شرکت ایتالیایی لامبورگینی با حفظ موتور V12 محبوب خود و استفاده از آن در خودروهای خاصش، درحال حرکت در خلاف جهت برقیشدن حرکت میکند. براساس اطلاعیههای رسمی، فرزند آونتادور نیز از یک موتور V12 استفاده خواهد کرد؛ بنابراین طرفداران خودروهای احتراقداخلی میتوانند این شرکت را بهعنوان یکی از آخرین سنگرهای سوختهای فسیلی ببینند.
البته که خودروی آینده این شرکت برای رعایت قوانین آلایندگی به یک سیستم هیبریدی نیز مجهز خواهد شد اما نهایتا این موتور درونسوز است که عمدتا وظیفه حرکت خودرو را برعهده میگیرد. البته لامبورگینی تایید کرده که جایگزین سوپرخودروی اوراکان نیز به موتوری بیشتر از ۶ سیلندر مجهز است. ظاهرا این خودروساز در برقیکردن خودروهایش عجله خاصی ندارد.
مدیرعامل لامبورگینی، «استفان وینکلمن»، در یک مصاحبه با مجموعه «Tech Crunch» بیان کرده که این شرکت هنوز نیازی به تصمیمگیری قطعی برای زمان دقیق برقیشدن خود ندارد. با وجود اینکه بیشتر خودروسازان انبوه جهان ساکن اتحادیه اروپا راهی جز ترک موتورهای درونسوز ندارند، دیگر خودروسازانی چون لامبورگینی که به اندازه دیگران خودرو تولید نمیکنند، فرصت بیشتری برای ایجاد تغییر دارند.
کمی سخت است چون پارلمان اروپا کمی پیشتر تصمیم گرفت که تا سال ۲۰۳۵ تولید موتورهای دیزلی و بنزینی را ممنوع کنند. تولیدکنندگان کوچکتری چون لامبورگینی نیز تا سال ۲۰۳۶ فرصت تصمیمگیری دارند بنابراین هماکنون نیازی به تصمیمگیری نداریم.
مدیرعامل کنونی این شرکت باور دارد که هنوز هم احتمال نجات موتورهای درونسوز وجود دارد. او میگوید که سوختهای مصنوعی میتوانند گزینه مناسبی برای جایگزینی موتورهای بنزینی باشند:
ما هنوز هم فرصت داریم و شاید به سراغ سوختهای مصنوعی برویم.
وینکلمن اشاره میکند که استفاده از این سوختها تنها زمانی ممکن میشود که قانونگذاریها تغییر کنند. او معتقد است که این تغییرات بهزودی رخ نخواهند داد. او میافزاید که اگر سوختهای مصنوعی نتوانند جایگاه خود را پیدا کنند، این برند نیز مانند سایر خودروسازان تا سال ۲۰۳۰ تمام برقی خواهد شد.
نخستین خودروی تمام برقی لامبورگینی برای شروع برنامه برقیشدن یک کراساوور خواهد بود که در سال ۲۰۲۸ رونمایی میشود. پیش از آن هم یک نمونه هیبریدی از اوروس تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار جهانی خواهد شد به این ترتیب، نمونه فیسلیفت شده اوروس و اوراکان استراتو به عنوان آخرین محصولات تماما بنزینی این شرکت شناخته خواهند شد. لامبورگینی این دو خودرو را تا چند ماه دیگر معرفی میکند.
ایتالیاییها قصد دارند با سرمایهگذاری ۱.۵ میلیارد یورویی خود، تا سال ۲۰۲۵ تمام انتشار گاز دیاکسیدکربن خود را به صفر برسانند. بخشی از این سرمایه برای توسعه فیبرکربن و کاهش وزن خودروها استفاده خواهد شد تا این خودروساز درعین استفاده از موتورهای برقی بتواند وزن خودروهایش را برای رسیدن به عملکرد بهتر، پایین نگه دارد. نظر شما درباره برقیشدن لامبورگینی چیست؟ آیا میتوانید چنین خودروهایی را در آینده متصور شوید؟ آیا این شرکت در انبوهسازی موتورهای با سوخت مصنوعی موفق خواهد شد؟!
مایکوباکتریوم توبرکلوزیس
۱۶ مرداد ۱۴۰۱آینده چقدر غم انگیزه وقتی صدای همه ماشین ها مثل همه
حس بی هویتی به آدم القا میشه😕
مازیار
۱۶ مرداد ۱۴۰۱سوخت های مصنوعی؟!
چی میگه این؟
قاطر فروش
۱۶ مرداد ۱۴۰۱شاید اتانول اینا منظورش
Si
۱۶ مرداد ۱۴۰۱الان در بزرگترین دانشگاه های دنیا در حال کشف اجزای کامل نفت هستن دانشگاه پنسیلوانیا اعلام کرده که حتی اگر تا سال 2025 کشف و شروع به ساخت بشه شاید در سال 2060 آماده استفاده بشه ولی کلا بسیار بسیار کار سختی هست. و اعلام شده به احتمال زیاد تا سال 2045 نفت تموم میشه
و من با اینکه نه فن تسلا هستم نه هیچی ولی واقعا اوضاع خیلی بده و باید ماشین های بنزینی کنار گذاشته بشن وگرنه زندگی مردم به خطر میوفته. از اون ور خیلی بده واسه ماشین ها چون الکتریکی ها لذت ماشین های الان رو ندارن ولی واقعا باید در سریع ترین زمان کنار گذاشته بشن
میتونین برای اینها هم در اینترنت سرچ بزنید
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۱۶ مرداد ۱۴۰۱سرچ بزنید نه جست و جو کنید
T
۱۶ مرداد ۱۴۰۱واقعا ماشین های الکتریکی مخصوصا پیکاپ های الکتریکی خنده دارن طرف پیکاپ میخواد باهاش بار بزنه ۱۰۰۰ کیلومتر بره اونوقت فورد پیکاپ الکتریکی بردش ۳۷۰ کیلومتره ..
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۶ مرداد ۱۴۰۱برقی به درد نمیخوره بهترین جایگزین خودرو های احتراقی خودرو های هیدروژنی هستن
IT4HA
۱۴ مهر ۱۴۰۱غرور به کمپانی لامبورگینی اجازه نمیده که روح فرچیو لامبورگینی رو زیر باتری ها و موتورهای برقی دفن کنن
اتحادیه اروپا با این کار داره الهه های زاده کمپانی لامبورگینی مثل دیابلو و مورسیه لاگو رو میکشه تقریبا همون اتفاقی که برای موستانگ افتاد (البته اینجا اتحادیه اروپا نقش نداشت) و با معرفی نسخه مک-ای برخی از طرفداران فوق تعصبی موستانگ رو دلسرد کرد.
عاشقان لامبورگینی و غرش V12 تنفس طبیعی باید منتظر غروب این خورشید درخشان باشند.