در مسابقهٔ درگ ۸۰۰ متری آیا مکلارن 765LT با قدرت کمتر ولی وزن سبکتر در برابر پرچمدار هیبریدی چهارچرخ محرک لامبورگینی شانسی خواهد داشت؟
روئلتو بهعنوان پرچمدار لامبورگینی قطعاً خودروی سریعی است ولی در برابر قویترین سوپرکار مکلارن چه عملکردی خواهد داشت؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر خواهیم دید ولی ابتدا بهتر است نگاهی به مشخصات فنی دو خودرو داشته باشیم. مکلارن به یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۷۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. از سوی دیگر، لامبورگینی از یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهد.
بنابراین، روئلتو خودروی بسیار قویتری است که این در کنار سامانه چهارچرخ محرک باعث میشود در برابر 765LT محرک عقب برتری داشته باشد. البته مکلارن با وزن ۱۴۶۵ کیلوگرم، بسیار از رقیب ایتالیایی دو تنی سبکتر است که این میتواند کمبود قدرتش را جبران کند. بااینوجود، با آغاز مسابقه روئلتو تأثیر قدرت بیشتر و چهارچرخ محرک را نشان داد و از همان ابتدا کاملاً جلو افتاد درحالیکه مکلارن هرگز نتوانست خود را به رقیب نزدیک کند. روئلتو توانست این عملکرد را در مسابقات بعدی هم تکرار کند و اعداد فوقالعادهای را ثبت کرد. پرچمدار سنت آگاتا ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۹.۸ ثانیه طی کرد.
روئلتو پس از ۱۵.۳ ثانیه نیز به پایان نیم مایل یا ۸۰۰ متر رسید. سپس این دو سوپرکار در مسابقه رولینگ به مصاف هم رفتند یعنی مسابقهای که در آن برتری سامانه چهارچرخ محرک لامبورگینی در برابر مکلارن رنگ میبازد. بااینحال، گاو خشمگین ایتالیایی به لطف قدرت بالای خود، بازهم رقیب بریتانیایی را پشت سر گذاشت. البته 765LT حاضر در این درگ از نوع اسپایدر بود که وزن سنگینتری دارد ولی بروکس از درگتایمز قبلاً اعداد پرفورمنس نسخه کوپه را هم ثبت کرده است. هرچند 765LT کوپه در پایان ۸۰۰ متر از همتای اسپایدر سریعتر بوده ولی با سرعت ۲۸۱ مایل بر ساعت در خط پایان، هنوز هم از روئلتو با ۲۸۶ مایل بر ساعت عقبتر است.
مقایسه مشخصات فنی
مکلارن 765LT اسپایدر | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۷۶۵ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۱۰۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۶۵ کیلوگرم | ۱۹۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳۸۲,۵۰۰ دلار | ۶۰۸,۳۵۸ دلار |
718
۱ دی ۱۴۰۳وزن تو خط مستقیم خیلی به چشم نمیاد .اما تو پیست همه چی متفاوت میشه . شاید اگه این درگ U شکل بود بهتر مشخص میشد
رضا
۱ دی ۱۴۰۳مکلارن محرک عقب هست نه چهار چرخ محرک
ALI
۱ دی ۱۴۰۳قطعا هم رده نیستن
قیمت دوبرابره
اون هیبریده
فقط دیدن داره مکلارن سیستم هیبرید پیاده کنه با هزار اسب
دوباره تاج گذاری کنه
محی
۱ دی ۱۴۰۳جفتشون عشق هستن
Siyavash
۱ دی ۱۴۰۳هر دو عالی..انتخاب بینشون سخته..
آریا
۱ دی ۱۴۰۳روئولتو چهار چرخ محرک هست و هایبرید هم هست
ولی 765 به نظرم توی پیست یا جاده پر پیچ و خم توانایی بیشتری از رئولتو داره
Mostafa Kazemzadeh
۱ دی ۱۴۰۳فک نکنم این حرفت درست باشه بحثی نمیکنم ولی لامبو تو این چن سال اخیر با اونتادور و هوراکان رکوردای خوبیو ثبت کرده تو پیست ولی مکلارن فقط ادعا بود تا جایی ک یادمه
HamiD
۱ دی ۱۴۰۳برادر : مکلارن سنا برای شما یک لطیفه است؟
R
۱ دی ۱۴۰۳سنا مخصوص پیسته با جاده ای های لامبو مقایسه نکن
جرمی کلارکسون
۱ دی ۱۴۰۳مگه میشه انتخاب کرد
Arshia m3csl
۱ دی ۱۴۰۳انتخابم مکلارنه مکلارن ابهتش خیلی بیشتر از لامبورگینیه و مکلارن تو رکورد های پیست از لامبورگینی بهتره حتی لامبورگینی فقط شواف و ادعاست ادایی ترین ماشین سوپراسپرت با اختلاف لامبورگینی
لامبورگینی هنوزم شخصیت تراکتور ساز داره انزو فراری راست میگفت تراکتور ساز ماشین هاش با شخصیت نمیشه لامبورگینی بی شخصیت و تازه به دوران رسیدست همچنان
Amir
۱ دی ۱۴۰۳یکم قبل نوشتن از درست یا چرت و پرت بودن حرفت مطمعن شو
R
۱ دی ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣وقتی فشاری شدی
j7
۱ دی ۱۴۰۳دقیقا . لامبو فقط برای بچه سالها و نوجووناست
اونایی که باهات مخالفن همشون بچه سال و جوگیرن
Arshia m3csl
۱ دی ۱۴۰۳لامبورگینی شخصیت و کلاس فراری رو نداره واقعا درک نمیکنم چرا پول یک فراری یا پورشه 911gt2 rs یا مکلارن رو داد به لامبورگینی
لامبورگینی نه هندلینگ اینارو داره
نه رکورد پیست عالی اینارو
تازه لامبورگینی اوروسش ائودی rs q8 با طراحی بدنه متفاوته و تازه اون خشونت ائودی و اون حس المانی با ابهت rs q8 رو نداره
عاشق گروه فولکس واگنم ولی واقعا لامبورگینی رو دوست ندارم
لامبورگینی رو یک سری سلبریتی و تازه به دوران رسیده میخرن که دنبال جلب توجه و ترند شدن ویدیو ماشینشون تو اینستاگرامن
علی
۳ دی ۱۴۰۳مک لارن پی وان که هیبرید بود. با 1000 اسب ولی دقیقا باهمین موتور به اضافه 3 موتور الکتریکی بازم نتونست توی نوربرینگ زیر 7 دقیقه تایم بزنه در حالی لامبور هورامان با 600 اسب. رکورددار نوربرینگ شد و اورنتادور هم همینطور
عارف رضائیان
۱ دی ۱۴۰۳همین روئلتو رو تویین توربو کنن فک نکنم رقیبی داشته باشه
APL
۱ دی ۱۴۰۳لامبورگینی بخاطر اینکه تنفس طبیعی انقدر قدرتمنده مشهوره دیگه
الف.ی
۱ دی ۱۴۰۳مکلارن 765lt شاهکاری هست که حالاحالا ها نمیشه به سطح عملکردش خصوصا در پیست رسید
ببینید پلتفرم 720s چه پتانسیلی داشت که این همه ماشین ازش کشیدن بیرون!
حالا اینکه تو این درگ اینجوری از روئلتو عقب موند احتمالا اشتباه از راننده مکلارن بوده
چون طبق اعداد سایت fastest laps باید پا به پای روئلتو میرفت
همچنین مکلارن پا به پای 296 gtb هم میره که اون هم به خودی خودش رقابت نزدیکی با روئلتو داره
پس درواقع این یه درگ غیر حرفه ای بود!
توی رول ریس هم لامبو زودتر شروع کرد و جفتشون ردلاین پر کردن
R
۱ دی ۱۴۰۳باشه فشاری نشو زمینم کج بود
الف.ی
۱ دی ۱۴۰۳میخوای یه سرچ بزن قبل از اینکه کامنت بذاری
چارتا ویدیو خوب حرفه ای ام ببین
Arshia m3csl
۱ دی ۱۴۰۳لامبورگینی فقط تو درگ خوبه اونم تازه اگه سوپرکار های گرون و پرچمدارش باشن
تو پیست همیشه پایین پورشه و فراری و amg gt بلک سریز و مکلارنه
لامبورگینی شخصیت تراکتور سازش ر همیشه داد میزنه صاحبای لامبورگینی هم دقیقا همه نوکیسه و دنبال ترند اینستاگرام شدن ماشینشونن
علی
۳ دی ۱۴۰۳بد نیست رکورد های نوربرینگ رو. چک کنی ببینی فاتحان نوربرینگ کیا هستن مک لارن توش هست یانه نیس وجود نداره
چک کن ببین فراری هست نه خیر نیست
ولی اگه چک کنی میبینی دوتا لامبور اونجا هستن
هوراکان و اونتادور svj
BlackWing
۱ دی ۱۴۰۳مکلارن خیلی سوپرکار تر از لامبورگینی احساس میشه
Arshia m3csl
۱ دی ۱۴۰۳لامبورگینی فقط واسه فخر فروشی و سلبریتیاست برند تازه به دوران رسیده ایه مکلارن قبل اینکه لامبورگینی ماشین بسازه تو فرمول یک بود جایی که لامبورگینی نبوده اصلا
شخصیت مکلارن و فراری و پورشه از لامبورگینی بالاتره
Carbonado Aventador
۳ دی ۱۴۰۳باشه افرین خیلی خوب تعصب کشیدی صبح برو نمایندگی به پاس قدر دانی ۴ تا مکلارن بهت بدن
saeedfarshchian
۱ دی ۱۴۰۳روئلتو با اون عظمت دو تن
بی ام دبلیو ام ۵ دو نیم تون
عجیبه!
کامران
۱ دی ۱۴۰۳عمرا مک لارن به پای ابهت و عظمت لامبورگینی برسه!! مثل آب خوردن مک لارنه رو خورد! دقیقاً مثل مقایسه زانتیا و پیکانه.
پادشاه ماشینای سرعتی فقط ایتالیا! از لحاظ ظاهری هم لامبورگینه خیلی یغورتر و خوش کلاستره.
ابوالفضل
۲ دی ۱۴۰۳۷۶۵lt واقعا خودرو خوبیه
اما اینجا که از مشخصات میشه برنده رو تشخیص داد انجام درگ لزومی نداشت
انتخاب بینشون سخته
ولی دلم بیشتر با مک لارنه
بهزاد
۲ دی ۱۴۰۳این رقابت از اول هم اشتباه بوده!
به خاطر اینکه این دوتا هم کلاس هم نیستن
یکیش هشت سیلندر یکی دیگه دوازده سیلندر با حجم موتور متفاوت!
مث این میمونه که ماکسیما با 207 درگ بذارن. خب از همون اول مشخصه نتیجه چیه
علی
۳ دی ۱۴۰۳لامبورگینی پادشاه جهنم سبز
خدای هایپر کارا
طراحی زیبا
چهره دلهره آور
کیفیت ساخت بالا
پرستیژه بیشتر
عملکرد آسمانی
هر جا دیده میشه نفس ها توی سینه حبس میشه سوپر کار یعنی اینه
پوریا svj
۵ دی ۱۴۰۳برا اولین بار میبینم ک 765 شکست میخوره واقعا این مکی شاهکاره ولی من لامبورگینی فن هستم هستیم