند ۱۴۰۳فراری و دیگر هیچ …
کامران
۲۶ اسفند ۱۴۰۳در هر حال خودروهای ایتالیایی پرچمدار خودروهای سوپر اسپرت دنیا هستند.
BlackWing
۲۶ اسفند ۱۴۰۳فقط میتونم بگم اوووووفففف
حسام الدین
۲۶ اسفند ۱۴۰۳فراری لامصب!♥️
BMW is GOD
۲۶ اسفند ۱۴۰۳در پاسخ به ایمان انزو باید بگم که اولاً تو از اسمت معلومه که طرفدار فراری هستی دوماً هیچی موتور تنفس طبیعی نمیشه
و سوماً داستان جای جالب میشه که بدونی همین لامبورگینی روئلتو با اون تنفس طبیعی بودنش پا به پای فراری sf۹۰ میره و در پاسخ به اون دوستی که میگه ۳۰۰ تا رو کجا میخوای بری تا دلت بخواد مسابقه هست که میتونی باهاش به سرعت ۳۵۰ کیلومتر هم برسی و شتاب ثانویه روئلتو خیلی بهتر از sf90 هست
اتفاقاً همین الان که این حرف مفت رو زدی گفتی که لامبورگینی نمیتونه خودروی توربوی بدون تاخیر بسازه مطمئنم لامبورگینی تمراریو رو ندیدی
تا چند وقت دیگه هم آئودی آر ۸ نسل جدیدش با پلتفرم و پیشرانه تمراریو معرفی میشه
فراری شاید بعضی وقتا تو پرفورمنس بهتر از لامبورگینی باشه ولی اینو یادت باشه هیچ وقت لذت رانندگی و عشق بودن لامبورگینی رو نداشته نداره و نخواهد داشت
و اینکه لامبورگینی تو رخ و صدا ۱۰۰ هیچ فراری رو میزنه
اون دوستیم که میگه فراری خیلی راحتتر از سوپر اسپورتهای دیگه هست باید بگم که تو کلاس خودرویی سوپر اسپرت به هیچ عنوان راحتی مهم نیست چون اینا ساخته شدن برای پرفورمنس و عشق بازی نه راحتی
اگه راحتی میخوای برو سری ۷ بخر پانامرا بخر اس کلاس بخر
کسی که سوپر اسپرت داره همیشه یه خودروی راحت و خوب برای مسافرت و دم دستی داره
ببخشید که متنم طولانی شد خواستم جواب چند نفر رو یه جا بدم
🏆Lamborghini🏆
۲۶ اسفند ۱۴۰۳بنظر من اکثر ماشین های فراری لامبورگینی رو تو درگ میبرن
اما اگر میخوایم ببینیم چه کسی ماشین بهتری است باید اون ها رو تو پیست مسابقه برسی کنیم
همون 296 از لامبورگینی هوراکان پورفورماته تو پیست عقبه لازم نیست که با رولتو مقایسه بشه
Carbonado Aventador
۲۶ اسفند ۱۴۰۳اینستای جینتانی رو دارم
واقعا یکی از بهترین سیستمای اگزوز دنیا رو میسازه
حسین
۲۶ اسفند ۱۴۰۳روحم به آرامش رسید
مرسی، 😢
nima.jdm
۲۶ اسفند ۱۴۰۳فراری ۸۱۲ میدرخشه
فراری یعنی اوج اصالت ایتالیایی
رامتین
۲۶ اسفند ۱۴۰۳درگ جذابی بود واقعا.
BMW is GOD
۲۶ اسفند ۱۴۰۳دوستان واقعاً فکر کردید من از فراری بدم میاد؟؟؟؟؟؟😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 تو این مدت داشتم مسخره بازی در میآوردم که شما رو یکم گول بزنم که فکر کنین من از فراری بدم میاد در صورتی که عاشقشم حتی از لامبورگینی هم بیشتر
(فراری افسانه هست خاصه عالیه)
تو این مدت داشتم به به کامنتهاتون میخندیدم
خداوکیلی من عاشق فراری هستم
به عشق فراری قلب قرمز ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
یه مدت خواستم یه بحثی تو سایت راه بندازم بین لامبو فنا و فراری فنا
که موفق هم شدم
(منو ببخشید که این بحثا رو راه انداختم ولی خدایی باور کنید من طرفدار فراری هستم و عاشقشم تا ابد ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️)
آدم باید دیوونه باشه که از فراری و لامبورگینی بدش بیاد و طرفدارشون نباشه
👑👑👑لامبورگینی و فراری 👑👑👑