لامبورگینی

مقایسه لامبورگینی تمراریو با فراری 296 و مکلارن آرتورا، نبرد هیبریدی!

جدیدترین سوپراسپرت لامبورگینی با قوای محرکهٔ هیبریدی در قیاس با رقبای مستقیم خود از فراری و مک‌لارن چگونه خواهد بود؟

لامبورگینی چند روز پیش تمراریو را معرفی کرد. یک سوپراسپرت جدیدی هیبریدی پایه که جایگزین هوراکان قدیمی خواهد شد. با معرفی تمراریو، حالا هر سه سازندهٔ مشهور سوپراسپرت در جهان یعنی لامبورگینی، فراری و مک‌لارن هرکدام یک مدل هیبریدی موتور وسط دارند که پایین‌ترین جایگاه در سلسله‌مراتب سوپراسپرت‌های آن‌ها را اشغال می‌کند؛ بنابراین، جالب خواهد بود که تمراریو را با رقبای اصلی خود یعنی فراری ۲۹۶ GTB و مک‌لارن آرتورا مقایسه کنیم.

قوای محرکه

بچه لامبورگینی جدید هرچند پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی را از دست داده اما بجای آن به موتوری مجهز شده که به همان اندازه جذاب است. یک V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت که تا ۱۰ هزار rpm دور می‌گیرد و سه موتور الکتریکی هم آن را همراهی می‌کنند. به گفتهٔ لامبورگینی، این اولین و تنها سوپراسپرت تولیدی جهان است ک چنین ردلاینی دارد. فراری و مک‌لارن اما از لحاظ قوای محرکه بسیار شبیه هم هستند زیرا هردو از پیشرانه‌های ۳ لیتری V6 توئین توربو با ردلاین ۸,۵۰۰ rpm و یک موتور الکتریکی استفاده می‌کنند؛ بنابراین، لامبو روی کاغذ در همه‌چیز برتری دارد. تعداد سیلندرهای بیشتر، حجم موتور بیشتر، موتورهای الکتریکی بیشتر، ردلاین بیشتر و مهم‌تر از همه، قدرت بیشتر. همچنین درحالی‌که فراری و مک‌لارن محرک عقب هستند، تمراریو به لطف دو موتور الکتریکی که در جلو نصب شده‌اند، از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد.

درنتیجه، سوپراسپرت جدید سنت آگاتا سریع‌تر از رقبای خود است و ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که فراری این کار را در ۲.۹ ثانیه و مک‌لارن در ۳.۰ ثانیه انجام می‌دهند. این موضوع طبیعی است زیرا تمراریو با ۹۲۰ اسب بخار قدرت، بسیار از رقبای خود قوب‌تر است. ۲۹۶ GTB با ۸۳۰ اسب بخار قدرت، بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد و آرتورا هم با ۷۰۰ اسب بخار، ضعیف‌ترین سوپراسپرت این مقایسه محسوب می‌شود. این در حالی است که قدرت آرتورا به‌تازگی در به‌روزرسانی اخیر ۲۰ اسب بخار بیشتر شده و پیش‌ازاین تنها ۶۸۰ اسب بخار قدرت داشت.

لامبورگینی و فراری مجموع گشتاور قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی سوپراسپرت‌های خود را اعلام نکرده‌اند ولی اگر صرفاً گشتاور پیشرانهٔ بنزینی را در نظر بگیریم، برتری با فراری خواهد بود زیرا موتور V6 آن به‌تنهایی ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این رقم برای تمراریو ۷۳۰ نیوتن متر و برای مک‌لارن تنها ۵۸۵ نیوتن متر است. از سوی دیگر، مک‌لارن بزرگ‌ترین باطری را دارد که با ظرفیت ۹.۲ کیلووات ساعت، امکان پیمودن تا ۳۳ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند درحالی‌که این رقم برای فراری با باطری ۷.۴ کیلووات ساعتی، ۲۵ کیلومتر است. تمراریو کوچک‌ترین باطری را با ظرفیت ۳.۸ کیلووات ساعت دارد ولی از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی برخوردار است که البته هنوز مسافت آن اعلام نشده است.

لامبورگینی تمراریو فراری ۲۹۶ GTB مک‌لارن آرتورا
پیشرانه بنزینی ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو
تعداد موتور الکتریکی ۲ در جلو ۱ در عقب ۱ بین گیربکس و پیشرانه ۱ در گیربکس
قدرت پیشرانه بنزینی ۸۰۰ اسب بخار ۶۶۳ اسب بخار ۶۰۵ اسب بخار
گشتاور پیشرانه بنزینی ۷۳۰ نیوتن متر ۷۴۰ نیوتن متر ۵۸۵ نیوتن متر
ردلاین ۱۰,۰۰۰ rpm ۸,۵۰۰ rpm ۸,۵۰۰ rpm
مجموع قدرت ۹۲۰ اسب بخار ۸۳۰ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
باطری ۳.۸ کیلووات ساعت ۷.۴ کیلووات ساعت ۹.۲ کیلووات ساعت
برد تمام الکتریکی نامشخص ۲۵ کیلومتر ۳۳ کیلومتر
شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه ۲.۹ ثانیه ۳.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت

وزن و ابعاد

لامبورگینی هرچند بیشترین قدرت را دارد اما در وزن هم در بین این سه خودرو با ۱۷۱۵ کیلوگرم، بسیار سنگین‌تر است درحالی‌که فراری ۱۴۷۰ کیلوگرم و مک‌لارن تنها ۱۳۹۵ کیلوگرم وزن دارد. به همین دلیل، از لحاظ نسبت قدرت به وزن، فراری با ۵۶۴ اسب بخار بر تن، نسبت به لامبورگینی با ۵۳۶ اسب بخار بر تن برتری دارد درحالی‌که آرتورا با ۵۰۱ اسب بخار بر تن هم در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. از لحاظ ابعاد نیز تمراریو بزرگ‌تر از دو سوپراسپرت دیگر است.

لامبورگینی تمراریو فراری ۲۹۶ GTB مک‌لارن آرتورا
وزن خشک ۱۷۱۵ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم ۱۳۹۵ کیلوگرم
طول ۴,۷۰۶ میلی‌متر ۴,۵۶۵ میلی‌متر ۴,۵۳۹ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۶ میلی‌متر ۱,۹۵۸ میلی‌متر ۱,۹۱۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۰۱ میلی‌متر ۱,۱۸۷ میلی‌متر ۱,۱۹۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۵۸ میلی‌متر ۲,۶۰۰ میلی‌متر ۲,۶۴۰ میلی‌متر

رینگ، لاستیک، ترمز

با توجه به اینکه تمراریو بزرگ‌ترین، سنگین‌ترین و قوی‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود، تعجبی ندارد که زیر گلگیرهای خود، بزرگ‌ترین لاستیک‌ها را پنهان کرده باشد. این سوپرکار جدید ایتالیایی در عقب به رینگ‌های ۲۱ اینچی مجهز است که با لاستیک‌های ۳۲۵ پوشیده شده‌اند. جانشین هوراکان همچنین از بزرگ‌ترین ترمزها هم بهره می‌برد که دیسک‌های ۳۹۰ میلی‌متری آن در عقب هم‌اندازهٔ دیسک‌های جلوی آرتورا است.

