قوای محرک V12 لامبورگینی با همراهی سه موتور برقی، LB744 نام دارد. این پیشرانه هیبرید، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و مخصوص جانشین اونتادور خواهد بود.
موتور V12 لامبورگینی با حجم ۶/۵ لیتر، کاملا متفاوت از نسخههای قبلی توصیف شده است. محل نصب نیز، تفاوت ۱۸۰ درجه را نشان میدهد. وزن خالص این مجموعه، ۲۱۸ کیلوگرم خواهد بود تا ۱۷ کیلوگرم سبکتر از موتور V12 اونتادور باشد. مجموع قدرت محرک بنزینی، ۸۱۳ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور بردقیقه خواهد بود و نهایت گشتاور ۷۲۵ نیوتنمتر در ۶۷۵۰ دور بردقیقه خواهد داشت.
قدرتمندترین V12 لامبورگینی تا امروز، برای مدلهای جدید اینونسیبل و آتنتیکا (نسخه ویژه از اونتادور) ارائه شده که ۷۶۹ اسب بخار با ۷۲۰ نیوتنمتر است. خودروی مسابقهای لامبورگینی اسنزا SCV12 از این موتور، ۸۱۸ اسب بخار قدرت گرفته بود.
جانشین اونتادور، علاوهبر پیشرانهی LB744 مجهز به سه موتور برقی نیز خواهد بود تا مجموع قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار ارائه دهد. دو موتور الکتریکی روی محور جلو و یکی روی محور عقب نصب خواهد شد. این شرایط به خوبی نشان میدهند که سوپراسپرت بعدی لامبورگینی، خودروی دو دیفرانسیل است و میتواند به صورت تمام برقی نیز استفاده شود.
گیربکس DCT مخصوص این خودرو، پشت پیشرانهی بنزینی نصب میشود و ۱۹۳ کیلوگرم وزن دارد. این جعبه دنده، سریعتر و سبکتر از نمونهی موجود در هوراکان است. جانشین هوراکان هم، گیربکس جدید را استفاده خواهد کرد. برای جانشین اونتادور، عملا دنده عقب وجود ندارد و هنگام نیاز به حرکت در خلاف جهت، موتورهای برقی نصب شده در جلو، برعکس کار خواهند کرد.
باتریهای ۳/۸ کیلووات ساعت، در تونل زیر کابین نصب میشوند. نهایت سرعت شارژ این مجموعه، ۷ کیلووات خواهد بود و برای تکمیل ظرفیت از طریق ایستگاه شارژ سریع DC، حدود نیم ساعت زمان لازم خواهد داشت. راننده میتواند صرفا از طریق موتور بنزینی، باتریهای را در زمان ۶ دقیقه شارژ کند. طبیعتا ترمزگیری و دیگر راهکارهای ذخیره انرژی هم وجود دارند. به بیان بهتر، جانشین اونتادور میتواند به شکل خودرویی پلاگین هیبرید یا هیبرید ساده استفاده شود؛ درحالیکه لامبورگینی سیان، قابلیت پلاگین هیبرید نداشت.
هرچند که میزان آلایندگی خودروهای لامبورگینی برای علاقهمندان این برند اهمیت چندانی ندارد؛ ظاهرا انتشار CO۲ در جانشین اونتادور، ۳۰ درصد کمتر از مدل آلتیمائه خواهد بود. این خودروی جدید، اوایل فروردین ۱۴۰۲ رونمایی خواهد شد.
چقدر بمبههههههههه بالاخره یه چیز واقعا هیجان انگیز از لامبو دیدیم تو نسخه های پریمیوم SVJ و… ببین چی میشه نکته جالب توجه وزن کم سیستم هیبریدیه و قدرت عالی
چندین سال بود یچیز واقعا هیجان انگیز نداشتیم از لامبو بعد از اونتادور SVJ .چند نسخه اومدن که از نظر فنی تقریبا تکراری بودن. بحث فن و هیت و… هم نیست انتقادی بود که میشد به لامبو کرد.به این معنی هم نیست که ماشینای لامبو بی هیجانن
وقتی میفرمایی بلاخره دیدم اینجوری برداشت میشه که هیچوقت ندیدی طبیعیه که ایجور اسطوره ها طوری طراحی میشن که تا سالها بعد هم خود سانده نمیتونه چیز بهتری بسازه
برای رسیدن به سرعت 400 یا 500 کیلومتر برساعت، قدرت و گشتاور لازمه، ولی کافی نیست مثلا سایز چرخ ها و فناوری لاستیک در بوگاتی، مخصوص سرعت های بالا هستند مباحث آیرودینامیک و فناوری مرتبط با اجزای مکانیکی مختلف هم، برای فراری و بوگاتی تفاوت دارن هدف از ساخت ماشین ها، هزینه تولید و طراحی، برای شرکت سازنده باتوجه به نیاز مشتری تعیین می شه در پیست کوتاه و مانورهای مارپیچ، یک پورشه یا فراری با قدرت 600-700 اسب بخار، می تونه بوگاتی 1000 اسب بخار شکست بده
علاوه بر دلایلی که آقای اشتری گفتن موتور های برقی سرعت زیاد رو ساپورت نمیکنن مثلا ریمک با قدرت حدود ۲۰۰۰اسب ۴۱۵ کیلومتر ثبت کرده ولی اسپیدتیل با ۱۰۰۰ اسب سرعت ۴۰۰ کیلومتر .البته وزن خودرو برقی شده همیشه بیشتر هست.و…
جذابیت ماجرا اینجاس که موتور T50 هم سبکتر از گیربکس این ماشینه. ۱۷۸ کیلوگرم وزن موتور T50عه!!!!! بگذریم ولی گیربکس T50 دستیه، اتوماتیک نیست پس طبیعتاً باید سبکتر از گیربکس اتوماتیک باشه. شش دنده دستی و هشت دنده دو کلاچه اتوماتیک.
آخه T50 چرا باید با جانشین اونتادور مقایسه بشه…! یه سوپراسپرت فوق سبک وزن میلیون دلاری رو داری با یه سوپراسپرت سری مقایسه میکنی …؟ خب منم بیام سستو المنتو رو با هر هایپر کار چند میلیون دلاری مقایسه کنم؟ لطفا اینقد سطح نباشیم و از این خبر لذت ببریم… آخ که عاشقتم لامبو…😀🥰
اوه اوه واو بممممب خبریه سال. و این آخرین موتور v12 جهان خواهد بود چون بقیه شرکت ها اعلام کردن به زودی 12v هارو کنار خواهند گذاشت. و حتی شاید زمان طولانی تری از ۶.۵ لیتری های آمریکایی تولید بشه.
. امیدوارم در دهه ۳۰ قرن جدید هم به عنوان پر حجم ترین و پر سیلندر ترین موتور بجا مانده از عصر درون سوز ها ببینیمش.
خیلی سنگینه و دلیلش هم معلوم نیست و راجب ساز و کار سیستم هیبرید هم باید صبر کرد. T50 گیربکس دستی هست و وزن کمتر طبیعی هست و موضوع عجیبی نیست اما از گیربکس دو کلاچه pdk با ۱۱۶ کیلو و مگنا SF90 با ۱۳۸ کیلو و ترمک کوروت با ۱۵۰ کیلو خیلی سنگین تره.
با این اوصاف با ماشین سنگینی روبرو خواهیم بود شاید نزدیک ۲ تن.
T50 موتورش کلا ۴ لیتره این ۶.۵ لیتره معلومه ۶۰ کیلو سنگین تره بعدشم خودت داری میگی گوردون موری ماشینو ساخته معلومه ماشینی که یه طراح فرمول یک ساخته اونقدرم سبک میشه
داداش اولا که T50 تا جای ممکن سبک ساخته شده (گیربکس که نگو، تیتانیوم و کلی سوپرآلیاژ سبک وزن) و برچسب قیمتیش هم اینو تصدیق میکنه. ثانیاً گیربکس اون ۶ دنده دستی سکوئنشاله ولی این ۸ دنده اتوماتیک دو کلاچه. ثالثاً وزنِ لختِ گیربکس رو لامبورگینی اعلام نکرده، وزن گیربکس بعلاوه وزن اجزای هیبریدی موتور سوم که پشت ماشین تعبیه شده، اعلام شده. این یعنی وزن گیربکس اصلی سبکتر از چیزیه که گفته شده. توی سایت خود لامبورگینی هم میتونید بررسی کنید.
گیربکس دوکلاچه بسیار فشرده است. فقط 560 میلی متر طول، 750 میلی متر عرض و 580 میلی متر ارتفاع. وزن کل فقط 193 کیلوگرم است که شامل یک جزء جدید اساسی برای معماری هیبریدی خودرو می شود: موتور الکتریکی عقب، با حداکثر قدرت 110 کیلووات و حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر.
گیربکس دوکلاچه بسیار فشرده است. فقط 560 میلی متر طول، 750 میلی متر عرض و 580 میلی متر ارتفاع. وزن کل فقط 193 کیلوگرم است که شامل یک جزء جدید اساسی برای معماری هیبریدی خودرو می شود: موتور الکتریکی عقب، با حداکثر قدرت 110 کیلووات و حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر.
این متن رو مستقیماً از سایت لامبورگینی برداشتم. وزن لخت گیربکس رو نگفتن، وزن گیربکس بعلاوه یه جزء جدید برای سیستم هیبریدی. واسه همین سنگین شده.
خب خب تا ۲۰ سال دیگه قراره همین رو تو خط تولید داشته باشیم با هزار تا نسخه فلان ادیشن و یه ادیشن مخصوص هر کشوری و یه نسخه که یکم فیبر کربن زدن ۲ کیلو سبک شده و….. باز خوبه دست از اون گیربکس AMT که با هر تعویض دنده یه تقه میزنه به پشت کمر راننده برداشتن
یانکی جان احتمالا این جانشین اونتادور هم از کوروت پایه 495 اسبی بخوره … پیشاپیش بهت تبریک میگم … در ضمن همه میدونن جز تو کسی به ایتالیا توهین نمی کنه … راحت باش داداش … فقط خواهشا این داستان کامی و این قایم موشک بازی ها رو تموم کن دیگه … خیلی تابلو شده …
اصلا لازم نیست شرکتی که نصف جنرالموتورز قدمت نداره و یه روز تو تاریخش مستقل نبوده رو بیام با جنرالموتورز عظیم مقایسه کنم ایتالیا هم در حدی نیست که بهش توهین بشه دموکراسی آمریکایی یه بار تو دهن فاشیست ایتالیایی زده در ضمن بنده ارتباطی با کاربر عزیز یانکی ندارم تو ام حداقل برو طرفدار برندی شو که بشه در موردش بحث کرد مثلا در مورد چیه مازراتی میخوای بحث کنی پول مفتی که میگیره یا پرفرمنس ضعیفش
باشه … تو که یانکی نیستی ، ok … فقط نمیدونم چرا تو هم مثل یه بنده خدایی از کلمه فاشیست استفاده میکنی ؟ بماند … در ضمن نوشابه باز فرمودین ” کاربر عزیز ” یانکی ؟ 🤦♂️ 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤣🤣🤣میدونستی بر اساس طبقه بندی وکسلر و طبقه بندی وودکوک _ جانسون ، ضریب هوشی بالاتر از 130 در دنیا چقدر نادر و نایابه 🧐
از مسئولین پدال میخوام ID عددی اکانت بنده و کاربر محترم یانکی رو به اشتراک بزارن تا این کاربر “خود همه چیز دان پندار” دست از سر هم کردن تئوری توطئه برداره ….کاملا واضحه به علت طرفداری از … ایتالیایی نمیخواید قبول کنید ربطی به کاربر عزیز یانکی ندارم و شخصی standalone با نام کامران و اسم مستعار کامی هستم
خجالت نمیکشی روی اولین محصول موتور وسط تاریخ جنرال موتورز پز میدی؟ یارو کلا ۱۶۰ هزارتا ماشین قیمت خورده و داره با سوپراسپرتای بالارده اروپایی مقایسش کنه… متاسفم براتون که تعصب بیجا کورتون کرده. خداشاهده هیچوقت کوروت رو هیت نکردم و نخواهم کرد ، چون یه جهش عالی برا جنرال موتورز حساب میشه ولی وقتی بحث مقایسه با سوپراسپرتای اروپایی میشه کلا قضیه فرق میکنه و حوصله داستان سرایی هم ندارم…
KAMI جون ولی آمار فروش و محبوبیت محصولات لامبو درمقابل مزراتی چیز دیگه یی رو میگه ها.میدونی اشتباهت کجاست رفیق اینکه تو دوست داری بجای هزاران نفر دیگه فکرکنی و براشون تصمیم بگیری،نه اونها اوروس و پرفورمانته و اونتادور رو بیشتر از مزراتی میخرن هرچند تو خوشت نمیاد ولی مهم نیست درضمن چطوری سیاست رو ربطش دادی به دو خودروساز لنتی!!
آقای اشتری چرا اسب بخارا رو به آمریکایی میگید؟ همه جا پی اس عه حتی رو خود ماشینا و کدهاشون به پی اسه اونوقت چرا باید اچ پی بگید؟ ببینید خیلی سادست اس وی جی ۷۷۰ اسنزا ۸۳۰ این جانشین آونتادور هم ۸۲۵ فقط موتور بنزینیش شیرون سوپر اسپرت هم ۱۶۰۰ تمام
من دقیقا اعداد منبع اصلی motor1 نوشتم که براساس هورس پاور هست اختلاف PS و HP هم اونقدر کمه که واقعا برای من اهمیت نداره It’s also a lot more potent as it produces 813 horsepower at 9,250 rpm and 535 pound-feet (725 Newton-meters) at 6,750 rpm. As a refresher, the top-spec V12 configuration offered in special Aventadors such as the Invencible and Autentica pair of one-offs had 769 hp and 531 lb-ft (720 Nm). The new twelve-cylinder beast almost matches the 818-hp, track-only Essenza SCV12.
خیلی خوبه که لینک منبع به مخاطب داده بشه و سعی می کنیم انجام بدیم البته مطالب پدال، معمولا از چند منبع استفاده می کنن و اکثر مواقع یک محل دقیق ندارن اخبار و مقالات پدال ضمن رعایت صداقت در مباحث فنی اصلا ترجمه صرف نیستند. بدنه اصلی متن، توسط نویسنده به سلیقه خودش نوشته می شه
اگر حکایت درست باشه .. قراره طوفانی به پا کنه این نسخه بنظرم باید هم وحشی باشه در عین حال صلابت بیشتری نسبت به اونتادور سرعت بالاتر سیستم هیبریدیش که واقعا خفن بود بنظرم مشخصه حرفه ای کار کردن تو این مدت زمان نمیدونم از کی هست ک رو پروژه جانشین کار میکنن بچه ها معمولا با رونمایی از یه پلتفرم مثل اونتادور دقیقا بعد از معرفی شروع میکنن برای ساخت پروژه جانشین ؟ یه تیم جداگانه برای این منظور از اول معرفی خودروشون تا زمان پایان عمرش این مسئولیت رو دارن ؟ کسی مطلعه اقا رامین اطلاعاتش خوبه MC20
در کل خبرش خیلی انرژی بخش بود هرچند من مریض شدم 🚶♂️😂 دقیقا انتظارتی ک خودم ب شخصه از این ماشین داشتم جلوی چشمام ایجاد شدن موتورش باید کارکرد قدرتمند در عین حال نرم تری نسبت ب قبلی داشته باشه در کنار سیستم هیبرید ک بررسی ها بعدن نشون خواهند داد چی برای ارائه داره شاسی و پلتفرم با طول بیشتر کنترل بهتر قطعا و مطمئن سبک سازی انتظار داریم بیشتر از ۱۷۰۰ سقفش ۱۸۰۰ نباشه گیربکس سنگین هست ولی انگار عملکرد سطح بالایی رو قراره نشون بده و بدون آزار اذیت 👍 طراحی هم خداروشکر من دلم نبود اوایلش انگار خیلی نا موزوون بنظر می رسید مخصوصا به خاطر طول بیشترش ک بعد از چکش کاری و دیدن رندر ها بنظرم فوق العاده است از نزدیک بیشتر شاهکار باشه در کل باید یه چی ببینیم دوستان ی چی ببینیم
اضافه کنم عملکرد تو پیست هم باید یه سطح بالاتر رفته باشه اینطور ک حس بنده بود این توضیحات 😄 ولی امیدوارم همین باشه یا بیشتر فکر کنید رکورد های پیست هارو جا به جا کنه … فقط لذتع همینه ک به ماشین بازی شکل میده کل کل ایجاد بشه ولی در عین حال این دایره زنده نگه داشته روح مارو تعصب نداشتع باشین حالا دیگ بزاریم کنار :))) حال نمیده :(
فراری داره یه نسخه قویتر از sf90 رو میسازه که دقیقا همون پیشرانه و باتری های مدل استاندارد رو داره ولی موتور بنزینی یک خورده بهینه تر شده تا قدرتش از ۹۸۶ اسب به ۱۱۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کنه ، منبع : motor one. com
چون لامبورگینی وزن گیربکس رو با وزن اجزای هیبریدی موتور الکتریکی سوم جمع کرده گفته. تو سایت لامبورگینی هم ذکر شده، مثل اینکه موتور الکتریکی سوم با پیشرانه و گیربکس ادغامه.
واقعا جرات و هنر میخواد که توی دوره زمانه ای که موتور های ۶ سیلندر یا حتی ۴ سیلندر های پرمصرف دارن به خاطر آلایندگی بالا بازنشسته میشن ، همچنان ۱۲ سیلندر غولپیکر تولید کنی
لامبورگینی طبق سابقش با معرفی هر جانشینی از سوپر اسپرت اصلی خودش حد و مرز جدیدی برای سایر کمپانی ها مشخص میکنه و صددرصد تکنولوژی های جدیدی رو برای این ماشین در نظر گرفتن
دلیل اصلی اینکه لامبورگینی تو این همه مدت از محصولات برقی تو درگ میخورد هم عدم استفاده از نیروی الکتریکی بود ( گشتاور آنی ) که بعد این همه سال این مورد هم به موتور بنزینی اضافه شد و الان رقابت عادلانه تری رو بین محصولات لامبورگینی و سایر کمپانی ها میبینیم
بچه های ک سوال دارم ربطی به موضوع مقاله نداره کسی میدونه بوگاتی چنتودیچی ها به کجاها رفته؟ تا جایی که من میدونم ۱ دونه تو لندن هست ۲ تا توی نمایشگاه گرینویچ امریکا.یدونه دیگا هم تو یکی از گشورای اروپایی یادمه بود بقیه ۶ تاشو نمیدونم دوبی هم قطعا میره درسته؟
Taha Malek
۱۶ اسفند ۱۴۰۱چقدر بمبههههههههه
بالاخره یه چیز واقعا هیجان انگیز از لامبو دیدیم تو نسخه های پریمیوم SVJ و… ببین چی میشه
نکته جالب توجه وزن کم سیستم هیبریدیه و قدرت عالی
محمدرضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱بالاخره یه چیز واقعا هیجان انگیز از لامبو دیدیم😐😐😐😐😐
من خودم فراری فن هستم
ولی این حرفت دیگه خیلی هیت بود.
Taha Malek
۱۶ اسفند ۱۴۰۱چندین سال بود یچیز واقعا هیجان انگیز نداشتیم از لامبو بعد از اونتادور SVJ .چند نسخه اومدن که از نظر فنی تقریبا تکراری بودن. بحث فن و هیت و… هم نیست انتقادی بود که میشد به لامبو کرد.به این معنی هم نیست که ماشینای لامبو بی هیجانن
محمدرضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱وقتی میفرمایی بلاخره دیدم
اینجوری برداشت میشه که هیچوقت ندیدی طبیعیه که ایجور اسطوره ها طوری طراحی میشن که تا سالها بعد هم خود سانده نمیتونه چیز بهتری بسازه
R
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ولش کن خودش نفهمید چی گفت
Amir
۱۶ اسفند ۱۴۰۱چرا وقتی بوگاتی ویرون ۱۰۰۰ اسب قدرت داره ۴۰۰ تا میره ولی sf90 هم ۱۰۰۰ اسب قدرت دارد ولی ۳۵۰ تا میره؟😐
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۱برای رسیدن به سرعت 400 یا 500 کیلومتر برساعت، قدرت و گشتاور لازمه، ولی کافی نیست
مثلا سایز چرخ ها و فناوری لاستیک در بوگاتی، مخصوص سرعت های بالا هستند
مباحث آیرودینامیک و فناوری مرتبط با اجزای مکانیکی مختلف هم، برای فراری و بوگاتی تفاوت دارن
هدف از ساخت ماشین ها، هزینه تولید و طراحی، برای شرکت سازنده باتوجه به نیاز مشتری تعیین می شه
در پیست کوتاه و مانورهای مارپیچ، یک پورشه یا فراری با قدرت 600-700 اسب بخار، می تونه بوگاتی 1000 اسب بخار شکست بده
محمدرضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱علاوه بر دلایلی که آقای اشتری گفتن
موتور های برقی سرعت زیاد رو ساپورت نمیکنن مثلا ریمک با قدرت حدود ۲۰۰۰اسب ۴۱۵ کیلومتر ثبت کرده ولی اسپیدتیل با ۱۰۰۰ اسب سرعت ۴۰۰ کیلومتر .البته وزن خودرو برقی شده همیشه بیشتر هست.و…
Amir
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ممنون
سوس ماست
۲۳ اسفند ۱۴۰۱چرا چنتودیچی که قوی ترین موتور رو داره از شیرون معمولی کمتر میره😂
ارش
۳۰ فروردین ۱۴۰۲فراری با موتور ۷۶۹ اسب بخاری که برای انزو fxx ساخته شده بود به سرعت ۳۹۲ کیلومتر هم رسیده یا با لافراری رکوردهای غیر رسمی ۳۹۰ و ۳۷۱ کیلومتر هم رسیدن
وی
۱۶ اسفند ۱۴۰۱کاش این 813 اسب موتور بنزینی رو میکرد 900 و اینا ولی دیگه برقی نمیذاشت
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اسفند ۱۴۰۱کاهش مصرف سوخت و رعایت استانداردهای آلایندگی اروپا دلیل استفاده از فناوری هیبرید هست
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱به به
جااااااان
برو درسسسته
اصن از همین لحظه استرسی شدم…
چشم و گوش هام فقط داره نظاره میکنه و گوش میده
مازیار
۱۶ اسفند ۱۴۰۱وزن گیربکس ۱۹۳ کیلو
گیربکس T50 گوردون موری ۸۰ کیلو!
بعضی دوستان معتقدن ۳ میلیون دلار برای T50 زیاده
۳ میلیون فقط ارزش کاهش وزنش هست (در کل اتومبیل)
امیررضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱جذابیت ماجرا اینجاس که موتور T50 هم سبکتر از گیربکس این ماشینه. ۱۷۸ کیلوگرم وزن موتور T50عه!!!!!
بگذریم ولی گیربکس T50 دستیه، اتوماتیک نیست پس طبیعتاً باید سبکتر از گیربکس اتوماتیک باشه. شش دنده دستی و هشت دنده دو کلاچه اتوماتیک.
Hamidreza
۱۶ اسفند ۱۴۰۱آخه T50 چرا باید با جانشین اونتادور مقایسه بشه…! یه سوپراسپرت فوق سبک وزن میلیون دلاری رو داری با یه سوپراسپرت سری مقایسه میکنی …؟
خب منم بیام سستو المنتو رو با هر هایپر کار چند میلیون دلاری مقایسه کنم؟
لطفا اینقد سطح نباشیم و از این خبر لذت ببریم…
آخ که عاشقتم لامبو…😀🥰
مازیار
۱۷ اسفند ۱۴۰۱من مقایسه نکردم حمیدرضااا قصدم فقط توجیه قیمت T50 بود و بس
کاری هم با عشقت لامبو نداشتم حال کن باهاش تو سطح بالا😅
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱دنده دستی در هایپر کار سال ۲۰۲۳؟؟؟
دیوونه شده گوردن موری؟
فازش چی بوده؟
من خودم عاشق گیربکس مانوئلم،ولی دیگه نه روی یک ابر خودرو که روانی…
خخخ
POUYAN
۱۶ اسفند ۱۴۰۱و بالاخره
لامبورگینی تقدیم میکند.
علی
۱۶ اسفند ۱۴۰۱لقب جدید برای لامبورگینی دوستداشتنی ، آقای خاص جهان خودرو
محمدرضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اوه اوه واو بممممب خبریه سال.
و این آخرین موتور v12 جهان خواهد بود چون بقیه شرکت ها اعلام کردن به زودی 12v هارو کنار خواهند گذاشت.
و حتی شاید زمان طولانی تری از ۶.۵ لیتری های آمریکایی تولید بشه.
. امیدوارم در دهه ۳۰ قرن جدید هم به عنوان پر حجم ترین و پر سیلندر ترین موتور بجا مانده از عصر درون سوز ها ببینیمش.
به هر حال این آغاز یک پایان با شکوهه
R/T
۱۶ اسفند ۱۴۰۱به به ۱۰۰۰ اسب عالیه
GMA
۱۶ اسفند ۱۴۰۱برای مقایسه گوردون موری T.50
گیربکسش ۸۰kg، موتورش ۱۷۸kg،مونوکوک و پانل های بیرونی بدنه مجموعا کمتر از ۱۵۰kg
فقط وزن گیربکسش از موتور T.50 بالاتره!!!
چرا انقدر سنگینه؟
مازیار
۱۶ اسفند ۱۴۰۱سنگین نیست
T50 بیش از حد سبکه
R@min
۱۶ اسفند ۱۴۰۱خیلی سنگینه و دلیلش هم معلوم نیست و راجب ساز و کار سیستم هیبرید هم باید صبر کرد. T50 گیربکس دستی هست و وزن کمتر طبیعی هست و موضوع عجیبی نیست اما از گیربکس دو کلاچه pdk با ۱۱۶ کیلو و مگنا SF90 با ۱۳۸ کیلو و ترمک کوروت با ۱۵۰ کیلو خیلی سنگین تره.
با این اوصاف با ماشین سنگینی روبرو خواهیم بود شاید نزدیک ۲ تن.
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱احتمالا بر روی گیربکس هم یک موتور الکتریکی سواره
برای کهاش زمان شتابگیری و تعویض صحیح تر دنده
البته شاید
Carbonado Aventador
۱۶ اسفند ۱۴۰۱چون گریبکس این ماشینی که گفتی از تیتانیوم و سایر سوپر آلیاژ های فوق گرون قیمته…
و قیمتش ۳ میلیون دلار..
جانشین اونتادور نباید از ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزاردلار گرون تر باشه..
سستو المنتو هنوز با ۹۹۸ کیلو وزن جزو رکورد داران صنعت سوپر اسپرت سازیه
محمدرضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱علاوه بر این که این ۲رخودرو هیچ ربطی به هم ندارن چه از نظر قیمت چه کلاس خودرویی و…
گیربکس اتوماتیک و دستی هم هیچ ارتباطی با هم ندارن
arshiaSVJ
۱۶ اسفند ۱۴۰۱T50 موتورش کلا ۴ لیتره
این ۶.۵ لیتره معلومه ۶۰ کیلو سنگین تره
بعدشم خودت داری میگی گوردون موری ماشینو ساخته معلومه ماشینی که یه طراح فرمول یک ساخته اونقدرم سبک میشه
امیررضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱داداش اولا که T50 تا جای ممکن سبک ساخته شده (گیربکس که نگو، تیتانیوم و کلی سوپرآلیاژ سبک وزن) و برچسب قیمتیش هم اینو تصدیق میکنه.
ثانیاً گیربکس اون ۶ دنده دستی سکوئنشاله ولی این ۸ دنده اتوماتیک دو کلاچه.
ثالثاً وزنِ لختِ گیربکس رو لامبورگینی اعلام نکرده، وزن گیربکس بعلاوه وزن اجزای هیبریدی موتور سوم که پشت ماشین تعبیه شده، اعلام شده. این یعنی وزن گیربکس اصلی سبکتر از چیزیه که گفته شده. توی سایت خود لامبورگینی هم میتونید بررسی کنید.
گیربکس دوکلاچه بسیار فشرده است. فقط 560 میلی متر طول، 750 میلی متر عرض و 580 میلی متر ارتفاع. وزن کل فقط 193 کیلوگرم است که شامل یک جزء جدید اساسی برای معماری هیبریدی خودرو می شود: موتور الکتریکی عقب، با حداکثر قدرت 110 کیلووات و حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر.
Royal Driver
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ماشینی که مهندسش گوردون موری (که بهترین مهندس خودروسازیه از نظرم) باشه، اگر اندازه تانکم باشه وزنش به ۱۵۰۰ کیلو نمیرسه :)
R
۱۶ اسفند ۱۴۰۱واو مرسی بالای هزار اسب 😍😍😍
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۶ اسفند ۱۴۰۱گیربکس رو با سرب هم بسازی نباید انقدر سنگین باشه فکر کنم اشتباهی شده شاید با موتور برقی درونش انقدر وزن داره.منتظر صداشم خدا کنه صداش رو خراب نکنن
یوسف
۱۶ اسفند ۱۴۰۱کاملا درسته…..
170 کیلو برای گیربکس غیر ممکنه….
گیربکس بنز 2628 هم 170 کیلو نیست
گیربکس lt95 رنجرور کلاسیک با اون همه ابهت و ترانسفر کیس مجزا کلا 120 کیلو وزن داره…..
امیررضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱گیربکس دوکلاچه بسیار فشرده است. فقط 560 میلی متر طول، 750 میلی متر عرض و 580 میلی متر ارتفاع. وزن کل فقط 193 کیلوگرم است که شامل یک جزء جدید اساسی برای معماری هیبریدی خودرو می شود: موتور الکتریکی عقب، با حداکثر قدرت 110 کیلووات و حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر.
این متن رو مستقیماً از سایت لامبورگینی برداشتم.
وزن لخت گیربکس رو نگفتن، وزن گیربکس بعلاوه یه جزء جدید برای سیستم هیبریدی. واسه همین سنگین شده.
MNM
۱۶ اسفند ۱۴۰۱گیربکس T50 سکوئنشاله و کلا خاصیت این گیربکس سبک بودنشه و برای موتور هایی که دور خیلی بالا دارن و استفاده شهری سخت و محدودی داره .
R@min
۱۶ اسفند ۱۴۰۱سکوئنشنال نیست یه مدل دستیه مخصوص این ماشینه. میخواستن سکوئنشنال بزارن که موری مخالفت کرد و نمی خواست به تجربه ماشین آسیب بزنه.
R/T
۱۶ اسفند ۱۴۰۱لامبورگینی
I am coming back
KAMI
۱۶ اسفند ۱۴۰۱خب خب تا ۲۰ سال دیگه قراره همین رو تو خط تولید داشته باشیم با هزار تا نسخه فلان ادیشن و یه ادیشن مخصوص هر کشوری و یه نسخه که یکم فیبر کربن زدن ۲ کیلو سبک شده و…..
باز خوبه دست از اون گیربکس AMT که با هر تعویض دنده یه تقه میزنه به پشت کمر راننده برداشتن
***
No Mad
۱۶ اسفند ۱۴۰۱هیت به کل صنعت ایتالیا = یانکی
محمدرضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱امیدوارم تا ۲۰ سال دیگه از این موتور استفاده بشه بعید میدونم قوانین آلایندگی اجازه بده
MC20
۱۶ اسفند ۱۴۰۱یانکی جان احتمالا این جانشین اونتادور هم از کوروت پایه 495 اسبی بخوره … پیشاپیش بهت تبریک میگم … در ضمن همه میدونن جز تو کسی به ایتالیا توهین نمی کنه … راحت باش داداش … فقط خواهشا این داستان کامی و این قایم موشک بازی ها رو تموم کن دیگه … خیلی تابلو شده …
KAMI
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اصلا لازم نیست شرکتی که نصف جنرالموتورز قدمت نداره و یه روز تو تاریخش مستقل نبوده رو بیام با جنرالموتورز عظیم مقایسه کنم ایتالیا هم در حدی نیست که بهش توهین بشه دموکراسی آمریکایی یه بار تو دهن فاشیست ایتالیایی زده در ضمن بنده ارتباطی با کاربر عزیز یانکی ندارم تو ام حداقل برو طرفدار برندی شو که بشه در موردش بحث کرد مثلا در مورد چیه مازراتی میخوای بحث کنی پول مفتی که میگیره یا پرفرمنس ضعیفش
MC20
۱۷ اسفند ۱۴۰۱باشه … تو که یانکی نیستی ، ok … فقط نمیدونم چرا تو هم مثل یه بنده خدایی از کلمه فاشیست استفاده میکنی ؟ بماند … در ضمن نوشابه باز فرمودین ” کاربر عزیز ” یانکی ؟ 🤦♂️ 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤣🤣🤣میدونستی بر اساس طبقه بندی وکسلر و طبقه بندی وودکوک _ جانسون ، ضریب هوشی بالاتر از 130 در دنیا چقدر نادر و نایابه 🧐
KAMI
۱۷ اسفند ۱۴۰۱از مسئولین پدال میخوام ID عددی اکانت بنده و کاربر محترم یانکی رو به اشتراک بزارن تا این کاربر “خود همه چیز دان پندار” دست از سر هم کردن تئوری توطئه برداره
….کاملا واضحه به علت طرفداری از … ایتالیایی نمیخواید قبول کنید ربطی به کاربر عزیز یانکی ندارم و شخصی standalone با نام کامران و اسم مستعار کامی هستم
پرشکوه
۱۷ اسفند ۱۴۰۱حرف خیلی حق
مثل طرفدارای اتلتیکو مادرید که الکی با رئالیها کلکل میکنن که خودشونو مهم جلوه بدن🙏🏼
hamidreza
۱۷ اسفند ۱۴۰۱خجالت نمیکشی روی اولین محصول موتور وسط تاریخ جنرال موتورز پز میدی؟
یارو کلا ۱۶۰ هزارتا ماشین قیمت خورده و داره با سوپراسپرتای بالارده اروپایی مقایسش کنه…
متاسفم براتون که تعصب بیجا کورتون کرده.
خداشاهده هیچوقت کوروت رو هیت نکردم و نخواهم کرد ، چون یه جهش عالی برا جنرال موتورز حساب میشه
ولی وقتی بحث مقایسه با سوپراسپرتای اروپایی میشه کلا قضیه فرق میکنه و حوصله داستان سرایی هم ندارم…
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱KAMI جون ولی آمار فروش و محبوبیت محصولات لامبو درمقابل مزراتی چیز دیگه یی رو میگه ها.میدونی اشتباهت کجاست رفیق
اینکه تو دوست داری بجای هزاران نفر دیگه فکرکنی و براشون تصمیم بگیری،نه اونها اوروس و پرفورمانته و اونتادور رو بیشتر از مزراتی میخرن
هرچند تو خوشت نمیاد
ولی مهم نیست
درضمن چطوری سیاست رو ربطش دادی به دو خودروساز لنتی!!
TESLA
۱۶ اسفند ۱۴۰۱قاتل sf90 😈🇮🇹🇮🇹🇩🇪🇩🇪
R
۱۶ اسفند ۱۴۰۱آقای اشتری چرا اسب بخارا رو به آمریکایی میگید؟ همه جا پی اس عه حتی رو خود ماشینا و کدهاشون به پی اسه اونوقت چرا باید اچ پی بگید؟ ببینید خیلی سادست اس وی جی ۷۷۰ اسنزا ۸۳۰ این جانشین آونتادور هم ۸۲۵ فقط موتور بنزینیش
شیرون سوپر اسپرت هم ۱۶۰۰ تمام
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۱من دقیقا اعداد منبع اصلی motor1 نوشتم که براساس هورس پاور هست
اختلاف PS و HP هم اونقدر کمه که واقعا برای من اهمیت نداره
It’s also a lot more potent as it produces 813 horsepower at 9,250 rpm and 535 pound-feet (725 Newton-meters) at 6,750 rpm. As a refresher, the top-spec V12 configuration offered in special Aventadors such as the Invencible and Autentica pair of one-offs had 769 hp and 531 lb-ft (720 Nm). The new twelve-cylinder beast almost matches the 818-hp, track-only Essenza SCV12.
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اقای اشتری
خسته نباشیی
خسته نباشیییی 😃😄
عع 333
چقدر اب میخوره الان
کد ۳
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اسفند ۱۴۰۱متوجه نشدم
محمدرضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱چرا هیچوقت منبا رو اعلام نمیکنید برای همین همیشه این سوال پیش میاد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۱خیلی خوبه که لینک منبع به مخاطب داده بشه و سعی می کنیم انجام بدیم
البته مطالب پدال، معمولا از چند منبع استفاده می کنن و اکثر مواقع یک محل دقیق ندارن
اخبار و مقالات پدال ضمن رعایت صداقت در مباحث فنی اصلا ترجمه صرف نیستند. بدنه اصلی متن، توسط نویسنده به سلیقه خودش نوشته می شه
محمدرضا
۱۷ اسفند ۱۴۰۱مرسی از توضیحاتتون 🙏🏻
حسین
۱۷ اسفند ۱۴۰۱تعداد دیدگاهم رند شد ۳۳۳
گفتم کد ۳ موبایل چند میدن تو این گرونی 😂
تشکر از زحمات شما نسبت ب سایت ⚘
محمدرضا
۱۷ اسفند ۱۴۰۱باتوجه به این که کد 0 از ۱۲ میلیون شروع میشه ۳۳۳ باید از ۷۰ تومن شروع بشه🤣🤣🤣
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اگر حکایت درست باشه ..
قراره طوفانی به پا کنه
این نسخه بنظرم باید هم وحشی باشه
در عین حال صلابت بیشتری نسبت به اونتادور
سرعت بالاتر
سیستم هیبریدیش که واقعا خفن بود بنظرم
مشخصه حرفه ای کار کردن تو این مدت زمان
نمیدونم از کی هست ک رو پروژه جانشین کار میکنن
بچه ها معمولا با رونمایی از یه پلتفرم
مثل اونتادور
دقیقا بعد از معرفی
شروع میکنن برای ساخت پروژه جانشین ؟
یه تیم جداگانه برای این منظور
از اول معرفی خودروشون
تا زمان پایان عمرش
این مسئولیت رو دارن ؟
کسی مطلعه
اقا رامین اطلاعاتش خوبه
MC20
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱در کل خبرش خیلی انرژی بخش بود
هرچند من مریض شدم 🚶♂️😂
دقیقا انتظارتی ک خودم ب شخصه
از این ماشین داشتم
جلوی چشمام ایجاد شدن
موتورش باید کارکرد قدرتمند
در عین حال نرم تری نسبت ب قبلی داشته باشه
در کنار سیستم هیبرید ک بررسی ها بعدن نشون خواهند داد چی برای ارائه داره
شاسی و پلتفرم با طول بیشتر
کنترل بهتر قطعا و مطمئن
سبک سازی انتظار داریم بیشتر از ۱۷۰۰ سقفش ۱۸۰۰ نباشه
گیربکس سنگین هست
ولی انگار عملکرد سطح بالایی رو قراره نشون بده
و بدون آزار اذیت 👍
طراحی هم خداروشکر من دلم نبود
اوایلش انگار خیلی نا موزوون بنظر می رسید
مخصوصا به خاطر طول بیشترش
ک بعد از چکش کاری و دیدن
رندر ها بنظرم فوق العاده است
از نزدیک بیشتر شاهکار باشه
در کل باید یه چی ببینیم دوستان
ی چی ببینیم
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اضافه کنم عملکرد تو پیست هم
باید یه سطح بالاتر رفته باشه
اینطور ک حس بنده بود این توضیحات 😄
ولی امیدوارم همین باشه یا بیشتر
فکر کنید رکورد های پیست هارو جا به جا کنه …
فقط لذتع
همینه ک به ماشین بازی شکل میده
کل کل ایجاد بشه
ولی در عین حال این دایره
زنده نگه داشته روح مارو
تعصب نداشتع باشین حالا دیگ
بزاریم کنار :))) حال نمیده :(
TESLA
۱۶ اسفند ۱۴۰۱فراری داره یه نسخه قویتر از sf90 رو میسازه که دقیقا همون پیشرانه و باتری های مدل استاندارد رو داره ولی موتور بنزینی یک خورده بهینه تر شده تا قدرتش از ۹۸۶ اسب به ۱۱۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کنه ، منبع : motor one. com
Hamidreza
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ولی نمیدونم چرا حس میکنم وزن گیربکس اشتباهه!😶
امیررضا
۱۷ اسفند ۱۴۰۱چون لامبورگینی وزن گیربکس رو با وزن اجزای هیبریدی موتور الکتریکی سوم جمع کرده گفته. تو سایت لامبورگینی هم ذکر شده، مثل اینکه موتور الکتریکی سوم با پیشرانه و گیربکس ادغامه.
Hadi
۱۷ اسفند ۱۴۰۱طوفان سنت آگاتا در راه است 🇮🇹👌🏼
Hamid3x
۱۷ اسفند ۱۴۰۱دوتا بال همراه با فلاپ بهش اضافه کنند راحت میتونه پرواز کنه😍😅
Hamilton1970
۱۷ اسفند ۱۴۰۱بعنوان یک طرفدار فراری و کلا خودرو ایتالیایی از معرفی این خودرو و رقابت جذابش با SF90 تو پوست خودم نمی گنجم ❤️🤍💚
TESLA
۱۷ اسفند ۱۴۰۱واقعا جرات و هنر میخواد که توی دوره زمانه ای که موتور های ۶ سیلندر یا حتی ۴ سیلندر های پرمصرف دارن به خاطر آلایندگی بالا بازنشسته میشن ، همچنان ۱۲ سیلندر غولپیکر تولید کنی
Samyar
۱۹ اسفند ۱۴۰۱لامبورگینی طبق سابقش با معرفی هر جانشینی از سوپر اسپرت اصلی خودش حد و مرز جدیدی برای سایر کمپانی ها مشخص میکنه و صددرصد تکنولوژی های جدیدی رو برای این ماشین در نظر گرفتن
Samyar
۱۹ اسفند ۱۴۰۱دلیل اصلی اینکه لامبورگینی تو این همه مدت از محصولات برقی تو درگ میخورد هم عدم استفاده از نیروی الکتریکی بود ( گشتاور آنی ) که بعد این همه سال این مورد هم به موتور بنزینی اضافه شد و الان رقابت عادلانه تری رو بین محصولات لامبورگینی و سایر کمپانی ها میبینیم
Airpaf
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بچه های ک سوال دارم ربطی به موضوع مقاله نداره
کسی میدونه بوگاتی چنتودیچی ها به کجاها رفته؟
تا جایی که من میدونم ۱ دونه تو لندن هست
۲ تا توی نمایشگاه گرینویچ امریکا.یدونه دیگا هم تو یکی از گشورای اروپایی یادمه بود
بقیه ۶ تاشو نمیدونم
دوبی هم قطعا میره درسته؟
Camaro ZL1 427
۲۹ اسفند ۱۴۰۱اینکه هنوز تنفس طبیعی هست و توربو نکردن خیلی خوبه