در این درگ، دو نسخه معمولی و پرفورمانته لامبورگینی اوروس به مصاف هم رفتهاند اما نتیجه چیزی که انتظار میرود نخواهد بود.
هرچند لامبورگینی به ساخت سوپراسپرتهای جذاب شهرت دارد اما پس از اینکه اوروس در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد، خیلی زود به پرفروشترین محصول این شرکت مبدل گشت. بااینحال، پس از گذشت حدود پنج سال و عرضهٔ رقبای جدید به بازار، اوروس کمی رنگ و بوی کهنگی گرفته و باید نفسی تازه میکرد. به همین دلیل، سال گذشته اوروس پرفورمانته با قدرت بیشتر و وزن کمتر معرفی شد؛ اما پرفورمنس این نسخهٔ جدید در مقایسه با اوروس قدیمی چگونه است؟ کارواو در ویدئوی جدید خود به این سؤال پاسخ خواهد داد.
هردو نسخهٔ اوروس از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکنند که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند اما درحالیکه این موتور در اوروس معمولی ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد، این رقم در پرفورمانته به ۶۶۶ اسب بخار رسیده است. گشتاور اما در هردو نسخه یکسان و برابر با ۸۵۰ نیوتن متر است. پرفورمانته همچنین ۴۷ کیلوگرم از اوروس سبکتر است و ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۳ ثانیه از اوروس معمولی سریعتر است. این نسخه ۲۰ میلیمتر ارتفاع کمتری هم دارد.
در اولین درگ از حالت سکون، اوروس معمولی بهآرامی از پرفورمانته فاصله گرفت و زودتر از خط پایان عبور کرد. در دومین درگ، پرفورمانته کمی زودتر راه افتاد و این برتری را تا پایان حفظ کرد. در آخرین درگ هم دو خودرو همزمان راه افتادند اما بازهم نسخهٔ استاندارد زودتر به خط پایان رسید تا نتیجه را تا اینجای کار دو بر یک کند. اوروس استاندارد ۴۰۰ متر را در ۱۱.۵ ثانیه طی کرد درحالیکه پرفورمانته برای انجام این کار به ۱۱.۷ ثانیه زمان نیاز داشت.
سپس نوبت به مسابقات رولینگ رسید. در مسابقهٔ اول از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در حالت رانندگی خیابان، پرفورمانته بهراحتی از اوروس معمولی فاصله گرفت با اختلاف زیادی به خط پایان ۸۰۰ متر رسید. در دومین مسابقهٔ رولینگ اما نتیجه برعکس شد و حالا پیروزی به اوروس معمولی رسید. در آخر در آزمایش ترمز نیز پرفورمانته برنده شد و از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خیلی زوتر از همتای قدیمی خود به سکون رسید. پرفورمانته حتی این کار را دو بار انجام داد تا تواناییهای خود را اثبات کند. بااینحال، قدرت بیشتر و وزن کمتر همیشه در خط مستقیم خود را نشان نمیدهد.
محمدرضا
۸ اسفند ۱۴۰۱این حجم از پول اضافه رو دقیقا برای چی داره لامبو میگیره !!!؟
برای چند اسب بخار قدرت بیشتر و چند کیلوگرم وزن کمتر ، پول زیادی داره میگیره لامبورگینی
انتخابم نمونه استانداردشه
علی
۸ اسفند ۱۴۰۱مشکل از اون راننده است ، دو حالت داره یا ابله هست یا داره عمدی بد عمل میکنه برای خراب کردن لامبو ، بهش میگم یابوخان لامبو خرابشدنی نیست!! وزیر اعظم را که نمیتونی خراب کنی!!
شورلت
۸ اسفند ۱۴۰۱احساسم اینه که علاوه بر پول اضافه طراحی تکراریشه که باعث انصراف از خرید میشه
R
۸ اسفند ۱۴۰۱مشکل از پرفورمانته نیست رانندش ناشیه به جاش یانی رو میاوردن بهتر عمل میکرد این آدم همونیه که با svj تایمای با اختلاف بالا میزد
حامد
۸ اسفند ۱۴۰۱نزدیک 45 هزار دلار برای این مقدار جزئی اسب بخار بیشتر و وزن کمتر که در عمل هم هیچ فایده ای نداشته انگار!!