لامبورگینی تمراریو فراری ۲۹۶ GTB مک‌لارن آرتورا
لاستیک جلو ۲۵۵/۳۵ ۲۴۵/۳۵ ۲۳۵/۳۵
لاستیک عقب ۳۲۵/۳۰ ۳۰۵/۳۵ ۲۹۵/۳۵
رینگ جلو ۲۰ اینچی ۲۰ اینچی ۱۹ اینچی
رینگ عقب ۲۱ اینچی ۲۰ اینچی ۲۰ اینچی
ترمز جلو ۴۱۰ میلی‌متر ۳۹۸ میلی‌متر ۳۹۰ میلی‌متر
ترمز عقب ۳۹۰ میلی‌متر ۳۶۰ میلی‌متر ۳۸۰ میلی‌متر

کدام سوپراسپرت هیبریدی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۳ رای
منبع
TheDrive

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۳ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    لامبوی جدید مثل روئلتو خیلی سنگینه و باعث جونش میشه
    هنوزم که هنوزم ۲۹۶ هم طراحی قشنگ تری از همه داره و شیک تره انتخابم ۲۹۶

    موافقم 14
    مخالفم 16
    1. هراکلیوس

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (306 ديدگاه)

      بزودی درگ میندازن می بینی تمراریو هر جفتشون سوسک می کنه با هر چقدر وزنی که داره

      موافقم 14
      مخالفم 17
      1. SMS

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (637 ديدگاه)

        غیر از وزن تمراریو اصلا قابل قیاس نیست
        البته معلوم نیست چرا لامبورگینی اینجوری می کنه و باتری هاش کوچیکن و…

        موافقم 6
        مخالفم 5
      2. مجید

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (269 ديدگاه)

        فراری و مکلارن که افتخار نمیدن بیان نوربرگرینگ ولی احتمالا اونجا پورشه رقیب خیلی سرسختی برای تمراریو آماده کرده و لامبورگینی هم نسخه پرفورمانته تمراریو رو احتمالا آماده کنه که رکوردها رو تو پیست‌ها بزنه چه نوربرگرینگ باشه و چه پیست گرند تور.

        موافقم 19
        1. Ali

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (160 ديدگاه)

          وقتی که ۹۱۱ gt2 اومد از لحاظ قدرت به اونتادور خیلی نزدیک بود و اگر اینبار هم پورشه پرچمدارشو به ۹۰۰ ۹۵۰ اسب برسونه شاید بردنش تو نوربررینگ توسط خیلی مشکل بشه.

          موافقم 4
          مخالفم 1
      3. Ali

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (160 ديدگاه)

        بین این سه تا تمراریو حتی اگر درگ هم ببازه باز بهترین گزینس چون مطمعنا هم صداش معرکس با اون دور موتور و هم این که ظاهرش به حدی اخموعه که انگار با شاخاش میخواد بیاد تو شیکمت.
        و اینکه کمتر کسی سوپر اسپرت میخره تا تو خیابون درگ بندازه
        اگه دنباله درگ انداختنی ی تسلا کافیه که کله خاندانه لامبورگینی و فراری و مکلارنو ببری
        پس در کل ملاک درگ نیست
        ببین تو ظاهر چقدر قویی و تو پیست چند چندی.

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. نانو

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      واقعا توزیبای تمراریو از همشون سرتره

      موافقم 14
      مخالفم 6
      1. Cert

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (179 ديدگاه)

        ردلاین بالا جای چیز های دیگر را گرفته است

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. محمدهادی

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2479 ديدگاه)

          قطعا تمراریو برتری کامل بر دو رقیب داره
          اینو خود متن هم بهش اعتراف کرد صراحتا
          فقط صدای تولیدی ش🔥🔥🔥
          دوباره نماینده ی لامبو از نماینده ی فراری جلو افتاد
          اصلا این رقابت کلاسیک،یکی از معنادار ترین رقابت های دنیای خودرو ست
          رای ها هم همه چیزو نشون میده که بشدت اقبال عمومی نسبت به لامبورگینی بالاتر از بقیه رقباست
          وزن بالاتر اصلن تو این جذابیت به چشم نمیاد
          نسخه های ارتقا یافته بعدیش چی میخواد بشه…

          موافقم 15
          مخالفم 3
    3. ممد ژانگولر

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4193 ديدگاه)

      فعلا چند سالی هست که لامبورگینی پادشاه مطلقه .

      موافقم 8
      مخالفم 18
    4. corvette

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      وزن ۱۷۱۵ کیلویی از کجا اومده؟؟؟؟؟
      وزن این ماشین ۱۶۹۰ کیلوعه . همه جا اینو اعلام کردن

      پدال از کجا ۱۷۱۵ رو اوردی؟

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. امیر دهقان

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (751 ديدگاه)

        Its dry weight of 1715kg can be cut to as little as 1690kg when equipped with the track-focused Alleggerita (‘lightened’) package.
        منبع اتوکار

        وزن 1690 با پکیج آلجریتا به معنای سبک‌وزن هست، وزن نسخۀ عادی 1715 کیلوئه

        موافقم 12
        مخالفم 2
    5. وی

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (384 ديدگاه)

      تمراریو دربرابر 296 هیچ حرفی برای گفتن نداره
      1اینکه طراحی 296 حالت رترو و متناسبی داره و با اصالته درحالی که تمراریو اصلا اون جذابیت و اصالت رو نداره حتی درکابین هم یه چیز خنثی هست و خسونت یه سوپر اسپرت نداره
      وزن زیاد و نسبت قدرت به وزن کمتر هم هست
      در بخش موتور هم احتمال خیلی زیاد عقب تر از 296 قرار میگیره چون تلاش اول لامبو درساختن یه کوپه توربوعه درحالی که فراری از زمان 488 تا الان توبودار های خیلی موفقی ساخته و جوایز انجین سال رو باهاشون گرفته که اینچنین جوایزی اصلا درکارنامه لامبورگینی دیده نمیشه
      فقط ردلاین 10000 لامبورگینی نکته قوتشه

      موافقم 10
      مخالفم 13
      1. محمدهادی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2479 ديدگاه)

        😄😄😄😄😄😄
        تاثیر گذار بود

        موافقم 8
        مخالفم 5
  2. arvin44

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    عقب تمراریو منو یاد کونیگزگ آگرا میندازه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  3. Amirmohammad

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (564 ديدگاه)

    همه عالی هستن اما فراری عالی ترین

    موافقم 15
    مخالفم 6
  4. John

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    وقتی میخوای واسه خودت کسی بشی، یه ⁧‫فراری‬⁩ میخری ، اما وقتی یه ⁧‫لامبورگینی‬⁩ میخری که واسه خودت کسی شدی.

    موافقم 19
    مخالفم 11
    1. car lover

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1568 ديدگاه)

      داداش جمله رو برعکس گفتی

      موافقم 14
      مخالفم 13
    2. Absurd Hero

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (309 ديدگاه)

      اون مرحوم می‌خواسته بازاریابی کنه وگرنه داستان کاملاً برعکسه

      موافقم 10
      مخالفم 11
    3. نیو کار

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      وقتی میخوای واسه خودت کسی بشی یه فراری بخر اگه کسی نشدی فرار کن

      موافقم 8
      مخالفم 3
    4. B

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (919 ديدگاه)

      اتفاقا لامبو رو اکثرا تازه بدوران رسیده های بلاگر و یوتوبر و … میخرن دستشون به فراری نمیرسه 😉 فقط اونجا که لامبو یه آئودی q8 رو گرفته فیس لیفت کرده شده پرفروش ترین ماشینش با اختلاف 😉

      موافقم 8
      مخالفم 12
      1. Arshia m3csl

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        لامبورگینی همون ائودیه فقط روئلتو هاش و مورسیه لاگو هاش و اونتادر هاش فرق میکنه با ائودی و واقعا لامبورگینیه گالاردو و هوراکان و اوروس و تمراریو انجین و پلتفرم و گیربکسشون ائودیه

        موافقم 5
        مخالفم 8
      2. محمدهادی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2479 ديدگاه)

        فقط من موندم حالا که لامبو نماینده شو روانه کرده شماها چرا دارین ازین اظهار نظرها میکنین😄😄
        با این رونمایی مشکلی دارین؟!

        موافقم 3
        مخالفم 3
      3. علی

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (818 ديدگاه)

        معلوم شد. شما هم از دنیای خودرو چیزی نفهمیدی
        اولا آئودی خودش برترین هست فراری رو قورت داده
        دوماً آئودی صاحب لامبو هست
        سوما اصیل تر از لامبورگینی نیس چه در ظاهر چه در باطن

        موافقم 5
        مخالفم 4
  5. hosen

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (928 ديدگاه)

    انتخابم 296 gtb بدون هیچ شکی.

    موافقم 13
    مخالفم 8
  6. shirko

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (273 ديدگاه)

    لامبو از هر لیتر موتورش ۲۰۰ اسب می کشه بیرون که واقعا یه شاهکاره .

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. الف.ی

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1780 ديدگاه)

      دقیقا
      کسی به موتور بنزینی 800 اسبی لامبو توجه کرد؟
      نباید ازش غافل شد

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. ! i M α η δ υ α R

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2346 ديدگاه)

      مازراتی برای مدل MC20 از 2993 سی سی حجم موتور با بوست 23 PSI توربو ، 630 اسب کشیده ( ورژن GT2 استراداله 640 ) نه با بوست 36 PSI …

      که میشه 210 اسب به ازا هر لیتر …

      آیا کسی بهش توجه کرد ؟ یا گفت شاهکار کرده ؟

      مازراتی در مدل MC XTREMA اومده از همین حجم 2993 سی سی انجین نتونو ، 740 اسب گرفته …

      که میشه 246 اسب به ازا هر لیتر …

      آیا باز هم کسی گفت شاهکار کرده ؟

      یا کسی اصلا بهش توجه کرد ؟

      این چه حرفیه می زنید که لامبو شاهکار کرده !!!!!

      بوست توربو …

      و ما ادراک ما بوست توربو …

      هر چه حجم انجینت کمتر باشه ، اگه اسب بیشتری کشیدی با تضمین دوام ، هنر کردی ( چه اتمسفریک و چه توربو … )

      موافقم 16
      مخالفم 7
      1. amir

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        حال میکنما!
        تک نفری پرچم ترایدنت مودنا(مازراتی) رو بالا نگه داشتی
        امیدوارم ترایدنت مودنا رو درست گفته باشم

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          لطف داری …

          مازراتی همین امروز 20 سال از فراری عقب تره و 10 سال هم از لامبورگینی …

          این واقعیت ، انکار ناپذیره …

          آره ترایدنت رو هم درست گفتی امیر جان …

          یه بنده خدایی که کره مربا هم خیلی دوست داشت می گفت چنگال البته :))

          موافقم 18
          مخالفم 2
        2. amir

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          مازراتی رو فعلا استلانتیس عقب نگه داشته اگه زیر دست فراری بود خیلی جلوتر از الان بود

          موافقم 13
          مخالفم 1
        3. ! i M α η δ υ α R

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          تا زمانی که مازراتی زیر دست یه برند خسیس مثل فیات یا ترسو مثل فراری باشه ، پیشرفت / میشرفت ، یوخ مشنگ …

          باید یه مالک مثل ” صندق توسعه عربستان ” مثلا ، بخردش و با توجه به پیشینه برند ، با تزریق سرمایه و تکنولوژی ، مازراتی رو به روزهای خوبش بر گردونه …

          کلا زیر دست بودن جز توسری خوردن ، رهاورد دیگه ای به همراه نداره …

        4. B

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (919 ديدگاه)

          اتفاقا اگه زیر دست فراری بیاد براش خوب نیست چون فراری ازش استفاده میکنه تا ماشینای ضعیف تر و ارزونتر و با تکنولوژی کمتر بسازه و بفروشه و یکی دو لول پایین تر از محصولات خودش نگهش میداره من دلم میخواد دست بی ام و بیافته هم سبد محصولات خود بیمر پر میشه هم اینکه با مازاراتی میتونه با برندایی مثل مک لارن و لامبو و پورش و … رقابت کنه
          مدیریت آلمانی ها هم که اغلب اوقات عالیه

      2. الف.ی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1780 ديدگاه)

        من صنعت خودروسازی رو بسیار دوست دارم و موفقیت از جانب هر شرکتی باشه تحسین میکنم اتفاقا از مازراتی mc20 خوشم میاد
        اما در مورد طرفداران فراری با این تعصب بیجا مشکل جدی دارم
        اتفاقا به نظر من از بوست بالا و ردلاین بالای موتور لامبو میشه به عنوان یک موفقیت مهندسی یاد کرد به جای اینکه مدام بخواید فرضیه استهلاک رو مطرح کنید! فرضیه ای که اصلا حتی آزمایش هم نشده و قطعا از شرکتی به اعتبار لامبورگینی چنین خطایی سر نمیزنه

        شما همون کسی نیستید که در مورد کوروت ZR1 میگفت شورلت از رو دست فراری تقلب کرده؟
        این رو میفرمایید اما این رو نمیگید که موتور LT7 کوروت ZR1 جدید اشتراکات زیادی با موتور نسخه مسابقه ای کوروت C8 R داره به طوری که اعضای شورولت میگن هر موقع میخواستن روی موتور مسابقه ای کار کنن روی موتور نسخه خیابانی کار میکردن و بالعکس
        کوروت از رو دست فراری تقلب زده صرفا چون از میل لنگ تخت استفاده کرده و صداش شبیه فراری شده؟؟؟؟

        من به شخصه کامنت های شما رو دوست دارم اما آیا علاقه به زیر سوال بردن موفقیت های شرکت های دیگه و بولد کردن فراری و مازراتی دارید؟
        طرفداران متعصب فراری فراموش نکنید مکلارن 765lt با موتور تمام بنزینی و قدرت کمتر در مسافت 400 متر فقط 0.2 ثانیه از 296gtb کندتره
        به نظر من مکلارن جای تحسین خیلی بیشتری نسبت به فراری داره

        والا در اون سه گانه هیبرید 2013 هم لافراری همیشه تو پیست کندتر از مکلارن و پورشه بود

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. car lover

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          حسن، مثل همیشه اومدی یه چی بگی که فقط گفته باشی. میتونی بری زیر پست همین لامبورگینی کامنت من رو ببینی و البته بعضی دیگه دوستان که دربارش انتقاد کردیم! اما خواهشا تفرقه ننداز، پیاز داغش رو هم زیاد نکن.

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          {{{ اتفاقا به نظر من از بوست بالا و ردلاین بالای موتور لامبو میشه به عنوان یک موفقیت مهندسی یاد کرد به جای اینکه مدام بخواید فرضیه استهلاک رو مطرح کنید! فرضیه ای که اصلا حتی آزمایش هم نشده و قطعا از شرکتی به اعتبار لامبورگینی چنین خطایی سر نمیزنه … }}}

          ………………………………………………………………………………………………………………………………………

          برای شورولت ZR1 نتیجه نتیجه کار ، خلق یک موتور ۵.۵ لیتری V8 بنام LT7 با دو توربوشارژ با قدرت 1064 اسب بخار است که تا ۲۴ psi بوست را به سیلندرها تزریق می‌کند ( در شرایط نرمال 20 PSI ) …

          {{{ من به شخصه کامنت های شما رو دوست دارم اما آیا علاقه به زیر سوال بردن موفقیت های شرکت های دیگه و بولد کردن فراری و مازراتی دارید ؟ }}}

          ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

          عزیزم اولا شما لطف دارید …

          ثانیا باید بگم که مازراتی چیز خاصی برای بولد کردن نداره …

          تکنولوژی ” پری چیمبر کامباسشن ” مازارتی از فرمول میاد ( ماهله آلمان و از سال 2010 ) و مال خودش نیست …

          فراری هم نیازی به بولد کردن من و امثال من نداره …

          در مورد کپی کردن یا نکردن از رو دست فراری هم دیگه خیلی بحث شده ، قضاوت باشه با دوستان خواننده …

          همین مازراتی برای MC20 تا 43.5 PSI هم بوست توربو رو برده بالا تا به اون ارقام برسه …

          خب مشخصه استهلاک بالامیره …

          تعارف که نداریم …

          علتش حجم 2993 سی سی هست که خودش به خاطر 6 سیلندر بودن هست که خودش به خاطر پول خرج نکردن استلانتیس هست که یه 8 سیلندر جدید برای خودش نساخت …

          همه چی به پول بر میگرده …

          وقتی حجمت رو کم میکنی ( دور بالا هم نمی گیری ) ، باید بوست توربو رو تا دسته بالا ببری که به اعدادی که می خوای برسی …

          چون مجبوری ، آرایشت 6 V باشه ، بوست توربو رو در شرایط پر فشار تا 43.5 PSI هم بالا می بری و از اون ور ریسک استهلاک رو به جون می خری …

          پارسال بود فکر کنم ، یکی دو تا گزارش از آتش سوزی انجین نتونو MC20 خبر ساز شد …

          در نهایت بگم ریاضی با کسی تعارف نداره …

        3. Ferrari

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1959 ديدگاه)

          الف ی
          دوست عزیز شما قبلا هم با همین شعار مقابله با تعصب فراری فنا وارد میدون شدی و همون زمان هم تو بحث هایی که داشتیم شمارو اچمز کردم.
          البته بحثی که منتهی به تبادل اطلاعات و بدون غرض ورزی باشه همیشه استقبال میشه، منتها شما همونطور که گفتم برای ضایع کردن ما اومده بودی ولی خودت ضایع میشدی. همین شعارهایی که الان میدی رو هم اون زمان میدادی ولی خب همیشه از فراری هم نفرت داشتی یا شاید از ما متنفر بودی.
          به هرحال علت هر چه که بوده اصلا برای من مهم نیست منتها ما دلیل محکمی برای طرفداری از فراری داریم. و اون دلیل محکم هم مهندسی بهتر فراری بوده. و شما این موضوع رو میتونی با مقایسه لامبوها با رقیب مستقیم‌شون از فراری درک کنی.
          ماشین ۲۰۲۴ لامبورگینی حریف رقیبش که ۲۰۱۹ معرفی شده، نمیشه. حالا علاوه بر این میبینیم که علیرغم استفاده گستره از فیبرکربن در شاسی و بدنه، باز ۲۰۰ کیلو از رقیبش که فلزی هست سنگینتره.
          درمورد مکلارن هم بحث فقط دو دهم ثانیه نیست. شما اگه غرض ورزی نداشتی باید اعتراف میکردی که 296gtb هم در درگ و هم در پیست، بهتر از مکلارن ۷۶۵lt هست
          https://fastestlaps.com/comparisons/t23nj8dhhbl0

          درکل از نظر من بهترین سوپر اسپرت باید پکیجی از عملکرد قابل توجه در جادهای شهری و پیست مسابقه باشه. به معنای واقعی کلمه fun to drive و در اکثر مواقع فراری این پکیج رو ارائه کرده

          موافقم 6
          مخالفم 7
        4. الف.ی

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1780 ديدگاه)

          من حقیقتا یادم نمیاد چه بحثی با شما داشتم که منو آچمز کرده باشی
          ولی با فراری مشکلی ندارم
          مشکلم با فنای فراریه که شخصیت مشابه انزو فراری دارن
          در مورد ۷۶۵lt بله از 296 کندتره اما مهندسی مکلارن به نظر من عملکرد بهتری از فراری داره
          خودروهای مکلارن به طرز عجیبی سبکن
          در کل از این بحثای سلیقه ای هست
          یک نفر به درگ اهمیت میده یک نفر به پیست یک نفر به وزن
          مشکلی با فراری ندارم
          دروغ چرا ۴۸۸ پیستا از تمام نسخه های هوراکان سریعتر بود همونطور که ۴۵۸ اسپشیاله از تمام نسخه های گالاردو سریعتر بود
          ولی شما فراری فنا کلا عجیبید
          کوروت ۱۰۰۰ اسب بخاری رو یه جور زیر سوال میبرید
          لامبورگینی ۱۰۰۰۰rpm رو یجور
          موفقیت های مکلارن رو هم بخاطر اینکه ۱۵-۲۰ سال پیش مکلارن ورشکسته دو دستگاه فراری ۴۵۸ خریده زیر سوال میبرید!

          این هم مقایسه تایمای لافراری با P1 و 918 :)
          https://fastestlaps.com/comparisons/clhgnagk4eze

          موافقم 4
          مخالفم 2
      3. 🇰🇷

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (170 ديدگاه)

        بحث هنر کردن نیست‌.این چیزی که میگی کلا غیرممکنه و نخودسیاهه.نمیشه از حجم کم قدرت بالا و بادوام گرفت بلخره علم محدودیت دارع.بخاطر همینه خیلی از انجینایی که رکورددار قدرت به حجم هستند نیاز به تعمیر اساسی بعد از تنها چند هزار کیلومتر دارندمثل انجین مرسدس‌وان یا انجین فرمول وان یا چرا راه دور بریم همون GR کرولا که هر روز داره کباب میشه هم مشکلش همینه.کلا قدرت زیاد از حجم کم و موضوع دوام دو نقطه‌ی مخالف همن!!!

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. car lover

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          توی موضوعات تخصصی زیاد وارد نشو برات خوب نیست پیام جان. کره با موتور های حجیم 6 سیلندر و قدرت کم هنوز هم ماشیناش دارن شاتون و یاتاقان میزنن. ماشین پرچمدارش با 20 تا موتور الکتریکی بازم اندازه این ماشین پرفورمنس نداره. برو اقا برو جای دیگه بساط کن

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. amir

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          هنر کردن فقط کره ای های عقب مونده که یه عمر از میتسوبیشی و مزدا موتور و پلت فرم گدایی میکردن بعد یه عمر خودشون اومدن تتا لامبدا زدن ۳ ۴ لیتر بود که برای ماشین شهری حجیم بود توربو هم که نداشت ۲۰۰ ۳۰۰ اسبم بیشتر قدرت نداشت ولی سلطان یاتاقان زدن بود اصلا سانتافه به یاتاقانتافه معروف شده بود
          از بین هزاران کرولا یدونه اش آتیش گرفت سه ماهه ول نمیکنی اگه کباب دوست داری نظرت درباره صندلی کباب کن کیا چیه؟ یا بزار بهتر بگم فراخوان ۳.۳ میلیونی بخاطر آتیش سوزی چی؟

        3. ! i M α η δ υ α R

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          {{{ نمیشه از حجم کم قدرت بالا و بادوام گرفت … }}} …

          کسی هم نگفت از 500 سی سی میشه 800 اسب کشید …

          بین دو انجین با تعداد سیلندر برابر ( چه اتمسفریک ، چه القای اجباری ) ، یکی از پارامتر های برتری ، می تونه نسبت توان خروجی بیشتر به حجم کمتر قلمداد بشه ( با تضمین دوام ) …

          {{{ بلخره علم محدودیت داره … }}}

          در ضمن علم متالورژی هم سلام می رسونه …

          با راهکارهایی میشه ” تنش تسلیم ” رو به تعویق انداخت اما بحث ، بحث صرفیدن یا نصرفیدن استفاده از علم نوین در صنعت خودرو هست …

          نیاز صنعت خودرو فعلا این نیست …

          چون هزینه اش بر نمی گرده …

          چند ساله که سوخت انجین های یونی شاتل های فضایی از احتراق پلاسماست …

          چه طور اونجا علم محدودیت نداره !!!!!

          بحث ، بحث نیاز و صرفه اقتصادی هست …

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. car lover

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          کاربر kr یا همون پیام، جواب من به کاربر الف ی بود نه شما. گفتم که کره جنوبی هرموقع با موتورهای حجیمش تونست به همچین دوامی برسه و شاتون و یاتاقان نزنه اونموقع شما میتونی دفاع کنی. کارت به جایی رسیده که لگن سازی کره رو با مازراتی مقایسه میکنی؟ کره در بهترین حالت باید با چین مقایسه بشه

        5. حسن

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2133 ديدگاه)

          یه چیز برات میگم شاید به کارت بیاد
          یه چیزی در انسان هست به نام منطق
          یه علم هست به نام سفسطه
          منطق میگه اگه سنگ بخوره به شیشه شکسته میشه
          سفسطه میگه چجوری خورده کی زده از کجا زده چرا زده به قصد شکستن زده کارش شکستن شیشه بوده و کلا تو دور باطل سوالات مضحک میپیچه هیچ سوالی هم جواب نمیده
          کوروت ردلاین 8000 : گفتن دورش بالاست این موتور داغونه استهلاکش بالاست بدرد نمیخوره
          کوروت بوست توربو 24 : گفتن این لب مرزه بمب درست کردن میترکه
          لامبو ردلاین 10000 :: اوج تیکنولوجی هیشکی نمیتونه ردلاین ده هزار بسازه
          لامبو بوست توربو 36 (یعنی 33000 کیلو فشار بر متر مربع این خود بمبه معادل سه بار فشاره ) : بازم اوج تیکنولوجی
          اروپایی فن ها منطق ندارن با سفسطه بحث میکنن پس بیخیالشون شو باهاشون بحث نکن بذار تو دنیای
          شیرین خودشون زندگی کنن

          موافقم 4
          مخالفم 6
        6. ! i M α η δ υ α R

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          حسن جان 3 بار میشه 43.5 PSI …

          Speaking of power contributions, the Nettuno’s turbos have been programmed to wind up to 3 bar (43.5 psi) so far and have electronically controlled wastegates

      4. الف.ی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1780 ديدگاه)

        یادم رفت اضافه کنم
        در دیدگاه متفاوتی نسبت به خط آخر شما، ملت معتقدن هر چه حجم موتور بیشتر استهلاک کمتر (اگر قدرت یکسان باشه)
        من هیچکدوم از این صفر و صد ها رو قبول ندارم
        معیار های بسیار زیاد مختلفی در تعیین دوام یک موتور درونسوز وجود داره و صرفا به حجم موتور یا ردلاین محدود نیست

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. car lover

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          حرف شما درسته اما نمیشه گفت اصلا مربوط نیست حجم موتور میتونه توی دوام ماشین تاثیر بسزایی داشته باشه
          بخوام با مثال ساده بگم
          یه موتور 5 لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی که بر فرض مثال 500 اسب قدرت تولید میکنه
          یه موتور 4 لیتری 6 سیلندر تنفس طبیعی که اون هم 500 اسب قدرت تولید میکنه
          این کاملاً بدیهیه که اون موتوری که یه لیتر حجم بیش.تری داره و 2 سیلندر بیشتر نسبت به اون یکی، با صدای کمتر، لرزش کمتر، فشار کمتر و نرم روان تر کار میکنه
          جدای از عوامل خیلی زیادی که تو دوام یه موتور درنسوز دخیل هستن همونطور که خودتون هم اشاره کردین، از جمله دمای کار، آلیاژهای بکار رفته، سیستم های خنک کاری و روغن کاری، چفت و بند صحیح قطعات و ادوات.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. 🇰🇷

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (170 ديدگاه)

          وقتی همه دارند از مقایسه‌ی حجم با دوام حرف میزنن یعنی بقیه پارامترها رو نرمال و ثابت فرض کردند و دارن بین حجم کم و بوست بالا و حجم بالا اتمسفریک یا بوست کم قیاس میکنن
          وگرنه یه بچه هم میدونه اگه روغنکاری و خنککاری مشکل داشته باشه انجین دچار نقص میشه!!یکم سطحت رو بالا ببر حداقل

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. car lover

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          کاربر kr یا همون پیام، جواب من به کاربر الف ی بود نه شما. گفتم که کره جنوبی هرموقع با موتورهای حجیمش تونست به همچین دوامی برسه و شاتون و یاتاقان نزنه اونموقع شما میتونی دفاع کنی. کارت به جایی رسیده که لگن سازی کره رو با مازراتی مقایسه میکنی؟ کره در بهترین حالت باید با چین مقایسه بشه

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. ! i M α η δ υ α R

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          باید سطحش رو به اندازه موتورهای لامبدا ی گروه ” کره – مربا ” بالا ببره …

          یه اکانت real بساز …

          یکم سطحت رو بالا ببر حداقل …

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. الف.ی

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1780 ديدگاه)

          car lover
          دقیقا درست میفرمایید
          حجم موتور جزو عوامل مهمه
          اما خیلی عجیبه که دوستان در پدال یک ابرموتور درونسوز ساخت لامبورگینی رو به دلیل ردلاین 10 هزار و بوست بالا منسوخ میدونن

          موافقم 2
          مخالفم 1
        6. car lover

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          جناب مهدیار و الف ی چون بحث موتور لامبو داغه و زیر پستش هم نشد صحبت خاصی انجام بشه بنده حقیر هم به نوبه خود میخوام نظرم رو درباره این موتور بگم و نظرات شما رو هم بشنوم و البته یه گفتگویی داشته باشیم. حرفم اینه که چرا لامبورگینی هزینه و مشکلات و زحمت ساخت یک پروژه و موتور کاملا جدید را به جون خریده؟ برای چه هدفی؟ اگر بحث قدرت بود که رو همون موتور 10 سیلندر قبلی دوتا توربو میذاشتن بالای 1000 اسب قدرت میداد. درست مثل کاری که کوروت کرد! کم کردن حجم موتور، استفاده از موتورهای الکتریکی، بوست توربو 36 و ردلاین 10000 چیزی جز استهلاک و نابودی در کوتاه مدت در پی نخواهد داشت.

        7. ! i M α η δ υ α R

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          {{{ car lover … چرا لامبورگینی هزینه و مشکلات و زحمت ساخت یک پروژه و موتور کاملا جدید را به جون خریده؟ برای چه هدفی ؟ }}}

          عزیز دل …

          عرض کنم که موتور جدید اسمش روشه …

          جدید …

          تکنولوژی جدید تر …

          تطبیق پذیری با استانداردهای سخت گیرانه آلایندگی روز …

          آپدیت تصویر برند لامبورگینی ( قدرتمند ترین و جسورترین ) …

          به همین بهانه :

          بالاتر بردن قیمت …

          بازاریابی راحت تر …

          فروش بیشتر …

          سود بیشتر …

          حفظ ارزش جایگاه برند در بازار رقابتی خودرو …

          تا اینکه طبق استراتژی نخ نمای قدیمی تا شیر میده ، پس بدوش بیاد و ابتدا مدل اونتادور و ارائه کنه —

          بعد اونتادور S —

          بعد اونتادور SV —

          بعد اونتادور SVJ —

          بعد اونتادور اولتیمائه —

          یا برای مثال ، بعد از سالها ، با هزار سلام و صلوات بعد از این که اون همه کارشناسان گفتن و ایراد گرفتن ، بالاخره لامبورگینی ، گیرباکس تک کلاچه رو کنار بگذاره …

          …………………………………………………………………………………………………………………………………

          {{{ درست مثل کاری که کوروت کرد ! }}}

          دست لامبورگینی باز تر هست …

          لامبورگینی با مدیریت فولکس به لحاظ استفاده از منابع مالی ، دستش قطعا باز تر هست و در نظر بگیر که کوروت از اون طرف موقع فروش محصول ، نمی تونه روی افزایش برچسب قیمت ، از یه حدی بیشتر مانور بده و حساب کنه …

          مشخصه کوروت باید با حساب و کتاب بیشتری خرج کنه ، چون نمی تونه محصولش رو از یه حدی گرون تر بفروشه …

        8. ! i M α η δ υ α R

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          {{{ car lover … استفاده از موتورهای الکتریکی ، بوست توربو 36 و ردلاین 10000 چیزی جز استهلاک و نابودی در کوتاه مدت در پی نخواهد داشت … }}}

          وقتی می خوان به اون ردلاین برسن که بگن کار خفنی کردن که هیچ کس نکرده …

          وقتی می خوان علی رغم توربو کردن انجین ، صدایی نزدیک به لامبوهای اتمسفریک داشته باشن تا به شخصیت و امضا برندت خیلی لطمه نخوره …

          وقتی 2 سیلندر و 1.2 لیتر از حجم موتور کم می کنن …

          در نهایت برای جبران این پارامترها می تونن و باید بوست توربو رو بالاتر ببرن و همه ریسک های احتمالی رو هم به جون بخرن …

          هشت سیلندر 4000 سی سی ، یعنی هر سیلندر ، 500 سی سی …

          دیگه باید با بوست بالای توربو ، جفتک بندازن …

          اصلا می طلبه …

          ارادت …

        9. الف.ی

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1780 ديدگاه)

          والا car lover جان چه عرض کنم من کی باشم بخوام در مورد موتور لامبورگینی نظر بدم😂😂 ولی از روی ظواهر:
          از روی نسبت اسب بخار به گشتاور میشه فهمید این موتور آنچنان هم به طور مصنوعی تحت فشار نیست
          اسب بخار و گشتاور با یه فرمولی با توجه به دور موتور به هم تبدیل میشن
          معمولا موتورهایی که ردلاین کمتر از ۷۵۰۰ دارن، گشتاور بیشتری نسبت به اسب بخار تولید میکنن و وقتی وارد محدوده ۸۵۰۰-۹۰۰۰ rpm میشیم کم کم اسب بخار میزنه بالای گشتاور
          خودرویی که اسب بخار بیشتری داره، کار بیشتری در زمان مساوی انجام میده (شتاب بیشتری داره)
          نمیدونم شاید لامبو به دنبال جبران وزن اضافی با اون حجم عظیم از اسب بخاره
          از روی اینکه ماشین گلگیر عقب نداره میشه حدس زد (صرفا حدس) لامبو نهایت سعیشو در کاهش وزن ماشین کرده
          این از rpm
          اما بوست توربوش واقعا بالاست

          از نظر شوآف تبلیغاتی شاید خواستن تکنولوژی به رخ بکشن اما در مورد صدا که آقا مهدیار اشاره کردن، من فکر نمیکنم مطرح باشه چون موتور ۸ سیلندر توربو هر کاریش کنی صدای V10 قبلی رو نمیده. شاید صدای فرمول یک بده😂

          تولید موتور ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری شاید با توجه به قوانین آلایندگی ممکن نبوده اما نظر به این نکته که لامبو زمان بسیار زیادی صرف توسعه این ماشین کرده، میشه حدس زد اشکالی در مورد موتورش نیست
          من که شک ندارم به زودی ویدیوهای تحلیلی از مهندسی موتورش میاد
          بیخیال ماشین ایرانی که نیست توربوش مایه دردسر مالک باشه😂😂

          خوشحال شدم از بحث ارادت

      5. shirko

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (273 ديدگاه)

        در جواب مزراتی ؛ این ماشین هایی که گفتی دور موتورشون به ۸۰۰۰ برسه منفجر می شن چ برسه به ۱۰۰۰۰ !!!

      6. مجید

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (269 ديدگاه)

        خیر چون مازراتی فعالیت منظمی نداره، نسل‌بندی مشخصی نداره هر وقت عشقش بکشه سوپر اسپرت میده بیرون و هر وقت عشقش بکشه سدان‌های خانوادگی میسازه.

        انگار خوشش نمیاد رقابت کنه.

        موافقم 2
        مخالفم 1
      7. علی

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (818 ديدگاه)

        سوپاپ تیتانیومی لامبو رو فعلا واسه صبحانه داشته باش
        بالاترین رد لاین دنیا واسه نهار
        واسه شام هم پیشنهاد سرآشپز فراری و مک لارن رو جناب لامبو قورت میده

    3. hosen

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (928 ديدگاه)

      فراری 296 از هر لیتر موتورش 221 اسب بخار بیرون کشیده!

      موافقم 10
  7. Ferrari

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    فراری 296 نیمه اول سال ۲۰۲۰ معرفی شده. اما نسبت به لامبو، مشخصات بهتری داره.
    لامبورگینی دنبال تحت تاثیر قراردادن مردمه. مثلا موتوری طراحی کردن که صدای بهتری داره، اما گشتاور کمتر از رقیب شش سیلندر.

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. محمدهادی

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2479 ديدگاه)

      داداش جان گشتاور تقریبا با فراری برابره و علت پایین بودن کلی ش هم خب کاملا منطقی و مشخصه
      این موتور ساختارش ردلاین بالاست
      درواقع موتور لامبو میل به سمت خوی مسابقه یی داره تا جاده یی
      این تصمیمی بوده که لامبو برای محصول جدیدش گرفته
      بنظر من کاملا تصمیم جذابیه

    2. علی

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      گشتاور مجموعه موتور های لامبو هنوز اعلام نشده نگارنده هم فقط موتور بنزینی رو نوشته
      گشتاور فراری واسه تمام موتور هاست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. الف.ی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1780 ديدگاه)

    کاش این مقایسه تو پیست انجام میشد
    آرتورا قدرت خیلی کمتری داره و عملا قابل رقابت نیست ولی به دلیل وزن کمترش شتابگیری بسیار خوبی ارائه میده

  9. Gold

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    انتخاب بین این سه جواهر کامل بسته به سلیقه شماست
    وزن سبک و طراحی ساده فراری انتخاب من هستش
    ✌️

    موافقم 7
    مخالفم 3
  10. JDM سابق

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (786 ديدگاه)

    لامبورگینی به جز وزن تو بقیه موارد 296 GTB سرتره
    و نکته مهم اینکه وزن به شدت تأثیر گذاره
    اگر تمراریو AWD نداشت مقایسه ساده تر بود
    فکر میکنم تمراریو 5 الی 10درصد شانس بیشتری داشته باشه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      برای یه ماشین 300k وزن بالایی هست البته ۱.۷ تن بد نیست. وقتی به سود بالای صد در صدی که لامبو رو محصولاتش می کشه به قیمت تموم شده پی می بریم و مشخصه که برای سبک سازی کاری نکردن از طرفی استفاده از شاسی قدیمی هوراکان هم که دیدم خیلی تو ذوقم خورد.

      در مقایسه کوروت رو مدل Z06 و ZR1 زیر ده درصد سود می کنه که عملا ضرره و پورشه هم رو مدلای GT زیر پنجاه درصده، تو گروه فولکس واقعا پورشه تو لیگ دیگس و همیشه عملکرد به سود ترجیح داده.

      1. amir

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        تو اروپایی ها یه فراریه یه پورشه این دوتا تو یه لیگ دیگه بازی میکنن نباید با کسی مقایسه بشن تو اروپایی ها

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. مجید

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (269 ديدگاه)

          ولی اونی که پا به پای پورشه تو نوربرگرینگ جرات میکنه عملکردش رو به چالش بکشه لامبورگینیه پس فراری با احترام جاش میمونه ولی لامبو هم میتونه به این جمع اضافه بشه.

          موافقم 4
          مخالفم 2
      2. JDM سابق

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (786 ديدگاه)

        بحث فقط شاسی نیست البته خودم شخصا به شاسیش هم نقد دارم
        مشکل اینجاست تمراریو دو تا موتور برقی داره
        یه دونه اکشیال و یک دونه رادیال
        فراری و مک لارن هر کدوم یکی دارن و اونم از نوع اکشیال هست که بین موتور گیربکس قرار میگیره و بسیار نسبت به مدل رادیال کامپکت تر و سبکتر هست و البته غیر قابل اعتماد تر و مستهلک تر هم هست
        لامبورگینی برای AWD یدونه موتور رادیال در جلو اضافه کرده که صدر صد نیازمند یه گیربکس و torque vectoring جداگانه هست همین باعث افزایش وزنش شده، چوب همینجارو خورده که یه پک باطری با گنجایش کمتر براش گذاشتن و همچنان از لحاظ وزنی ضعف داره

        1. R@min

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          دقیقا همینطوره اتفاقا به دوستمون امیر هم همینو گفتم.

          متأسفانه فروش خوب لامبو باعث شده زیاد خودشونو درگیر رقابت نکنن، گاری هم بسازه جماعت مایه دار میخره که اینم مدیون بازاریابی فولکسه که نوش جونشون، مدیریت درست داشتن جوابشم گرفتن.

          راجب موتور هم مفصل صحبت می کنیم مخصوصا در قیاس با LT7 !

      3. JDM سابق

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (786 ديدگاه)

        اتفاقاً یسری مشخصات ازش گیر آوردم که شنیدنی هستن به موقع اش کامل صحبت میکنیم

        موافقم 1
        مخالفم 1
      4. علی

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (818 ديدگاه)

        شاسی لاملا از آلومینیوم ساخته شده که متفاوت از هوراکان هست درضمن هورکان وزنش ۱۴۴۰ بود

  11. AMANTE

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1906 ديدگاه)

    خیلی کم پیش اومده که سه سوپرکار با هم مقایسه بشن و از طراحی هیچ کدوم خوشم نیاد. ( نظر شخصی )
    از نظر فنی فراری رو بیشتر دوست دارم و عملکرد اش هم ثابت شده است.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  12. BMW

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    مکی هنوزم زیباست 🔥👌

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. ! i M α η δ υ α R

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    باز هم به دوستان عزیز پیشنهاد می کنم اگر ندیدن ، حتما از کانال یوتوب ” اتو تاپ ان ال ” ویدیو ی تست و بررسی 296 GTB رو تماشا کنند تا کامل درک کنند که فراری چه هیولایی ساخته …

    خودش میگه فراری دیگه هر چی داشته توی این مدل گذاشته …

    از اصطلاح ” nuts ” استفاده میکنه …

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. BlackWing

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1319 ديدگاه)

      فراری تونسته رکورد شتاب ۲.۴ ثانیه ‌ای ثبت کنه پدال هم خبرشو قبلاً گذاشته بود ، رسماً در حال حاضر سریع ترین دف عقب دنیاست

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. 👊

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        چه جالب . یه عده اعتقاد دارن سریعترین دف عقب دنیا شتاب ۱.۶۶ میزنه

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          دوج نه تنها پر شتاب ترین دف عقب جهانه بلکه پر شتاب ترین خودروی جهان هم هست

          موافقم 1
          مخالفم 7
    2. car lover

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1568 ديدگاه)

      اره سوشیانت کاملا حق با توعه (از در صندوق عقب) باز نمیخوای که بحث کاغذ پاره و چسب راضی و سوخت اتمی و میکی موس رو پیش بکشم🤣 اگه دیمن 1.66 میزنه فراری 0.66 میزنه منبعمم NHTS هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3615 ديدگاه)

        اینکه حرص منبع نداشته رو میخوری خودش خیلی چیز ها رو نشون میده :)

        1. car lover

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          منبع: کاغذ پاره

    3. car lover

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1568 ديدگاه)

      ضمنا ما داریم درباره واقعیت حرف میزنیم نه رویاها

  14. imanenzo

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    مطمئنم۲۹۶ هم تو پیست هم تو خط مستقیم از این به لامبوی سنگین سریعتره،لامبو از لحاظ تکنولوژی خیلی از فراری عقبه و بارها این موضوع اثبات شده

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. BlackWing

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1319 ديدگاه)

      تکنولوژی فراری رو باید تو SF90 دید ، سوپرکاری به شدت پیچیده که ۲۰۱۹ اومد تو بازار و لانچ کردنش کار هر کسی نیست!

      1. amir

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        حاجی فک کن جانشین اس اف۹۰ بیاد دیگه فک کنم فاتحه یه ارتش دیگه رو هم باید بخونیم!!

      2. محمدهادی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2479 ديدگاه)

        بنظرم هرچقد هم که خفن بزنه فراری ولی تایم مشخصی تو پیست های معرف دنیا مثل پاوول ریکارد،اس پا فرانک چامپ،نوربورگ ربنگ یا لاگوناسکا یا مونزا نداشته باشه،قابلیت هاش به چشم نمیاد

        موافقم 3
        مخالفم 3
  15. BlackWing

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    تمراریو طراحی جدیدتر با خطوط شکسته داره قطعاً بیشتر چشم ها رو سمت خودش میکشه.

    فراری اگر هشت سیلندر بود انتخاب سختی میشد اما جایی که یه لامبورگینی هشت سیلندر میلنگ تخت با ردلاین ۱۰ هزار و با قدرت ۹۰۰ اسب بخار هست ، انتخاب فراری ۶ سیلندر واقعاً سخته !

    البته جای ZR1 تو لیست خیلی خالیه چون تو خیلی بخش‌ها اینا رو مغلوب میکنه

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. hosen

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (928 ديدگاه)

      به تعداد سیلندر نیست که اینجوری باشه اونتادور svj و فراری 812 سوپرفست از همه ماشینا بهترن

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. BlackWing

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1319 ديدگاه)

        812 و SVJ تو لیگ بالاتری هستن هم از نظر قیمت و طراحی
        با همه احترامی که برای فراری قائلم اما فکر میکنم تو این رقابت بین این ماشین‌ها ، لامبورگینی میخ آخر رو خیلی بهتر کوبید

        همه میدونیم نسل بعدی همه‌ی اینا کاملاً برقی میشن پس ما شاهد حد نهایی سوپرکارهای درون سوز هستیم و این آخر خط همشون هست

        و در نهایت باید مستقیم وارد میدون بشن تا نتیجه نهایی رو ببینیم. فعلا رو کاغذ تمراریو دست بالاتر رو گرفت

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. amir

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          یکی از اولین آخرین آرزوهام اینه که یه اس وی گلد با یه ۸۱۲ قرمزززز تو گاراژ ببینم

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. amir

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        این دوتایی که گفتی تکرار نمیشن….
        legends never die

    2. محمدهادی

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2479 ديدگاه)

      جای نماینده ی پورشه هم همینطور
      من موندم چرا پورشه رو وارد این معرکه نکردن!!

  16. amirboss

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    تمراریو خودرویه که بابت ساختش نباید به لامبو آفرین گفت.
    وظیفه لامبورگینی بوده که چنین چیزی با این مشخصات بسازه.
    اگه غیر از این بود واقعا همه رو ناامید میکرد.

    1. B

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (919 ديدگاه)

      والا من بشخصه انتظار داشتم لامبو بهتر ‌کار کنه ابن وزن زیادشو حداقل باید با قدرت بیشتر جبران میکرد در حد نام خودش خوب نبوده

      موافقم 3
      مخالفم 1
  17. mosafer

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    کلا لامبورگینی شکیلتره و حس قدرت بالاتری میده

  18. Arshia m3csl

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    مکلارن از همشون جذاب تره به نظرم❤👌🏼

    موافقم 2
    مخالفم 2
  19. مجید

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (269 ديدگاه)

    لامبورگینی تو نسخه‌های تقویت‌شده و اصلاحی به اون عملکردی که ازش انتظار داریم میرسه و باید منتظر تمراریو پرفورمانته بود، احتمالش کم نیست که وزنش رو بتونن پایین بیارند.

    اونوقت دیگه نقطه ضعف بزرگی دیده نمیشه و مثل اوراکان پرفورمانته و لامبورگینی اس وی جی رکورد‌ها رو شاید جا به جا کنه.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. 499P

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بقیه برندها هم بیکار نمیشینن . پورشه و فراری که کلا فراتر ازین بحثان .مکلارن هم واقعا شایسته و بسیار حرفه‌ایه و این کوروتZR1 جدید هم بازیو برا لامبو سخت تر از همیشه کرده

  20. مهدی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    هر سه خودرو زیبا و جذابن ولی به نظر من یه مقدار تفاوت شخصیت دارن. مکلارن کاملا شهری تر و کاربردی تر هست (اینجور به نظر میرسه) . فراری یه میان رده بی عیب و نقص درست کرده که همزمان شخصیت سوپراسپرت و گرندتور رو واسه طرف تداعی میکنه و لامبو هم شاید بشه گفت سوپراسپرت افراطی. نه فقط تو مشخصات فنی بلکه توی ظاهر هم شخصیت خودشون رو نشون میدن. به عنوان یه فن فراری هم تمراریو هم ارتورا واقعا مورد علاقم هستن از هر نظر و اینکه خیلی هم به تفاوت جزیی توی پرفورمنس اهمیتی واسه شخص من نداره و اول و آخر کیفیت و جذابیت سواری اهمیت داره

  21. M power

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    هر ۳ تاشون بینظیرن

  22. علی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    یه سوپر اسپرت باید چهارتا چیز داشته باشه
    اول چشمای طرف رو باید میخکوب خودش کنه. طراحی زیبا و هیجان انگیز
    دوم عملکرد فنی بینظر داشته باشه که عقل و هوش آدمو ببره
    سوم کیفیت ساخت بسیار بسیار بالا توجه به جزییات که خیره کننده باشه
    چهارم برند خوب و برگزیده مثل لامبورگینی

  23. علی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    لامبورگینی چهره زیبا و خدا گونه داره مگه میشه کسی چشم از این جواهر برداره. ادمو طلسم می‌کنه
    آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری

  24. گ

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اینقدر با شعور مردم بازی نکنید.مومن،ما اینجا پراید سواریم،تو از لامبورگینی حرف میزنی.ما اینجا داخل شعب ابی طالب داریم دست و پا میزنیم،بلکه بیایم‌بیرون،تو از فراری حرف میزنی.ما اینجا از سیفون پراید حرف میزنیم،تو از….خجالت داره بخدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا