لامبورگینی

لامبورگینی اوروس الکتریکی می‌شود اما نه به این زودی

لامبورگینی تأیید کرد که شاسی‌بلند اوروس تمام الکتریکی را تولید خواهد کرد. اوروس یکی از قدرتمندترین و گران‌ترین SUV هایی است که در حال حاضر به فروش می‌رسد.

اما این موضوع برای همه خریداران کافی نیست. بنابراین لامبورگینی در حال کار روی یک نسخه هاردکور از اوروس است که انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال جاری رونمایی شود. اگر امیدوار بودید که این نسخه، یک مدل الکتریکی باشد، باید ناامیدتان کنیم. زیرا اوروس الکتریکی احتمالاً با این نسل متولد نمی‌شود و باید منتظر نسل بعدی اوروس باشیم.

سایت درایو اخیراً با میتا بورکرت (Mitja Borkert)، مدیر طراحی لامبورگینی مصاحبه کرده در خلال این صحبت‌ها درباره خودروی شاسی‌بلند بدون آلایندگی لامبورگینی سؤال پرسیده است. بورکرت ابتدا تولید خودروی برقی را تأیید اما سپس کمی عقب‌نشینی کرد.

این طراح به نشریه استرالیایی گفته:

دیر یا زود اوروس الکتریکی خواهد شد. صادقانه بگویم، مقررات در جهان و همچنین مقبولیت اجتماعی و خواست مردم روند را به این سمت پیش خواهد برد. من نمی‌گویم جانشین اوروس برقی می‌شود اما برای این نوع خودروها برقی سازی منطقی‌تر است.

دشوار است که جملات بورکرت را دقیقاً به یک پاسخ روراست و دقیق تفسیر کنیم. اما می‌توانیم بگوییم که مدیران سنت آگاتا حداقل یک اوروس الکتریکی را در نظر دارند. تقریباً هم می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اوروس الکتریکی در این نسل آن معرفی نمی‌شود. با توجه به این واقعیت که جانشین اوروس تا قبل از سال ۲۰۲۸ آماده نمی‌شود، این بدان معنی است که ما باید حداقل تا پایان این دهه منتظر اوروس EV بمانیم.

تا آنجا که به بقیه خط تولید لامبورگینی مربوط می‌شود، بورکرت تأیید کرده که این شرکت تا زمانی که ازنظر قانونی امکان‌پذیر باشد، موتورهای احتراق داخلی را ارائه می‌کند. بااین‌حال تغییر به پیشرانه‌های الکتریکی هم اجتناب‌ناپذیر است. ما در حال حاضر از تجربه موتورهای پر قدرت V12 و V10 احساساتی و هیجان‌زده می‌شویم اما آیا نسل بعدی و کودکان امروز هم همین حس را نسبت به این موتورها خواهند داشت؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
drive

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    خط هاى آخر خیلى حرف ها توش بود!

    موافقم 9
    مخالفم 3
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    سوال اینجاست ، زمانی که تمام خودروها برقی میشوند دیگر تفاوت خودروها در چیست ؟!

    مَگر همه شبیه هم نمیشوند ؟!

    خودرو میشه یه چیزی مثل کامپیوتر که مدل‌ها و اسم‌ها فرق میکنه اما از داخل همه مثل هم هستند و سخت‌افزارها برای یک برند و اکثراً هم در چین منتاژ و حتی ساخته میشوند ؟!

    فرزندان در آینده دیگر چیزی به نام لذت بردن از خودرو نمیفهمند چون خودرو میشود وسیله‌ای برای رفتنِ سریع از نقطه‌ی A به B و دقیقاً تحت کنترل دیگران قرار میگیرد و نه دست خود راننده مثل موبایل که تمام زندگی و موقعیت ما را به گوگل و دولت‌ها اعلام میکند و حریم شخصی یا لذت بردن را برای ما تعریف میکنند و این ما نیستیم که لذت را لمس کند و برای خودمان لذت بیافرینیم !

    ارتقاء خودرو‌ها را با آبدیت انجام میدهیم و نه اصغر اسپرتی سر کوچه !

    و… !

