شرکت آلمانی «G-Power» کار خود را ۴۰ سال پیش و با تیونینگ و تقویت محصولات بامو و بامو M آغاز کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ زمینه کاری خود را گسترش داد و به سراغ مدلهای رقیب دیرینه بامو، یعنی مرسدسبنز رفت؛ تا اینکه نهایتا در سال ۲۰۱۹ محصولات پورشه را نیز به پروژههای خود افزود. این تیونر باسابقه حال به سراغ برند ایتالیایی لامبورگینی رفته و شاسیبلند اوروس را بهبود داده است.
نمونه عادی لامبورگینی اوروس از یک موتور ۴ لیتری تویین توربوشارژ V8 استفاده میکند که توان تولید ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور تقویتشده اوروس G-Power این خروجی را به ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این شرکت موفق شده تا تنها با استفاده از بهبودهای نرمافزاری به این قدرت برسد.
G-Power به مشتریان خود امکان بهرهوری از موتوری قویتر با ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را نیز میدهد که با استفاده از نصب خروجیهای جدید اگزوز، مبدل کاتالیست اسپرت و بهبودهای نرمافزاری ممکن شده است. از آنجا که اوروس از خنککنندههای داخلی کوچکی استفاده میکند، این رقام احتمالا بیشترین حجم قدرت و گشتاوری بودهاند که امکان خروجشان با تغییرات نرمافزاری ممکن بوده است. البته با نصب خنکسازهای بزرگتر میتوان تا ۵۰ اسب بخار دیگر به قدرت این خودرو اضافه کرد و آن را به ۸۳۰ اسب بخار رساند.
اوروس G-Power درکنار بهرهمندی از بهبودهای موتوری به طرح و رنگ جدیدی نیز مزین شده که آن را سایر نممونههای بازار متمایز میکند. اسپلیتر جدید، افزونه طاق چرخ جلو، دیفیوزر خشن جدید، اسپویلر بزرگ سقفی و ورودی نارنجیرنگ هوا در جلو از جمله تغییرات ظاهری این خودرو هستند. ظاهر منحصربهفرد این اوروس با رینگهای Y شکل جدید کامل شده است. G-Power برای بخشهای داخلی مانند داشبورد، درها، صندلیها و کنسول مرکزی نیز از ترکیب رنگ سیاه و نارنجی استفاده کرده است.
لامبورگینی اخیرا از نمونه قدرتمندتر اوروس به پسوند «پرفورمانته» رونمایی کرد. این خودروساز با کاهش ۴۷ کیلوگرمی وزن این خودرو و افزایش قدرت آن تا ۶۶۶ اسب بخار سعی در ارائه محصولی متفاوت داشته است. گشتاور اوروس پرفورمانته تفاوتی با گشتاور نمونه عادی نداشته و برابر همان ۸۴۰ نیوتن متر است. پرفورمانته برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد.
همانگونه که گفتیم، G-Power سابقه زیادی در تقویت خودروهای گوناگون با قدرت بالا دارد؛ خودروهایی مانند بامو M8 که ۶۶۱ اسب بخار قدرت داشت یا مرسدس AMG GT 63 با ۸۰۰ اسب بخاری. این برند ثابت کرده که موتورهای کنونی این خودروسازان نیازی به بازنشستگی زودهنگام ندارند و تنها باید از پتانسیل واقعیشان استفاده کرد. نظر شما درباره این شاسیبلند قدرتمند چیست؟ آیا اوروس G-Power را به اوروس پرفورمانته ترجیح میدهید؟!
NAVID۰۰۹۸
۳ شهریور ۱۴۰۱بَه بَه
آدم لذت میبره ، به این میگن یه تیونینگ شیک و خفن !
حالا اگر منصوری بود ، اینقدر زنگوله رنگارنگ بِهِش وصل میکرد که فکر میکردیم ساخته شده واسه عروسی پاکستانی هندیها !!!
Gpower و برابوس همیشه شخصیت برند و نام تیونینگیشان را حفظ کردن که با دیدنشان ناخوداگاه احترام میگذاریم و لذت میبریم .
Mr Naftalin az roghan abad
۴ شهریور ۱۴۰۱اصلا اسم منصوری رو نیار اونو چه به تیون خدایی
phonix
۴ شهریور ۱۴۰۱منصوری سفارشی کار میکنه برای بار هزاروم ملت بهش میگن اینطوری میخوان وگرنه بلده چرم مشکی بزنه
NAVID۰۰۹۸
۴ شهریور ۱۴۰۱همه سفارشی سازی نیست !
بیشتر محصولات منصوری اول تیون میشه و سپس فروش میره !
JDM lover
۳ شهریور ۱۴۰۱خود لامبورگینی نمیدونم چرا یه نسخه خیلی وحشی تر از اوروس رو نمیده بیرون ( پرفورمانته هست ولی منظورم یچیزی در حد و اندازه همین نسخه g power هست)
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳ شهریور ۱۴۰۱منتظر اومدن شاسی فراری هست بعد اون میده بیرون
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱نگا استیل گنگو
نگا ترکیب و رنگو
نگا ابهت مردو
خش میندازه قلبو
مسعود
۳ شهریور ۱۴۰۱خفن ترین اس یو وی هست که میشناسم البته بعد از جیپ واگونیر🥰
Mr Naftalin az roghan abad
۴ شهریور ۱۴۰۱وات؟ داداش این یک اس یو وی اسپرته و عمدتا اسیووی کوپه هست بعد داری میای با یک شاسی بلند فول سایز لوکس مقایسش میکنی؟😐🤦
پدرام
۶ شهریور ۱۴۰۱قطعا خود خودروسازان هم می دونستن این کار شدنی هست
کار عجیب و غریبی نبوده براشون
aliakbarkhoei
۸ شهریور ۱۴۰۱ممنون بابت مطلب