لامبورگینیمک لارن

درگ قوی‌ترین سوپراسپرت‌های لامبورگینی و مک‌لارن، روئلتو در برابر 765LT

در مسابقهٔ درگ ۸۰۰ متری آیا مک‌لارن 765LT با قدرت کمتر ولی وزن سبک‌تر در برابر پرچم‌دار هیبریدی چهارچرخ محرک لامبورگینی شانسی خواهد داشت؟

روئلتو به‌عنوان پرچم‌دار لامبورگینی قطعاً خودروی سریعی است ولی در برابر قوی‌ترین سوپرکار مک‌لارن چه عملکردی خواهد داشت؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر خواهیم دید ولی ابتدا بهتر است نگاهی به مشخصات فنی دو خودرو داشته باشیم. مک‌لارن به یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۷۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از سوی دیگر، لامبورگینی از یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد.

بنابراین، روئلتو خودروی بسیار قوی‌تری است که این در کنار سامانه چهارچرخ محرک باعث می‌شود در برابر 765LT محرک عقب برتری داشته باشد. البته مک‌لارن با وزن ۱۴۶۵ کیلوگرم، بسیار از رقیب ایتالیایی دو تنی سبک‌تر است که این می‌تواند کمبود قدرتش را جبران کند. بااین‌وجود، با آغاز مسابقه روئلتو تأثیر قدرت بیشتر و چهارچرخ محرک را نشان داد و از همان ابتدا کاملاً جلو افتاد درحالی‌که مک‌لارن هرگز نتوانست خود را به رقیب نزدیک کند. روئلتو توانست این عملکرد را در مسابقات بعدی هم تکرار کند و اعداد فوق‌العاده‌ای را ثبت کرد. پرچم‌دار سنت آگاتا ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۹.۸ ثانیه طی کرد.

روئلتو پس از ۱۵.۳ ثانیه نیز به پایان نیم مایل یا ۸۰۰ متر رسید. سپس این دو سوپرکار در مسابقه رولینگ به مصاف هم رفتند یعنی مسابقه‌ای که در آن برتری سامانه چهارچرخ محرک لامبورگینی در برابر مک‌لارن رنگ می‌بازد. بااین‌حال، گاو خشمگین ایتالیایی به لطف قدرت بالای خود، بازهم رقیب بریتانیایی را پشت سر گذاشت. البته 765LT حاضر در این درگ از نوع اسپایدر بود که وزن سنگین‌تری دارد ولی بروکس از درگ‌تایمز قبلاً اعداد پرفورمنس نسخه کوپه را هم ثبت کرده است. هرچند 765LT کوپه در پایان ۸۰۰ متر از همتای اسپایدر سریع‌تر بوده ولی با سرعت ۲۸۱ مایل بر ساعت در خط پایان، هنوز هم از روئلتو با ۲۸۶ مایل بر ساعت عقب‌تر است.

مقایسه مشخصات فنی

مک‌لارن 765LT اسپایدر لامبورگینی روئلتو
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۷۶۵ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۱۰۶۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۴۶۵ کیلوگرم ۱۹۶۵ کیلوگرم
قیمت ۳۸۲,۵۰۰ دلار ۶۰۸,۳۵۸ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. 718

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    وزن تو خط مستقیم خیلی به چشم نمیاد .اما تو پیست همه چی متفاوت میشه . شاید اگه این درگ U شکل بود بهتر مشخص میشد

    موافقم 53
    مخالفم 4
  2. رضا

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    مک‌لارن محرک عقب هست نه چهار چرخ محرک

    موافقم 37
    مخالفم 2
  3. ALI

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    قطعا هم رده نیستن
    قیمت دوبرابره
    اون هیبریده
    فقط دیدن داره مکلارن سیستم هیبرید پیاده کنه با هزار اسب
    دوباره تاج گذاری کنه

    موافقم 36
    مخالفم 6
  4. محی

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جفتشون عشق هستن

    موافقم 39
    مخالفم 2
  5. Siyavash

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (970 ديدگاه)

    هر دو عالی..انتخاب بینشون سخته..

    موافقم 19
    مخالفم 4
  6. آریا

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (237 ديدگاه)

    روئولتو چهار چرخ محرک هست و هایبرید هم هست
    ولی 765 به نظرم توی پیست یا جاده پر پیچ و خم توانایی بیشتری از رئولتو داره

    موافقم 27
    مخالفم 13
    1. Mostafa Kazemzadeh

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      فک نکنم این حرفت درست باشه بحثی‌ نمیکنم ولی لامبو تو این چن سال اخیر با اونتادور و هوراکان رکوردای خوبیو ثبت کرده تو پیست ولی مکلارن فقط ادعا بود تا جایی ک یادمه

      موافقم 27
      مخالفم 17
      1. HamiD

        ۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2455 ديدگاه)

        برادر : مک‌لارن سنا برای شما یک لطیفه است؟

        موافقم 25
        مخالفم 10
        1. R

          ۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1235 ديدگاه)

          سنا مخصوص پیسته با جاده ای های لامبو مقایسه نکن

          موافقم 17
          مخالفم 3
  7. جرمی کلارکسون

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    مگه میشه انتخاب کرد

    موافقم 8
    مخالفم 4
  8. Arshia m3csl

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    انتخابم مکلارنه مکلارن ابهتش خیلی بیشتر از لامبورگینیه و مکلارن تو رکورد های پیست از لامبورگینی بهتره حتی لامبورگینی فقط شواف و ادعاست ادایی ترین ماشین سوپراسپرت با اختلاف لامبورگینی
    لامبورگینی هنوزم شخصیت تراکتور ساز داره انزو فراری راست میگفت تراکتور ساز ماشین هاش با شخصیت نمیشه لامبورگینی بی شخصیت و تازه به دوران رسیدست همچنان

    موافقم 9
    مخالفم 63
    1. Amir

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (75 ديدگاه)

      یکم قبل نوشتن از درست یا چرت و پرت بودن حرفت مطمعن شو

      موافقم 43
      مخالفم 6
    2. R

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1235 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣وقتی فشاری شدی

      موافقم 16
      مخالفم 5
    3. j7

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دقیقا . لامبو فقط برای بچه سالها و نوجووناست
      اونایی که باهات مخالفن همشون بچه سال و جوگیرن

      موافقم 10
      مخالفم 31
      1. Arshia m3csl

        ۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        لامبورگینی شخصیت و کلاس فراری رو نداره واقعا درک نمیکنم چرا پول یک فراری یا پورشه 911gt2 rs یا مکلارن رو داد به لامبورگینی
        لامبورگینی نه هندلینگ اینارو داره
        نه رکورد پیست عالی اینارو
        تازه لامبورگینی اوروسش ائودی rs q8 با طراحی بدنه متفاوته و تازه اون خشونت ائودی و اون حس المانی با ابهت rs q8 رو نداره
        عاشق گروه فولکس واگنم ولی واقعا لامبورگینی رو دوست ندارم
        لامبورگینی رو یک سری سلبریتی و تازه به دوران رسیده میخرن که دنبال جلب توجه و ترند شدن ویدیو ماشینشون تو اینستاگرامن

        موافقم 6
        مخالفم 28
    4. علی

      ۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (844 ديدگاه)

      مک لارن پی وان که هیبرید بود. با 1000 اسب ولی دقیقا باهمین موتور به اضافه 3 موتور الکتریکی بازم نتونست توی نوربرینگ زیر 7 دقیقه تایم بزنه در حالی لامبور هورامان با 600 اسب. رکورددار نوربرینگ شد و اورنتادور هم همینطور

      موافقم 5
      مخالفم 2
  9. عارف رضائیان

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    همین روئلتو رو تویین توربو کنن فک نکنم رقیبی داشته باشه

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. APL

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      لامبورگینی بخاطر اینکه تنفس طبیعی انقدر قدرتمنده مشهوره دیگه

      موافقم 14
      مخالفم 1
  10. الف.ی

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    مکلارن 765lt شاهکاری هست که حالاحالا ها نمیشه به سطح عملکردش خصوصا در پیست رسید
    ببینید پلتفرم 720s چه پتانسیلی داشت که این همه ماشین ازش کشیدن بیرون!
    حالا اینکه تو این درگ اینجوری از روئلتو عقب موند احتمالا اشتباه از راننده مکلارن بوده
    چون طبق اعداد سایت fastest laps باید پا به پای روئلتو میرفت
    همچنین مکلارن پا به پای 296 gtb هم میره که اون هم به خودی خودش رقابت نزدیکی با روئلتو داره
    پس درواقع این یه درگ غیر حرفه ای بود!
    توی رول ریس هم لامبو زودتر شروع کرد و جفتشون ردلاین پر کردن

    موافقم 13
    مخالفم 13
    1. R

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1235 ديدگاه)

      باشه فشاری نشو زمینم کج بود

      موافقم 13
      مخالفم 11
      1. الف.ی

        ۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1800 ديدگاه)

        میخوای یه سرچ بزن قبل از اینکه کامنت بذاری
        چارتا ویدیو خوب حرفه ای ام ببین

        موافقم 8
        مخالفم 2
      2. Arshia m3csl

        ۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        لامبورگینی فقط تو درگ خوبه اونم تازه اگه سوپرکار های گرون و پرچمدارش باشن
        تو پیست همیشه پایین پورشه و فراری و amg gt بلک سریز و مکلارنه
        لامبورگینی شخصیت تراکتور سازش ر همیشه داد میزنه صاحبای لامبورگینی هم دقیقا همه نوکیسه و دنبال ترند اینستاگرام شدن ماشینشونن

        موافقم 3
        مخالفم 21
        1. علی

          ۳ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (844 ديدگاه)

          بد نیست رکورد های نوربرینگ رو. چک کنی ببینی فاتحان نوربرینگ کیا هستن مک لارن توش هست یانه نیس وجود نداره
          چک کن ببین فراری هست نه خیر نیست
          ولی اگه چک کنی میبینی دوتا لامبور اونجا هستن
          هوراکان و اونتادور svj

          موافقم 4
          مخالفم 1
  11. BlackWing

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1367 ديدگاه)

    مکلارن خیلی سوپرکار تر از لامبورگینی احساس میشه

    موافقم 11
    مخالفم 18
    1. Arshia m3csl

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      لامبورگینی فقط واسه فخر فروشی و سلبریتیاست برند تازه به دوران رسیده ایه مکلارن قبل اینکه لامبورگینی ماشین بسازه تو فرمول یک بود جایی که لامبورگینی نبوده اصلا
      شخصیت مکلارن و فراری و پورشه از لامبورگینی بالاتره

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. Carbonado Aventador

        ۳ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        باشه افرین خیلی خوب تعصب کشیدی صبح برو نمایندگی به پاس قدر دانی ۴ تا مکلارن بهت بدن

  12. saeedfarshchian

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    روئلتو با اون عظمت دو تن
    بی ام دبلیو ام ۵ دو نیم تون
    عجیبه!

  13. کامران

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عمرا مک لارن به پای ابهت و عظمت لامبورگینی برسه!! مثل آب خوردن مک لارنه رو خورد! دقیقاً مثل مقایسه زانتیا و پیکانه.

    پادشاه ماشینای سرعتی فقط ایتالیا! از لحاظ ظاهری هم لامبورگینه خیلی یغورتر و خوش کلاستره.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  14. ابوالفضل

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    ۷۶۵lt واقعا خودرو خوبیه
    اما اینجا که از مشخصات میشه برنده رو تشخیص داد انجام درگ لزومی نداشت
    انتخاب بینشون سخته
    ولی دلم بیشتر با مک لارنه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. بهزاد

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    این رقابت از اول هم اشتباه بوده!
    به خاطر اینکه این دوتا هم کلاس هم نیستن
    یکیش هشت سیلندر یکی دیگه دوازده سیلندر با حجم موتور متفاوت!
    مث این میمونه که ماکسیما با 207 درگ بذارن. خب از همون اول مشخصه نتیجه چیه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  16. علی

    ۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (844 ديدگاه)

    لامبورگینی پادشاه جهنم سبز
    خدای هایپر کارا
    طراحی زیبا
    چهره دلهره آور
    کیفیت ساخت بالا
    پرستیژه بیشتر
    عملکرد آسمانی
    هر جا دیده میشه نفس ها توی سینه حبس میشه سوپر کار یعنی اینه

  17. پوریا svj

    ۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (349 ديدگاه)

    برا اولین بار میبینم ک 765 شکست میخوره واقعا این مکی شاهکاره ولی من لامبورگینی فن هستم هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا