ایدههای عجیب منصوری برای سفارشیسازی خودروهای لوکس با رونمایی از لامبورگینی اوروس دودر به مرحلهی جدیدی رسیده است. وناتوس به سفارش مشتری با تولید محدود عرضه میشود.
پیش از این، کیت بدنههای اختصاصی و رنگآمیزی دیوانهوار در محصولات منصوری، خبرساز شده بود؛ اما تبدیل یک شاسی بلند چهاردر به کوپهی دودر، فصل جدیدی برای منصوری محسوب میشود. این روند میتواند گروه جدیدی از محصولات تیونینگشده را به دنیا معرفی کند؛ مثلا رولزرویس کالینان یا بنتلی بنتایگا دودر با برند منصوری، دور از انتظار نیست.
اسم خودرو Venatus Coupe Evo C گذاشته شده است. وناتوس در زبان لاتین، شکار معنی میدهد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط منصوری، از مدتها قبل چند متقاضی برای اوروس دودر وجود داشته است. منصوری برای این پروژه، حدود ۱/۵ سال زمان صرف کرده تا ایده با رعایت استاندارهای ایمنی و فنی به واقعیت تبدیل شود.
ستون وسط در خودروی منصوری، ۲۰ سانتیمتر به عقب منتقل شده و در جلو به همین میزان، بزرگتر از نمونهی استاندارد است. تجهیزات ایمنی، شامل حسگرها و ایربگهای جانبی، کاملا مشابه نسخهی کارخانه نصب شده و عمل میکنند.
حجمدهی بدنه با ظرافت بالا انجام شده و روی درها، طرح Y دیده میشود. متفاوت از اوروس استاندارد، وناتوس دارای ورودی هوای بزرگ، نزدیک چرخ عقب است تا ضمن بهبود آیرودینامیک، ظاهر تهاجمی و اسپرت خودرو را افزایش دهد. ستون C انتهای بدنه و بال عقب هم، ادوات فیبرکربن نصب شده است.
تجهیزات فنی وناتوس، مشابه اوروس استاندارد خواهد بود. با این شرایط، ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میشود. محصول منصوری در زمان ۲/۹ ثانبه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۳۲۳ کیلومتر برساعت دارد. نسخهی اصلی اوروس با سرعت محدودشده به ۳۱۰ کیلومتر برساعت تولید میشود.
مشابه دیگر محصولات منصوری، کابین وناتوس نیز تفاوتی شگفتانگیز با خودروی استاندارد کارخانه دارد. صندلیها، سقف، تودریها و کفپوش، تماما با چرم آبیرنگ و جزئیات سفید تعویض شده است. برای دسترسی به ردیف عقب، صندلیهای برقی جمعشونده در جلو وجود دارند.
تنها نمونهی تولید شده از وناتوس، به سفارش خریدار خصوصی تکمیل شده و تحویل مشتری خواهد شد. منصوری اعلام کرده است تنها ۷ نسخهی دیگر از این خودرو را تولید خواهد کرد. قیمت نهایی وناتوس مشخص نیست اما باتوجه به آستانه قیمت ۲۳۰ هزار دلار اوروس در بازار جهانی و حدود قیمت دیگر محصولات منصوری، میتوان هزینه خرید وناتوس را حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار برآورد کرد.
blackwing
۲۱ دی ۱۴۰۱تیونینگهای منصوری بجز مدلهای فانتوم ، خیلی شلوغ و فانتزی هستش ، از نظر من جالب نیستن.
این لامبورگینی رو شما بیاری تهران قطعاً موقع بنزین زدن توی پمپ بنزین یکی میاد میپرسه : داداش درهای عقب رو با بَتونه پُر کردی ؟
علی
۲۱ دی ۱۴۰۱آقایون منصوری دست بردارید ، لامبو و فراری احتیاج به تیون ندارن!!!
Lambo
۲۲ دی ۱۴۰۱قرار نیست بیاد تهران خب
قراره تو دبی ، کالیفرنیا ،لاس وگاس ، ابوظبی،لندن و … حضور پیدا کنه
این تو تهران بیاد کسی ازت اون سوالو نمیپرسه ، اولین نفری که فرصت مناسب پیدا کنه شیشه هاشو میاره پایین
Hitler
۲۲ دی ۱۴۰۱هرکی این ماشین رو ببینه محو جزئیات و زیبایی میشه
با تمامی انتقاداتی که به منصوری وارده،این یه یکی محشره
#برای_حسرت_ماشین_خوب
mahdi-es17
۲۱ دی ۱۴۰۱واقعا خاص هستش
Reza Waffen SS
۲۱ دی ۱۴۰۱تو قسمت اسپویلر عقب بنظرم باید بیشتر کار کنه این پک بهش نمیاد
BMW
۲۱ دی ۱۴۰۱موافقم تنها ضعفش یکی این یکیم رینگاش که ابهتشو آورده پایین ولی درکل عالیه نمی دونم چرا کسی از تیونینگ های منصوری خوشش نمیاد درصورتی که خیلی خفنن
DoctoR
۲۱ دی ۱۴۰۱منصوری جان شُل گیر نیسانی و برچسب شب نما فراموش نشه
زمستانم
۲۱ دی ۱۴۰۱دکتر
خیلی بده نمیتونیم توی اون موقعیت باشیم نه؟ اخی ما گه یه فرغونم نمیتونیم تیون کنیم عزیز جان خخخخ
مهدی
۲۱ دی ۱۴۰۱شرکت منصوری یکی از بزرگترین شرکت های تیونینگ جهان هست. در حال حاظر بیشتر شرکت های تیونینگ یا ورشکست شدن یا اندکی از آنها با سرمایه گذاری های بزرگی کار می کنند. مثل هامان، برابوس. ولی منصوری تحول عظیمی در صنعت تیونینگ بوجود آورده. که پشتکار عظیمی را هم میطلبد. بیشتر طراحی های این شرکت سرآمد این صنعت است. که موجب تعجب همگان شده است.
زمستانم
۲۱ دی ۱۴۰۱قطعا اون تفکری که کاشی کاری های اصفحان رو طراحی کرد اون ریاضی دقیق و بی نقص اون سلیقه بی همتا میتونست خودرویی خیلی خیره کننده تر از این طراحی کنه ولی حیف که سرنوشت ما این شد حیف از این عمر بی حاصل .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ دی ۱۴۰۱اصفحان کجاست دقیقا ؟
زمستانم
۲۱ دی ۱۴۰۱خسته نباشید الان چی شد مثلا؟ سر دبیر جان نکنه دبیر ادبیاتی شما
زمستانم
۲۱ دی ۱۴۰۱حالا که منصوری جان اینقدر میتونه موفقیتش دردناک باشه خب کار نکنید روش .
مهدی
۲۲ دی ۱۴۰۱با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دبیر محترم سایت پدال.
من بعنوان کاربر سایت پدال میخواستم بگویم که عکسهای سایت پدال از کیفیت پایینی برخوردار است لطفاً از عکسهای با کیفیت بالاتری استفاده کنید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ دی ۱۴۰۱برای من اصلا چنین ایرادی نداره
هم عکس های متن و هم تصاویر گالری خیلی باکیفیت و شفاف دیده میشن
مهدی
۲۴ دی ۱۴۰۱آقای اشتری برای ذخیره کردن و نگهداری عکسها در حافظه ی گوشی کیفیت خوبی ندارد. ولی برای استفاده در سایت مناسب است.
به پیشنهاد من یک قسمت برای دانلود عکسهای ماشین بگذارید.
احسان
۲۸ دی ۱۴۰۱این خبر که کیا گفته ما اصلاح ثبت سفارش برای ایران رو نداریم و کوشا موتور هم کلن نمی شناسه اینم میشه بزارید
Hitler
۲۱ دی ۱۴۰۱بجز نمای عقب طرح جالبی داره.
Sobhan
۲۱ دی ۱۴۰۱من که فقط طراحی خود کارخونه رو دوست دارم از اینا خوشم نمیاد
زمستانم
۲۱ دی ۱۴۰۱اوکیه حتما به جناب منصوری اطلاع میدم از این پس بره اب حوض خالی کنه.
Sobhan
۲۱ دی ۱۴۰۱🤣🤣حتما این کارو بکن
Alireza
۲۱ دی ۱۴۰۱بسیار جذاب شده دم کوروش گرم 👏👏👏👏
مهدی
۲۲ دی ۱۴۰۱بابا دمت گرم. میدونی اسمش کوروش هستش. از کجا فهمیدی؟؟!!
اصلاً چی بسیارجذاب شده؟؟
کمال پاشا
۲۱ دی ۱۴۰۱مگه موتور ماشین عقب که دریچه هوا به اون بزرگی روی بدنه گذاشتن اون دریچه ها هوارو به کجا میبره هیچ فکر علمی و مهندسی تو این تیونینگ های شلوغ وجود نداره اسباب بازی های گرون پولدار ها تمومی نداره بعد تعدادی هستن به خاطر این اسباب بازی ها خودرو های برقی رو هیت میکنن
مهدی
۲۱ دی ۱۴۰۱دریچه هوا برای عبور هوا هست. نه برای خنک کردن موتور. عزیز جان! این به آیرودینامیک خودرو کمک می کنه.
مانی
۲۲ دی ۱۴۰۱کمال پاشو
بهنام
۲۱ دی ۱۴۰۱دوستان کارهای منصوری از نزدیک و در دنیای واقعی خیلی تفاوت داره با عکسها. چند نمونه از کارهاش در پیج کاروالت دبی دیدم حقیقتا خوب بودن. ضمن اینکه بسیار چشمگیر هستن و در میان اونهمه ماشین های گرون قیمت و مشهور بسیار خاص و تک هستن. گرچه سلیقه ی خودم نیستن.
مهدی
۲۱ دی ۱۴۰۱تیونینگ منصوری در دنیای خودروسازی تحولی عظیم ایجاد کرده. که خیلی از نظرها رو به خودش جلب کرده. من خودم از خودروی تیونینگ شده خوشم نمی یاد. ولی شرکت منصوری در این چند ساله اخیر کارهای زیادی انجام داده. که من هم توجهم جلب شده به ای نام جدای از اسم، این برند که ایرانی است. واقعا کارش خوبه.
سبحان
۲۱ دی ۱۴۰۱میگن وقتی بردنش تونل باد مهندسین تونل باد گفتن هوا میره توش ولی بیرون نمیاد 😂 این اثر هنری با شش تا ایر داک در بغل خودرو دو تا اسپویلر دو تا وینگ چطور ساختید گفتن از این ها بگذریم موتور ماشین جلو هستش چرا درچه هوا عین ماشین های موتور عقب گذاشتید
همه به کنار کاری نداریم این همه زحمت کشیدید هنوز عرض چرخ های عقب از کل بدنه بیشتره و بیرون زده مفهوم ایرودینامیک کاملا باز طراحی شده تو این ماشین
مهدی
۲۱ دی ۱۴۰۱این آزمایش تونل بادو از کجات در آوردی. چیزی که میگی هیچ سندیتی نداره. مگه میشه لامبورگینی اروس باد بره توش بعد از هیچ جاش بیرون نیاد؟!!! پس این باد چطور میره توش ولی در نمیاد؟؟!!
حتی سمند هم توی تونل باد از یک جاش باد در میاد.
مهدی
۲۱ دی ۱۴۰۱استاد آیرودینامیک، چرخهای لامبورگینی اوروس استاندارد هم که من دیدم همین شکلی هست.
از کجا فهمیدی که چرخهای عقب این ماشین زده بیرون از بدنه؟ مگه اندازه گیری کردی؟
در ضمن مگه هر ماشینی بغلش دریچه هوا داشته باشه باید موتورش عقب باشه. دریچه ی هوا برای چند منظور در پهلو خودرو طراحی میشه، که یکی از اونها موتور عقب هست.
مهدی
۲۱ دی ۱۴۰۱ها، ای، ایر داک که وگفتی یعنی چه؟؟!!
Cyber truck punk
۳۱ مرداد ۱۴۰۲سبحان جان هر ماشینی رو ببری تونل باد از یکجاش باد در میاد حتی پراید.
یک آدم یا ترول هم بزارن اونجا هم بالاخره از یکجاش باد در میاد.
حرفات معنا و مفهوم خاصی نداشت.
در کل ببخشید من رک حرفم رو زدم.
ریما
۲۱ دی ۱۴۰۱فقط اون چراغای سقف😄😄😄😄
Amir mahdi @-1387
۲۱ دی ۱۴۰۱خیلی عالی شده دمت گرم منصوری
عالی عالی عالی
Alienboy
۲۱ دی ۱۴۰۱اسباب بازی های خوشگلی درست میکنه … برا شوتایم خوبه
زمستانم
۲۲ دی ۱۴۰۱برای چی؟ خخخخ
a-r-b
۲۲ دی ۱۴۰۱من که از این یکی خشم اومد جالبه فقط داخلش به شخصه رنگ مشکی با کاور خطی آبی بیشتر جذاب میشد منصوری تو اتاقک زیادی روشن انتخاب میکنه این ماشین نمیشه زیاد بردش بیرون آدم از داخلش زده میشه
مانی
۲۲ دی ۱۴۰۱کاش بنیادی کار میکرد
شاسی رو کوتاه میکرد و یه کوپه ۲+۲ ازش در میاورد
مهدی
۲۴ دی ۱۴۰۱این هم یک ایده هستش. ولی اگر تولید بشه کلی انتقاد و ایراد و پیشنهاد رو باید تحمل کنه.
پیرمرد رنج کشیده
۲۲ دی ۱۴۰۱دوستان عزیز دیدگاه هرکسی نسبت ب تکنولوژی یا همون فناوری سلیقه ایه و قابل احترام ولی بیاد داشته باشید تغییر و تولید یه ماشین چهار در ب دودر و تولید ب تعداد اندک در مقابل تولیدکنندگان کارخانه ای و هزار یک دلیل دیگه نیاز ب پشتکار و سرمایه داره و جناب منصوری اینکار رو ب نحو احسن انجام دادن. تیونینگ کاراهای کشور خودمون رو ببینید فقط تعویض سپر و رینگ و کف خوابی و چند کار جزئی الباقی چیزی واس عرضه ب بازار ندارن التماس تفکر
پیرمرد رنج کشیده
۲۲ دی ۱۴۰۱چرا از ایران خودرو و سایپا ک چهل و اندی ساله فقط مونتاژ کاری رو یاد گرفتن ایراد نمیگیرید تولید پراید با کلی لوازم غیر ضروری ک مثلا زه روی درها شده آپشن!!! تولید سه ماشین با یه موتور و تغییرات فنی بسیار جزئی و پیش پا افتاده ،، وقتی یه جوون ایرانی طرحهای بسیار خوبی ب این کارخونه های وطنی!! ارائه میده ولی هیچ نگاه و اهمیتی ب اون طرحها نمیشه،، ک خودتون بهتر میدونید،، پس بایدم با نگاههای مغرضانه و کوچیک ب یه هموطن ک در خارج از مرزهای ایران پیشرفت کرده ب دیده مسخره نگاه کنید
پیرمرد رنج کشیده
۲۲ دی ۱۴۰۱ضمنا کدومتون جرأت و سرمایه همین کار هموطنتون رو دارید بجای تشویق فقط دنبال مسخره کردن ووووو هستید
پیرمرد رنج کشیده
۲۲ دی ۱۴۰۱ضمنا کدومتون سرمایه و جرأت همچین کاری رو دارید ک یه هموطن تونسته انجام بده حالا ب هر طریقی از همدیگه حمایت کنید ن اینکه پشت همو خالی کنید
wolf
۲۴ دی ۱۴۰۱نمیرید از حسادت، اخه کدومتون در خصوص تیونینگ درس خوندین یا دوتا کتاب خوندید؟؟؟؟
آقای منصوری برای هر جز از کارش متخصص داره وواقعا هم عالیه، کاراش تو همه کشورها طرفداران خیییییلی زیادی داره جز کشور خودمون(متاسفانه) که پراید شده خودرو ملیمون.
♡♡ممنون از سایتتون مخصوصا کیفت فوق العاده عکسهاتون☆☆☆✓✓
mmz2008
۲۶ دی ۱۴۰۱با این که خیلی خفنه نسخه چهار در همین اوروس منصوری به نظرم جذاب تره کلا من از کراس اوور یا شاسی بلند دو در خوشم نمیاد