لامبورگینی

معرفی لامبورگینی اوروس پرفورمانته، سبک‌تر و سریع‌تر با 666 اسب بخار قدرت

لامبورگینی اوروس به بازتعریف کراس‌اوورهای پرفورمنس کمک کرد و حالا این شرکت با معرفی اوروس پرفورمانته یک گام فراتر رفته است. این نسخه برای ارتقاء پرفورمنس اوروس به سطح بعدی طراحی شده است. این خودرو در بیرون به سپر جلوی تهاجمی و کاپوت فیبر کربنی با دریچه‌های هوا مجهز شده که این کاپوت به‌طور کاملاً رنگ‌شده یا فیبر کربن بدون رنگ قابل انتخاب خواهد بود.

در این قسمت همچنین یک اسپلیتر فیبر کربنی و ورودی‌های هوای مشکی‌رنگی هم دیده می‌شوند که هم نمایی تهاجمی به خودرو بخشیده‌اند و هم باعث بهبود خنک‌کنندگی پیشرانه می‌شود. طراحان همچنین برای این ماشین فلاپ‌های فیبر کربنی دهانهٔ گلگیر و اسپویلر عقب بزرگ‌تری را هم طراحی کرده‌اند که به افزایش ۳۸ درصدی داون‌فورس عقب کمک می‌کند. دیفیوزر فیبر کربنی، سپر عقب کربنی و سیستم اگزوز اسپرت تیتانیومی با صدای خاص لامبورگینی هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی اوروس پرفورمانته هستند درحالی‌که سقف فیبر کربنی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

این کراس‌اوور اسپرت به فنرهای فولادی جدیدی مجهز شده که ارتفاع آن را ۲۰ میلی‌متر کاهش داده‌اند. علاوه بر این، فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها هم ۱۶ میلی‌متر افزایش پیدا کرده و خودرو روی رینگ‌های ۲۲ یا ۲۳ اینچی قرار گرفته که به پیچ‌های تیتانیومی مجهز بوده و با لاستیک‌های پیرلی P Zero پوشیده شده‌اند.

حال و هوای اسپرت در داخل خودرو هم ادامه پیدا کرده است زیرا پرفورمانته به‌صورت استاندارد با صندلی‌های آلکانترا با دوخت شش‌ضلعی، تریم آلومینیومی مشکی و غربیلک فرمان اسپرت چرم و آلکانترا ارائه می‌شود. لامبورگینی همچنین آپشن‌هایی مثل پکیج تیره را هم برای پرفورمانته ارائه می‌کند که کنترل‌ها و دکمه‌های مختلف را به رنگ مشکی مات درمی‌آورد. علاوه بر این، تریم فیبر کربنی مات و دستگیره‌های در قرمزرنگ هم برای این ماشین قابل سفارش هستند.

با توجه به اینکه کلمهٔ پرفورمانته به نام اوروس اضافه شده، طبیعتاً هم سبک‌تر و هم قوی‌تر شده است. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی خودرو حالا ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایشی ۱۶ اسب بخاری را نسبت به قبل تجربه کرده و پرفورمانته را ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند پیش از آنکه به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین استفاده از قطعات فیبر کربنی مختلف نیز باعث کاهش وزن ۴۷ کیلوگرمی خودرو شده و بهترین نسبت قدرت به وزن در این کلاس را برای اوروس فراهم کرده است.

در همین حال، سیستم فرمان پرفورمانته از نو کالیبره شده که وعدهٔ ارائهٔ دقت بالا و بازخورد مستقیم را داده است. علاوه بر این، لامبورگینی کراس‌اوور خود را به دیفرانسیل جدیدی برای توزیع بهینهٔ گشتاور مجهز و حالات رانندگی آن را هم اصلاح کرده است. به این حالات یک مورد جدید بنام رالی اضافه شده که با افزایش بیش‌فرمانی و تنظیم فنرهای فولادی برای مسیرهای ناهموار، رانندگی سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی را در مسیرهای خاکی فراهم می‌کند.

اوروس پرفورمانته قبلاً اثبات کرده است که این ارتقاءها و تغییرات کاملاً مؤثر بوده‌اند زیرا مسیر ۲۰ کیلومتری مسابقات تپه نوردی پایکس پیک در ایالات‌متحده را ظرف ۱۰ دقیقه و ۳۲ ثانیه طی کرده درحالی‌که این زمان برای اوروس معمولی ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه بود. قیمت اوروس پرفورمانته در ایالات‌متحده از ۲۶۰,۶۷۶ دلار، در اروپا از ۲۱۸,۴۸۷ یورو و در بریتانیا از ۱۷۰,۲۶۰ پوند آغاز می‌شود و تحویل آن به خریداران از اواخر امسال شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (550 ديدگاه)

    لامبو جونم اومد بقیه برن خونشون

    موافقم 41
    مخالفم 4
    1. شهر نشین

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1010 ديدگاه)

      نمی دونم از پورشه کاین بهتره یا نه؟

      موافقم 15
      مخالفم 31
    2. Si

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (525 ديدگاه)

      این؟؟؟؟ اصلا در حد و اندازه نام پورشه کاین نیست و dbx707 هم که از هر نظر نابودش میکنه

      لطفا تعصبی نباشیم و فشاری

      موافقم 7
      مخالفم 59
      1. Reza Waffen SS

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (5344 ديدگاه)

        باش بیا پایین

        موافقم 45
        مخالفم 1
      2. علی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        لامبورگینی یه کلاس بالاتر از پورشه است ، لطفا آلمان فن متعصب نباشیم!!!

        موافقم 35
        مخالفم 11
        1. Payfast

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (798 ديدگاه)

          دیدیم توربو اس چطور اس وی جی رو قورت داد

          موافقم 13
          مخالفم 13
        2. Carbonado Aventador

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4496 ديدگاه)

          همونطور که پرفومانته با بیش از ۲۰۰ اسب کمتر ۹۱۸ رو قورت داد😁

          موافقم 21
          مخالفم 3
        3. بنانج

          ۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (74 ديدگاه)

          آلمان فن هم که باشیم لامبورگینی مال آلمانیا هست

      3. Carbonado Aventador

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4496 ديدگاه)

        فعلا که با ۱۶ اسب بخار بیشتر و ۴۵ کیلو وزن کمتر و ستاپ بهینه تر..
        بیش از ۱۸ ثانیه از نسخه قدیمی خودش سریعتر شده..
        .
        من میگم‌ وزن خیلی مهمه و ردبول و فراری برای اینکه ۳ ۴ کیلو سبکتر بشن و تایم بدست بیارن میلیون دلاری خرج اپدیت ماشینای فرمول یک میکنن..
        بعد یه ادم … … برگشته به من میگه اون فرمول یکه اینجا واقعیته ؛ با هم فرق دارن..!!
        .
        انکار که من شعورم نمیرسه یا سطح سوادم کمه!!

        موافقم 10
        1. Porsche

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1217 ديدگاه)

          اولا این مقایسه اشتباه هست بین هوراکان و ۹۱۸
          یه نکاه به سال ساختشون بد نیست
          دوما ۹۱۸ تایمش در حد خودش خوب بود
          و یه پیست محور خالص و مخصوص پیست نبود
          در حالی که پرفورمانته اولویتش پیست هست

          موافقم 5
          مخالفم 9
        2. Carbonado Aventador

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4496 ديدگاه)

          مگه سال ساخت اونتادور svj با ۹۱۱ نسل جدید یکیه؟!
          پلت فرم موتور و گریبکس اونتادور برای سال ۲۰۱۱ هست که تا الان اپدیت شده ولی ۹۱۱ توربو اس نسل جدیدش اگه اشتباه نکنم ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ معرفی شد!!

          موافقم 12
          مخالفم 1
        3. Carbonado Aventador

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4496 ديدگاه)

          کسی منکر این هم نیست که ۹۱۸ پیست محور نیست…
          و در ساخت پرفومانته به بحث پیست نگاه ویژه ای شده..
          ولی باز ۲۴۰ اسب بخار از هوراکان قویتر بود
          و پرفومانته واقعا شاخ غول شکست که تونست ۹۱۸ رو شکست بده

        4. Porsche

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1217 ديدگاه)

          جناب کربنادو
          یطوری میگی انگار ۹۱۱ کلا عوض شده
          هر دو روند آپدیت و صعودی پیش گرفتن
          دلیل نیست چون گیربکس لامبورگینی ضعیف تره بگیم ناعادلانه اس

          موافقم 5
          مخالفم 7
        5. حسین

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (783 ديدگاه)

          اونتادور داداش گلم
          وزن پایین مهمه واقعا
          ولی اون ۳ ۴ کیلو که شما میگی
          مال ماشینای فرمول یکه
          که وزن کلشون با راننده
          ۷۵۰ کیلوعه
          وزن واقعا تاثیر گزاره
          و لامبورگینی اوروس ویژگی مثبتش وزنشه
          ولی اون هزینه میلیونی که شما عرض کردید فقط مختص فرمول وانه دوست عزیز

        6. Carbonado Aventador

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4496 ديدگاه)

          حسین عزیز منم میدونم هزینه ی میلیونی برای همون فرمول یکه..
          یکبار دیگه دقت کنی به کامنتم میگم فاکتور وزن انقدر مهمه که تیمایی مثل فراری‌ و‌ ردبول میلیون دلاری خرج میکنن برای اینکه ۳ ۴ کیلو سبکتر شن‌ و ۰.۲ ۰.۳ سریعتر شن..
          .
          همه چی به قدرت نیست که دوستان میان ۷۰۷ اسب بخار استون مارتین رو به رخ میکشن..
          .
          قطعا اوروس تو پیست خیلی چالاک تر از dbx خواهد بود.‌
          منم میدونم سبک سازی یه ماشین مثل اوروس هزینش خیلی کمتر از اینا درمیاد..

  2. Reza Waffen SS

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    مفهوم عشق در یک نگاه

    موافقم 29
  3. مهدی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    با طراحیش هیچوقت ارتباط نگرفتم

    موافقم 15
    مخالفم 53
  4. akrh78

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    معمولا فیس لیفت های لامبورگینی اولش برام زیبا و جذاب نیستن و طول میکشه تا بهش عادت کنم ولی این نیومده قشنگه
    انتظار افزایش قدرت بیشتری داشتم ولی همینم برا کنار زدن رقبا کافیه

    موافقم 35
    مخالفم 1
  5. M@M@DRZ911

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (366 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی گیراست .
    ولی خب شاسی بلند پرفورمنس زیاد برام معنی نداره . شاسی بلند یعنی یه ماشین لوکس و راحت.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  6. Alan.r

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    هیولا به توان دو
    هم ظاهرش خشن تر و زیباتر شده هم از نظرپرفورمنس ارتقا پیدا کرده درکل محشره

    موافقم 16
    مخالفم 2
  7. Porsche

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    از همون اول مشخص بود که این همون کاین توربو GT خواهد بود
    معمولا بخاطر برندینگ لامبورگینی میان و قدرتش رو بیشتر میکنن و طراحی رو شلوغ تر میکنن وگرنه هیچ چیز خاصی نسبت به توربو GT نداره
    بنظرم خرید کاین خیلی عقلانی تر هست تا این
    حتی نسخه عادی اوروس ارزش بیشتری داره

    موافقم 14
    مخالفم 14
    1. شاهین

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1174 ديدگاه)

      طراحی کاین دیگه قدیمی شده چون اولین سگمنت توی گروه فولکس واگن بود
      الان که اوروس و کیو 8 اومدن جایگزین بهتری هستن حداقل از نظر طراحی. عقلانی ترش اینه که کیو 8 بخرن به عنوان سوپر اس یو وی
      ولی خب لامبو برندینگ هست خریدار هم دنبال کلاسه که میره اوروس میخره وگرنه خودشون خوب میدونن هیچ فرقی باهم ندارن بجز ظاهرشون

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Porsche

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1217 ديدگاه)

        طراحی کاین برای الان قدیمی نیست
        منتهی به شلوغی urus و RSQ8 نیست
        پدر ضمن چیزی که مشخصه این هست که اوروس کپی از کاینه نه طوری دوستان میگن که کاین کپی اوروس هست
        در ضمن کاین فیس لیفت با ارتقای ظاهر و فنی توراهه
        ارزش خرید اوروس مشخصا لز rsq8 پایین تره
        قیمت به شدت بالا که فقط بخاطر برندینگ لامبورگبنی هست
        همین پرفورمنس رو کاین با قیمت خیلی کمتر ارائه میده یا اگه اصلا به فکر پرفورمنس آنچنانی نیستین فولکس واگن توراگ هم حتی جواب هست

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. Porsche

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1217 ديدگاه)

          ببخشید منظورم در بود نوشت پدر
          شرمنده

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. محمد شاهی وندی

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      استهلاک ماشین های آلمانی افتضاح
      اگه کیفیت ماشین های ژاپنی
      ظرافت و زیبایی ماشین های آلمانی
      و قدرت ماشین های آمریکایی میخوای
      باید بری ماشین ایتالیایی بخری
      آشغال تز از ماشین آلمانی از نظر هزینه نگه داری نیست
      کیفیت ساخت ماشین های آلمانی نسبت به ماشین های رقیب خیلی پاییین

  8. JDM lover

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    هیکاش یه نسخه قوی تر هم بیاد برای رقابت با dbx707

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Carbonado Aventador

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      Dbx فقط رو کاغذ قویتره‌..
      .
      من حس‌ میکنم لامبو منتظره شاسی بلند فراری معرفی شه تا ببینه از نظر قدرت و پرفومنس تو چه سطحیه..

      اون موقع دست به یه اپدیت سنگین بزنه..

      لامبورگینی استون مارتین رو رقیب خودش نمیدونه!!!

  9. Reza

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    وحشی تر شده عالیه 👍👌

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. ایلیا

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    وایسا یه دیقه ۶۶۶ عدد شیطانی نبود که الان تعداد اسب بخار لامبو عه😐

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. ....

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    این شد یه هایپرکار!
    چرا اینو میگم؟ چون توی پست ((جذاب‌ترین هایپرکارهای تاریخ در کدام دهه ساخته شدند؟))
    کامنت زده بودم که هایپرکار باید حدوداً ۳ ثانیه شتاب بزنه
    اینم که داره میزنه،پس چرا نباید هایپرکار باشه؟؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. Payfast

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (798 ديدگاه)

      چون حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومترو شما به پشم تبدیل کردی

    2. Reza Waffen SS

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      لازم به ذکره بگم نسخه پایه اوروس شتاب 2.9 رو ثبت کرده

  12. Hadi

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    واقعا معرکه شده 👌🏼😍
    خیلی جذابه…
    فک کن V12 بیاد روش
    چه شود…

  13. Sobhan

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    با اختلاف بهترین شاسی بلند دنیا 🤗

    موافقم 2
    مخالفم 3
  14. Mr Naftalin az roghan abad

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    هی دارن این rsq8 رو گنده ترش میکنن. بازم خوبه خوشم اومد. ولی کاین توربو جی تی چیزه قوی تری هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا