لامبورگینی نیمسال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته و بهترین نتایج تاریخ خود را در زمینه فروش و درآمد تجربه کرده است.
لامبورگینی در نیمهٔ نخست سال جاری ۵,۵۵۸ دستگاه خودرو به فروش رسانده و درآمدی ۱.۶۲ میلیارد یورویی را به ثبت رسانده که نشاندهندهٔ افزایش ۱۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. همچنین سود عملیاتی شرکت هم به ۴۵۸ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. به گفتهٔ «استفان وینکلمن» مدیرعامل لامبورگینی، این شرکت در حال گذراندن مرحلهٔ مهمی است که با بزرگترین سرمایهگذاری در تاریخ شرکت همراه است. به گفتهٔ این شرکت، هماکنون برای سوپرکار پرچمدار روئلتو که با پیشرانۀ V12 تنفس طبیعی هیبریدی جایگزین اونتادور شده، لیست انتظاری بیش از دوساله شکل گرفته است.
نسخهٔ پلاگینهیبریدی اوروس که با نام SE چند ماه پیش در نمایشگاه پکن رونمایی شد هم بسیار محبوب شده و بهاندازهٔ یک سال ظرفیت تولیدش سفارش دریافت کرده است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۸۰۰ اسب بخار مجهز است و جایگزینی هردو نسخهٔ قبلی اوروس S و اوروس پرفورمانته میشود.
هوراکان نیز هرچند ماههای پایانی عمر خود را سپری میکند اما به فروش لامبورگینی کمک شایانی کرده است. تولید این خودرو در آخر امسال خاتمه خواهد یافت اما گاو خشمگین سنت آگاتا بدون سوپراسپرت پایه نخواهد ماند زیرا حدود دو هفتهٔ دیگر، جایگزین هوراکان با نام تمراریو معرفی خواهد شد. این خودرو به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز خواهد بود که مجموعاً بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. بدین ترتیب، بهزودی کل سبد محصولات لامبورگینی را مدلهای هیبریدی تشکیل خواهند داد. هرچند تمراریو با رقبایی مثل فراری ۲۹۶ GTB و کوروت ZR1 مواجه خواهد بود اما انتظار میرود استقبال از این خودرو هم بالا باشد و بتواند راه موفق گالاردو و هوراکان را ادامه دهد.
MehdiTurbo
۱۳ مرداد ۱۴۰۳چرا هر ماشینی از دید من زشت تر از نسل قبلش میشه پسرفت میکنه پر فروش ترین میشه 😂
بی ام و را گفتم افت فروش میکنه ادم میشه تو طراحی شد پر فروش ترین
لامبو نسل قبلش با اون طراحی داخلی خلبانی پر از دکمه قابل مقایسه نبود با این طراحی داخلی تسلایی شبیه مک لارن که یه مانیتور چسبونده بیرونشم که افت داشته اصلا از اون خشونت خبری نیست تو شاسیشم که خیلی ظریف شده خشونت نسل قبل نداره بعد میشه پر فروش ترین نسلش
چرا اینجوریه واقعا 🤔
احساس میکنم مردم جهان دارند میرند سمت سادگی زیاد کمتر خشونت بودن طراحی نرم مینیمالیس ولی ماه تو همون طراحی قبل گیر کردیم
تسلا و بی ام و و هر خودرویی که ساده تر میشه فقط میشه یه مانیتور خطوط نرم تر میشه پر فروش تر میشه هر چی طراحی شلوغتر باشه دکمه فیزیکی باشه خطوط تند باشه فروشش کمتر و مورد علاقه من سبک دوم
ارسلان
۱۳ مرداد ۱۴۰۳شرکت ها با هم مقایسه میشند ، شاید بقیه پسرفت بیشتری داشتند… البته لامبورگینی همچین طراحی جدیدی نکرده که بخوات پسرفت حساب بشه ،یه چندتا تغییره که من ام دوست ندارم اونارو
SMS
۱۳ مرداد ۱۴۰۳یعنی تو کشور های دیگه اینجوریه که همچین ماشین هایی رو نمی خرن (با اینکه پولشو دارن) ؟منظورم برا همه ماشین هاست یا مثلا ماشین های ژاپنی تو آمریکا فروششان کمه
تو ایران ملت صف میکشن اونم برا آشغال
سهیل
۱۳ مرداد ۱۴۰۳دلیلش اینکه شما یه چند ده سال از سلیقه و طراحی روز دنیا عقب هستی و نمیتونی تغییرات رو درک کنی
ممد ژانگولر
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اینم از برند لامبورگینی که بهتون میگفتم . اینجوریاست داداشای من .
BlackWing
۱۳ مرداد ۱۴۰۳واقعاً روئلتو طراحیش جذابه ، اما به نظرم از نظر صدای خروجی اگزوز و طراحی داخل کابین اونتادور دست بالاتر رو داشت
اینکه لامبورگینی تونست مشکل Semi Clutch اونتادور رو برای روئلتو برطرف کنه خودش قدم خیلی بزرگی برای سواری بهتر این ماشین بود
R
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مشکل نبود مهندس خودشون اون سیستمو گذاشتن
BlackWing
۱۳ مرداد ۱۴۰۳آره در کل سواری راحتی نداشت ، این ایرادی بود که همه میگرفتن ازش
پوریا
۱۷ مرداد ۱۴۰۳هیچ ماشین تو دنیا حس سواری حس سوپر اسپرت بودن اونتادور رو ندارع بخاطر کلاج هم و تققه معروفش منم ک سوار نشدم ولی تو ک کنار فورد جی تی عکس داری قطعا سوار شدی
همایون
۱۴ مرداد ۱۴۰۳نویسنده محترم، عاشق چیزهای فانی نشو…
اونم «خیلی زیاد… 😉»
𝐀𝐥𝐢
۱۳ مرداد ۱۴۰۳روئلتو چقدر با این رنگ جذاب شده!
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/2024-lamborghini-revuelto-review.webp
froG-driVer
۱۳ مرداد ۱۴۰۳روئلتو تنها ماشین یه که همه رنگی بهش میاد.حتی صورتی جیغ
Ferrari
۱۳ مرداد ۱۴۰۳به نظرم دیگه لامبورگینی غول خودروسازی شده
با اینکه فن فراریم ولی لامبورگینی خیلی خوب داره عمل میکنه دیگه یک رقیب مستقیم برای فراری است
یک شرکت کوچک vs یک شرکت بزرگ
این است قدرت لامبو 🔥🔥🔥🔥
Taha Ayoobi
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مشتاقانه منتظرم ببینم تمراریو چه شکلیه.
راستی، جا نشین SF90. برا فراری چیه؟
amir
۱۳ مرداد ۱۴۰۳هرچی هست فکر میکنم هرچی رقیبه لوله کنه
Taha Ayoobi
۱۳ مرداد ۱۴۰۳چیزی ازش منتشر کرده؟
froG-driVer
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مطمئنم اگه اوروس هیبرید رو معرفی نمیکرد و میزاشت همون طرح قبلی ادامه پیدا میکرد دیگه دست هیچکی به آمار فروشش نمیرسید.حیف شد.خوبا همشون رفتن و دارن میرن.
اون از m5وx7 اینم از اوروس و اسکالید و کالینان…
Saji
۱۳ مرداد ۱۴۰۳داداچ گلم نوشته اوروس هیبریدم ظریفیت فروش یکسالش پیشفروش شدع چیزی ک هنوز تولید رسمیشم شروع نشده….
تو این چندسالی ک اوروس اومده زندگی دوبارع گرفته لامبورگینی
من خودمم فیس قدیمشو بیشتر دوس داشتم ولی هنوزم تو طراحی جزو برترینا و جذابتریناس آمار فروششم تو سایتای معتبر جهانیم چک کنی هرسال افزایشی بوده و واقعا دم طراح و ایدهپرداز اوروس گرم که همچین اعجوبهای را وارد دنیای ماشین کرده
همایون
۱۳ مرداد ۱۴۰۳تمام این سود و سرمایه رو صرف توسعه برقی ها میکنه
علی Shelby
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مگه قبلا غول خودرو سازی نبود
Cert
۱۳ مرداد ۱۴۰۳باید کمی تولیدات بیشتری داشته باشد مانند SUV های بیشتر و
خودرو های پیست
علی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳درود بر خدای هایپر کارها
AMIR
۱۴ مرداد ۱۴۰۳من از روئلتو اندازه اونتادور svj خوشم نمیاد بنظرم نسخه svj یه چیزی دیگست اون واقعا لقبش گاو وحشیه❤️👌