OMID-LAMBO
۸ اسفند ۱۴۰۱این راننده اوروس پرفومانته هیچ درکی از درگ نداره !! آبروی هر چی درگ هست رو برده
فقط بلده با اونتادور اس وی جی سیاهش توی جاده خاکی دریفت بکشه و تر بزنه به ماشین
اون یکی دوست مت واتسون (یانی) خیلی خوب بلده چطوری با لامبو درگ بزنه و همیشه هم میبره
Shahab
۸ اسفند ۱۴۰۱آخه توی مسابقه رولینگ زیاد مهارت رانندگی مهم نیست دیگه. تنها کاری که باید بکنی اینه که پاتو بذاری روی گاز و توی ردلاین دنده عوض کنی . احتمال میدم پرفورمانته خیلی کم کار هست و همه ی پرفورمنس رو نمیده به راننده . بعد از 10 هزار کیلومتر کارکرد باید دوباره درگ بذاره که جذاب میشه…
Carbonado Aventador
۸ اسفند ۱۴۰۱من فکر میکنم تنها دلیل منطقی فقط این باشه که چون پرفومانته دانفورس بیشتر و در نتیجه درگ بیشتری تولید میکنه تو رولینگ یه مقدار عقب بیوفته…
ولی تو درگ از حالت سکون قطعا تقصیر راننده ی *** بود.!!
محمدهادی
۸ اسفند ۱۴۰۱احتمال خیلی زیاد علت نتیجه این درگ
راننده پلشت پشت فرمون پرفورمانته بود…
Reza Waffen SS
۸ اسفند ۱۴۰۱عجب 🙄🙄🙄
TESLA
۸ اسفند ۱۴۰۱در این ویدئو میشه به وضوح تاثیر مهارت راننده بر نتیجه درگ رو دید ، حاضرم شرط ببندم اگه واتسون پشت فرمان پرفورمانته بود الان نتیجه خیلی فرق میکرد ، این مردک آبروی svj هم برده ( یادتون تو درگ : svj ، m5cs و نیسان gtr با لامبو چه تایم افتضاحی زد !! ) ، حرف الکی نمیزنم ولی خداییش تو ایران راننده های خیلی خوبی وجود دارن ، ما ایرانی ها چون رانندگیمون رو با ماشین دنده ای شروع میکنیم خیلی مهارتمون بیش تر از ۹۰ درصد خارجی ها میشه که تا حالا حتی یکبار پشت فرمان ماشین دنده ای نبودن
پوریا چالش
۸ اسفند ۱۴۰۱دوتان فقط یه دیقه از ویدئو دیدن و ندیدن اخرش چی شد و جوری میگید 40هزا.تا بیشتر انگار ک شما میخاید پول بدین
Royal Driver
۸ اسفند ۱۴۰۱آدم میتونه بره یک RSQ8 بگیره
TESLA
۸ اسفند ۱۴۰۱Rs q8 هم سطح اینا نیست و قیمتش خیلی کمتر از اوروس هست ( تقریبا نصف قیمت ) ولی با پول اوروس پرفورمانته میشه : بنتایگا اسپید خرید که هم شتاب و پرفورمنس فوق العاده ای داره و هم کیفیت سواری و لوکس بودن مثال زدنی ، هر چند جالبه بدونید : اوروس ، بنتایگا ، کاین و q8 همگی یک پلتفرم دارن
❤BMW❤
۸ اسفند ۱۴۰۱آقا ، درگ M3 comp و RS6 رو بزارید لطفا
Sobhan
۸ اسفند ۱۴۰۱من میگم مشکلش اون راننده نوبه 🙌😂
وی
۸ اسفند ۱۴۰۱این ماجرا برا لامبورگینی یه بار دیگه هم پیش اومد که اونتادور s اونتادور svj رو زد