جدیدترین محصول لامبورگینی روُئلتو (Revuelto) نام دارد. این سوپراسپرت هیبریدی، هزار اسب بخار قدرت خواهد داشت.
پس از ماهها انتظار، جایگزین اونتادور به عنوان سوپراسپرت تولید انبوه لامبورگینی معرفی شد. این خودرو، روُئلتو نام گرفته است تا حس یک مدل انقلابی و متفاوت را نشان دهد.
پیشرانه و مشخصات فنی لامبورگینی رولتو
موتور ۶/۵ لیتر V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور برقی، ۱,۰۰۱ اسب بخار قدرت تولید میکنند. به این ترتیب، یک سوپراسپرت دو دیفرانسیل هیبرید ساخته میشود که در زمان ۲/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. موتور بنزینی به تنهایی ۸۱۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
لامبورگینی ادعا میکند نسخهی پایه از روُئلتو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت از حالت سکون، فقط ۷ ثانه زمان لازم دارد. اگر باتریهای این خودرو کاملا شارژ باشند، به صورت کاملا بیصدا و تمام برقی، تا مسافت ۱۰ کیلومتر قابل استفاده است.
ترمزهای کربن سرامیک روئلتو، بسیار بهتر از اونتادور توصیف شدهاند. در جلو، سیستم ۱۰ پیستون روی دیسک ۱۶/۱ اینچ نصب خواهد شد. وزن شاسی و پیشرانه بنزینی، کمتر از اونتادور است اما مشخص نیست وزن خالص روئلتو با وجود موتورهای برقی و باتری، چقدر خواهد بود.
دیگر اطلاعات فنی لامبورگینی روُئلتو شامل ۷ حالت رانندگی، گشتاور موتور و ظرفیت باتری، در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی لامبورگینی رولتو
مطابق پیشبینیها، تنوع کمنظیری از خطوط تیز و حجمدهنده روی رولتو دیده میشود. حالت Y به وضوح در چراغهای دیلایت وجود دارد. روشنایی اصلی هم توسط هالوژنها نصب شده در بالا، تامین خواهد شد. حتی چراغهای عقب هم، شکل Y را تداعی میکنند. همچنین نورپردازی ویژه برای نمایش پیشرانه وجود دارد.
ترکیبی از سبک طراحی دیابلو و مورسیهلاگو در نمای جانبی خودرو استفاده شده است. پشت چرخهای جلو، برجستگی جذابی وجود دارد که بهندرت در سوپراسپرتهای امروزی دیدهایم. برشهای مثلثی درهای ورودی به کابین و انتهای بدنه در مجاورت پنجره نیز، بسیار خلاقانه به نظر میرسد. ظاهرا طراحان لامبورگینی به خوبی توانستهاند شکل Y را در بخشهای مختلف بدنه استفاده کنند.
زیبایی ظاهری، تنها نکته مثبت در طراخی روئلتو نیست. این خودرو آیرودینامیک عالی و برتری واضح نسبت به اونتادور دارد. نیروی عمود بر سطح روئلتو، ۶۶ درصد بیشتر از اونتادور است و البته دیده بهتر برای راننده فراهم میکند. جاسازی اگزوزها و فرم بدنه در عقب نیز، ضمن رعایت زیبایی بصری، آیرودینامیک خودرو را بهبود دادهاند.
چرخهای روئلتو در جلو و عقب، ۲۰ و ۲۱ اینچ هستند. البته خریدار میتواند مدل سیاه فیبرکربن با ابعاد ۲۱ و ۲۲ اینچ هم سفارش دهد. در نسخهی سفارشی، تایر جلو و عقب پهنای ۲۶۵ و ۳۵۵ میلیمتر خواهند داشت. لامبورگینی ادعا میکند برای جدیدترین محصول خود، ۴۰۰ رنگ قاب سفارش ارائه خواهد کرد.
طراحی کابین و نمای داخلی لامبورگینی رولتو
داشبورد و ادوات فضای داخلی روئلتو، هماهنگی جذابی با طراحی بدنه و طرح Y دارند. این موضوع به خوبی در بخش مرکزی داشبورد دیده میشود.
پشت فرمان، پنل تمام رنگی دیجیتال با ابعاد ۱۲/۳ اینج نصب شده است. برای سیستم ناوبری، سرگرمی و امکانات رفاهی، مانیتور ۸/۴ اینچ با ساختار عمودی وجود دارد. روبروی سرنشین کنار راننده هم، نمایشگر باریک و عریض با قطر ۹/۱ اینچ استفاده خواهد شد.
هر سه مانیتور، قابلیتهای مختلف با تنظیمات گرافیکی متنوع دارند. سرنشین کنار راننده میتواند از نمایشگر خود برای بررسی شرایط آب و هوا یا نقشهخوانی استفاده کند. بسیاری از فناوریهای مدرن، مثل ارتباط صوتی برای کنترل تجهیزات، مسیریابی سهبعدی با نمایش اطلاعات روی شیشه، حسگرهای جلوگیری از برخورد و کروزکنترل هوشمند، روی لامبورگینی روئلتو نصب خواهد شد. همچنین بهروزسانی اینترنتی برای این خودرو وجود خواهد داشت.
طرح و رنگبندی قابل انتخاب برای صندلی، ۷۰ نوع خواهد بود. همچنین مواد مختلف با چرم طبیعی، فیبر مصنوعی، گیاهی یا دوستدار محیط زیست، به سفارش مشتری استفاده میشوند.
Ferrari
۹ فروردین ۱۴۰۲از نظر طراحی به نظرم زیباترین لامبورگینی هستش. قدرت و مشخصاتش خیلی نزدیک به فراری sf90 هست با این تفاوت که وزن خشک sf90 حدودا ۲۰۰ کیلوگرم کمتره
تو سایت لامبورگینی نسبت قدرت به وزن 1.75kg/cv عنوان شده که باتوجه به قدرت 1015cv، وزن خشک روئلتو باید 1775 کیلوگرم باشه که ناامید کنندست برای ماشینی که شاسی و بدنه فیبرکفیبرکربنی.
البته امیدوارم دوستان لامبوفن ناراحت نشن، وزن زیاد اصلا خوب نیست چه فراری باشه چه لامبورگینی
Sobhan
۹ فروردین ۱۴۰۲ماشین ۱۲سیلندره باید وزنش از ۸سیلندر بیشتر باشه وزنش کاملا طبیعیه
NAVID۰۰۹۸
۹ فروردین ۱۴۰۲طراحی :
برگردید به ۱۲ سالِ پیش ، زمانی که لامبورگینی جانشین مورسیهلاگو را معرفی کرد به نام اونتادور ، دنیا مثل بمب ترکید و تَرکشش تا سالها با اون طراحی باقیماند تا امروز که کمی گَردِ پیری رویش نشسته ولی کاملاً کاریزماتیک ، اما این خوبه ولی نه به جذابی معرفی اونتادور در اون سالها که دلار ۲۰۰۰ تومن بود در ایران با نورِ امیدی در دل جوانان اون سالها که کار کنم شاید روزی لامبو بخرم هرچند گذرموقت ( خنده داره ولی باور کنید چنین بود و امروز رویا و کاملاً نشدنی مگر اینکه …زاده باشی که بشه اونم خارج از ایران ) !
فنی :
بحثی نمیماند و کاملاً درخورِ امروز ساخته شده جهت رقابت با دشمنان ( رقیب در این کلاس جایی ندارد و قضیه رقابت کاملاً دشمنانه و ناموسی هستش ) !
بازار :
مشتری این دسته خودروها کاملاً تکلیفشان با خودشان مشخصه ، یعنی ۱۰۰٪ از خرید خودش مطمئنه که اینو میخواد یا فراری یا آلمانیهای مختلفِ تا دندان مسلح را !
دل :
دل من را نَبُرد ولی من چیکارم ، مطمئناً یک شاهکاره از لامبو و داشتن یک لامبو یعنی آخرِ خفن بودن یا تو چشم بودن ولی من ایندفعه انتخابم از برند فراری هست نه لامبو !
لامبو برای من یعنی سستوالمنتو با ۹۹۹kg وزن با طراحیای بینهایت تمام نشدنی و زنده که رَنده میکنه مخاطب را !
مِرسی انزو که بودی و لامبو را تو ساختی با غرورت بیوژدان !
ایتالیا اصلاً کاری با اصول طراحی نداره و همیشه هرچی در هر صنعتی تولید کرده سازِ ناکوکِ زیبای خودش را نواخته و انگشت جهانیان را در دهان خودشان خُشکانده نه ببخشید جَوانده !
A.Az
۹ فروردین ۱۴۰۲طراحیش فقط خوبه ولی اصلاً مثل اونتادور انقلابی نیست، به شخصه انتظار چیزی حداقل در حد وننو داشتم
ولی همه اینا به کنار چرا باید دنده و فشار باد تایر و حالت رانندگی و اینا تو نمایشگر شاگرد نشون داده بشه؟!😶😳🤔
واقعاً چیرااا؟!
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۲👍👍👍👍👍
Regra.loaded
۹ فروردین ۱۴۰۲فقط اومدم بگم خدا رو شکر که این هم وی۱۲ خواهد بود موتورش🤲🏻🤲🏻
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ فروردین ۱۴۰۲به نظر من هرچی که هست، خیلی زیباتر و جذابتر از اونتادور شده
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲درسته اما مدیریت وزن خیلی مهم تره
تا بتونی محدودیت رو بزنی کنار
با فناوری های امروز و صنعت پیشرفته
قطعا نمیشه وزن و دینامیک گذشته رو داشت
اما با مدیریتش میشه
چیزی بسیار فراتر از اون رو بدست آورد
مثال میزنم تا کامل متوجه شید
به عملکرد پروجکت وان مرسدس ارجاعتون میدم
ک حرف ها پشتش بسیار بود
ساده و ریشه ای بخوایم نگاه کنیم
جرم چیزیه که برای هر شیئی وجود داره
اما نسبت و چگالی متفاوته و تقسیم و مدیریت وزن و اینجا نبوغ و توانایی مهندسیه
یک شخصه ک میتونه یک شاهکار خلق کنه
Sobhan
۹ فروردین ۱۴۰۲من که عاشق طراحیش هستم
Sobhan
۹ فروردین ۱۴۰۲این ماشین آخرت سوپر اسپورت بودنه
Sobhan
۹ فروردین ۱۴۰۲این ماشین آخرت سوپر اسپورت بودنه .
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۲برند لامبورگینی بخاطر محبوبیت بالا نه تنها نماد کشور ایتالیا هستش حتی یکی از نمادای صنعت خودروسازی دنیاست
رامتین
۹ فروردین ۱۴۰۲طراحی خوبی داره. موتور هم در یک سطح نرمال از نظر مهندسی قرار داره. تاپ اسپید زیاد جالب نیست. با این توان باید به 400 کیلومتر بر ساعت حمله میکرد. بنظرم فراری یه مقدار از نظر تکنولوژی جلوتره.
ALIen
۱۰ فروردین ۱۴۰۲فقط یه مقدار؟؟
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۲موتور در یک سطح نرمال از مهندسی قرار داره
درسته
در یک سطح نرمال اما
در لیگی کاملا متفاوت
تنفس طبیعی ۸۱۳ اسب بخاری پایه
ک جای افزایش توان هم داره
و عملکرد فوق العاده آرام و در عین حال
وحشی لامبو و صدای تامین دهنده جان
این ماشین بگم که با sf90
مقایسه نمیشه چون اون ماشین
شاسی و پلتفرم میان رده است
و ۸ سیلندره
و سطح این ماشین یک رده بالاتر قرار میگیره
پس دوستان با اون ماشین فعلا میتونن قیاس اشتباه انجام بدن تا زمان معرفی جانشین لافراری
قطعا در نسخه های بعدی این ماشین
نسخه های فراری رو در هم میپیچه
به صورت تنفس در طبیعت
و بسیار کاریزماتیک و خاص
قطعا ۴۰۰ کیلومتر برای این ماشین دست یافتنی هست و محدودیت سرعت احتمالا
برداشته بشه
در نسخه های بعدی ۱۲۰۰ اسب امکانش بالاست
و عملکردی در حد و اندازه خودرو هایی مثل بوگاتی شیرون با موتور تنفس طبیعی
واقعا فکرشم دیوانه کنندس در این عصر
البته شیرون از ۲۰۰ به بعد مجال زنده ماندن بهدهر جنبنده ای رو نمیده
مخصوصا نسخه ۳۰۰ پلاس شوخی حالیش نیست
دیگه جواب نبود
دعوتتون میکنم با بولاید اعظم زیارت کنید
حرفه ای کار خانواده
خوب خواب شیرین رو تا مدت ها از چشمتون
جدا میکنه
برام فقط جای سواله ک جانشین شیرون واقعا میتونه از پس چنینن مسئولیتت سنگینن ی
بربیاد
مت خیلی راهت فشرده است
حواست هست ؟
من ک میدونم ۱۶ سیلندر هیچ وقت تکرار نخواهد شد و شاه میره اما اسم
پادشاهان والا همیشه در یاد میمونه
و ویرون و شیرون شاهان بی تکرار صنعت خودرو خواهند بود
پر گویی کردم بوگاتی جدید طبق گفته ریماک انگار بار دیگر محاسبات و قواعد رو درهم میکوبه
چیز بمب اولترایی در راهه
امیدوارم
هرچند نتونه مثل قبلیا باشه
اما در جایگاهش بدرخشه
مازیار
۹ فروردین ۱۴۰۲همچنان رونتون رو بهترین لامبورگینی می دونم
پیام
۹ فروردین ۱۴۰۲هر چقدم خوشکل و پر قدرت باشه تا نظر بوگاتی سوارای ایرانی را ندونم نظری راجبش ندارم
کونیگزگ سوارا انتقاداتتونا شروع کنید چون میخوام پیش ثبت نام کنم اگه ببینم نظرتون راجبش بد باشه ننویسم بیام یه سلطان TU5. بنویسم
faster
۹ فروردین ۱۴۰۲فکر کنم فقط تو خط مستقیم از آونتادور سریعتره ولی توی پیست با توجه به اضافه وزنش نمیتونه زیاد موفق باشه
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۲اشتباه کردی دوست عزیز
فقط انگلستان
۹ فروردین ۱۴۰۲در کل خیلی راضی کنندست ماشین کاملیه حس خوبی داره
.
بی صبرانه منتظر جانشین آستون مارتین ونکوئیش هستم که احتمالا زیباترین خودرو جهان خواهد شد.
Ali t
۹ فروردین ۱۴۰۲آقای اشتری ۰تا ۲۰۰ اشتباه اعلام شده ۰تا ۲۰۰ 7 ثانیه هست
Sobhan
۱۰ فروردین ۱۴۰۲گفتن زیر هفت ثانیه ،عدد دقیق ندادن انگار
کاوه
۹ فروردین ۱۴۰۲فوق العاده است.ولی بازم پایین تر از حد انتظاره.خیلی هم پایینتر.اونتادور نسبت به نسل قبلش پیشرفتش خییییییییلی بیشتر از این نسبت به اونتادوره.طراحی اونتادور رو به شدت بیشتر میپسندم.طراحی اونتادور با اینکه خیلی قدیمی تره ولی به نظرم از این پخته تر و جذاب تره.خیلی شبیه لایکان شده.صفر تا دویست اش نسبت به sf90 که طبق پیشبینی ها صد هزار دلار ارزونتره ۱.۳ثانیه کند تره که واقعا عدد زیادیه.درسته کارخونه ها معمولا محتاطانه عدد رو اعلام میکنن ولی باز نهایتا یکی دو دهم سریعتره نه ۱.۳ ثانیه.طراحی داخلیش هم خیلی چیز خاصی نداره.با ۳ تا موتور برقی باید خیلی پرفورمنس بهتری داشت موتورهای جای اینکه خیلی سریع تر اش کنن یه جورایی فقط باعث سنگین تر شدن و کند تر شدن ماشین شدن و همین وزن بالا هم روی شتاب و هم روی تایم لپ اش تاثیر منفی میذاره.نسبت به پلاگین هیبرید اش برد برقی خیلی پایینی داره.خلاصه اینکه اصلا مثل اونتادور انقلابی و جذاب نیست.شاید اونتادور اینقدر خودش خوب و فوق العاده و جلوتر از زمان بوده که حتی خود لامبو هم دیگه نمیتونه بهتر از اون رو کنه.
Dan
۹ فروردین ۱۴۰۲میشه گفت پیش درآمد این ماشین سیان بوده
همون طور که پیش درامد اونتادور ، رونتون بوده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۹ فروردین ۱۴۰۲منتظر صدای خوفش هستم.داشبورد خیلی به محصولات مکلارن شبیه شده اصلا خوشم نیومد.طراحی خوبه ولی آونتادور بهتر بود.نکته آخر فکر میکنم برقی سازی چوب لای چرخ لامبو شده
akrh78
۹ فروردین ۱۴۰۲اینو بعنوان یه ماشین باز میگم نه لامبو فن
طراحی یک v12 جدید تنفس طبیعی دور بالا در سال 2023 فقط میشه اسم حماسه روش گذاشت
تو دوره زمانه ای که مدلای پرفورمنس برقی یا 4 یا نهایتا 6 سیلندر هستن، عظمت این کار بیشتر مشخص میشه
و قضیه اونجا لذت بخش تر میشه که این موتور احتمالا حدود 10 سال زنده خواهد بود
مرسی لامبو (ولی طراحی خارجیش ضعیفه)
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۲انصافا با اختلاف بهترین صدای
شنیده شده از یک خودرو روی این کره خاکی از زمان ظهور اتومبیل تا به الان
داخل ویدیو ک اینطور بود
من چیزی نمیگم و فقط با صداش
این ماشینو ارجاع میدم به آینده
بی نظیرش با کسب بالاترین امتیازات و رکورد ها
خود ماشین دلرباست
تو معرفی حقیقتا جریان خون منو
تکون داد با این شایستگی ها
مشخصات
تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر
۱۰۰۰ اسب بخاری در عصر جدید
ولی کاملا بنظر میرسید یک گاو وحشی
به تکامل رسیده
اون خوی وحشی حفظ و به شکل پیشرفته به تسلط در اومده
یک ابرخودروی ویرانگر
و جذاب به شکل خاص خودش
چند ماه آینده خواهید دید .
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۲آقا این ماشین صداش
خیلی صداست
کامل ترین صدایی ک شنیدم
و فوق گوش نواز
در واقعیت و حضور زنده
چقدر میخواد دیوونه کننده باشه
که البته فعلا نصیب ما نمیشه
ما فعلا داخل ویدیو بزودی ازش
لذت میبریم 🙂
انشالاه روزی قسمت جوونای
لایق کشورم
قطعا در این جهان هرچیزی دست یافتنیست ❤
R
۹ فروردین ۱۴۰۲صداش تو حالت الکتریکی خیلی خوفناکه پرام ریخت تو سایتش هست فوق لعادست
R
۹ فروردین ۱۴۰۲قدرتش ۱۰۱۵ اسب بخار عالیه ولی
گشتاورشو اعلام نکردن؟
Behnam1012
۹ فروردین ۱۴۰۲حس من وقتی اونتادور معرفی شد : خیلی خوبه ولی مورسیه لاگو دوست داشتنی تر بود واسم , اما رفته رفته این اونتادور بود که جاشو تو قلبم باز کرد الانم مطمئنم به مرور زمان روُئلتو کاری میکنه عاشقش بشم . این خاصیت لامبورگینیه ! اونقدر خوب و جذابه که نمیذاره ازش بگذری و نسل جدیدش رو جایگزینش کنی ، مثل اونتادور که نمیذاره…
R
۱۰ فروردین ۱۴۰۲بهترین تعریف
Hamidreza
۹ فروردین ۱۴۰۲زبونم بند اومد…!
این دیگه آخرشه… اصن هرچی لامبورگینی معرفی میکنه آخرشه ولی اینننننن…!
پوریا چالش
۱۰ فروردین ۱۴۰۲با دیدنش امروز اشک تو چشمام جمع شد اینقدر این ماشین خوب بود لامصب 🥹😍😍مرسی لامبورگینی
JDM سابق
۱۰ فروردین ۱۴۰۲به به چه هیولایی
مشخصات فنی ش که فوق العاده اس
یه موتور V12 NA که فشار خونت رو تنظیم میکنه
وزنش یخورده زیاده هیکلش تپل تر از بقیه لامبو ها شده. بنظرم میتونستن طراحی خارجی و داخلی رو بهتر انجام بدن. طراحی بیرونش یخورده شبیه NSX شده ولی درکل شایسته است
oldboy
۱۰ فروردین ۱۴۰۲طبق چیزی که انتظار میرفت شباهت زیادی به سیان داره. فقط امیدوارم این آخرین دوازده سیلندری نباشه که میبینیم.
Yasin
۱۰ فروردین ۱۴۰۲زیبای ناب ایتالیایی… ❤🇮🇹
خارقالعاده است..! امیدوارم در زمینهٔ عملکرد و کارایی جانشین شایستهای برای اونتادور افسانهای باشه!
Sobhan
۱۰ فروردین ۱۴۰۲تاحالا ندیده بودم ماشینی تو این بازه زمانی آنقدر کامنت بگیره 🤣
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲آقای اشتری بی زحمت آمار
رکورد کامنت.. چک لیست پست ها 🙂
همایون
۱۰ فروردین ۱۴۰۲اصلا به ظاهرش کاری نداریم ولی اعداد شتاب و سرعت چرا انقدر ضعیفه نسبت به رقبا؟اونور فراری با قیمت کمتر و شتاب بهتر وایساده.وجدانن زمانی که اونتادور معرفی شد با شتاب ۲/۹ واقعا رکورد خوبی بود بین رقبا ولی این باید زیر شش میشد شتاب دویست کیلومترش
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲عزیز اینی ک شما میگی
وارد محدوده هایپر کار میشه
و تعداد کمی قادر به ثبتش هستن
شاید بوگاتی و در نهایت برقی های
عملکرد بالا مثل ریماک ، سافایر و پلاد
R
۱۱ فروردین ۱۴۰۲شاید بوگاتی؟ داری به بوگاتی سوپراسپرت توهین میکنی
امیررضا
۱۰ فروردین ۱۴۰۲عشق است 🗿
گلاب
۱۰ فروردین ۱۴۰۲خیلی خوبه اما شگفت انگیز نبود
Dariush
۱۰ فروردین ۱۴۰۲طراحی عالیه طراحی داخلی بینظیره مخصوصا طراحی زیبای مانیتور و دریچه کولر و بخاری و فرمون بسیار زیبا کامله
فقط یه موتور برقی؟ با قدرت زیر دویست اسب!!!!؟
و گشتاور ماشین چقدره؟
واقعا قشنگه طراحی داخلی رویایی فقط برخورده مانیتور بزرگتر بود عالی میشد ولی تو این کلاس همین سایز طبیعیه
❤ ب ت bugatti
۱۰ فروردین ۱۴۰۲خاصیت لامبورگینی اینه که وقتی یک مدل می سازه باید بهش فرصت و زمان داد تا اینکه انقلابی بشه
ولی تنها چیزی که معذبم می کنه اینه که فقط یک کیلومتر در ساعت سریعتر از اونتادور هست چون من می گفتم ۳۶۰
تا میره،در کل امیدم به اینه که مثل یه گاو وحشی از مرز سرعت فرار کنه و به رقیب لافراری یا استون مارتین ولکان بشه
و یک پیشرفت بزرگ برای لامبو باشه و حالا با اومدن این هیولا باید منتظر جانشین وننو و هورکان و سیان باشیم
دقت کنید لامبورگینی حتی نصف فراری هم منبع نداشت ،
فقط برای من سوال پیش اومده چون چند ماه پیش مجله درباره بوگاتی بولاید می خوندم و نامی از fxx-K EWO و یک مدل مسابقه ای لامبورگینی نام برده شد که اسمش
رو یادم نمیاد و الان همون مجله رو دیدم ولی هیچ خبری نبود
اون لامبورگینی اسمش چی بود کسی میدونه
R
۱۰ فروردین ۱۴۰۲تو ویدیو میگه لامبورگینی ریوولتو شما نوشتین روئلتو هوراکان رو اوراکان مینویسی آونتادور رو اونتادور همیشه اسم لامبورگینی هارو اشتباه میگید