لامبورگینی اوروس در چهارمین سال آغاز عرضه در بازار، رکوردشکنی خود را در زمینهی سودآوری جشن گرفت و به زودی به پرفروشترین محصول خودروساز ایتالیایی تبدیل خواهد شد.
چهار سال از معرفی لامبورگینی اوروس، ابرشاسیبلندی که مسیر تاریخ سنت آگاتا را تغییر داد و رکورد فروش و سودآوری بیسابقهای را به ارمغان آورد، میگذرد.
به گزارش carscoops، اوروس در ۴ دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان سومین مدل از سری محصولات لامبورگینی در کنار هوراکان و اونتادور معرفی شد. طی چهار سال گذشته، لامبورگینی ۱۶،۰۰۰ دستگاه اوروس فروخته است. این رقم بیش از ۱۴،۰۲۲ دستگاه مربوط به تمامی نسخههای گالاردو (۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴) و در مسیر پیشی گرفتن از فروش تجمعی هوراکان (۲۰۱۴ تاکنون) است و بهزودی عنوان پرفروشترین مدل لامبورگینی تاکنون را از سایر خودروها میرباید. نکتهی مهم دیگر اینکه ۸۵ درصد از خریداران لامبورگینی اوروس تازه به جمع خریداران این برند وارد شدهاند و پایگاه مشتریان آن را گسترش میدهند.
برای تولید اوروس، لامبورگینی با ایجاد مرکز جدید تولید، رنگآمیزی، ساختمان اداری، انبار لجستیک، پیست آزمایش، کارخانه نسل دوم و هاب انرژی، مساحت محوطه سنت آگاتا بولونزه را دو برابر کرد و آن را از ۸۰،۰۰۰ به ۱۶۰،۰۰۰ متر مربع افزایش داد؛ درحالیکه بیش از ۷۰۰ کارمند نیز در این مجتمع مشغول به کار شدهاند.
از نظر سودآوری، ورود لامبورگینی اوروس رشد ۴۰ درصدی را در سال ۲۰۱۸ به همراه داشت. در آن سال لامبورگینی گردش مالی ۱/۴۱۵ میلیارد یورویی داشت که در سال ۲۰۱۹ به ۱/۸۱ میلیارد یورو رسید و پس از آن ۱/۶۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر بیماری کووید ۱۹ قرار گرفت.
لامبورگینی اوروس از پیشرانهی ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر توئین توربو با قدرت ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتنمتر بهره میبرد. در نتیجه یکی از سریعترین شاسیبلندهای مجهز به پیشرانهی احتراق داخلی است که زمان سرعتگیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳/۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت (۱۸۹ مایل بر ساعت) را تجربه میکند. از جمله دستاوردهای این مدل، رسیدن به سرعت ۲۹۸ کیلومتر بر ساعت (۱۸۵ مایل بر ساعت) روی یخ در روسیه طی ماه مارس گذشته و همچنین پیمودن مرتفعترین جاده قابل رانندگی جهان در ارتفاع ۵،۸۰۰ متری در هند در اکتبر گذشته است.
فصل بعدی لامبورگینی اوروس، فیسلیفت آینده خواهد بود که انتظار میرود با یک نسخه پلاگین هیبریدی و یک نسخه دیگر اسپرت، برقیسازی را وارد سبد محصولات خودروساز ایتالیایی کند. علاوه بر نسخهی بهروز شدهی اوروس و قبل از اینکه اولین لامبورگینی تمام الکتریکی بین سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ وارد بازار شود، طیف وسیعی از محصولات برند ایتالیایی تا سال ۲۰۲۴ الکتریکی خواهند شد. از جمله این موارد میتوان به جایگزین پرچمدار اونتادور و مدل کوچکتر هوراکان اشاره کرد.
کافر مقدس
۱۵ آذر ۱۴۰۰چرا پول بیشتر میدن به آئودیی که روش لوگو لامبو هست
لامبو باید مثل قدیما تماما ایتالیایی میموند با توجه به قدمت ش . الان مردم دارن آئودی هایی میخرن که روش لوگو لامبو هست
ولی خوب صنعت امروز نه کاری با اصالت ها داره نه ملیت ها . لامبو باید مثل فراری ادامه میداد . فراری هرگز چیزی جز یک ایتالیایی اصیل نمیشه حتی در آینده
ولی من اگه یک اروپایی یا آمریکایی یا آسیایی کلا هرچیزی جز یک ایرانی باشم . قانع نمیشم که دارن آئودی رو به اسم لامبو بهم میفروشن . میرم همون آئودی رومیخرم نسخه پرفورمنس ش بازم ارزونتر از لامبو در میاد. موارد دیگه هم هست که بنزکلاس ایکس تماما نیسان رو دارن گرونتر میفروشن با لوگو بنز . کلاس های دیگری که رنو هستن بازم دارن با لوگو بنز گرونتر فروخته میشن
شاهین
۱۵ آذر ۱۴۰۰چیزی که مردم بهش پول میدن طراحیه متفاوت لامبوعه که همتا نداره، وگرنه اون ۱۶۰۰۰ خریدار خوب میدونن که پلتفرم اوروس با سه تا ماشین دیگه یکسانه اما باز چون ژن لامبو توشه میخرنش، منم باشم میخرمش
کاین که تکراری شده، آئودی هم اصلا به چشم نمیاد تا وقتی که بنز و بی ام و هستن
بنتاگیا هم توی حاشیس
HamiD
۱۵ آذر ۱۴۰۰وات
مردیم از خوشی
۱۵ آذر ۱۴۰۰بستگی داره وطن فروشی چی معنا بشه ، تو فرهنگ لغت من امثال شماست که با انکار حقیقت و دروغگویی سعی در … (هر چی بنویسم س.انس.ور میشه )
اره اصلا ما خوبیم فقط ما خوبیم همه بدند فقط ما خوبیم
Ninja
۱۵ آذر ۱۴۰۰(چرا پول بیشتر میدن به آئودیی که روش لوگو لامبو هست)
چرا واقعا چرا همه برعکس میگن
در واقع ائودی یه نسخه ارزون تر از اوروس هست برای کسایی که اوروس نمیتونن بخرن نه اوروس یه نسخه گرون از ائودی
قطعات لامبو تو ائودی هست نه ائودی تو لامبو
اول لامبو ساخته شد بعد ائودی
قضیش مثل هوراکان ار 8 هست یا گالاردو و ار 8 (ار 8 نسل یک) به هیچ وجه نمیشه گفت هوراکان کپی ار 8 هست ولی میشه گفت ائودی یه نسخه ارزون تر از لامبو هست اول لامبو اومد و بعد ائودی
وی 8 و توربو هم برای گرفتن گشتاور مناسب برای راه بردن این گنده بکه در اصل هر پولداری از لامبو اول پرفورمنس خوب میخواد که با موتور توربو میشه برا این گنده بک به ارمغان آورد بعد صدا با اگزوز و … تونستن صدای خوبی بدست بیارن ولی مصنوعی و صداشم اصلا به پای وی 10 و 12 ها نمیرسه
مردم اس یو وی میخوان لامبو میسازه
پرفورمنس میخوان با موتور توربو وی 8 بدست میاد
صدا میخوان یه صدای مصنوعی (مصنوعی که نمیشه گفت ولی من صدای خوب رو از انجین قبول دارم نه اگزوزی که صداش شبیع انجین های خوب هست) براشون درست میکنن
طراحی هم که خیلی خوبه
ائودی هم یه نسخه ارزون از همین لامبو هست
لامبو بودنشم به هیچ وجح قبول ندارم چون یه اس یو وی هست لامبو اس یو وی نباید بسازخ و دلیل بودن اون انجین رو لامبو همین اس یو وی بودن و وزنش هست
حداقل بگین کاین نه ائودیییی
R@m!n
۱۵ آذر ۱۴۰۰می تونی بگی لامبو چه چیزه اختصاصی تو این ماشین نسبت به آئودی داره نینجای عزیز ؟؟؟
اوروس و q8 و بنتایگا و کاین و توراگ همه یه ماشین هستن با لوگوهای مختلف برای چپوندن تو شلواره مشتری، تنها تفاوتشون یا تو چرم صندلی هست یا تغییر بوست توربو و صدای اگزوز. حالا چه فرقی داره آئودی یه لامبوی ارزونتر باشه یا لامبو یه آئودی گرونتر.
داستان اوراکان و R8 هم کاملا متفاوته چون تو این قضیه تیم مهندسی لامبو کاملا دخیله و تکنولوژی اوراکان کاملا متفاوت هست مخصوصا تو مدلای پرفورمانته و STO.
Ninja
۱۵ آذر ۱۴۰۰می تونی بگی لامبو چه چیزه اختصاصی تو این ماشین نسبت به آئودی داره نینجای عزیز ؟؟؟
بدنه فرمون صندلی لوگوی روی فرمون 😁
فِیلا خداحافط 😅
البته این سیاست فولکس هست و باید پول به جیب بزنه دیگه
اوروس کاین کیو ۸ هم مثل یه ماشین با مدل های مختلف هست
یکی لوکس تر یکی سریعتر یکی خانوادگی تر و ارزونتر یکی اسپرت تر یکی زیبا تر یکی ……
بااینه قبول دارم همه اینا در اصل در اصل یه ماشین و منکر این نیستم
ولی همین الانم اگه بیایم یه نظر سنجی بزاریم میبینیم چقدر سلیقه ها متفاوته و یکی اوروس اسپرت رو میخواد یکی بتایگا لوکس
مثلا این دوستمون میگه من ترجیح میدم با قیمت کمتر یه کیو 8 بخرم وقتی اینقدر آئودی لامبو به هم شبیه هستن
درسته تو خیلی چیزا شبیه هستن ولی نمیشه بنتایگا رو با اوروس مقایسه کرد با این که در اصل یه ماشینن
یا کسی که اوروس بخواد نمیره بنتایگا بخره یا برعکس
Ninja
۱۵ آذر ۱۴۰۰کسایی هم که در حضور کیو 8 اوروس میخرن مثل همونایی هستن که در حضور ار 8 هوراکان میخرن
Shirko
۱۵ آذر ۱۴۰۰الان طرفداران فراری از حسادت خون گریه می کنند ، هیچی براشون نمونده ، بحث ائودی رو می کشن وسط !!!!!
Navid_A.J
۱۵ آذر ۱۴۰۰این برای کسانیه که میخوان لامبورگینی داشته باشن، ولی کاربردی تر از اوراکان و اونتادور. اینجا اینقد که اوروس دیدم، لامبوهای دیگه رو کم دیدم، فراری رو کمتر. بیشتر مشتریاش هم چینی ها هستن که حسابی پول دارن و دلشون میاد برای زلمزیمبو پول بدن. همین باعث شده لامبورگینی میبینم، یاد آدمای نوکیسه میفتم.
OMID-LAMBO
۱۵ آذر ۱۴۰۰قابل توجه شمایی که دم از اصالت فراری میزنی
فراری پورسانگ هم بزودی به صف شاسی بلندهای اسپرت میاد و بعنوان اولین شاسی بلند فراری معرفی خواهد شد
سودی که لامبو از فروش اوروس داره به جیب میزنه جوری وسوسه کننده ست که فراری هم نتونست در مقابلش مقاومت کنه و در آینده پاگانی و شاید هم بوگاتی شاسی بلند بزنن ولی مهم اینه که تو دنیایی که کپی کاری بیش از پیش به چشم میاد مهم اینه که چیکار کنی متفاوت باشی و این کاریه که لامبو با اوروس انجام داد !!!!!!!!!
AMG GT R
۱۵ آذر ۱۴۰۰خودرویی که کارور شده
اوروس در واقع یه کاین هست که تیون شده هیچ چیزش مال خودش نیست فقط طراحیش لامبورگینی هست
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۵ آذر ۱۴۰۰خدایی خیلی خوشگله این اوروس لامصب
مخصوصا داخلش که عین هواپیماست😂❤
خیلی خوبه این
به نظرم اوروس با فاصله کم از کاین بهتره
TOM KRISTENSEN
۱۵ آذر ۱۴۰۰تنها برتریش برندشه،گرونتره،پرفورمنس کمتری داره(درگ کارواو موجوده رکورد نورنبرگ رینگ هم که معلومه)از نظر من زشت تره مخصوصا جلوش(البته ضاهر سلیقه ایه
Ht
۱۵ آذر ۱۴۰۰فیس لیفت این بیاد بی ام دبلیو ام ایکس هم جلوش سوسکه
ارین صاحب جمعی
۱۵ آذر ۱۴۰۰دم فولکس واگن گرم که اینارو نگه میداره عین بچه هاش 🤩🤩🤩🤩🤩🤩😍🥰🥰I love vw
امیرحسین
۱۵ آذر ۱۴۰۰نسخه جدید اوروس دوست دارم مصادف بشه با فروش xm bmw بعد اونایی که میگن xm خوبه ببینم کجا هستن
اونایی ک انقدر تعصبی فکر میکنند نمی تونند
واقعیت رو ببینند اونوقت دوست دارم ببینم چ حرفی واسه گفتن دارند
من اگه نظرم نسبت به xm منفی بود دلیلش این نیست که مخالف تکنولوژی و پوست اندازی باشم در صورتی که من عاشق شکستن تابو ها و سنت های الکی هستم و دوست دارم به روز بشه همه چی
اما صرفا چون انتظارم از بی ام و بیشتر بود نپسندیدم
البرز
۱۵ آذر ۱۴۰۰چهقدر ای خودرو زیباست 😍😍😍