لامبورگینیهفته نامه

لامبورگینی تمراریو معرفی شد، جانشین هوراکان با 920 اسب بخار قدرت

لامبورگینی تمراریو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید با ردلاین ۱۰ هزار rpm به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است.

هرچند لامبورگینی هوراکان و پیشرانهٔ V10 دوست‌داشتنی آن کنار رفته است اما جایی برای ناراحتی نیست زیرا سوپراسپرت جدیدی از سنت آگاتا معرفی شده که ویژگی‌های چشمگیر و هیجان‌انگیزی دارد. با لامبورگینی تمراریو آشنا شوید. جانشین هوراکان یک سوپراسپرت پلاگین‌هیبریدی است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 جدید به همراه سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۹۲۰ اسب بخار قدرت است که تمراریو را ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

پیشرانهٔ V8 تمراریو به‌طور کامل و از ابتدا توسط لامبورگینی ساخته شده است. این پیشرانه کاملاً جدید از نوع Hot V با زاویهٔ ۹۰ درجه و میل‌لنگ تخت است و توربوشارژرهای آن حداکثر ۳۶ psi بوست تولید می‌کنند. این پیشرانه به لطف ویژگی‌هایی مثل سرسیلندرهای آلیاژی آلومینیومی ریخته‌گری شده و شاتون‌های تیتانیومی، می‌تواند تا ۱۰ هزار rpm دور بگیرد. این اولین موتور در خودرویی جاده‌ای محسوب می‌شود که می‌تواند به چنین دور فوق‌العاده‌ای برسد. این پیشرانه به‌تنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

سه موتور الکتریکی شار محوری روغن خنک هم این پیشرانهٔ V8 جدید را همراهی می‌کنند. یکی از این موتورها در عقب بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و دو موتور دیگر هم در جلو نصب شده و هرکدام با ۸۲ اسب بخار قدرت، به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهند تا سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم کنند. البته لامبورگینی برای سوپراسپرت جدید خود یک حالت دریفت را هم در نظر گرفته است که گشتاور را در سه سطح مختلف به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

موتورهای الکتریکی تمراریو توسط یک پکیج باطری ۳.۸ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند که با شارژر معمولی AC با ظرفیت حداکثر ۷ کیلووات شارژ آن‌ها ۳۰ دقیقه زمان می‌برد اما امکان شارژ این باطری توسط سیستم احیای انرژی ترمزها و پیشرانهٔ V8 هم در کمتر از شش دقیقه وجود خواهد داشت. سوپراسپرت جدید لامبورگینی از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم برخوردار است که در این حالت صرفاً از موتورهای الکتریکی جلو استفاده می‌کند و حداکثر ۱۹۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت اما لامبورگینی فعلاً میزان مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی را اعلام نکرده است. برای تمراریو حالات رانندگی دیگری هم در نظر گرفته شده که حداکثر قدرت ۹۲۰ اسب بخاری فقط در حالت‌های اسپرت و کورسا ارائه می‌شود.

تمراریو در ظاهر شبیه ترکیبی از روئلتو و هوراکان به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو حتی از هوراکان هم باریک‌تر هستند و درست زیر آن‌ها چراغ‌های شش‌ضلعی LED در طرفین سپر خودنمایی می‌کنند. در قسمت جانبی خودرو، ورودی‌های هوای بزرگی در جلوی چرخ‌های عقب به چشم می‌خورند که با رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی همراه است. این رینگ‌ها در نمونه‌های فورج‌کاری شده یا فیبر کربنی قابل انتخاب خواهند بود. در تمراریو داون‌فورس هم تا ۱۰۳ درصد نسبت به هوراکان اوو افزایش پیدا کرده است.

برای این سوپرکار جدید پکیجی بنام آلجریتا هم قابل سفارش است که با ویژگی‌هایی مثل بال عقب بزرگ‌تر، سپرهای منحصربه‌فرد، رینگ‌های فیبر کربنی، شیشه‌های جانبی از پلی کربنات و استفادهٔ گسترده از پلیمر تقویت‌شده با فیبر کربن در قسمت‌هایی مثل پانل‌های زیر بدنه، دیفیوزر، قاب آینه‌های جانبی و رکاب‌ها، باعث افزایش ۱۵۸ درصد داون‌فورس نسبت به هوراکان اوو و کاهش ۲۵ کیلوگرمی وزن نسبت به تمراریوی معمولی می‌شود. با این پکیج، وزن خشک خودرو از ۱۷۱۵ کیلوگرم به ۱۶۹۰ کیلوگرم می‌رسد.

زیر پوست تمراریو شاسی سبک‌وزن جدیدی قرار گرفته که بجای ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن شاسی هوراکان، تماماً از آلومینیوم ساخته شده است. این ویژگی باعث کاهش ۵۰ درصدی استفاده از متریال، کاهش ۸۰ درصدی اتصالات جوشکاری شده و افزایش ۲۰ درصدی استحکام پیچشی می‌شود. در داخل این سوپراسپرت هم شاهد فضایی شبیه کاکپیت هواپیما هستیم که پر از عناصر شش‌ضلعی است. فضای سر در اینجا نسبت به هوراکان ۳۳ میلی‌متر و فضای پا ۴۶ میلی‌متر افزایش پیدا کرده و به گفتهٔ لامبورگینی، یک بسکتبالیست ۲ متری NBA هم می‌تواند در داخل تمراریو با کلاه ایمنی بنشیند. یک نمایشگر لمسی عمودی ۸.۴ اینچی در میانهٔ داشبورد، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۹.۱ اینچی برای سرنشین جلو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی سوپراسپرت جدید سنت آگاتا هستند.

لامبورگینی فعلاً قیمت تمراریو را اعلام نکرده است اما ازآنجایی‌که قیمت هوراکان اوو در آمریکا از حدود ۳۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود، برای جانشین آن باید انتظار قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار دلار را داشته باشیم. سوپراسپرت جدید لامبورگینی اواخر امسال یا اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸۴ دیدگاه‌ها

  1. Saeed farshchian

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    زیباست
    میتونست بهترم باشه

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. SMS

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      خداروشکر زیباست
      جالبه که لامبورگینی از هیبرید به اندازه کم و خفیف استفاده می کند
      هنوز عین هوراکانه

      موافقم 14
      مخالفم 6
      1. Farhot

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (40 ديدگاه)

        نظر دوستان محترمه ولی بنظر بنده از دیدگاه طرای حرکت رو به جلویی محسوب نمیشه و برای پنج سال آینده خیلی نمیتونه جذاب باشه بین رقبا
        به هرحال طراحی سلیقه ای هستش اما المانهای طراحی برای آینده نیست و صرفا برای امسال خوبه

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. Farhot

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (40 ديدگاه)

        میخواستم نظرمو بنویسم که خورد رو پاسخ نظر شما شرمنده

    2. F134

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      «فراری» ترین لامبوی تاریخ

      موافقم 7
      مخالفم 14
    3. froG-driVer

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      به بخش اوج زندگی میرسیم…
      بالاخره رسمی شد…
      عَعَعَعَعَعَعَ…
      خداااااااا…
      سکوت کامل،ناگهان`تمراریو معرفی شد`،همهمه به پا می افتند…

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4387 ديدگاه)

        به نظرم میتونست یا موتور برقی قدرت بیشتری بگیره و 1000 تارو رد کنه، ولی خیلی برام جذابه زودتر همه پرچمدارشون و بدن و بریم سراغ درگ و پیست

        موافقم 10
    4. ممد ژانگولر

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      لامبو کارش درسته . از طرف انجمن هواداران پوستر لامبورگینی دوستان 🙌

      موافقم 10
      مخالفم 5
    5. سهیل

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      به نظرم طراحیش کمی متفاوت و منطقی تر شده. از اون طراحی های چرند و بچه گانه قبلی فاصله گرفته و پخته تر شده.
      کم کم میشه با فراری مقایسش کرد. البته فقط مقایسه. وگرنه مثل اسباب بازی در مقابل اسطوره هست.

      موافقم 7
      مخالفم 14
  2. mehran911

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2118 ديدگاه)

    چه پیشرانه‌ای، چه ماشینی…
    دم لامبو گرم
    دم فولکس گرم

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. Hosein005

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      حالا سوال اینجاست
      هدف ساخت روئلتو چی بوده، و
      هدف ساخت این خودرو چی بوده؟
      این طور ‌که معلومه ممکنه تمراریو از برادر بزرگ ترش سریع تر هم باشه
      روئلتو که حریف هیچ کدوم از فراری های قبل از خودش نشد
      ما انتظار یک خودروی انقلابی داشتیم از لامبورگینی
      نمیدونم فولکس کامل ساپورت نکرده .. یا چی.
      پورشه ۹۱۱ با وزن تقریبا یکسان ۶۵۰ اسب داره
      عملکردش تقریبا یکیه با روئلتوی ۱۰۰۰ اسب
      در حالی که انتظار داریم روئلتو حتی با همین وزن هم بتونه سریع تر ظاهر بشه و سوال اینه چرا وزنش رو نتونستند حداقل تا ۱۶۰۰ نگه دارند

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. mehran911

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2118 ديدگاه)

        می‌فهمم چی میگی
        اهداف که مشخصه لامبو باید زودتر از اینا نسل جدید اوراکان و آونتادور رو معرفی می‌کرد…
        هنوز نمیشه در مورد تفاوت پرفورمنس این و برادر بزرگترش صحبت کرد باید تستش بیاد بیرون…
        اتفاقا یکی از بزرگترین ایراداتی که سالها به محصولات لامبو وارد بود این بود که همیشه ظاهر محصولاتش از پرفورمنسش پیشی گرفته خودم همیشه با این موضوع مشکل داشتم طراحی تهاجمی خودرو جوری بود که فکر می‌کردی با ی هایپراسپورت ۲۰۰۰ اسبی طرفی اما…
        این حرف شاید عجیب باشه اما همون موقع که آونتادور معرفی شد تو یک چهارم حریف توربو اس نمیشد…
        .
        اتفاقا یکی کارهایی که فولکس به خوبی انجام دادن پوش کردن پرفورمنس محصولات لامبو به ی لول بالاتر بود… این باید ادامه پیدا کنه
        اینا برای لامبو حکم هایپرکار ندارن اینا دقیقا جایگزین‌های اورکان و آونتادور هستن… با این تفاوت که پرفورمنس بهتری به نسبت مدل‌های قبلی (‌به نسبت زمان خودشون ) دارن…
        .
        ریشه این داستانها بر می‌گرده به لغو تصمیمی که چند سال پیش چندین بار برای تقسیم بندی زیر گروه ها باید گرفته میشد و نشد…
        .
        نکته آخر اینکه حتی روی کاغذ با وجود اینکه الان اوضاع لامبو بهتر شده جدا شدنش اصلا منطقی معقول نیست…

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. پوریا چالش

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (319 ديدگاه)

          مگه لامبو از فلوکس جدا میخاد بشه

        2. mehran911

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2118 ديدگاه)

          نه سوتفاهم نشه
          لامبو از گروه جدا نخواهد شد همچین خبری هم در کار نیست…

        3. الف.ی

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1768 ديدگاه)

          مهران منظور از تقسیم بندی زیرگروه ها چند سال پیش چیه؟

        4. mehran911

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2118 ديدگاه)

          درود
          والا داستانش خیلی طولانیه خیلی کوتاه میگم
          قبل‌ از دیزل‌گیت طی تصمیم هیئت مدیره برنامه این بود که زیر مجموعه‌های فولکس رو به صورت زیر گروه‌هایی کلاس بندی کنن و مدیریت هر بخش رو به یکی بسپرن… بعد ی مدت این داستان کنار گذاشته شد و دوباره بعد از دیزل‌گیت استارت خورد اینبار قرار بر این بود مدیریت لامبو و بوگاتی به پورشه سپرده بشه بنتلی از مدیریت پورشه جدا بشه و به آئودی سپرده بشه… اقتصادی‌ها هم به خود فولکس تراک‌ها هم تراتون… اینبار تفاوتش با قبل این بود که استقلال بیشتری به هر زیر گروه داده بشه
          این وسط آئودی سر لامبو مخالفت کرد و فقط بنتلی از پورشه جدا شد و به آئودی نزدیک شد…
          حتی برنامه فروش قسمتی از سهم بخش اسپورت‌ها ( پورشه لامبو بوگاتی)‌ هم مطرح بود که به نتیجه نرسید
          احتمالا اگه این اتفاق افتاده بود لامبو محصولات بهتری با تجربه پورشه توسعه میداد هر چند چندان به نفع پورشه نبود اما به نفع لامبو بود…

    2. car lover

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      مهران جان این ماشین چهارچرخ درگیر هست یا دیفرانسیل عقب؟

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4387 ديدگاه)

        کار لاور تو متن نوشته که

        1. car lover

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1435 ديدگاه)

          یکم گیجم کرد متن نوشته بود قدرت باتری به چرخ عقب میره قدرت خود موتور به چرخ جلو 😅

      2. mehran911

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2118 ديدگاه)

        بله محور جلو با ی پیشرانه الکتریکی که در مجموع ۷۳ کیلو وزن اضافه ایجاد میکنه

        موافقم 9
        مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    طراحیش فوق العادست
    نمای عقب بسیار ایرودینامیکه
    به عنوان یک موتور توربوشارژ 10هزار rpm دور گرفتن کم نظیره
    خداحافظ فراری 296gtb

    داون فورس 103 درصد نسبت به هوراکان اوو افزایش داشته؟ درست میبینم یعنی 2 برابر شده؟

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. hosen

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (705 ديدگاه)

      البته برادر بزرگتر این ماشین نتونست از پس 296 gtb بربیاد اینکه جای خود.
      ولی این ماشینم خیلی خفنه عاشق انجینش شدم

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. الف.ی

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1768 ديدگاه)

        البته روئلتو به دلیل وزن زیادش هم از SF90 هم از 296gtb عقب میمونه
        لامبورگینی در روئلتو بیشتر دنبال رفع ضعف های اونتادور بود
        مهمتر از همه استفاده از گیربکس دوکلاچه و خلاصی از اون گیربکس خشن ISR
        متاسفانه باید اینو پذیرفت خودروهای لامبورگینی از نظر پرفورمنس خط مستقیم معمولا یک پله عقبتر از فراری ها هستند
        اما توی پیست اوضاع فرق میکنه
        هرچند من خودم صدای موتور V10 لامبورگینی رو هزار سال به پرفورمنس 488 پیستا ترجیح میدم

        از روی طراحیش به نظر میاد وزن بسیار کمتری از روئلتو داشته باشه اعداد و ارقام داون فورس هم که گویای همه چیز هست

        ببینیم چی میشه🔥

        موافقم 15
        1. B

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (880 ديدگاه)

          توی پیست فرق میکنه فراری اصلا مگه تایم پیست داره ؟ هیچ اهمیتی نداره براش ولی اگه بخواد تایم پیست بزنه هم رقبا باید بزنن گاراژ رقابت های موتور اسپورت ثابت کرده :)

          موافقم 4
          مخالفم 5
  4. Ahmad

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    لامبورگینی بدبخت که هیچی از خودش نداره همه اش رو آلمانی ها براش میسازن باز دم فراری گرم که زیر نظر آلمانی ها نیست

    موافقم 4
    مخالفم 20
    1. sinasvj

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (429 ديدگاه)

      وقتی اونقدر بچه سالی که قبل خوندن مطلب (پیشرانه کاملا و از ابتدا توسط لامبورگینی ساخته شده) میای گلشعر میگی

      موافقم 22
      مخالفم 1
    2. Hosein005

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      لامبورگینی هنوز هم لامبورگینیه ولی اینبار با حمایت آلمانی ها
      البته وقتی یک نفر بالاسرت باشه قطعا مثل وقتی که خودت وضعت توپه و آقای خودتی نمیشه
      یکسری مزیت ها و محدودیت ها باهم می آیند

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        انصافا رنگ آبی نفتیش بیشترین همخوانی رو با طراحی ظاهری ش داره
        خیلی زیبا و پرمفهموه این لامبورگینی
        بنظرم از طراحی روئلتو کمی بامفهوم و هدف دار تره

  5. BMZ

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    طراحیش یه جوریه ، نه بده نه خوب ، مثل هوراکان نیست که بعد یه دهه هنوز جدید به نظر برسه و خیلی انقلابی باشه ، میدونی انگار واسه یه لامبورگینی یکم زیادی رام شدست ، منو یاد لامبورگینی های داخل GTA V انداخت

    از لحاظ پرفورمنس هم که بسیار عالی ، بی صبرانه منتظر رقابتش با رقباش یعنی 296gtb ، 911 turbo s ، کوروت zr1 و احتمالا مک‌لارن آرتورا و مازراتی mc20 هستم

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4387 ديدگاه)

      مگه با gt2 rs مقایسه نمبشه؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3527 ديدگاه)

      این اصن در حدی نیست که بخواد با zr1 مقایسه بشه رقیب zr1 روئلتو هست

      موافقم 3
      مخالفم 18
      1. BlackWing

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1305 ديدگاه)

        ZR1 تو خوشبینانه ترین حالت رقیب سوپرکارهای ۵۰۰ هزار دلاری هست چون بالای ۵۰۰ هزار دلار دیگه فقط پرفورمنس مهم نیست ، تاثیرگذاری خوده برند و اهمیت حضور اون ماشین تو یه مکان مهم تر هست.

        مثلاً یکی با ZR1 بیاد وسط cars & coffee پاریس بایسته تا اینکه یکی با روئلتو بیاد ، خیلی فرق هست بینشون

        درسته ZR1 خیلی خفنه اما در حقیقت بدنه ، شاسی و کابین کوروت C8 با قیمت ۷۰ هزار دلار هست که موتور خیلی قوی توش گذاشتن و پکیج آیرودینامیک بهش اضافه شده

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. Ferrari

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          Zr1 با موتور قدرتمندش الان خیلی معروفتر از نسل های قبلش شده. مطمئنم به اندازه اروپایی ها جلب توجه میکنه حتی در اروپا

          موافقم 4
          مخالفم 8
        2. سوشیانت

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3527 ديدگاه)

          من دارم از لحاظ پرفورمنس صحبت میکنم برند یه چیز سلیقه ای هست

    3. froG-driVer

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      ولی بنظرم تیتر مطلب اینجوری میشد جذابتر بود:

      سرانجام،لامبورگینی تمراریو،معرفی شد.

    4. amir

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      منظورت pegassi vacca هست؟

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. sinasvj

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (429 ديدگاه)

        نه این pegassi reaper هستش😂🤝
        دوستانی که نمیدونن این اسم یه ماشین توی gta v هستش که کپی تمراریوئه

        1. Dan

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (689 ديدگاه)

          بنظرم به tempesta بیشتر شبیهه

        2. sinasvj

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (429 ديدگاه)

          آره لعنتی انگار ترکیب این سه تاست

  6. Amir Machine

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1280 ديدگاه)

    وزنشو چرا اعلام نکردن؟ نکنه تو اینم مثل روئلتو گند زدن روشون نمیشه بگن؟
    امیدوارم اینطور نباشه و وزن معقولی داشته باشه
    ولی چه رقابتی ببینیم بین تمراریو، کوروت ZR1، فراری 296 پورشه GT2 RS جدید

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. الان فقط ارشیام

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      1690 کیلوگرم اعلام شده…

      1. Amir Machine

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1280 ديدگاه)

        به نسبت فراری 296 با 1470 کیلو که خیلی زیاده
        حتی از SF90 که اونم سه موتور برقی داره و AWD هست هم سنگین‌تره
        فراری 1000 اسبی 1570 کیلو
        لامبورگینی 920 اسبی 1690 کیلو

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. Hosein005

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        تو همون svj نبودی ؟
        کجا گفتند ۱۶۹۰ کیلوگرم ؟
        امکان نداره وگرنه دیگه ارزشمند نیست
        باید زیر ۱۶۰۰ باشه
        این ماشین نهایتش ۱۵۰۰ کیلوگرم
        روئلتو هم نهایتش ۱۶۰۰ کیلوگرم

        اقا المانی ها کم گزاشتن
        نه که ساختش کامل دست اونا باشه ولی متاسفانه انگار تاثیر داشتن

        یکسری قوانین ممکنه این کارو با لامبو کرده باشه

        موافقم 1
        مخالفم 5
      3. Hosein005

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        داخل کامنت منظورم هردو خودروی لامبو هست
        روئلتو و هم تمراریو

        1. Ferrari

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          در مطلب بالا به وزن ماشین اشاره شده. وزن خشک ۱۶۹۰ کیلوگرم. که با سفارش پکیج ماهش وزن، تا ۲۵ کیلو هم کم میشه و به ۱۶۶۵ کیلوگرم هم میرسه

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Hosein005

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          دیشب وزن خودرو داخل مطلب نبود
          شاید الان اضافه کردند

    2. ! i M α η δ υ α R

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      امیر جان …

      یه لامبوی سنتی ( گاو نر ) + سه موتور برقی _ 4 سیلندر + توربو = ؟

      به نظرت شانسی برای اومدن وزنش زیر 1.7 تن ، باقی مونده ؟

      من که بعید میدونم …

      از لامبو ، حداقل بعیده …

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. Elmiraj

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      همون ۱.۷ تن هست و نباید انتظار تایم درگ زیر ۱۰ ثانیه ازش داشت…

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. car lover

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        برو سراغ همون تسلاهای 2.5 تنی لش

        موافقم 9
        مخالفم 7
    4. سوشیانت

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3527 ديدگاه)

      رقیب zr1 روئلتو و اس اف ۹۰ هستن ۲۹۶ و تمراریو یه لول پایین ترن

      موافقم 3
      مخالفم 8
    5. R@min

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2061 ديدگاه)

      بخاطر پک باتری سنگینش پنالتی وزن نصیبش شد و دلیلشم یکیش بخاطر استفاده از دو تا موتور الکتریکی هست که فراری ۲۹۶ یه دونه داره و احتمال زیاد هم با وجود شاسی کربنی در مورد سبک سازی خرج نکردن.

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Amir Machine

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1280 ديدگاه)

        شاسی رو که نوشته تمام آلومینیومی
        کلاً لامبو رو سبک‌سازی کار نمیکنه وگرنه SF90 با همین ترکیب V8 و سه موتور برقی بیش از 100 کیلو سبک‌تره

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2061 ديدگاه)

          فکر کردم شاسی با روئلتو مشترکه شرمنده الان ک سرچ کردم مثل اینکه همون شاسی هوراکان هست که آپدیتش کردن.

        2. Ferrari

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          باید اشاره کنم sf90 هم بدنه و شاسی الومینیومی داره با این حال فراری خیلی خوب تونسته وزن رو مدیریت کنه‌

        3. Amir Machine

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          Ferrari
          اون وزن 1690 کیلو با پکیج سبک‌وزنه، در حال استاندارد 1715 کیلوئه که بشدت ناامیدکنندس

        4. Ferrari

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          بله درسته. من فکر میکردم وزن خشک بدون اون پکیج ۱۶۹۰ هست که ظاهرا اینطور نیست.

  7. Amir mohammad

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    از دید من جلوش شبیه یه مار دیده میشه و خیلی خشن و زیباست ولی نمای پشت زیادی ساده‌س هیجانی نداره
    نمای کناری هم صرفا خوبه

    راجب قوای محرکه هم ک لامبو عالی کار کرده و ترکونده هرچند ب عنوان لامبو فن خیلی طرفدار توربوشارژ نیستم ولی خب کاریش نمیشه کرد

    داخلش هم خیلی دیجیتالی شده داشبورد های اونتادور و هوراکان با اون کلید های فیزیکی خیلی جذاب تر بود

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. علی

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (799 ديدگاه)

      نمای عقب رو دوباره چک کن واقعا بهت اوره
      درسته از جلو شبیه مار آناکوندا هست
      چقدر نازه این لامبو واوووو منکه غافل گیر شدم

  8. sinasvj

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (429 ديدگاه)

    طراحیش خوبه نا امیدم نکرد صداشم واقعا بد نبود من گوش دادم درسته به پای صدای هوراکان نمیرسه ولی خب اینم بد نبود صداش چیزی بین پورشه ۹۱۱ و فراری ۴۵۸

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1555 ديدگاه)

    خیلی منتظرش بودم بلاخره معرفی شد

    اینش برام جالبه که شبیه خیلی شبیه رندراش شده
    https://www.pedal.ir/lamborghini/lamborghini-temerario-shows-fresh-styling/

  10. مردیم از خوشی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1457 ديدگاه)

    اگه چراغ های جلو یکم کلفت تر می بود عالی میشد

  11. ! i M α η δ υ α R

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    بررسی عملکرد فنی اش باشه با دوستان …

    الان مهمون داریم …

    یه نگاهم به مهموناست و هی سر تکون میدم و حرفشونو تایید میکنم ، یه نگاهمم به هی به گوشیه …

    فقط بگم که از چشاش ، خون میچکه …

    😎😎😎

    36 psi …

    Good for you …

    1. ! i M α η δ υ α R

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      ردلاین 10 هزار …

      که اصلا هم لازم نیست به نظرم …

      36 psi ، بوست توربو …

      مرد می خواد اینو گارانتی کنه …

      رسما زده به سیم آخر …

      😎 😎 😎

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        یه حسی بهم میگه ، قراره این پست از 224 کامنت پست معرفی ZR1 هم پیشی بگیره …

        آمریکن فنای عزیز …

        مشت اول ، 1000 تومن …

        اون زمان ما 1000 تومن ، خیلی پول بود …

        😜😜😜

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. مازیار

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          حالا خوبه مهمون داری😄

        2. ! i M α η δ υ α R

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          🤣🤣🤣 …

          So So مدیریت کردم …

          😜😜😜

          توو بحثاشون شرکتم می کردم تازه …

          😎😎😎

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. car lover

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        رنگ نمادین لامبورگینی همیشه سبز بوده
        رنگ نمادین مازراتی هم سفید
        رنگ نمادین فراری هم قرمز

        بنظرم بی شباهت به پرچم ایتالیا نیست.

        البته باز شما بهتر میدونی اقا مهدیار😁 بچه ناف میلان

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          لطف داری عزیزم ، نه بابا این چه حرفیه …

          The official Maserati colors however are blue and red which were based on the municipality of Bologna institutional colors or official crest. Maserati as a company was born in Bologna, Italy and moved to Modena later on in 1937 …

          مازراتی چون از بلونیا ( Blogna ) میاد ، از بین رنگ های سفید و آبی و قرمز نماد شهر بلونیا ، رنگهای آبی و قرمزش رو نگه داشتن به عنوان پشتوانه اصالت رنگ ماشین هاشون …

          رنگ قرمزی که اتفاقا ، در دومین لوگوی برند لامبورگینی هم ( دومین متولد شهر بلونیا ) ، به عنوان رنگ پس زمینه ، وجود داره …

          رنگ نمادین شهر مودنا هم که زرد هست که در لوگوی فراری ، وجود داره …

          زادگاه مازراتی مودنا نیست …

          شهر بلونیا هست که مرکز استان بلونیاست ، در ناحیه امیلیا رومانا …

          جالبه که بگم زادگاه لامبورگینی هم شهر بلونیا هست …

          دقیق تر بخوام بگم ، شهرک سنت آگاتا بلونزه ، که یک شهرک کوچک از توابع استان بلونیاست …

          هر چند که شهرک سنت آگاتا بلونزه ، روی نقشه و به لحاظ مسافت به مودنا نزدیک تر هست اما در تقسیمات جغرافیایی شمال کشور ایتالیا ، به طرز عجیبی ، از توابع استان بلونیاست محسوب شده !!!

    2. علی

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (799 ديدگاه)

      یه مار آناکوندای سبز واقعی خیلی شبیه مار شده یه

  12. F134

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    منتظر حضور خودروهای جدید لامبو ، پورشه ، کوروت ، فراری و مکلارن در نوربرگ هستم . بنظر رقابت جذابی میاد

  13. car lover

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    دوستان طراحی ها هنوز کانسپتی هست درسته؟ چون هیچ نسخه فیزیکی من ازش ندیدم امکان اینکه تغییر داشته باشه بازم وجود داره؟

  14. مازیار

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    طراحی بدنه روان و ملایم مثل گالاردو با یه موتور تحسین برانگیز. اون LED شش ضلعی هم یه کمی زمان لازم داره اما جا میوفته
    هنوز از خماری عدم اطلاع وزن ماستنگ GTD در نیومدیم که اینم اومد روش!

    موافقم 11
    1. امیر دهقان

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      بازهم موتوروان و بازهم اطلاعات ناقص!!
      وزن خشکش 1690 کیلو هست که به متن اضافه کردم

      موافقم 11
    2. mehran911

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2118 ديدگاه)

      ۱۷۱۵kg در حالت عادی
      پکیج کاهش وزن ۱۶۹۰kg

      موافقم 10
      1. مازیار

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        تشکر امیر و مهران عزیز
        وزن هیجان‌انگیزی نیست باید دید چقدر رو عملکردش تاثیر داره

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. امیر دهقان

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        مهران جان مطمئنی وزن 1690 مال نسخۀ استاندارد نیست؟

        1. mehran911

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2118 ديدگاه)

          سلام آقای دهقان وقتت بخیر
          بله تقریبا مطمئنم با پکیج Alleggerita که به ایتالیایی فکر کنم سبک‌وزن ی همچین چیزی میشه به ۱۶۹۰ میرسه…

      3. car lover

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        مازیار: بنظرم وزنش خوبه، با این موتور سنگین و این همه دم و دستگاه. هرچند معتقدم ماشین های پرفورمنس و مخصوصا سوپرکارها نباید بیشتر از 1.5 تن باشن.

        1. مازیار

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          درواقع میشه گفت وزنی قابل پیش‌بینی داره و اگه سبک‌تر بود سورپرایز می‌شدیم
          زیر 1.5 تن که باید بری سراغ مکی ها

          موافقم 6
          مخالفم 1
  15. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    عییییی جانم لامبورگینی تمارایرویو.انصافا یکی از بهترین کانسپت هاست و توانایی اینو داره بترکونه طراحیش که زیباست رخشم نابه همه چی تمومه این تامارایرو

    این رو باید بگیری با قد ۱۹۹ و وزن ۱۰۰ کیلو در دسته بیلدینگ سوارش شی بعد شیشه هاشم دودی کنی و به مروم بگی من اینم،لامبو سوار بعد یه کلت کمری هم پیشت باش هجوونای خوشگلو سوار کنی بگی بهشون لذت ببر مگرنه با کلت میکشمت.بعد تدی خیابون چنان کاتاف بزنی و ردلاینو ببری تا محدوده بیستو هشت هزار بعد موتور امپر بکشه بعد همون جوونایی کا از لامبورگینی لذت نبوردنو سرشونو بچسبونی به موتور تا گرمشون بشه.با کلتم مثل سی جی بیوفتی دنبال خلافکرا.نی نای نای نانای نای

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. amir

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      عزیزم با قد ۲ متر و ۱۰۰ کیلو وزن اصلا قرار نیست تو این جا شی راحت که بخوای این مسخره بازی ها رو دراری

  16. corvette

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    من خوشم اومد ازش
    عالیه

  17. hosen

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    انجین توربوشارژش تا 10هزار rpm دور میخوره!
    همچین چیزی واقعا شاهکاره دم لامبو گرم.
    بنظر میاد از روئلتو موفق تر عمل کنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  18. Taha Ayoobi

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4387 ديدگاه)

    به به بالاخره معرفی شد

    احساس میکنم لامبو سر این خیلی سنگ تموم گذاشته.

    عجب رقابتی ببینیم…

    🇮🇹He drives a lambo🇮🇹

    موافقم 5
    مخالفم 1
  19. R@min

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2061 ديدگاه)

    اصلا فراموش کرده بودم امروز رونمایی میشه !!

    رو کاغذ که بی نقص بعد مدت ها لامبورگینی برگشت به بازی دست پر و پر رو. وزنشم خوب نگه داشتن.

    بشدت منتظر رقابتش با ZR1 هستم، دو شاهکار بی نظیر.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. Hosein005

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      چیزایی که ما از لامبورگینی انتظار داریم
      وزن ۱۷۷۰ کیلویی روئلو با مایعات هست نه وزن خشک
      این ماشین که اوضاعش خراب تره
      وزن با مایعاتش باید میشده ۱۶۹۰ با ارفاق
      اینکه چند تا آلمانی شدن هم وزن خرس
      تو کامنت هام هم گفتم المان تاثیر گزاشته رو لامبو
      دلیل نمیشه بخوایم ساده ببینیم
      گفتم وقتی وضعت خوبه و اقای خودتی فرق داره
      المان هم محدودیت داره در کنار مزایاش
      عوامل لامبو هرچقدرم تلاش کنند لامبوی ۱۰۰ خالص نمیشه
      شما رجوع کنید به محصولات قبلی
      نمیخوام قدیسه بسازم ولی همشون خاص بودند
      بدون توربوشارژ رقابت کردن مختص این برند بود

  20. nikan

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    از نظر ظاهری خیلی خوشگله یه هوراکان مدرن تره پر شیش ضلعی در باک و اگزوز و هدلایت و چراغ عقبا شیش ضلعی.
    موتورش شاهکاره مخصوصا دور موتور ۱۰۰۰۰ با وجود تویین توربو که فقط از میل لنگ تخت بر میاد که قطعا صدای جذابی داره و چیزی که خاصش میکنه اینه که دیگه موتورش با همتای آئودی خودش یکی نیست و فقط مختص خودشه. ۹۲۰ اسب بخار!! البته سایتای دیگه نوشتن ۹۰۷ اسب بخار که بازم نسبت به رقیبش 296 gtb خیلی قوی تره که فک کنم به این زودیا جانشینش معرفی شه.
    وزنش به صورت خشک ۱۶۹۰ کیلوعه که توی مطلب اشاره نشده قطعا این افزایش قدرت ارزش این اضافه وزن نسبت به هوراکانو داره. طراحی کابینشم باحاله جوریه که طراحی بیرونی ماشینو یاد آوری میکنه پر شیش ضلعی 😂
    لامبورگینی با این ماشین به آرایش سیلندر V8 افتخار داد و نشون داد هشت سیلندر هنوزم زندس

    موافقم 4
    مخالفم 2
  21. Scuderia Ferrari

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فعلاً یه خداحافظی با 296GTB داشته باشیم تا سال آینده ببینیم جواب فراری چیه
    برای شکست بزرگ ترین رقیبش قطعاً به ۱ لیتر حجم موتور ، ۲ سیلندر بیشتر و ۹۰ اسب بخار اضافه نیاز داشت
    اگه وزن رو تا ۱۶۰۰kg نگه داشته باشن عالی میشه

    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4387 ديدگاه)

      آقا قبول نیست فراری بعد از اینکه همه مدل جدید رو دادن بیرون میخواد بزنه.

    2. BlackWing

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1305 ديدگاه)

      داداش بدون اونایی که شما گفتی هم فراری کلی حرف واسه گفتن داره فقط مشکل این ردلاین ۱۰ هزار هست که فراری با ۲۹۶ بهش نمیرسه

      1. B

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (880 ديدگاه)

        این ردلاین باعث نمیشه استحلاک موتور زیاد بره بالا؟

        1. حسن

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          کاملا موتور بنزینیش اعدادش افتضاحه 10 هزار و 36 فشار توربو واقعا برا ب ام و هم قفله این خود استهلاکه
          منتها چون اروپائیه همه دارن به به چه چه میکنن
          اینجا ردلاین بالا تیکنولوجی حساب میشه

          موافقم 4
          مخالفم 7
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          حسن جان …

          کامنت قبلی منو بخون لطفا …

          قبل از کامنتت نوشتم مرد می خواد اینو گارانتی کنه …

          یه چیز دیگه می خواستم بنویسم ، برای اینکه به لامبو فن های عزیز برنخوره ، نوشتم مرد …

          من حداقل سعی میکنم تا جایی که سواد ناچیزم ، قد میده ، جو گیر و ذوق زده نشم و تا جایی که میشه چشمام ، فقط واقعیت رو ببینه و فقط به دلم گوش نکنم …

          خارجی ها همیشه این جور وقت ها میگن ” Never Celebrate too early ”

          توو این سن ، دیگه واقعا به این نتیجه رسیدم که اگه عجله کنی و جلو جلو فقط تعریف و تمجید کنی از عشقت ، اگه فردای روزگار اومد و ” تر ” زد ، جلوی دوستان ، میشه حکایت ” تف سر بالا ” …

          اونجاست که دیگه باید آب بشی ، بری توو زمین …

    3. hosen

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (705 ديدگاه)

      داداش خداحافظی برای چی؟ هنوز فراری های ۱۰ سال پیش حرف هایی واسه گفتن دارن این 296 که کلا دو ساله اومده و رقیبای گنده تر از خودشم زده.

  22. رامتین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    بسیار عالی. البته میشد مه شکن جلو را کمی ظریفتر طراحی کرد و چراغهای عقب را هم به علت اینکه چراغ جلو باریکه، باریکتر کرد. بنظرم میشد کمی شبیه چراغهای نسل قبل اروس درآورد. درینصورت محشر میشد.

  23. BlackWing

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1305 ديدگاه)

    به به
    Multo bouno 🤌🏼
    چه خبره امسال حسابی غوغا کردن شرکت‌ها

    1. ! i M α η δ υ α R

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      Mamma Mia …

      👌👌👌

      “ ! Bellissima ”

      👏👏👏

  24. amirboss

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (756 ديدگاه)

    تمراریو در تعریف طراحی لامبو یه خودرویی با طراحی ساده ولی زیباست
    در قوای فنی هم لامبو به بهترین شکل ممکن عمل کرده و نیازی به تعریف های الکی نداره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. Taha Ayoobi

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4387 ديدگاه)

    عقبش معصومه، ولی جلوش ترسناکه.

    1. پوریا چالش

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (319 ديدگاه)

      عقبش شبیه کونتاش هست داداش کونتاس کونتاش جدید

  26. JDM سابق

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    مشخصات فنی عالی وزن هم با موتور الکتریکی خیلی‌ خوب نگه داشتن بخاطر موتور جدید باعث وزن کمترش شده، دوست داشتم چراغای جلوش سبک اصیل لامبورگینی طراحی میشد ولی در کل عالیه

  27. BlackWing

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1305 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Lamborghini-Temerario-4-1.jpg

    اوه اوه دیفیوزر بزرگ و لبه سپر‌های بالا اومده که باعث شده لاستیک‌ها دیده بشن ، عجب ترکیب خفنی شده

    1. nikan

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (161 ديدگاه)

      خیلی خوشگله

    2. Spooke

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (48 ديدگاه)

      قبلا در Sesto Elemento هم اینکارو کرده بود

      https://64.media.tumblr.com/tumblr_m7z15dEIr01qk65n6o4_r1_1280.jpg

    3. علی

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (799 ديدگاه)

      طراحی پشت خیال انگیزه طراحی جلو خشن و زیبا

  28. حسن

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    موتور 800 اسب میده
    موتور برقی اول 150 تا
    دو تا موتور داره یکی 82 تا
    چجوری شده 920
    جمع اینا که میشه 1114

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. JDM سابق

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      اعداد رو یه مقدار اشتباه نوشتن
      قدرت واقعیش هم ۹۰۷ اسب هست نه ۹۲۰

      1. امیر دهقان

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        قدرت 920 درسته اما به واحد متریک هست که تو اروپا استفاده میشه و این ماشین چون اروپایی هست باید قدرتش رو به اسب بخار متریک نوشت
        907 اسب بخار به واحد اسب بخار مکانیکی هست که تو آمریکا استفاده میشه
        https://uk.motor1.com/news/730380/lamborghini-temerario-2024-huracan-successor-revealed/

        1. حسن

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          چجوری 920 تا بدست اومده حتما اعداد اشتباه نوشته شدن یا قدرت موتور بنزینی کمتره یا اعداد برقیها

        2. امیر دهقان

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (745 ديدگاه)

          اعداد درست هستن، در ماشین‌های هیبریدی همیشه لزوما مجموع قدرت موتورهای برقی و بنزینی با خروجی نهایی برابر نیست

        3. JDM سابق

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (728 ديدگاه)

          خب این PS یکای اسب بخار آلمانی هاست
          ای کاش همه رو به یک واحد اندازه گیری کنید تا دز مقایسه ها اشکال پیش نیاد

    2. car lover

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      اره واسه منم عجیبه

    3. ! i M α η δ υ α R

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      مجموع قدرت 4 انجین رو برای توزیع یکنواخت نیرو ، با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات قانونی و مصرفی و ایمنی و فنی و طراحی ، بر روی 920 ، محدود کردن …

  29. آری

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت ش چقدر

  30. Ferrari

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1957 ديدگاه)

    لامبو رو برای ساخت این ماشین تحسین میکنم، اما چندتا نکته هست که باید اشاره کنم.
    اول از همه وزن ماشین هست که اگر گفته دوستان درست باشه ۱۷۱۵ کیلوگرم در حالت عادی هست که نقطه ضعف محسوب میشه اگر با فراری sf90 مقایسه کنیم، که اون هم پیشرانه ۸ سیلندر و سه موتور الکتریکی به همراه پک باتری ۷٫۹ کیلووات ساعتی داره که بیش از دوبرابر پک باتری تمراریو هست با این حال ۱۶۰۰ کیلوگرم هستش و با پکیج assetto fiorano کاهش وزن ۳۰ کیلویی هم خواهد داشت و به ۱۵۷۰ کیلو میرسه.

    دوم پیشرانه هست که ۱۰ هزار rpm هست اما سوالم اینه اصلا چرا باید به همچین دوری رسید؟ لامبو باید تلاش میکرد ماکزیمم قدرت رو بین ۸ تا ۸۵۰۰ دور بگیره. کاملا مشخصه برای صدای بهتر دور موتور رو به ۱۰ هزار رسوندن ولی بازم صدای تنفس طبیعی هارو نداره و یکم بهتر و بلند تر از مدل ۴۸۸ پیستا و مکلارن ۷۶۵ هست. درواقع به نظرم این کار بیهوده بود و جز استهلاک بیشتر هیچی نداره. ضمن اینکه لامبو برای رسیدن به این دور، گشتاور رو قربانی کرده

    1. الف.ی

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1768 ديدگاه)

      مطمئن باشید فکر استهلاکشو کردن
      شک ندارم مثل کوروت zr1 جدید کم کم ویدیو های تحلیلی در مورد این موتور بیرون میاد
      موتور پورشه 911 جی تی 3 آر اس هم با 2 سیلندر کمتر تا 9 هزار rpm دور میگیره

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Ferrari

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        موتوز تنفس طبیعی با توربو متفاوته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا