در مسابقهٔ درگ، مکلارن 750S با قدرت کمتر اما وزن بسیار سبکتر سریعتر خواهد بود یا لامبورگینی روئلتو با پیشرانه هیبریدی و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت؟
750S که احتمالاً آخرین خودروی تمام بنزینی مکلارن محسوب میشود، صرفاً یک 720S فیسلیفت شده با کمی قدرت بیشتر نیست و وزن کمتری هم دارد. حال این سوپراسپرت بریتانیایی باید خود را در برابر پرچمدار جدید لامبورگینی ثابت کند. البته روئلتو به لطف پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 همراه با سه موتور الکتریکی که مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکنند، بسیار از 750S با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و ۷۵۰ اسب بخار قدرت قویتر است ولی پاشنهٔ آشیل سوپرکار پرچمدار سنت آگاتا، وزن سنگین ۱۷۷۲ کیلوگرمی است درحالیکه مکلارن تنها ۱۳۸۹ کیلوگرم وزن دارد.
هردو خودرو برای انتقال نیروی موتور از گیربکسهای دوکلاچه استفاده میکنند ولی درحالیکه در 750S تمام نیروی پیشرانه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود، در روئلتو دو موتور الکتریکی روی محور جلو نصب شده که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم میکند و این برتری مهمی در مسابقهٔ درگ خواهد بود زیرا این سیستم، در آغاز حرکت کشش بسیار بهتری را فراهم میکند خصوصاً اگر سامانهٔ چهارچرخ محرک از دو موتور الکتریکی تشکیل شده باشد که حداکثر گشتاور را بهصورت فوری به چرخها تحویل میدهد.
بنابراین، طبیعی است که 750S دیفرانسیل عقب و بدون موتورهای الکتریکی حتی با وجود وزن بسیار سبکتر نتواند حریف روئلتو شود. سریعترین زمانی که مکلارن در این مسابقه به ثبت رساند، ۱۰.۶ ثانیه بود درحالیکه رقیب ایتالیایی این کار را در ۱۰.۱ ثانیه انجام داد. در مسابقهٔ رولینگ هم 750S تنها زمانی توانست پیروز شود که روئلتو در حالت رانندگی راحت قرار داشت و تغییر حالت رانندگی به اسپرت باعث شد لامبورگینی بتواند دوباره بر رقیب بریتانیایی غلبه کند. البته در پایان مسافت ۸۰۰ متر رولینگ، اختلاف دو خودرو بسیار جزئی بود.
در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید که لامبورگینی توانست با اختلافی کمتر از یک متر پیروز شود. عملکرد بهتر روئلتو در توقف نیز تعجبی ندارد زیرا این خودرو در جلو از دیسکهای ترمز بزرگتر ۱۶.۱ اینچی و لاستیکهای پهنتر ۲۶۵ روی رینگهای ۲۱ اینچی استفاده میکند درحالیکه ترمزهای مکلارن ۱۵.۴ اینچی و لاستیکهای آن ۲۴۵ روی رینگهای ۱۹ اینچی هستند.
مشخصات فنی
مکلارن 750S | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۷۵۰ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۱۰۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۳۸۹ کیلوگرم | ۱۷۷۲ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۳۲۴,۱۹۵ دلار | ۶۰۸,۳۵۸ دلار |
Aranmilan
۲۶ شهریور ۱۴۰۳دوستان عزیز قسمت جدید گرندتور اومد؟
JaMsHiD_R1988
۲۶ شهریور ۱۴۰۳چند روز پیش اومده
SMS
۲۶ شهریور ۱۴۰۳هر چقدر پول بدی همونقدر آش می خوری ولی بازم هردو جزء بهترین ها هستند
Ahmad
۲۶ شهریور ۱۴۰۳فولکس واگن دستش درد نکنه عجب ماشینی برا لامبورگینی ساخته،میشه گفت تقریبا تمام این ماشین آلمانی هست که البته صد هیچ از رقیب هموطنش (فراری) عقب تره راجع اون انگلیسی هم کاری ندارم وقتی سهامش برای خودش نیست مفت هم نمی ارزه چونکه اصالت نداره
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳در واقع همه چیزش آلمان نیست
موتورش V12 سنتی لامبورگینیه
گیربکس ۸ دنده گرازیانو ایتالیاست (مک لارن هم از همین گرازیانو استفاده میکنه) که الان زیره نظر DANA یا دانا و یا تلفظ خوده آمریکایی ها دِینا فعالیت میکنه
موتور های برقی جلو رو YASA انگلیس میزنه
موتور برقی عقب روی گیربکس رو ماهله میزنه
احتمال ۷۰.۸۰ درصد هم پلوس و اکسل شفت و باقی متعلقات رو مثل باقی سوپر اسپورت ها GKN انگلیس میزنه
درباره قسمت آخری کامنت
چتونه خداوکیلی!!!😐
این همه تنفر از یه برند از کجا نشأت میگیره
HamiD
۲۶ شهریور ۱۴۰۳جی دی ام سابق جان
اینا رو ولشون کن
بهره هوشی اینا با اونایی که واردات ماشین آمریکایی رو ممنوع کردن در ی حده
تازه شاید دسته اول باهوش تر هم باشن!
R@min
۲۶ شهریور ۱۴۰۳البته موتورم کار آئودی یا همون فولکس هست.
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳نه دیگه V12 ماله خودشه
R@min
۲۶ شهریور ۱۴۰۳اون V12 کلاسیک هیچ سنخیت و تشابهی با موتور امروزی نداره که اصلا بگیم یکی هستن و بلوک و ساختار و تکنولوژی هم مشابه موتورهای FSI هست. اصل دلیل خرید لامبو و بنتلی هم همین موتورهایی که بود نمی تونستن ب اسم آئودی و پورشه بفروشن.
تنها تکنولوژی که لامبورگینی در دوران فولکس ارائه داد سیستم آیرودینامیک ALA بود که اون هم یه سیستم نیمه فعال بود.
البته این چیزا برای خریدار و ماشین دوستا مهم نیست صرفا اطلاعاتی راجب ریشه های مهندسیشونه.
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳بلوک و ساختار و تکنولوژی اتفاقاً شبیه نسل قبلی هست نه موتورای FSI
FSI مخفف fuel straight injection یعنی همون تزریق مستقیم یا دایرکت اینجکشن خودمون درحالی V12 تو مانیفولد پاشش میکنه، موتورای FSI زاویه 90 درجه دارن
موتورای V12 زاویه ۶۰ درجه دارن، موتورای V12 بوش تر یا بوش تو آب هستن درحالی که FSI اصن بوشی نیستن، FSI دارای واتر پمپ کمکی و VVT و خنک کن روغن رو موتور هستن درحالیکه V12 ازین سوسول بازیا نداره یه رادیات روغن جدا از موتور داره،
اتفاقاً نسل جدید هم تو بلونیا و مطابق نسل پیشین توسعه داده شد اما بر پایه تولید توان بیشتر و استحکام بیشتر برای مثال ارتفاع موتور کمتر شد و بور سیلندر بیشتر شد، پیستون ها و یسری از قطعات فورج شدن، بخش ECU و قرطی بازیای برقی سنسوری تو بلونیا و بعضاً با کمک مگنتی مارلی انجام شد. اونتادور کلا نسبت به بقیه لامبو های هم نسلش قضیه اش جدا بود حالا که رووئلتو اومده هایبرید که شد از شره اون AWD مکانیکی خلاص شدن، پلتفرمش اجازه داد یه ۸ دنده دوال کلاج خوش ساخت بندازن
R@min
۲۶ شهریور ۱۴۰۳FSI که فقط بخاطر اسمش نیست، موتور W12 هم جزو همین خانواده و VR6 هست و زوایا سیلندر هم طبیعیه ۹۰ نباشه. چطوری میشه یه V12 ببشتر از ۶۰ سال نگه داشت ؟؟ فراری هم نتونست. یه برند ورشکسته چطوری می تونست V12 و V10 بسازه ؟؟
الان LT6 هم ساختار بلوک یکسانی با بقیه LT ها داره اما تکنولوژیهای متفاوتی داره.
حتما می دونی وقتی یه بلوک اولیه توسعه داده میشه برای طیف عظیمی از ساختارهای مختلف ساخته میشه مثل ماژولار فورد، UR تویوتا، سری K هوندا، LS و… یک بلوک بیس می سازن و بعدها تغییر میدن بسته ب نیاز.
پوریا چالش svj
۲۶ شهریور ۱۴۰۳الان چه تفاوتی داره ک مال ائودیه یا پژو اصلا یا ایران خودرو مهم عملکرد درست لامبورگینی هست خوشبختانه باعث فشار خیلی ها شده تو همین سایت قشنگ معلومه
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳آقا جان ۱۲ سیلندر ۶۰ سال پیش که نیست
ساختار همونه عین موتور ارتقاء یافته استروکر کیت خورده هم حجم و قدرت بالاتر رفته وزنش هم خداست ، ۲۵۳ کیلوئه
معلومه رو سبک سازی هم کم کاری کردن،
مثل موتور VRH نیسان که مک لارن استفاده میکنه. جای دور هم نریم همین موتور هلکت انگار از دهه ۶۰ اوردنش وزنش ۳۹۰ کیلوئه فقط ۱۰ سبکتر از w16 بوگاتی هست 🤣
اصن بحث این نیست از لحاظ تکنیکال ساختار موتور به نسل پیشین بسیار شبیه هست اصن فولکس واگن تو سبد محصولات ش V12 نداره یادم نمیاد حتی تا سی چهل سال پیش هم داشته باشه یا حتی بیشتر، اتفاقاً VR6 و w12 هم نسخه های فیول اینجکشن FSI دارن،
LT6 از بیخ و بن با بقیه LT ها فرق میکنه هم بلاکش از پایین ۴ پیچ میخوره بقیه ال تی ها کپ ۶ پیچ میخورن هم کانالهای رو سیلندر تفاوت دارن هم عین بقیه ال تی ها جای پوشراد و میل تایپت رو سیلندر نیست،
من معمولاً با شواهدی که خودم میبینم نتیجه گیری میکنم ولی اگر حرف منم قبول نداری
اینم متن موتور ترند
And not only was the L539 developed entirely in-house at Lamborghini, it is also built from start to finish at company headquarters in Sant’Agata Bolognese. Highly qualified specialists assemble the engines by hand, with every single unit undergoing an extensive final testing and detailed calibration program on an engine test bed
R@min
۲۷ شهریور ۱۴۰۳عزیزم نیاز به قبول حرفی نیس، موتور روئلتو ۲۱۸ کیلو هست ۲۵۳ کیلو برای کجاس وزن با مایعاته ؟؟ در ضمن نمی تونی با افزایش حجم یه موتور زنده نگه داری تکنولوژی بلوک سازی ۶۰ سال پیش قابل مقایسه با نمونه های امروزی نیست حتی موتورهای پوشراد LS و همی !! حتی این پوشرادهای ساده هم به طور کامل بلوکشون ریبیلد شد.
بلوک LT6 هم همون بلوک LT ها هست، اینو تو تمام سایت های آمریکایی از جمله همون موتور ترند ببین هست، خانواده GEN V موتورهای جی ام بخاطر تفاوت کپ یه بلوک متفاوت نمی سازن !! در ضمن موتور ترند هم صحبت های برندها رو نشر میده نه تحلیل و بررسی خودشو و در آخرم هیچ خودروسازی انقدر کم عقل نیست ده تا بلوک ردیف کنه، بیس یکی هست و اجزا متفاوت مثل همین تکامل FSI و ده ها مثال دیگه که ساعت ها میشه صحبت کرد. بعضی مواقع تحلیل های فردی درست در نمیاد.
گروه فولکس هم دهه نود تمام ساختارهای موتوری تولید کرد با بیس VR6 و بعدها خانواده FSI و قبلش هم آئودی و پورشه ساخته بودن چه کانسپت چه نمونه عملیاتی. مالکیت مادی و معنوی این موتورها هم برای آئودی هست. آئودی رفت باهاش مسابقه داد مقام اورد دست لامبو خیار داد و بعد ۲۵ سال هنوز در آرزوی یه سکو تو IMSA و WEC هستن، شما نمی تونی رو چیزی که مالکیت نداری تعیین تکلیف کنی. همین موتور تمراریو هم سازنده هاش و سرپرست تیم مهندسی rouven mohr از مهندسای آئودی بودن. میگن تو ایتالیا ساختن حرفی نیست.
حالا اگر مثل LT لامبو هم دوست داری و از این شاخه ب اون شاخه می پری بحث جداست 😄 حرف دیگه ای ندارم گفتنی ها رو گفتم.
JDM سابق
۲۷ شهریور ۱۴۰۳بابا من نمیگم بلوک شصت سال پیش و برداشتن اوردن رو کار، این موتور از قبل خرید فولکس واگن هم توسعه داده شده همون سال که فولکس واگن لامبورگینی رو خرید ورژن ۶ لیتری دیابلو جی تی اومد بیرون، ولی ساختار همونه موتورای فولکس معمولاً پیچیده تر اکونومیک تر سبک تر تکنولوژیک تر هستن که این موارد شامل حال V12 لامبو نمیشن مگه اینکه پای W12 و W16 رو بیاری وسط که اونا بحثشون جداست ساختارشون کاملاً متفاوته w12 برای پرفورمنس نیستن معمولاً برای محصولات لوکس استفاده میشن w16هم برای بوگاتی و قدرت های بالاست، درباره بیس VR6 هم تا اونجایی که میدونم دوتا شون رو ادغام کردنW12 با زاویه ۷۲ درجه اومد بیرون، درباب ارائه V12 چیزی نشنیدم. به شخصه هیچ موتوری از فولکس سراغ ندارم که از لحاظ معماری شبیه V12 لامبو باشه
بحث تفاوت بلوک LT6 با بقیه LTها
جی ام خودشو پاره کرد انقد درباره تفاوت هاشون حرف زد، اصن بلوک OHV کلا با بلوک DOHC تفاوت داره از وسطشون که یه میل سوپاپ میخوره و کانال کشی روغن گرفته تا دک سیلندر که مال OHV یه ردیف برای سوار کردن میله تایتپ ها کنار دهنه های سیلندر قرار گرفته هیچ کدوم ازینا تو بلوک های DOHC نیست چه برسه با هم مقایسه بشن یه میل سوپاپ اضافی برا پمپ بنزین هم چپونده تو بلوک LT6، درثانی GM تو بخش انتهایی موتور کلا معماریشو عوض کرده جایگاه میلنگو یخورده بالاتر اورده و یه سطح شیبدار برای رسیدن روغن از پمپ روغن ها به میلنگ ردیف کردن شاید بگی این چیزه خاصی نی که بیان بشه، ولی سره این مورد آخری دهن همه رو سرویس کردن انقد ازش تعریف کردن حالا نوع کوتینگ و پوشش اضافه ای که دادن و زور چپون کردن پنج شیشتا پمپ روغن دیگه بغل بلوک هم بماند، موقعی که Z06 رونمایی شد من مطالب مرتبط با انجینشو تو موتور ترند مطالعه کردن با نسخه LT2 مقایسه اش میکردن، موتور ترند میگفت به جز بور سیلندر هیچ شباهتی باهم ندارن،
بابا من نمیگم بلوک شصت سال پیش و برداشتن اوردن رو کار، این موتور از قبل خرید فولکس واگن هم توسعه داده شده همون سال که فولکس واگن لامبورگینی رو خرید ورژن ۶ لیتری دیابلو جی تی اومد بیرون، ولی ساختار همونه موتورای فولکس معمولاً پیچیده تر اکونومیک تر سبک تر تکنولوژیک تر هستن که این موارد شامل حال V12 لامبو نمیشن مگه اینکه پای W12 و W16 رو بیاری وسط که اونا بحثشون جداست اصن برای پرفورمنس نیستن معمولاً برای محصولات لوکس استفاده میشن، درباره بیس VR6 هم تا اونجایی که میدونم دوتا شون رو ادغام کردنW12 اومد بیرون، درباب V12 چیزی نشنیدم. به شخصه هیچ موتوری از فولکس سراغ ندارم که از لحاظ معماری شبیه V12 لامبو باشه
بحث تفاوت بلوک LT6 با بقیه LTها
جی ام خودشو پاره کرد انقد درباره تفاوت هاشون حرف زد، اصن بلوک OHV کلا با بلوک DOHC تفاوت داره از وسطشون که یه میل سوپاپ میخوره و کانال کشی روغن گرفته تا دک سیلندر که مال OHV یه ردیف برای سوار کردن میله تایتپ ها کنار دهنه های سیلندر قرار گرفته هیچ کدوم ازینا تو بلوک های DOHC نیست چه برسه با هم مقایسه بشن یه میل سوپاپ اضافی برا پمپ بنزین هم چپونده تو بلوک LT6، درثانی GM تو بخش انتهایی موتور کلا معماریشو عوض کرده جایگاه میلنگو یخورده بالاتر اورده و یه سطح شیبدار برای رسیدن روغن از پمپ روغن ها به میلنگ ردیف کردن شاید بگی این چیزه خاصی نی که بیان بشه، ولی سره این مورد آخری دهن همه رو سرویس کردن انقد ازش تعریف کردن حالا نوع کوتینگ و پوشش اضافه ای که دادن و زور چپون کردن پنج شیشتا پمپ روغن دیگه بغل بلوک هم بماند، موقعی که Z06 رونمایی شد من مطالب مرتبط با انجینشو تو موتور ترند مطالعه کردن با نسخه LT2 مقایسه اش میکردن، موتور ترند میگفت به جز بور سیلندر هیچ شباهتی باهم ندارن،
تو بلونیا این افراد سرشناس ایتالیایی مثل داوید بیزاری، ماسیملیانو کورتیچلی ولنتینا گابریلی و… همه شون تو بخش شاسی کامپوزیت و انجین و… فعالیت دارن مثل زورا واسه کوروت یا برونو ساکو واسه مرسدس
در آخر هم من عشق لامبو هم نیستم بعید میدونم این تمراریو با این موتورش در حد موتورای فراری ظاهر بشه قبلاً خیلی رقابت نزدیک تر بود، بحث سره V12 بود. وگرنه چشم بسته قبول میکنم V10 همون فولکس واگنه این تمراریو هم ایتالیایی ها توش بودن ولی دست ژرمن ها هم در کار بوده
R@min
۲۷ شهریور ۱۴۰۳موتور OHV خیلی راحت میشه به DOHC تغییر داد، بلوک مگه یه قطعه جداست ؟ این سر سیلندر و میل لنگ که قطعه جداست ! ده ها نمونه از LS این شکلی تیون شده که معروف ترینش اگر اشتباه نکنم اون نمونه 7 لیتری بود که تنفس طبیعی 700 اسب قدرت داد.
اینایی که میگی حرفتم درسته اما تغییر قطعاته نه تفاوت بلوک.
JDM سابق
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اونا موتورای کریت هستن تو موتورای کریت آزادی هر تغییری دلت میخواد بدی، تو خودروهای تولیدی نمیتوتی بیای ohv رو DOHC کنی، بخاطر اینکه تشکیلات و کانال های اضافی که برای پوشراد در نظر گرفته شده هم وزن هم ارتفاع هم سایز موتور و نابود میکند، چندین نمونه جای بحث داره،
من فقط یه نمونه اش رو میگم
شورلت میل سوپاپ وسط بلوک رو حذف کرد ارتفاع موتور کاهش پیدا کرد به طبع کاهش وزن هم داشتن تو پلتفرم راحت جا شد ( که ازین وزن ذخیره شده جای دیگه موتور اضافه کردن) زنجیر تایم هارو کوتاه تر کرد که موتور تو دور بالا استیل تر باشه و لرزش کمتری داشته باشه اونم یه موتور میلنگ تخت که خدای لرزشه و نیازمند بالانس حرفه ای هست
Ali
۲۶ شهریور ۱۴۰۳یسری چیز ایتالیایی که توسط آلمانی ها خریداری شده این درست تره احمد جان
و درمورد اینکه میگی فراری بهتره این عقیده شبیه عقیده ی بچه هاییه که میگن سوپرا سریعترین ماشینه دنیاست.
Ahmad
۲۶ شهریور ۱۴۰۳اون که نیسان جی تی ار سریع ترین ماشین دنیاست همین سوپرا هم بعد نیسان سریع ترین ماشین دنیاست یه سر برو درگ های این ماشینا رو ببین اونوقت میفهمی بوگاتی هم حریف اینا نیست
NGU
۲۶ شهریور ۱۴۰۳یادش بخیر یه زمانی با 720s تایم رسمی 10.2 میزدن رو اسفالت معمولی
الان طرف پشت 750s تایمش میشه 10.6
البته مجله ها هم باید خرج خودشونو یه جوری در بیارن دیگه
amirkhanzadeh
۲۶ شهریور ۱۴۰۳احسنت بارک…
محمدهادی
۲۶ شهریور ۱۴۰۳قطعا علت عوارض مسیر مثل شیب جاده،جنس و تراکم آسفالت مسیر،رطوبت و تراکم هوای اون روز میتونه باشه،هرچه که باشه دقیقا همون اثر رو هم روی روئلتو داره
من نمیدونم فاز دوستانی که میگفتن لامبورگینی با این رونمایی های جدید گند زد و درجا زده چی میتونه باشه
مکلارن همیشه مثل فراری جزو رقبای دیرینه لامبورگینی بوده و در برهه هایی از زمان مثل زمان اونتادور تو شتاب همیشه ازش جلوتر بود
پس قطعا نمیشه بگیم لامبورگینی در نسل جدیدش پسرفت داشته،چون با اختلاف یکی دو دهم ثانیه یی از اس اف ۹۰ پدیده عقب تره!!
بنظر من جانشین اونتادور بسیار خودروی قابل و نیرومندیه
تو رقابت با نماینده مکلارن که استاد سبک سازیه مشخص شد
حتی با وجود وزن بالای خودش
B
۲۶ شهریور ۱۴۰۳انگلیسی متوجه بشین خود واتسون میگفت ۷۲۰ سریعتر بود و ممکنه بخاطر این باشه مک لارن سرویس نشده و یه ایرادات کوچیکی داره
JaMsHiD_R1988
۲۶ شهریور ۱۴۰۳750 اول اسمش اتو کشیده بوده بعد شده 750
چقدر این ماشین شیک و ساده و کشیدس
محمدهادی
۲۶ شهریور ۱۴۰۳شیک و ساده قطعا
ولی کشیده قطعا نیست
حتی نسبت به همین روئلتو
ولی بشدت کم ارتفاع و پهنه که خیلی خفنش میکنه
تنها مکلارن کشیده همون اف وان لانگ تیل معروف بود که بیشتر برای مسابقات ۱۹۹۷ توسعه داده شد که اتفاقا خیلی هم خفن از آب درومد اون مدل F1
JaMsHiD_R1988
۲۷ شهریور ۱۴۰۳کشیده که قطعا نیست ولی به نظر میاد
چون اگر دقت کنی سقف ماشین مثل روئلتو به دم ماشین وصل نیست که از نمای بغل سقف و کل قسمت عقب یه خط صاف به نظر بیاد . سقف با یه خمیدگی به پشت سر راننده منتهی میشه و قسمت عقب ماشین تخت تخته
برای همین موقعی که در حال دریفت زدن هست و عکس هایی که از بغل ماشین گرفته میشه ماشینو کشیده نشون میده البته از نظر من کشیده نشون میده شاید از نظر شما نباشه
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳درگ اینترمیلان و منچستر سیتی.
خب اون مک لارن و 850 اسب در نظر بگیرید
یه 400 کیلو سبکتره در واقع نقطه قوت مک لارن سبک بودنشه، یعنی در واقع در ازای 150 اسب بخار قدرت کمتر 400 کیلو سبکتره از طرفی لامبو AWD داره که به لانچش کمک شایانی میکنه حالا نکته پیش میاد اینکه تایم های کار واو تو 70.80 درصد موارد به واقعیت نزدیک نیستن،
البته تقصیری هم ندارن خیلی مواقع لانچ کردن هر ماشین قلق خودشو میخواد ازین حیث و کلا از لحاظ حرفه ای گری هاگرتی خیلی جلو تره
Taha Ayoobi
۲۶ شهریور ۱۴۰۳جی دی ام جان جسارتا یه سوال داشتم،
میخواستم بدونم سری موتور های پنتااستار کرایسلر چجوریه؟
کلا موتورهای خوبیه یا مستهلکه مثلا.
خیلی توضیح دقیق نمیخوام که به زحمت بیوفتی، در همین حد که بفهمم چی به چیه،
دستت دردنکنه.
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳راحت باش هر سوالی داری بپرس
طبق گفته مهندس و تکنسین اعظم آقای بخردی آره موتوره اشغالیه
ولی در واقعیت اینجوری نیست از سال 2010 تا الان داره تولید میشه
در واقع موتورای خوبی ان
زیاد وارد جزییات نمیشم ولی خب موتوری که چهارده پونزده سال تو آمریکا تولید میشه اگر آشغال باشه دو سه اول هم دووم نمیاره اونم تو آمریکا
Taha Ayoobi
۲۶ شهریور ۱۴۰۳نکته ظریفی بود، وقتی 14 ساله که داره تولید میشه پس یعنی چیز مزخرفی نیست.
اون آقای بخردی رو نشناختم، تیکه بود یا واقعا هست😅
مازیار
۲۶ شهریور ۱۴۰۳دوست عزیز منم یه سوال دارم
در مورد خودروی فرمول یک دو دیفرانسیل اواخر دهه شصت کاسورث که شخص کیت داکورث اونو توسعه داده بود با بدنه ای از ترکیب چوب و آلومینیوم که ظاهرا به دلیل “بیش از اندازه پیشرفته بودن” وارد مسابقات نشد اطلاعات دیگه ای داری؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ شهریور ۱۴۰۳در فرمول یک خودروهای زیادی با سیستم چهارچرخ محرک وجود داشتند مثل Ferguson P99 و BRM P67 و Lotus 63 و Matra MS84 و McLaren M9A و Lotus 56B که تقریبا همگی به یک دلیل ساده خیلی زود از رده خارج شدند، این مدلها تقسیم وزن مناسب نداشتند
خودرویی که شما گفتی احتمالا Cosworth 4WD هست که 1969 ساخته شد اما در نهایت هیچ مسابقه ای نداد
دیگر ماشین های چهارچرخ محرک فرمول یک هم تا جایی که من می دونم، فقط یک مسابقه شرکت کردند و سپرده شدند به موزه
مازیار
۲۶ شهریور ۱۴۰۳بله آقای اشتری همون مدل هست
و جالبه که در دوران اوج کاسورث ساخته شد اما چرا مسئله ساده تقسیم وزن باید از نظر سازندگان دور بمونه؟!
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳مازیار
F1 سال 82 AWD رو ممنوع اعلام کرد
دلایل دیگه اش اینکه تقسیم وزن خراب میشد
حدوده صد صدو پنجاه کیلویی به ماشین اضافه میشد که همین مقدار وزن برای خنثیسازی گشتاور موتورای کم حجم F1 کافی بود
چون در جلو نیازمند دفرانسیال جداگونه بود قسمت نوز یا دماغه خودرو کاملاً عملکرد آیرودینامیک خودشو از دست میداد بجای اینکه ظریف و قلمی باشه که باد رو بدرستی هدایت کنه عظیم الجثه شد و همچنین Understeer یا کم فرمونی رو به همراه داشت
مورد بعدی هم پیچیدگی بیش از حدش بود اون زمان AWD به هیچ عنوان مثل الان پیشرفته و دقیق نبود بخاطر عدم وجود تقسیم گشتاور دقیق بینهایت به پولوس ها و دف و صفحه فشار میومد
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳@Taha Ayoobi
ایشون تو آمریکا نشستن یه ده پونزده تا ماشین هم دارن ولی از آمریکا مینالن
مازیار
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ممنون JDM
البته منظورم اطلاعات دیگه ای راجع به اون مدل بود بااینحال استفاده کردم
Taha Ayoobi
۲۶ شهریور ۱۴۰۳👍👍👍
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳@مازیار
لطف دارید شما
اگر منظورتون cosworth 4WD دقیقا همین اتفاق افتاد
اما یه جاره کار میلگنه اون زمان ماشین های F1 فورمولا از سیستم AWD فرگوسن استفاده میکردن که معروف به فرگوسن فورمولا یا FF بود
کاسورث سیستم AWD خودشو ارائه کرد جکی استورات، ترور تیلور و مایک کاستین
وقتی تستش کردن دقیق یادم نمیاد یکی از راننده ها گفته بود وزن جلوی ماشین به خاطر همین سیستم AWD زیاد شده و علنا دان فورس جلوی ماشین بالا رفته، وزن غیر قابل کنترل نیست چون بین دوتا چرخ نیوفتاده همونطور بالا که گفتم اندر استیر بالا و همچنین تست آخری که جکی استورات روی این ماشین کرد تأییدیه عملی نشدن این ماشین و اعلام کرد
اگر اشتباه نکنم دو نمونه بیشتر ازش تولید نشد که تو موزه دانینگتاون انگلیس هستن
مازیار
۲۷ شهریور ۱۴۰۳بازم ممنون JDM
و بازم بهت زحمت میدم😅
وی
۲۶ شهریور ۱۴۰۳لامبورگینی خیلی از درگ هارو به خاطر AWDبودنش توان رقابت با فراری و مکلارن و… رو داره که دف عقب هستن و این AWDبودن طبیعتا از لذت رانندگی و وحشی بودن ماشین کم میکنه
ولی زمان هوراکان پرفورمانته تصمیم خوبی میتونست باشه چون درعوض موتور تنفس طبیعی حفظ شده بود و پرفورمنس هم درحد 488 پیستا GT2RS بود
ولی الان که روی تمراریو توربو گذاشتن دیگه نباید چهارچرخ متحرکش میکردن نه لذت دف عقب رو داره نه صدای تنفس طبیعی
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۳لامبورگینی طراحیش شده بلای جونش
فراری ماشین هاشو جدیدا قلمی میسازه همین باعث سبکتر شدنش میشه، اینتریور هم تا جای ممکنه خلوت میکنه، لامبورگینی اینطوری نیست دست کم تو مورد اول،
تمراریو برای اینکه قدرت بیشتر ازش بگیرن V8 توربو شد،
وی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳درمورد قلمی ساختن بیشتر توضیح میدی؟
JDM سابق
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ببین منظور از قلمی ساختن ظرافت در طراحی هست
مثلاً اس اف نود رو نگاه کن تا جای ممکن کاپوت از سقف پایینتره حتی برآمدگی های گلگیرها هم بیشتره
از پشت ارتفاع به اندازه ای رعایت شده که گلگیر ها خودنمایی میکنن طول و پهنا به اندازه کافی کم شده از جلو گریل یا جلو پنجره چاک خورده و باریک شده
تو رووئلتو برعکس طراحی چشم نواز اونتادور با یه خیکی طرفیم که تا بیخ کابین کاپوت بالا کشیده شده از پشت هم همینطور، ساده بگم اگر SF90 سایز مدیوم باشه رووئلتو لارج محسوب میشه
این ظرافت تو طراحی تو کاهش وزن کمک شایانی میکنه
ناگفته نماند موتور لامبو یه شصت هفتاد کیلویی سنگین تره
وی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳تشکر
JDM سابق
۲۷ شهریور ۱۴۰۳خواهش میکنم 🙏
حسین دهمرد
۲۶ شهریور ۱۴۰۳اختلاف قیمتشون خیلی زیاده
پادشاه مکلارن 🏴
۲۶ شهریور ۱۴۰۳روئلتو داره کم کم خودشو نشون میده آفرین بهش
ویه آفرین میدیم به مکلارن که خوب عمل کرد
مهدی دهقانی
۲۶ شهریور ۱۴۰۳آخه این چه تایمای مزخرفی هس که کاروو میزنه
HamiD
۲۶ شهریور ۱۴۰۳بنظرم خرید یه اف ۱۲ در کنار یه ۷۲۰ اس منطقی تر از خرید یه روئلتو پایه هست. البته فرض کردم فقط ۶۰۰ و خورده ای هزار دلار میخوام بابت خرید سوپر اسپورت خرج کنم.
به هر حال ؛ مکلارن نصف اون لامبورگینی قیمت داره و انتخابم مکلارن هست.
( الان یکی میاد میگه کسی که روئلتو میخره ده تا مکلارن دیگه هم توی پارکینگش داره ؛ باشه دوست عزیز ولی این شرایط همه مشتریان نیست! )
امیرعلی
۲۶ شهریور ۱۴۰۳لامبورگینی لات کوچه خلوت 😏😏😏😏😏
کورش
۲۶ شهریور ۱۴۰۳یه سر برو دبی اجاره کن متوجه میشی که چیه
R
۲۶ شهریور ۱۴۰۳وزن ریوولتو ۱۹۰۰ کیلوگرمه ۱۷۷۲ وزن خشکشه
R
۲۶ شهریور ۱۴۰۳مدیران سایت باید یه کارگاه آموزشی درباره اسمای لامبورگینی برن
به ریوولتو میگن روئلتو!!
به هوراکان میگن اوراکان!!
به آونتادور میگن اونتادور!
به یوروس میگن اوروس!
از سایت تخصصی و آموزشی بعیده بابا درست کنید جملاتتونو
Scuderia Ferrari
۲۶ شهریور ۱۴۰۳وقتی به وزن روئلتو نگاه میکنم بهتر تصمیم فراری رو درک میکنم
گفتن V12 هیبرید گزینه مناسبی نیست چون وزن رو بالا میبره
گفتن V12 تویین توربو گزینه مناسبی نیست چون اون حس خالص و صدای جذاب رو نداره
اون تصمیم های مهمی که مدیران رده بالا برای برند خودشون میگیرن خیلی تاثیر گذاره و فراری در این موارد نقطه مقابل لامبورگینی هست
car lover
۲۶ شهریور ۱۴۰۳واسه همین فراری رفت سراغ v6 و v8 درسته؟
Scuderia Ferrari
۲۶ شهریور ۱۴۰۳بله دقیقاً
وقتی با V6 هیبرید میتونه V12 هیبرید رو به چالش بکشه یعنی تصمیم درستی گرفتن و کارشون قابل احترامه
car lover
۲۶ شهریور ۱۴۰۳حرف شما درسته. هرچند معتقدم ماشینی که اسم سوپر اسپرت رو یدک میکشه 6 سیلندر براش بی معنیه
حداقل 8 سیلندر و حداکثر 12 سیلندر چیزیه که باید باشه
🏆Lamborghini🏆
۲۶ شهریور ۱۴۰۳بلاخره باید یکی پرچم V12 رو نگه داره و لامبورگینی گزینه ی سختی رو انتخاب کرد و موفق شد
R@min
۲۶ شهریور ۱۴۰۳وزن روئلتو بخاطر موتور نیست، بخاطر سبک سازی ضعیف و پک سنگین باتریه.
Siyavash
۲۶ شهریور ۱۴۰۳خاک بر سر مت با این تایمی که با مکلارن زد ۵ سال پیش بود اگه اشتباه نکنم با. مکلارن720 تایم ۱۰.۲ رو زد الان با مدل قویتر تایم ۱۰.۶ میزنه.این دقیقا یعنی چی .پیشرفت یا پسرفت خودتون فکر کنید.شایدم تقسیر مت واتسون هست..
hosen
۲۶ شهریور ۱۴۰۳دقیقا تایم مکلارن افتضاح بود
حالا شاید بشه به راننده ایرادی گرف ولی درکل باید حدود ۱۰ میزد
B
۲۶ شهریور ۱۴۰۳راننده ای که با بقیه ماشینا مشکل تایم زنی نداره پس مشکل از ماشینه نه راننده ممکنه ماشین سرویس بموقع سرویس نشده باشه ازونجا که این ماشینا خیلی حساسن این پیزا خیلی موثره
hosen
۲۶ شهریور ۱۴۰۳چه عجب این رووئلتو تونست یه ماشینو شکست بده هرچند اصلا درگ عادلانه ای نبود
johnmarston
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ولی درگ و مسابقه اون زمانی که ماشینها چند مدل حالت رانندگی نداشتن و شخصیتشون تغییر نمیکرد باحال تر بودن
احمدرضا
۲۶ شهریور ۱۴۰۳باید مک لارن اسپیدتیل میاوردن واسه این مسابقه
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۶ شهریور ۱۴۰۳کاش این درگای باحال رو هاگرتی انجام بده.
حسن
۲۶ شهریور ۱۴۰۳نمیشه باور کرد
اصلا قابل اعتماد نیستن
اعداد هر چند وقت تغییر میکنن تا یکی را بهتر نشون بدن
کامران
۲۶ شهریور ۱۴۰۳در صنعت خودرو هیچوقت بریتانیا حریف ایتالیا نمیشه. خودروهای ایتالیایی یه چیزه دیگه هست.
عارف رضائیان
۲۶ شهریور ۱۴۰۳دقیقا مثل فوتبالشان 😁😅
پوریا چالش svj
۲۶ شهریور ۱۴۰۳کلا مک لارن درحد لامبو نیس برا اولین بار ک یه لامبورگینی از یه مکلارن سریع ترع ولی سرعت دلیل بر بهتر بودن یک خوردر نیس کیفیت ساخت و برند بودن خیلی مهم تره تا سرعت لرزش داخل کابین لامبورگینی رو با مکی مقایسه کنید قشنگ به خشکی اونتادور هست ,750 الان هی دیس بدین
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳لامبورگینی چهره زیبا و مخوف و هیجان انگیزی داره چقدر نازشده روئلتو واقعا ستودنی و بی رقیب هست
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳داخل کابین مک لارن خیلی لرزش داشت انگار تراکتور سوارشدی ولی لامبو داخلش لم داده بود انگار ماشین خاموش بود. بخاطر
موتور ۱۲ سیلندر هست چون خیلی روان کار میکنه
پوریا چالش svj
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اونتادور ک گیربکس داغون داشت لگدش از این کمتره
علی
۴ مهر ۱۴۰۳لامبو شاهکارهای بیاد ماندنی خلق کرده واقعا روئلتو طراحی نفس گیری داره و عملکرد خیره کننده
علی منصوری
۷ مهر ۱۴۰۳مک لارن ،ولی روئلتو با موتوری م داره فک کنم دریده و وحشی تر باشه، ملاک این دراگ ک میزارن فک کنم ب راننده بستگی داره تا حدودی و انتخابشون صرفاً مشخصات ماشین نیست، البته من نه تجربه رانندگی با این هیولاها را دارم و نه میتونم نظر بدم، بهترین ماشینی ک روندم پورشه بوده و استون مارتین اونم بصورت اجاره تو کیش😐