روئلتو به عنوان جدیدترین پرچمدار لامبورگینی ترکیبی از پرفورمنس نفسگیر، طراحی برجسته و تجربه رانندگی لذتبخش است. به تازگی ویدئویی از صدای پیشرانه ۱۲ سیلندر این سوپر اسپرت منتشر شده و میخواهیم آن را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.
نیروبخش جانشین آونتادور پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی و سه پیشرانه برقی است که در مجموع ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت تولید میکنند. اگرچه خروجی این قوای محرکه هیبریدی بسیار احساسبرانگیز است اما آنچه برای ما اهمیت دارد صدای تولیدی این نیروگاه آهنین بوده و باید گفت ایتالیاییها از این آزمون سربلند بیرون آمدهاند.
کانال یوتیوب واریکس ویدئویی ۵ دقیقهای از غرشهای پیشرانه ۱۲ سیلندر لامبورگینی روئلتو منتشر کرده و میتوان تمام طول روز را به آن گوش داد. صدای تولیدی پیشرانه در حالتهای گوناگون از جمله سرعت پایین، درجا و حتی در پیست نوربرگ رینگ بسیار جذاب و منحصربهفرد بوده است. روئلتو با آن بدنه تیز و خشن خود ما را به یاد آونتادور و مورسیه لگو میاندازد. ارتفاع کم، پروفایل آیرودینامیک و دربهای قیچی شکل نیز جزو ویژگیهای همیشگی لامبورگینی هستند و قطعاً باعث جلبتوجه میشوند.
پیشرانه خودرو در میانه بدنه نصب شده و ردلاین آن به ۹۵۰۰ میرسد. یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه نیز نیرو را راهی چرخها میکند تا روئلتو بتواند در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این هیولای جذاب نیز ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. البته روئلتو برخلاف پیشینیان خود از جمله کانتاش و دیابلو به راحتی سرنشینان نیز اهمیت میدهد. در واقع کابین این خودرو بزرگتر و راحتتر از آونتادور است. در بخش پشتی صندلیها فضای زیادی وجود داشته و فضای بار جلو نیز برای حمل وسایل تفریح آخر هفته کفایت خواهد کرد. نمایشگر لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم نیز جزو دیگر ویژگیهای سوپر اسپرت جدید لامبورگینی هستند. داشبورد دیجیتالی به همراه نمایشگر مخصوص سرنشین نیز در کابین وجود دارند. نام روئلتو همانند تمامی محصولات لامبورگینی از نام یک گاو مشهور گرفته شده است. این گاو در سال ۱۸۸۰ و در اسپانیا زندگی میکرده است.
Hamidreza
۵ تیر ۱۴۰۲میدونی چیه؟ میتونم ساعت ها بجای موسیقی ازش استفاده کنم و آرامش بگیرم… صدایی انجینی زیبا تر صدای انجین 12 سیلندر لامبورگینی تو عمرم نشنیدم…
نه تنها صدا بلکه مطمئنم تو پرفورمنس هم سنگ تموم گذاشته و دهن خیلیا رو گل میگیره!
البته امیدوارم چرم گاو هلندی تاثیر بدی رو پرفورمنسش نذاره… 😁
Amir
۵ تیر ۱۴۰۲بهترین صدای انجین توی دنیای خودرو مال مورسیه لاگو هست
صداش آدمو به لرزه میندازه🤤
R/T
۵ تیر ۱۴۰۲مورسیه لاگو واقعا صدای گوشنوازی داشت
Hamidreza
۵ تیر ۱۴۰۲من منظورم کلا انجین های لامبورگینی بود و در جوابت بله مال مورسیه لاگو بهترینه چون انجینش همون انجین ارتقا یافته انجین سنتی میورا بود…
blackwing
۵ تیر ۱۴۰۲WRONG
812 Competizionè
Mercedes.benz
۵ تیر ۱۴۰۲WRONG
V12 mercedes __Pagani Huayra BC
akrh78
۵ تیر ۱۴۰۲WRONG
Mercedes Racing V12 – Pagani
Huayra R
R
۵ تیر ۱۴۰۲Wrong
Lamborghini SVJ
akrh78
۵ تیر ۱۴۰۲من هنوز صدای آنبورد تست Essenza SCV12 رو دارم و هر از گاهی توی ماشین یا موقع کار پلی میشه
اگر خواستین اینو سرچ کنین.
aci vallelunga circuit lamborghini essenza scv12
Hamidreza
۵ تیر ۱۴۰۲ولی اون نارنجی نئون عجب دلبری میکنه!😬
فرهاد
۵ تیر ۱۴۰۲واقعا لامبورگینی برقی برای من قابل هضم نیست !! واقعا یعنی چی !! همه ماشین باز ها دنیا لامبورگینی و به صداش میشناسن که وقتی بهش گاز میدی زمین به لرزه در میاد 😍😍 ، من واقعا در تعجبم : مگه اتحادیه اروپا رسما اعلام نکرد که کمپانی های لوکس ساز و سوپراسپرت ساز از قانون کربن خنثی شدن تا سال ۲۰۳۵ معاف هستن !! پس چرا تو اخباری که همین دیروز پدال از اوروس هیبرید گذاشت ، وینکلمن اعلام کرده بود که آینده شرکتش تمام الکتریکی هست !! میخوام صد سال سیاه لامبورگینی با صفر تا صد زیر ۲ ثانیه نبینم اگه برقی باشه 😒
فرشاد
۵ تیر ۱۴۰۲اروپاییای الکی گرون؟
عجب صدایی داره
cyrus-az
۵ تیر ۱۴۰۲من منکر پیشرفت تکنولوزی نیستم و اینکه هیچ کسی نمیتونه جلوی تغییرات و پیشرفت رو بگیره، بهینه سازی و افزایش توان با درنظر گرفتن کاهش مصرف انرژی الگویی هست که هیچ کمپانی ای نمیتونه در برابرش مقاومت کنه و آینده خودروها و هواپیماها و خیلی از وسایل نقلیه برقی شدنه، ولی یه چیزی رو نمیشه فراموش کرد و اون چیز همین غرش موتورهای بنزینیه. این صدارو باهیچ تکنولوزی جدید و بهینه شده ای نمیشه عوض کرد.
*ALI*
۵ تیر ۱۴۰۲صداش مثل یه موسیقی آرام بخش و چراغ روزش یا همون دی لایتش قشنگ طراحی شده
حسین
۵ تیر ۱۴۰۲همون اول متوجه صدای خاص این ماشین شدم
آقای صدا ..
notdoctor
۵ تیر ۱۴۰۲یه روز باید منتظر این باشیم که به جای این صدای ماورایی از چندتا ارمیچر بدرنخور تو محصولات لامبورگینی استفاده بشه واقعا فکر کردن هم بهش خیلی ناراحت کننده اس
MehdiTurbo
۵ تیر ۱۴۰۲هر چیم همه بگن واقعا این طرح نسبت به طرح قبل لامبو یه عقب گرد بزرگ خیلی ظزیفش کرده و بدشکل الان تو این پیست اگه دو تا نسل لامبو بود کنار هم پشت سرهم رد میشدن هیشکی انتخابش نسل جدیدش نمیبود
پوریا چالش
۹ تیر ۱۴۰۲رنگ مشکی و نقره ای ش عالی بود صداش هم که از اونتادور بهتر شده اونتادور خیلی صدا تیزی داره
راوی
۱۵ تیر ۱۴۰۲هر محصولی که لامبورگینی میده بیرون اولش میگن زشته بعدش عاشق اش میشن
مثل مورسیه لاگو که بعدش گالاردو اومد و بعد آونتادور در سال 2012 و حالا رولتو 2024
بعد از مدتی چشم ها خیره میشه به محصول جدید لامبورگینی زمان همه چیز رو میشوره و میبره
Ali
۲۳ تیر ۱۴۰۲لامورگینی واسه جانشین مورسیه لاگو که اونتادور بود اونقدرا به خودش سخت نگرفت ولی واسه این یکی سنگه تموم گذاشت
فک نکنم با این شاهکار بازم شاهد برتریه ۹۱۱ توربو اس تو درگ باشیم
Lp700-4
۲۴ تیر ۱۴۰۲اونتادور واقعا خوشگل بود
حتی الانم من مدل ۲۰۱۱ رو قبول دارم
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲لامبورگینی سیان هم خیلی صدای خوبی داره