روئلتو هیبریدی ؛بهترین راندمان در میان پرچمداران لامبورگینی با طراحی متفاوت!
مزایا | معایب |
فرمانپذیری بهتر/ پیشرانه V12 دراماتیک/ کابین ارگونومیک/ راحتی بیشتر | باتری کوچک/ در برابر رقبا چیز جدیدی برای ارائه ندارد |
روئلتو چیست؟
یک لامبورگینی تازه بهدنبال تحول! محصولات لامبورگینی بارها لقب دایناسورهای صنعت خودرو را به خود گرفتهاند؛ نه فقط بهخاطر قدرت و صدایی که دارند بلکه بهخاطر پیشرانه، راندمان و… سنتی و دوری از سیستمهای هیبریدی. جانشین آونتادور محبوب، روئلتو، قصد دارد با ارائه گزینههایی بهروزتر، راحتی بیشتر، فرمانپذیری بهتر و عملکرد درخور، خود را به رقبای دیگر نزدیک کند. هر چند این استراتژی لامبورگینی را همسطح سایر سوپراسپرتسازان میکند اما یک عیب هم دارد؛ تمام تواناییهای روئلتو در محصولات رقبا هم دیده میشود.
آیا آونتادور بد بود؟
حال که با محصول تازه مواجه شدهایم میتوانیم بگوییم که آونتادور مانند یک گروه موسیقی بود که ظاهر خوبی دارد، حجم صدای خوبی دارد و با اعتمادبهنفس اجرا میکند اما بیبهره از هارمونی درست و اصولی است. آونتادور میتوانست هیجانانگیز باشد اما شیرینکاریهایش به قیمت ضعف عملکرد تمام میشد. سیان میتوانست نسخه بهروزشده آونتادور باشد اما لامبورگینی از اتخاذ چنین سیاستی خودداری کرد.
ظاهری متفاوت
داستان طراحی روئلتو و آونتادور مانند تفاوتهای نسل هفتم و هشتم شورولت کوروت است. هر دو نسل طراحی خاص خود را دارند، نسل تازه بیشک بخشهایی را از مدل قبلی بهعاریه گرفته است اما رویهمرفته، نمیتوان نسل تازه این خودروها را «زیباتر» قلمداد کرد. صرفا متفاوت هستند و محض رضای بهروزرسانی، میتوانند پذیرفته شوند.
فرمپردازی بدنه روئلتو برای زمانه خود انقلابی به شمار نمیآید اما جزئیات بالایی دارد. هر چند خبر چندانی از استفاده از خطوط نرم و ارگانیک نیست اما بهرهوری از المانهای آیرودنامیکی و خنککاری به شکلی هوشمندانه انجام شده است تا ظاهر این سوپراسپرت از حالت خیابانی حالت نشود. از دیگر تغییرات مهم این نسل نسبتبه آونتادور، میتوان به چراغهای جلو و عقب، فرم و محل قرارگیری اگزوزها، کابین متمایز و تناسبات بدنه دگرگونشده اشاره کرد.
تواناییهای فنی روئلتو
به لطف تغیر موقعیت و نحوه قرارگیری جعبهدنده، فضای کابین روئلتو در مقایسه با پدرش ۸۴ میلیمتر افزایش داشته است. خود جعبهدنده هم یک واحد جدید ۸ سرعتی دو کلاچه است که قدرت تولیدشده توسط نیروگاه ۱۲ سیلندر این خودرو را به هر چهار چرخ منتقل میکند. نکته مهمی که در پیشرانه روئلتو خودنمایی میکند، استفاده از یک الکتروموتور است که میان جعبهدنده و موتور درونسوز جا خوش کرده است. البته دو موتور برقی دیگر هم (هر یک برای یک چرخ جلو) در نظر گرفته شده است که همگی قدرت خود را از یک بسته باتری کوچک ۳.۸ کیلووات ساعتی دریافت میکنند. شارژ کامل این باتری نیم ساعت زمان میبرد.
لامبورگینی برای حفظ وزن، از تعبیه سیستم شارژ سریع خودداری کرده است. اگر مالکی فرصت شارژ کردن باتری را نداشته باشد، میتواند از سیستم بازیابی انرژی ترمز یا خود پیشرانه ۱۲ سیلندر استفاده کند. هر دو گزینه پیش رو، تنها در ۶ دقیقه امکان شارژ مجدد باتری را به کاربر میدهند. راننده میتواند درصورت تمایل، از پیشرانههای برقی چرخهای جلو استفاده کند که در بهترین حالت تا ۱۲ کیلومتر پشتیبانش خواهد بود. هر الکتروموتور نصبشده در روئلتو ۱۸.۵ کیلوگرم وزن و ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد.
متاسفانه سیستم روئلتو تنها امکان استفاده همزمان از ۱۹۰ اسب بخار قدرت برقی را در اختیار راننده قرار میدهد تا به پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 کمک کند و رویهمرفته، ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. روئلتو با تکیه بر این قدرت میتواند در عرض ۲.۵ ثانیه به سرعت معیار (100km/h) دست پیدا کند و شتابگیری را تا ۳۴۸ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.
سرانجام عملکردی نزدیک به فراری
هر چند باتری روئلتو از نمونههای موجود در فراری 296GTB و مکلارن آرتورا هم کوچکتر است اما با خودروهای قویتر مقایسه میشود. رقیب اصلی این گاو وحشی، اسب سرکش مارانلو، SF90 استراداله، محسوب میشود که با تکیه بر موتور تویین توربوی V8 و سه الکتروموتور، ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و در ۲.۵ ثانیه هم به سرعت معیار میرسد. فراری با تولید SF90 XX، پرچمدار خود را به سطح تازهای رسانده که هنوز معادل آن توسط مهندسان سنتآگاتا معرفی نشده است.
برخلاف سالهای گذشته که نمیشد لافراری را با آونتادور مقایسه کرد (مدلهای F12 و ۸۱۲ رقبای آن بودند)، حال میتوان روئلتو را در برابر SF90 قرار داد و اتفاقا میتوان روی تواناییهای فنی روئلتو و پیشرانه آن حساب باز کرد.
نتیجه
لامبورگینی با تولید روئلتو نهتنها چالش تولید خودرویی پیچیدهتر را پذیرفته بلکه بر آن مسلط هم شده است. حس رانندگی این سوپراسپرت ایتالیایی طبیعی و لذتبخش ارزیابی میشود. ظاهر خوب، صدای عالی و سه موتور برقی که به پیشرانه V12 آن کمک میکنند تا بهترین عملکرد را داشته باشد. راندمان آن نرمتر از مدلهای دیگر است که رانندگی با آن را برای افراد بیشتری راحت میکند. بهرهمندی این خودرو از فضای بهتر و صندلیها باکیفیت هم بخش کاربردی آن را کامل میکند تا روئلتو کاربردیتر از SF90 به چشم برسد. نظر شما درباره این سوپراسپرت ایتالیایی چیست؟ آیا مسیر تازه لامبورگینی بهخوبی میراث گذشتگان آن را حفظ کرده است؟
mojavad
۳ خرداد ۱۴۰۳طراحیش بنطرم از سوپر کار فاصله گرفته بیشتر شبیه هایپر کار شده
froG-driVer
۳ خرداد ۱۴۰۳همه طراحی های لامبو به قول سالار،س…سی ان.آدم حال میکنه میبینن خسته نمیشه از هیچکدوم.اینم که دیگه عشقه.🤤
جرمی کلارکسون
۴ خرداد ۱۴۰۳سالار ریویوز آره هر ماشین غیر از ایرانی و چینی باشه اینو میگه 😂😂😂
SMS
۴ خرداد ۱۴۰۳حیف که لامبورگینی از توربو در این زمینه استفاده ای نمی کنه (که برای خالص تر بودنه)وگرنه فراری رو راحت میذاشت تو جیبش
Amir
۴ خرداد ۱۴۰۳لامبورگینی حتما یه چیزی میدونه که از توربو استفاده نمیکنه
پوریا چالش
۵ خرداد ۱۴۰۳لامبو ک توربو داره ک لاماری هست ن لامبو اصالت لامبو به انجین های درونسوز ک فراری اینجا خراب کرده
mercedes
۳ خرداد ۱۴۰۳SF90 Forever
نمیدونم فقط من اینطوریم که فکر میکنم هیچ وقت لامبورگینی نمیتونه از فراری بهتر باشه ، یا شمام همینطور؟
فقط میتونه اداشو دربیاره فقط.
