لامبورگینی

معرفی هایپرکار مسابقه‌ای لامبورگینی SC63 با پیشرانه V8 توئین توربو

هایپرکار لامبورگینی SC63 با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی اختصاصی با ۶۸۰ اسب بخار قدرت برای مسابقات استقامتی فصل ۲۰۲۴ معرفی شده است.

فستیوال سرعت گودوود در حال برگزاری است و «لامبورگینی اسکوادرا کورسه» (بخش مسابقه‌ای لامبورگینی) از این رویداد برای رونمایی از هایپرکار مسابقه‌ای استقامتی خود که با نام SC63 شناخته می‌شود رونمایی کرده است. این خودرو قرار است در مسابقات استقامتی جهانی فیا مثل مسابقهٔ ۱۲ ساعتهٔ سبرینگ، ۲۴ ساعتهٔ دیتونا و ۲۴ ساعتهٔ لمانز شرکت کند. بدین منظور، SC63 به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید مجهز شده که به‌طور خاص برای مسابقات توسعه داده شده است.

این پیشرانه از طراحی Cold V استفاده می‌کند که توربوشارژها را در خارج از قسمت V موتور نصب می‌کند. این ترکیب نه‌تنها خنک کردن و سرویس توربوها را آسان‌تر می‌کند بلکه وزن را کاهش می‌دهد و باعث بهبود مرکز ثقل می‌شود. در کنار این پیشرانه، یک سیستم هیبریدی اجباری هم قرار دارد و توان خروجی بر اساس قوانین روی ۶۸۰ اسب بخار محدود شده است. تمام خودروهای مسابقه‌ای LMDh از یک گیربکس، باطری و موتور ژنراتور مشترک و یکسان استفاده می‌کنند که به کاهش هزینه‌های توسعه کمک می‌کند اما لامبورگینی ضریب دنده‌های این گیربکس را به‌گونه‌ای تنظیم کرده که بهترین مطابقت را با پیشرانه داشته باشد.

هرچند خودروهای LMDh باید از قوانین مشخصی پیروی کنند اما SC63 را به لطف عناصری مثل چراغ‌های Y شکل هنوز هم می‌توان به‌عنوان یک لامبورگینی تشخیص داد. بال فوق‌العاده بزرگ عقب و رنگ سبز آخوندک (Verde Mantis) با نوارهای مسابقه‌ای به احترام پرچم ایتالیا هم از دیگر ویژگی‌های این هایپرکار مسابقه‌ای هستند. طبق قوانین LMDh، همهٔ خودروها باید از شاسی ساخت تأمین‌کنندگان مشخصی استفاده کنند که لامبورگینی سراغ مونوکوک ساخت Liger رفته است اما اجزای کاربردی بیرونی مثل کانال‌های NACA مشابه کانتاش و گلگیرهای مشابه روئلتو توسط تیم طراحی خود سنت آگاتا طراحی شده است.

از SC63 دو نمونه راهی پیست‌ها خواهد شد که یکی در فصل ۲۰۲۴ مسابقات استقامتی جهانی فیا شرکت می‌کند و دیگری راهی مسابقات استقامتی IMSA آمریکای شمالی می‌شود. این خودروها بخشی از تیم Iron Lynx خواهند بود که قبلاً تجربهٔ استفاده از هوراکان GT3 Evo 2 را در IMSA دارد. رانندگان کارخانه‌ای لامبورگینی شامل «میرکو بورتولوتی» و «آندرئا کالردارلی» و همین‌طور رانندگان سابق فرمول یک «رومن گروژان» و «دنیل کویات» هم پشت فرمان این خودروها خواهند نشست.

البته SC63 هنوز برای مسابقه آماده نیست و تست‌های آن ادامه خواهد داشت تا برای فصل ۲۰۲۴ مهیا شود. به گفتهٔ استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی، SC63 پیشرفته‌ترین خودروی مسابقه‌ای تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (403 ديدگاه)

    به به https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/lamborghini-sc63-lmdh-3.jpg
    بی صبرانه منتظر اینم لامبورگینی بیاد توی فرمول یک
    رقابت دیرینه فراری و لامبورگینی دیدنی میشه 🙂😁
    🤌🙂🧡

    موافقم 39
    مخالفم 5
    1. Cyber truck punk

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (151 ديدگاه)

      آخه لامصب حماسه پشت حماسه!
      لامبورگینی به معنای واقعی کلمه حس غرور و افتخار و جاه طلبی ایتالیا محسوب میشه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. علی جردن

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    کاش یک ولکاری سبز داشتم با این تو پیست آزادی درگ می زاشتم پدال هم پوشش خبری گزارش مسابقه بزرگ رو می داد

    موافقم 14
    مخالفم 39
    1. Taha Malek

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (916 ديدگاه)

      با والکری درگ 😑 بعد ربطش به این مطلب

      موافقم 39
      مخالفم 1
    2. مهراد

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (876 ديدگاه)

      پیست آزادی ته تهش بدرد پراید هاچ بک موتور بی پی میخوره ، اینا جاش اینجا نیست چون زیر ساختاش فراهم نیست هیچ جوره

      موافقم 45
      مخالفم 3
    3. GMA

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (853 ديدگاه)

      ولکاری سبز؟! چی شد یهو؟ انگلیسی ها که تکنولوژی که ندارن، موتورشونم تو صندوق عقب نمیزارن، فایده نداره که… 😒

      موافقم 40
      1. علی جردن

        ۲۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        GMA منظورم aston martin vulcan بود اشتباهی ولکاری نوشتم. Vulcan هم یک ابر خودروی مخصوص پیست هست که واقعا زیباست اما بازم می گم انگلیسی جز زیبایی توی محصولاتشون ابر تکنولوژی وجود نداره
        پیست آزادی هم نشد یه گوشه اتاق پذیرایی روی فرش دست باف تبریز پارک کنم نگاش کنم از بس زیباست تو خیابون که مجوز تردد نداره همون رو فرش خونه جاشه به عنوان آباژور چراغ هاشو شبا روشن کنی

        موافقم 8
        مخالفم 20
  3. TRS

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    63 مقدس ایتالیایی .

    موافقم 23
  4. R@min

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    مقداری با کادیلاک lmdh شباهت داره البته زبان طراحی دو محصول بهم نزدیکه.

    سیاست فولکس تو موتوراسپرت همیشه اینطور بوده که تیم ها برای هم رقیب نشن مثل سال هایی که آئودی رو ماشین اول استقامتی گذاشتن و پورشه رفت کنار و بعد چند سال قضیه بر عکس شد. با حضور پورشه ۹۶۳، اگر لامبو مقامی بالاتر از پورشه بیاره ضربه بدی به اعتبار پورشه میزنه !!! خیلی بعیده فولکس اینطوری گل بخودی بزنه.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  5. KAMI

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    دیروز رونمایی شد و همون اول که خبرش رو خوندم فهمیدم هدف لامبورگینی تبلیغاته نه برنده شدن .
    طراحی رادیکال شبیه روولتو و تاکید زیاد بر روی اولین ریس کار هایبرید لامبورگینی همه چیز رو مشخص کرد.

    دوستانی که پوستر اونتادور و هوراکان روی دیوار اتاقشون دارن یا عکس اینها رو گذاشتن پروفایل سوشال مدیاشون برای قهرمان شدن این ماشین رویا پردازی نکنند

    اگه تیمی بخواد تو این مسابقات برنده بشه اول از همه باید بره تو کلاس LMH و خودش شاسی توسعه بده شاسی های قدیمی LMP2 که تو LMDh ها استفاده میشن جایی برای بهبود ندارن و محدودن

    دوم باید تا حد ممکن از موتور های کوچکتر و کم مصرف تر استفاده کنه برای به حداقل رسوندن پیت استاپ موتور پرمصرف V8 به درد این مسابقات نمیخوره

    سوم موتور هایبرید باید رو اکسل جلو باشه که ماشین AWD بشه ، در حالت عادی چون موتور برقی تو سرعت ۱۹۰ به بالا فعال میشه موتور برقی رو اکسل جلو برتری خاصی ایجاد نمیکنه اما کافیه بارون بیاد اون وقت برتری AWD ها مشخص میشه و امثال لامبورگینی یا اسپین میشن یا میوفتن عقب !

    سوم باید با حداقل دو تا ماشین تو هر مسابقه شرکت بکنه. اینجوری دو تا ماشین میتونن هم دیگه رو ساپورت بکنن و اگه یکیشون تصادف کرد یا DNF شد اون یکی همچنان تو مسابقه باشه و اون تیم کلا شانس قهرمانی رو از دست نده !

    دو تیم دامیننت این فصل یعنی تویوتا و فراری این موارد رو رعایت کردن و در نتیجه کسی به گردشون نمیرسه این ماشین خیلی شانس بیاره و خوب باشه بتونه بیاد جزو ۵ رده اول و با ون وال و پژو رقابت کنه.

    هر کسی فکر میکنه دارم اشتباه میگم بیاد با مدرک و منبع اثبات کنه اگه به دیس لایک و ریپلای نامفهومه بیا من به خودم دیس لایک میدم که زحمت تو نشه دیگه!

    موافقم 20
    مخالفم 10
  6. R/T

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    اوووف عجب ظاهری تهاجمی داره
    یه هیولا

  7. محمدهادی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2480 ديدگاه)

    لامبورگینی این روزها حسابی سرش شلوغه
    اینم از دستاوردش در موتور اسپرت
    به به
    ولی با این ترکیب بسیار مشابه آکورا و کادیلاک شده
    اما گام بزرگی بود برای ورود جدی به عرصه ی موتور اسپرت
    لمانز ۲۰۲۴ چه بشود…

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. Saeed

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    انجین v8 زیادی پر مصرف نیست ؟؟

  9. POUYAN

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    فکر کنم موتور جانشین هوراکان احتمالا باید همین باشه

    موافقم 15
  10. Arshia m3csl

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    چه عجب لامبورگینی یک هایپرکار ساخت خیلی خوبه لامبورگینی هم هایپر کار خودشو ساخت لامبورگینی با ساخت هایپر کار ثابت کرده میتونه با مکلارن و فراری رقابت کنه ولی خودم شخصا مکلارن و فراری رو بیشتر از لامبورگینی دوست دارم البته

    موافقم 1
    مخالفم 21
  11. Hamidreza

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    به عنوان طرفدار لامبورگینی دارم میگم…
    خیلی دارم این روزا حال میکنم! لامبورگینی خاص تر از همیشه…

    موافقم 10
    مخالفم 2
  12. BMW

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    اوووفففف چی زده لعنتی 🥲🥲🥲ای جانم به لامبورگینی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. پوریا چالش

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (340 ديدگاه)

    پشت برند موفق همیشه حرف هست حالا یکی ارزو پراید داره میاد لامبورگینی رو با پژو مقایسه میکنه اسمش دیگه بماند همه میدونیم که تنها رقیب قدیمی همیشگی لامبورگینی فراری هست نه هیچ برند دیگه نه مکلارن وووو

    موافقم 6
    مخالفم 3
  14. LAMBORGHINI

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (196 ديدگاه)

    چه جنگی بشه بین لامبورگینی و پورشه و فراری 🔥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا