لامبورگینی

پشت فرمان جدیدترین پرچمدار لامبورگینی: روئلتو هیبریدی

روئلتو هیبریدی ؛بهترین راندمان در میان پرچمداران لامبورگینی با طراحی متفاوت!

مزایا معایب
فرمان‌پذیری بهتر/ پیشرانه V12 دراماتیک/ کابین ارگونومیک/ راحتی بیشتر باتری کوچک/ در برابر رقبا چیز جدیدی برای ارائه ندارد

روئلتو چیست؟

یک لامبورگینی تازه به‌دنبال تحول! محصولات لامبورگینی بارها لقب دایناسورهای صنعت خودرو را به خود گرفته‌اند؛ نه فقط به‌خاطر قدرت و صدایی که دارند بلکه به‌خاطر پیشرانه، راندمان و… سنتی و دوری از سیستم‌های هیبریدی. جانشین آونتادور محبوب، روئلتو، قصد دارد با ارائه گزینه‌هایی به‌روزتر، راحتی بیشتر، فرمان‌پذیری بهتر و عملکرد درخور، خود را به رقبای دیگر نزدیک کند. هر چند این استراتژی لامبورگینی را هم‌سطح سایر سوپراسپرت‌سازان می‌کند اما یک عیب هم دارد؛ تمام توانایی‌های روئلتو در محصولات رقبا هم دیده می‌شود.

آیا آونتادور بد بود؟

حال که با محصول تازه مواجه شده‌ایم می‌توانیم بگوییم که آونتادور مانند یک گروه موسیقی بود که ظاهر خوبی دارد، حجم صدای خوبی دارد و با اعتمادبه‌نفس اجرا می‌کند اما بی‌بهره از هارمونی درست و اصولی است. آونتادور می‌توانست هیجان‌انگیز باشد اما شیرین‌کاری‌هایش به قیمت ضعف عملکرد تمام می‌شد. سیان می‌توانست نسخه به‌روزشده آونتادور باشد اما لامبورگینی از اتخاذ چنین سیاستی خودداری کرد.

ظاهری متفاوت

داستان طراحی روئلتو و آونتادور مانند تفاوت‌های نسل هفتم و هشتم شورولت کوروت است. هر دو نسل طراحی خاص خود را دارند، نسل تازه بی‌شک بخش‌هایی را از مدل قبلی به‌عاریه گرفته است اما روی‌هم‌رفته، نمی‌توان نسل تازه این خودروها را «زیباتر» قلمداد کرد. صرفا متفاوت هستند و محض رضای به‌روزرسانی، می‌توانند پذیرفته شوند.

فرمپردازی بدنه روئلتو برای زمانه خود انقلابی به شمار نمی‌آید اما جزئیات بالایی دارد. هر چند خبر چندانی از استفاده از خطوط نرم و ارگانیک نیست اما بهره‌وری از المان‌های آیرودنامیکی و خنک‌کاری به شکلی هوشمندانه انجام شده است تا ظاهر این سوپراسپرت از حالت خیابانی حالت نشود. از دیگر تغییرات مهم این نسل نسبت‌به آونتادور، می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب، فرم و محل قرارگیری اگزوزها، کابین متمایز و تناسبات بدنه دگرگون‌شده اشاره کرد.

توانایی‌های فنی روئلتو

به لطف تغیر موقعیت و نحوه قرارگیری جعبه‌دنده، فضای کابین روئلتو در مقایسه با پدرش ۸۴ میلی‌متر افزایش داشته است. خود جعبه‌دنده هم یک واحد جدید ۸ سرعتی دو کلاچه است که قدرت تولیدشده توسط نیروگاه ۱۲ سیلندر این خودرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. نکته مهمی که در پیشرانه روئلتو خودنمایی می‌کند، استفاده از یک الکتروموتور است که میان جعبه‌دنده و موتور درون‌سوز جا خوش کرده است. البته دو موتور برقی دیگر هم (هر یک برای یک چرخ جلو) در نظر گرفته شده است که همگی قدرت خود را از یک بسته باتری کوچک ۳.۸ کیلووات ساعتی دریافت می‌کنند. شارژ کامل این باتری نیم ساعت زمان می‌برد.

لامبورگینی برای حفظ وزن، از تعبیه سیستم شارژ سریع خودداری کرده است. اگر مالکی فرصت شارژ کردن باتری را نداشته باشد، می‌تواند از سیستم بازیابی انرژی ترمز یا خود پیشرانه ۱۲ سیلندر استفاده کند. هر دو گزینه پیش رو، تنها در ۶ دقیقه امکان شارژ مجدد باتری را به کاربر می‌دهند. راننده می‌تواند درصورت تمایل، از پیشرانه‌های برقی چرخ‌های جلو استفاده کند که در بهترین حالت تا ۱۲ کیلومتر پشتیبانش خواهد بود. هر الکتروموتور نصب‌شده در روئلتو ۱۸.۵ کیلوگرم وزن و ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد.

متاسفانه سیستم روئلتو تنها امکان استفاده همزمان از ۱۹۰ اسب بخار قدرت برقی را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا به پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 کمک کند و روی‌هم‌رفته، ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. روئلتو با تکیه بر این قدرت می‌تواند در عرض ۲.۵ ثانیه به سرعت معیار (100km/h) دست پیدا کند و شتابگیری را تا ۳۴۸ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

سرانجام عملکردی نزدیک به فراری

هر چند باتری روئلتو از نمونه‌های موجود در فراری 296GTB و مک‌لارن آرتورا هم کوچک‌تر است اما با خودروهای قوی‌تر مقایسه می‌شود. رقیب اصلی این گاو وحشی، اسب سرکش مارانلو، SF90 استراداله، محسوب می‌شود که با تکیه بر موتور تویین توربوی V8 و سه الکتروموتور، ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در ۲.۵ ثانیه هم به سرعت معیار می‌رسد. فراری با تولید SF90 XX، پرچمدار خود را به سطح تازه‌ای رسانده که هنوز معادل آن توسط مهندسان سنت‌آگاتا معرفی نشده است.

برخلاف سال‌های گذشته که نمی‌شد لافراری را با آونتادور مقایسه کرد (مدل‌های F12 و ۸۱۲ رقبای آن بودند)، حال می‌توان روئلتو را در برابر SF90 قرار داد و اتفاقا می‌توان روی توانایی‌‎های فنی روئلتو و پیشرانه آن حساب باز کرد.

نتیجه

لامبورگینی با تولید روئلتو نه‌تنها چالش تولید خودرویی پیچیده‌تر را پذیرفته بلکه بر آن مسلط هم شده است. حس رانندگی این سوپراسپرت ایتالیایی طبیعی و لذت‌بخش ارزیابی می‌شود. ظاهر خوب، صدای عالی و سه موتور برقی که به پیشرانه V12 آن کمک می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشد. راندمان آن نرم‌تر از مدل‌های دیگر است که رانندگی با آن را برای افراد بیشتری راحت می‌کند. بهره‌مندی این خودرو از فضای بهتر و صندلی‌ها باکیفیت هم بخش کاربردی آن را کامل می‌کند تا روئلتو کاربردی‌تر از SF90 به چشم برسد. نظر شما درباره این سوپراسپرت ایتالیایی چیست؟ آیا مسیر تازه لامبورگینی به‌خوبی میراث گذشتگان آن را حفظ کرده است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. mojavad

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    طراحیش بنطرم از سوپر کار فاصله گرفته بیشتر شبیه هایپر کار شده

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. froG-driVer

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      همه طراحی های لامبو به قول سالار،س…سی ان.آدم حال می‌کنه میبینن خسته نمیشه از هیچکدوم.اینم که دیگه عشقه.🤤

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. جرمی کلارکسون

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (977 ديدگاه)

        سالار ریویوز آره هر ماشین غیر از ایرانی و چینی باشه اینو میگه 😂😂😂

    2. SMS

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      حیف که لامبورگینی از توربو در این زمینه استفاده ای نمی کنه (که برای خالص تر بودنه)وگرنه فراری رو راحت میذاشت تو جیبش

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. Amir

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        لامبورگینی حتما یه چیزی میدونه که از توربو استفاده نمیکنه

        موافقم 10
      2. پوریا چالش

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (319 ديدگاه)

        لامبو ک توربو داره ک لاماری هست ن لامبو اصالت لامبو به انجین های درونسوز ک فراری اینجا خراب کرده

  2. mercedes

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    SF90 Forever
    نمیدونم فقط من اینطوریم که فکر میکنم هیچ وقت لامبورگینی نمیتونه از فراری بهتر باشه ، یا شمام همینطور؟
    فقط میتونه اداشو دربیاره فقط.

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. Mohammad

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (333 ديدگاه)

      منم فراری رو بیشتر دوست دارم
      ولی اینکه بگیم لامبورگینی فقط اداشو در میاره یکم دور از منطق هست ، هردوتا برند درنوبت خودشون خوبن
      انتخابا سلیقه ای هست ، من برند فراری رو بیشتر به خاطر شخصیت مسابقه ای محور انزو فراری و اون غرورش دوست دارم

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. sinasvj

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      اینطوری باشه بنز و آئودی هم ادای بی ام وه درمیارن داج و شورلت هم ادای فورد درمیارن نیسان و هوندا ادای تویوتا درمیارن و الی آخر همه کمپانیا رقیب ادای همو درمیارن

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. محمد مهدی

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        بنز و بی ام و خدایی کجا ادای هم رو در میارن؟ رقیب هستن اما ادای همو در نمیارن خصوصا اینکه بنز ادای بی ام و رو در بیاره🤣

        موافقم 7
        مخالفم 5
    3. علی

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      فراری هیچ وقت نمی تونه حتی به لامبو نزدیک بشه. چون که فراری هیچ وقت. هایپر کار نبوده
      فقط اسپرت ساز هست فراری تمام طراحی هاش تکراری هست

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. حمیدرضا

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (286 ديدگاه)

        اون زمانی که هایپرکار میساخت لامبو کجا بود؟ مگه لامبورگینی هایپرکار میسازه؟😂 فعلا که با ماشین جدیدش نتونسته ماشین ۵ سال پیش فراری رو بزنه 😉

        موافقم 3
        مخالفم 7
    4. علی

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      یه فراری نام ببر که توی نوربرینگ رکورد زده باشه. ط؟؟؟؟
      این گزارش گر هم. طرف دار فراری هست. داره میسوزه که لامبورگینی همه محصولاتش انقلابی هستن

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Mohammad

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (333 ديدگاه)

        جدی میفرمایید ؟
        اگه لافراری هایپرکارنیست پس چیه؟
        معیار شما برای رکورد فقط نوربرینگ هست؟
        فراری داره تو فرمول یک جولان میده پس کو لامبو ؟

        موافقم 4
        مخالفم 5
  3. sinasvj

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    با اینکه به اندازه اونتادور اس وی جی دوسش ندارم ولی بازم جای خودشو توی قلبم محکم کرده و بیرون نمیره دوسش دارم

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. johnmarston

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (151 ديدگاه)

      بنظر من از اونتادور پایه و s زیباتره

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. sinasvj

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (425 ديدگاه)

        آره موافقم نسبت به اونا پخته تر و زیباتره ولی اس وی جی رو نمیتونه به چالش بکشه سر طراحی هرچی باشه اس وی جی دوتا لقب اره ماهی و بتموبیل داره

        موافقم 15
      2. محمدهادی

        ۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        مهمترین دستاورد روئلتو برای لامبورگینی سرشاخ شدن این برند با فراری در پرچمدارهاشونه
        و مسلما نسخه های SV و جوتا در آینده مجددا رقیب مستقیم مدل آپدیتی هست که بعدا فراری به SF90 خود میده و باز این دو رو روبروی هم نگه میداره
        این تقابل دو ایتالیایی از زیبا ترین حس های موجود در دنیاست

  4. Zop

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پشتش منو یاد خوک های بازی angry birds میندازه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. Taha Ayoobi

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    به شخصه به SF90 ترجیحش میدم.

    موافقم 14
    مخالفم 5
  6. A

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    لامبورگینی با تنفس طبیعی و ظاهر خشن و اسپرت دل آدمو میبره..

    موافقم 15
    مخالفم 1
  7. R@min

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    موضوعی که در قرن جدید و با افزایش ثروتمندا به وجود اومده دلالی این محصولات به تجارت پر سودی تبدیل شده که دیگه علاقه و پرفورمنس برای این قشر مهم نیست صرفا یه محصول با قیمتی گزاف که نصف اون هم نمی ارزه و بخاطر برندینگ قیمت گذاری شده میخرن و با چند صد هزار دلار سود به یکی دیگه میفروشن، ثروت اندوزی کاذب !

    جانشین هوراکان با اون موتوری که معرفی کرد بسیار با ارزش تر و مهم تره.

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. BlackWing

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1301 ديدگاه)

      از نظر ارزش فنی و تکنولوژی آره اما hype این مدل‌ها خیلی بیشتره مخصوصاً عموم مردم.

      1. R@min

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        دقیقا صرفا ابزاری برای خودنمایی و نمایش ثروت !

        موافقم 3
        مخالفم 2
  8. Comodor

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    سرعت معیار دیگه چیه جدیدا همش مینویسین.
    علاوه‌بر اضافه‌واژه بودن، با 96km/h میخواین چیکار کنین؟ همون صفر تا صد یا ۹۶ بهتره به نظرم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. Scuderia Ferrari

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فقط انجین V12 نقطه قوت و برتریش نسبت به SF90 استراداله هست و از نظر پرفورمنس پشت سر فراری قرار می گیره

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. علی

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      طراحی لامبو بهتر نسبت به فراری. موتور بهتر. شتاب بهتر. عملکرد بهتر کیفیت ساخت بسیار بسیار بالاتر از فراری
      ابهت بیشتر. و خاص بودن محصولات لامبورگینی. که فراری هیچ نتونسته به اون درجه برسه
      یه هایپر کار دیگه چی باید داشته باشه ؟؟؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. حمیدرضا

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (286 ديدگاه)

        حقوق خوبی میدن نه؟😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 3
  10. GMA

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    قطعا خودرو جذابی هست و طراحی سر زنده تری نسبت به SF90 داره
    ولی سرانجام، عملکردی «نزدیک» به فراری ای که چهار سال قبل از این ساخته شده، خیلی چیز ها رو مشخص می‌کنه…

    موافقم 18
    مخالفم 0
    1. sinasvj

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      چیزی که من توی اون درگ دیدم یه راننده ناشی بود که پشت فراری باعث باخت فراری و پشت لامبورگینی باعث باخت لامبورگینی شد و تا یه درگ درست حسابی با راننده درست حسابی نبینم به این نتیجه اکتفا نمیکنم نمیدونم شما چطوری نتیجه گرفتید

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. B

        ۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (865 ديدگاه)

        اگه متو میگی که راننده ها تو اون درگ جابه جا هم شدن جزو معدود درگ هایی هست که کاملا منصفانه برگزار کرده کار واو
        شاید در آینده آپدیتی چیزی براش بدن پرفورمنسش بهتر شه الان که ماشینا کم کم شبیه گوشی آپدیت میگیرن شاید لامبو هم همینکارو کرد شاید آبدیدگی موتور هم موثر باشه که بگیم فراری آبدیده شده بود لامبو نه ولی از لحاظ راننده انتقادی وارد نیست وقتی جابه جا شدن

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. sinasvj

          ۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          نه مت نه اون یکی که حتی بلد نبود لانچ کنه رو میگم و واقعا هم منصفانه بود چون اون راننده مضخرف توی هردو ماشین گند زد

      2. GMA

        ۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        معیار بنده درگی که گفتید نیست
        متن همین مطلب رو بخونید.

        1. sinasvj

          ۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          بله به اون قسمت از متنی که کامنت کردید توجه نکردم که یکی از سرفصل یا سرتیتر های این مقاله بود عذرمیخوام👍

      3. HFball

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (210 ديدگاه)

        اصلا این اختلاف اندک توی درگ ملاک بهتر یا بدتر بودن اون خودرو نیست
        فاکتور های بسیار متفاوتی درون این دو خودرو هست که انتخابشون رو سلیقه ای میکنه وگرنه هرکدوم برای خودشون فوق‌العادن و پرفورمنس پایاپایی با همدیگه دارن
        سلیقه من که لامبورگینی هست ولی فراری هم برام کاملا قابل احترامه و حتی اونایی که sf90 رو بیشتر از روئلتو دوست دارن هم قابل احترامن چون هر دو کمپانی از بهترین ها هستن

    2. پوریا چالش

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اس افو با اونتادور 12سال پیش مقایسه کن از نظر صدا هندلینگ ومحبوب بودن ببین ک کدوم برنده میشه همیشه دست بالا دست هست و این سیاست کروه فلوکسس هست ک بتونه درامد داشته باشه لامبو رو هر. محصول ده سال کار میکنه بعد ده سال جانشین جدید میده بیرون تو مدل های s بالا کاهش وزنشو میبینیم ک چجوری 300کیلو کم میکنن ازش ا وزن نزدیک دویست کیلو بیشتر همچین عملکردی شاهکاره

  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1541 ديدگاه)

    عاشق ام خیلی زیباست
    از دکمه استارت اش هم خیلی خوشم میادhttps://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/10-Lamborghini-Revuelto-review-UK-2024.webp

    1. ALI.S

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (260 ديدگاه)

      بحث سر قشنگ‌تری نیست. طراحی هر دو با هم متفاوت هستش. نمی‌تونه توی یک دسته قرار بگیره که بخواد مقایسه بشه.
      مثلاً زوایای تیز اونتادور یک حسی داشت، بدنه‌ای با زوایای گردتر توی روئلتو یک حس دیگه‌ای رو به آدم می‌ده.

  12. مهردادکمال

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    ایتالیا انگار بلد نیست سوپراسپرت و هایپر کار زشت بسازه! اون از فراری و مزراتی و پاگانی اینم از لامبورگینی!یکی از یکی دلرباتر

    موافقم 17
    مخالفم 1
  13. زیزیگولو

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    ترکیبی از استایلهای دهه‌ های گذشتهوکمپانی لامبورگینی رو میشه تو روئلتو دید

    موافقم 9
    مخالفم 2
  14. زیزیگولو

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    ترکیبی از استایلهای دهه‌ های گذشته کمپانی لامبورگینی رو میشه تو روئلتو دید

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. آریا

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (190 ديدگاه)

    قیافه‌ی رئوولتو خوبه ولی من اونتادور بیشتر دوست دارم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  16. Alireza

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    به نظرتون کدوم مدل لامبورگینی بهتره
    روئلتو لایک
    اونتادور دیس

    موافقم 7
    مخالفم 9
  17. ALI.S

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    آقا چند وقته روی لایک یا دیس لایک می‌زنم جواب نمی‌ده. یعنی ثبت نمیشه.
    عزیزان پدال، بی‌زحمت پیگیری کنید.
    لااقل برای من اینجوری شده.

    1. Taha Ayoobi

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      نمیدونم مشکل کجاست ولی کلا بعضی وقت ها قاطی میشه انگار.
      مثلا توی مقاله ای که نرفتم، میبینم از طرف من لایک یا دیس لایک شده.

      1. جواد عقیلی

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        سلام
        چطور امکان داره؟ مگه لایک و دیسلایک با اسم کاربری ذخیره می شه؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. جواد عقیلی

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      ممکنه کوکی ها در مرورگر شما برای پدال مسدود شده باشن
      البته گاهی کمی طول می کشه که کلیک شما ظاهر بشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  18. Artin GH

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم فراری رو بیشتر دوست دارم و به نظرم SF90 عملکرد خیلی بهتری از رئولتو داره

    موافقم 2
    مخالفم 7
  19. ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    بچه ها من این ماشینو دو سال پیش تو امارات دیدم و امارات رو تو یوتیوب دیدم جاتون خالی بابام

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      این [بابام] پیشنهاد کیبورد بود دستم خورد این اومد*

  20. Alireza

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    جان!ماشینو تو امارات دیدی اماراتو تو یوتیوب جاتون خالی بابام یعنی چی

  21. 🤡

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    برو تراکتورتو بساز

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. Amir

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      تو وقتی فراری میخری که میخوای کسی باشی ولی وقتی لامبورگینی میخری که کسی شده باشی

  22. کیوان

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    موندم واقعا. چرا اسب بخارش رو چهار رقمی نکردن. لامبو فقط روی شتاب اولیه کار میکنه. الان مثلا ۳۴۸ اخرشه ولی میتونست حتی به ۴۰۰ برسه ولی نکردن. خب چرا آخه؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مجید

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (267 ديدگاه)

      تو مستند ساخت بوگاتی داشت توضیح میداد که وقتی شما میخوای سرعت رو از یه حدی بالاتر ببری چقدر کارت سخت‌تر میشه الان قیمت هایپراسپرت‌ها رو بررسی کنی متوجه میشی چقدر تفاوت ایجاد میشه.

      و اینکه زمان ساخت ماشین هم بالا میره چون این ماشینا خیلی قطعاتشون دست‌سازه و لامبورگینی از قدیم دستساز بوده و این تیراژ ساخت رو میاره پایین.

      بعد حتی تو پیست هم بری رکوردای نوربرگرین رو ببینی هیچوقت بوگاتی شیرون یا کوئینزخ یا هایپرکارها رکورددار نشدن! چون تو مسیر غیر صاف و پرپیچ و خم هندلینگ و فرمان‌پذیری مهمه و شتاب ۰ تا ۱۰۰ و ۰ تا ۲۰۰ و سنگین‌تر شدن موتور خودش اینجا ضربه‌ی بدی میزنه.

      تاپ اسپید بیشتر یه موضوع رقابتیه که هنر مهندسی رو به رخ بکشن که فقط بوگاتیه که در تیراژ بالا و به طور رسمی داره این کار رو میکنه.

      حالا اینکه خریدار خودش تو شهر بیشتر از اسپرتهای شهری با سقف سرعت ۲۵۰ تا نیاز نداره بماند.

    2. علی

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      قدرت رو اشتباهی نوشتن. روئلتو ۱۰۱۵ هزار اسبی هست
      موتور ۱۲ سیلندر ۸۲۵ اسب
      موتور برقی ۱۹۰ اسب
      قدرت ترکیبی یا هیبرید ۱۰۱۵ اسب

  23. علی جردن

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    موتور ۱۲ سیلندر با ۳ تا موتور الکتریکی و سوپرخازن و کلی ادعاهای بزرگ شتاب زیر ۲ ثانیه می‌طلبید

    1. عارف رضاییان

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      اگه موتور تنفس طبیعیشو توربو ویا تویین توربو کنن فراریو تو شتاب و سرعت و قدرت قورت میده

      موافقم 7
      مخالفم 2
  24. BMW

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    یاد اونتادر..

  25. مجید

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    نظرم اینه که تو نوربرگرین تست بشه، اگه تونست رکورد آونتادور اس وی جی رو بزنه میتونه تاجگذاری کنه و گرنه همچنان آونتادور اس وی جی بهترین لامبورگینی باقی میمونه.

    هر چند معمولا لامبورگینی نسخه معمولی رو تو نوربرگرین تست نمیکنه.

  26. مجید

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    طراحی اودنتیکا کجا و طراحی روئلتو کجا؟!!

    بین ماشینایی که اخیرا لامبو معرفی کرده طراحی اودنتیکا تو یه لیگ دیگست.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  27. HOO8MAN

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه ماشین بدی نیست، مساله اینه که اونتادور یک لجند بود. طراحی اونتادور زیبا ترین ساخته ی لامبورگینی هست و چیزی نمیتونه جاش رو بگیره.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  28. سعید

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا طراحیش خوبه
    اما sf90 رو بیشتر دوست دارم
    طراحی خیلی خفنی داره

    موافقم 1
    مخالفم 5
  29. علی

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    حس خاص بودن رو که لامبو به آدم میده. هیچ ابر خودرویی نمیده لامبو. فاتح قلب و عقل هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا