لامبورگینی

لامبورگینی روئلتو منصوری؛ وقتی تیونر آلمانی، محصولی زیبا می سازد!

«اینیشیات» نام سوپراسپرت تازه منصوری بر پایه سریع‌ترین سوپراسپرت لامبورگینی است.

باز هم از منصوری خبری تازه داریم؛ اما این‌بار، خوشبختانه با یک رولزرویس عجیب یا یک فراری بیش‌طراحی‌شده طرف نیستیم. گویا که طراحان و مهندسان این تیونر آلمانی بر سر عقل آمده باشند، جدیدترین محصول خود را با بهبودهای به‌جا و ظاهری مناسب روانه بازار کرده‌اند. این خودرو که با نام «اینیشیات» رونمایی شده و بر پایه جدیدترین پرچمدار لامبورگینی، روئلتو، توسعه پیدا کرده از بهبودهای ظاهری متفاوت، قطعات کربنی گوناگون و پیشرانه هیبریدی تقویت‌شده لامبورگینی سود می‌برد.

مقالات مرتبط:

منصوری در گذشته هم دست نوازش خود را بر سر پرچمداران لامبورگینی کشیده بود و نام آن را «کربنادو» و «کابرا» گذاشته بود. اما حال و درحالی‌که تصور می‌کردیم این مسیر را فراموش کرده، از جانشین آن دو با نام اینیشیات رونمایی کرده است. این سوپراسپرت ۱۲ سیلندر تازه به یک کیت بدنه تمام فیبرکربنی مجهز شده که بدنه خشن و تندوتیز لامبورگینی روئلتو را چند برابر تهاجمی‌تر نشان می‌دهد. طراحان منصوری موفق شده‌اند که لامبورگینی را در ارائه یک پوستر دیواری زیبا، یاری کنند!

نمای جلو میزبان یک کاپوت تازه با هواکشی بزرگ در وسط آن، زیرچراغ‌ها و اسپلیتر جدید فیبرکربنی  و تیغه‌های آیرودینامیکی کنار سپر می‌شود که با رنگ سیاه مات بدنه هماهنگی کاملی دارند. نمای بغل خودرو هم به‌لطف استفاده از گلگیرهای جانبی برجسته برای کنترل هوا، ورودی‌های کربنی موتور، رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی سفارشی فورج‌کاری شده سبک‌وزن FV.10 و شیشه دودی جذبه خاصی دارد. ناگفته نماند که بخش عقب هم به‌لطف اسپویلر، دیفیوزر، سپر و درب کربنی موتور ظاهری متمایز به خود گرفته است.

تمام این مجموعه زیبا برای حرکت در جلو و عق به‌ترتیب به لاستیک‌های ۲۶۵/۳۰ ZR21 و ۳۵۵/۲۵ ZR22 تکیه می‌کند. پیشرانه اینیشیات هم همان نسخه ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی باقی مانده است اما در مقایسه با روئلتو استاندارد از ۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۵ نیوتن متر گشتاور بیشتر سود می‌برد که خروجی موتور درون‌سوز محصول منصوری را به ۸۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. به یاد داشته باشید که این موتور در میانه راه توسط سیستم پلاگین هیبریدی همراهی می‌شود که روی‌هم‌رفته می‌تواند تا ۱,۰۷۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده اینیشیات قرار دهد.

این بهبود عملکرد باعث شده تا روئلتو منصوری در کمتر از ۳ ثانیه و تنها در عرض ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر این سوپراسپرت به ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا ایمنی راننده هم تامین شود؛ هر چند اگر با نصف این سرعت هم تصادف کند باز هم شانس چندانی برای زنده ماندن نخواهد داشت. هر چند که بهبودهای موتوری منصوری باعث افزایش ۰.۱ ثانیه‌ای شتاب روئلتو شده اما این شرکت اصرار دارد که کارش روی عملکرد فنی اینیشیات تاثیر به‌سزای گذاشته است.

فلسفه منصوری به درون خودرو هم رسوخ کرده و با همان شعار «هر چه بخواهید را می‌دوزیم»، کابینی تماما سفارشی‌ و شخصی‌سازی شده را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که در جای‌جای آن، شاهد تعبیه جزئیات بالا در الگوبندی و به‌کارگیری طرح‌ها هستیم.

هنوز خبری از قیمت منصوری اینیشیات نیست اما با نظر به شخصی‌سازی بالا، برند منصوری، استفاده گسترده از فیبرکربن، ارتقای موتوری و قیمت پایه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلاری لامبورگینی روئلتو بعید نیست که از مرز ۱ میلیون دلار هم عبور کند. هر چه باشد، خرید یکی از زیباترین نسخه‌های روئلتو برای کسی ارزان تمام نمی‌شود. نظر شما درباره منصوری اینیشیات چیست؟ آیا این زیباترین پروژه منصوری در ۲۰۲۴ به شمار می‌رود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Puriya

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (570 ديدگاه)

    شاید ما متوجه زیبایی خودروهایی که منصوری درست میکنه نشیم ولی به اندازه ای خوب هست که از نزدیک بی شباهت به یک شاهکار نباشه
    پس هموطن خودمونو هی تحقیر نکنیم

    موافقم 86
    مخالفم 10
    1. سهیل

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (153 ديدگاه)

      همین بالا بردن الکی هموطن باعث ایجاد حس قدرت کاذب شد و کار دستمون داد. فقط باید از کار خوب دفاع کرد. گذشته از اون کسی نمیتونه بقیه رو مجبور کنه که از چیزی خوششون بیاد و ازش تعریف کنن. چه هموطن چه غیر هموطن. این دیگه خیلی حرف چیپی بود.

      موافقم 45
      مخالفم 19
      1. ۷ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (5025 ديدگاه)

        تو افغانستان یه ماشین حلبی دست ساز درست کردن هموطناش اونو با بوگاتی و این چیزا مقایسه کردن ولی تو ایران هزاران ماشین دست ساز درست شد کسی براش مهم نبود مشکل از ماست که پیشرفت خودمونو نمی‌بینیم و فکر بدبختی هامون هستیم اگه همون موقع مردم پیشرفت رو میدیدن و فکر بدبختی هاشون نبودن الان آنقدر بدبخت نبودیم

        موافقم 12
        مخالفم 12
    2. SMS

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (647 ديدگاه)

      غیر قابل توصیف شده

      موافقم 13
      مخالفم 2
    3. ۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5025 ديدگاه)

      ما تو عمرمون ماشین چینی سوار شیم ذوق میکنیم فکر کن اینا رو سوار شیم
      آقایون بنظرتون میشه یه روزی صاحب یه همچین ماشین خفنی بشیم؟؟؟

      موافقم 8
      مخالفم 4
  2. دیا

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    به نظرتون زیباست ؟؟

    موافقم 39
    مخالفم 3
    1. هعی

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اون هواکش کاپوتو اگه یکم بهش زل بزنی ، احساس ورود به پارکینگ مجتمع بهت دست میده

      موافقم 13
      مخالفم 26
  3. هعی

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هیچ وقت با دو تا تیونر حال نکردم . یکی منصوری و اون یکی لیبرتی واک . اما شما آثار AC اشنایزر ‌، ABT ، منهارت ، نوویتک ، هامان ، برابوس ، راف ،‌ زینگر ،‌ راش و … ببین اکثراوقات اصولی و ترتمیز بدور از افراط و خزبازی بعضیاشون که اصلا اثر هنری میزنن

    موافقم 17
    مخالفم 44
    1. Aj23

      ۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خیلی با نظرت موافقم!
      خصوصا با یه دونه ۸۱۲نوویتک!

      موافقم 1
      مخالفم 9
  4. مهران

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هدف منصوری از زشت کردن ماشین های برند های معروف چیه؟
    هر مدلی که رو که دستکاری کرده من از اون مدل بدم اومده

    موافقم 10
    مخالفم 48
  5. Arshia m3csl

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر زیبا و خوبه یک تیونینگ چشم نواز بعد مدت ها از منصوری دیدیم ولی ۳ تا تیونینگ دیگه که روئلتو بده از منصوری رنگ سبز تیفانی و طلایی کاری و شلوغ کاری توش زیاد میشه

    موافقم 29
    مخالفم 1
  6. JaMsHiD-B

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3029 ديدگاه)

    هر چند که بهبودهای موتوری منصوری باعث افزایش ۰.۱ ثانیه‌ای شتاب روئلتو شده اما این شرکت اصرار دارد که کارش روی عملکرد فنی اینیشیات تاثیر به‌سزای گذاشته است.

    مگه سر گردنس که چونه میزنی !
    فقط تو پاچه کنی
    گند زدی دیگه تو ایران یارو به آشغال ترین چهار سیلندر پژو دویست اسب اضافه می‌کنه
    بعدا این که اسم خودشو گذاشته تیونر معتبر کلا پنجاه اسب؟ یک صدم ثانیه؟
    یک صدم ثانیه هیچ چیزی به ماشین اضافه نمیکنه
    ورودی کاپوت هم منو یاد این بزرگوار میندازه
    https://www.pinterest.com/pin/doing-it-wrongthread–176484879139313295/

    موافقم 3
    مخالفم 22
    1. Once

      ۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب دوست عزیز ایکاش حداقل یکم از ماشین سر در می اوردی ک اینجوری محکم حرف نزنی
      ماشینی ک تهشو گرفته از موتور معلومه یک دهم ثانیه خیلی حرفه
      تو مسابقات سر هزارم ثانیه حرف میزنن
      همین پژو اشغال رو هم ک میگی زمانی ک بخای ۲۰۰ اسب اضاف کنی راحت تره
      ولی همون ۲۰۰ رو بخای بکنی ۲۵۰ تا سه بار بیشتر از کل اون ۲۰۰ اسب باید هزینه کنی

  7. froG-driVer

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1041 ديدگاه)

    هیتر های محترمی که بالاتر گلاب پاشیدین رو هیکل منصوری،
    مگه این چشه؟!
    حتما باید به سادگی پراید درش میاورد؟
    من با بقیه اثراش کاری ندارم(که اوناهم مشکلی ندارن!!)
    ولی اینیکی،چه افراطی بازی عجیب غریبی داره؟
    رنگش چه عیبی داره؟
    کیت بدنه عجیبی داره؟
    تودوزیشو خراب کرده؟
    یا فقط چون منصوریه اینجوری هیت میدین؟
    جالبه که همین کیتو اگه خود لامبورگینی میومد با قیمت ۱۰۰۰۰۰چوخ اونم در تعداد خیلی محدود،عرضه میکرد به خریدارای روئلتو،شک ندارم همین هیتر هایی که اعتراض میکنن،ازش به عنوان یه نشونه اصالت و مشتری مداری و سطح بالا بودن و خاص بودن لامبو یاد میکردن ولی چون کار منصوریه(که تو عرصه خودرو مایه افتخار ایران و ایرانی در سطح جهانیه)بهش اینجوری هیت میدن!!
    اگه منصوری و کیوانی و رضوانی و امثال اینا نبودن،سایپا و بهمن و کرمان موتور میخواستن سرشونو بالا بیارن؟؟!!
    عجیباً غریبا!!…

    موافقم 32
    مخالفم 7
    1. سهیل

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (153 ديدگاه)

      هر چی خوب باشه تعریف میکنیم بد باشه هیت میدیم والسلام. ایرانی ها به اندازه کافی معروف و شناخته شده هستن که نیاز به امثال منصوری نباشه. ما هم هیت ندیم خارجی ها هیت میدن. هیچ خارجی هم نمیاد بخش نظرات پدال رو بخونه. پس این حرفهای بچگانه رو تمومش کنید. یه سری هم فقط بخاطر لامبرگونی ازش دفاع میکنن واسه بقیه تولیداتش هیت میدن.

      موافقم 5
      مخالفم 13
    2. JaMsHiD-B

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3029 ديدگاه)

      سلیقه ای هست دیگه

    3. علی

      ۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      ایرانی ها همیشه درحال انتقاد کردنن که اصلا تو فرهنگ ما جا افتاده هم نیست و به تازگی برای مردم جا افتاده که باید از همه چیز انتقاد کنن
      مطمئنم اگر اینجا مثل سوئیس بشه باز هم مردم انتقاد هاشونو ادامه میدن

  8. Siyavash

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (905 ديدگاه)

    اینو واقعا خوب درست کرده..عالی

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. amirmohammadja79

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری چقدر زیبا و خشنه واقعا عالی و بدور از زرق و برق زیادی طراحی شده، از همه لحاظ زیباست فقط از نظر فنی توقع بیشتری داشتم ۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۵ نیوتن متر گشتاور بیشتر اونقدر محسوس نیست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. Wraith

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بد نیست ولی بیشتر یه رئلتو تمام مشکی معمولی با یه ورودی هوای زشت روی جلوی ماشینه

    موافقم 3
    مخالفم 10
  11. sinasvj

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    برعکس بقیه برای من جزو معدود تیون های منصوریه که زیباست

    موافقم 10
    مخالفم 2
  12. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1609 ديدگاه)

    این یکی انصافا خوب و متناسب بود

    موافقم 8
    مخالفم 0
  13. مسی

    ۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همین الان از هیترها بپرسی چه برندی رو میپسندید صدی به ۹۰ میگن سلطان elx سرور tu5 اژدها ۴۰۵ ، پرفورمنس هم فقطم تیونینگ شده های شوتی سوار با آهنگای انگیزشی …

  14. مهدی

    ۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1754 ديدگاه)

    به جز طرح هواکش کاپوت باقیش خوبه انصافا دلیلش هم اینه که طراحی شلوغ منصوری با طراحی رادیکالی لامبو همخونی داره تا اینکه بخوای همین کارا رو روی یه فراری که طرح اسموتی و سیال داره انجام بدی اما در کل به شخصه اصلا کارای منصوری رو نیستم

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. هعی

      ۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      موافقم بنظرم یه نکته دیگه هم رنگ سیاه بوده که کمک کرده بعضی جزئیات دیده نشه.یکی از سایت خارجی هم گفته بود تنها راهی که میشه این ماشین رو با تیون منصوری تحمل کرد با همین رنگ سیاه ماته در غیر این صورت بازم بعیده قابل تحمل دربیاد

      موافقم 2
      مخالفم 3
  15. Reza

    ۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ما ایرانی ها همش دنبال مسخر کردن همه چیز هستیم یکیش ماشین های منصوری خارجی ها سر و کله می‌شکنند که از نزدیک ماشین های منصوری رو ببیند بعد ما به دنبال تحقیر کردن خلایق هر چه لایق

  16. M power

    ۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (424 ديدگاه)

    منصوری نشون داده ماشین های سوپراسپدرت را بهتر تیون میکنه تا سوپرلوکس

  17. Armin

    ۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    منصوری یه پراید به لامبورگینی اضافه کرده

    شاید به چشم کم بیاد ولی کسی که پشت فابریک و نسخه منصوری بشینه فرقشو حس میکنه

    بیشتر توی این ماشین روی آیرودینامیک کار شده

    ورودی هوا روی کاپوت هم باحاله ک چشه مگه

    دوج جلنجر هم از همین داره فقط این یکم خط هاش تیز تره
    چرا کسی به اون چیزی نمیگه؟

  18. Armin

    ۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستانی هم که هیت دادن

    درسته سلیقه ایه همه چیز

    ولی خدایی از حق نگذریم این چیزا به لامبورگینی میاد

    منصوری هم بعضی جاها افراطی برخورد کرده ولی همیشه از کاراش استقبال شده

    من و شما نمی‌پسندیم ولی کسی هست ک به اون پول بده و ازش خوشش بیاد

    یه عزیزی هم گفته بود با منصوری حال نمیکنم
    داداش تو برو پیش صفدر مکانیک برات تیون کنه
    تویی که به بهترین تیونر دنیا(از نظر همه دنیا منصوری بهترینه)هیت میدی دیگه واقعا وضعت خرابه

  19. Sina

    ۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ازش خوف میباره لاکردار
    رنگ و خطوطش منو یاد رونتون شاهکار انداخت

  20. محمدعلی کاشی

    ۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چقدر این ماشین شایسته لقب «بت موبیل» هست 😍

  21. Dariush

    ۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    تنها حالتی که میشه این طراحی و قبول کرد فقط و فقط برای استفاده در فیلم بت من اونم بت من کریستین بیل با رابرت پتینسون
    ورودی هوای کاپوتش مخالف آیرو دینامیک بودن نیست؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا