همیشه دیدن رقابت یک خودرو با جانشین یا نسل جدیدش جالب است و چه چیزی بهتر از تماشای چنین تقابلی بین پرچمداران V12 لامبورگینی.
در اینجا شاهد خشم یک سوپراسپرت جوان و تازهنفس علیه پدر خود هستیم. پدری که در دوران جوانی، آتشهای خود را سوزانده و حالا بازنشست شده است. البته همین پیرمرد بازنشسته نیز هنوز بسیار خطرناک خواهد بود خصوصاً وقتی پای یکی از قویترین و وحشیترین نسخههای آن یعنی SVJ در میان باشد. در سینهٔ این گاو سالخورده، یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 پنهان شده است که با غرشی مهیب، ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پاشنهٔ آشیل اونتادور اما همیشه گیربکس هفت سرعتهٔ ISR بود که باعث میشد در نبردهای تنبهتن گلادیاتوری، گاهی مغلوب رقبا شود.
از سوی دیگر، فرزند تازهنفس سنت آگاتا سعی دارد تمام نقاط ضعف پدر را برطرف کند. هرچند روئلتو همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور را به ارث برده اما این موتور ارتقاء پیدا کرده و حالا بهتنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکنند و مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور میرسانند. یکی دیگر از تغییرات مهم روئلتو، استفاده از گیربکس هشت سرعته دوکلاچهٔ جدید است که عملکرد بسیار بهتری نسبت به گیربکس قدیمی اونتادور دارد.
بنابراین، تا اینجا برتری کاملاً با گاو جوان است ولی پرچمدار سالهای گذشتهٔ سنت آگاتا، با وزن بسیار سبکتر، برگ برندهٔ خود را رو میکند. درحالیکه اونتادور حدود ۱.۵ تن وزن دارد، روئلتو حدود ۲۵۰ کیلوگرم سنگینتر است که اختلاف قابلتوجهی خواهد بود. بااینحال، این برتری برای غلبه بر روئلتوی جوان کافی نیست و پرچمدار هیبریدی لامبورگینی با اختلاف زیادی پدر بازنشستهٔ خود را مغلوب میکند. سوپرکار جدید ظرف ۱۰ ثانیه به خط پایان میرسد اما اونتادوری که زمانی نفس رقبا را میبرید، برای طی کردن ۴۰۰ متر به ۱۰.۷ ثانیه زمان نیاز دارد.
تنها باری که SVJ توانست چراغهای عقب خود را به فرزند جوانش نشان دهد، در آزمایش ترمز بود که البته هیچ بردی به دنبال نداشت زیرا لامبورگینی قدیمی از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، دیرتر متوقف شد و بازهم نتوانست به پسرک شرور خانواده نشان دهد که دود از کنده بلند میشود.
مقایسه مشخصات فنی
لامبورگینی اونتادور SVJ | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۷۷۰ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر | ۱۰۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته ISR | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۷۷۲ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۲۵,۴۶۵ دلار | ۶۰۸,۳۵۸ دلار |
BlackWing
۶ شهریور ۱۴۰۳اووف صدای اونتادور چقدر خوبه 🥶
amirkhanzadeh
۶ شهریور ۱۴۰۳من خودم به شخصه اونتادور رو بیشتر از روئلتو دوست دارم
B
۶ شهریور ۱۴۰۳ولی گیربکسش خیلی بده حتی تو فیلمم مشخصه ماشین قشنگ ضربه میخوره
BlackWing
۶ شهریور ۱۴۰۳آره کاملاً میکوبه وقتی دنده میده ، ایرلد گیربکسش همین بود
SMS
۶ شهریور ۱۴۰۳همیشه جدیده از قدیمیه بهتر بوده اما قدیمیه جذابتر
همچین میگین پیرمرد قدیمی انگار میورا یا … است ،نهایتا مال ۴ سال پیشه
amir
۶ شهریور ۱۴۰۳با وجوده اینکه روئلتو هم خیلی خوشگله ولی تو خوشگلی به پای اونتادور نمیرسه برام مهم نیست
اونتادور رو انتخاب میکنم
MehdiTurbo
۶ شهریور ۱۴۰۳هر چی لامبورگینی میره جلو علاقه ام بهش کمتر میشه هم روئلتو هم تمراریو به گرد پای نسل قبلشون اونتادور و هوراکان نمیرسند
هم اونتادور هم هوراکان فوق العاده اند
مجید
۶ شهریور ۱۴۰۳همین اوراکان و آونتادور رو بذاری کنار گالاردو و مورسیهلاگو تو دید اول به دل نمیچسبیدن. مخصوصا جلوی رونتون.
ولی مدلهای فرعی که اومد همون جزئیات کوچیک خیلی زیباترش کرد، همین دریچه هوای دو طرف لوگوی لامبورگینی تو SVJ دهبرابر جذابترش کرده.
SMS
۶ شهریور ۱۴۰۳هم رولتو و هم تمراریو عالین ولی هوراکان و اونتادور شاهکارن و کسی ازشون خسته نمیشه
MehdiTurbo
۶ شهریور ۱۴۰۳اونتادورم مثل شیر یا هماهن گاو وحشی جلوش که کاملا هم اونتادور هم هوراکان گاو وحشیند
پشتشم گاو وحشی و شیر
ممد ژانگولر
۶ شهریور ۱۴۰۳دلم برای اونتادور سوخت حقش نبود . ولی خداوکیلی چقدر برند لامبو دوست داشتنیه و عشقه .
MehdiTurbo
۶ شهریور ۱۴۰۳خدایی خیلی حوصله به خرج دادم 😂
ولی اینقدر تا حالا گفتم و همه دیس دادند متوجه نشده اند چی میگم گفتم این سری عملی دست به کار شم شاید یکی فهمید چی میگم واقعا شباهتایی که سریا قبل گفتم مثل لکسوس جی ایکس و … واقعا شبیهند با همین روئلتو شایدم کسی نفهمه
https://ibb.co/wwb9xbJ
پوریا چالش
۷ شهریور ۱۴۰۳وای دهنت مرد این چیه🤣🤣🤣
ابوالفضل ارشدی
۱۶ شهریور ۱۴۰۳وای بخدا خیلی شبیهشه
HELLO.BROTHERS
۶ شهریور ۱۴۰۳پسر صدای روئلتو و اونتادور رو باش چه فریادی میکشن.😍😍😍😍😍
Arshia m3csl
۶ شهریور ۱۴۰۳جای دوتاشون پورشه gt3 rs ترجیحمه لامبورگینی شده واسه جلب توجه و امثال کارداشیان ها و ایلان توبیانو ها که برای جلب توجهه همه کاراشون ولی کسی که پورشه gt3 rs میخره یا مکلارن 750s یا فراری 296gtb یا sf90 عاشق واقعی یک سوپراسپرته و براش وجهه سوپراسپرت مهمه نه جلب توجه تو اینستاگرام
hosen
۶ شهریور ۱۴۰۳به عنوان یه فراری فن این svj رو واقعا عاشقشم
یه سوپراسپورت خالص با غرشی بی نظیر.
محمدهادی
۱۰ شهریور ۱۴۰۳صدای SVJ تو طول تاریخ ماندگار شد
درست مثل صدای مزدا 787b و آلفا ۱۵۵ تورینگ
ابوالفضل
۶ شهریور ۱۴۰۳نتیجه مشخص بود
بیشتر از صداهاشون لذت بردم
R
۶ شهریور ۱۴۰۳ریوولتو درسته نه روئلتو
تو زبون اونا اصلا ئ نداریم
JDM سابق
۶ شهریور ۱۴۰۳طراحی اونتادور خیلی ظریف تر و تراشیده تر از رووئلتو هست، فقط کافیه عکس اول و نگاه کنید تا ببینید طراحی عقب اونتادور چه دلبری ای میکنه
Ali
۶ شهریور ۱۴۰۳خدایی اونتادور خیلی خوشگله.
Amir
۶ شهریور ۱۴۰۳اونتادور یه چیز دیگس🤤
علی
۶ شهریور ۱۴۰۳انصافا طراحی روئلتو خوبه هر چند عقبش به خوبیه اونتادور نیست ولی بقیه جاهاش طراحیه خوبی داره
مجید
۶ شهریور ۱۴۰۳فراموش نکنیم که زیباترین و تکاملیافتهترین آونتادور رو داریم با نسخه اولیه و خام روئلتو مقایسه میکنیم.
𝐀𝐥𝐢
۶ شهریور ۱۴۰۳اره به نظرم باید نسخه معملویش رو میاوردن
Hosein005
۷ شهریور ۱۴۰۳ولی بنظرم نسخه ی اول اونتادور از اس وی جی زیباتر بود
روئلتو هم بزرگ تر شدنش اون ظرافت طراحی رو از دست داد
𝐀𝐥𝐢
۶ شهریور ۱۴۰۳اونتادور عالیه اینجا انتخابم اونتادور
Taha Ayoobi
۶ شهریور ۱۴۰۳اون مشکل گیربکس اونتادور چی بوده؟
Gdm
۶ شهریور ۱۴۰۳گیربکس ISR… اون زمان گیربکس های دوکلاچه سنگین و بزرگ بودن اومد ی گیربکس تک کلاچه با میله تعویض مستقل توسعه داد
خیلی ایده ناقصی بود، درسته نسبت به دوکلاچه های زمان خودش سبک تر و کوچک تر بود ولی خیلی خشن دنده عوض میکنه ، تو سرعت پایین کلاچ داغ میکنه ، نسخه های اولیه اش مشکل نشتی روغن داشتن…
Taha Ayoobi
۶ شهریور ۱۴۰۳دمت گرم👏
سهیل
۶ شهریور ۱۴۰۳لامبورگینی تنها کمپانی هست که از خودش هم شکست میخوره😂😂
Taha Ayoobi
۶ شهریور ۱۴۰۳😐😐😐
الان دوتا ماشین از یه شرکتا باشن باید دوتاشون برنده بشن؟😑
الان مثلا فراری gtb296 با sf90 درگ بذاره، صددرصد یکی شون میبازه، پس فراری هم از خودش شکست میخوره.
سهیل
۶ شهریور ۱۴۰۳اصلا منطقی صحبت نمیکنی. از یه هوادار لامبرگونی انتظار بیشتری نمیشه داشت.
JaMsHiD_R1988
۶ شهریور ۱۴۰۳Lumbergoni !?
Taha Ayoobi
۶ شهریور ۱۴۰۳باشه باشه
پوریا چالش
۶ شهریور ۱۴۰۳درود سهیل خوبی لطفا اسم لامبورگینی رو درست بنویس لامبورگینی ن لامبر گونی بهتر ک یکم ب فکر سوادت باشی با سن کمی ک معلوم داری هنوز زود برات تعصبی بودن 🤡
مجید
۶ شهریور ۱۴۰۳الان که کنار هم هستن متوجه شدم که چقدر SVJ زیباتره!
البته باید ببینیم روئلتو SVJ که میاد چقدر قشنگتر میشه چون یادمه اوایل که آونتادور معمولی اومده بود، مورسیهلاگو و رونتون رو بهش ترجیح میدادم.
مجید
۶ شهریور ۱۴۰۳اینکه یه ماشینایی مثل کامارو یا همین آونتادور SVJ شیشه کنار راننده باریکتره و بدنه سطح بیشتری رو پوشونده خیلی ابهت بیشتری القا میکنه.
Mr wrong
۶ شهریور ۱۴۰۳هیچ کدومشون نسخه پایه اونتادور نمیشه مدل ۲۰۱۲
مخصوصا نوک مدادیش که توی دارک نایت رایزز بروس وین یکیش رو میروند
🏆Lamborghini🏆
۶ شهریور ۱۴۰۳صدای لامبورگینی اونتادور SVJ مثل ماشین های F1 خیلی خفن صداش
محمد
۶ شهریور ۱۴۰۳اونتادر ماشین دنیا بعدش با یه ماشین تازه وارد جانشین شده فقط قویترشه همه چیز روئلتو عالیه ولی به عالی اونتادر نمیرسه😃
JaMsHiD_R1988
۶ شهریور ۱۴۰۳روئلتو عالیه ولی به پای SVJ نمیرسه !
البته باید وایسیم نسخه پرفورمنس روئلتو هم بیاد
پوریا چالش
۶ شهریور ۱۴۰۳کسی ک تمام پلتفرم های دنیایی مجازی اخر اسمش هست svj میگم ک لامبورگینی روئلتو بهترین لامبورگینی تاریخ هست حتی تو صدا هم هیچ کمی به یه لامبورگینی یه گاو نر وحشی نداره خدایش دیگه تعصب بزارید کنار روئلتو خیلی زیبا تر از اونتادور هست چرا نمیخاید قبول کنید!؟ عجیبه اینجا ایران مهد تعصب ن تاریخ ماشین ک هنوز فروش جهانییش شروع نشده شما ب فکر مدل svj هستین پس معلوم ک اصلا اشنایی با لامبورگینی ندارید
امیر
۶ شهریور ۱۴۰۳آقا ینفر درمورد گیربکسISR اونتادور توضیح میده؟ ساختار اش چطوری عه چطوری کار میکنه
سوشیانت
۶ شهریور ۱۴۰۳اونتادور خیلی با ارزش تر از روئلتو هست
sinasvj
۷ شهریور ۱۴۰۳اس وی جی فور اور
پوریا چالش svj
۱۱ شهریور ۱۴۰۳این بار برای بار چهارم ک این ویدئو میبینم ن بخاطر صدای اونتادور فقط برای زیبایی بی حد مرز روئلتو الاهه زیبایی دنیایی خودرو یعنی فراری باید جلو روئلتو زانو بزنه مخصوصا لاف عزیز خیلی. خیلی بی نهایت زیبا هست ولی واس شما قابل درک نیس البته به مرور عاشقش میشید بهترین جانشین ک لامبورگینی تا الان معرفی کرده
Ariyan Abdolahi
۱۷ شهریور ۱۴۰۳من برام مهم نی آونتادور ببازه یا ببره من اونو خیلی بیشتر از جدیده دوس دارم چون افسانس صدای موتور روعلتو به پای آونتادور هم نمیرسه من از بچگی آونتادور میشناسم و خیلی خیلی عاشقم حتی نمی دونم می تونم توش جا شم یا نه 🤣ولی یه روزی باهاش میرونم یه روزی ✨❤️