جدیدترین محصول لامبورگینی روُئلتو (Revuelto) نام دارد. این سوپراسپرت هیبریدی، هزار اسب بخار قدرت خواهد داشت.
پس از ماهها انتظار، جایگزین اونتادور به عنوان سوپراسپرت تولید انبوه لامبورگینی معرفی شد. این خودرو، روُئلتو نام گرفته است تا حس یک مدل انقلابی و متفاوت را نشان دهد.
پیشرانه و مشخصات فنی لامبورگینی رولتو
موتور ۶/۵ لیتر V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور برقی، ۱,۰۰۱ اسب بخار قدرت تولید میکنند. به این ترتیب، یک سوپراسپرت دو دیفرانسیل هیبرید ساخته میشود که در زمان ۲/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. موتور بنزینی به تنهایی ۸۱۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
لامبورگینی ادعا میکند نسخهی پایه از روُئلتو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت از حالت سکون، فقط ۷ ثانه زمان لازم دارد. اگر باتریهای این خودرو کاملا شارژ باشند، به صورت کاملا بیصدا و تمام برقی، تا مسافت ۱۰ کیلومتر قابل استفاده است.
ترمزهای کربن سرامیک روئلتو، بسیار بهتر از اونتادور توصیف شدهاند. در جلو، سیستم ۱۰ پیستون روی دیسک ۱۶/۱ اینچ نصب خواهد شد. وزن شاسی و پیشرانه بنزینی، کمتر از اونتادور است اما مشخص نیست وزن خالص روئلتو با وجود موتورهای برقی و باتری، چقدر خواهد بود.
دیگر اطلاعات فنی لامبورگینی روُئلتو شامل ۷ حالت رانندگی، گشتاور موتور و ظرفیت باتری، در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی لامبورگینی رولتو
مطابق پیشبینیها، تنوع کمنظیری از خطوط تیز و حجمدهنده روی رولتو دیده میشود. حالت Y به وضوح در چراغهای دیلایت وجود دارد. روشنایی اصلی هم توسط هالوژنها نصب شده در بالا، تامین خواهد شد. حتی چراغهای عقب هم، شکل Y را تداعی میکنند. همچنین نورپردازی ویژه برای نمایش پیشرانه وجود دارد.
ترکیبی از سبک طراحی دیابلو و مورسیهلاگو در نمای جانبی خودرو استفاده شده است. پشت چرخهای جلو، برجستگی جذابی وجود دارد که بهندرت در سوپراسپرتهای امروزی دیدهایم. برشهای مثلثی درهای ورودی به کابین و انتهای بدنه در مجاورت پنجره نیز، بسیار خلاقانه به نظر میرسد. ظاهرا طراحان لامبورگینی به خوبی توانستهاند شکل Y را در بخشهای مختلف بدنه استفاده کنند.
زیبایی ظاهری، تنها نکته مثبت در طراخی روئلتو نیست. این خودرو آیرودینامیک عالی و برتری واضح نسبت به اونتادور دارد. نیروی عمود بر سطح روئلتو، ۶۶ درصد بیشتر از اونتادور است و البته دیده بهتر برای راننده فراهم میکند. جاسازی اگزوزها و فرم بدنه در عقب نیز، ضمن رعایت زیبایی بصری، آیرودینامیک خودرو را بهبود دادهاند.
چرخهای روئلتو در جلو و عقب، ۲۰ و ۲۱ اینچ هستند. البته خریدار میتواند مدل سیاه فیبرکربن با ابعاد ۲۱ و ۲۲ اینچ هم سفارش دهد. در نسخهی سفارشی، تایر جلو و عقب پهنای ۲۶۵ و ۳۵۵ میلیمتر خواهند داشت. لامبورگینی ادعا میکند برای جدیدترین محصول خود، ۴۰۰ رنگ قاب سفارش ارائه خواهد کرد.
طراحی کابین و نمای داخلی لامبورگینی رولتو
داشبورد و ادوات فضای داخلی روئلتو، هماهنگی جذابی با طراحی بدنه و طرح Y دارند. این موضوع به خوبی در بخش مرکزی داشبورد دیده میشود.
پشت فرمان، پنل تمام رنگی دیجیتال با ابعاد ۱۲/۳ اینج نصب شده است. برای سیستم ناوبری، سرگرمی و امکانات رفاهی، مانیتور ۸/۴ اینچ با ساختار عمودی وجود دارد. روبروی سرنشین کنار راننده هم، نمایشگر باریک و عریض با قطر ۹/۱ اینچ استفاده خواهد شد.
هر سه مانیتور، قابلیتهای مختلف با تنظیمات گرافیکی متنوع دارند. سرنشین کنار راننده میتواند از نمایشگر خود برای بررسی شرایط آب و هوا یا نقشهخوانی استفاده کند. بسیاری از فناوریهای مدرن، مثل ارتباط صوتی برای کنترل تجهیزات، مسیریابی سهبعدی با نمایش اطلاعات روی شیشه، حسگرهای جلوگیری از برخورد و کروزکنترل هوشمند، روی لامبورگینی روئلتو نصب خواهد شد. همچنین بهروزسانی اینترنتی برای این خودرو وجود خواهد داشت.
طرح و رنگبندی قابل انتخاب برای صندلی، ۷۰ نوع خواهد بود. همچنین مواد مختلف با چرم طبیعی، فیبر مصنوعی، گیاهی یا دوستدار محیط زیست، به سفارش مشتری استفاده میشوند.
BMWghini
۱۰ فروردین ۱۴۰۲یکیشو میخوام
Amir
۱۰ فروردین ۱۴۰۲چند تا عکس آوردم براتون ببینید😁https://static.techgoing.com/2023/03/Lamborghini-real-image-extirior1-768×432.png
https://static.techgoing.com/2023/03/Lamborghini-Revuelto-real-image-1-768×485.png
https://static.techgoing.com/2023/03/Lamborghini-Revuelto-rear-look-768×490.png
Amir
۱۰ فروردین ۱۴۰۲چند تا عکس دیگه ازش
https://static.techgoing.com/2023/03/Lamborghini-real-image-extirior1-768×432.png
https://static.techgoing.com/2023/03/Lamborghini-Revuelto-real-image-1-768×485.png
https://static.techgoing.com/2023/03/Lamborghini-Revuelto-rear-look-768×490.png
Amir
۱۰ فروردین ۱۴۰۲باید با sf90 یه مسابقه صدا بزارن ولی برنده از الان معلومه😁
Mjkaka
۱۰ فروردین ۱۴۰۲به نظر من طراحی این ماشین نه تنها انقلابیه بلکه جانشین به خق اونتادور هم هست … این که یه ماشین ۱۲ سیلندر پلاگین هایبرید با هزار اسب بخار طراحی بشه واقعا فوق بی نظیره و مطمئنا این تازه شروعشه و سال های بعد قدرتش بیشترم میشه مثل مدل های sv اونتادور … طراحی خارجی و داخلیش واقعا قشنگه … درسته من به یه لامبو فنم ولی واقعا ازین ماشین هیچ ایرادی نمیتونم بگیرم مگر محدودیت سرعت ۳۵۰ تایی که تو همه ماشیناش هست… ولی مطمئنم این ماشین تو همه پیست ها رکورد میزنه … درسته وزنش زیاده ولی موتور الکتریکی همینه دیگه … در عوض لامبورگینی با هندلینگ خفن تر و چیزای دیگه ای که به ماشین اضافه میکنه همیشه تو همه ی پیست ها جز برتریناست!
تازه از همه اینا گذشته همه ماشینای تنفس طبیعین بدون هیچ توربو یا سوپرشارژی! و این به زیبایی کار اضافه میکنه…
باز به عنوان یه لامبو فن باید بگم چند وقت اخیر به جز این ماشین تنها ماشینی که اینقدر منو شگفت زده کرد فراری پورسانگ بود که اونم ماشین بدون ایرادی بود به نظرم و من عاشقش شدم
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲نظرت اوکی ام 👍❤
کیانوش
۱۱ فروردین ۱۴۰۲البته لامبورگینی حتی ده سال هم نشده که داره رو نسخه های بهبود یافته واسه پیست وقت میذاره و واقعا قبل از اون تو پیست حرفی واسه گفتن نداشت اما از وقتی ی مدل تولید محدود زد سستو المنتو بود فکر کنم از اون موقع قوی ظاهر شد و بعد از اون مدل های خاص هوراکان اومدن که عالی بودن تو پیست
R
۱۰ فروردین ۱۴۰۲تنها دلیلی که میتونه از اس اف ۹۰ عقب بندازتش موتور تنفس طبیعیه که بدون توربو هست و به همین دلیل شتاب ثانویش کمتر از اس اف ۹۰ میشه ببینیم در عمل چه میکنه
لامبورگینی ریوولتو 🏁
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲بنظرم عملکرد یکسان باشع
موتور تفس طبیعی لامبو فوق العادست
صداش رو حاضرم بار ها و بار ها تحسین و تمجید کنم
ظاهر بی نظیرش
عملکرد بی نقص قوای فنی در کنار ساختار ماشین
و دیگر ویژگی های جذاب خاص
آقای خاص خوش صدا
آقای خوش صدای خاص
آقای پر طنین و جذاب صنعت خودرو
عمیقا بعد از مدت هاست ک غیر از زمان آشنایی با بوگاتی
واقعا خواستم با تمام وجود
سوار یک ماشین بشم و حسش کنم
این یه لامبورگینی با تمام مشخصه های یع گاو سنت آگاتاست همه ی اون انرژی و
لذت فوق العاده داشتن یه لامبورگینی اما
در کنار اون کنترل فوق العاده و صلابت و دقتی که
توی یک گاو وحشی نشدنیه
اما لامبو ممکنش کرده
این کامنتم یادتون بمونه
کیانوش
۱۱ فروردین ۱۴۰۲انجین الکتریکی میتونه کاملا نبود توربو رو جبران کنه از نظر من و به نظر من لامبورگینی جذاب تر از اس اف نود ساخته شده طراحیش و انجین دوازده سبندرش رو بیشتر دوست دارم
تورج
۱۰ فروردین ۱۴۰۲من به قوای محرکه این ماشین کاری ندارم ، ولی طراحی
به من ثابت کرد چرا معرفی ی جانشین برای اونتادور افسانه ای باید انقدر با ترس و لرز و احتیاط باشه
تو نگاه اول مشخصه که ما با ی لامبورگینی طرف نیستیم!
از اون ظرافت و در عین حال خشونت در طراحی ، فقط الان پرخاشگری صرفی از خطوط باقی مانده. اگر من نمی دونستم که این ماشین ی لامبور گینیه بیشتر فکر میکردم که دسپخت انیماتور های راکستار گیم برای تعریف مفهوم سوپر کار تو صنعت گیم بوده نه بیشتر !
این روند نزول لابور گینی از زمان معرفی برادر کوچیک اونتادور ، یعنی هوراکان شروع شد اون هم به همین اندازه از لامبورگینی بودن خنثی بود.
شما رو نمی دونم ولی برای من لابور گینی همیشه زیبایی داشت که در عین پرجزعیات بودن ساده زیبا می نمود،
اینجا انگار معلوم نیست طراح می خواد چیکار بکنه
نیازی نیست خیلی دست به اساطیر لامبور گینی بزنیم
فقط ببینید لامبورگینی در 2003 چه می کرد
https://www.netcarshow.com/lamborghini/2003-gallardo/800×600/wallpaper_3d.htm
https://www.netcarshow.com/lamborghini/2002-murcielago_barchetta_concept/800×600/wallpaper_03.htm
مانی
۱۱ فروردین ۱۴۰۲طراحی قسمت میانی داشبورد هم بخوبی بقیه ماشین نیست
احتمالا مشتری جدید خشن دوست داره
Monster 765lt
۱۰ فروردین ۱۴۰۲واقعا جذابه هم طراحی داخلیش هم طراحی خارجیش هم پرفورمنس و انجین 12 سیلندرش
Royal Driver AMG
۱۰ فروردین ۱۴۰۲Finally
عرفان
۱۰ فروردین ۱۴۰۲چی ساختن!😍😍😍 دست خوش… مگه میشه لامبورگینی ماشین بد بسازه؟
LAMBORGHINI
۱۰ فروردین ۱۴۰۲فوق العاده س
Sobhan
۱۰ فروردین ۱۴۰۲هرچی بیشتر نگاش کنید بیشتر عاشقش میشین و به طراحیش عادت میکنید و بعد تازه میفهمید که حجب چیزی ساختن ،بشدت ماشین جذاب و خوفناکه🥰
محمدرضا
۱۰ فروردین ۱۴۰۲این اعداد زیاد موثق نیست باید ببینیم بعد از تست ها به چه اعدادی میرسیم لابو همیشه بد ترین شرایط رو برای شتاب خودرو در نظر میگیره .
فکر کنم میره تو پیست یخ با دمای منفی ۴۵ درجه تست میگیره🤣😅
ولی باز هم تحت هیچ شرایطی بهsf نمیرسه.
از نظر طراحی هم بی نظیره ولی یه طراحی تکاملی بر اساس مدل های مختلف آوانتادور هست.
پوریا چالش
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ببینیم تو پیست چیکار میکنه واقعا عالیه ترکوند
mercedesbenz
۱۱ فروردین ۱۴۰۲جدی نمیدونم چی بگم ، فقط میشه گفت به به ❤
محمدرضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲احتمالا تا۳تا۵سال آینده تنهاv12 باشه ۱۲سال دیگه برای اروپا و تا۲۰ سال دیگه برای بازار های بینالمللی تولید بشه.
اون زمان هم دیگه خودرو درون سوزی وجود نخواهد داشت که بتونه جایگزین بشه.
این آغاز یه پایان شکوهمند برای v12ها موتور های تنفس طبیعی و کل درون سوز هاست.
MehdiTurbo
۱۱ فروردین ۱۴۰۲شاید سلیقه من مشکل داره
ولی به نظر من اصلا و ابدا برای جانشین اونتادور خوب نیست
من خودم اگه svj و این هم زمان تولید میشدند انتخابم ب ای خرید حتی با قیمت یکسان svj بود
تو اونتادور قشنگ تو طراحی اون گاو وحشی تو طراحی که نمادش هست حس میکنی اون چشمای خشن جلو و خطوط
اینجا شکیل شده انگار اون گاو وحشی خشن شده یه گاو شکیل و کت شلوار پوش مدرن و کمتر حس گاو وحشی تو طراحیش بت دست میده
مهم تر از همه اینا طراحی داخلیه که البته فراگیر شده و مدرنیته ولی دلم برای اون کابین خیلی خوشگل اونتادور با اون دکمه هاش که انگار وارد کابین هواپیما شدی اون دکمه قرمز تنگ میشه
طراحیش بیشتر مثل مک لارن و سوپر اسپرتای جدید که مدرنیته است شده و حیف اون طراحی لامبو بود چون واقعا تو طراحی داخلیا امضای خاص خودش داشت
تو طراحی داخلیا پورش و لامبو و بنز امضای خاص و حالت دکمه های فیزیکی خودشون داشتند ولی الان همه یه شکل شدند یه مانیتور و یه پشت امپر شدند همه که جاهاشون و طراحی بقیه اجزا فرق داره مثل گوشیا که همه یه شکلند
ولی ارقامی و فنی حرفی نداره
خدایی کابین ببین پلت برای این کابین تنگ نمیشه
https://www.pedal.ir/lamborghini/lamborghini-aventador-ultimae-final-edition-review-autocar/
MehdiTurbo
۱۱ فروردین ۱۴۰۲بهترین خودرو ها برای من از تقریبا ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ بودند دلم میخواست تو این سالها اون خودروهایی که عاشقشون بودم داشتمشون
دنیای خودرو برای من کم کم داره از بین میره از لامبو و پورش و موستانگ تا بقیه
داره میشه مثل گوشی و تلویزیون و … همه یه شکل یه مانیتور ،الکتریکی،کم کم روندن حذف میشه همینجور که دنده ها دارند حذف میشند سردنده خبری نیست شده دکمه و فرمون یوغی که اونم کم کم شاید اصلا فرمونی نباشه ولی خب پر امکانات تجهیزات میشه احتمالا میشینی تو ماشین تلویزیون فیلم میبینی با دوستات چیپس پفک میخوری یا همینجور مناظر میبینی کتاب میخونی
دلم برای تصویر دست انداختن گله فرمون با روندن مناظر دیدن قیافه گرفتن با فرمون لم دادن دنده عوض کردن و … تنگ میشه
یه روزی دلتون برای همینکه ادمایی که پشت فرمان قیافه میگیرند و هدلایت فقط شبا روشن میکنند رینگ میندازند و کف خواب میکنند و مسخرشون میکردید تنگ میشه میگید ای کاش اونا بودند و مسخرشون کیکردیم ولی اون دنیا بود
ولی خب به نظر من خیلی چیزا بهتر میشه
الودگی هوا،امکانات و تجهیزات،مدیریت زمان،تعداد ادمای حسود که از شدت حسادت تا گلو فوش میدند و سنگ پرت میکنند کم میشه چون امکانات بیشتر پخش میشه بازم هستندشون ولی کم میشند،تعمییرات راحت تر میشه،امکانات بیشتر با همان قیمت قبلی در اختیار قرار میگیره خیلی چیزا عوض میشه ولی خیلی لذتا میره داستان اون لذتیه که بهاشه کم کم مفهوم رانندگی میره ولی خوبیش اینه بچه ۱۲ سالم میتونه بره اینور اونور نیاز به مامان باباش نیست
شاید فکر کنید دور ولی خیلی نزدیکه
Reza Waffen SS
۱۲ فروردین ۱۴۰۲با تشکر از اقای اشتری عزیز عالی بود
راوی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲بلاخره لامبورگینی سر عقل اومد مثل مدل های مختلف فراری کلید های کاربردی رو روی فرمون ماشین بذاره
این نشون میده فراری چقدر از لحاظ تکنولوژی از زمان خودش جلوتره
فربد
۱۹ فروردین ۱۴۰۲خیلی خوشکله ولی به نظر من از لامبورگینی اونتادور کوتاه تره. ولی لامبورگینی فقط لامبورگینی سیان
MjM
۲۱ فروردین ۱۴۰۲همه چی عالی و خوبه باید منتظر تست ها و مقایسه ها بود
فقط اون دیفیوزر های بزرگ تو طراحی های لامبورگینی ک کاملا جای سپر رو گرفته از کناره ها تا زیر چراغ ها و کل عقب ماشین شده دیفیویز به نظرم زیاد جذاب نیست
راوی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲فراری مدل لافراری بنزینی- الکتریکی رو سال 2014 معرفی کرد
لامبورگینی تازه مثل فراری متوجه شده کلیدهای کاربردی رانندگی رو مثل فراری و پورشه و فورد روی فرمون بذاره
از قدیم همیشه گیربکس های فراری معروف بودن لامبورگینی بعد از چندین سال تازه رفته سراغ بازطراحی گیربکس
کلا فراری طراحی هاش مینیمال هست چون از نظر فنی نقص ندارند
اما لامبورگینی تو طراحی اسراف کرده مثل کسیکه شمشیرش رو اونقدر تیز میکنه که لبه کند میشه
محسن 369
۱۴ خرداد ۱۴۰۳به نام خدا
خیلی زود تر از زمانی که تو ذهنمه میخرمش. FPU