لامبورگینی تمراریو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید با ردلاین ۱۰ هزار rpm به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است.
هرچند لامبورگینی هوراکان و پیشرانهٔ V10 دوستداشتنی آن کنار رفته است اما جایی برای ناراحتی نیست زیرا سوپراسپرت جدیدی از سنت آگاتا معرفی شده که ویژگیهای چشمگیر و هیجانانگیزی دارد. با لامبورگینی تمراریو آشنا شوید. جانشین هوراکان یک سوپراسپرت پلاگینهیبریدی است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 جدید به همراه سه موتور الکتریکی استفاده میکند. مجموع خروجی این سیستم ۹۲۰ اسب بخار قدرت است که تمراریو را ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
پیشرانهٔ V8 تمراریو بهطور کامل و از ابتدا توسط لامبورگینی ساخته شده است. این پیشرانه کاملاً جدید از نوع Hot V با زاویهٔ ۹۰ درجه و میللنگ تخت است و توربوشارژرهای آن حداکثر ۳۶ psi بوست تولید میکنند. این پیشرانه به لطف ویژگیهایی مثل سرسیلندرهای آلیاژی آلومینیومی ریختهگری شده و شاتونهای تیتانیومی، میتواند تا ۱۰ هزار rpm دور بگیرد. این اولین موتور در خودرویی جادهای محسوب میشود که میتواند به چنین دور فوقالعادهای برسد. این پیشرانه بهتنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
سه موتور الکتریکی شار محوری روغن خنک هم این پیشرانهٔ V8 جدید را همراهی میکنند. یکی از این موتورها در عقب بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و دو موتور دیگر هم در جلو نصب شده و هرکدام با ۸۲ اسب بخار قدرت، به چرخهای جلو نیرو میدهند تا سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم کنند. البته لامبورگینی برای سوپراسپرت جدید خود یک حالت دریفت را هم در نظر گرفته است که گشتاور را در سه سطح مختلف به چرخهای عقب میفرستد.
موتورهای الکتریکی تمراریو توسط یک پکیج باطری ۳.۸ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند که با شارژر معمولی AC با ظرفیت حداکثر ۷ کیلووات شارژ آنها ۳۰ دقیقه زمان میبرد اما امکان شارژ این باطری توسط سیستم احیای انرژی ترمزها و پیشرانهٔ V8 هم در کمتر از شش دقیقه وجود خواهد داشت. سوپراسپرت جدید لامبورگینی از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم برخوردار است که در این حالت صرفاً از موتورهای الکتریکی جلو استفاده میکند و حداکثر ۱۹۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت اما لامبورگینی فعلاً میزان مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی را اعلام نکرده است. برای تمراریو حالات رانندگی دیگری هم در نظر گرفته شده که حداکثر قدرت ۹۲۰ اسب بخاری فقط در حالتهای اسپرت و کورسا ارائه میشود.
تمراریو در ظاهر شبیه ترکیبی از روئلتو و هوراکان به نظر میرسد. چراغهای جلو حتی از هوراکان هم باریکتر هستند و درست زیر آنها چراغهای ششضلعی LED در طرفین سپر خودنمایی میکنند. در قسمت جانبی خودرو، ورودیهای هوای بزرگی در جلوی چرخهای عقب به چشم میخورند که با رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی همراه است. این رینگها در نمونههای فورجکاری شده یا فیبر کربنی قابل انتخاب خواهند بود. در تمراریو داونفورس هم تا ۱۰۳ درصد نسبت به هوراکان اوو افزایش پیدا کرده است.
برای این سوپرکار جدید پکیجی بنام آلجریتا هم قابل سفارش است که با ویژگیهایی مثل بال عقب بزرگتر، سپرهای منحصربهفرد، رینگهای فیبر کربنی، شیشههای جانبی از پلی کربنات و استفادهٔ گسترده از پلیمر تقویتشده با فیبر کربن در قسمتهایی مثل پانلهای زیر بدنه، دیفیوزر، قاب آینههای جانبی و رکابها، باعث افزایش ۱۵۸ درصد داونفورس نسبت به هوراکان اوو و کاهش ۲۵ کیلوگرمی وزن نسبت به تمراریوی معمولی میشود. با این پکیج، وزن خشک خودرو از ۱۷۱۵ کیلوگرم به ۱۶۹۰ کیلوگرم میرسد.
زیر پوست تمراریو شاسی سبکوزن جدیدی قرار گرفته که بجای ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن شاسی هوراکان، تماماً از آلومینیوم ساخته شده است. این ویژگی باعث کاهش ۵۰ درصدی استفاده از متریال، کاهش ۸۰ درصدی اتصالات جوشکاری شده و افزایش ۲۰ درصدی استحکام پیچشی میشود. در داخل این سوپراسپرت هم شاهد فضایی شبیه کاکپیت هواپیما هستیم که پر از عناصر ششضلعی است. فضای سر در اینجا نسبت به هوراکان ۳۳ میلیمتر و فضای پا ۴۶ میلیمتر افزایش پیدا کرده و به گفتهٔ لامبورگینی، یک بسکتبالیست ۲ متری NBA هم میتواند در داخل تمراریو با کلاه ایمنی بنشیند. یک نمایشگر لمسی عمودی ۸.۴ اینچی در میانهٔ داشبورد، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۹.۱ اینچی برای سرنشین جلو هم از دیگر ویژگیهای داخلی سوپراسپرت جدید سنت آگاتا هستند.
