«اینیشیات» نام سوپراسپرت تازه منصوری بر پایه سریعترین سوپراسپرت لامبورگینی است.
باز هم از منصوری خبری تازه داریم؛ اما اینبار، خوشبختانه با یک رولزرویس عجیب یا یک فراری بیشطراحیشده طرف نیستیم. گویا که طراحان و مهندسان این تیونر آلمانی بر سر عقل آمده باشند، جدیدترین محصول خود را با بهبودهای بهجا و ظاهری مناسب روانه بازار کردهاند. این خودرو که با نام «اینیشیات» رونمایی شده و بر پایه جدیدترین پرچمدار لامبورگینی، روئلتو، توسعه پیدا کرده از بهبودهای ظاهری متفاوت، قطعات کربنی گوناگون و پیشرانه هیبریدی تقویتشده لامبورگینی سود میبرد.
مقالات مرتبط:
- لامبورگینی اوراکان استراتو زیر تیغ منصوری
- رولزرویس کولینان منصوری جدید؛ تخیل زیاد و طراحی اضافه؟
- دستپخت کهنه منصوری با رنگآمیزی اغراقآمیز: فراری F8XX 2024
منصوری در گذشته هم دست نوازش خود را بر سر پرچمداران لامبورگینی کشیده بود و نام آن را «کربنادو» و «کابرا» گذاشته بود. اما حال و درحالیکه تصور میکردیم این مسیر را فراموش کرده، از جانشین آن دو با نام اینیشیات رونمایی کرده است. این سوپراسپرت ۱۲ سیلندر تازه به یک کیت بدنه تمام فیبرکربنی مجهز شده که بدنه خشن و تندوتیز لامبورگینی روئلتو را چند برابر تهاجمیتر نشان میدهد. طراحان منصوری موفق شدهاند که لامبورگینی را در ارائه یک پوستر دیواری زیبا، یاری کنند!
نمای جلو میزبان یک کاپوت تازه با هواکشی بزرگ در وسط آن، زیرچراغها و اسپلیتر جدید فیبرکربنی و تیغههای آیرودینامیکی کنار سپر میشود که با رنگ سیاه مات بدنه هماهنگی کاملی دارند. نمای بغل خودرو هم بهلطف استفاده از گلگیرهای جانبی برجسته برای کنترل هوا، ورودیهای کربنی موتور، رینگهای ۲۱ و ۲۲ اینچی سفارشی فورجکاری شده سبکوزن FV.10 و شیشه دودی جذبه خاصی دارد. ناگفته نماند که بخش عقب هم بهلطف اسپویلر، دیفیوزر، سپر و درب کربنی موتور ظاهری متمایز به خود گرفته است.
تمام این مجموعه زیبا برای حرکت در جلو و عق بهترتیب به لاستیکهای ۲۶۵/۳۰ ZR21 و ۳۵۵/۲۵ ZR22 تکیه میکند. پیشرانه اینیشیات هم همان نسخه ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی باقی مانده است اما در مقایسه با روئلتو استاندارد از ۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۵ نیوتن متر گشتاور بیشتر سود میبرد که خروجی موتور درونسوز محصول منصوری را به ۸۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. به یاد داشته باشید که این موتور در میانه راه توسط سیستم پلاگین هیبریدی همراهی میشود که رویهمرفته میتواند تا ۱,۰۷۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده اینیشیات قرار دهد.
این بهبود عملکرد باعث شده تا روئلتو منصوری در کمتر از ۳ ثانیه و تنها در عرض ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر این سوپراسپرت به ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا ایمنی راننده هم تامین شود؛ هر چند اگر با نصف این سرعت هم تصادف کند باز هم شانس چندانی برای زنده ماندن نخواهد داشت. هر چند که بهبودهای موتوری منصوری باعث افزایش ۰.۱ ثانیهای شتاب روئلتو شده اما این شرکت اصرار دارد که کارش روی عملکرد فنی اینیشیات تاثیر بهسزای گذاشته است.
فلسفه منصوری به درون خودرو هم رسوخ کرده و با همان شعار «هر چه بخواهید را میدوزیم»، کابینی تماما سفارشی و شخصیسازی شده را در اختیار مشتریانش قرار میدهد که در جایجای آن، شاهد تعبیه جزئیات بالا در الگوبندی و بهکارگیری طرحها هستیم.
هنوز خبری از قیمت منصوری اینیشیات نیست اما با نظر به شخصیسازی بالا، برند منصوری، استفاده گسترده از فیبرکربن، ارتقای موتوری و قیمت پایه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلاری لامبورگینی روئلتو بعید نیست که از مرز ۱ میلیون دلار هم عبور کند. هر چه باشد، خرید یکی از زیباترین نسخههای روئلتو برای کسی ارزان تمام نمیشود. نظر شما درباره منصوری اینیشیات چیست؟ آیا این زیباترین پروژه منصوری در ۲۰۲۴ به شمار میرود؟
Puriya
۶ دی ۱۴۰۳شاید ما متوجه زیبایی خودروهایی که منصوری درست میکنه نشیم ولی به اندازه ای خوب هست که از نزدیک بی شباهت به یک شاهکار نباشه
پس هموطن خودمونو هی تحقیر نکنیم
سهیل
۶ دی ۱۴۰۳همین بالا بردن الکی هموطن باعث ایجاد حس قدرت کاذب شد و کار دستمون داد. فقط باید از کار خوب دفاع کرد. گذشته از اون کسی نمیتونه بقیه رو مجبور کنه که از چیزی خوششون بیاد و ازش تعریف کنن. چه هموطن چه غیر هموطن. این دیگه خیلی حرف چیپی بود.
۷ دی ۱۴۰۳تو افغانستان یه ماشین حلبی دست ساز درست کردن هموطناش اونو با بوگاتی و این چیزا مقایسه کردن ولی تو ایران هزاران ماشین دست ساز درست شد کسی براش مهم نبود مشکل از ماست که پیشرفت خودمونو نمیبینیم و فکر بدبختی هامون هستیم اگه همون موقع مردم پیشرفت رو میدیدن و فکر بدبختی هاشون نبودن الان آنقدر بدبخت نبودیم
سهیل
۷ دی ۱۴۰۳دقت کردی که هموطناش هم افغانی بودن با سطح فکر افغانی!
اتفاقا اون فراری دست ساز ایرانی رو هم من بشدت منتقدش بودم. مثل مسی تقلبی میمونه. نه افتخاری داره نه ارزشی. حتی اگر یه طراحی دیگه براش انتخاب میکرد ولی زشت و بدترکیب من براش هورا میکشیدم چون خلق کرده بود نه کپی. در مورد منصوری ولی کارش تیونینگ و زیباسازی هست نه زشت تر کردن رولز رویس به عنوان لوکس ترین خودروی دنیا.
۷ دی ۱۴۰۳صددرصد
Mercedes
۱۹ دی ۱۴۰۳چینی ها کپی میکنن همه جا پر میکنین کپی کار
بعد خودتون کپی میکنین (لامبو و فراری ایرانی و …) میشه مایه افتخار و …؟
shahrad
۷ دی ۱۴۰۳داداش دیگه منصوری توی سطح جهانی هم خیلی بالاست فکر نمیکنم چیزی گنده شده باشه
پیمان اینانلو
۷ دی ۱۴۰۳دوست گرامی بدبین و یا خوش بین نباید بود ،،واقعا بین باشیم
SMS
۶ دی ۱۴۰۳غیر قابل توصیف شده
۷ دی ۱۴۰۳ما تو عمرمون ماشین چینی سوار شیم ذوق میکنیم فکر کن اینا رو سوار شیم
آقایون بنظرتون میشه یه روزی صاحب یه همچین ماشین خفنی بشیم؟؟؟
میرزا
۷ دی ۱۴۰۳با این وضع مملکت فکر نمیکنم تو رویاها هم برسیم
Mercedes
۱۹ دی ۱۴۰۳مردم امریکا هم خیلیاشون تویوتا ۲۰ سال پیش سوار میشن
طرز فکرت خیلی قدیمیه
خود ایتالیا مردمش اینو تو خواب میبینن
برو یه سر به یوتیوب بزن ولاگ های ایتالیا رو ببین خیابونا رو ببین زندگی مردم رو ببین
علی Shelby
۷ دی ۱۴۰۳خیلی خوشگل و جذابه
لذت بردم
Mercedes
۱۹ دی ۱۴۰۳ایشون صرفا تو ایران به دنیا اومده
اینکه تو یککشور دیگه تحصیل کنی
کار کنی
مهارت یاد بگیری
از پول و دانش اون کشور استفاده کنی
و در اخر کارتو به اسم کشور محل تولد بزنن
کار زیبایی نیست
ایرانی ها در یه قرن گذشته مثل چینی ها با تلاش زیاد از علوم کشور های پیشرفته استفاده کردن تا رشد کنن
دلیل نمیشه ژن برتر باشیم
صرفا سخت کوش بودن این کشور ها مثل ایران ، چین ، مره جنوبی و … و مردم موفقی ساختن
همین فردا اگر سیاست های خیلی از کشورها اصلاح بشه ۵۰ سال دیگه اون ها خیلی از ما موفق تر هم میشن
هممون بنده یک خدا هستیم و هیچ کس برتر نیست
صرفا تلاش باعث رشد میشه
در عصر حاضر ایرانی و چینی و کره ای های زیادی تلاش کردن و رشد کردن
همونطور که قرن بیستم ژاپن و امریکا رشد های نحومی داشتن و سرشار از افراد موفق بودن
قرن نوزدهم انگلیسی ها و …
قرن ۱۷ و ۱۸ فرانسوی ها و ایتالیایی ها
قرن ۱۶ چینی ها و هندی ها
و …
دیا
۶ دی ۱۴۰۳به نظرتون زیباست ؟؟
هعی
۶ دی ۱۴۰۳اون هواکش کاپوتو اگه یکم بهش زل بزنی ، احساس ورود به پارکینگ مجتمع بهت دست میده
هعی
۶ دی ۱۴۰۳هیچ وقت با دو تا تیونر حال نکردم . یکی منصوری و اون یکی لیبرتی واک . اما شما آثار AC اشنایزر ، ABT ، منهارت ، نوویتک ، هامان ، برابوس ، راف ، زینگر ، راش و … ببین اکثراوقات اصولی و ترتمیز بدور از افراط و خزبازی بعضیاشون که اصلا اثر هنری میزنن
Aj23
۷ دی ۱۴۰۳خیلی با نظرت موافقم!
خصوصا با یه دونه ۸۱۲نوویتک!
سهیل
۷ دی ۱۴۰۳دقیقا همینطوره. منصوری هم صرفا پول پرسته. هیچ کار فنی یا هنری درستی انجام نمیده. اتفاقا داره ایرانی ها رو بدسلیقه و بی هنر نشون میده.
Mercedes
۱۹ دی ۱۴۰۳هنر ایرانی همیشه شلوغ ترین و پر زرق و برق ترین و پر جزئیات ترین هنر بوده
منصوری هم داره همینطوری عمل میکنه
هنر غربی عموما ساده و بدون خلاقیت و تکراری
هنر شرقی هم تقریبا همینطور (چین و کره به ایران نزدیک تر و ژاپن به غرب)
مهران
۶ دی ۱۴۰۳هدف منصوری از زشت کردن ماشین های برند های معروف چیه؟
هر مدلی که رو که دستکاری کرده من از اون مدل بدم اومده
Arshia m3csl
۶ دی ۱۴۰۳چقدر زیبا و خوبه یک تیونینگ چشم نواز بعد مدت ها از منصوری دیدیم ولی ۳ تا تیونینگ دیگه که روئلتو بده از منصوری رنگ سبز تیفانی و طلایی کاری و شلوغ کاری توش زیاد میشه
JaMsHiD-B
۶ دی ۱۴۰۳هر چند که بهبودهای موتوری منصوری باعث افزایش ۰.۱ ثانیهای شتاب روئلتو شده اما این شرکت اصرار دارد که کارش روی عملکرد فنی اینیشیات تاثیر بهسزای گذاشته است.
مگه سر گردنس که چونه میزنی !
فقط تو پاچه کنی
گند زدی دیگه تو ایران یارو به آشغال ترین چهار سیلندر پژو دویست اسب اضافه میکنه
بعدا این که اسم خودشو گذاشته تیونر معتبر کلا پنجاه اسب؟ یک صدم ثانیه؟
یک صدم ثانیه هیچ چیزی به ماشین اضافه نمیکنه
ورودی کاپوت هم منو یاد این بزرگوار میندازه
https://www.pinterest.com/pin/doing-it-wrongthread–176484879139313295/
Once
۷ دی ۱۴۰۳خب دوست عزیز ایکاش حداقل یکم از ماشین سر در می اوردی ک اینجوری محکم حرف نزنی
ماشینی ک تهشو گرفته از موتور معلومه یک دهم ثانیه خیلی حرفه
تو مسابقات سر هزارم ثانیه حرف میزنن
همین پژو اشغال رو هم ک میگی زمانی ک بخای ۲۰۰ اسب اضاف کنی راحت تره
ولی همون ۲۰۰ رو بخای بکنی ۲۵۰ تا سه بار بیشتر از کل اون ۲۰۰ اسب باید هزینه کنی
گاس فرینگ
۷ دی ۱۴۰۳اون پژو هیچ فناوری نداره موتورش ولی لامبورگینی خود شرکتش موتور رو حسابی دوشیده و ازش قدرت گرفته اون تیونر پژو رو بیاری بالاسر مثلا sf90 ده اسب هم نمیتونه به ماشین اضافه کنه
منصوری هم کلا زیاد تو کار قدرت نیست بیشتر حالت اشرافی گری داره
مهدی
۷ دی ۱۴۰۳درست میگی
froG-driVer
۶ دی ۱۴۰۳هیتر های محترمی که بالاتر گلاب پاشیدین رو هیکل منصوری،
مگه این چشه؟!
حتما باید به سادگی پراید درش میاورد؟
من با بقیه اثراش کاری ندارم(که اوناهم مشکلی ندارن!!)
ولی اینیکی،چه افراطی بازی عجیب غریبی داره؟
رنگش چه عیبی داره؟
کیت بدنه عجیبی داره؟
تودوزیشو خراب کرده؟
یا فقط چون منصوریه اینجوری هیت میدین؟
جالبه که همین کیتو اگه خود لامبورگینی میومد با قیمت ۱۰۰۰۰۰چوخ اونم در تعداد خیلی محدود،عرضه میکرد به خریدارای روئلتو،شک ندارم همین هیتر هایی که اعتراض میکنن،ازش به عنوان یه نشونه اصالت و مشتری مداری و سطح بالا بودن و خاص بودن لامبو یاد میکردن ولی چون کار منصوریه(که تو عرصه خودرو مایه افتخار ایران و ایرانی در سطح جهانیه)بهش اینجوری هیت میدن!!
اگه منصوری و کیوانی و رضوانی و امثال اینا نبودن،سایپا و بهمن و کرمان موتور میخواستن سرشونو بالا بیارن؟؟!!
عجیباً غریبا!!…
سهیل
۶ دی ۱۴۰۳هر چی خوب باشه تعریف میکنیم بد باشه هیت میدیم والسلام. ایرانی ها به اندازه کافی معروف و شناخته شده هستن که نیاز به امثال منصوری نباشه. ما هم هیت ندیم خارجی ها هیت میدن. هیچ خارجی هم نمیاد بخش نظرات پدال رو بخونه. پس این حرفهای بچگانه رو تمومش کنید. یه سری هم فقط بخاطر لامبرگونی ازش دفاع میکنن واسه بقیه تولیداتش هیت میدن.
JaMsHiD-B
۶ دی ۱۴۰۳سلیقه ای هست دیگه
علی
۷ دی ۱۴۰۳ایرانی ها همیشه درحال انتقاد کردنن که اصلا تو فرهنگ ما جا افتاده هم نیست و به تازگی برای مردم جا افتاده که باید از همه چیز انتقاد کنن
مطمئنم اگر اینجا مثل سوئیس بشه باز هم مردم انتقاد هاشونو ادامه میدن
Siyavash
۶ دی ۱۴۰۳اینو واقعا خوب درست کرده..عالی
amirmohammadja79
۶ دی ۱۴۰۳از لحاظ ظاهری چقدر زیبا و خشنه واقعا عالی و بدور از زرق و برق زیادی طراحی شده، از همه لحاظ زیباست فقط از نظر فنی توقع بیشتری داشتم ۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۵ نیوتن متر گشتاور بیشتر اونقدر محسوس نیست
Wraith
۶ دی ۱۴۰۳بد نیست ولی بیشتر یه رئلتو تمام مشکی معمولی با یه ورودی هوای زشت روی جلوی ماشینه
sinasvj
۶ دی ۱۴۰۳برعکس بقیه برای من جزو معدود تیون های منصوریه که زیباست
𝐀𝐥𝐢
۶ دی ۱۴۰۳این یکی انصافا خوب و متناسب بود
مسی
۷ دی ۱۴۰۳همین الان از هیترها بپرسی چه برندی رو میپسندید صدی به ۹۰ میگن سلطان elx سرور tu5 اژدها ۴۰۵ ، پرفورمنس هم فقطم تیونینگ شده های شوتی سوار با آهنگای انگیزشی …
مهدی
۷ دی ۱۴۰۳به جز طرح هواکش کاپوت باقیش خوبه انصافا دلیلش هم اینه که طراحی شلوغ منصوری با طراحی رادیکالی لامبو همخونی داره تا اینکه بخوای همین کارا رو روی یه فراری که طرح اسموتی و سیال داره انجام بدی اما در کل به شخصه اصلا کارای منصوری رو نیستم
هعی
۷ دی ۱۴۰۳موافقم بنظرم یه نکته دیگه هم رنگ سیاه بوده که کمک کرده بعضی جزئیات دیده نشه.یکی از سایت خارجی هم گفته بود تنها راهی که میشه این ماشین رو با تیون منصوری تحمل کرد با همین رنگ سیاه ماته در غیر این صورت بازم بعیده قابل تحمل دربیاد
Reza
۷ دی ۱۴۰۳ما ایرانی ها همش دنبال مسخر کردن همه چیز هستیم یکیش ماشین های منصوری خارجی ها سر و کله میشکنند که از نزدیک ماشین های منصوری رو ببیند بعد ما به دنبال تحقیر کردن خلایق هر چه لایق
M power
۷ دی ۱۴۰۳منصوری نشون داده ماشین های سوپراسپدرت را بهتر تیون میکنه تا سوپرلوکس
Armin
۷ دی ۱۴۰۳منصوری یه پراید به لامبورگینی اضافه کرده
شاید به چشم کم بیاد ولی کسی که پشت فابریک و نسخه منصوری بشینه فرقشو حس میکنه
بیشتر توی این ماشین روی آیرودینامیک کار شده
ورودی هوا روی کاپوت هم باحاله ک چشه مگه
دوج جلنجر هم از همین داره فقط این یکم خط هاش تیز تره
چرا کسی به اون چیزی نمیگه؟
Armin
۷ دی ۱۴۰۳دوستانی هم که هیت دادن
درسته سلیقه ایه همه چیز
ولی خدایی از حق نگذریم این چیزا به لامبورگینی میاد
منصوری هم بعضی جاها افراطی برخورد کرده ولی همیشه از کاراش استقبال شده
من و شما نمیپسندیم ولی کسی هست ک به اون پول بده و ازش خوشش بیاد
یه عزیزی هم گفته بود با منصوری حال نمیکنم
داداش تو برو پیش صفدر مکانیک برات تیون کنه
تویی که به بهترین تیونر دنیا(از نظر همه دنیا منصوری بهترینه)هیت میدی دیگه واقعا وضعت خرابه
Sina
۷ دی ۱۴۰۳ازش خوف میباره لاکردار
رنگ و خطوطش منو یاد رونتون شاهکار انداخت
محمدعلی کاشی
۷ دی ۱۴۰۳چقدر این ماشین شایسته لقب «بت موبیل» هست 😍
Dariush
۷ دی ۱۴۰۳تنها حالتی که میشه این طراحی و قبول کرد فقط و فقط برای استفاده در فیلم بت من اونم بت من کریستین بیل با رابرت پتینسون
ورودی هوای کاپوتش مخالف آیرو دینامیک بودن نیست؟!!!
شاهین
۷ دی ۱۴۰۳تعجب کردم!
این یه دونه خوب شده خدایی. دمش گرم
Sam
۷ دی ۱۴۰۳خدایی قشنگه
Farhan
۷ دی ۱۴۰۳ارزشمنده
محمد
۷ دی ۱۴۰۳من با متنتون خیلی حال کردم فقط یه نقد دارم
چرا در تیتر میگین تیونر آلمانی
منصوری رو باید با افتخار بگین که ایرانیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ دی ۱۴۰۳آره قطعات ایرانی با پرسنل ایرانی در شهرک صنعتی دوغآباد ساخته شده
مسعود
۷ دی ۱۴۰۳خود باله عقب روئلتو وقتی باز میشه به قدر کافی زشت هست منصوری با دستکاری زشت ترش کرده
بهتر بود لامبورگینی طراحی ها رو به مهندس آلمانی فولکس واگن نمیداد