لامبورگینیهفته نامه

لامبورگینی تمراریو معرفی شد، جانشین هوراکان با 920 اسب بخار قدرت

لامبورگینی تمراریو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید با ردلاین ۱۰ هزار rpm به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است.

هرچند لامبورگینی هوراکان و پیشرانهٔ V10 دوست‌داشتنی آن کنار رفته است اما جایی برای ناراحتی نیست زیرا سوپراسپرت جدیدی از سنت آگاتا معرفی شده که ویژگی‌های چشمگیر و هیجان‌انگیزی دارد. با لامبورگینی تمراریو آشنا شوید. جانشین هوراکان یک سوپراسپرت پلاگین‌هیبریدی است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 جدید به همراه سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۹۲۰ اسب بخار قدرت است که تمراریو را ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

پیشرانهٔ V8 تمراریو به‌طور کامل و از ابتدا توسط لامبورگینی ساخته شده است. این پیشرانه کاملاً جدید از نوع Hot V با زاویهٔ ۹۰ درجه و میل‌لنگ تخت است و توربوشارژرهای آن حداکثر ۳۶ psi بوست تولید می‌کنند. این پیشرانه به لطف ویژگی‌هایی مثل سرسیلندرهای آلیاژی آلومینیومی ریخته‌گری شده و شاتون‌های تیتانیومی، می‌تواند تا ۱۰ هزار rpm دور بگیرد. این اولین موتور در خودرویی جاده‌ای محسوب می‌شود که می‌تواند به چنین دور فوق‌العاده‌ای برسد. این پیشرانه به‌تنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

سه موتور الکتریکی شار محوری روغن خنک هم این پیشرانهٔ V8 جدید را همراهی می‌کنند. یکی از این موتورها در عقب بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و دو موتور دیگر هم در جلو نصب شده و هرکدام با ۸۲ اسب بخار قدرت، به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهند تا سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم کنند. البته لامبورگینی برای سوپراسپرت جدید خود یک حالت دریفت را هم در نظر گرفته است که گشتاور را در سه سطح مختلف به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

موتورهای الکتریکی تمراریو توسط یک پکیج باطری ۳.۸ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند که با شارژر معمولی AC با ظرفیت حداکثر ۷ کیلووات شارژ آن‌ها ۳۰ دقیقه زمان می‌برد اما امکان شارژ این باطری توسط سیستم احیای انرژی ترمزها و پیشرانهٔ V8 هم در کمتر از شش دقیقه وجود خواهد داشت. سوپراسپرت جدید لامبورگینی از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم برخوردار است که در این حالت صرفاً از موتورهای الکتریکی جلو استفاده می‌کند و حداکثر ۱۹۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت اما لامبورگینی فعلاً میزان مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی را اعلام نکرده است. برای تمراریو حالات رانندگی دیگری هم در نظر گرفته شده که حداکثر قدرت ۹۲۰ اسب بخاری فقط در حالت‌های اسپرت و کورسا ارائه می‌شود.

تمراریو در ظاهر شبیه ترکیبی از روئلتو و هوراکان به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو حتی از هوراکان هم باریک‌تر هستند و درست زیر آن‌ها چراغ‌های شش‌ضلعی LED در طرفین سپر خودنمایی می‌کنند. در قسمت جانبی خودرو، ورودی‌های هوای بزرگی در جلوی چرخ‌های عقب به چشم می‌خورند که با رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی همراه است. این رینگ‌ها در نمونه‌های فورج‌کاری شده یا فیبر کربنی قابل انتخاب خواهند بود. در تمراریو داون‌فورس هم تا ۱۰۳ درصد نسبت به هوراکان اوو افزایش پیدا کرده است.

برای این سوپرکار جدید پکیجی بنام آلجریتا هم قابل سفارش است که با ویژگی‌هایی مثل بال عقب بزرگ‌تر، سپرهای منحصربه‌فرد، رینگ‌های فیبر کربنی، شیشه‌های جانبی از پلی کربنات و استفادهٔ گسترده از پلیمر تقویت‌شده با فیبر کربن در قسمت‌هایی مثل پانل‌های زیر بدنه، دیفیوزر، قاب آینه‌های جانبی و رکاب‌ها، باعث افزایش ۱۵۸ درصد داون‌فورس نسبت به هوراکان اوو و کاهش ۲۵ کیلوگرمی وزن نسبت به تمراریوی معمولی می‌شود. با این پکیج، وزن خشک خودرو از ۱۷۱۵ کیلوگرم به ۱۶۹۰ کیلوگرم می‌رسد.

