به تازگی تصاویر جاسوسی واضحی از لامبورگینی اوروس پلاگین هیبریدی منتشر شده است. انتظار میرود این شاسیبلند ایتالیایی با قدرت بین ۶۷۵ تا ۸۲۰ اسب بخار تولید شود.
نسخه پیشتولیدی اوروس پلاگین هیبریدی که همچنان از پوشش استتاری سنگینی استفاده میکند بهصورت واضحتری در تصاویر رؤیت شده است. اگرچه هنوز تاریخ رسمی معرفی این خودرو اعلام نشده اما میتوانیم به برخی جزئیات آن اشاره کنیم. در این تصاویر تفاوتهایی جزئی بین اوروس ۲۰۲۳ و نسخه پلاگین هیبریدی دیده میشود. برای مثال چراغهای جلو موقعیتی متفاوتتر نسبت به جلوپنجره بهروز شده دارند و ورودیهای هوای پایینی نیز شکل گیراتری به خود گرفتهاند.
کاپوت اوروس پلاگین هیبریدی تختتر به نظر میرسد اما همچنان ویژگی منحصربهفرد خود در بالای نشان لامبورگینی را حفظ کرده است. در بخش عقب همان چراغهای مدلهای استاندارد و چهار خروجی اگزوز دیده میشوند. چنین طرحی با اخبار پیشین درباره قوای محرکه مشترک اوروس پلاگین هیبریدی با پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid سازگاری دارد. محصول لوکس پورشه به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و پیشرانه برقی مجهز است و انتظار میرود این مجموعه فنی در اوروس قدرتی بین ۶۷۵ تا ۸۲۰ اسب بخار تولید کند. پانامرا با ۶۹۰ اسب بخار به گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه مجهز است و در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. حداکثر سرعت خودروی یاد شده نیز ۳۱۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. این عملکرد با نسخه کنونی اوروس قابلمقایسه است، خودرویی که از همان پیشرانه ۸ سیلندر بدون واحد برقی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده میکند. به این ترتیب منطقی خواهد بود که مدل هیبریدی اوروس سریعتر از نسخه درونسوز باشد.
رینگها نیز ظاهراً از نوع ۲۲ اینچی بوده و لاستیکهای دیواره کوتاه در آن دیده میشوند. البته مدل هیبریدی بجای لاستیکهای پیرلی پی زیرو نسخه استاندارد از لاستیکهای بریجستون استفاده کرده است. به این ترتیب احتمال دارد مدل هیبریدی اوروس به لاستیکهایی با مقاومت چرخشی پایینتر مجهز شود هرچند احتمال دارد ایتالیاییها لاستیکهای سادهتری را برای تستهای چهارفصل انتخاب کرده باشند. اوروس از پلتفرمی مشترک با آئودی Q8، پورشه کاین و بنتلی بنتایگا استفاده میکند و اولین شاسیبلند این برند از زمان تولید LM002 در دهه ۸۰ میلادی به شمار میرود. همانند لامبو رامبو، اوروس نیز در آفرود تواناییهای خوبی دارد و پرفورمنس جادهای آن نیز مثالزدنی است به گونهای که میتواند پورشه ۷۱۸ را در پیست شکست دهد.
R/T
۴ خرداد ۱۴۰۲بی صبرانه متنظرشم
Tesla
۴ خرداد ۱۴۰۲خوبه ولی خیلی هیجان انگیز نیست ، باید منتظر جانشین تمام برقی اوروس باشیم که تو سال ۲۰۲۷ رو نمایی میشه
R/T
۴ خرداد ۱۴۰۲خب تو سال ۲۰۲۷ صبر کن
ما هم با این حال میکنیم
Tesla
۴ خرداد ۱۴۰۲( هر چند احتمال دارد ایتالیایی ها لاستیک های ساده تری را برای تست های چهار فصل انتخاب کرده باشند ! ) ایتالیایی !!! خداییش این ماشین و کلا بقیه محصولات لامبو چه ربطی به ایتالیا دارن ( فقط یه زمانی توی این کشور ساخته میشدن و گرنه در حال حاضر تماما آلمانی هستن و جالب بدونید لامبورگینی در نزدیکی شهر ولفسبورگ آلمان یعنی نزدیک به دفتر مرکزی فولکس ، خط تولید و محل تست داره ) مخصوصا اوروس که پلتفرمش مال آئودی q8 هست ، موتور و گیربکسش هم ساخت پورشه یا آئودی هستن ( مثلا این نسخه پلاگین هیبریدی موتورش با پانامرا و کاین توربو s هیبریدی مشترک هست و نسخه معمولی هم که از موتور معرف آئودی بهره میبره ) ، پس هر جوره نگاه کنیم متوجه میشیم که هیچ ربطی به ایتالیا نداره و یک آلمانی اصیل محسوب میشه
شاهین
۴ خرداد ۱۴۰۲شما چرا ناراحتی؟ شما اصلا آلمانی حسابش کن!
Amir
۴ خرداد ۱۴۰۲خط تولید لامبورگینی توی ایتالیا و در شهر سنت آگاتا هست پس لطفا چرت و پرت نگو
R/T
۴ خرداد ۱۴۰۲درسته
عارف رضاییان
۴ خرداد ۱۴۰۲تمام لامبورگینی ها از متریال خاصتری در موتور و گیربکس استفاده میکنند که ساخت خود ایتالیاست فقط نقشه موتور مال پورشه حتی گیربکس های لامبو معمولا از برند ایتالیایی گرازیانو تامین میشه ومثل سایر ایتالیایی ها یه سرو گردن سرتر از رقیبان آلمانی وگرونترم هستند