لامبورگینی در روئلتو برای اولین بار از زمان کانتاش، گیربکس را از جلوی پیشرانه به پشت آن منتقل کرده است. دلیل این کار چیست؟
لامبورگینی روئلتو آغاز عصر جدیدی برای گاو خشمگین سنت آگاتا است. این خودرو نهتنها دوران الکتریکیسازی لامبورگینی را آغاز میکند بلکه انبوهی از اولینها مثل اولین لامبورگینی ۱۰۰۰ اسب بخاری، اولین لامبورگینی V12 با گیربکس دوکلاچه و اولین سوپراسپرت با ساختاری جلویی تمام فیبر کربنی را به همراه دارد اما از همهٔ اینها مهمتر، گیربکس است. نهتنها این اولین بار است که در یک لامبورگینی موتور V12 به گیربکس دوکلاچه متصل میشود بلکه حالا این گیربکس بجای جلوی موتور، بهصورت عرضی در پشت موتور نصب شده است.
البته این اولین باری نیست که لامبورگینی از ترکیب گیربکس عرضی استفاده میکند و طی تاریخچهٔ ۶۰ سالهٔ این شرکت، قبلاً دو خودروی دیگر هم از این ترکیب بهره بردهاند. اولین مدل، میورا بود که در سال ۱۹۶۶ با ترکیب گیربکس عرضی به بازار آمد. این خودرو همچنین تنها سوپراسپرت موتور وسط V12 تاریخ محسوب میشود که پیشرانهٔ آن بهصورت عرضی نصب شده بود. در میورا به دلیل محدودیت فضا، گیربکس و دیفرانسیل بهصورت یکپارچه طراحی شده بودند. پس از میورا، تنها لامبورگینی دیگری که از این ترکیب استفاده کرد مدل مخصوص پیست اسنزا SCV12 بود. ازآنجاییکه این خودرو فقط برای پیست در نظر گرفته شده بود، بجای گیربکس ISR اونتادور از یک گیربکس سکوئنشال استفاده میکرد که بهصورت عرضی پشت موتور نصب شده بود.
مزیتهای گیربکس دوکلاچهٔ روئلتو
هرچند اونتادور در طول سالها حضور در بازار به سوپرکار بسیار محبوبی تبدیل شد اما همواره از ماهیت غیرمعمول گیربکس تک کلاچهٔ آن انتقاد میشد. در روئلتو اما لامبورگینی اقدام به توسعهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ اختصاصی کرده است که توان کار با قوای محرکهٔ هیبریدی ۱۰۰۰ اسب بخاری را داشته باشد. استفاده از گیربکس دوکلاچه مزیتهای زیادی دارد اما مهمترین آنها افزایش دنده بدون وقفه در گشتاور است. علاوه بر این، گیربکس دوکلاچه اندازهٔ جمعوجورتری هم نسبت به نمونهٔ قدیمی اونتادور دارد.
چرا لامبورگینی گیربکس را پشت موتور قرار داده است؟
در همهٔ سوپرکارهای V12 لامبورگینی از کانتاش تا اونتادور از ترکیب منحصربهفردی استفاده میشد. در این خودروها، پیشرانه کمی عقبتر از چیزی که در اکثر سوپرکارهای موتور وسط میدیدیم نصب میشد و گیربکس در جلوی موتور یعنی جایی که به آن تونل گیربکس گفته میشد قرار میگرفت. در این ترکیب، گیربکس از طریق یک شافت کوچک به دیفرانسیل که پشت موتور قرار داشت متصل میشد؛ اما در روئلتو، لامبورگینی با عنصر جدیدی بنام پکیج باطری لیتیوم یونی ۳.۸ کیلووات ساعتی مواجه بود که میتواند بشدت روی توزیع وزن و هندلینگ خودرو تأثیر بگذارد.
راهحل این بود که باطریها تا حد امکان نزدیک به مرکز خودرو نصب شوند تا توزیع وزن ۴۴ به ۵۶ فراهم شود. درواقع، در روئلتو باطریها در قسمت تونل گیربکس نصب شدهاند و بنابراین، لامبورگینی حالا باید مکان جدیدی برای نصب گیربکس پیدا میکرد. میشد گیربکس را به شکل عرضی در جلوی پیشرانه ادغام کرد که توزیع وزن بهتری را فراهم میکرد اما با این کار از فضای کابین کاسته میشد. به همین دلیل، لامبورگینی گیربکس را به پشت موتور منتقل کرده است.
گیربکس جمعوجور و سبک
هرچند در روئلتو گیربکس به پشت موتور منتقل شده اما به لطف ابعاد جمعوجور و نصب عرضی، تأثیر اندکی روی توزیع وزن گذاشته است. این گیربکس با عرض تنها ۵۶ سانتیمتر، اصلاً فضای زیادی را اشغال نمیکند. به لطف عرض کوتاه گیربکس دوکلاچه، لامبورگینی توانسته بدون افزایش بیمورد طول خودرو، دیفیوزر مناسبی را در عقب نصب کند. همچنین این گیربکس بسیار سبک بوده و با احتساب موتور الکتریکی که در آن ادغام شده تنها ۱۹۳ کیلوگرم وزن دارد. برای مقایسه، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ فراری SF90 بدون موتور الکتریکی ۱۳۸ کیلوگرم وزن دارد. به گفتهٔ لامبورگینی، گیربکس روئلتو بدون احتساب وزن موتور الکتریکی حتی از گیربکس دوکلاچهٔ ۱۴۱ کیلوگرمی اوراکان هم سبکتر است.
ادغام موتور الکتریکی در گیربکس
خودروسازان معمولاً موتور الکتریکی را بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس نصب میکنند تا بهعنوان یک استارت ژنراتور، گشتاور اضافی را به سیستم محرکهٔ خودرو وارد کند اما شرایط منحصربهفرد موتور الکتریکی ۱۵۰ اسب بخاری روئلتو باعث شده لامبورگینی آن را در گیربکس ادغام کند. با این کار، موتور الکتریکی میتواند از چرخها یا پیشرانه جدا شود و درنتیجه به روشهای مختلفی میتوان از آن استفاده کرد. در حالت P1، موتور الکتریکی میتواند مستقیماً به گیربکس متصل شده و به آن نیرو بدهد. در حالت P2 موتور الکتریکی به یک ژنراتور تبدیل میشود و در رانندگیهای سرعت پایین انرژی را برای شارژ باطریها جمعآوری میکند و در حالت P3 هم موتور الکتریکی بدون ادغام با پیشرانهٔ بنزینی به چرخهای عقب متصل میشود و حالت تمام الکتریکی چهارچرخ محرک را فراهم میکند که این در دیگر سوپرکارهای هیبریدی که در حالت الکتریکی فقط به موتورهای جلو متکی هستند وجود ندارد.
corvette
۱۱ فروردین ۱۴۰۲(((((به نظرم )))))با فضای داخلی خوبش . و مود های رانندگی مختلف و این گیربکس ۲ کلاچ
میتونه نقش یه گرند تور ۲نفره با ریشه های اسپرت بودن
رو به خوبی ایفا کنه .
من که همه جوره این لامبو رو دوست دارم .
جانشین بسیار شایسته ای هستش
الکساندر گراهامبل
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ولی
انگار لامبورگین پول طراح نداره چسبیده به چراغ y شکل که ۱۰ سال هست انگار همه ماشینهاش مثل همن
چراغ yشکل قدیم اونتادور و گالاردو خیلی بهتر بودن. اونا رو ول کرد چرا 😑 اونوقت رنو از روش اسکی رفت
Ali t
۱۱ فروردین ۱۴۰۲جناب الکساندر گراهامبل این چراغ های Y شکل امضا لامبورگینی هست توی همه محصولات ازش استفاده می کنه مثل جلو پنجره بوگاتی ها که تو همه محصولاتش داره استفاده میشه یا جلو پنجره رولزرویس و بنتلی که مستطیلی هستن
Sobhan
۱۱ فروردین ۱۴۰۲🤣اولندش داری به یکی از زیبا ترین ماشین های ساخته شده نگا میکنی 🙌دومندش برو گوگل بزن ایتال دیزاین بعد خوب اطلاعات جمع کن
Sobhan
۱۱ فروردین ۱۴۰۲برو گوگل بزن ایتال دیزاین
الکساندر گراهامبل
۱۴ فروردین ۱۴۰۲من میدونم ایتال دیزاین چیه
منظورتان اینه که اینو طراحی کردن؟
پسرفت کردن پس😂😂
فکر کردین کوتاه میام؟🤣🤣
Sobhan
۱۵ فروردین ۱۴۰۲والا زیبا تر از این ماشین ندیدم 🙌
Reza Waffen SS
۱۲ فروردین ۱۴۰۲پدال جان اشتباه تایپی دارید بجای نسخه اسنزا SCV12 نوشتید اسنزا SCB12
Carbonado Aventador
۱۱ فروردین ۱۴۰۲هرچی که بگذره و اطلاعات تکمیلی و تست های این ماشین منتشر بشه ، بیشتر به شاهکار لامبورگینی و تکنولوژی های پیشرفته ی استفاده شده در این ماشین پی میبریم
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۲کاری با طراحی جانشین ندارم
اما بنظرم با جانشینی شایسته و راه گشا برای نام لامبورگینی مواجهیم
همونطور که قبلا هم همه ما لامبو فن ها بهش توجه ویژه داشتیم نکته گیربکس در جانشین جدید بود،که بسیار مهم بود
شاید در حد و قواره ی نوع انجین و طراحی ظاهر این ماشین
که ظاهرا لامبورگینی یکبار برای همیشه بر این مشکل فائق اومد
خیلی خوشحالم
حالا بریم ببینیم که با این سلاح مخوف و سبک وزنش چه استقبالی از رقبای تا دندان مسلح خودش خواهد کرد
لامبورگینی همیشه در قله ی افتخار و هیجان🔥🔥
مانی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲سوالی که پیش میاد:
این موتور توی گیربکس حذف بشه و یکمی به پک باطری اضافه بشه بهتر نیست؟
جلو موتور برقی داره دیگه حالا یکمی قویترش میکردن,ساده تر و ارزونتر و سبکتر تموم میشد
به نظرت جواب سوال چیه؟
من فکر میکنم این موتور توی گیربکس لازم بود تا تو رانندگی اسپورت(نمونش پیست)
باطری کوچیک ماشین دائم شارژ داشته باشه تا ماشین همیشه نهایت کارایی رو داشته باشه
نظر دوستان چیه؟
Amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۲سرعتش به نظرتون چقدر میتونه باشه همون ۳۵۰ تا باشه خیلی بد میشه و شتابش هم باید بهتر باشه
Sobhan
۱۱ فروردین ۱۴۰۲گفتن بیشتر از ۳۵۰تا میره ،صفر تا صد هم ۲/۵ ،صفر تا ۲۰۰هم کمتر از ۷ ثانیه
LP670
۱۱ فروردین ۱۴۰۲لامبو همیشه چوب گیربکسشو خورده . امیدوارم این بار نقطه ضعفش گیربکس نباشه .
اما انصافا نو آوری و پیشرفت خیلی خوبی با این ماشین داشته و یه نسل جدید رو شروع کرده .
جانشین اوراکان هم مطمئنا تکنولوژی قوی خواهد داشت .
مهراد
۱۱ فروردین ۱۴۰۲آدم مغزش سوت میکشه از اینهمه جلال و جبروت و مهندسی بسیار سطح بالا با جزییات فراوان
جدا مگه اینا چی تو سرشونه که اینقدر دقیق و سطح بالا کارهارو انجام میدن ؟
خدا دوسشون داره بخاطر اینکه علاوه بر هوش بالا بسیار سخت کوشن
KAMI
۱۱ فروردین ۱۴۰۲درسته وزنش شده ۲ تن ولی حداقل بعد هر تعویض دنده تقه نمیزنه پشت کمر راننده
Sobhan
۱۱ فروردین ۱۴۰۲کجاش دو تنه داداش راننده ۲۰۰کیلو هم باشه باز ماشین ۲تن نمیشه 🤣 و یه چیز دیگه مردم عاشق اون تقه ای وقتی دنده عوض میکنه هستن 🙌
KAMI
۱۱ فروردین ۱۴۰۲لامبورگینی وزن خشک رو گفته ۱۷۷۵ کیلو
۸۰ کیلو یه باک فول بنزین در نظر بگیر
۱۰۰ کیلو هم همه مایعات مثل روغن موتور و روغن گیربکس و دیفرانسیل و آب رادیاتور و …
راننده رو ۷۰ کیلو در نظر بگیریم حتی بیشتر از ۲ تن میشه
تازه ۱۷۷۵ کیلویی که لامبورگینی گفته با احتساب همه اون آپشنای فیبر کربنه که حداقل ۱۰۰ چوب پولشه
Ferrari
۱۲ فروردین ۱۴۰۲وزن روغن موتور، گیربکس و دیفرانسیل بعلاوه مایع خنک کننده موتور و گیربکس که ۱۰۰ کیلو نمیشه ولی چند ده کیلو وزن دارن، با یک باک پر ۱۰۰ تا ۱۳۰ کیلو به وزنش اضافه میشه.
Hamidreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۲با توجه به اون دوستانی که میگفتن لامبورگینی از تکنولوژی عقبه و همیشه پیشرفتشو فدای اصالتش میکنه…
یا بعضیا میگن لامبورگینی پیشرفتش مدیون مهندسین آلمانیه، چون فولکس واگن مالکشه…
نخیر
فولکس واگن تزریق شدید مالی رو انجام میده و هیچکسم منکرش نیست و مدیریت فوق العاده هم رو زیر مجموعه هاش داره نه تنها لامبورگینی
پس بیایم این چرندیات رو نشر ندیم و خودمونو گول نزنیم!
اینم یکی از شاهکار های دیگش…
قطعا در آینده مطالب خیلی بیشتری راجب این اثر هنری ایتالیای منتشر میشه🇮🇹❤️
Sobhan
۱۱ فروردین ۱۴۰۲لعنتی قشنگ رو ماشین کار کردن ،دقیق و با جزئیات جلو رفتن 🙌همه جوره صدشونو رو ماشین گذاشتن
R@min
۱۱ فروردین ۱۴۰۲متاسفانه دقیقا همون ترکیب و جایگذاری sf90 رو با پک باتری کوچک تر و سطح بسیار پایین تر و وزن بسیار بد ۱.۷ تا ۱.۹ تنی بسته به مدل ارائه داده. حتی طراحی قسمت عقب هم که رو ب بالا متمایل هست در هر دو محصول یکسانه هم تکمیل کننده کاره. اون sf90 که بردن کارخونشون واقعا مایه تاسفه که بعد از ۵ سال هیچ کاری برای ارتقاش انجام ندی و صرفا همون رو در سطح پایین تر انجام بدی.
برد الکتریکی بسیار پایین ۱۰ کیلومتری در مقایسه با برد نزدیک ۳۰ کیلومتری sf90 فقط نمونه کوچکی از سطح پایی تره این ماشینه. . قابل توجه کوروت e-ray با یه تک باتری کوچک ۸ کیلومتر برد داره !!! از طرفی شاسی که کلی تبلیغ راجبش کردن و کلی فیبر کربن بکار بردن ، عملا مشخص نیست چطور کار کردن که همچین وزن بدی رسیدن !!!! شاید یه عده بگن این پنالتی وزن بخاطر موتور هست اما وزن موتور عالیه و تنها نکته مثبتش هم همینه و بسیار سبکه و نهایتا اختلاف وزن نسبت به یه V8 به ۳۰ کیلو هم نمی رسه. برای مثال وزن موتور V8 مک لارن بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ هست و وزن موتور LT6 کوروت ۲۱۵ کیلو !!!
قاعدتا با این وزن نه در مسیر مستقیم می تونه حریف sf90 و حتی 765 بشه نه در پیست می تونه شتاب جانبی ماورایی ۱.۲۷ جی sf90 برسه !!!
این عقب موندگی فنی و ساختاری که در مالکیت نزدیک ۲۵ ساله فولکس هست مسئله ای همیشگی و عادی شده و ب احتمال زیاد در gt2 RS جدید پک باتری سطح بالاتر مجموعه فولکس رو می بینیم.
در کل به احتمال خیلی زیاد اولین مدعی به زیر کشیدن sf رو باید حذف شده دونست و امیدمون به والهالا و زورا باشه تا بکشنش پایین که اونم بعید می دونم با این اوضاع.
این ترکیب هیبرید ابداع فراری نیست بلکه هوندا تو nsx معرفی کرد و مسیر پرفرومنس رو تغییر داد ولی فراری به سطحی رسونده واقعا بی رقیب شده. بنظرم این یه طرفی فراری که مخصوصا تو این ۲۵ سال بوجود اومده قطعا ضربه بدی در آینده نزدیک اول به خود فراری و بعد به بقیه می زنه. ورژن هاردکور sf90 sv هم سال دیگه میاد و باز هم فاصله بیشتر میشه.
R
۱۱ فروردین ۱۴۰۲رووِلتو درسته نه روئلتو
آونتادور درسته نه اونتادور
هوراکان درسته نه اوراکان
اوروس هم شک دارم یوروس باید درست باشه
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۲روئلتو یک روولور به تمام معنا کشنده است
پدال جان لطفا بسرعت ویدئوهای جدیدشو پوشش بده تا بیشتر و کاملتر با این اسلحه کشنده لامبورگینی آشنا بشیم
حریفی خوش استایل،با اصالت و توانمند و ارتقا یافته برای فراری ایتالیایی از سرزمین ایتالیا..
R@min
۱۱ فروردین ۱۴۰۲تک تک جایگذاری قطعات موتورهای الکتریکی دقیقا از رو همون sf90 که بردن تو کارخونشون برداشته شد حتی قسمت عقب هم که بخاطر موتور الکتریکی بالارفته در sf هم می بینیم، اما متاسفانه تو سطح پایین تر و ضعیف تر. برد الکتریکی هم که ۱۰ کیلومتره و یه فاصله ۲۰ کیلومتری با sf داره و با e-ray رقابت داره.
در مورد وزن هم موضوع عجیب اینه که چطور با پک باتری کوچک تر، شاسی مثلا فیبرکربن و موتور سبک سازی شده که تنها نکته مثبتش همین هست به این وزن فاجعه بار رسیدن !!! ماشینی که هم قیمت sf هست ولی حتی نزدیکشم نیست و این قیمت فضایی کجای ماشین خرج شده یه علامت سوال بزرگه و باز هم سودجویی فولکس با اسم لامبو مشهوده. فاصله وزنی موتورهای v8 با ابن موتور نهایت ۲۰ کیلو هست.
بنظر باز هم طبق معمول این ۲۵ سال مالکیت فولکس باز هم عقب موندگی لامبو نسبت به پورشه حفظ شده و در gt2rs یه رقیب در حد می بینیم.
خب با این وزن فاجعه عملا اولین نماینده رقابت با sf کنار میره و تایم زیر ۱۰ و رسیدن به شتاب جانبی خارق العاده ۱.۲۷ جی sf خیلی خیلی بعیده. امیدوارم بعد از پنج مطالعه رو sf حداقل یه کارته آسی رو کنن.
Amir Machine
۱۱ فروردین ۱۴۰۲یادته چقدر بخاطر وزن سنگین به E-Ray بدبخت چیز گفتی!!
گفتی گدا بازی درآوردن نخواستن هزینه کنن، بیا اینم لامبورگینی 600 هزار دلاری با وزن خشک نزدیک 1800 کیلو!!
برد برقیش هم که در حد همون کوروته
کلاً از دید من با اینکه E-Ray پایینتر از حد انتظار بود اما در قبال قیمتش واقعاً خوبه
R@min
۱۱ فروردین ۱۴۰۲من واقعا نظرم راجب e-ray عوض نمیشه چون پک تک باتری این وزن رو رسیده و مشکل از کوروت نیست مشکل جی ام هست که می خواد به هر زوری قیمت ماشین رو زیر ۲۰۰k نگه داره !!! اصلا چرا باید زیر قیمت رقبا باشه ؟؟؟ این منطق تا کوروت نسل ۷ درست بود که موتور ارزون، گیربکس قدیمی و کیفیت ساخت معمولی بود نه این نسل که تیم مهندسی سنگ تموم گذاشته ماشین در همه بخش ها مدعی و حتی برتر هم هست.
یه مثال جالب شلبی gt500 و رپتور R تو تریم فول آپشن بالای ۱۰۰k شدن و همه براشون سر و دست شکوندن و تو بازار آزاد معاملاتی تا ۲۰۰k هم انجام میشه چرا چون خریدار می دونه در قبال این پول هنگفت چه چیزی نصیبش می شه. این محافظه کاری جی ام از دهه ۸۰ که انقدر ضربه خورد هنوز تو بخش بخش وجودشون مونده و از شکست می ترسن حتی زمانی که بهترین محصول کلاسشون هم تولید کنن.
وقتی می تونی بهترین باشی چرا به خوب بودن راضی شی ؟؟
این لامبو هم اسیر سیاست فولکس هست هر چند موجودیتش بخاطر فولکسه اما خب من لامبو لنگ پول بدبخت دهه ۸۰ اما پیشرو رو به این لامبو نون خور همیشه عقب تر از صنعت رو ترجیح می دم تمام و کمال.
Amir Machine
۱۱ فروردین ۱۴۰۲من فکر میکنم E-Ray براشون حکم دست گرمی رو داشته، یه مدل هیبریدی ساده و ارزون برای کسایی که یک کوروت AWD راحت و روزمره میخوان
شاید GM میخواد نهایت توانش رو تو زورا ارائه کنه، اگه E-Ray میشد چیزی در حد 296 دیگه فضایی برای ZR1 و زورا باقی نمیموند
R@min
۱۱ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا ۲۹۶ ورژن ساده شده sf با موتور سبک تر بنزینی و تک موتور الکتریکی هست.
یه نگاهی به تریم ها بندازیم :
– کوروت پایه با مدلای تا کررا ۹۱۱ و کیمن و لوتوس رقیبه که خب در پرفرومنس محصول بهتری هست حالا بحث کیفیت ساخت ۹۱۱ با قیمت بیشتر کیفیت داخلی بهتری داره.
– کوروت z06 با تمام مدل های اوراکان و تنفس طبیعی های ۹۱۱ و سطح بالای کیمن رقیبه که باز هم در پرفورمنس بهتره و تو سبک سازی مقداری تنبل عمل کردن.
– e-ray می تونست با حداکثر قدرت ۷۵۰ اسب با جانشین اوراکان که به احتمال خیلی زیاد مثل ۲۹۶ تک موتور الکتریکی خواهد داشت و تا حدودی با ۲۹۶ رقیب می شد.
-zr1 به طور مستقیم با پیستا و خانواده مک لارن و محصولات rs پورشه رقیب میشه
– زورا هم با کله گنده های صنعت مثل sf و والهالا و روولتو.
بدون هیچ گونه هم پوشانی در عین حال درگیری با همه.
شاهین
۱۲ فروردین ۱۴۰۲حالا بزار بیاد تو جاده چهار تا فیلم بررسی ازش ببینیم بعد بکوبش
همون اونتادور 10 سال پیش هم با کلی ضعف تونست فک همه رو بندازه توی عملکرد تراک
مطمئن باش این پلتفرم هم تا 10 سال آینده خیلی کارا میتونه بکنه هرچند سنگین تر
R@min
۱۲ فروردین ۱۴۰۲من کلا فن ایتالیایی نیستم و گفتم امیدوارم فراتر از اعدادش باشه. صحبت فنی هم اسمش کوبیدن نیست اگر جایی اشتباهی دیدی بگو خوشحال میشم حرفی نداری همون صبر کن برای عملکرده فنیش.
انقدر دنبال عملکرده تراک نباش هم دوست من واقعیت هر ماشین تو سطح مهندیش مشخصه اون محصولی میره تراک رکورد بزنه که دنبال اثبات خودشه !!! ۹۰ % بهترین سوپراسپرت ها و اسپرت های ۲۰ سال اخیر تو هیچ تراکی رکورد رسمی نزدن.
مهدی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲من درک میکنم که لامبو طرفداران خودش رو داره مخصوصا تو قشر جوان و نوجوان اما اینکه از لحاظ تکنولوژی انتظار داشته باشه پا به پای فراری و پورشه بره یه مقدار درست نیست . گردش مالی و درامد فراری خیلی بیشتر از لامبو هست و به طبع هزینه های تحقیق و توسعه هم احتمالا خیلی بیشتر از لامبورگینی باشه و البته مهندسی طراحی قطعات بدوش شک حرف اول رو تو کارکرد میزنه نه متریال! ممکنه لامبو از فیبر کربن تو شاسی استفاده کرده باشه منتها احتمالا فراری با اون سطح تکنولوژی و سابقه حتما تو طراحی شاسی و شناسایی نقاط پر تنش و اصلاح و کنترل این نقاط بهتر عمل میکنه و احتمالا در نهایت یه پلتفرم سبکتر با تنش های کمتر و احتمالا قویتر ارائه میده! این یکی از عوامل اصلی هست که باعث میشه معمولا فراری از نظر جذابیت و لذت رانندگی بالاتر از بقیه خودروسازها باشن و سرزنده عمل کنن البته اینکه شما موتور و گیربکس رو هم صرفا تو حداکثر قدرت و گشتاور نبینید هماهنگی این دوتا قطعه و مهندسی طراحی و ساخت قطعات که باعث بشه بهترین نمودار گشتاور و رفلکس به گاز و … داشته باشه مهمتر از توان خروجی هست واسه همینه که سالانه موتورهای فراری جایزه بهترین انجین های پرفورمنس رو درو میکنن. فراری های قدیمی به خاطر مشکلات خط تولید بیشتر ایرادات مونتاژی داشتن که این یکی دو دهه اخیر یا برطرف شده یا خیلی کمتر شدن و باید قبول کرد محصولات فراری تو هر کلاس سنگ محک هستن و طبیعی هست هر شرکتی سعی کنه تا حدی از رو محصولاتش اسکی بره!
R
۱۲ فروردین ۱۴۰۲با ۲۰۰ کیلو وزن بیشتر و موتور تنفس طبیعی و گشتاور کمتر از sf90 هم شتابش باهاش برابره هم حداکثر سرعتش بیشتره
اینه جادوی لامبو
اونوقت تو بیا هی از گردش مالی و دایره هاش حرف بزن
Hamilton1970
۱۲ فروردین ۱۴۰۲واقعا این ماشین فوقالعادهست
جانشین شایسته اونتادور 🔥🇮🇹
مجتبی .
۱۲ فروردین ۱۴۰۲دیشب شبکه نمایش فیلم زندگی لامبورگینی روگداشته بود. نمیدونستم ناقلا خان اینقدر زیبا دوست بودن. مخصوصا زنده شو😂 ولی کلا آدمای تلاشگر وخستگی ناپذیر هرکدوم یک تاثیر درتاریخ داشتن حالا یاخوب یابد ولی جناب لامبورگینی قطعا ازخوباش بوده.