هایپرکار لامبورگینی SC63 با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی اختصاصی با ۶۸۰ اسب بخار قدرت برای مسابقات استقامتی فصل ۲۰۲۴ معرفی شده است.
فستیوال سرعت گودوود در حال برگزاری است و «لامبورگینی اسکوادرا کورسه» (بخش مسابقهای لامبورگینی) از این رویداد برای رونمایی از هایپرکار مسابقهای استقامتی خود که با نام SC63 شناخته میشود رونمایی کرده است. این خودرو قرار است در مسابقات استقامتی جهانی فیا مثل مسابقهٔ ۱۲ ساعتهٔ سبرینگ، ۲۴ ساعتهٔ دیتونا و ۲۴ ساعتهٔ لمانز شرکت کند. بدین منظور، SC63 به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید مجهز شده که بهطور خاص برای مسابقات توسعه داده شده است.
این پیشرانه از طراحی Cold V استفاده میکند که توربوشارژها را در خارج از قسمت V موتور نصب میکند. این ترکیب نهتنها خنک کردن و سرویس توربوها را آسانتر میکند بلکه وزن را کاهش میدهد و باعث بهبود مرکز ثقل میشود. در کنار این پیشرانه، یک سیستم هیبریدی اجباری هم قرار دارد و توان خروجی بر اساس قوانین روی ۶۸۰ اسب بخار محدود شده است. تمام خودروهای مسابقهای LMDh از یک گیربکس، باطری و موتور ژنراتور مشترک و یکسان استفاده میکنند که به کاهش هزینههای توسعه کمک میکند اما لامبورگینی ضریب دندههای این گیربکس را بهگونهای تنظیم کرده که بهترین مطابقت را با پیشرانه داشته باشد.
هرچند خودروهای LMDh باید از قوانین مشخصی پیروی کنند اما SC63 را به لطف عناصری مثل چراغهای Y شکل هنوز هم میتوان بهعنوان یک لامبورگینی تشخیص داد. بال فوقالعاده بزرگ عقب و رنگ سبز آخوندک (Verde Mantis) با نوارهای مسابقهای به احترام پرچم ایتالیا هم از دیگر ویژگیهای این هایپرکار مسابقهای هستند. طبق قوانین LMDh، همهٔ خودروها باید از شاسی ساخت تأمینکنندگان مشخصی استفاده کنند که لامبورگینی سراغ مونوکوک ساخت Liger رفته است اما اجزای کاربردی بیرونی مثل کانالهای NACA مشابه کانتاش و گلگیرهای مشابه روئلتو توسط تیم طراحی خود سنت آگاتا طراحی شده است.
از SC63 دو نمونه راهی پیستها خواهد شد که یکی در فصل ۲۰۲۴ مسابقات استقامتی جهانی فیا شرکت میکند و دیگری راهی مسابقات استقامتی IMSA آمریکای شمالی میشود. این خودروها بخشی از تیم Iron Lynx خواهند بود که قبلاً تجربهٔ استفاده از هوراکان GT3 Evo 2 را در IMSA دارد. رانندگان کارخانهای لامبورگینی شامل «میرکو بورتولوتی» و «آندرئا کالردارلی» و همینطور رانندگان سابق فرمول یک «رومن گروژان» و «دنیل کویات» هم پشت فرمان این خودروها خواهند نشست.
البته SC63 هنوز برای مسابقه آماده نیست و تستهای آن ادامه خواهد داشت تا برای فصل ۲۰۲۴ مهیا شود. به گفتهٔ استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی، SC63 پیشرفتهترین خودروی مسابقهای تاریخ لامبورگینی محسوب میشود.
Amiro
۲۳ تیر ۱۴۰۲به به https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/lamborghini-sc63-lmdh-3.jpg
بی صبرانه منتظر اینم لامبورگینی بیاد توی فرمول یک
رقابت دیرینه فراری و لامبورگینی دیدنی میشه 🙂😁
🤌🙂🧡
Cyber truck punk
۱۹ مرداد ۱۴۰۲آخه لامصب حماسه پشت حماسه!
لامبورگینی به معنای واقعی کلمه حس غرور و افتخار و جاه طلبی ایتالیا محسوب میشه
علی جردن
۲۳ تیر ۱۴۰۲کاش یک ولکاری سبز داشتم با این تو پیست آزادی درگ می زاشتم پدال هم پوشش خبری گزارش مسابقه بزرگ رو می داد
Taha Malek
۲۳ تیر ۱۴۰۲با والکری درگ 😑 بعد ربطش به این مطلب
مهراد
۲۳ تیر ۱۴۰۲پیست آزادی ته تهش بدرد پراید هاچ بک موتور بی پی میخوره ، اینا جاش اینجا نیست چون زیر ساختاش فراهم نیست هیچ جوره
GMA
۲۳ تیر ۱۴۰۲ولکاری سبز؟! چی شد یهو؟ انگلیسی ها که تکنولوژی که ندارن، موتورشونم تو صندوق عقب نمیزارن، فایده نداره که… 😒
علی جردن
۲۳ تیر ۱۴۰۲GMA منظورم aston martin vulcan بود اشتباهی ولکاری نوشتم. Vulcan هم یک ابر خودروی مخصوص پیست هست که واقعا زیباست اما بازم می گم انگلیسی جز زیبایی توی محصولاتشون ابر تکنولوژی وجود نداره
پیست آزادی هم نشد یه گوشه اتاق پذیرایی روی فرش دست باف تبریز پارک کنم نگاش کنم از بس زیباست تو خیابون که مجوز تردد نداره همون رو فرش خونه جاشه به عنوان آباژور چراغ هاشو شبا روشن کنی
TRS
۲۳ تیر ۱۴۰۲63 مقدس ایتالیایی .
R@min
۲۳ تیر ۱۴۰۲مقداری با کادیلاک lmdh شباهت داره البته زبان طراحی دو محصول بهم نزدیکه.
سیاست فولکس تو موتوراسپرت همیشه اینطور بوده که تیم ها برای هم رقیب نشن مثل سال هایی که آئودی رو ماشین اول استقامتی گذاشتن و پورشه رفت کنار و بعد چند سال قضیه بر عکس شد. با حضور پورشه ۹۶۳، اگر لامبو مقامی بالاتر از پورشه بیاره ضربه بدی به اعتبار پورشه میزنه !!! خیلی بعیده فولکس اینطوری گل بخودی بزنه.
KAMI
۲۳ تیر ۱۴۰۲دیروز رونمایی شد و همون اول که خبرش رو خوندم فهمیدم هدف لامبورگینی تبلیغاته نه برنده شدن .
طراحی رادیکال شبیه روولتو و تاکید زیاد بر روی اولین ریس کار هایبرید لامبورگینی همه چیز رو مشخص کرد.
دوستانی که پوستر اونتادور و هوراکان روی دیوار اتاقشون دارن یا عکس اینها رو گذاشتن پروفایل سوشال مدیاشون برای قهرمان شدن این ماشین رویا پردازی نکنند
اگه تیمی بخواد تو این مسابقات برنده بشه اول از همه باید بره تو کلاس LMH و خودش شاسی توسعه بده شاسی های قدیمی LMP2 که تو LMDh ها استفاده میشن جایی برای بهبود ندارن و محدودن
دوم باید تا حد ممکن از موتور های کوچکتر و کم مصرف تر استفاده کنه برای به حداقل رسوندن پیت استاپ موتور پرمصرف V8 به درد این مسابقات نمیخوره
سوم موتور هایبرید باید رو اکسل جلو باشه که ماشین AWD بشه ، در حالت عادی چون موتور برقی تو سرعت ۱۹۰ به بالا فعال میشه موتور برقی رو اکسل جلو برتری خاصی ایجاد نمیکنه اما کافیه بارون بیاد اون وقت برتری AWD ها مشخص میشه و امثال لامبورگینی یا اسپین میشن یا میوفتن عقب !
سوم باید با حداقل دو تا ماشین تو هر مسابقه شرکت بکنه. اینجوری دو تا ماشین میتونن هم دیگه رو ساپورت بکنن و اگه یکیشون تصادف کرد یا DNF شد اون یکی همچنان تو مسابقه باشه و اون تیم کلا شانس قهرمانی رو از دست نده !
دو تیم دامیننت این فصل یعنی تویوتا و فراری این موارد رو رعایت کردن و در نتیجه کسی به گردشون نمیرسه این ماشین خیلی شانس بیاره و خوب باشه بتونه بیاد جزو ۵ رده اول و با ون وال و پژو رقابت کنه.
هر کسی فکر میکنه دارم اشتباه میگم بیاد با مدرک و منبع اثبات کنه اگه به دیس لایک و ریپلای نامفهومه بیا من به خودم دیس لایک میدم که زحمت تو نشه دیگه!
R/T
۲۳ تیر ۱۴۰۲اوووف عجب ظاهری تهاجمی داره
یه هیولا
محمدهادی
۲۳ تیر ۱۴۰۲لامبورگینی این روزها حسابی سرش شلوغه
اینم از دستاوردش در موتور اسپرت
به به
ولی با این ترکیب بسیار مشابه آکورا و کادیلاک شده
اما گام بزرگی بود برای ورود جدی به عرصه ی موتور اسپرت
لمانز ۲۰۲۴ چه بشود…
Saeed
۲۳ تیر ۱۴۰۲انجین v8 زیادی پر مصرف نیست ؟؟
POUYAN
۲۳ تیر ۱۴۰۲فکر کنم موتور جانشین هوراکان احتمالا باید همین باشه
Arshia m3csl
۲۳ تیر ۱۴۰۲چه عجب لامبورگینی یک هایپرکار ساخت خیلی خوبه لامبورگینی هم هایپر کار خودشو ساخت لامبورگینی با ساخت هایپر کار ثابت کرده میتونه با مکلارن و فراری رقابت کنه ولی خودم شخصا مکلارن و فراری رو بیشتر از لامبورگینی دوست دارم البته
Hamidreza
۲۳ تیر ۱۴۰۲به عنوان طرفدار لامبورگینی دارم میگم…
خیلی دارم این روزا حال میکنم! لامبورگینی خاص تر از همیشه…
BMW
۲۳ تیر ۱۴۰۲اوووفففف چی زده لعنتی 🥲🥲🥲ای جانم به لامبورگینی
پوریا چالش
۲۴ تیر ۱۴۰۲پشت برند موفق همیشه حرف هست حالا یکی ارزو پراید داره میاد لامبورگینی رو با پژو مقایسه میکنه اسمش دیگه بماند همه میدونیم که تنها رقیب قدیمی همیشگی لامبورگینی فراری هست نه هیچ برند دیگه نه مکلارن وووو
LAMBORGHINI
۱ مرداد ۱۴۰۲چه جنگی بشه بین لامبورگینی و پورشه و فراری 🔥