لامبورگینی فعلاً قیمت تمراریو را اعلام نکرده است اما ازآنجاییکه قیمت هوراکان اوو در آمریکا از حدود ۳۰۰ هزار دلار آغاز میشود، برای جانشین آن باید انتظار قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار دلار را داشته باشیم. سوپراسپرت جدید لامبورگینی اواخر امسال یا اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.
Saeed farshchian
۲۶ مرداد ۱۴۰۳زیباست
میتونست بهترم باشه
SMS
۲۶ مرداد ۱۴۰۳خداروشکر زیباست
جالبه که لامبورگینی از هیبرید به اندازه کم و خفیف استفاده می کند
هنوز عین هوراکانه
Farhot
۲۶ مرداد ۱۴۰۳نظر دوستان محترمه ولی بنظر بنده از دیدگاه طرای حرکت رو به جلویی محسوب نمیشه و برای پنج سال آینده خیلی نمیتونه جذاب باشه بین رقبا
به هرحال طراحی سلیقه ای هستش اما المانهای طراحی برای آینده نیست و صرفا برای امسال خوبه
Farhot
۲۶ مرداد ۱۴۰۳میخواستم نظرمو بنویسم که خورد رو پاسخ نظر شما شرمنده
F134
۲۶ مرداد ۱۴۰۳«فراری» ترین لامبوی تاریخ
froG-driVer
۲۶ مرداد ۱۴۰۳به بخش اوج زندگی میرسیم…
بالاخره رسمی شد…
عَعَعَعَعَعَعَ…
خداااااااا…
سکوت کامل،ناگهان`تمراریو معرفی شد`،همهمه به پا می افتند…
Taha Ayoobi
۲۶ مرداد ۱۴۰۳به نظرم میتونست یا موتور برقی قدرت بیشتری بگیره و 1000 تارو رد کنه، ولی خیلی برام جذابه زودتر همه پرچمدارشون و بدن و بریم سراغ درگ و پیست
ممد ژانگولر
۲۶ مرداد ۱۴۰۳لامبو کارش درسته . از طرف انجمن هواداران پوستر لامبورگینی دوستان 🙌
سهیل
۲۷ مرداد ۱۴۰۳به نظرم طراحیش کمی متفاوت و منطقی تر شده. از اون طراحی های چرند و بچه گانه قبلی فاصله گرفته و پخته تر شده.
کم کم میشه با فراری مقایسش کرد. البته فقط مقایسه. وگرنه مثل اسباب بازی در مقابل اسطوره هست.
mehran911
۲۶ مرداد ۱۴۰۳چه پیشرانهای، چه ماشینی…
دم لامبو گرم
دم فولکس گرم
Hosein005
۲۶ مرداد ۱۴۰۳حالا سوال اینجاست
هدف ساخت روئلتو چی بوده، و
هدف ساخت این خودرو چی بوده؟
این طور که معلومه ممکنه تمراریو از برادر بزرگ ترش سریع تر هم باشه
روئلتو که حریف هیچ کدوم از فراری های قبل از خودش نشد
ما انتظار یک خودروی انقلابی داشتیم از لامبورگینی
نمیدونم فولکس کامل ساپورت نکرده .. یا چی.
پورشه ۹۱۱ با وزن تقریبا یکسان ۶۵۰ اسب داره
عملکردش تقریبا یکیه با روئلتوی ۱۰۰۰ اسب
در حالی که انتظار داریم روئلتو حتی با همین وزن هم بتونه سریع تر ظاهر بشه و سوال اینه چرا وزنش رو نتونستند حداقل تا ۱۶۰۰ نگه دارند
mehran911
۲۶ مرداد ۱۴۰۳میفهمم چی میگی
اهداف که مشخصه لامبو باید زودتر از اینا نسل جدید اوراکان و آونتادور رو معرفی میکرد…
هنوز نمیشه در مورد تفاوت پرفورمنس این و برادر بزرگترش صحبت کرد باید تستش بیاد بیرون…
اتفاقا یکی از بزرگترین ایراداتی که سالها به محصولات لامبو وارد بود این بود که همیشه ظاهر محصولاتش از پرفورمنسش پیشی گرفته خودم همیشه با این موضوع مشکل داشتم طراحی تهاجمی خودرو جوری بود که فکر میکردی با ی هایپراسپورت ۲۰۰۰ اسبی طرفی اما…
این حرف شاید عجیب باشه اما همون موقع که آونتادور معرفی شد تو یک چهارم حریف توربو اس نمیشد…
.
اتفاقا یکی کارهایی که فولکس به خوبی انجام دادن پوش کردن پرفورمنس محصولات لامبو به ی لول بالاتر بود… این باید ادامه پیدا کنه
اینا برای لامبو حکم هایپرکار ندارن اینا دقیقا جایگزینهای اورکان و آونتادور هستن… با این تفاوت که پرفورمنس بهتری به نسبت مدلهای قبلی (به نسبت زمان خودشون ) دارن…
.
ریشه این داستانها بر میگرده به لغو تصمیمی که چند سال پیش چندین بار برای تقسیم بندی زیر گروه ها باید گرفته میشد و نشد…
.
نکته آخر اینکه حتی روی کاغذ با وجود اینکه الان اوضاع لامبو بهتر شده جدا شدنش اصلا منطقی معقول نیست…
پوریا چالش
۲۶ مرداد ۱۴۰۳مگه لامبو از فلوکس جدا میخاد بشه
mehran911
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نه سوتفاهم نشه
لامبو از گروه جدا نخواهد شد همچین خبری هم در کار نیست…
الف.ی
۲۷ مرداد ۱۴۰۳مهران منظور از تقسیم بندی زیرگروه ها چند سال پیش چیه؟
mehran911
۲۷ مرداد ۱۴۰۳درود
والا داستانش خیلی طولانیه خیلی کوتاه میگم
قبل از دیزلگیت طی تصمیم هیئت مدیره برنامه این بود که زیر مجموعههای فولکس رو به صورت زیر گروههایی کلاس بندی کنن و مدیریت هر بخش رو به یکی بسپرن… بعد ی مدت این داستان کنار گذاشته شد و دوباره بعد از دیزلگیت استارت خورد اینبار قرار بر این بود مدیریت لامبو و بوگاتی به پورشه سپرده بشه بنتلی از مدیریت پورشه جدا بشه و به آئودی سپرده بشه… اقتصادیها هم به خود فولکس تراکها هم تراتون… اینبار تفاوتش با قبل این بود که استقلال بیشتری به هر زیر گروه داده بشه
این وسط آئودی سر لامبو مخالفت کرد و فقط بنتلی از پورشه جدا شد و به آئودی نزدیک شد…
حتی برنامه فروش قسمتی از سهم بخش اسپورتها ( پورشه لامبو بوگاتی) هم مطرح بود که به نتیجه نرسید
احتمالا اگه این اتفاق افتاده بود لامبو محصولات بهتری با تجربه پورشه توسعه میداد هر چند چندان به نفع پورشه نبود اما به نفع لامبو بود…
car lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۳مهران جان این ماشین چهارچرخ درگیر هست یا دیفرانسیل عقب؟
Taha Ayoobi
۲۶ مرداد ۱۴۰۳کار لاور تو متن نوشته که
car lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۳یکم گیجم کرد متن نوشته بود قدرت باتری به چرخ عقب میره قدرت خود موتور به چرخ جلو 😅
mehran911
۲۶ مرداد ۱۴۰۳بله محور جلو با ی پیشرانه الکتریکی که در مجموع ۷۳ کیلو وزن اضافه ایجاد میکنه
الف.ی
۲۶ مرداد ۱۴۰۳طراحیش فوق العادست
نمای عقب بسیار ایرودینامیکه
به عنوان یک موتور توربوشارژ 10هزار rpm دور گرفتن کم نظیره
خداحافظ فراری 296gtb
داون فورس 103 درصد نسبت به هوراکان اوو افزایش داشته؟ درست میبینم یعنی 2 برابر شده؟
hosen
۲۶ مرداد ۱۴۰۳البته برادر بزرگتر این ماشین نتونست از پس 296 gtb بربیاد اینکه جای خود.
ولی این ماشینم خیلی خفنه عاشق انجینش شدم
الف.ی
۲۶ مرداد ۱۴۰۳البته روئلتو به دلیل وزن زیادش هم از SF90 هم از 296gtb عقب میمونه
لامبورگینی در روئلتو بیشتر دنبال رفع ضعف های اونتادور بود
مهمتر از همه استفاده از گیربکس دوکلاچه و خلاصی از اون گیربکس خشن ISR
متاسفانه باید اینو پذیرفت خودروهای لامبورگینی از نظر پرفورمنس خط مستقیم معمولا یک پله عقبتر از فراری ها هستند
اما توی پیست اوضاع فرق میکنه
هرچند من خودم صدای موتور V10 لامبورگینی رو هزار سال به پرفورمنس 488 پیستا ترجیح میدم
از روی طراحیش به نظر میاد وزن بسیار کمتری از روئلتو داشته باشه اعداد و ارقام داون فورس هم که گویای همه چیز هست
ببینیم چی میشه🔥
B
۲۷ مرداد ۱۴۰۳توی پیست فرق میکنه فراری اصلا مگه تایم پیست داره ؟ هیچ اهمیتی نداره براش ولی اگه بخواد تایم پیست بزنه هم رقبا باید بزنن گاراژ رقابت های موتور اسپورت ثابت کرده :)
Ahmad
۲۶ مرداد ۱۴۰۳لامبورگینی بدبخت که هیچی از خودش نداره همه اش رو آلمانی ها براش میسازن باز دم فراری گرم که زیر نظر آلمانی ها نیست
sinasvj
۲۶ مرداد ۱۴۰۳وقتی اونقدر بچه سالی که قبل خوندن مطلب (پیشرانه کاملا و از ابتدا توسط لامبورگینی ساخته شده) میای گلشعر میگی
Hosein005
۲۶ مرداد ۱۴۰۳لامبورگینی هنوز هم لامبورگینیه ولی اینبار با حمایت آلمانی ها
البته وقتی یک نفر بالاسرت باشه قطعا مثل وقتی که خودت وضعت توپه و آقای خودتی نمیشه
یکسری مزیت ها و محدودیت ها باهم می آیند
محمدهادی
۲۶ مرداد ۱۴۰۳انصافا رنگ آبی نفتیش بیشترین همخوانی رو با طراحی ظاهری ش داره
خیلی زیبا و پرمفهموه این لامبورگینی
بنظرم از طراحی روئلتو کمی بامفهوم و هدف دار تره
BMZ
۲۶ مرداد ۱۴۰۳طراحیش یه جوریه ، نه بده نه خوب ، مثل هوراکان نیست که بعد یه دهه هنوز جدید به نظر برسه و خیلی انقلابی باشه ، میدونی انگار واسه یه لامبورگینی یکم زیادی رام شدست ، منو یاد لامبورگینی های داخل GTA V انداخت
از لحاظ پرفورمنس هم که بسیار عالی ، بی صبرانه منتظر رقابتش با رقباش یعنی 296gtb ، 911 turbo s ، کوروت zr1 و احتمالا مکلارن آرتورا و مازراتی mc20 هستم
Taha Ayoobi
۲۶ مرداد ۱۴۰۳مگه با gt2 rs مقایسه نمبشه؟
سوشیانت
۲۶ مرداد ۱۴۰۳این اصن در حدی نیست که بخواد با zr1 مقایسه بشه رقیب zr1 روئلتو هست
BlackWing
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ZR1 تو خوشبینانه ترین حالت رقیب سوپرکارهای ۵۰۰ هزار دلاری هست چون بالای ۵۰۰ هزار دلار دیگه فقط پرفورمنس مهم نیست ، تاثیرگذاری خوده برند و اهمیت حضور اون ماشین تو یه مکان مهم تر هست.
مثلاً یکی با ZR1 بیاد وسط cars & coffee پاریس بایسته تا اینکه یکی با روئلتو بیاد ، خیلی فرق هست بینشون
درسته ZR1 خیلی خفنه اما در حقیقت بدنه ، شاسی و کابین کوروت C8 با قیمت ۷۰ هزار دلار هست که موتور خیلی قوی توش گذاشتن و پکیج آیرودینامیک بهش اضافه شده
Ferrari
۲۶ مرداد ۱۴۰۳Zr1 با موتور قدرتمندش الان خیلی معروفتر از نسل های قبلش شده. مطمئنم به اندازه اروپایی ها جلب توجه میکنه حتی در اروپا
سوشیانت
۲۷ مرداد ۱۴۰۳من دارم از لحاظ پرفورمنس صحبت میکنم برند یه چیز سلیقه ای هست
froG-driVer
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ولی بنظرم تیتر مطلب اینجوری میشد جذابتر بود:
سرانجام،لامبورگینی تمراریو،معرفی شد.
amir
۲۶ مرداد ۱۴۰۳منظورت pegassi vacca هست؟
sinasvj
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نه این pegassi reaper هستش😂🤝
دوستانی که نمیدونن این اسم یه ماشین توی gta v هستش که کپی تمراریوئه
Dan
۲۷ مرداد ۱۴۰۳بنظرم به tempesta بیشتر شبیهه
sinasvj
۲۸ مرداد ۱۴۰۳آره لعنتی انگار ترکیب این سه تاست
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۴۰۳وزنشو چرا اعلام نکردن؟ نکنه تو اینم مثل روئلتو گند زدن روشون نمیشه بگن؟
امیدوارم اینطور نباشه و وزن معقولی داشته باشه
ولی چه رقابتی ببینیم بین تمراریو، کوروت ZR1، فراری 296 پورشه GT2 RS جدید
الان فقط ارشیام
۲۶ مرداد ۱۴۰۳1690 کیلوگرم اعلام شده…
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۴۰۳به نسبت فراری 296 با 1470 کیلو که خیلی زیاده
حتی از SF90 که اونم سه موتور برقی داره و AWD هست هم سنگینتره
فراری 1000 اسبی 1570 کیلو
لامبورگینی 920 اسبی 1690 کیلو
Hosein005
۲۶ مرداد ۱۴۰۳تو همون svj نبودی ؟
کجا گفتند ۱۶۹۰ کیلوگرم ؟
امکان نداره وگرنه دیگه ارزشمند نیست
باید زیر ۱۶۰۰ باشه
این ماشین نهایتش ۱۵۰۰ کیلوگرم
روئلتو هم نهایتش ۱۶۰۰ کیلوگرم
اقا المانی ها کم گزاشتن
نه که ساختش کامل دست اونا باشه ولی متاسفانه انگار تاثیر داشتن
یکسری قوانین ممکنه این کارو با لامبو کرده باشه
Hosein005
۲۶ مرداد ۱۴۰۳داخل کامنت منظورم هردو خودروی لامبو هست
روئلتو و هم تمراریو
Ferrari
۲۶ مرداد ۱۴۰۳در مطلب بالا به وزن ماشین اشاره شده. وزن خشک ۱۶۹۰ کیلوگرم. که با سفارش پکیج ماهش وزن، تا ۲۵ کیلو هم کم میشه و به ۱۶۶۵ کیلوگرم هم میرسه
Hosein005
۲۷ مرداد ۱۴۰۳دیشب وزن خودرو داخل مطلب نبود
شاید الان اضافه کردند
! i M α η δ υ α R
۲۶ مرداد ۱۴۰۳امیر جان …
یه لامبوی سنتی ( گاو نر ) + سه موتور برقی _ 4 سیلندر + توربو = ؟
به نظرت شانسی برای اومدن وزنش زیر 1.7 تن ، باقی مونده ؟
من که بعید میدونم …
از لامبو ، حداقل بعیده …
Elmiraj
۲۶ مرداد ۱۴۰۳همون ۱.۷ تن هست و نباید انتظار تایم درگ زیر ۱۰ ثانیه ازش داشت…
car lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۳برو سراغ همون تسلاهای 2.5 تنی لش
سوشیانت
۲۶ مرداد ۱۴۰۳رقیب zr1 روئلتو و اس اف ۹۰ هستن ۲۹۶ و تمراریو یه لول پایین ترن
R@min
۲۶ مرداد ۱۴۰۳بخاطر پک باتری سنگینش پنالتی وزن نصیبش شد و دلیلشم یکیش بخاطر استفاده از دو تا موتور الکتریکی هست که فراری ۲۹۶ یه دونه داره و احتمال زیاد هم با وجود شاسی کربنی در مورد سبک سازی خرج نکردن.
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۴۰۳شاسی رو که نوشته تمام آلومینیومی
کلاً لامبو رو سبکسازی کار نمیکنه وگرنه SF90 با همین ترکیب V8 و سه موتور برقی بیش از 100 کیلو سبکتره
R@min
۲۶ مرداد ۱۴۰۳فکر کردم شاسی با روئلتو مشترکه شرمنده الان ک سرچ کردم مثل اینکه همون شاسی هوراکان هست که آپدیتش کردن.
Ferrari
۲۶ مرداد ۱۴۰۳باید اشاره کنم sf90 هم بدنه و شاسی الومینیومی داره با این حال فراری خیلی خوب تونسته وزن رو مدیریت کنه
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۴۰۳Ferrari
اون وزن 1690 کیلو با پکیج سبکوزنه، در حال استاندارد 1715 کیلوئه که بشدت ناامیدکنندس
Ferrari
۲۶ مرداد ۱۴۰۳بله درسته. من فکر میکردم وزن خشک بدون اون پکیج ۱۶۹۰ هست که ظاهرا اینطور نیست.
Amir mohammad
۲۶ مرداد ۱۴۰۳از دید من جلوش شبیه یه مار دیده میشه و خیلی خشن و زیباست ولی نمای پشت زیادی سادهس هیجانی نداره
نمای کناری هم صرفا خوبه
راجب قوای محرکه هم ک لامبو عالی کار کرده و ترکونده هرچند ب عنوان لامبو فن خیلی طرفدار توربوشارژ نیستم ولی خب کاریش نمیشه کرد
داخلش هم خیلی دیجیتالی شده داشبورد های اونتادور و هوراکان با اون کلید های فیزیکی خیلی جذاب تر بود
علی
۹ شهریور ۱۴۰۳نمای عقب رو دوباره چک کن واقعا بهت اوره
درسته از جلو شبیه مار آناکوندا هست
چقدر نازه این لامبو واوووو منکه غافل گیر شدم
sinasvj
۲۶ مرداد ۱۴۰۳طراحیش خوبه نا امیدم نکرد صداشم واقعا بد نبود من گوش دادم درسته به پای صدای هوراکان نمیرسه ولی خب اینم بد نبود صداش چیزی بین پورشه ۹۱۱ و فراری ۴۵۸
𝐀𝐥𝐢
۲۶ مرداد ۱۴۰۳خیلی منتظرش بودم بلاخره معرفی شد
اینش برام جالبه که شبیه خیلی شبیه رندراش شده
https://www.pedal.ir/lamborghini/lamborghini-temerario-shows-fresh-styling/
مردیم از خوشی
۲۶ مرداد ۱۴۰۳اگه چراغ های جلو یکم کلفت تر می بود عالی میشد
! i M α η δ υ α R
۲۶ مرداد ۱۴۰۳بررسی عملکرد فنی اش باشه با دوستان …
الان مهمون داریم …
یه نگاهم به مهموناست و هی سر تکون میدم و حرفشونو تایید میکنم ، یه نگاهمم به هی به گوشیه …
فقط بگم که از چشاش ، خون میچکه …
😎😎😎
36 psi …
Good for you …
! i M α η δ υ α R
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ردلاین 10 هزار …
که اصلا هم لازم نیست به نظرم …
36 psi ، بوست توربو …
مرد می خواد اینو گارانتی کنه …
رسما زده به سیم آخر …
😎 😎 😎
! i M α η δ υ α R
۲۶ مرداد ۱۴۰۳یه حسی بهم میگه ، قراره این پست از 224 کامنت پست معرفی ZR1 هم پیشی بگیره …
آمریکن فنای عزیز …
مشت اول ، 1000 تومن …
اون زمان ما 1000 تومن ، خیلی پول بود …
😜😜😜
مازیار
۲۶ مرداد ۱۴۰۳حالا خوبه مهمون داری😄
! i M α η δ υ α R
۲۶ مرداد ۱۴۰۳🤣🤣🤣 …
So So مدیریت کردم …
😜😜😜
توو بحثاشون شرکتم می کردم تازه …
😎😎😎
car lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۳رنگ نمادین لامبورگینی همیشه سبز بوده
رنگ نمادین مازراتی هم سفید
رنگ نمادین فراری هم قرمز
بنظرم بی شباهت به پرچم ایتالیا نیست.
البته باز شما بهتر میدونی اقا مهدیار😁 بچه ناف میلان
! i M α η δ υ α R
۲۷ مرداد ۱۴۰۳لطف داری عزیزم ، نه بابا این چه حرفیه …
The official Maserati colors however are blue and red which were based on the municipality of Bologna institutional colors or official crest. Maserati as a company was born in Bologna, Italy and moved to Modena later on in 1937 …
مازراتی چون از بلونیا ( Blogna ) میاد ، از بین رنگ های سفید و آبی و قرمز نماد شهر بلونیا ، رنگهای آبی و قرمزش رو نگه داشتن به عنوان پشتوانه اصالت رنگ ماشین هاشون …
رنگ قرمزی که اتفاقا ، در دومین لوگوی برند لامبورگینی هم ( دومین متولد شهر بلونیا ) ، به عنوان رنگ پس زمینه ، وجود داره …
رنگ نمادین شهر مودنا هم که زرد هست که در لوگوی فراری ، وجود داره …
زادگاه مازراتی مودنا نیست …
شهر بلونیا هست که مرکز استان بلونیاست ، در ناحیه امیلیا رومانا …
جالبه که بگم زادگاه لامبورگینی هم شهر بلونیا هست …
دقیق تر بخوام بگم ، شهرک سنت آگاتا بلونزه ، که یک شهرک کوچک از توابع استان بلونیاست …
هر چند که شهرک سنت آگاتا بلونزه ، روی نقشه و به لحاظ مسافت به مودنا نزدیک تر هست اما در تقسیمات جغرافیایی شمال کشور ایتالیا ، به طرز عجیبی ، از توابع استان بلونیاست محسوب شده !!!
علی
۹ شهریور ۱۴۰۳یه مار آناکوندای سبز واقعی خیلی شبیه مار شده یه
F134
۲۶ مرداد ۱۴۰۳منتظر حضور خودروهای جدید لامبو ، پورشه ، کوروت ، فراری و مکلارن در نوربرگ هستم . بنظر رقابت جذابی میاد
car lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۳دوستان طراحی ها هنوز کانسپتی هست درسته؟ چون هیچ نسخه فیزیکی من ازش ندیدم امکان اینکه تغییر داشته باشه بازم وجود داره؟
مازیار
۲۶ مرداد ۱۴۰۳طراحی بدنه روان و ملایم مثل گالاردو با یه موتور تحسین برانگیز. اون LED شش ضلعی هم یه کمی زمان لازم داره اما جا میوفته
هنوز از خماری عدم اطلاع وزن ماستنگ GTD در نیومدیم که اینم اومد روش!
امیر دهقان
۲۶ مرداد ۱۴۰۳بازهم موتوروان و بازهم اطلاعات ناقص!!
وزن خشکش 1690 کیلو هست که به متن اضافه کردم
mehran911
۲۶ مرداد ۱۴۰۳۱۷۱۵kg در حالت عادی
پکیج کاهش وزن ۱۶۹۰kg
مازیار
۲۶ مرداد ۱۴۰۳تشکر امیر و مهران عزیز
وزن هیجانانگیزی نیست باید دید چقدر رو عملکردش تاثیر داره
امیر دهقان
۲۶ مرداد ۱۴۰۳مهران جان مطمئنی وزن 1690 مال نسخۀ استاندارد نیست؟
mehran911
۲۶ مرداد ۱۴۰۳سلام آقای دهقان وقتت بخیر
بله تقریبا مطمئنم با پکیج Alleggerita که به ایتالیایی فکر کنم سبکوزن ی همچین چیزی میشه به ۱۶۹۰ میرسه…
car lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۳مازیار: بنظرم وزنش خوبه، با این موتور سنگین و این همه دم و دستگاه. هرچند معتقدم ماشین های پرفورمنس و مخصوصا سوپرکارها نباید بیشتر از 1.5 تن باشن.
مازیار
۲۶ مرداد ۱۴۰۳درواقع میشه گفت وزنی قابل پیشبینی داره و اگه سبکتر بود سورپرایز میشدیم
زیر 1.5 تن که باید بری سراغ مکی ها
ناشناس
۲۶ مرداد ۱۴۰۳عییییی جانم لامبورگینی تمارایرویو.انصافا یکی از بهترین کانسپت هاست و توانایی اینو داره بترکونه طراحیش که زیباست رخشم نابه همه چی تمومه این تامارایرو
این رو باید بگیری با قد ۱۹۹ و وزن ۱۰۰ کیلو در دسته بیلدینگ سوارش شی بعد شیشه هاشم دودی کنی و به مروم بگی من اینم،لامبو سوار بعد یه کلت کمری هم پیشت باش هجوونای خوشگلو سوار کنی بگی بهشون لذت ببر مگرنه با کلت میکشمت.بعد تدی خیابون چنان کاتاف بزنی و ردلاینو ببری تا محدوده بیستو هشت هزار بعد موتور امپر بکشه بعد همون جوونایی کا از لامبورگینی لذت نبوردنو سرشونو بچسبونی به موتور تا گرمشون بشه.با کلتم مثل سی جی بیوفتی دنبال خلافکرا.نی نای نای نانای نای
amir
۲۶ مرداد ۱۴۰۳عزیزم با قد ۲ متر و ۱۰۰ کیلو وزن اصلا قرار نیست تو این جا شی راحت که بخوای این مسخره بازی ها رو دراری
corvette
۲۶ مرداد ۱۴۰۳من خوشم اومد ازش
عالیه
hosen
۲۶ مرداد ۱۴۰۳انجین توربوشارژش تا 10هزار rpm دور میخوره!
همچین چیزی واقعا شاهکاره دم لامبو گرم.
بنظر میاد از روئلتو موفق تر عمل کنه
Taha Ayoobi
۲۶ مرداد ۱۴۰۳به به بالاخره معرفی شد
احساس میکنم لامبو سر این خیلی سنگ تموم گذاشته.
عجب رقابتی ببینیم…
🇮🇹He drives a lambo🇮🇹
R@min
۲۶ مرداد ۱۴۰۳اصلا فراموش کرده بودم امروز رونمایی میشه !!
رو کاغذ که بی نقص بعد مدت ها لامبورگینی برگشت به بازی دست پر و پر رو. وزنشم خوب نگه داشتن.
بشدت منتظر رقابتش با ZR1 هستم، دو شاهکار بی نظیر.
Hosein005
۲۷ مرداد ۱۴۰۳چیزایی که ما از لامبورگینی انتظار داریم
وزن ۱۷۷۰ کیلویی روئلو با مایعات هست نه وزن خشک
این ماشین که اوضاعش خراب تره
وزن با مایعاتش باید میشده ۱۶۹۰ با ارفاق
اینکه چند تا آلمانی شدن هم وزن خرس
تو کامنت هام هم گفتم المان تاثیر گزاشته رو لامبو
دلیل نمیشه بخوایم ساده ببینیم
گفتم وقتی وضعت خوبه و اقای خودتی فرق داره
المان هم محدودیت داره در کنار مزایاش
عوامل لامبو هرچقدرم تلاش کنند لامبوی ۱۰۰ خالص نمیشه
شما رجوع کنید به محصولات قبلی
نمیخوام قدیسه بسازم ولی همشون خاص بودند
بدون توربوشارژ رقابت کردن مختص این برند بود
nikan
۲۶ مرداد ۱۴۰۳از نظر ظاهری خیلی خوشگله یه هوراکان مدرن تره پر شیش ضلعی در باک و اگزوز و هدلایت و چراغ عقبا شیش ضلعی.
موتورش شاهکاره مخصوصا دور موتور ۱۰۰۰۰ با وجود تویین توربو که فقط از میل لنگ تخت بر میاد که قطعا صدای جذابی داره و چیزی که خاصش میکنه اینه که دیگه موتورش با همتای آئودی خودش یکی نیست و فقط مختص خودشه. ۹۲۰ اسب بخار!! البته سایتای دیگه نوشتن ۹۰۷ اسب بخار که بازم نسبت به رقیبش 296 gtb خیلی قوی تره که فک کنم به این زودیا جانشینش معرفی شه.
وزنش به صورت خشک ۱۶۹۰ کیلوعه که توی مطلب اشاره نشده قطعا این افزایش قدرت ارزش این اضافه وزن نسبت به هوراکانو داره. طراحی کابینشم باحاله جوریه که طراحی بیرونی ماشینو یاد آوری میکنه پر شیش ضلعی 😂
لامبورگینی با این ماشین به آرایش سیلندر V8 افتخار داد و نشون داد هشت سیلندر هنوزم زندس
Scuderia Ferrari
۲۶ مرداد ۱۴۰۳فعلاً یه خداحافظی با 296GTB داشته باشیم تا سال آینده ببینیم جواب فراری چیه
برای شکست بزرگ ترین رقیبش قطعاً به ۱ لیتر حجم موتور ، ۲ سیلندر بیشتر و ۹۰ اسب بخار اضافه نیاز داشت
اگه وزن رو تا ۱۶۰۰kg نگه داشته باشن عالی میشه
Taha Ayoobi
۲۶ مرداد ۱۴۰۳آقا قبول نیست فراری بعد از اینکه همه مدل جدید رو دادن بیرون میخواد بزنه.
BlackWing
۲۶ مرداد ۱۴۰۳داداش بدون اونایی که شما گفتی هم فراری کلی حرف واسه گفتن داره فقط مشکل این ردلاین ۱۰ هزار هست که فراری با ۲۹۶ بهش نمیرسه
B
۲۶ مرداد ۱۴۰۳این ردلاین باعث نمیشه استحلاک موتور زیاد بره بالا؟
حسن
۲۶ مرداد ۱۴۰۳کاملا موتور بنزینیش اعدادش افتضاحه 10 هزار و 36 فشار توربو واقعا برا ب ام و هم قفله این خود استهلاکه
منتها چون اروپائیه همه دارن به به چه چه میکنن
اینجا ردلاین بالا تیکنولوجی حساب میشه
! i M α η δ υ α R
۲۷ مرداد ۱۴۰۳حسن جان …
کامنت قبلی منو بخون لطفا …
قبل از کامنتت نوشتم مرد می خواد اینو گارانتی کنه …
یه چیز دیگه می خواستم بنویسم ، برای اینکه به لامبو فن های عزیز برنخوره ، نوشتم مرد …
من حداقل سعی میکنم تا جایی که سواد ناچیزم ، قد میده ، جو گیر و ذوق زده نشم و تا جایی که میشه چشمام ، فقط واقعیت رو ببینه و فقط به دلم گوش نکنم …
خارجی ها همیشه این جور وقت ها میگن ” Never Celebrate too early ”
توو این سن ، دیگه واقعا به این نتیجه رسیدم که اگه عجله کنی و جلو جلو فقط تعریف و تمجید کنی از عشقت ، اگه فردای روزگار اومد و ” تر ” زد ، جلوی دوستان ، میشه حکایت ” تف سر بالا ” …
اونجاست که دیگه باید آب بشی ، بری توو زمین …
hosen
۲۶ مرداد ۱۴۰۳داداش خداحافظی برای چی؟ هنوز فراری های ۱۰ سال پیش حرف هایی واسه گفتن دارن این 296 که کلا دو ساله اومده و رقیبای گنده تر از خودشم زده.
رامتین
۲۶ مرداد ۱۴۰۳بسیار عالی. البته میشد مه شکن جلو را کمی ظریفتر طراحی کرد و چراغهای عقب را هم به علت اینکه چراغ جلو باریکه، باریکتر کرد. بنظرم میشد کمی شبیه چراغهای نسل قبل اروس درآورد. درینصورت محشر میشد.
BlackWing
۲۶ مرداد ۱۴۰۳به به
Multo bouno 🤌🏼
چه خبره امسال حسابی غوغا کردن شرکتها
! i M α η δ υ α R
۲۷ مرداد ۱۴۰۳Mamma Mia …
👌👌👌
“ ! Bellissima ”
👏👏👏
amirboss
۲۶ مرداد ۱۴۰۳تمراریو در تعریف طراحی لامبو یه خودرویی با طراحی ساده ولی زیباست
در قوای فنی هم لامبو به بهترین شکل ممکن عمل کرده و نیازی به تعریف های الکی نداره
Taha Ayoobi
۲۶ مرداد ۱۴۰۳عقبش معصومه، ولی جلوش ترسناکه.
پوریا چالش
۲۶ مرداد ۱۴۰۳عقبش شبیه کونتاش هست داداش کونتاس کونتاش جدید
JDM سابق
۲۶ مرداد ۱۴۰۳مشخصات فنی عالی وزن هم با موتور الکتریکی خیلی خوب نگه داشتن بخاطر موتور جدید باعث وزن کمترش شده، دوست داشتم چراغای جلوش سبک اصیل لامبورگینی طراحی میشد ولی در کل عالیه
BlackWing
۲۶ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Lamborghini-Temerario-4-1.jpg
اوه اوه دیفیوزر بزرگ و لبه سپرهای بالا اومده که باعث شده لاستیکها دیده بشن ، عجب ترکیب خفنی شده
nikan
۲۶ مرداد ۱۴۰۳خیلی خوشگله
Spooke
۲۷ مرداد ۱۴۰۳قبلا در Sesto Elemento هم اینکارو کرده بود
https://64.media.tumblr.com/tumblr_m7z15dEIr01qk65n6o4_r1_1280.jpg
علی
۹ شهریور ۱۴۰۳طراحی پشت خیال انگیزه طراحی جلو خشن و زیبا
حسن
۲۶ مرداد ۱۴۰۳موتور 800 اسب میده
موتور برقی اول 150 تا
دو تا موتور داره یکی 82 تا
چجوری شده 920
جمع اینا که میشه 1114
JDM سابق
۲۶ مرداد ۱۴۰۳اعداد رو یه مقدار اشتباه نوشتن
قدرت واقعیش هم ۹۰۷ اسب هست نه ۹۲۰
امیر دهقان
۲۶ مرداد ۱۴۰۳قدرت 920 درسته اما به واحد متریک هست که تو اروپا استفاده میشه و این ماشین چون اروپایی هست باید قدرتش رو به اسب بخار متریک نوشت
907 اسب بخار به واحد اسب بخار مکانیکی هست که تو آمریکا استفاده میشه
https://uk.motor1.com/news/730380/lamborghini-temerario-2024-huracan-successor-revealed/
حسن
۲۷ مرداد ۱۴۰۳چجوری 920 تا بدست اومده حتما اعداد اشتباه نوشته شدن یا قدرت موتور بنزینی کمتره یا اعداد برقیها
امیر دهقان
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اعداد درست هستن، در ماشینهای هیبریدی همیشه لزوما مجموع قدرت موتورهای برقی و بنزینی با خروجی نهایی برابر نیست
JDM سابق
۲۷ مرداد ۱۴۰۳خب این PS یکای اسب بخار آلمانی هاست
ای کاش همه رو به یک واحد اندازه گیری کنید تا دز مقایسه ها اشکال پیش نیاد
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اره واسه منم عجیبه
! i M α η δ υ α R
۲۷ مرداد ۱۴۰۳مجموع قدرت 4 انجین رو برای توزیع یکنواخت نیرو ، با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات قانونی و مصرفی و ایمنی و فنی و طراحی ، بر روی 920 ، محدود کردن …
آری
۲۶ مرداد ۱۴۰۳قیمت ش چقدر
Ferrari
۲۶ مرداد ۱۴۰۳لامبو رو برای ساخت این ماشین تحسین میکنم، اما چندتا نکته هست که باید اشاره کنم.
اول از همه وزن ماشین هست که اگر گفته دوستان درست باشه ۱۷۱۵ کیلوگرم در حالت عادی هست که نقطه ضعف محسوب میشه اگر با فراری sf90 مقایسه کنیم، که اون هم پیشرانه ۸ سیلندر و سه موتور الکتریکی به همراه پک باتری ۷٫۹ کیلووات ساعتی داره که بیش از دوبرابر پک باتری تمراریو هست با این حال ۱۶۰۰ کیلوگرم هستش و با پکیج assetto fiorano کاهش وزن ۳۰ کیلویی هم خواهد داشت و به ۱۵۷۰ کیلو میرسه.
دوم پیشرانه هست که ۱۰ هزار rpm هست اما سوالم اینه اصلا چرا باید به همچین دوری رسید؟ لامبو باید تلاش میکرد ماکزیمم قدرت رو بین ۸ تا ۸۵۰۰ دور بگیره. کاملا مشخصه برای صدای بهتر دور موتور رو به ۱۰ هزار رسوندن ولی بازم صدای تنفس طبیعی هارو نداره و یکم بهتر و بلند تر از مدل ۴۸۸ پیستا و مکلارن ۷۶۵ هست. درواقع به نظرم این کار بیهوده بود و جز استهلاک بیشتر هیچی نداره. ضمن اینکه لامبو برای رسیدن به این دور، گشتاور رو قربانی کرده
الف.ی
۲۷ مرداد ۱۴۰۳مطمئن باشید فکر استهلاکشو کردن
شک ندارم مثل کوروت zr1 جدید کم کم ویدیو های تحلیلی در مورد این موتور بیرون میاد
موتور پورشه 911 جی تی 3 آر اس هم با 2 سیلندر کمتر تا 9 هزار rpm دور میگیره
Ferrari
۲۷ مرداد ۱۴۰۳موتوز تنفس طبیعی با توربو متفاوته.