زیر پوست تمراریو شاسی سبک‌وزن جدیدی قرار گرفته که بجای ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن شاسی هوراکان، تماماً از آلومینیوم ساخته شده است. این ویژگی باعث کاهش ۵۰ درصدی استفاده از متریال، کاهش ۸۰ درصدی اتصالات جوشکاری شده و افزایش ۲۰ درصدی استحکام پیچشی می‌شود. در داخل این سوپراسپرت هم شاهد فضایی شبیه کاکپیت هواپیما هستیم که پر از عناصر شش‌ضلعی است. فضای سر در اینجا نسبت به هوراکان ۳۳ میلی‌متر و فضای پا ۴۶ میلی‌متر افزایش پیدا کرده و به گفتهٔ لامبورگینی، یک بسکتبالیست ۲ متری NBA هم می‌تواند در داخل تمراریو با کلاه ایمنی بنشیند. یک نمایشگر لمسی عمودی ۸.۴ اینچی در میانهٔ داشبورد، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۹.۱ اینچی برای سرنشین جلو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی سوپراسپرت جدید سنت آگاتا هستند.

لامبورگینی فعلاً قیمت تمراریو را اعلام نکرده است اما ازآنجایی‌که قیمت هوراکان اوو در آمریکا از حدود ۳۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود، برای جانشین آن باید انتظار قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار دلار را داشته باشیم. سوپراسپرت جدید لامبورگینی اواخر امسال یا اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸۳ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1899 ديدگاه)

    4 لیتر ده سیلندر چرا باید دور موتور رو 10000 تا باشه با 36 بار فشار بوست واقعا اعداد افتضاحه
    اگه طبق گفته 920 تا قدرت داره در جمیع جهات نگاه کنید هیچ چیز خاص و جالبی ارائه نکرده
    ولی طبق جمع کردن اعداد که روهم میشن 1114 قابل قبوله
    ولی باز هم موتور بنزینی پر استهلاکه
    هر چند کسی با لامبو زیاد راه نمیره

    موافقم 3
    مخالفم 18
    1. Farhot

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      چهار لیتر هشت سیلندر

      موافقم 19
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1899 ديدگاه)

        طبق ذهنیت هوراکان نوشتم ده ولی برا 8 هم زیاده باید زیر 8000 میبود یا چه لزومی داره تراکم هوا در حد بمب باشه مگه جنگه 36 بار واقعا خیلی زیاده
        هر چند به نظرمن اعداد خیلی اشتباه دارن هم تو اعداد برق و جمع اعداد و شاید بعدا اصلاح بشن
        ولی با این مشخصات فعلی نسبت به تمام ساخته های لامبو و گذشته خوب نیست

        موافقم 4
        مخالفم 17
        1. Mr wrong

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (255 ديدگاه)

          گنده شون برا شکار sf90 اومد ،296 شکارش کرد
          اینکه رقیب 296
          ولی بنظر ازون یکی تر و فرز تره.ببینم چیکار میکنه

          موافقم 17
          مخالفم 5
        2. Mohammad hasan

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (131 ديدگاه)

          اشتباه دیگه گفته اولین موتور جاده ای دور بالا
          در حالی که موتور لکسوس ال اف ای تا ۱۱۰۰۰ دور رو با کمترین زمان ممکن بدست می آورد…که ال اف ای رو مجبور شدن دور سنج دیجیتالی استفاده کنن تا دور سنج از خود موتور عقب نمونه

          موافقم 16
          مخالفم 2
        3. Ali

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (73 ديدگاه)

          من از سمت مهندسان لامبورگینی از شما عذر میخوام دوسته عزیز.

          موافقم 11
          مخالفم 3
        4. مهندس

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بار نیست پوند بر اینچ مربع

          موافقم 13
        5. net

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3287 ديدگاه)

          در این ماشین کمتر از خطوط تیز استفاده کرده نسبت به لامبورگینی های دیگر. چراغ ۶ ضلعی زیر چراغ جلو بد هست. اگزوز بالا قرار گرفته بد هست اگر ۴ اگزوز خاکستری دایره ای زیر سپر در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد. رینگ گلبرگی بد هست

          موافقم 4
          مخالفم 10
        6. فیات مولتیپلا

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          آقای محمد حسن کجای دور موتور LFA
          ۱۱ هزاره؟ یکم تحقیق کنید یکی هم نمیدونه لایکت میکنه

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. car lover

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (972 ديدگاه)

        منو یاد پیشرانه اوروس انداخت

    2. javad-bmw

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (197 ديدگاه)

      من از شما معذرت میخوام که لامبورگینی با اونه همه مهمندس یه موتور رو از صفر توسعه داده تا به این اعداد (به قول شما افتضاح) برسه.
      همه چی اعداد نیست حسن جان

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. MehdiTurbo

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2255 ديدگاه)

        تو فقط کابین نسل قبل ببین

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. car lover

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (972 ديدگاه)

        موافقم مهدی، خودروسازی رو به افول رفته. تمام کمپانیها💔💔
        خودروهای برقی هم که دیگه تیر خلاصه

    3. رضا

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      اگر اینطوری باشه پس موتور فرمول یک افتضاح پلاسه؟!؟

  2. MasouD

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    وای از روزی که درگ تمراریو و 296 و zr1 بیاد
    و وااااای از روزی که تایم پیست هاشون بیاد
    امیدوارم GT2RS هم برسه

    موافقم 16
    مخالفم 1
  3. Farhot

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    نظر دوستان محترمه ولی بنظر بنده از دیدگاه طراحی حرکت رو به جلویی محسوب نمیشه و برای پنج سال آینده خیلی نمیتونه جذاب باشه بین رقبا
    به هرحال طراحی سلیقه ای هستش اما المانهای طراحی برای آینده نیست و صرفا برای امسال خوبه

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. Ali

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      سالایی که صنعت خودروسازی پشت سر گذاشته کلا عجیب بوده.
      از سمتی بیشتر خودروسازا از لحاظ طراحی رو به پسرفت بودن.
      از ی سمتی قوانین آلایندگی درون سوزا رو کوچیک و کوچیکتر کرد.
      از سمتی چین همونطور که داره کلی کلی انواع اجناس مختلف رو میریزه تو بازار
      شروع به ساخت روزی ی مدل خودرو کرد.
      چه خبرتونه مگه جنگه😂

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. MehdiTurbo

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2255 ديدگاه)

      رو به جلو که حساب نمیشه هیچ
      هیچ جذابیتیم نسبت به هوراکان نداره یه پسرفت کاملا زیاد
      اصلا اون کابین خلبانی لامبو کجا این کابین مک لارنی کجا
      بیرونشم که هیچ شباهتی به اون خشونت و گاو خشمگین لامبو نداره ناز سوسول شده
      دیگه لامبو جذابیت نداره کاش نسلای قبل صفر کیلومتر تولید میشدند فقط زیباست ولی هیچ جذابیت نسل قبل نداره
      حیف لامبو بود
      بعضی ماشینا اصلا نباید تغییر میکردند

      موافقم 4
      مخالفم 2
    3. وی

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (361 ديدگاه)

      موافقم
      تنها نکته ایش که جدید و جذابه ردلاین 10000 هست و صدای موتور هم به عنوان یه توربو دار جذابه
      ولی طراحیش واقعا خوب نیست مثل اینه که سه کمپانی ساخت اسباب بازی یخواد در مقیاس خیلی کوچیک یه لامبورگینی بسازه یا بقپل دوستمون مثل لامبو تو بازی های با گرافیک پایین
      296 برام خیلی جذاب تره

  4. پوریا چالس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    وایی لعنت بهت لامبو چرا این ماشین اینقدر لوکس و خفن هست فک کن با این ماشین تو لندن هوایی بارونی دور دور کنی یه بعدش فقط بشینی نگاه کنی بهش https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Lamborghini-Temerario-8-1.jpghttps://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/lamborghini-temerario-2.jpghttps://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Lamborghini-Temerario-2-1.jpg

    موافقم 9
    مخالفم 4
  5. Mohammad88

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اولا صد درصد از ۲۹۶ بهتره
    آخه مگه میشه به سوپرکار شیش سیلندر گفت سوپر کار
    دوم اصلا بگیم فراری سریع تره خداییش میشه قیافه ی تمراریو رو با ۲۹۶ مقایسه کرد بنظرم جز زشت ترین فراری های تاریخ هست
    سوم لامبورگینی سرعت و پرفورمنس هیچ وقت الویت نبوده براش خدایی تو فضا های مجازی میلیاردر ها بیش تر لامبورگینی می ذارن یا فراری
    لامبورگینی دنبال طرفداره دنبال رویایی بودنه دنبال پوسترش روی دیوار جوونا
    تا چشم هرچی فراری فن در بیاد

    موافقم 12
    مخالفم 14
    1. Dino

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فراری حتی ۴ سیلندر هم بزنه بازم سوپرکار تلقی میشه
      این کلمه‌ی سوپرکار نیست که فراری رو تعریف میکنه
      این فراریه که کلمه‌ی سوپرکار رو توصیف میکنه

      اون اینستا و فضای مجازی برای لامبو فنا و نوجوونایی که مثل خودت تازه دارن سیبیل در میارن و یه شب درمیون میزنن به جدول
      سکوی مسابقات و کوهی از اعتبار و بالاترین سطح موتوراسپرت هم برای فراری ‌

      موافقم 13
      مخالفم 12
      1. Hamidreza

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (328 ديدگاه)

        تو درست میگی…
        اولین خوردی موتور وسط جاده ای و اولین خودروی سوپراسپرت جاده ای توسط لامبورگینی ساخته شده بعد سوپراسپرت یعنی فراری…
        در بی نقص بودن فراری هیچ شکی نیست ولی لامبو بیشتر از فراری نباشه کمترم نیست
        همیشه گفتم الانم میگم، درگ هیچوقت ملاک بهتر بودن ماشین نیست!

        موافقم 7
        مخالفم 12
        1. mf1

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (484 ديدگاه)

          لامبو نه حتی در حد فراری نبود در حد پورشه و مکلارن هم نبود حداقل توی پیست
          تنها نقاط مثبت لامبو طراحی ظاهری و موتور تنفس طبیعیش بود

          موافقم 14
          مخالفم 10
    2. hosen

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (265 ديدگاه)

      تعصب میچکه از کامنتت
      قیافه که سلیقه ایه بعدشم خوبه خودت میدونی ماشین های لامبو بیشتر جنبه نمایش و تخلیه عقده یسری ادم های تازه به دوران رسیده رو دارن
      تو بحث پرفورمنس هم سالیان ساله که به فراری قافیه رو باختن

      موافقم 17
      مخالفم 7
      1. Ali

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (73 ديدگاه)

        هر وقت حرف از پورشه میاد وسط یاده فریادای مت واتسون میوفتم سره باخت به ۹۱۱ توربو اس😂😂
        خداروشکر sf90 و رئولتو روی ۹۱۱ رو کم کردن چون حاله منم خراب میشد لامبورگینی و فراری تو درگ پشته پورشه بمونن.
        ولی وای به حاله روزی که پورشه بخواد ی ۹۱۱ با ۱۰۰۰ اسب بزنه😂😂

      2. Arshia m3csl

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        لامبورگینی فقط واسه شواف اینستاگرام و نمایشه وگرنه نه مثل gt3 rs پورشه سواری خالص و اسپرتی داره نه مثل فراری شاهکار هنریه و با اصل و نصب نه مثل مکلارن خوش قیمت و قوی و هندلینگ عالیه

    3. HamiD

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2458 ديدگاه)

      دوست عزیز سالهاست اشک طرفداران لامبو ( به دلیل عدم تولید خودرویی برای رقابت با محصولات فراری ) در اومده.
      پس برو سراغ پوستر چسبوندنت.

      موافقم 9
      مخالفم 4
    4. Ali

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      قیافه ی 911 gt2 rs که با همون ۶ سیلندر هم تو درگ هم تو پیست پرفورمنسه بهتری از کله خاندانه لامبورگینی داشته.
      البته که استثنا الان رئولتو درگو میبره ولی بازم تو پیست در حدش نیست

      موافقم 2
      مخالفم 4
    5. Ali

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      محمد جان وقتی کلمه ی سوپر اسپرت میاد وسط
      چیزی که بیشترین اهمیت رو داره همین چیزاییه که شما میگی واسه لامبورگینی اولویت نبوده.
      این ینی چی، ینی پرفورمنس بیشتر از هر چیزی برای ی سوپراسپرت لازمه
      همونطور که راحتی و امنیت بیشتر از هر چیزی برای ی سدانه خانواده لازمه
      البته که من خودم هم لامبورگینی هم فراری رو به ی اندازه دوست دارم چون هرکدوم از ی لحاظ منحصر به فرده
      ولی تجربه نشون داده که یک rs gt2 ۹۱۱ از اونتادور به عنوان ی سوپر اسپرت کارشو بهتر انجام میده.
      ولی در واقعیت کسی که ۹۱۱ میخره قرار نیست تو پیست پوزه ی لامبورگینی رو بزنه زمین و این به معنیه بدیه لامبورگینی نیست بلکه برعکس
      کسی که ی سوپر اسپرت میخواد بیشتر از پرفورمنس که توی خیابون به هیچ دردی نمیخوره
      حالت و سر و صدایی که لامبورگینی داره واسه کسی که بخواد ی سوپر اسپرت داشته باشه خیلی بیشتر بدردش میخوره چون در ظاهر به بهترین شکل یک سوپر اسپورته تمام عیاره.

      موافقم 3
      مخالفم 2
    6. JaMsHiD_R1988

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2320 ديدگاه)

      پولدارا آئودی Q8 تحت عنوان اوروس می‌ره تو پاچشون بعدشم به به چه چه میکنن میگن چه لامبورگینی اسپرت و خفنی در حالی که ذاتش با فولکس واگن توارگ یکیه

      لامبورگینی درسته خوبه و سوپر اسپرت می‌زنه
      ولی فراری انبوهی از تکنولوژیه . اونه که پیشرو هست
      نام فراری با موتور اسپرت عجین شده
      از لمانز گرفته تا فرمول یک و رالی
      همین استراتوس افسانه ی رالی . موتورش فراریه

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. Arshia m3csl

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        ائودی rs q8 تازه قشنگتر از اوروسه و ائودی rs q8 برای کیت بدنه انداختن با حال تره

    7. علی

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (759 ديدگاه)

      رکورد نوربرینگ. لامبو هوراکان
      رکورد نوربرینگ لامبو اونتادور
      سریع ترین شاسی بلند تاریخ موقع معرفی اوروس
      پس این پرفورمنس نیس پس چی هست
      یدونه فراری نام ببر که رکورد دار پیست نوربرینگ باشه

      موافقم 4
      مخالفم 4
  6. کارلوس کاستاندا

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    یک سوال مهم اینجا باید مطرح بشه
    چه چیز جدیدی داره و چرا این خودرو ساخته شده
    کاملا گیج کننده است فقط گفتن بذار یه چی تولید کنیم بگیم این جانشین اوراکانه

    موافقم 8
    مخالفم 7
  7. کارلوس کاستاندا

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    احتمالا فقط تو ایران و کاربرای پدال ازش استقبال میکنن و تعریف میدن اما در اصل هیچ نقطه ی مثبتی نداره

    موافقم 7
    مخالفم 9
  8. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    به نظر من اگر از روش شورولت استفاده میکردند بهتر بود.حداقل دو مدل معرفی میکردن اول نسخه فقط درون سوز اونم فقط دف عقب مثل zo6 و بعدش همین نسخه.در مجموع خوبه ولی اینجاست که عظمت کار شوی با کوروت معلوم میشه.

    موافقم 5
    مخالفم 10
  9. امیر کریمی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این دیگه ی چیز دیگست واقعا خشگله و فقط هم همین رنگه سرمه ای واقعا بهترینه

    موافقم 5
    مخالفم 6
  10. Dark Knight

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (569 ديدگاه)

    یه شاهکار به تمام معنی که باید زود تر معرفی میشد ، فقط ۹۰ اسب از روئلتو قدرت کمتری داره در حالی که به خاطر بدنه و ساختار آلمینیومی خیلی سبک تر از برادر بزرگ تر خواهد بود و اون رد لاین ۱۰۰۰۰ rpm هم که واقعا دیوانه کننده هست 🔥

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. علی

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (759 ديدگاه)

      یه شاهکار بتمام هست فاتح نوربرینگ دوباره برگشته صفرتاصد این جواهر با مهندسی دقیق اومده

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. 🏆Lamborghini🏆

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (163 ديدگاه)

    نه تمراریو و نه روئلتو نمیتونن داخل درگ حریفاشون رو ببرن داخل پیست رو نمیدونم
    اما اگر نسخه روئلتو SVJ و نسخه تمراریو پورفورماته بیاد قطعاً فراری رو لوله میکنن چه تو پیست چه تو درگ

    موافقم 10
    مخالفم 6
  12. علی جردن

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1869 ديدگاه)

    ظاهر زیبا باطن کثیف

    آخه لامبورگینی ۸ سیلندر ؟؟؟ مگه موستانگه یا کامارو اح

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. nikan

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (98 ديدگاه)

      مگه هر ۸ سیلندری ماسل کاره؟ فراری این همه شاهکار V8 داره از F40 و ۴۵۸ تا Sf90. تنها شباهت این موتور به ۸ سیلندرای آمریکایی فقط آرایش سیلندره. میل لنگ تخت تویین توربو ۱۰۰۰۰ RPM چه شباهتی داره به میل لنگ صلیبی های آمریکایی؟

      موافقم 11
  13. O

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/lamborghini-temerario-6.jpg

    اگه اون آرم لامبورگینی نبود میگفتم باز یه سوپر کار تولید محدوده …

    موافقم 4
    مخالفم 3
  14. کاوه

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    نکات ریز خیلی زیادی داره ماشین.اول اینکه اعداد و ارقام نمیخونه.میگه موتور بنزینی ۸۰۰ اسب میده موتور عقب برقی ۱۵۰ اسب دو تا موتور برقی جلو هم هر کدوم ۸۰ اسب‌.اینا روی هم میشن ۱۲۰۰ اسب چطور حساب کردن که شده ۹۲۰ تا؟؟؟؟؟اگه قرار هم باشه باهم کار نکن چه دلیلی وجود داره که ۳ تا موتور برقی بذارن روش که جز سنگین تر کردن ماشین هیچ خاصیتی نداره؟؟؟؟؟اینی که توی متن گفته شده باید ۱۲۰۰ اسب داشته باشه که البته نداره چون طبیعتا نمیشه از روئلتو قوی تر باشه.یا اعداد اشتباه ان.بعدش توربو ۳۶ psi?????مگه میشه همچین چیزی؟ماشین افتر مارکتیه مگه؟مردم میان مثلا سوپرای قدیمی میگیرن و توربو فشار بالا میندازن که قدرت اش بره بالا ولی این قدرت بالا باعث دوام خییییییییلی کمتر موتور میشه.برای همین روی موتور کارخونه ای هیچ برندی همچین فشار توربویی نمیندازه رو موتور.پدر موتور در میاد.واقعا نمیشه یه ۳۶psi.باطریشم خیییییییلی ضعیفه باطری ۳ کیلو واتی مسخره است وجود داشتنش.تو سه تا موتور گذاشتی بعد باطری ۳ کیلو واتی گذاشتی؟اصلا منطقی نیست.درسته که این موتور برقی بیشتر هدفش جبران تاخیر توربو و شتاب اولیه بالاست و کاربرد دیگه نداره بخاطر باطری خیلی ضعیفش ولی همین کاربرد رو میشد با یه موتور برقی هم گرفت و واقعا نیازی به ۳ تا نبود.نه تنها اون دوتای دیگه اضافه ان که فقط باعث سنگین شدن ماشین و در نتیجه پایین اومدن لذت رانندگی میشه.هرچند اگه موتور بنزینی ۸۰۰ اسب باشه کل قسمت برقی و باطری ۳ کیلیو واتی اضافه است و اگه نبود خیلی ماشین بهتری بود ولی انگار سر قضیه برقی سازی و فشاری که روی برندهاست برای برقی و هیبریدی کردن این موتور و باطری رو اضافه کردن وگرنه در عمل به هییییییچ دردی نمیخوره و تازه بخاطر وزن سنگین ماشین رو هم خراب کرده.طراحی هم از نمای بغل و کابین واقعا فوق العاده است.خیلی تناسب داره کاملا برخلاف روئلتو که اصلا تناسب نداره.نمای جلو و عقب ولی خیلی جذاب نیست.اون طراحی چراغهاش اصلا به ماشین نمیاد.کاش میشد از طراحی چراغهای اونتادور استفاده کرد خیییییییلی جذاب میشد اینطوری.اینکه لاستیک ها هم بیرونن هم عجیب از کار دراومده خواستن یه حرکت خفن بزنن با بیرون نگه داشتن لاستیک های عقب ولی من شخصا نپسندیدم.خلاصه اینکه نه روئلتو نه این خیلی برای من جذاب نیستن.لامبو فقط اونتادور با اون موتور تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر و صدا و طراحی بینظیرش.اونتادور کاملا بی نقص و کامل بود.اینقدر خوب بود که حس میکنم حتی خود لامبو هم دیگه نمیتونه ماشینی به عظمت اونتادور بسازه!!!قطعا اینکه برندش لامبورگینیه براش کافیه و میفروشه خوب هم میفروشه.اینقدر ادم پولدار ریخته تو دنیا که هدفشون از ماشین خریدن اینه که اخرین مدل لامبورگینی و فراری رو بخرن و دیگه باقی چیزا براشون مهم نیست ولی عشق ماشین باید باشی که متوجه افت شدید لامبو از اونتادور به روئلتو و تمتاریو بشی

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. Cert

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (139 ديدگاه)

      اگر یک موتور الکتریکی کمتر داشت بهتر بود
      در نامی جلوی آن هم از نوار های رولتو استفاده نشده است

  15. 🏆Lamborghini🏆

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (163 ديدگاه)

    خطاب به حسن
    «تو پرفورمس سالیان سال به فراری باخته »
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 همون فراری 296 نتونست حریف پورفورماته داخل پیست نوبررینگ بشه

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. B

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (754 ديدگاه)

      فراری کی تایم پیست داده ؟
      هنوزم متوجه نیستین تایم نوربرگ برای هیچ خودروسازی نصف آلمانی ها هم معنی نداره ؟
      فولکسم که مالک این پیسته و نوربرگ براش حیثیتیه هرکاری میکنه که خودش اول باشه
      تو مسابقات موتور اسپرت لامبو چیکار میکنه ؟ 🤣
      متاسفم که واقعیت انقدر دردناکه 😉

      موافقم 5
      مخالفم 4
  16. MADE IN USA

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خب بازم لامبو ترکونده
    ولی منتظر انجین v۱۰بودم حیف شد
    ولی بازم خوبه
    ولی احساس میکنم اعداد و ارقام اشتباهه
    ۳۶psiیخورده زیاد نیست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. R

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    خب انتظار میره با این اوصاف ۲۹۶ رو لوله کنه و با اس اف ۹۰ سرشاخ بشه
    ریوولتو که به خاطر تتفس طبیعی بودن و حجم زیاد انجین و وزن زیاد نتونست

    موافقم 5
    مخالفم 4
  18. R

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    داخلش که همون ریوولتوعه چرا اینجوری کردن
    ظاهر بیرونیشم چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  19. مهدی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1696 ديدگاه)

    به شخصه احساس میکنم ظاهر بالغ تری داره و من بیشتر میپسندم نسبت به بقیه لامبوها. در مورد مشخصات فنی و پرفورمنس هم احتمالا هم لول و یا حتی سریعتر باشه نسبت به روئلتو

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. مجید

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    به امید نسخه سوپر ولوچه روولتو و پرفورمانته تمراریو برای شکوندن رکورد‌های جدید تو نوربرگرین

    اگه دوستان فکر میکنن ماشین دیگری هست که بتونه مچ این نسل رو بخوابونه باید تو نوربرگرین عیارشون سنجیده بشه نه مسیر صاف یا مسیرهای کوتاه.

  21. car lover

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (972 ديدگاه)

    انتقادات درباره این ماشین و مخصوصا موتورش خیلی زیاده، اما بگذارید من هم بعنوان یک طرفدار خودرو نظر خودم رو در این باره رک و راست بگم: چرا لامبورگینی هزینه و مشکلات و زحمت ساخت یک موتور کاملا جدید را به جون خریده؟ برای چه هدفی؟ اگر بحث قدرت بود که رو همون موتور 10 سیلندر قبلی دوتا توربو میذاشتن بالای 1000 اسب قدرت میداد. درست مثل کاری که کوروت کرد! کم کردن حجم موتور، استفاده از موتورهای الکتریکی، بوست توربو 36 و ردلاین 10000 چیزی جز استهلاک و نابودی در کوتاه مدت در پی نخواهد داشت. بشخصه معتقدم هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداشته.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  22. C R A Z Y

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برین هوا با چون خودتونو بزنین زمین فایده نداره
    این است لامبورگینی ♥️

    موافقم 2
    مخالفم 1
  23. علی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (759 ديدگاه)

    دشمنان لامبو. خودتونو جر ندید. این موتور از مدل مسابقه ای sc63 الهام گرفته مدل جاده ای هست واسه کوبیدن. پیست ها و جاده ها
    پادشاه لامبورگینی جولوس کرده به تماشا بشینید و خودتون ببینید لایق تاج کی هست
    این موتور یه جواهر بی‌همتاست برید تحقیق کنید

    موافقم 7
    مخالفم 1
  24. MOHAMMAD 88

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عزیزان فراری دوست ممنون از نظراتون درست میگید لامبورگینی در پرفورمنس به فراری نمیرسه
    اما نه به فرمول ۱ کار دارم چون ربطی نداره بخاطر اینکه ارزش فراری بعنوان هم ی خودرو ساز هم ی شرکت تجاری بزرگ خیلی بیشتره
    ولی دوستان خودتون همیشه عاشق موتور های بزرگ و با تعداد سیلندر بیشتر هستید اما به حرف من خرده میگیرید من از فراری بدم نمیاد ولی باید قبول کنیم خودرو سازی ها همه با توجه به این زمانه‌ی نحس دارن پس رفت می کنن اما
    خدایی شما ها خودتون می تونید ۲۹۶ رو با قبلی‌اش مقایسه کنید اون هم تو هم طراحی موتور هم طراحی ظاهری خیلی پسرفت داشته

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. MOHAMMAD 88

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم به عنوان ی لامبو فن عاشق فراری ۸۱۲ و لافراری و انزو هم هستم ولی میگم فراری هم مثل قبلش نیست عمرا
    آخه واقعا میشه داخل روما و ۲۹۶ و پروسانگوئه روح اون اسب ایتالیایی رو دید ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. BMW

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    آبیش خوشگله

  27. پوریا چالش

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    https://www.instagram.com/reel/C-vNQJOvhaJ/?igsh=MTc4a3p5djNwa3Vhcw==این لینگ بزنید یه ویدئو جدید از روئلتو هست لذت ببرین برا دوستان ک میگن لامبورگینی پسررفت کرده با روئلتو

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. پوریاچالش

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (304 ديدگاه)

      یک ماشین بگید ک تو سال 2024معرفی شده باشه و همچین صدایی نابی داشته باشه اصالت خریدنی نیس

      موافقم 2
      مخالفم 1
  28. محمد صدرا حسینی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا که لامبورگینی باید برای جانشین لامبورگینی اوراکان (تمراریو) همون موتور 10 سیلندری رو روش قدار میداد
    ولی با اوراکان بیشتر حال کردم

  29. علی

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (759 ديدگاه)

    خدااااا چه طرح خیال انگیز و دیدنی داره. از عقب افسانه ای هست برآمدگی کنار اگزوز. چراغ ها نمای عقب واقعا ستودنی هست. از جلو شبیه مار آناکوندا سبز خطرناک بنظر میاد از بغل بدنه ای هماهنگ تماشایی

  30. پارسا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داشتم نظرات می‌خوندم بعد یادم افتاد تو ایرانیم 🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا