لامبورگینی

درگ لامبورگینی اوروس استاندارد و اوروس پرفورمانته با نتیجه‌ای عجیب

در این درگ، دو نسخه معمولی و پرفورمانته لامبورگینی اوروس به مصاف هم رفته‌اند اما نتیجه چیزی که انتظار می‌رود نخواهد بود.

هرچند لامبورگینی به ساخت سوپراسپرت‌های جذاب شهرت دارد اما پس از اینکه اوروس در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد، خیلی زود به پرفروش‌ترین محصول این شرکت مبدل گشت. بااین‌حال، پس از گذشت حدود پنج سال و عرضهٔ رقبای جدید به بازار، اوروس کمی رنگ و بوی کهنگی گرفته و باید نفسی تازه می‌کرد. به همین دلیل، سال گذشته اوروس پرفورمانته با قدرت بیشتر و وزن کمتر معرفی شد؛ اما پرفورمنس این نسخهٔ جدید در مقایسه با اوروس قدیمی چگونه است؟ کارواو در ویدئوی جدید خود به این سؤال پاسخ خواهد داد.

هردو نسخهٔ اوروس از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کنند که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند اما درحالی‌که این موتور در اوروس معمولی ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد، این رقم در پرفورمانته به ۶۶۶ اسب بخار رسیده است. گشتاور اما در هردو نسخه یکسان و برابر با ۸۵۰ نیوتن متر است. پرفورمانته همچنین ۴۷ کیلوگرم از اوروس سبک‌تر است و ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۳ ثانیه از اوروس معمولی سریع‌تر است. این نسخه ۲۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری هم دارد.

در اولین درگ از حالت سکون، اوروس معمولی به‌آرامی از پرفورمانته فاصله گرفت و زودتر از خط پایان عبور کرد. در دومین درگ، پرفورمانته کمی زودتر راه افتاد و این برتری را تا پایان حفظ کرد. در آخرین درگ هم دو خودرو هم‌زمان راه افتادند اما بازهم نسخهٔ استاندارد زودتر به خط پایان رسید تا نتیجه را تا اینجای کار دو بر یک کند. اوروس استاندارد ۴۰۰ متر را در ۱۱.۵ ثانیه طی کرد درحالی‌که پرفورمانته برای انجام این کار به ۱۱.۷ ثانیه زمان نیاز داشت.

سپس نوبت به مسابقات رولینگ رسید. در مسابقهٔ اول از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در حالت رانندگی خیابان، پرفورمانته به‌راحتی از اوروس معمولی فاصله گرفت با اختلاف زیادی به خط پایان ۸۰۰ متر رسید. در دومین مسابقهٔ رولینگ اما نتیجه برعکس شد و حالا پیروزی به اوروس معمولی رسید. در آخر در آزمایش ترمز نیز پرفورمانته برنده شد و از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خیلی زوتر از همتای قدیمی خود به سکون رسید. پرفورمانته حتی این کار را دو بار انجام داد تا توانایی‌های خود را اثبات کند. بااین‌حال، قدرت بیشتر و وزن کمتر همیشه در خط مستقیم خود را نشان نمی‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    این حجم از پول اضافه رو دقیقا برای چی داره لامبو میگیره !!!؟
    برای چند اسب بخار قدرت بیشتر و چند کیلوگرم وزن کمتر ، پول زیادی داره میگیره لامبورگینی
    انتخابم نمونه استانداردشه

    موافقم 56
    مخالفم 6
    1. علی

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      مشکل از اون راننده است ، دو حالت داره یا ابله هست یا داره عمدی بد عمل می‌کنه برای خراب کردن لامبو ، بهش میگم یابوخان لامبو خرابشدنی نیست!! وزیر اعظم را که نمیتونی خراب کنی!!

      موافقم 15
      مخالفم 16
    2. شورلت

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      احساسم اینه که علاوه بر پول اضافه طراحی تکراریشه که باعث انصراف از خرید میشه

      موافقم 5
      مخالفم 7
  2. R

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    مشکل از پرفورمانته نیست رانندش ناشیه به جاش یانی رو میاوردن بهتر عمل میکرد این آدم همونیه که با svj تایمای با اختلاف بالا میزد

    موافقم 33
    مخالفم 7
  3. حامد

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    نزدیک 45 هزار دلار برای این مقدار جزئی اسب بخار بیشتر و وزن کمتر که در عمل هم هیچ فایده ای نداشته انگار!!

    موافقم 34
    مخالفم 5
  4. OMID-LAMBO

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    این راننده اوروس پرفومانته هیچ درکی از درگ نداره !! آبروی هر چی درگ هست رو برده
    فقط بلده با اونتادور اس وی جی سیاهش توی جاده خاکی دریفت بکشه و تر بزنه به ماشین
    اون یکی دوست مت واتسون (یانی) خیلی خوب بلده چطوری با لامبو درگ بزنه و همیشه هم میبره

    موافقم 50
    مخالفم 1
    1. Shahab

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (90 ديدگاه)

      آخه توی مسابقه رولینگ زیاد مهارت رانندگی مهم نیست دیگه. تنها کاری که باید بکنی اینه که پاتو بذاری روی گاز و توی ردلاین دنده عوض کنی . احتمال میدم پرفورمانته خیلی کم کار هست و همه ی پرفورمنس رو نمی‌ده به راننده . بعد از 10 هزار کیلومتر کارکرد باید دوباره درگ بذاره که جذاب میشه…

      موافقم 21
      مخالفم 3
    2. Carbonado Aventador

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      من فکر میکنم تنها دلیل منطقی فقط این باشه که چون پرفومانته دانفورس بیشتر و در نتیجه درگ بیشتری تولید میکنه تو رولینگ یه مقدار عقب بیوفته…

      ولی تو درگ از حالت سکون قطعا تقصیر راننده ی *** بود‌.!!

      موافقم 6
      مخالفم 1
  5. محمدهادی

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    احتمال خیلی زیاد علت نتیجه این درگ
    راننده پلشت پشت فرمون پرفورمانته بود…

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. Reza Waffen SS

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    عجب 🙄🙄🙄

    موافقم 16
    مخالفم 1
  7. TESLA

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    در این ویدئو میشه به وضوح تاثیر مهارت راننده بر نتیجه درگ رو دید ، حاضرم شرط ببندم اگه واتسون پشت فرمان پرفورمانته بود الان نتیجه خیلی فرق می‌کرد ، این مردک آبروی svj هم برده ( یادتون تو درگ : svj ، m5cs و نیسان gtr با لامبو چه تایم افتضاحی زد !! ) ، حرف الکی نمیزنم ولی خداییش تو ایران راننده های خیلی خوبی وجود دارن ، ما ایرانی ها چون رانندگیمون رو با ماشین دنده ای شروع میکنیم خیلی مهارتمون بیش تر از ۹۰ درصد خارجی ها میشه که تا حالا حتی یکبار پشت فرمان ماشین دنده ای نبودن

    موافقم 23
    مخالفم 1
  8. پوریا چالش

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    دوتان فقط یه دیقه از ویدئو دیدن و ندیدن اخرش چی شد و جوری میگید 40هزا.تا بیشتر انگار ک شما میخاید پول بدین

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. Royal Driver

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    آدم میتونه بره یک RSQ8 بگیره

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. TESLA

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      Rs q8 هم سطح اینا نیست و قیمتش خیلی کمتر از اوروس هست ( تقریبا نصف قیمت ) ولی با پول اوروس پرفورمانته میشه : بنتایگا اسپید خرید که هم شتاب و پرفورمنس فوق العاده ای داره و هم کیفیت سواری و لوکس بودن مثال زدنی ، هر چند جالبه بدونید : اوروس ، بنتایگا ، کاین و q8 همگی یک پلتفرم دارن

      موافقم 4
      مخالفم 2
  10. ❤BMW❤

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    آقا ، درگ M3 comp و RS6 رو بزارید لطفا

  11. Sobhan

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    من میگم مشکلش اون راننده نوبه 🙌😂

  12. وی

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (375 ديدگاه)

    این ماجرا برا لامبورگینی یه بار دیگه هم پیش اومد که اونتادور s اونتادور svj رو زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا