در مسابقهٔ درگ ۸۰۰ متری آیا مکلارن 765LT با قدرت کمتر ولی وزن سبکتر در برابر پرچمدار هیبریدی چهارچرخ محرک لامبورگینی شانسی خواهد داشت؟
روئلتو بهعنوان پرچمدار لامبورگینی قطعاً خودروی سریعی است ولی در برابر قویترین سوپرکار مکلارن چه عملکردی خواهد داشت؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر خواهیم دید ولی ابتدا بهتر است نگاهی به مشخصات فنی دو خودرو داشته باشیم. مکلارن به یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۷۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. از سوی دیگر، لامبورگینی از یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهد.
بنابراین، روئلتو خودروی بسیار قویتری است که این در کنار سامانه چهارچرخ محرک باعث میشود در برابر 765LT محرک عقب برتری داشته باشد. البته مکلارن با وزن ۱۴۶۵ کیلوگرم، بسیار از رقیب ایتالیایی دو تنی سبکتر است که این میتواند کمبود قدرتش را جبران کند. بااینوجود، با آغاز مسابقه روئلتو تأثیر قدرت بیشتر و چهارچرخ محرک را نشان داد و از همان ابتدا کاملاً جلو افتاد درحالیکه مکلارن هرگز نتوانست خود را به رقیب نزدیک کند. روئلتو توانست این عملکرد را در مسابقات بعدی هم تکرار کند و اعداد فوقالعادهای را ثبت کرد. پرچمدار سنت آگاتا ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۹.۸ ثانیه طی کرد.
روئلتو پس از ۱۵.۳ ثانیه نیز به پایان نیم مایل یا ۸۰۰ متر رسید. سپس این دو سوپرکار در مسابقه رولینگ به مصاف هم رفتند یعنی مسابقهای که در آن برتری سامانه چهارچرخ محرک لامبورگینی در برابر مکلارن رنگ میبازد. بااینحال، گاو خشمگین ایتالیایی به لطف قدرت بالای خود، بازهم رقیب بریتانیایی را پشت سر گذاشت. البته 765LT حاضر در این درگ از نوع اسپایدر بود که وزن سنگینتری دارد ولی بروکس از درگتایمز قبلاً اعداد پرفورمنس نسخه کوپه را هم ثبت کرده است. هرچند 765LT کوپه در پایان ۸۰۰ متر از همتای اسپایدر سریعتر بوده ولی با سرعت ۲۸۱ مایل بر ساعت در خط پایان، هنوز هم از روئلتو با ۲۸۶ مایل بر ساعت عقبتر است.
مقایسه مشخصات فنی
مکلارن 765LT اسپایدر | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۷۶۵ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۱۰۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۶۵ کیلوگرم | ۱۹۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳۸۲,۵۰۰ دلار | ۶۰۸,۳۵۸ دلار |
718
۱ دی ۱۴۰۳وزن تو خط مستقیم خیلی به چشم نمیاد .اما تو پیست همه چی متفاوت میشه . شاید اگه این درگ U شکل بود بهتر مشخص میشد
رضا
۱ دی ۱۴۰۳مکلارن محرک عقب هست نه چهار چرخ محرک
ALI
۱ دی ۱۴۰۳قطعا هم رده نیستن
قیمت دوبرابره
اون هیبریده
فقط دیدن داره مکلارن سیستم هیبرید پیاده کنه با هزار اسب
دوباره تاج گذاری کنه
محی
۱ دی ۱۴۰۳جفتشون عشق هستن
Siyavash
۱ دی ۱۴۰۳هر دو عالی..انتخاب بینشون سخته..
آریا
۱ دی ۱۴۰۳روئولتو چهار چرخ محرک هست و هایبرید هم هست
ولی 765 به نظرم توی پیست یا جاده پر پیچ و خم توانایی بیشتری از رئولتو داره
جرمی کلارکسون
۱ دی ۱۴۰۳مگه میشه انتخاب کرد