لامبورگینی تمراریو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید با ردلاین ۱۰ هزار rpm به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است.
هرچند لامبورگینی هوراکان و پیشرانهٔ V10 دوستداشتنی آن کنار رفته است اما جایی برای ناراحتی نیست زیرا سوپراسپرت جدیدی از سنت آگاتا معرفی شده که ویژگیهای چشمگیر و هیجانانگیزی دارد. با لامبورگینی تمراریو آشنا شوید. جانشین هوراکان یک سوپراسپرت پلاگینهیبریدی است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 جدید به همراه سه موتور الکتریکی استفاده میکند. مجموع خروجی این سیستم ۹۲۰ اسب بخار قدرت است که تمراریو را ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
پیشرانهٔ V8 تمراریو بهطور کامل و از ابتدا توسط لامبورگینی ساخته شده است. این پیشرانه کاملاً جدید از نوع Hot V با زاویهٔ ۹۰ درجه و میللنگ تخت است و توربوشارژرهای آن حداکثر ۳۶ psi بوست تولید میکنند. این پیشرانه به لطف ویژگیهایی مثل سرسیلندرهای آلیاژی آلومینیومی ریختهگری شده و شاتونهای تیتانیومی، میتواند تا ۱۰ هزار rpm دور بگیرد. این اولین موتور در خودرویی جادهای محسوب میشود که میتواند به چنین دور فوقالعادهای برسد. این پیشرانه بهتنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
سه موتور الکتریکی شار محوری روغن خنک هم این پیشرانهٔ V8 جدید را همراهی میکنند. یکی از این موتورها در عقب بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و دو موتور دیگر هم در جلو نصب شده و هرکدام با ۸۲ اسب بخار قدرت، به چرخهای جلو نیرو میدهند تا سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم کنند. البته لامبورگینی برای سوپراسپرت جدید خود یک حالت دریفت را هم در نظر گرفته است که گشتاور را در سه سطح مختلف به چرخهای عقب میفرستد.
موتورهای الکتریکی تمراریو توسط یک پکیج باطری ۳.۸ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند که با شارژر معمولی AC با ظرفیت حداکثر ۷ کیلووات شارژ آنها ۳۰ دقیقه زمان میبرد اما امکان شارژ این باطری توسط سیستم احیای انرژی ترمزها و پیشرانهٔ V8 هم در کمتر از شش دقیقه وجود خواهد داشت. سوپراسپرت جدید لامبورگینی از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم برخوردار است که در این حالت صرفاً از موتورهای الکتریکی جلو استفاده میکند و حداکثر ۱۹۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت اما لامبورگینی فعلاً میزان مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی را اعلام نکرده است. برای تمراریو حالات رانندگی دیگری هم در نظر گرفته شده که حداکثر قدرت ۹۲۰ اسب بخاری فقط در حالتهای اسپرت و کورسا ارائه میشود.
تمراریو در ظاهر شبیه ترکیبی از روئلتو و هوراکان به نظر میرسد. چراغهای جلو حتی از هوراکان هم باریکتر هستند و درست زیر آنها چراغهای ششضلعی LED در طرفین سپر خودنمایی میکنند. در قسمت جانبی خودرو، ورودیهای هوای بزرگی در جلوی چرخهای عقب به چشم میخورند که با رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی همراه است. این رینگها در نمونههای فورجکاری شده یا فیبر کربنی قابل انتخاب خواهند بود. در تمراریو داونفورس هم تا ۱۰۳ درصد نسبت به هوراکان اوو افزایش پیدا کرده است.
برای این سوپرکار جدید پکیجی بنام آلجریتا هم قابل سفارش است که با ویژگیهایی مثل بال عقب بزرگتر، سپرهای منحصربهفرد، رینگهای فیبر کربنی، شیشههای جانبی از پلی کربنات و استفادهٔ گسترده از پلیمر تقویتشده با فیبر کربن در قسمتهایی مثل پانلهای زیر بدنه، دیفیوزر، قاب آینههای جانبی و رکابها، باعث افزایش ۱۵۸ درصد داونفورس نسبت به هوراکان اوو و کاهش ۲۵ کیلوگرمی وزن نسبت به تمراریوی معمولی میشود. با این پکیج، وزن خشک خودرو از ۱۷۱۵ کیلوگرم به ۱۶۹۰ کیلوگرم میرسد.
زیر پوست تمراریو شاسی سبکوزن جدیدی قرار گرفته که بجای ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن شاسی هوراکان، تماماً از آلومینیوم ساخته شده است. این ویژگی باعث کاهش ۵۰ درصدی استفاده از متریال، کاهش ۸۰ درصدی اتصالات جوشکاری شده و افزایش ۲۰ درصدی استحکام پیچشی میشود. در داخل این سوپراسپرت هم شاهد فضایی شبیه کاکپیت هواپیما هستیم که پر از عناصر ششضلعی است. فضای سر در اینجا نسبت به هوراکان ۳۳ میلیمتر و فضای پا ۴۶ میلیمتر افزایش پیدا کرده و به گفتهٔ لامبورگینی، یک بسکتبالیست ۲ متری NBA هم میتواند در داخل تمراریو با کلاه ایمنی بنشیند. یک نمایشگر لمسی عمودی ۸.۴ اینچی در میانهٔ داشبورد، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۹.۱ اینچی برای سرنشین جلو هم از دیگر ویژگیهای داخلی سوپراسپرت جدید سنت آگاتا هستند.
لامبورگینی فعلاً قیمت تمراریو را اعلام نکرده است اما ازآنجاییکه قیمت هوراکان اوو در آمریکا از حدود ۳۰۰ هزار دلار آغاز میشود، برای جانشین آن باید انتظار قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار دلار را داشته باشیم. سوپراسپرت جدید لامبورگینی اواخر امسال یا اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.
حسن
۲۶ مرداد ۱۴۰۳4 لیتر ده سیلندر چرا باید دور موتور رو 10000 تا باشه با 36 بار فشار بوست واقعا اعداد افتضاحه
اگه طبق گفته 920 تا قدرت داره در جمیع جهات نگاه کنید هیچ چیز خاص و جالبی ارائه نکرده
ولی طبق جمع کردن اعداد که روهم میشن 1114 قابل قبوله
ولی باز هم موتور بنزینی پر استهلاکه
هر چند کسی با لامبو زیاد راه نمیره
Farhot
۲۷ مرداد ۱۴۰۳چهار لیتر هشت سیلندر
حسن
۲۷ مرداد ۱۴۰۳طبق ذهنیت هوراکان نوشتم ده ولی برا 8 هم زیاده باید زیر 8000 میبود یا چه لزومی داره تراکم هوا در حد بمب باشه مگه جنگه 36 بار واقعا خیلی زیاده
هر چند به نظرمن اعداد خیلی اشتباه دارن هم تو اعداد برق و جمع اعداد و شاید بعدا اصلاح بشن
ولی با این مشخصات فعلی نسبت به تمام ساخته های لامبو و گذشته خوب نیست
Mr wrong
۲۷ مرداد ۱۴۰۳گنده شون برا شکار sf90 اومد ،296 شکارش کرد
اینکه رقیب 296
ولی بنظر ازون یکی تر و فرز تره.ببینم چیکار میکنه
Mohammad hasan
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اشتباه دیگه گفته اولین موتور جاده ای دور بالا
در حالی که موتور لکسوس ال اف ای تا ۱۱۰۰۰ دور رو با کمترین زمان ممکن بدست می آورد…که ال اف ای رو مجبور شدن دور سنج دیجیتالی استفاده کنن تا دور سنج از خود موتور عقب نمونه
Ali
۲۷ مرداد ۱۴۰۳من از سمت مهندسان لامبورگینی از شما عذر میخوام دوسته عزیز.
مهندس
۲۷ مرداد ۱۴۰۳بار نیست پوند بر اینچ مربع
net
۲۷ مرداد ۱۴۰۳در این ماشین کمتر از خطوط تیز استفاده کرده نسبت به لامبورگینی های دیگر. چراغ ۶ ضلعی زیر چراغ جلو بد هست. اگزوز بالا قرار گرفته بد هست اگر ۴ اگزوز خاکستری دایره ای زیر سپر در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد. رینگ گلبرگی بد هست
فیات مولتیپلا
۲۸ مرداد ۱۴۰۳آقای محمد حسن کجای دور موتور LFA
۱۱ هزاره؟ یکم تحقیق کنید یکی هم نمیدونه لایکت میکنه
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳منو یاد پیشرانه اوروس انداخت
javad-bmw
۲۷ مرداد ۱۴۰۳من از شما معذرت میخوام که لامبورگینی با اونه همه مهمندس یه موتور رو از صفر توسعه داده تا به این اعداد (به قول شما افتضاح) برسه.
همه چی اعداد نیست حسن جان
MehdiTurbo
۲۷ مرداد ۱۴۰۳https://www.goodcarbadcar.net/wp-content/uploads/2023/05/Lamborghini-Huracan.jpeg
https://editorial.pxcrush.net/carsales/general/editorial/lamborghini-huracan-render-01-t7dq.jpg?width=1024&height=682
https://www.lamborghini.com/sites/it-en/files/DAM/lamborghini/facelift_2019/model_gw/huracan/2023/09_18_refresh/s/gw_hura_s_01_m.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Lamborghini-Temerario-2-1.jpg
https://www.google.com/search?q=huracan+interior&client=ms-android-xiaomi-rvo3&sca_esv=f0a0382dac7746eb&udm=2&biw=412&bih=820&sxsrf=ADLYWIJhrpLxKuFpuELg7h7XWg4-k5radw%3A1723907746306&ei=or7AZqOyEuGwhbIP6oyZwQU&oq=huracan+in&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIgpodXJhY2FuIGluKgIIADIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAESPcUUPYGWN0OcAB4AJABAJgB5QGgAaQGqgEFMC4zLjG4AQHIAQD4AQGYAgSgAr4GwgIEECMYJ8ICChAAGIAEGEMYigWYAwCIBgGSBwUwLjIuMqAHuAs&sclient=mobile-gws-wiz-serp#vhid=RZP305a9IIoFdM&vssid=mosaic
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/lamborghini-temerario-gli-interni.jpg
این اگه پسرفت نیست چیه
دلم برای لامبو تنگ میشه حیف واقعا
وایپر چارجر حتی کوروت نسل قبل موستانگ نسل قبل کامرو لامبو
MehdiTurbo
۲۸ مرداد ۱۴۰۳تو فقط کابین نسل قبل ببین
car lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۳موافقم مهدی، خودروسازی رو به افول رفته. تمام کمپانیها💔💔
خودروهای برقی هم که دیگه تیر خلاصه
رضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۳اگر اینطوری باشه پس موتور فرمول یک افتضاح پلاسه؟!؟
MasouD
۲۶ مرداد ۱۴۰۳وای از روزی که درگ تمراریو و 296 و zr1 بیاد
و وااااای از روزی که تایم پیست هاشون بیاد
امیدوارم GT2RS هم برسه
Farhot
۲۶ مرداد ۱۴۰۳نظر دوستان محترمه ولی بنظر بنده از دیدگاه طراحی حرکت رو به جلویی محسوب نمیشه و برای پنج سال آینده خیلی نمیتونه جذاب باشه بین رقبا
به هرحال طراحی سلیقه ای هستش اما المانهای طراحی برای آینده نیست و صرفا برای امسال خوبه
Ali
۲۷ مرداد ۱۴۰۳سالایی که صنعت خودروسازی پشت سر گذاشته کلا عجیب بوده.
از سمتی بیشتر خودروسازا از لحاظ طراحی رو به پسرفت بودن.
از ی سمتی قوانین آلایندگی درون سوزا رو کوچیک و کوچیکتر کرد.
از سمتی چین همونطور که داره کلی کلی انواع اجناس مختلف رو میریزه تو بازار
شروع به ساخت روزی ی مدل خودرو کرد.
چه خبرتونه مگه جنگه😂
MehdiTurbo
۲۷ مرداد ۱۴۰۳رو به جلو که حساب نمیشه هیچ
هیچ جذابیتیم نسبت به هوراکان نداره یه پسرفت کاملا زیاد
اصلا اون کابین خلبانی لامبو کجا این کابین مک لارنی کجا
بیرونشم که هیچ شباهتی به اون خشونت و گاو خشمگین لامبو نداره ناز سوسول شده
دیگه لامبو جذابیت نداره کاش نسلای قبل صفر کیلومتر تولید میشدند فقط زیباست ولی هیچ جذابیت نسل قبل نداره
حیف لامبو بود
بعضی ماشینا اصلا نباید تغییر میکردند
وی
۲۷ مرداد ۱۴۰۳موافقم
تنها نکته ایش که جدید و جذابه ردلاین 10000 هست و صدای موتور هم به عنوان یه توربو دار جذابه
ولی طراحیش واقعا خوب نیست مثل اینه که سه کمپانی ساخت اسباب بازی یخواد در مقیاس خیلی کوچیک یه لامبورگینی بسازه یا بقپل دوستمون مثل لامبو تو بازی های با گرافیک پایین
296 برام خیلی جذاب تره
پوریا چالس
۲۷ مرداد ۱۴۰۳وایی لعنت بهت لامبو چرا این ماشین اینقدر لوکس و خفن هست فک کن با این ماشین تو لندن هوایی بارونی دور دور کنی یه بعدش فقط بشینی نگاه کنی بهش https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Lamborghini-Temerario-8-1.jpghttps://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/lamborghini-temerario-2.jpghttps://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Lamborghini-Temerario-2-1.jpg
Mohammad88
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اولا صد درصد از ۲۹۶ بهتره
آخه مگه میشه به سوپرکار شیش سیلندر گفت سوپر کار
دوم اصلا بگیم فراری سریع تره خداییش میشه قیافه ی تمراریو رو با ۲۹۶ مقایسه کرد بنظرم جز زشت ترین فراری های تاریخ هست
سوم لامبورگینی سرعت و پرفورمنس هیچ وقت الویت نبوده براش خدایی تو فضا های مجازی میلیاردر ها بیش تر لامبورگینی می ذارن یا فراری
لامبورگینی دنبال طرفداره دنبال رویایی بودنه دنبال پوسترش روی دیوار جوونا
تا چشم هرچی فراری فن در بیاد
Dino
۲۷ مرداد ۱۴۰۳فراری حتی ۴ سیلندر هم بزنه بازم سوپرکار تلقی میشه
این کلمهی سوپرکار نیست که فراری رو تعریف میکنه
این فراریه که کلمهی سوپرکار رو توصیف میکنه
اون اینستا و فضای مجازی برای لامبو فنا و نوجوونایی که مثل خودت تازه دارن سیبیل در میارن و یه شب درمیون میزنن به جدول
سکوی مسابقات و کوهی از اعتبار و بالاترین سطح موتوراسپرت هم برای فراری
Hamidreza
۲۷ مرداد ۱۴۰۳تو درست میگی…
اولین خوردی موتور وسط جاده ای و اولین خودروی سوپراسپرت جاده ای توسط لامبورگینی ساخته شده بعد سوپراسپرت یعنی فراری…
در بی نقص بودن فراری هیچ شکی نیست ولی لامبو بیشتر از فراری نباشه کمترم نیست
همیشه گفتم الانم میگم، درگ هیچوقت ملاک بهتر بودن ماشین نیست!
mf1
۲۷ مرداد ۱۴۰۳لامبو نه حتی در حد فراری نبود در حد پورشه و مکلارن هم نبود حداقل توی پیست
تنها نقاط مثبت لامبو طراحی ظاهری و موتور تنفس طبیعیش بود
hosen
۲۷ مرداد ۱۴۰۳تعصب میچکه از کامنتت
قیافه که سلیقه ایه بعدشم خوبه خودت میدونی ماشین های لامبو بیشتر جنبه نمایش و تخلیه عقده یسری ادم های تازه به دوران رسیده رو دارن
تو بحث پرفورمنس هم سالیان ساله که به فراری قافیه رو باختن
Ali
۲۷ مرداد ۱۴۰۳هر وقت حرف از پورشه میاد وسط یاده فریادای مت واتسون میوفتم سره باخت به ۹۱۱ توربو اس😂😂
خداروشکر sf90 و رئولتو روی ۹۱۱ رو کم کردن چون حاله منم خراب میشد لامبورگینی و فراری تو درگ پشته پورشه بمونن.
ولی وای به حاله روزی که پورشه بخواد ی ۹۱۱ با ۱۰۰۰ اسب بزنه😂😂
Arshia m3csl
۲۹ مرداد ۱۴۰۳لامبورگینی فقط واسه شواف اینستاگرام و نمایشه وگرنه نه مثل gt3 rs پورشه سواری خالص و اسپرتی داره نه مثل فراری شاهکار هنریه و با اصل و نصب نه مثل مکلارن خوش قیمت و قوی و هندلینگ عالیه
HamiD
۲۷ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز سالهاست اشک طرفداران لامبو ( به دلیل عدم تولید خودرویی برای رقابت با محصولات فراری ) در اومده.
پس برو سراغ پوستر چسبوندنت.
پوریا چالش
۲۸ مرداد ۱۴۰۳https://www.instagram.com/reel/C-vNQJOvhaJ/?igsh=MTc4a3p5djNwa3Vhcw==
Ali
۲۷ مرداد ۱۴۰۳قیافه ی 911 gt2 rs که با همون ۶ سیلندر هم تو درگ هم تو پیست پرفورمنسه بهتری از کله خاندانه لامبورگینی داشته.
البته که استثنا الان رئولتو درگو میبره ولی بازم تو پیست در حدش نیست
Ali
۲۷ مرداد ۱۴۰۳محمد جان وقتی کلمه ی سوپر اسپرت میاد وسط
چیزی که بیشترین اهمیت رو داره همین چیزاییه که شما میگی واسه لامبورگینی اولویت نبوده.
این ینی چی، ینی پرفورمنس بیشتر از هر چیزی برای ی سوپراسپرت لازمه
همونطور که راحتی و امنیت بیشتر از هر چیزی برای ی سدانه خانواده لازمه
البته که من خودم هم لامبورگینی هم فراری رو به ی اندازه دوست دارم چون هرکدوم از ی لحاظ منحصر به فرده
ولی تجربه نشون داده که یک rs gt2 ۹۱۱ از اونتادور به عنوان ی سوپر اسپرت کارشو بهتر انجام میده.
ولی در واقعیت کسی که ۹۱۱ میخره قرار نیست تو پیست پوزه ی لامبورگینی رو بزنه زمین و این به معنیه بدیه لامبورگینی نیست بلکه برعکس
کسی که ی سوپر اسپرت میخواد بیشتر از پرفورمنس که توی خیابون به هیچ دردی نمیخوره
حالت و سر و صدایی که لامبورگینی داره واسه کسی که بخواد ی سوپر اسپرت داشته باشه خیلی بیشتر بدردش میخوره چون در ظاهر به بهترین شکل یک سوپر اسپورته تمام عیاره.
JaMsHiD_R1988
۲۷ مرداد ۱۴۰۳پولدارا آئودی Q8 تحت عنوان اوروس میره تو پاچشون بعدشم به به چه چه میکنن میگن چه لامبورگینی اسپرت و خفنی در حالی که ذاتش با فولکس واگن توارگ یکیه
لامبورگینی درسته خوبه و سوپر اسپرت میزنه
ولی فراری انبوهی از تکنولوژیه . اونه که پیشرو هست
نام فراری با موتور اسپرت عجین شده
از لمانز گرفته تا فرمول یک و رالی
همین استراتوس افسانه ی رالی . موتورش فراریه
Arshia m3csl
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ائودی rs q8 تازه قشنگتر از اوروسه و ائودی rs q8 برای کیت بدنه انداختن با حال تره
علی
۲۸ مرداد ۱۴۰۳رکورد نوربرینگ. لامبو هوراکان
رکورد نوربرینگ لامبو اونتادور
سریع ترین شاسی بلند تاریخ موقع معرفی اوروس
پس این پرفورمنس نیس پس چی هست
یدونه فراری نام ببر که رکورد دار پیست نوربرینگ باشه
کارلوس کاستاندا
۲۷ مرداد ۱۴۰۳یک سوال مهم اینجا باید مطرح بشه
چه چیز جدیدی داره و چرا این خودرو ساخته شده
کاملا گیج کننده است فقط گفتن بذار یه چی تولید کنیم بگیم این جانشین اوراکانه
کارلوس کاستاندا
۲۷ مرداد ۱۴۰۳احتمالا فقط تو ایران و کاربرای پدال ازش استقبال میکنن و تعریف میدن اما در اصل هیچ نقطه ی مثبتی نداره
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۷ مرداد ۱۴۰۳به نظر من اگر از روش شورولت استفاده میکردند بهتر بود.حداقل دو مدل معرفی میکردن اول نسخه فقط درون سوز اونم فقط دف عقب مثل zo6 و بعدش همین نسخه.در مجموع خوبه ولی اینجاست که عظمت کار شوی با کوروت معلوم میشه.
امیر کریمی
۲۷ مرداد ۱۴۰۳این دیگه ی چیز دیگست واقعا خشگله و فقط هم همین رنگه سرمه ای واقعا بهترینه
Dark Knight
۲۷ مرداد ۱۴۰۳یه شاهکار به تمام معنی که باید زود تر معرفی میشد ، فقط ۹۰ اسب از روئلتو قدرت کمتری داره در حالی که به خاطر بدنه و ساختار آلمینیومی خیلی سبک تر از برادر بزرگ تر خواهد بود و اون رد لاین ۱۰۰۰۰ rpm هم که واقعا دیوانه کننده هست 🔥
علی
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یه شاهکار بتمام هست فاتح نوربرینگ دوباره برگشته صفرتاصد این جواهر با مهندسی دقیق اومده
🏆Lamborghini🏆
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نه تمراریو و نه روئلتو نمیتونن داخل درگ حریفاشون رو ببرن داخل پیست رو نمیدونم
اما اگر نسخه روئلتو SVJ و نسخه تمراریو پورفورماته بیاد قطعاً فراری رو لوله میکنن چه تو پیست چه تو درگ
علی جردن
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ظاهر زیبا باطن کثیف
آخه لامبورگینی ۸ سیلندر ؟؟؟ مگه موستانگه یا کامارو اح
nikan
۲۷ مرداد ۱۴۰۳مگه هر ۸ سیلندری ماسل کاره؟ فراری این همه شاهکار V8 داره از F40 و ۴۵۸ تا Sf90. تنها شباهت این موتور به ۸ سیلندرای آمریکایی فقط آرایش سیلندره. میل لنگ تخت تویین توربو ۱۰۰۰۰ RPM چه شباهتی داره به میل لنگ صلیبی های آمریکایی؟
O
۲۷ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/lamborghini-temerario-6.jpg
اگه اون آرم لامبورگینی نبود میگفتم باز یه سوپر کار تولید محدوده …
کاوه
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نکات ریز خیلی زیادی داره ماشین.اول اینکه اعداد و ارقام نمیخونه.میگه موتور بنزینی ۸۰۰ اسب میده موتور عقب برقی ۱۵۰ اسب دو تا موتور برقی جلو هم هر کدوم ۸۰ اسب.اینا روی هم میشن ۱۲۰۰ اسب چطور حساب کردن که شده ۹۲۰ تا؟؟؟؟؟اگه قرار هم باشه باهم کار نکن چه دلیلی وجود داره که ۳ تا موتور برقی بذارن روش که جز سنگین تر کردن ماشین هیچ خاصیتی نداره؟؟؟؟؟اینی که توی متن گفته شده باید ۱۲۰۰ اسب داشته باشه که البته نداره چون طبیعتا نمیشه از روئلتو قوی تر باشه.یا اعداد اشتباه ان.بعدش توربو ۳۶ psi?????مگه میشه همچین چیزی؟ماشین افتر مارکتیه مگه؟مردم میان مثلا سوپرای قدیمی میگیرن و توربو فشار بالا میندازن که قدرت اش بره بالا ولی این قدرت بالا باعث دوام خییییییییلی کمتر موتور میشه.برای همین روی موتور کارخونه ای هیچ برندی همچین فشار توربویی نمیندازه رو موتور.پدر موتور در میاد.واقعا نمیشه یه ۳۶psi.باطریشم خیییییییلی ضعیفه باطری ۳ کیلو واتی مسخره است وجود داشتنش.تو سه تا موتور گذاشتی بعد باطری ۳ کیلو واتی گذاشتی؟اصلا منطقی نیست.درسته که این موتور برقی بیشتر هدفش جبران تاخیر توربو و شتاب اولیه بالاست و کاربرد دیگه نداره بخاطر باطری خیلی ضعیفش ولی همین کاربرد رو میشد با یه موتور برقی هم گرفت و واقعا نیازی به ۳ تا نبود.نه تنها اون دوتای دیگه اضافه ان که فقط باعث سنگین شدن ماشین و در نتیجه پایین اومدن لذت رانندگی میشه.هرچند اگه موتور بنزینی ۸۰۰ اسب باشه کل قسمت برقی و باطری ۳ کیلیو واتی اضافه است و اگه نبود خیلی ماشین بهتری بود ولی انگار سر قضیه برقی سازی و فشاری که روی برندهاست برای برقی و هیبریدی کردن این موتور و باطری رو اضافه کردن وگرنه در عمل به هییییییچ دردی نمیخوره و تازه بخاطر وزن سنگین ماشین رو هم خراب کرده.طراحی هم از نمای بغل و کابین واقعا فوق العاده است.خیلی تناسب داره کاملا برخلاف روئلتو که اصلا تناسب نداره.نمای جلو و عقب ولی خیلی جذاب نیست.اون طراحی چراغهاش اصلا به ماشین نمیاد.کاش میشد از طراحی چراغهای اونتادور استفاده کرد خیییییییلی جذاب میشد اینطوری.اینکه لاستیک ها هم بیرونن هم عجیب از کار دراومده خواستن یه حرکت خفن بزنن با بیرون نگه داشتن لاستیک های عقب ولی من شخصا نپسندیدم.خلاصه اینکه نه روئلتو نه این خیلی برای من جذاب نیستن.لامبو فقط اونتادور با اون موتور تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر و صدا و طراحی بینظیرش.اونتادور کاملا بی نقص و کامل بود.اینقدر خوب بود که حس میکنم حتی خود لامبو هم دیگه نمیتونه ماشینی به عظمت اونتادور بسازه!!!قطعا اینکه برندش لامبورگینیه براش کافیه و میفروشه خوب هم میفروشه.اینقدر ادم پولدار ریخته تو دنیا که هدفشون از ماشین خریدن اینه که اخرین مدل لامبورگینی و فراری رو بخرن و دیگه باقی چیزا براشون مهم نیست ولی عشق ماشین باید باشی که متوجه افت شدید لامبو از اونتادور به روئلتو و تمتاریو بشی
Cert
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اگر یک موتور الکتریکی کمتر داشت بهتر بود
در نامی جلوی آن هم از نوار های رولتو استفاده نشده است
🏆Lamborghini🏆
۲۷ مرداد ۱۴۰۳خطاب به حسن
«تو پرفورمس سالیان سال به فراری باخته »
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 همون فراری 296 نتونست حریف پورفورماته داخل پیست نوبررینگ بشه
B
۲۸ مرداد ۱۴۰۳فراری کی تایم پیست داده ؟
هنوزم متوجه نیستین تایم نوربرگ برای هیچ خودروسازی نصف آلمانی ها هم معنی نداره ؟
فولکسم که مالک این پیسته و نوربرگ براش حیثیتیه هرکاری میکنه که خودش اول باشه
تو مسابقات موتور اسپرت لامبو چیکار میکنه ؟ 🤣
متاسفم که واقعیت انقدر دردناکه 😉
MADE IN USA
۲۷ مرداد ۱۴۰۳خب بازم لامبو ترکونده
ولی منتظر انجین v۱۰بودم حیف شد
ولی بازم خوبه
ولی احساس میکنم اعداد و ارقام اشتباهه
۳۶psiیخورده زیاد نیست
R
۲۷ مرداد ۱۴۰۳خب انتظار میره با این اوصاف ۲۹۶ رو لوله کنه و با اس اف ۹۰ سرشاخ بشه
ریوولتو که به خاطر تتفس طبیعی بودن و حجم زیاد انجین و وزن زیاد نتونست
R
۲۷ مرداد ۱۴۰۳داخلش که همون ریوولتوعه چرا اینجوری کردن
ظاهر بیرونیشم چنگی به دل نمیزنه
مهدی
۲۷ مرداد ۱۴۰۳به شخصه احساس میکنم ظاهر بالغ تری داره و من بیشتر میپسندم نسبت به بقیه لامبوها. در مورد مشخصات فنی و پرفورمنس هم احتمالا هم لول و یا حتی سریعتر باشه نسبت به روئلتو
مجید
۲۷ مرداد ۱۴۰۳به امید نسخه سوپر ولوچه روولتو و پرفورمانته تمراریو برای شکوندن رکوردهای جدید تو نوربرگرین
اگه دوستان فکر میکنن ماشین دیگری هست که بتونه مچ این نسل رو بخوابونه باید تو نوربرگرین عیارشون سنجیده بشه نه مسیر صاف یا مسیرهای کوتاه.
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳انتقادات درباره این ماشین و مخصوصا موتورش خیلی زیاده، اما بگذارید من هم بعنوان یک طرفدار خودرو نظر خودم رو در این باره رک و راست بگم: چرا لامبورگینی هزینه و مشکلات و زحمت ساخت یک موتور کاملا جدید را به جون خریده؟ برای چه هدفی؟ اگر بحث قدرت بود که رو همون موتور 10 سیلندر قبلی دوتا توربو میذاشتن بالای 1000 اسب قدرت میداد. درست مثل کاری که کوروت کرد! کم کردن حجم موتور، استفاده از موتورهای الکتریکی، بوست توربو 36 و ردلاین 10000 چیزی جز استهلاک و نابودی در کوتاه مدت در پی نخواهد داشت. بشخصه معتقدم هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداشته.
C R A Z Y
۲۷ مرداد ۱۴۰۳برین هوا با چون خودتونو بزنین زمین فایده نداره
این است لامبورگینی ♥️
علی
۲۸ مرداد ۱۴۰۳دشمنان لامبو. خودتونو جر ندید. این موتور از مدل مسابقه ای sc63 الهام گرفته مدل جاده ای هست واسه کوبیدن. پیست ها و جاده ها
پادشاه لامبورگینی جولوس کرده به تماشا بشینید و خودتون ببینید لایق تاج کی هست
این موتور یه جواهر بیهمتاست برید تحقیق کنید
MOHAMMAD 88
۲۸ مرداد ۱۴۰۳عزیزان فراری دوست ممنون از نظراتون درست میگید لامبورگینی در پرفورمنس به فراری نمیرسه
اما نه به فرمول ۱ کار دارم چون ربطی نداره بخاطر اینکه ارزش فراری بعنوان هم ی خودرو ساز هم ی شرکت تجاری بزرگ خیلی بیشتره
ولی دوستان خودتون همیشه عاشق موتور های بزرگ و با تعداد سیلندر بیشتر هستید اما به حرف من خرده میگیرید من از فراری بدم نمیاد ولی باید قبول کنیم خودرو سازی ها همه با توجه به این زمانهی نحس دارن پس رفت می کنن اما
خدایی شما ها خودتون می تونید ۲۹۶ رو با قبلیاش مقایسه کنید اون هم تو هم طراحی موتور هم طراحی ظاهری خیلی پسرفت داشته
MOHAMMAD 88
۲۸ مرداد ۱۴۰۳من خودم به عنوان ی لامبو فن عاشق فراری ۸۱۲ و لافراری و انزو هم هستم ولی میگم فراری هم مثل قبلش نیست عمرا
آخه واقعا میشه داخل روما و ۲۹۶ و پروسانگوئه روح اون اسب ایتالیایی رو دید ؟
BMW
۲۸ مرداد ۱۴۰۳آبیش خوشگله
پوریا چالش
۲۸ مرداد ۱۴۰۳https://www.instagram.com/reel/C-vNQJOvhaJ/?igsh=MTc4a3p5djNwa3Vhcw==این لینگ بزنید یه ویدئو جدید از روئلتو هست لذت ببرین برا دوستان ک میگن لامبورگینی پسررفت کرده با روئلتو
پوریاچالش
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یک ماشین بگید ک تو سال 2024معرفی شده باشه و همچین صدایی نابی داشته باشه اصالت خریدنی نیس
محمد صدرا حسینی
۲۹ مرداد ۱۴۰۳بخدا که لامبورگینی باید برای جانشین لامبورگینی اوراکان (تمراریو) همون موتور 10 سیلندری رو روش قدار میداد
ولی با اوراکان بیشتر حال کردم
علی
۹ شهریور ۱۴۰۳خدااااا چه طرح خیال انگیز و دیدنی داره. از عقب افسانه ای هست برآمدگی کنار اگزوز. چراغ ها نمای عقب واقعا ستودنی هست. از جلو شبیه مار آناکوندا سبز خطرناک بنظر میاد از بغل بدنه ای هماهنگ تماشایی
پارسا
۱۲ شهریور ۱۴۰۳داشتم نظرات میخوندم بعد یادم افتاد تو ایرانیم 🤣