لامبورگینی اوروس به بازتعریف کراساوورهای پرفورمنس کمک کرد و حالا این شرکت با معرفی اوروس پرفورمانته یک گام فراتر رفته است. این نسخه برای ارتقاء پرفورمنس اوروس به سطح بعدی طراحی شده است. این خودرو در بیرون به سپر جلوی تهاجمی و کاپوت فیبر کربنی با دریچههای هوا مجهز شده که این کاپوت بهطور کاملاً رنگشده یا فیبر کربن بدون رنگ قابل انتخاب خواهد بود.
در این قسمت همچنین یک اسپلیتر فیبر کربنی و ورودیهای هوای مشکیرنگی هم دیده میشوند که هم نمایی تهاجمی به خودرو بخشیدهاند و هم باعث بهبود خنککنندگی پیشرانه میشود. طراحان همچنین برای این ماشین فلاپهای فیبر کربنی دهانهٔ گلگیر و اسپویلر عقب بزرگتری را هم طراحی کردهاند که به افزایش ۳۸ درصدی داونفورس عقب کمک میکند. دیفیوزر فیبر کربنی، سپر عقب کربنی و سیستم اگزوز اسپرت تیتانیومی با صدای خاص لامبورگینی هم از دیگر ویژگیهای بیرونی اوروس پرفورمانته هستند درحالیکه سقف فیبر کربنی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
این کراساوور اسپرت به فنرهای فولادی جدیدی مجهز شده که ارتفاع آن را ۲۰ میلیمتر کاهش دادهاند. علاوه بر این، فاصلهٔ عرضی چرخها هم ۱۶ میلیمتر افزایش پیدا کرده و خودرو روی رینگهای ۲۲ یا ۲۳ اینچی قرار گرفته که به پیچهای تیتانیومی مجهز بوده و با لاستیکهای پیرلی P Zero پوشیده شدهاند.
حال و هوای اسپرت در داخل خودرو هم ادامه پیدا کرده است زیرا پرفورمانته بهصورت استاندارد با صندلیهای آلکانترا با دوخت ششضلعی، تریم آلومینیومی مشکی و غربیلک فرمان اسپرت چرم و آلکانترا ارائه میشود. لامبورگینی همچنین آپشنهایی مثل پکیج تیره را هم برای پرفورمانته ارائه میکند که کنترلها و دکمههای مختلف را به رنگ مشکی مات درمیآورد. علاوه بر این، تریم فیبر کربنی مات و دستگیرههای در قرمزرنگ هم برای این ماشین قابل سفارش هستند.
با توجه به اینکه کلمهٔ پرفورمانته به نام اوروس اضافه شده، طبیعتاً هم سبکتر و هم قویتر شده است. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی خودرو حالا ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که افزایشی ۱۶ اسب بخاری را نسبت به قبل تجربه کرده و پرفورمانته را ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند پیش از آنکه به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین استفاده از قطعات فیبر کربنی مختلف نیز باعث کاهش وزن ۴۷ کیلوگرمی خودرو شده و بهترین نسبت قدرت به وزن در این کلاس را برای اوروس فراهم کرده است.
در همین حال، سیستم فرمان پرفورمانته از نو کالیبره شده که وعدهٔ ارائهٔ دقت بالا و بازخورد مستقیم را داده است. علاوه بر این، لامبورگینی کراساوور خود را به دیفرانسیل جدیدی برای توزیع بهینهٔ گشتاور مجهز و حالات رانندگی آن را هم اصلاح کرده است. به این حالات یک مورد جدید بنام رالی اضافه شده که با افزایش بیشفرمانی و تنظیم فنرهای فولادی برای مسیرهای ناهموار، رانندگی سرگرمکننده و لذتبخشی را در مسیرهای خاکی فراهم میکند.
اوروس پرفورمانته قبلاً اثبات کرده است که این ارتقاءها و تغییرات کاملاً مؤثر بودهاند زیرا مسیر ۲۰ کیلومتری مسابقات تپه نوردی پایکس پیک در ایالاتمتحده را ظرف ۱۰ دقیقه و ۳۲ ثانیه طی کرده درحالیکه این زمان برای اوروس معمولی ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه بود. قیمت اوروس پرفورمانته در ایالاتمتحده از ۲۶۰,۶۷۶ دلار، در اروپا از ۲۱۸,۴۸۷ یورو و در بریتانیا از ۱۷۰,۲۶۰ پوند آغاز میشود و تحویل آن به خریداران از اواخر امسال شروع خواهد شد.
مهدی
۲۹ مرداد ۱۴۰۱لامبو جونم اومد بقیه برن خونشون
شهر نشین
۲۹ مرداد ۱۴۰۱نمی دونم از پورشه کاین بهتره یا نه؟
Si
۲۹ مرداد ۱۴۰۱این؟؟؟؟ اصلا در حد و اندازه نام پورشه کاین نیست و dbx707 هم که از هر نظر نابودش میکنه
لطفا تعصبی نباشیم و فشاری
Reza Waffen SS
۲۹ مرداد ۱۴۰۱باش بیا پایین
علی
۲۹ مرداد ۱۴۰۱لامبورگینی یه کلاس بالاتر از پورشه است ، لطفا آلمان فن متعصب نباشیم!!!
Payfast
۲۹ مرداد ۱۴۰۱دیدیم توربو اس چطور اس وی جی رو قورت داد
Carbonado Aventador
۲۹ مرداد ۱۴۰۱همونطور که پرفومانته با بیش از ۲۰۰ اسب کمتر ۹۱۸ رو قورت داد😁
بنانج
۷ مهر ۱۴۰۱آلمان فن هم که باشیم لامبورگینی مال آلمانیا هست
Carbonado Aventador
۲۹ مرداد ۱۴۰۱فعلا که با ۱۶ اسب بخار بیشتر و ۴۵ کیلو وزن کمتر و ستاپ بهینه تر..
بیش از ۱۸ ثانیه از نسخه قدیمی خودش سریعتر شده..
.
من میگم وزن خیلی مهمه و ردبول و فراری برای اینکه ۳ ۴ کیلو سبکتر بشن و تایم بدست بیارن میلیون دلاری خرج اپدیت ماشینای فرمول یک میکنن..
بعد یه ادم … … برگشته به من میگه اون فرمول یکه اینجا واقعیته ؛ با هم فرق دارن..!!
.
انکار که من شعورم نمیرسه یا سطح سوادم کمه!!
Porsche
۲۹ مرداد ۱۴۰۱اولا این مقایسه اشتباه هست بین هوراکان و ۹۱۸
یه نکاه به سال ساختشون بد نیست
دوما ۹۱۸ تایمش در حد خودش خوب بود
و یه پیست محور خالص و مخصوص پیست نبود
در حالی که پرفورمانته اولویتش پیست هست
Carbonado Aventador
۲۹ مرداد ۱۴۰۱مگه سال ساخت اونتادور svj با ۹۱۱ نسل جدید یکیه؟!
پلت فرم موتور و گریبکس اونتادور برای سال ۲۰۱۱ هست که تا الان اپدیت شده ولی ۹۱۱ توربو اس نسل جدیدش اگه اشتباه نکنم ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ معرفی شد!!
Carbonado Aventador
۲۹ مرداد ۱۴۰۱کسی منکر این هم نیست که ۹۱۸ پیست محور نیست…
و در ساخت پرفومانته به بحث پیست نگاه ویژه ای شده..
ولی باز ۲۴۰ اسب بخار از هوراکان قویتر بود
و پرفومانته واقعا شاخ غول شکست که تونست ۹۱۸ رو شکست بده
Porsche
۲۹ مرداد ۱۴۰۱جناب کربنادو
یطوری میگی انگار ۹۱۱ کلا عوض شده
هر دو روند آپدیت و صعودی پیش گرفتن
دلیل نیست چون گیربکس لامبورگینی ضعیف تره بگیم ناعادلانه اس
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۱اونتادور داداش گلم
وزن پایین مهمه واقعا
ولی اون ۳ ۴ کیلو که شما میگی
مال ماشینای فرمول یکه
که وزن کلشون با راننده
۷۵۰ کیلوعه
وزن واقعا تاثیر گزاره
و لامبورگینی اوروس ویژگی مثبتش وزنشه
ولی اون هزینه میلیونی که شما عرض کردید فقط مختص فرمول وانه دوست عزیز
Carbonado Aventador
۳۰ مرداد ۱۴۰۱حسین عزیز منم میدونم هزینه ی میلیونی برای همون فرمول یکه..
یکبار دیگه دقت کنی به کامنتم میگم فاکتور وزن انقدر مهمه که تیمایی مثل فراری و ردبول میلیون دلاری خرج میکنن برای اینکه ۳ ۴ کیلو سبکتر شن و ۰.۲ ۰.۳ سریعتر شن..
.
همه چی به قدرت نیست که دوستان میان ۷۰۷ اسب بخار استون مارتین رو به رخ میکشن..
.
قطعا اوروس تو پیست خیلی چالاک تر از dbx خواهد بود.
منم میدونم سبک سازی یه ماشین مثل اوروس هزینش خیلی کمتر از اینا درمیاد..
Reza Waffen SS
۲۹ مرداد ۱۴۰۱مفهوم عشق در یک نگاه
مهدی
۲۹ مرداد ۱۴۰۱با طراحیش هیچوقت ارتباط نگرفتم
akrh78
۲۹ مرداد ۱۴۰۱معمولا فیس لیفت های لامبورگینی اولش برام زیبا و جذاب نیستن و طول میکشه تا بهش عادت کنم ولی این نیومده قشنگه
انتظار افزایش قدرت بیشتری داشتم ولی همینم برا کنار زدن رقبا کافیه
M@M@DRZ911
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ظاهرش خیلی گیراست .
ولی خب شاسی بلند پرفورمنس زیاد برام معنی نداره . شاسی بلند یعنی یه ماشین لوکس و راحت.
Alan.r
۲۹ مرداد ۱۴۰۱هیولا به توان دو
هم ظاهرش خشن تر و زیباتر شده هم از نظرپرفورمنس ارتقا پیدا کرده درکل محشره
Porsche
۲۹ مرداد ۱۴۰۱از همون اول مشخص بود که این همون کاین توربو GT خواهد بود
معمولا بخاطر برندینگ لامبورگینی میان و قدرتش رو بیشتر میکنن و طراحی رو شلوغ تر میکنن وگرنه هیچ چیز خاصی نسبت به توربو GT نداره
بنظرم خرید کاین خیلی عقلانی تر هست تا این
حتی نسخه عادی اوروس ارزش بیشتری داره
شاهین
۲۹ مرداد ۱۴۰۱طراحی کاین دیگه قدیمی شده چون اولین سگمنت توی گروه فولکس واگن بود
الان که اوروس و کیو 8 اومدن جایگزین بهتری هستن حداقل از نظر طراحی. عقلانی ترش اینه که کیو 8 بخرن به عنوان سوپر اس یو وی
ولی خب لامبو برندینگ هست خریدار هم دنبال کلاسه که میره اوروس میخره وگرنه خودشون خوب میدونن هیچ فرقی باهم ندارن بجز ظاهرشون
Porsche
۲۹ مرداد ۱۴۰۱طراحی کاین برای الان قدیمی نیست
منتهی به شلوغی urus و RSQ8 نیست
پدر ضمن چیزی که مشخصه این هست که اوروس کپی از کاینه نه طوری دوستان میگن که کاین کپی اوروس هست
در ضمن کاین فیس لیفت با ارتقای ظاهر و فنی توراهه
ارزش خرید اوروس مشخصا لز rsq8 پایین تره
قیمت به شدت بالا که فقط بخاطر برندینگ لامبورگبنی هست
همین پرفورمنس رو کاین با قیمت خیلی کمتر ارائه میده یا اگه اصلا به فکر پرفورمنس آنچنانی نیستین فولکس واگن توراگ هم حتی جواب هست
Porsche
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ببخشید منظورم در بود نوشت پدر
شرمنده
محمد شاهی وندی
۲۵ مرداد ۱۴۰۳استهلاک ماشین های آلمانی افتضاح
اگه کیفیت ماشین های ژاپنی
ظرافت و زیبایی ماشین های آلمانی
و قدرت ماشین های آمریکایی میخوای
باید بری ماشین ایتالیایی بخری
آشغال تز از ماشین آلمانی از نظر هزینه نگه داری نیست
کیفیت ساخت ماشین های آلمانی نسبت به ماشین های رقیب خیلی پاییین
JDM lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۱هیکاش یه نسخه قوی تر هم بیاد برای رقابت با dbx707
Carbonado Aventador
۲۹ مرداد ۱۴۰۱Dbx فقط رو کاغذ قویتره..
.
من حس میکنم لامبو منتظره شاسی بلند فراری معرفی شه تا ببینه از نظر قدرت و پرفومنس تو چه سطحیه..
اون موقع دست به یه اپدیت سنگین بزنه..
لامبورگینی استون مارتین رو رقیب خودش نمیدونه!!!
Reza
۲۹ مرداد ۱۴۰۱وحشی تر شده عالیه 👍👌
ایلیا
۲۹ مرداد ۱۴۰۱وایسا یه دیقه ۶۶۶ عدد شیطانی نبود که الان تعداد اسب بخار لامبو عه😐
....
۲۹ مرداد ۱۴۰۱این شد یه هایپرکار!
چرا اینو میگم؟ چون توی پست ((جذابترین هایپرکارهای تاریخ در کدام دهه ساخته شدند؟))
کامنت زده بودم که هایپرکار باید حدوداً ۳ ثانیه شتاب بزنه
اینم که داره میزنه،پس چرا نباید هایپرکار باشه؟؟؟؟
Payfast
۲۹ مرداد ۱۴۰۱چون حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومترو شما به پشم تبدیل کردی
Reza Waffen SS
۲۹ مرداد ۱۴۰۱لازم به ذکره بگم نسخه پایه اوروس شتاب 2.9 رو ثبت کرده
Hadi
۲۹ مرداد ۱۴۰۱واقعا معرکه شده 👌🏼😍
خیلی جذابه…
فک کن V12 بیاد روش
چه شود…
Sobhan
۳۰ مرداد ۱۴۰۱با اختلاف بهترین شاسی بلند دنیا 🤗
Mr Naftalin az roghan abad
۴ شهریور ۱۴۰۱هی دارن این rsq8 رو گنده ترش میکنن. بازم خوبه خوشم اومد. ولی کاین توربو جی تی چیزه قوی تری هست