    دنیای آینده ، شیک اما مسلماً هیچ روحی ندارد و مکانیکی بودن سخت اما دلنشین‌تر هست و البته جمع کثیری نون میخورند که با برقی و دیجیتالی شدن بسیاری از شغل‌ها ناپدید میشه و خیلی‌ها باید به فکر کار دیگر باشند که البته فکر میکنم یه ۱۵ سالی حداقل زمان میبره تا این موضوع جا بیوفته اما مطمئناً در آینده‌ی نزدیک همه برقی میشوند و البته برندها معنی خودشان را از دست میدهند و فقط جنبه‌ی لوکس بودن پیدا میکنند مثل اسب سواری که یه زمانی همگانی بود و با آمدن خودرو به حاشیه کشیده شد و امروزه اسب را کسانی سوار میشوند که جنبه‌ی لاکچری دارد و بسیار هم پُرهزینه و گران اما به شدت دوست داشتنی که یه جورایی باید پولدار باشید تا اسب داشته باشید به سبب نگهداری آن !

    به شخصه فکر میکنم به جز خودروسازانی خاص همچون بنز ، فراری یا رولزرویس ، باقی شرکت‌ها یا ناپدید میشوند یا به سمت دیگری کشیده میشوند یا به دست چینی‌ها خورده میشوند و مطمئناً آینده‌ی این صنعت متاسفانه یا خوشبختانه دست چینی‌ها میوفتد و … !

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. بهروززز

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تا وقتی آینده نیومده چطور چشم بسته قضاوت میکنی ؟ فرض کن زمانی که ماشینا هندل داشتن ، طرف میگفت آخه یعنی چی استارت ماشین با سوییچ یا کلید ؟ هندل به این خوبی به این لذت بخشی … یا وقتی کارت عابربانک اومده بود مردم میگفتن این چیه آخه رمز داره و سخته و فلان … همون پول نقد خوب بود دیگه … اما الان متوجه تاثیرات میشیم .
      آینده هم همینه ، لذت وجود خواهد داشت اما تعریفش عوض میشه … شاید مردم از حفظ محیط زیست و جلوگیری از نابودیش لذت ببرن نه از دود کردن و اینا ….

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        آخه مشکل اینجاست که برای تولید برق نه تنها آلایندگی کمتر نمیشه ، بلکه بیشتر هم میشه و البته آلودگی متمرکز یک منطقه میشه !

        اتفاقاً با شما موافقم اما این موضوع هم هست که دیگر خودرو داشتن به مانند قدیم نیست و حتی لذت آن را ندارد و همه چیز سرعتی و البته یکنواخت اما دیجیتالی و مُدِرنیته میشود !

        همین الانش هم که پشت خودروهای جدید میشینیم ، میگوییم خوشا به حال دهه‌ی ۹۰ که راندن خودروهای دهه‌ی ۹۰ عجب لذتی میداد و این را کسانی درک میکنند که تجربه‌ی راندن اکثر خودروها را داشته و دارند !

        مسلماً در آینده زندگی راحت‌تر از امروز میشود اما فکر نمیکنم کسی لذت راندن با سوخت فسیلی‌ها را درک کند و… !

