ازآنجاکه پیشتر به بررسی تاریخچه شرکت کینسمارت پرداخته بودیم در این مقاله ابتدا توضیح مختصری در مورد تاریخچه لامبورگینی وننو میدهیم و سپس سراغ بررسی ماکت آن میرویم.
همچنین بخوانید: بررسی ماکت جگوار XE SV پروژه ۸ ساخت کینسمارت
همچنین بخوانید: بررسی ماکت فراری لافراری ساخت BBR
تاریخچه لامبورگینی وننو
وننو اولینبار در نمایشگاه سال ۲۰۱۳ ژنو معرفی شد. این خودرو به مناسب ۵۰ سالگی لامبورگینی و بر پایه اونتادور ساخته شد. این سوپرکار ایتالیایی تنها در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ و به تعداد ۱۳ (۴ کوپه و ۹ رودستر) دستگاه ساخته شد. وننو در ایتالیا نام گاوی بسیار خشمگین، سریع و وحشی است.
موتور ۱۲ سیلندر۶.۵ لیتری وننو قادر به تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت است. جرم این سوپرکار تنها ۱۵۰۰ کیلوگرم است؛ یعنی ۰.۵ اسب بخار برای هر کیلوگرم! وننو قادر به دستیابی به سرعت ۳۵۶ کیلومتر بر ساعت است؛ همچنین صفرتاصد این خودرو ۲.۹ ثانیه است. چرخهای جلو و عقب این سوپرکار در نسخه واقعی به ترتیب ۲۱ و ۲۰ اینچی هستند.
قیمت پایه وننو در زمان عرضه ۴ میلیون دلار بود. البته اکنون این خودروی شگفتانگیز با دو برابر این رقم معامله میشود! با این حساب وننو گرانترین خودروی لامبورگینی (غیرکلاسیک) محسوب میشود.
بررسی ماکت لامبورگینی وننو ساخت کینسمارت
برای توصیف ظاهر این ماکت، از بهترین قسمت آن یعنی نمای پشتی آن شروع میکنیم. دیفیوزر سپر عقب ماکت وننو باتوجهبه قیمت این ماکت بسیار زیبا طراحی شده. حفرههای این دیفیوزر تقریباً پشت چرخهای عقب در زیر خودرو شروع شده و در انتهای سپر عقب پایان یافته. نشان لامبورگینی و حفرههای خروج هوا یک پله بالاتر از دیفیوزر و در قسمت میانی طراحی عقب این ماکت قرار گرفتهاند. بال عقب نیز به طور استادانهای از میانه سقف به سمت عقب ماکت کشیده شده.
چراغهای جلو گرافیک داخلی چندان جذابی را ارائه نمیدهند. همچنین انحناهای روی کاپوت و سپر جلو چندان با دقت طراحی و ساخته نشدهاند. اما در عوض دریچههای ورودی هوا که بر روی کاپوت، گلگیرها و پشت درها قرار گرفتهاند با دقت تمام طراحی شدهاند. رعایت اصول کلی آیرودینامیکی و طراحی نسخه اصلی، نکته مثبت و توجیه خوبی برای خرید این ماکت است.
کیفیت رنگآمیزی ماکت وننو نیز راضیکننده است. همچنین رنگ خاکستری متالیک ماکت وننو در آفتاب بهخوبی میدرخشد. مانند نسخه اصلی، سایز لاستیکهای عقب (پهنای لاستیک و سایز رینگ) کمی بزرگتر از لاستیکهای جلو است.
ماکت لامبورگینی وننو ساخت کینسمارت در مقیاس ۱:۳۶ حدود ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. این ماکت دو در بازشو خفاشی دارد. همچنین طول و عرض این ماکت به ترتیب ۱۲۵ و ۴۵ میلیمتر هستند. این ماکت حدود ۱۰۰ گرم نیز جرم دارد.
Amiro
۱۴ بهمن ۱۴۰۱منم یدونه خاکستری شو دارم زیر تخته در حال خاک خوردن نیست خیلی گرونه ۷الی۸ میلیون دلاره زیاد روشنش نمیکنم🙃
R
۱۴ بهمن ۱۴۰۱اسباب بازی چیه اخه بخوای بررسیش کنی
HS
۱۴ بهمن ۱۴۰۱خودم یه دونه شو دارم:)
اون موقع ۱۰ تومن بود
#قتار_پیشرفط
Arshia m3csl
۱۴ بهمن ۱۴۰۱عقب کشه کینسمارت نه ماکت یک ماکت ماشین این ویژگی هارو داره
عقب کش نیست
تو مقیاس ۱:۳۲ تولید نمیشه
صدا دار نیست
فرمون پذیره معمولا بیشتر اوقات
شبیه ماشین واقعی سعی میکنن تولید کنن
تو تولید چرخ های ماکت خیلی دقت به کار میره و…
911
۱۴ بهمن ۱۴۰۱به درد نمیخوره با این قیمت.
ولی برند کینسمارت خیلی خوبه.
من یه ۹۱۱ جی تی ۳ ار اس از سال ۹۲ دارمش.
هنوزم دیفرانسیلش درسته.ولی یه ۴ سالی میشه دست داداش کوچیکترمه و شیشه و لاستیک و بالش با یه قسمتی از رنگش درومده. و الان داداشم نمیدونه کجاست. ۵ سالم بود دادمش داداشم. از اون موقع پورشه رو و مخصوصا ۹۱۱ رو دوست دارم. البته گرند تور و تاپ گیر هم نقش مهمی داشتن. از ۳ سه سالگی میدیدم.
M.mohamad
۱۴ بهمن ۱۴۰۱اگه میشه بجای بررسی ماکت ها و اسباب بازی ها بررسی ماشین های نظامی رو انجام بدید
رض
۱۶ بهمن ۱۴۰۱از سایت شما بعیده فرق اسباب بازی با ماکت رو ندونه.
این اسباب بازیه نه ماکت ! اصن ارزش نقد و بررسی نداره .
من خودم ماکت فروشم و نصف وقتمو هرروز باید واسه این بزارم که فرق ماکت و اسباب بازی رو به مردم توضیح بدم .
از پیج شما انتظار میره بدونید اینو
Arshia m3csl
۱۶ بهمن ۱۴۰۱دمت گرم شغل باحالی داری خیلی ماکت فروشی ها باحاله خیلی دلم میخواد یک پورشه ۹۱۱ نارنجی ۱:۱۸ حرفه ای بخرم پورشه ۹۱۱ های کلاسیک نورو هم عالی هستن
Alireza
۹ مرداد ۱۴۰۲کینسمارت تو مقایس خودش خوب تولید میکنه. و ماکت نسبت به قیمت و اندازه و جزئیات خوبی حس فقط این وننو که کینسمارت زده. زیاد تو چش نیس چن شاسی رو بالا درست کرده. شما اگه ماکت فروشی باشی میدونی کینسمارت برند معتبری حس