Mohammad
۳ خرداد ۱۴۰۳منم فراری رو بیشتر دوست دارم
ولی اینکه بگیم لامبورگینی فقط اداشو در میاره یکم دور از منطق هست ، هردوتا برند درنوبت خودشون خوبن
انتخابا سلیقه ای هست ، من برند فراری رو بیشتر به خاطر شخصیت مسابقه ای محور انزو فراری و اون غرورش دوست دارم
sinasvj
۳ خرداد ۱۴۰۳اینطوری باشه بنز و آئودی هم ادای بی ام وه درمیارن داج و شورلت هم ادای فورد درمیارن نیسان و هوندا ادای تویوتا درمیارن و الی آخر همه کمپانیا رقیب ادای همو درمیارن
محمد مهدی
۴ خرداد ۱۴۰۳بنز و بی ام و خدایی کجا ادای هم رو در میارن؟ رقیب هستن اما ادای همو در نمیارن خصوصا اینکه بنز ادای بی ام و رو در بیاره🤣
علی
۵ خرداد ۱۴۰۳فراری هیچ وقت نمی تونه حتی به لامبو نزدیک بشه. چون که فراری هیچ وقت. هایپر کار نبوده
فقط اسپرت ساز هست فراری تمام طراحی هاش تکراری هست
حمیدرضا
۵ خرداد ۱۴۰۳اون زمانی که هایپرکار میساخت لامبو کجا بود؟ مگه لامبورگینی هایپرکار میسازه؟😂 فعلا که با ماشین جدیدش نتونسته ماشین ۵ سال پیش فراری رو بزنه 😉
علی
۵ خرداد ۱۴۰۳یه فراری نام ببر که توی نوربرینگ رکورد زده باشه. ط؟؟؟؟
این گزارش گر هم. طرف دار فراری هست. داره میسوزه که لامبورگینی همه محصولاتش انقلابی هستن
Mohammad
۵ خرداد ۱۴۰۳جدی میفرمایید ؟
اگه لافراری هایپرکارنیست پس چیه؟
معیار شما برای رکورد فقط نوربرینگ هست؟
فراری داره تو فرمول یک جولان میده پس کو لامبو ؟
sinasvj
۳ خرداد ۱۴۰۳با اینکه به اندازه اونتادور اس وی جی دوسش ندارم ولی بازم جای خودشو توی قلبم محکم کرده و بیرون نمیره دوسش دارم
johnmarston
۳ خرداد ۱۴۰۳بنظر من از اونتادور پایه و s زیباتره
sinasvj
۴ خرداد ۱۴۰۳آره موافقم نسبت به اونا پخته تر و زیباتره ولی اس وی جی رو نمیتونه به چالش بکشه سر طراحی هرچی باشه اس وی جی دوتا لقب اره ماهی و بتموبیل داره
محمدهادی
۶ خرداد ۱۴۰۳مهمترین دستاورد روئلتو برای لامبورگینی سرشاخ شدن این برند با فراری در پرچمدارهاشونه
و مسلما نسخه های SV و جوتا در آینده مجددا رقیب مستقیم مدل آپدیتی هست که بعدا فراری به SF90 خود میده و باز این دو رو روبروی هم نگه میداره
این تقابل دو ایتالیایی از زیبا ترین حس های موجود در دنیاست
Zop
۳ خرداد ۱۴۰۳پشتش منو یاد خوک های بازی angry birds میندازه
Taha Ayoobi
۳ خرداد ۱۴۰۳به شخصه به SF90 ترجیحش میدم.
A
۳ خرداد ۱۴۰۳لامبورگینی با تنفس طبیعی و ظاهر خشن و اسپرت دل آدمو میبره..
R@min
۳ خرداد ۱۴۰۳موضوعی که در قرن جدید و با افزایش ثروتمندا به وجود اومده دلالی این محصولات به تجارت پر سودی تبدیل شده که دیگه علاقه و پرفورمنس برای این قشر مهم نیست صرفا یه محصول با قیمتی گزاف که نصف اون هم نمی ارزه و بخاطر برندینگ قیمت گذاری شده میخرن و با چند صد هزار دلار سود به یکی دیگه میفروشن، ثروت اندوزی کاذب !
جانشین هوراکان با اون موتوری که معرفی کرد بسیار با ارزش تر و مهم تره.
BlackWing
۴ خرداد ۱۴۰۳از نظر ارزش فنی و تکنولوژی آره اما hype این مدلها خیلی بیشتره مخصوصاً عموم مردم.
R@min
۴ خرداد ۱۴۰۳دقیقا صرفا ابزاری برای خودنمایی و نمایش ثروت !
Comodor
۳ خرداد ۱۴۰۳سرعت معیار دیگه چیه جدیدا همش مینویسین.
علاوهبر اضافهواژه بودن، با 96km/h میخواین چیکار کنین؟ همون صفر تا صد یا ۹۶ بهتره به نظرم
Scuderia Ferrari
۳ خرداد ۱۴۰۳فقط انجین V12 نقطه قوت و برتریش نسبت به SF90 استراداله هست و از نظر پرفورمنس پشت سر فراری قرار می گیره
علی
۵ خرداد ۱۴۰۳طراحی لامبو بهتر نسبت به فراری. موتور بهتر. شتاب بهتر. عملکرد بهتر کیفیت ساخت بسیار بسیار بالاتر از فراری
ابهت بیشتر. و خاص بودن محصولات لامبورگینی. که فراری هیچ نتونسته به اون درجه برسه
یه هایپر کار دیگه چی باید داشته باشه ؟؟؟؟؟
حمیدرضا
۵ خرداد ۱۴۰۳حقوق خوبی میدن نه؟😂😂
GMA
۳ خرداد ۱۴۰۳قطعا خودرو جذابی هست و طراحی سر زنده تری نسبت به SF90 داره
ولی سرانجام، عملکردی «نزدیک» به فراری ای که چهار سال قبل از این ساخته شده، خیلی چیز ها رو مشخص میکنه…
sinasvj
۳ خرداد ۱۴۰۳چیزی که من توی اون درگ دیدم یه راننده ناشی بود که پشت فراری باعث باخت فراری و پشت لامبورگینی باعث باخت لامبورگینی شد و تا یه درگ درست حسابی با راننده درست حسابی نبینم به این نتیجه اکتفا نمیکنم نمیدونم شما چطوری نتیجه گرفتید
B
۳ خرداد ۱۴۰۳اگه متو میگی که راننده ها تو اون درگ جابه جا هم شدن جزو معدود درگ هایی هست که کاملا منصفانه برگزار کرده کار واو
شاید در آینده آپدیتی چیزی براش بدن پرفورمنسش بهتر شه الان که ماشینا کم کم شبیه گوشی آپدیت میگیرن شاید لامبو هم همینکارو کرد شاید آبدیدگی موتور هم موثر باشه که بگیم فراری آبدیده شده بود لامبو نه ولی از لحاظ راننده انتقادی وارد نیست وقتی جابه جا شدن
sinasvj
۳ خرداد ۱۴۰۳نه مت نه اون یکی که حتی بلد نبود لانچ کنه رو میگم و واقعا هم منصفانه بود چون اون راننده مضخرف توی هردو ماشین گند زد
GMA
۳ خرداد ۱۴۰۳معیار بنده درگی که گفتید نیست
متن همین مطلب رو بخونید.
sinasvj
۴ خرداد ۱۴۰۳بله به اون قسمت از متنی که کامنت کردید توجه نکردم که یکی از سرفصل یا سرتیتر های این مقاله بود عذرمیخوام👍
HFball
۴ خرداد ۱۴۰۳اصلا این اختلاف اندک توی درگ ملاک بهتر یا بدتر بودن اون خودرو نیست
فاکتور های بسیار متفاوتی درون این دو خودرو هست که انتخابشون رو سلیقه ای میکنه وگرنه هرکدوم برای خودشون فوقالعادن و پرفورمنس پایاپایی با همدیگه دارن
سلیقه من که لامبورگینی هست ولی فراری هم برام کاملا قابل احترامه و حتی اونایی که sf90 رو بیشتر از روئلتو دوست دارن هم قابل احترامن چون هر دو کمپانی از بهترین ها هستن
پوریا چالش
۵ خرداد ۱۴۰۳اس افو با اونتادور 12سال پیش مقایسه کن از نظر صدا هندلینگ ومحبوب بودن ببین ک کدوم برنده میشه همیشه دست بالا دست هست و این سیاست کروه فلوکسس هست ک بتونه درامد داشته باشه لامبو رو هر. محصول ده سال کار میکنه بعد ده سال جانشین جدید میده بیرون تو مدل های s بالا کاهش وزنشو میبینیم ک چجوری 300کیلو کم میکنن ازش ا وزن نزدیک دویست کیلو بیشتر همچین عملکردی شاهکاره
𝐀𝐥𝐢
۳ خرداد ۱۴۰۳عاشق ام خیلی زیباست
از دکمه استارت اش هم خیلی خوشم میادhttps://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/10-Lamborghini-Revuelto-review-UK-2024.webp
Taha Ayoobi
۳ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/10-Lamborghini-Revuelto-review-UK-2024.webp
ساسان
۳ خرداد ۱۴۰۳از نظرم روئلتو از هر زاویه ای زیباتر از نسل قبله :
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_(4)_kchz.png
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_(5)_k7d.png
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_(6)_1hrm.png
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_(7)_e8bg.png
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_(9)_umph.png
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_(10)_b1mz.png
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_(11)_auau.png
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_(12)_197n.png
ALI.S
۳ خرداد ۱۴۰۳بحث سر قشنگتری نیست. طراحی هر دو با هم متفاوت هستش. نمیتونه توی یک دسته قرار بگیره که بخواد مقایسه بشه.
مثلاً زوایای تیز اونتادور یک حسی داشت، بدنهای با زوایای گردتر توی روئلتو یک حس دیگهای رو به آدم میده.
مهردادکمال
۳ خرداد ۱۴۰۳ایتالیا انگار بلد نیست سوپراسپرت و هایپر کار زشت بسازه! اون از فراری و مزراتی و پاگانی اینم از لامبورگینی!یکی از یکی دلرباتر
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۳ترکیبی از استایلهای دهه های گذشتهوکمپانی لامبورگینی رو میشه تو روئلتو دید
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۳ترکیبی از استایلهای دهه های گذشته کمپانی لامبورگینی رو میشه تو روئلتو دید
آریا
۳ خرداد ۱۴۰۳قیافهی رئوولتو خوبه ولی من اونتادور بیشتر دوست دارم
Alireza
۳ خرداد ۱۴۰۳به نظرتون کدوم مدل لامبورگینی بهتره
روئلتو لایک
اونتادور دیس
ALI.S
۳ خرداد ۱۴۰۳آقا چند وقته روی لایک یا دیس لایک میزنم جواب نمیده. یعنی ثبت نمیشه.
عزیزان پدال، بیزحمت پیگیری کنید.
لااقل برای من اینجوری شده.
Taha Ayoobi
۴ خرداد ۱۴۰۳نمیدونم مشکل کجاست ولی کلا بعضی وقت ها قاطی میشه انگار.
مثلا توی مقاله ای که نرفتم، میبینم از طرف من لایک یا دیس لایک شده.
جواد عقیلی
۴ خرداد ۱۴۰۳سلام
چطور امکان داره؟ مگه لایک و دیسلایک با اسم کاربری ذخیره می شه؟
جواد عقیلی
۴ خرداد ۱۴۰۳ممکنه کوکی ها در مرورگر شما برای پدال مسدود شده باشن
البته گاهی کمی طول می کشه که کلیک شما ظاهر بشه
Artin GH
۳ خرداد ۱۴۰۳من هم فراری رو بیشتر دوست دارم و به نظرم SF90 عملکرد خیلی بهتری از رئولتو داره
۴ خرداد ۱۴۰۳بچه ها من این ماشینو دو سال پیش تو امارات دیدم و امارات رو تو یوتیوب دیدم جاتون خالی بابام
۴ خرداد ۱۴۰۳این [بابام] پیشنهاد کیبورد بود دستم خورد این اومد*
Alireza
۴ خرداد ۱۴۰۳جان!ماشینو تو امارات دیدی اماراتو تو یوتیوب جاتون خالی بابام یعنی چی
🤡
۴ خرداد ۱۴۰۳برو تراکتورتو بساز
Amir
۴ خرداد ۱۴۰۳تو وقتی فراری میخری که میخوای کسی باشی ولی وقتی لامبورگینی میخری که کسی شده باشی
کیوان
۴ خرداد ۱۴۰۳موندم واقعا. چرا اسب بخارش رو چهار رقمی نکردن. لامبو فقط روی شتاب اولیه کار میکنه. الان مثلا ۳۴۸ اخرشه ولی میتونست حتی به ۴۰۰ برسه ولی نکردن. خب چرا آخه؟؟؟
مجید
۴ خرداد ۱۴۰۳تو مستند ساخت بوگاتی داشت توضیح میداد که وقتی شما میخوای سرعت رو از یه حدی بالاتر ببری چقدر کارت سختتر میشه الان قیمت هایپراسپرتها رو بررسی کنی متوجه میشی چقدر تفاوت ایجاد میشه.
و اینکه زمان ساخت ماشین هم بالا میره چون این ماشینا خیلی قطعاتشون دستسازه و لامبورگینی از قدیم دستساز بوده و این تیراژ ساخت رو میاره پایین.
بعد حتی تو پیست هم بری رکوردای نوربرگرین رو ببینی هیچوقت بوگاتی شیرون یا کوئینزخ یا هایپرکارها رکورددار نشدن! چون تو مسیر غیر صاف و پرپیچ و خم هندلینگ و فرمانپذیری مهمه و شتاب ۰ تا ۱۰۰ و ۰ تا ۲۰۰ و سنگینتر شدن موتور خودش اینجا ضربهی بدی میزنه.
تاپ اسپید بیشتر یه موضوع رقابتیه که هنر مهندسی رو به رخ بکشن که فقط بوگاتیه که در تیراژ بالا و به طور رسمی داره این کار رو میکنه.
حالا اینکه خریدار خودش تو شهر بیشتر از اسپرتهای شهری با سقف سرعت ۲۵۰ تا نیاز نداره بماند.
علی
۵ خرداد ۱۴۰۳قدرت رو اشتباهی نوشتن. روئلتو ۱۰۱۵ هزار اسبی هست
موتور ۱۲ سیلندر ۸۲۵ اسب
موتور برقی ۱۹۰ اسب
قدرت ترکیبی یا هیبرید ۱۰۱۵ اسب
علی جردن
۴ خرداد ۱۴۰۳موتور ۱۲ سیلندر با ۳ تا موتور الکتریکی و سوپرخازن و کلی ادعاهای بزرگ شتاب زیر ۲ ثانیه میطلبید
عارف رضاییان
۴ خرداد ۱۴۰۳اگه موتور تنفس طبیعیشو توربو ویا تویین توربو کنن فراریو تو شتاب و سرعت و قدرت قورت میده
BMW
۴ خرداد ۱۴۰۳یاد اونتادر..
مجید
۴ خرداد ۱۴۰۳نظرم اینه که تو نوربرگرین تست بشه، اگه تونست رکورد آونتادور اس وی جی رو بزنه میتونه تاجگذاری کنه و گرنه همچنان آونتادور اس وی جی بهترین لامبورگینی باقی میمونه.
هر چند معمولا لامبورگینی نسخه معمولی رو تو نوربرگرین تست نمیکنه.
مجید
۴ خرداد ۱۴۰۳طراحی اودنتیکا کجا و طراحی روئلتو کجا؟!!
بین ماشینایی که اخیرا لامبو معرفی کرده طراحی اودنتیکا تو یه لیگ دیگست.
HOO8MAN
۴ خرداد ۱۴۰۳خوبه ماشین بدی نیست، مساله اینه که اونتادور یک لجند بود. طراحی اونتادور زیبا ترین ساخته ی لامبورگینی هست و چیزی نمیتونه جاش رو بگیره.
سعید
۴ خرداد ۱۴۰۳واقعا طراحیش خوبه
اما sf90 رو بیشتر دوست دارم
طراحی خیلی خفنی داره
علی
۵ خرداد ۱۴۰۳حس خاص بودن رو که لامبو به آدم میده. هیچ ابر خودرویی نمیده لامبو. فاتح قلب و عقل هست