لامبورگینی

معرفی لامبورگینی اوروس SE پلاگین هیبرید با 800 اسب بخار قدرت

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی اوروس از همان پیشرانهٔ V8 قبلی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند و ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لامبورگینی سرانجام نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی شاسی‌بلند اوروس را با نام SE معرفی کرده است. خوشبختانه در این نسخه مردان سنت آگاتا همچنان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو را حفظ کرده و با یک موتور الکتریکی بر قدرت آن افزوده‌اند. این موتور الکتریکی که داخل گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نصب شده، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ بنزینی به‌تنهایی خروجی قابل‌توجه ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را فراهم می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

اوروس SE ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۱ ثانیه از اوروس S سریع‌تر است. این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی همچنین ۴۰۰ متر را هم در ۱۱.۴ ثانیه طی می‌کند که ۱.۱ ثانیه از نسخهٔ بنزینی و حتی ۰.۱ ثانیه از اوروس پرفورمانته سریع‌تر خواهد بود. حداکثر سرعت این اوروس جدید هم به ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو از یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۲۵.۷ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که زیر کف صندوق نصب شده و امکان پیمودن بیش از ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

حداکثر سرعت خودرو در این حالت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و پس‌ازآن موتور V8 به‌طور خودکار روشن می‌شود. به گفتهٔ لامبورگینی، تولید گازهای گلخانه‌ای اوروس SE نسبت به نسخه‌های تمام بنزینی ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است. لامبورگینی همچنین به‌روزرسانی‌هایی را هم در طراحی بیرونی این نسخه اعمال کرده که مهم‌ترین آن‌ها چراغ‌های جلوی جدید است. علاوه بر این، تغییرات محتاطانه‌ای هم در جلوی خودرو با عناصر برگرفته از سوپرکار روئلتو اعمال شده است. در همین حال، به گفتهٔ لامبورگینی با ایجاد تغییراتی در عقب اوروس SE، داون‌فورس نسبت به اوروس S تا ۳۵ درصد بیشتر شده است.

لامبورگینی این شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی را با رینگ‌های ۲۳ اینچی جدید، بیش از ۱۰۰ رنگ بدنهٔ مختلف و ۴۷ تم داخلی عرضه می‌کند. در داخل خودرو همچنین دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی وجود دارد درحالی‌که به حالات رانندگی قبلی شامل استرادا، اسپرت، کورسا، نِوه، سابیا و ترا چهار حالت جدید EV، هیبرید، پرفورمنس و ریشارژ اضافه شده است. فعلاً مشخص نیست که آیا همین قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی V8 برای جانشین هوراکان هم ارائه خواهد شد یا در تمراریو پیشرانهٔ متفاوتی را خواهیم دید. درهرحال، می‌دانیم که به‌زودی تمام محصولات لامبورگینی هیبریدی خواهند شد و باید با نسخه‌های بنزینی خالص اوروس خداحافظی کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. ارسلان

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    باید دست مریضا بگم به طراحان عزیز لامبورگینی…
    آفرین گند زدید به چراغ جلوش رفت!
    چراغ تسلا چسبوندند بهش ؟

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. B

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (921 ديدگاه)

      خیلی شبیه byd شده جلوش

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. FY

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (289 ديدگاه)

        از رو بی وای دی کپی کرده🤣🤣🤣🤣 لامبورگینی حرمت نزنین این حرفا رو ..‌‌‌. ولی کلا عقبش خیلی تکراری شده

        موافقم 8
        مخالفم 10
        1. B

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (921 ديدگاه)

          طراحی جلوش کاملا مشابه چینی هاست یه بدج جلوش نباشه آدم فکر میکنه چینیه هیچ اصالتی در طراحیس نیست

          موافقم 3
          مخالفم 7
    2. amir

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      خواستن شبیه رویلتو کنن چراغ ها و فرمشو بدتر شده
      بنظرم بهترین اوروس ماله منصوریه البته خیلی گرونه ۲ میلیون دلار

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. froG-driVer

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1038 ديدگاه)

        بدتر شده؟مگع بد بود که بدتر بشه؟بد شده😓🥲

        موافقم 11
        مخالفم 5
      2. John Marston

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        ولی فارغ از جلو پنجره وحشتناکش خیلی خوشحالم که موتور اصلی بنزینی تضعیف نشده

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. نیما

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (17 ديدگاه)

          چرا دیگه. 46 اسب کمتر از پرفورمانته شده

          موافقم 1
          مخالفم 2
      3. نیما

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        اتفاقا منصوری به لحاظ طراحی کیت بدنه بدترین تیونر حال حاضر دنیاست. فقط یه طرح خوب داشت که اونم اسکی از رو مدل ریس لافراری بود که فراری شکایت کرد. فقط طراحی داخلیش خوبه. پرفورمنسش هم نظری ندارم

        موافقم 2
        مخالفم 7
    3. پیام

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2161 ديدگاه)

      راست میگه شبیه چراغ تسلا هست 😂😂😂😂 ببین تسلا چه تاثیری گذاشته ها 😂😂😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 9
    4. Shirko

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (273 ديدگاه)

      همیشه زیر مطالب لامبورگینی شاهد بیشترین کامنتها هستیم . چون طرف داران رقیبش همیشه از محصولاتش ترس و دل هوره دارن .

      موافقم 11
    5. Mercedes

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (961 ديدگاه)

      بهش میگن led
      مدل جدیده و ترند روز

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. froG-driVer

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    خرابش کردن😓

    موافقم 13
    مخالفم 1
  3. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    زیباتر شده اما خب شبیه تسلا هم شده!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    کمپلنی لامبورگینی گفته بود که علاقه منده خط تولید چهارم این کمپانی رو در کنار محصولات دیگش Huracan و Aventador و Urus راه اندازی کنه و خودرویی با پلتفرم جدیدتر تولید کنه ……… و حالا معلوم شد که منظورش رفتن به سمت تولید خودروهای پلاگین هیبرید و تمام برقی هستش

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Mercedes

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (961 ديدگاه)

      جدی میفرمایید؟
      خودروی چهارمش سال ۲۰۲۷-۲۰۲۸ عرضه میشه
      میخوای دوسال قبل از ممنوعیت فروش بنزینی ها خودرو درون سوز معرفی کنه؟😂

  5. ARIAN

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    لامبورگینی همیشه باید افراطی باشه. اصن همینشه که من دوسش دارم😍 نمای پشتش منو یاد گالاردو میندازه داخلش هم سنگ تموم گذاشته جوری که هیج نقصی نداره. بعضی دوستان میگن جلوش شبیه تسلا شده به نظر من شاید به خاطر ری دیزاین شدن شپر جلو باشه بیشتر. Perfect at all

    موافقم 11
    مخالفم 5
  6. Mr wrong

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (348 ديدگاه)

    سوپر اسپرت های رده بالا و هایپر کار ها نهایتا هیبرید باید بشن تا تمام برقی

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Mercedes

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (961 ديدگاه)

      فقط درشکه
      اخ که صدای سم اسب چه کار با دل ادمی نمیکنه
      شیهه کشیدنشو‌نگم برات ، قلبمو به لرزه میندازه با اون سم های چهارگانش
      وای که چه لذتی بالاتر از سم + شیهه و وزیدن موهام لای باد

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. BMW

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    داخلش رو

  8. Mr. gt c

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    مرسی یک موتور الکتریکی گذاشتین که فقط اعداد رو افزایش داده و در عمل کار خاصی نمیکنه، چراغ جلو هم که شاهد افول طراحی بود.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    کاش به چراغا دست نمی زدن، از لامبرگینی بعید بود

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. جرمی کلارکسون

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    زیاد برام جالب نبود 😂😂😂

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. Carbonado Aventador

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4496 ديدگاه)

    چندتا علامت سوال تو متن هست!!!

    گشتاور موتور برقی تقریبا ۴۰۰ نیوتون
    موتور بنزینی ۸۰۰ نیوتون…

    جمع اینا میشه ۱.۲۰۰ نیوتون متر..
    پس مجموع رو چرا کفتید ۹۵۰ نیوتون متر؟!!!

    قدرت موتور بنزینی ۶۲۰ اسب شده که تو پرفومانته ۶۶۶ اسب بود..
    حالا چرا کم‌شده ؟
    بخاطر تنظیم جدید پیشرانه یا برای کم کردن آلایندگی؟!

    نمای کلیش هم بنظرم خوشگله بد درنیومده

    موافقم 11
    1. امیر دهقان

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (751 ديدگاه)

      در ماشین‌های هیبریدی همیشه لزوماً خروجی نهایی قوای محرکه برابر با مجموع خروجی موتورهای برقی و بنزینی نیست و معمولاً کمتره

      در مورد دوم هم به دلیل وجود قدرت موتور برقی از قدرت موتور بنزینی کم شده تا مصرف سوخت و آلایندگی کاهش پیدا کنه

      1. Carbonado Aventador

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4496 ديدگاه)

        ممنون از توضیحات..
        پس میشه گفت ۱۲۰۰ نیوتون گشتاور لحظه ای برای شرایط خاص

        ولی ۹۵۰ نیوتون گشتاور استیبل و همیشگی👌🏻👌🏻

  12. blackwing

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    ببینین فولکس واگن چطوری داره مدل توارگ رو با قیمت ۳۰۰ هزار دلار به ملت فرو‌ میکنه 😉

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. parhamiof

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (753 ديدگاه)

      سیستم تعلیق عقب بنتایگا سیستم ترمز آئودی موتور کاین اسم لامبورگینی.
      بعد میگن اصالت موج میزنه اصلا چجوری به این میگین لامبورگینی؟
      از کانتاش و گالاردو و مورسیه لگو خجالت نمیکشید؟

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. جرمی کلارکسون

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        کلا فولکس واگن با این همه زیر مجموعه یه سبد بزرگ از قطعات داره

    2. Mercedes

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (961 ديدگاه)

      همینطوری که ایفون هر سال گوشی قبلیشو برمیداره دوربینشو گنده تر میکنه ، فرو میکنه
      همونطور که اکثر برند های مد برای لباس هایی که مشابهش با کیفیت ۱ سوم ولی با قیمت یک بیستم تو دست فروشی های ایران پیدا میشه چند ده هزار دلار یا چند هزار دلار پول میگیرن
      یه مثال ساده بزنم ، سری به سایت برند هایی مثل Burberry, gucci و … بزنید میبینید اکثر مدل های لباساشون به شدت شبیه همدیگه هست و هیچ طراحی عجیبو خاصی نداره ، میلی ساده و معمولی رنگ بندی هم فقط رنگ های مشکی ، سفید خاکستری و نود (مثل کرم و قهوه ای و بژ و …)
      اونوقت چه انتظاری از لامبو داری؟ همین که وقت میذاره واست ماشینو خودش طراحی میکنه و با بقیه برند ها تفاوت داره خداروشکر کن (نه مثل صنعت مد که ۹۵ درصد لباس هایی لویی ویتون ، گوچی و … هیچ فرقی با همدیگه ندارن 😅)

  13. ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5010 ديدگاه)

    جلوش شبیه ماهیه 😂😂😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. 🇮🇹🇩🇪REZA🇩🇪🇮🇹

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خیلی جذاب و عالی ، واقعا لامبورگینی عالی کار کرده هم تو روئلتو و هم در اوروس جدید ، امیدوارم جانشین هورکان هم به همین اندازه عالی باشه هم از لحاظ فنی و هم طراحی 👑👑
    واقعا سوپر اسپرت ها و ماشین های پرفومنس نهایتا باید هیبرید بشن نه اینکه کلا برقی بشن مخصوصا اون ماشین های که از اول بنزینی بودن

  15. Behnam1012

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (983 ديدگاه)

    فیس قبلی خیلی بهتر بود این طرح چراغ اصالت لامبورگینی رو نداره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. sinasvj

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    یک کلمه فقط، واو

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Amir

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      تعصبی نباش👍

      موافقم 1
      مخالفم 7
  17. Taha Ayoobi

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4698 ديدگاه)

    من توی این مقاله فهمیدم با بقیه فرق دارم
    هرچی من خوشم بیاد بقیه بدشون میاد ،هرچی من بدم بیاد بقیه خوششون میاد
    این که خیلی قشنگه

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5010 ديدگاه)

      مثل من که هایما 7x دوست دارم بقیه بدشون میاد 😂

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Taha Ayoobi

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4698 ديدگاه)

        😂

  18. مهردادکمال

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    کابوس استون مارتین dbx 707 به وقوع پیوست با 100اسب قدرت بیشتر و طراحی خیلی شارپ اش هم برای سروشاخ شدن با فراری پورسانگوئه هست حالا بایست دید رقیب متواضع تر _پورشه کاین توربو جی تی در برابر اینها چگونه عرض اندام میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  19. علی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    به به سلام به خاتم شاسی بلند ها. از این زیباتر ممکن نیست از این قدرتمند تر دیگه ممکن نیست عزیزان از این پرهیبت تر دیگه وووووجود نداره چرا نمی خوایین قبول کنین دشمنان لامبو چیزی ندارن بگن دارن میترکنن
    پسر این خاتم شاسی بلند ها و نهایت زیبایی هست

    موافقم 2
    مخالفم 2
  20. Saji

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    واقعا نمیفهمم چه کرمیه وقتی برقی میکنن تر میزنن تو طراحی حالا این نسلشم نسبت به نسل بعدی ک قراره بیشتر برقی شه خداست ولی طراحی بیرونی مخصوصا عقبش خیلییی بدتر از قبلش شده هرچی برقی‌تر ساده‌تر خدالعنت کنه اونیکه باعث تغییر سوخت خودروها شد به بهونه محیط زیست چون تهش باطری تولید تا مرگش برا محیط زیست بدتره تو یوتیوب توضیحاتش هست فقط تنها مزیتش برا شرکتا این بود سود تولید بالاتر بره و هزینه تولید کمتر بشه…..اون از G کلاس ک انگار ماشین شارژی بچها شدع و ابهتش یک سوم شده اینم ازین هیولا ک انگار تغییر جنسیت داده/:

  21. امیررضا

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    بسیار عالی شده.
    المان‌های جدید طراحی تو بخش گرافیک چراغها، کاپوت کشیده‌تری که مستقیم به جلوپنجره وصل شده، هارمونی کامل خطوط تو بخش عقب مخصوصا درب صندوق نسبت به قبل فیس لیفت واقعا بهترش کرده.
    خطوط تیز و خشن تو طراحی لامبورگینی چیز جدیدی نیست و خیلیا با همین طراحی‌های برجسته و رخ وحشی لامبورگینی هست که دوستش دارن. بالاخره باید تغییر رخ بده و یه طراحی برای همیشه نمیتونه روی خط تولید باشه حتی اگه اون اوروس باشه که سال 2017 برای اولین بار معرفی شد و بشدت طراحی زیبایی داره.
    بعد از 7 سال حالا این مدل جدید با بهبودهایی که تو بخش طراحی داشته به نظر من کمی پخته تر شده و اون هیجان خطوط رو توش کمتر میبینم. البته تو نمای بغل تغییر خاصی تو خطوط بدنه دیده نمیشه و این تغییر تو نمای جلو و عقب بیشتر خودنمایی میکنه.
    قدرت بیشتر (150 اسب بخار بیشتر) و البته وزن بیشتر (300 کیلوگرم سنگین‌تر) یکم دینامیک رانندگیش رو تحت تاثیر قرار میدن میدن و من از این افزایش وزن نگرانم ولی انشاالله مثل نسخه اولش خوب میفروشه و کیفیت رانندگی خوبی به راننده ارائه میده.

  22. Amir

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    چه عرض کنم والا زمونه بدی شده😂😂چراغ جلو می‌تونه انقد گند بزنه به ظاهر ماشین

  23. همایون

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (823 ديدگاه)

    چرا سیستم هیبرید لامبو انقدر سنگین و کم بازده هستش از لحاظ پرفورمنس؟
    چون با اینهمه قدرت ماشین تو توانایی حرکتی مثل شتاب و سرعت واقعا رشد چندانی نداشته ،چه بسا تو پیست و دنیای واقعی نسخه پرفورمانته انتخاب بهتری باشه چون هم سبکتره هم ارزونتره هم اینکه فقط یک ثانیه اختلاف ۴۰۰ مترش هست که اونم چیز خاصی نیست واسه یه شاسی بلند

    1. Carbonado Aventador

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      یک ثانیه اختلاف تو درگ ۴۰۰ متر..
      یه چیزی حدود ۱۵ ۲۰ متر اختلاف میشه هنگام رد شدن از خط پایان

  24. سبحان

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نئون‌های چراغ جلوش واسه لامبورگینی خیلی ابتداییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا