اولین خودروی برقی تولید سری لامبورگینی قرار است اواخر دهه جاری میلادی معرفی شود و مقامات ارشد این کمپانی اخیراً به برخی جنبههای خودروی موردبحث از جمله وجود فضای کافی برای حمل چهار فرد بالغ اشاره کردهاند.
ما میدانیم که این خودروی برقی به عنوان چهارمین محصول لامبورگینی و نه به عنوان نسخهای برقی از خودروهای کنونی تولید خواهد شد و ایتالیاییها به برخی جنبههای آن در زمان طراحی اشاره داشتهاند. وینکلمن اخیراً تائید کرده است اولین خودروی برقی لامبورگینی بهصورت یک گرندتورر با طراحی صندلی ۲+۲ تولید میشود بنابراین شاهد بازگشت این برند به کلاسی خواهیم بود که چندین دهه قبل ترک کرده است. فدریکو فوشینی مدیر بازاریابی و فروش لامبورگینی میگوید صندلیهای عقب این خودرو فقط برای نمایش نخواهند بود بلکه راحتی کافی برای حمل دو سرنشین را خواهند داشت. به این ترتیب اولین خودروی برقی لامبورگینی میتواند فاصله بین محصولات سوپر اسپرت دونفره همچون پرچمدار روولتو و شاسیبلند خانوادگی اوروس را پر کند. فوشینی همچنین خاطرنشان ساخته دو فرد بزرگسال خواهند توانست با حضور در صندلیهای عقب این خودرو سفر کنند.
البته چنین طراحیای در سال ۲۰۲۳ بهندرت دیده میشود چراکه اکثر خودروهای ۲+۲ حاضر در بازار از جمله پورشه ۹۱۱ دارای صندلیهای عقب مناسب برای کودکان خردسال هستند. یکی از معدود استثناهای این کلاس نسل جدید مازراتی گرن توریسمو است که بهطور سورپرایز کنندهای جادار است. بنتلی کانتیننتال GT نیز از فضای کافی برای حمل چهار سرنشین بزرگسال سود میبرد. البته صحبت کردن از مشخصات فنی محصول جدید لامبورگینی بسیار زود است چراکه حداقل تا سال ۲۰۲۸ راهی بازار نخواهد شد. اما صرفنظر از قوای محرکه محصول بدون آلایندگی ایتالیاییها باید به گفتههای فوشینی اشاره داشت که میگوید تیم توسعه این برند به دنبال دستیابی به شعاع حرکتی فراتر از ۴۸۰ کیلومتر است. او اظهار میدارد:
شما باید به این شعاع حرکتی دست یابید زیرا خودرویی تمام برقی تولید میکنید. شما شعاع حرکتی جایگزینی ندارید
او در مصاحبه با رسانهها گفته که برد فراتر از ۴۸۰ کیلومتر بهترین سناریو برای لامبورگینی است. مدیر ارشد این خودروساز البته گفته که شعاع حرکتی نهایی خودرو به حالت رانندگی انتخابی بستگی خواهد داشت، چیزی که درباره خودروهای درونسوز نیز صدق میکند. جزئیات بیشتر از اولین خودروی برقی لامبورگینی در ماههای آینده منتشر خواهد شد اما تا آن زمان شاهد آماده شدن لامبورگینی برای برقی سازی تمامی محصولاتش تا سال ۲۰۲۴ خواهیم بود. قدم اول در این مسیر همان روولتو بود که اشاره شد، خودرویی که از قوای محرکه هیبریدی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری جدید استفاده میکند. مأموریت بعدی معرفی جانشین اوراکان خواهد بود که ظاهراً از قوای محرکه پلاگین هیبریدی سود خواهد برد.
OldBoy
۲۳ فروردین ۱۴۰۲کاش سوخت های مصنوعی به یه نتیجه ای برسن تا حداقل سوپر اسپرت ها تمام برقی نشن و هیبریدی باقی بمونن
As pic
۲۴ فروردین ۱۴۰۲کاش میشد خودروی های تولید محدود رو گیر ندن
خب مثلا لامبورگینی تولید سریش هم باز در مقابل حتی یک مدل از bmw یا benz ناچیزه
خب چه اشکالی داره چنین ماشینایی هیبرید بمونن
کمپانی های غولی کهتولیدات خیلی بالا دارن رو بگن برقی شن
مثلا بوگاتی که سالی ۱۰۰ تا ماشین هم نمیزنه چرا باید برقی شه
Nima RST
۲۴ فروردین ۱۴۰۲درسته که خودرو های تعداد محدود به دلیل کم بودن تعدادشون تاثیری روی آلایندگی ندارن، ولی معاف شدنشون از قانون آلایندگی عملا این مفهوم رو القا میکنه که ثروتمندان از رعایت قانون مستثنی هستن
Cert
۲۳ فروردین ۱۴۰۲لامبورگینی باید یک خودروی موتور جلو تولید کند
Python
۲۳ فروردین ۱۴۰۲منتظر کاربر تسلا باشیم تا خبر اولین خودروی برقی لامبورگینی رو بهمون تبریک بگه
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۲یکی از دلایلی که شرکت هایی مثل پورشه ، لامبورگینی و فراری تو ساخت ماشین های تمام برقی پرچمدار تعلل میکنن به خاطر باتری ها هستش که هنوز سنگینه فکر نمیکنم باتری های حالت جامد رو تا سال ۲۰۲۸ رو ماشینی ببینیم ، اون موقع عصر ماشین های برقی اسپرت واقعا شروع میشه
Tesla
۲۴ فروردین ۱۴۰۲همین الان هم به لطف تسلا کبیر ، عصر خودرو های پرفورمنس برقی هست ، تا ۳ سال پیش کی فکرشو میکرد یه سدان ۲۲۰۰ کیلویی بتونه صفر تا صد کمتر ار ۲ بزنه ( همانطور که مدیرعامل فراری گفت : تسلا مثل یه فانوس برای صنعت خودرو هست 😎😎🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️ )
حافظ حافظ پور 🤬🤬🤯🤯😰😰💀☠🤘👎
۲۳ فروردین ۱۴۰۲باطری جامد که چیزی نیست الآن شرکت های بزرگ خودروسازی و گوشی سازی دارن روی باطری ۱۰۰ درصد گرافیت کار میکنند که تویوتا ۲ سال یکی از مسئولانش گفت تا کمتر از ۱۰ سال آینده از باطری های گرافنی روی محصولات لکسوس استفاده میکنیم گرافن خیلی سبک است راحت میشود برای یه یه باطری ۳۰۰ کیلو وات حدود نهایتا ۱ کیلو گرم حالا فک کن برای ۴ تا چرخ ۴ تا باطری گرافنی ۶۰۰ کیلو واتی میشه نزدیک ۳۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰۰نیوتون بر متر گشتاور شاید باورش سخت باشه فقط تنها مشکل خیلی خیلی بزرگ گرافن قیمت بسیار بالای آن است که اگر این مشکل برطرف شود هیچ مشکل دیگری وجود ندارد نه داغ میکنه بسیار بسیار بسیار بسیار سبک حدودا مادام العمر قابل استفادست نیاز به تعویض هم نداره فوقالعاده سریع شارژ میشود فوقالعاده فوقالعاده فوقالعاده سریع شارژ میشود دیگه خیلی چیزها واسه گفتن است اما …….
Tesla
۲۴ فروردین ۱۴۰۲لامبورگینی برقی ، قطعا بیش تر از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و صفر تا صدش زیر ۲ ثانیه هست ( البته تا سال ۲۰۲۸ این مشخصات برای یه خودرو الکتریکی اونم الکتریکی پرفورمنس کاملا طبیعی میشه ) ای کاش میشد زود تر از ۲۰۲۸ به بازار میومد
❤ ب ت bugatti
۲۴ فروردین ۱۴۰۲کاربر تسلای عزیز
باعث افتخاره که عشق مارو پایمال نکنی
ای کوفت توی اون تسلا که اولین ماشین برقی رو درست کرد. ای کوفت توی اون فلکس واگن،کوفت ائودی
مونده ایرانخودرو و بوگاتی و فراری به اون دیگه دست نزن
Tesla
۲۵ فروردین ۱۴۰۲عشق شما ها مهم نیست 🤣🤣😂😂😂 ، زمانی هم که ماشین اختراع شد خیلی ها میگفتن : اسب سواری خیلی لذت بیشتری داره و ماشین روح نداره ( مثل اسب ) ، اگه دنیا بر اساس حرف این افراد بود که الان دیگه ماشینی وجود نداشت 😂😂😂 ، پس الکی خودتون رو فشاری نکنید ( آینده از آن الکتریکی ها هست ) خدانگهدار
bugatti bolid❤
۲۵ فروردین ۱۴۰۲تو هم شدی فولکس واگن ها
همش میگه بنزین قدیمی شده،خب آیا اگر بنزین رو ارتقا داد بشه سوخت مصنوعی حتی از برقی هم جدید تره هم بهتر آینده باید دست اون باشه
منو دلگرم می کنه وقتی ریمگ برای درنسوز ها احترام قائله و بوگاتی رو برقی نمی کنه که تو تبریک بگی
چجوری با برقی دنده دو برم؟
این فقط یک دونه لامبورگینی هست
این روزا لامبورگینی متنوع شده یک دونه ماشین برقی اشکالی نداره
عملا هیبریدی کاربردی تر از برقیه،