لامبورگینی با اتمام تستهای همسانسازی خودروی مسابقهای SC63 دستاورد جدیدی را بر جای گذاشته است.
لامبورگینی فرایند همسانسازی مسابقات استقامت قهرمانی جهان فیا و ایمسا را با مدل مسابقهای SC63 LMDh به پایان رسانده و اولین شاسی مدل یاد شده نیز تولید شده است. این برند ایتالیایی که با همکاری آیرون لینکس در هر دو سری مسابقات حضور خواهد داشت تأییدیه فیا و ACO را چند روز قبل دریافت کرده است. برای تستهای همسانسازی از همان شاسیای استفاده شد که سال قبل برای تستهای ایمسا بکار رفته بود. این فرایند همسانسازی شامل بررسی تونل به منظور تائید پیکربندی آیرودینامیک خودروی لامبورگینی SC63 است. جیورجیو سانا مدیر موتور اسپرت لامبورگینی میگوید:
ما فرایند همسانسازی خودروی خود را به پایان رساندیم. اولین بار در اوایل ژانویه بود که این فرایند برای مسابقات ایمسا انجام شد و حالا نیز فرایند همسانسازی برای فیا و ACO صورت پذیرفته است.
مدیر لامبورگینی خاطرنشان میسازد:
ما کل فرایند را کامل کردهایم و همین هفته قبل بود که اولین خودروی مسابقهای خط تولید را ترک کرد. این خودرو در قطر به نمایش در خواهد آمد
سانا تصریح میکند دو تست دیگر نیز قبل از آغاز مسابقات استقامت قهرمانی جهان فیا انجام خواهد شد. اگرچه شاسی مسابقهای قبل از قطر در پیست بارسلونا و کاتالونیا حضور خواهد یافت اما شاسی فعلی لامبورگینی ماه آینده راهی پیست سبرینگ میشود تا تستهای دوام و استحکام را پشت سر بگذارد. سانا در این زمینه اظهار میدارد:
هماکنون ما دو خودرو در اختیار داریم و سومی نیز در راه است. هدف این است که قبل از سبرینگ دومین شاسی مسابقهای را نیز داشته باشیم هرچند این اولویت اصلی نیست زیرا باید مراقب قطعات یدکی بود.
سانا به این نکته اشاره کرد که خودروی تست لامبورگینی از نظر تئوری میتواند مراسم معارفهای در مسابقات ۱۲ ساعته سبرینگ نیز داشته باشد چراکه در حالت بسیار خوبی قرار دارد. روون مور مدیر فنی ارشد این خودروساز نیز اظهار داشته ایتالیاییها تاکنون حدود ۱۰ هزار کیلومتر تست را انجام دادهاند. مور ادامه میدهد:
در زمان توسعه SC63 ما حداکثر کارهای ممکن را چه بهصورت مجازی و چه واقعی انجام دادیم. ما قبلاً تستهای زیادی را روی پیشرانه انجام دادهایم و همین موضوع درباره کل قوای محرکه صدق میکند. واضح است که زمانبندی مسابقات بسیار فشرده است و ما باید در آینده نزدیک اولین مسابقه را تجربه کنیم.
مدیر فنی لامبورگینی میگوید:
اگر به تجارب به دست آمده در ماهها و سالهای قبل نگاه کنید خواهید فهمید که هماهنگی با این چارچوب زمانی بسیار سخت است. به همین خاطر ما تلاش کردیم حداکثر اطلاعات لازم را به دست آوریم و حتی از تستهای مورد انتظار جلوتر برویم. تنها چیزی که مطمئنیم این است که مسابقه سخت دیگری در سبرینگ خواهیم داشت زیرا در این پیست پیشنیازهای ویژهای لازم است و با پشت سر گذاشتن آن میتوانیم دستاورد دیگری در دوام و اطمینان خودرو ثبت کنیم.
مسابقه ۱۰ ساعته قطر اولین مسابقه لامبورگینی SC63 محسوب میشود و مور میگوید با انتظارات واقع بینانه راهی خاورمیانه میشوند. این هایپرکار توسط میرکو بورتولوتی، دانیل کیوات و ادواردو مورتارا رانده خواهد شد. مدیر فنی ارشد کمپانی میگوید باید در مسابقات اول چیزهای زیادی آموخته شود و سپس به رقابت بپردازید. هدف لامبورگینی این است که رقابتی ظاهر شود اما تا زمانی که استارتی زده نشود ایدهای درباره جایگاه خود نخواهد داشت. مور در پایان خاطرنشان میسازد:
مسئله تنها ثبت زمانهای خوب در پیست نیست. ما قبلاً نشان دادهایم که SC63 خودرویی رقابتی است و حالا باید در طول مسابقه پایداری و دوام خود را نشان دهد و مرحله به مرحله رشد کند.
𝐀𝐥𝐢
۱۳ بهمن ۱۴۰۲خیلی زیباست رنگ خوبی هم براش گذاشتن
۱۳ بهمن ۱۴۰۲قیافرو نگاه 😂
۱۳ بهمن ۱۴۰۲چرخاش منظورمه
آرین
۱۳ بهمن ۱۴۰۲بعد همین آدم به هایما ایکس 7 میگه سلطان زیبا
۱۳ بهمن ۱۴۰۲خوب مگه بد میگم😐
Royal Driver
۱۳ بهمن ۱۴۰۲همین آدمی که میگی راستش متاسفانه زوال عقل داره
جرمی کلارکسون
۱۳ بهمن ۱۴۰۲قطر اندازه یه استانه ولی هر روز داره پیشرفت میکنه
TRD
۱۳ بهمن ۱۴۰۲پیشرفت یک کشور ربطی به وسعت مساحتش نداره .
به وسعت ذهن مردم و حاکمانش بستگی داره .
LAMBORGHINI
۱۳ بهمن ۱۴۰۲اومیدوارم قهرمان بشه 🔥
Piero Ferrari
۱۳ بهمن ۱۴۰۲تا وقتی فراری هست نه!
Amir
۱۳ بهمن ۱۴۰۲میبینیم🗿
محمدهادی
۱۳ بهمن ۱۴۰۲چقد زیباست
قطعا درش از تجربیات اسنزای سبز مشکی معروف استفاده شده
فندق
۱۴ بهمن ۱۴۰۲خیلی زیباست
ولی جدیدا از چراغ هی جدید سه خطی یا همون Y لامبو خوشم نمیاد
نمیدونم چرا
بجز چراغاش بقیه رخش عالیه
مجید
۲۰ بهمن ۱۴۰۲اصلا حس نمیکنی یه فرمول یکه، انگار رو یه جت جنگی با جلوی یه سوپر اسپرت چرخ گذاشتی!!
Ali
۲۸ بهمن ۱۴۰۲مسابقه لمان چه زمانی برگزار میشه دوستان ؟