      2. Sina10

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        هندل چه لذتی و جذابیتی داشت که باید بخاطر اون نگه اش میداشتیم؟!
        یا عابر بانک و پول ؟
        مقایسه عجیب نکنید
        ماشین های درونسوز همین الانشم کلی مدرن شدن ، اصلا قابل مقایسه با بالایی ها نیستن که همون زمان هم کهنه و قدیمی بودن ، این فقط یه بحثه ، ماشینای برقی از نظر تاریخی تفاوت چندانی با نمونه بنزینی ندارن ، هر دو تا قدیمین ، ولی با این تفاوت که ماشینای برقی با رنگ های خاصی مثل آبی روشن ب‌ام‌و i و مانیتور های بزرگ کابین و قیافه های عجیب نسبت به نمونه مشابه بنزینی و زبان طراحی خاص ماشین های برقی مثل EQ بنز ، اون شرکت جوری تزیین میشن ، تا این شعار که ماشین برقی مساویست با آینده رو برسونن ، خب اره با این رونو برقی سازی ، ماشینای های برقی اینده رو دارن و مدرن تر هستن بخاطر سرمایه گذاری که روشون شده
        ولی کمی بزرگ نمایی این وسط به چشم میاد
        این فقط یه بحثه
        بحث بعدی درباره اینه که اون دو تا اختراع واقعا برتری داشتن نسبت به نمونه قبلیشون
        اما برقیا هنوز بی ایراد نیستن ، جز یه سری ماشین اندک ، هنوز مشکل برد مسافت و باتری و جایگاه شارژ وجود داره ، قیمت مشکل تقریبا همشونه
        بحث لذت و جذابیت شد ، کلی بررسی که از ماشینای برقی دیدم و دیدیم ، خیلی محدود از رانندگیش تعریف کردن و فوقش با ( شتاب هیجان انگیز! ) بررسی رانندگی رو تکمیل کردن رفت! که دلیل این مشکل هم وزنه ، به هر حال ماشینی که ۲۵۰۰ کیلوگرمه خیلی سنگینه و قابل مقایسه با ۱۷۰۰ یا ۱۸۰۰ کیلوگرم در نمونه ی مشابه بنزینی نیست ، هرچند سعی کردن این وزنو رو یجوری مدیریت کنن ولی به هر حال فاصله وجود داره
        توی تایم های پیست هم اینو نشون میده
        ماشینای برقی هم که کلا دریفت براشون تعطیله ، جز چند نمونه بسیار بسیار محدود
        میمونه خط مستقیم که برتری با برقیاست
        بحث اینه که اصلا شاید نسل بعدی خریدارا ، کلا دو تا مورد اولی که گفتم رو یادشون بره و به همین اخری یعنی خط مستقیم بچسبن ، اصلا چیزایی که دوست دارن یه چیزی متفاوت از معیار های الان ماشیناست ، معیار میشه سایز مانیتور!
        نتیجه که همین میشه تسلا یه ماشین خیلی معمولی هم که بسازه ، همه برای خریدش صف بکشن ، یعنی یه نوجوون رو الان ببری بهش تسلا نشون بدی میگه وایییی در های تسلا، وایییی چرخ تسلا ، نگاه کن صندلی های تسلایی!!!! نگاه کن تسلا موتور بنزینی نداره!!! ، شرایط دقیقا همینجوریه ،نصف اونایی که تسلا ندیدن مثل خودمون که ندیدیم ، فکر میکنن الان تسلا قراره یه چیز عجیب و غریب و فضایی باشه!!! در حالی که جز مانیتور وسطش و چندتا مورد دیگه مثل توانایی فنی نسخه های پلاد و پرفورمنس تفاوت خاصی نداره . حتی توی نسخه های پایه از رقبای بنزینی راحت شکست میخوره ، چه از نظر کارایی چه توانایی
        البته که تسلا کارش درسته و اگه نبود چنین محبوبیتی برا خودش ایجاد نمیکرد

  3. کامران

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    با پلت فرم فولوکس ID4
    همکاریا زیاد شده 😹

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. شاهین

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      پلتفرم اوروس هم مشترک
      اما آیا اون سه تا ماشین پلتفرم مشترک به اندازه اوروس جذاب هستن؟
      حداقل از نظر برندینگ اوروس خوش درخشید
      حالا سواری و پرفورمنس و … بماند
      پلتفرم هوراکان هم مشترک با آر هشت، این کجا و آن کجا
      پلتفرم برقی مشترک هم بره زیر دست لامبو ازش یه چیز متفاوت درمیاره چه طراحی چه فنی چون لامبو صاحب سبک

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Porsche 911

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        صرفا لوگوی لامبورگینی خاص ازشون می‌کنه وگرنه در کاین و RSQ8 هم از اوروس بهتر بودن با توجه به گفته مجلات معتبر و R8 خیلی ماشین بهتریه و اینکه حداقل اجزا اش مال خودشه

  4. TML BN

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    آخه ببنید من بار ها گفتم باز هم میگم هیبرید و تمام الکتریکی عملکرد بهتری دارن(اکثر اوقات)ولی آخه ماشینی مثل اوروس که به نعره و صدای اگزوزش معروفه نباید هیبرید و الکتریکی بشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. TML BN

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      البته باید قبول کنیم دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره با این روند یک روز میرسه که تمام خودرو ها یا هیبرید میشن یا تمام الکتریکی

      موافقم 4
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا