لامبورگینیمک لارن

درگ لامبورگینی روئلتو و مک‌لارن 750، ایتالیا در برابر بریتانیا

در مسابقهٔ درگ، مک‌لارن 750S با قدرت کمتر اما وزن بسیار سبک‌تر سریع‌تر خواهد بود یا لامبورگینی روئلتو با پیشرانه هیبریدی و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت؟

750S که احتمالاً آخرین خودروی تمام بنزینی مک‌لارن محسوب می‌شود، صرفاً یک 720S فیس‌لیفت شده با کمی قدرت بیشتر نیست و وزن کمتری هم دارد. حال این سوپراسپرت بریتانیایی باید خود را در برابر پرچم‌دار جدید لامبورگینی ثابت کند. البته روئلتو به لطف پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 همراه با سه موتور الکتریکی که مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، بسیار از 750S با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و ۷۵۰ اسب بخار قدرت قوی‌تر است ولی پاشنهٔ آشیل سوپرکار پرچم‌دار سنت آگاتا، وزن سنگین ۱۷۷۲ کیلوگرمی است درحالی‌که مک‌لارن تنها ۱۳۸۹ کیلوگرم وزن دارد.

هردو خودرو برای انتقال نیروی موتور از گیربکس‌های دوکلاچه استفاده می‌کنند ولی درحالی‌که در 750S تمام نیروی پیشرانه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، در روئلتو دو موتور الکتریکی روی محور جلو نصب شده که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند و این برتری مهمی در مسابقهٔ درگ خواهد بود زیرا این سیستم، در آغاز حرکت کشش بسیار بهتری را فراهم می‌کند خصوصاً اگر سامانهٔ چهارچرخ محرک از دو موتور الکتریکی تشکیل شده باشد که حداکثر گشتاور را به‌صورت فوری به چرخ‌ها تحویل می‌دهد.

بنابراین، طبیعی است که 750S دیفرانسیل عقب و بدون موتورهای الکتریکی حتی با وجود وزن بسیار سبک‌تر نتواند حریف روئلتو شود. سریع‌ترین زمانی که مک‌لارن در این مسابقه به ثبت رساند، ۱۰.۶ ثانیه بود درحالی‌که رقیب ایتالیایی این کار را در ۱۰.۱ ثانیه انجام داد. در مسابقهٔ رولینگ هم 750S تنها زمانی توانست پیروز شود که روئلتو در حالت رانندگی راحت قرار داشت و تغییر حالت رانندگی به اسپرت باعث شد لامبورگینی بتواند دوباره بر رقیب بریتانیایی غلبه کند. البته در پایان مسافت ۸۰۰ متر رولینگ، اختلاف دو خودرو بسیار جزئی بود.

در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید که لامبورگینی توانست با اختلافی کمتر از یک متر پیروز شود. عملکرد بهتر روئلتو در توقف نیز تعجبی ندارد زیرا این خودرو در جلو از دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر ۱۶.۱ اینچی و لاستیک‌های پهن‌تر ۲۶۵ روی رینگ‌های ۲۱ اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که ترمزهای مک‌لارن ۱۵.۴ اینچی و لاستیک‌های آن ۲۴۵ روی رینگ‌های ۱۹ اینچی هستند.

مشخصات فنی

مک‌لارن 750S لامبورگینی روئلتو
پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۷۵۰ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۱۰۶۲ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۳۸۹ کیلوگرم ۱۷۷۲ کیلوگرم
قیمت پایه ۳۲۴,۱۹۵ دلار ۶۰۸,۳۵۸ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. Aranmilan

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان عزیز قسمت جدید گرندتور اومد؟

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. JaMsHiD_R1988

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2825 ديدگاه)

      چند روز پیش اومده

      موافقم 19
      مخالفم 4
      1. SMS

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (589 ديدگاه)

        هر چقدر پول بدی همونقدر آش می خوری ولی بازم هردو جزء بهترین ها هستند

        موافقم 34
        مخالفم 5
  2. Ahmad

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    فولکس واگن دستش درد نکنه عجب ماشینی برا لامبورگینی ساخته،میشه گفت تقریبا تمام این ماشین آلمانی هست که البته صد هیچ از رقیب هموطنش (فراری) عقب تره راجع اون انگلیسی هم کاری ندارم وقتی سهامش برای خودش نیست مفت هم نمی ارزه چونکه اصالت نداره

    موافقم 14
    مخالفم 127
    1. JDM سابق

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (735 ديدگاه)

      در واقع همه چیزش آلمان نیست
      موتورش V12 سنتی لامبورگینیه
      گیربکس ۸ دنده گرازیانو ایتالیاست (مک لارن هم از همین گرازیانو استفاده میکنه) که الان زیره نظر DANA یا دانا و یا تلفظ خوده آمریکایی ها دِینا فعالیت میکنه
      موتور های برقی جلو رو YASA انگلیس میزنه
      موتور برقی عقب روی گیربکس رو ماهله میزنه
      احتمال ۷۰.۸۰ درصد هم پلوس و اکسل شفت و باقی متعلقات رو مثل باقی سوپر اسپورت ها GKN انگلیس میزنه
      درباره قسمت آخری کامنت
      چتونه خداوکیلی!!!😐
      این همه تنفر از یه برند از کجا نشأت میگیره

      موافقم 93
      مخالفم 5
      1. HamiD

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        جی دی ام سابق جان
        اینا رو ولشون کن
        بهره هوشی اینا با اونایی که واردات ماشین آمریکایی رو ممنوع کردن در ی حده
        تازه شاید دسته اول باهوش تر هم باشن!

        موافقم 40
        مخالفم 3
      2. R@min

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2067 ديدگاه)

        البته موتورم کار آئودی یا همون فولکس هست.

        موافقم 7
        مخالفم 31
        1. JDM سابق

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (735 ديدگاه)

          نه دیگه V12 ماله خودشه

          موافقم 22
          مخالفم 4
        2. R@min

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2067 ديدگاه)

          اون V12 کلاسیک هیچ سنخیت و تشابهی با موتور امروزی نداره که اصلا بگیم یکی هستن و بلوک و ساختار و تکنولوژی هم مشابه موتورهای FSI هست. اصل دلیل خرید لامبو و بنتلی هم همین موتورهایی که بود نمی تونستن ب اسم آئودی و پورشه بفروشن.

          تنها تکنولوژی که لامبورگینی در دوران فولکس ارائه داد سیستم آیرودینامیک ALA بود که اون هم یه سیستم نیمه فعال بود.

          البته این چیزا برای خریدار و ماشین دوستا مهم نیست صرفا اطلاعاتی راجب ریشه های مهندسیشونه.

          موافقم 9
          مخالفم 17
        3. JDM سابق

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (735 ديدگاه)

          بلوک و ساختار و تکنولوژی اتفاقاً شبیه نسل قبلی هست نه موتورای FSI
          FSI مخفف fuel straight injection یعنی همون تزریق مستقیم یا دایرکت اینجکشن خودمون درحالی V12 تو مانیفولد پاشش میکنه، موتورای FSI زاویه 90 درجه دارن
          موتورای V12 زاویه ۶۰ درجه دارن، موتورای V12 بوش تر یا بوش تو آب هستن درحالی که FSI اصن بوشی نیستن، FSI دارای واتر پمپ کمکی و VVT و خنک کن روغن رو موتور هستن درحالیکه V12 ازین سوسول بازیا نداره یه رادیات روغن جدا از موتور داره،
          اتفاقاً نسل جدید هم تو بلونیا و مطابق نسل پیشین توسعه داده شد اما بر پایه تولید توان بیشتر و استحکام بیشتر برای مثال ارتفاع موتور کمتر شد و بور سیلندر بیشتر شد، پیستون ها و یسری از قطعات فورج شدن، بخش ECU و قرطی بازیای برقی سنسوری تو بلونیا و بعضاً با کمک مگنتی مارلی انجام شد. اونتادور کلا نسبت به بقیه لامبو های هم نسلش قضیه اش جدا بود حالا که رووئلتو اومده هایبرید که شد از شره اون AWD مکانیکی خلاص شدن، پلتفرمش اجازه داد یه ۸ دنده دوال کلاج خوش ساخت بندازن

          موافقم 17
          مخالفم 3
        4. R@min

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2067 ديدگاه)

          FSI که فقط بخاطر اسمش نیست، موتور W12 هم جزو همین خانواده و VR6 هست و زوایا سیلندر هم طبیعیه ۹۰ نباشه. چطوری میشه یه V12 ببشتر از ۶۰ سال نگه داشت ؟؟ فراری هم نتونست. یه برند ورشکسته چطوری می تونست V12 و V10 بسازه ؟؟

          الان LT6 هم ساختار بلوک یکسانی با بقیه LT ها داره اما تکنولوژی‌های متفاوتی داره.

          حتما می دونی وقتی یه بلوک اولیه توسعه داده میشه برای طیف عظیمی از ساختارهای مختلف ساخته میشه مثل ماژولار فورد، UR تویوتا، سری K هوندا، LS و… یک بلوک بیس می سازن و بعدها تغییر میدن بسته ب نیاز.

          موافقم 2
          مخالفم 7
        5. پوریا چالش svj

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (319 ديدگاه)

          الان چه تفاوتی داره ک مال ائودیه یا پژو اصلا یا ایران خودرو مهم عملکرد درست لامبورگینی هست خوشبختانه باعث فشار خیلی ها شده تو همین سایت قشنگ معلومه

          موافقم 11
          مخالفم 2
        6. JDM سابق

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (735 ديدگاه)

          آقا جان ۱۲ سیلندر ۶۰ سال پیش که نیست
          ساختار همونه عین موتور ارتقاء یافته استروکر کیت خورده هم حجم و قدرت بالاتر رفته وزنش هم خداست ، ۲۵۳ کیلوئه
          معلومه رو سبک سازی هم کم کاری کردن،
          مثل موتور VRH نیسان که مک لارن استفاده میکنه. جای دور هم نریم همین موتور هلکت انگار از دهه ۶۰ اوردنش وزنش ۳۹۰ کیلوئه فقط ۱۰ سبکتر از w16 بوگاتی هست 🤣
          اصن بحث این نیست از لحاظ تکنیکال ساختار موتور به نسل پیشین بسیار شبیه هست اصن فولکس واگن تو سبد محصولات ش V12 نداره یادم نمیاد حتی تا سی چهل سال پیش هم داشته باشه یا حتی بیشتر، اتفاقاً VR6 و w12 هم نسخه های فیول اینجکشن FSI دارن،
          LT6 از بیخ و بن با بقیه LT ها فرق میکنه هم بلاکش از پایین ۴ پیچ میخوره بقیه ال تی ها کپ ۶ پیچ میخورن هم کانالهای رو سیلندر تفاوت دارن هم عین بقیه ال تی ها جای پوشراد و میل تایپت رو سیلندر نیست،
          من معمولاً با شواهدی که خودم میبینم نتیجه گیری میکنم ولی اگر حرف منم قبول نداری
          اینم متن موتور ترند
          And not only was the L539 developed entirely in-house at Lamborghini, it is also built from start to finish at company headquarters in Sant’Agata Bolognese. Highly qualified specialists assemble the engines by hand, with every single unit undergoing an extensive final testing and detailed calibration program on an engine test bed

          موافقم 2
          مخالفم 1
        7. R@min

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2067 ديدگاه)

          عزیزم نیاز به قبول حرفی نیس، موتور روئلتو ۲۱۸ کیلو هست ۲۵۳ کیلو برای کجاس وزن با مایعاته ؟؟ در ضمن نمی تونی با افزایش حجم یه موتور زنده نگه داری تکنولوژی بلوک سازی ۶۰ سال پیش قابل مقایسه با نمونه های امروزی نیست حتی موتورهای پوشراد LS و همی !! حتی این پوشرادهای ساده هم به طور کامل بلوکشون ریبیلد شد.

          بلوک LT6 هم همون بلوک LT ها هست، اینو تو تمام سایت های آمریکایی از جمله همون موتور ترند ببین هست، خانواده GEN V موتورهای جی ام بخاطر تفاوت کپ یه بلوک متفاوت نمی سازن !! در ضمن موتور ترند هم صحبت های برندها رو نشر میده نه تحلیل و بررسی خودشو و در آخرم هیچ خودروسازی انقدر کم عقل نیست ده تا بلوک ردیف کنه، بیس یکی هست و اجزا متفاوت مثل همین تکامل FSI و ده ها مثال دیگه که ساعت ها میشه صحبت کرد. بعضی مواقع تحلیل های فردی درست در نمیاد.

          گروه فولکس هم دهه نود تمام ساختارهای موتوری تولید کرد با بیس VR6 و بعدها خانواده FSI و قبلش هم آئودی و پورشه ساخته بودن چه کانسپت چه نمونه عملیاتی. مالکیت مادی و معنوی این موتورها هم برای آئودی هست. آئودی رفت باهاش مسابقه داد مقام اورد دست لامبو خیار داد و بعد ۲۵ سال هنوز در آرزوی یه سکو تو IMSA و WEC هستن، شما نمی تونی رو چیزی که مالکیت نداری تعیین تکلیف کنی. همین موتور تمراریو هم سازنده هاش و سرپرست تیم مهندسی rouven mohr از مهندسای آئودی بودن. میگن تو ایتالیا ساختن حرفی نیست.
          حالا اگر مثل LT لامبو هم دوست داری و از این شاخه ب اون شاخه می پری بحث جداست 😄 حرف دیگه ای ندارم گفتنی ها رو گفتم.

          موافقم 1
          مخالفم 7
        8. JDM سابق

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (735 ديدگاه)

          بابا من نمیگم بلوک شصت سال پیش و‌ برداشتن اوردن رو کار، این موتور از قبل خرید فولکس واگن هم توسعه داده شده همون سال که فولکس واگن لامبورگینی رو خرید ورژن ۶ لیتری دیابلو جی تی اومد بیرون، ولی ساختار همونه موتورای فولکس معمولاً پیچیده تر اکونومیک تر سبک تر تکنولوژیک تر هستن که این موارد شامل حال V12 لامبو نمیشن مگه اینکه پای W12 و W16 رو بیاری وسط که اونا بحثشون جداست ساختارشون کاملاً متفاوته w12 برای پرفورمنس نیستن معمولاً برای محصولات لوکس استفاده میشن w16هم برای بوگاتی و قدرت های بالاست، درباره بیس VR6 هم تا اونجایی که میدونم دوتا شون رو ادغام کردنW12 با زاویه ۷۲ درجه اومد بیرون، درباب ارائه V12 چیزی نشنیدم. به شخصه هیچ موتوری از فولکس سراغ ندارم که از لحاظ معماری شبیه V12 لامبو باشه
          بحث تفاوت بلوک LT6 با بقیه LTها
          جی ام خودشو پاره کرد انقد درباره تفاوت هاشون حرف زد، اصن بلوک OHV کلا با بلوک DOHC تفاوت داره از وسطشون که یه میل سوپاپ می‌خوره و کانال کشی روغن گرفته تا دک سیلندر که مال OHV یه ردیف برای سوار کردن میله تایتپ ها کنار دهنه های سیلندر قرار گرفته هیچ کدوم ازینا تو بلوک های DOHC نیست چه برسه با هم مقایسه بشن یه میل سوپاپ اضافی برا پمپ بنزین هم چپونده تو بلوک LT6، درثانی GM تو بخش انتهایی موتور کلا معماریشو عوض کرده جایگاه میلنگو یخورده بالاتر اورده و یه سطح شیبدار برای رسیدن روغن از پمپ روغن ها به میلنگ ردیف کردن شاید بگی این چیزه خاصی نی که بیان بشه، ولی سره این مورد آخری دهن همه رو سرویس کردن انقد ازش تعریف کردن حالا نوع کوتینگ و پوشش اضافه ای که دادن و زور چپون کردن پنج شیشتا پمپ روغن دیگه بغل بلوک هم بماند، موقعی که Z06 رونمایی شد من مطالب مرتبط با انجینشو تو موتور ترند مطالعه کردن با نسخه LT2 مقایسه اش میکردن، موتور ترند می‌گفت به جز بور سیلندر هیچ شباهتی باهم ندارن،
          بابا من نمیگم بلوک شصت سال پیش و‌ برداشتن اوردن رو کار، این موتور از قبل خرید فولکس واگن هم توسعه داده شده همون سال که فولکس واگن لامبورگینی رو خرید ورژن ۶ لیتری دیابلو جی تی اومد بیرون، ولی ساختار همونه موتورای فولکس معمولاً پیچیده تر اکونومیک تر سبک تر تکنولوژیک تر هستن که این موارد شامل حال V12 لامبو نمیشن مگه اینکه پای W12 و W16 رو بیاری وسط که اونا بحثشون جداست اصن برای پرفورمنس نیستن معمولاً برای محصولات لوکس استفاده میشن، درباره بیس VR6 هم تا اونجایی که میدونم دوتا شون رو ادغام کردنW12 اومد بیرون، درباب V12 چیزی نشنیدم. به شخصه هیچ موتوری از فولکس سراغ ندارم که از لحاظ معماری شبیه V12 لامبو باشه
          بحث تفاوت بلوک LT6 با بقیه LTها
          جی ام خودشو پاره کرد انقد درباره تفاوت هاشون حرف زد، اصن بلوک OHV کلا با بلوک DOHC تفاوت داره از وسطشون که یه میل سوپاپ می‌خوره و کانال کشی روغن گرفته تا دک سیلندر که مال OHV یه ردیف برای سوار کردن میله تایتپ ها کنار دهنه های سیلندر قرار گرفته هیچ کدوم ازینا تو بلوک های DOHC نیست چه برسه با هم مقایسه بشن یه میل سوپاپ اضافی برا پمپ بنزین هم چپونده تو بلوک LT6، درثانی GM تو بخش انتهایی موتور کلا معماریشو عوض کرده جایگاه میلنگو یخورده بالاتر اورده و یه سطح شیبدار برای رسیدن روغن از پمپ روغن ها به میلنگ ردیف کردن شاید بگی این چیزه خاصی نی که بیان بشه، ولی سره این مورد آخری دهن همه رو سرویس کردن انقد ازش تعریف کردن حالا نوع کوتینگ و پوشش اضافه ای که دادن و زور چپون کردن پنج شیشتا پمپ روغن دیگه بغل بلوک هم بماند، موقعی که Z06 رونمایی شد من مطالب مرتبط با انجینشو تو موتور ترند مطالعه کردن با نسخه LT2 مقایسه اش میکردن، موتور ترند می‌گفت به جز بور سیلندر هیچ شباهتی باهم ندارن،

          تو بلونیا این افراد سرشناس ایتالیایی مثل داوید بیزاری، ماسیملیانو کورتیچلی ولنتینا گابریلی و… همه شون تو بخش شاسی کامپوزیت و انجین و… فعالیت دارن مثل زورا واسه کوروت یا برونو ساکو واسه مرسدس
          در آخر هم من عشق لامبو هم نیستم بعید میدونم این تمراریو با این موتورش در حد موتورای فراری ظاهر بشه قبلاً خیلی رقابت نزدیک تر بود، بحث سره V12 بود. وگرنه چشم بسته قبول میکنم V10 همون فولکس واگنه این تمراریو هم ایتالیایی ها توش بودن ولی دست ژرمن ها هم در کار بوده

        9. R@min

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2067 ديدگاه)

          موتور OHV خیلی راحت میشه به DOHC تغییر داد، بلوک مگه یه قطعه جداست ؟ این سر سیلندر و میل لنگ که قطعه جداست ! ده ها نمونه از LS این شکلی تیون شده که معروف ترینش اگر اشتباه نکنم اون نمونه 7 لیتری بود که تنفس طبیعی 700 اسب قدرت داد.

          اینایی که میگی حرفتم درسته اما تغییر قطعاته نه تفاوت بلوک.

          موافقم 1
          مخالفم 5
        10. JDM سابق

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (735 ديدگاه)

          اونا موتورای کریت هستن تو موتورای کریت آزادی هر تغییری دلت میخواد بدی، تو خودروهای تولیدی نمیتوتی بیای ohv رو DOHC کنی، بخاطر اینکه تشکیلات و کانال های اضافی که برای پوشراد در نظر گرفته شده هم وزن هم ارتفاع هم سایز موتور و نابود میکند، چندین نمونه جای بحث داره،
          من فقط یه نمونه اش رو میگم
          شورلت میل سوپاپ وسط بلوک رو حذف کرد ارتفاع موتور کاهش پیدا کرد به طبع کاهش وزن هم داشتن تو پلت‌فرم راحت جا شد ( که ازین وزن ذخیره شده جای دیگه موتور اضافه کردن) زنجیر تایم هارو کوتاه تر کرد که موتور تو دور بالا استیل تر باشه و لرزش کمتری داشته باشه اونم یه موتور میلنگ تخت که خدای لرزشه و نیازمند بالانس حرفه ای هست

          موافقم 3
          مخالفم 2
    2. Ali

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      یسری چیز ایتالیایی که توسط آلمانی ها خریداری شده این درست تره احمد جان
      و درمورد اینکه میگی فراری بهتره این عقیده شبیه عقیده ی بچه هاییه که میگن سوپرا سریعترین ماشینه دنیاست.

      موافقم 9
      مخالفم 9
      1. Ahmad

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (194 ديدگاه)

        اون که نیسان جی تی ار سریع ترین ماشین دنیاست همین سوپرا هم بعد نیسان سریع ترین ماشین دنیاست یه سر برو درگ های این ماشینا رو ببین اونوقت میفهمی بوگاتی هم حریف اینا نیست

        موافقم 5
        مخالفم 13
  3. NGU

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    یادش بخیر یه زمانی با 720s تایم رسمی 10.2 میزدن رو اسفالت معمولی
    الان طرف پشت 750s تایمش میشه 10.6
    البته مجله ها هم باید خرج خودشونو یه جوری در بیارن دیگه

    موافقم 37
    مخالفم 10
    1. amirkhanzadeh

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      احسنت بارک…

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2413 ديدگاه)

        قطعا علت عوارض مسیر مثل شیب جاده،جنس و تراکم آسفالت مسیر،رطوبت و تراکم هوای اون روز میتونه باشه،هرچه که باشه دقیقا همون اثر رو هم روی روئلتو داره
        من نمیدونم فاز دوستانی که میگفتن لامبورگینی با این رونمایی های جدید گند زد و درجا زده چی میتونه باشه
        مکلارن همیشه مثل فراری جزو رقبای دیرینه لامبورگینی بوده و در برهه هایی از زمان مثل زمان اونتادور تو شتاب همیشه ازش جلوتر بود
        پس قطعا نمیشه بگیم لامبورگینی در نسل جدیدش پسرفت داشته،چون با اختلاف یکی دو دهم ثانیه یی از اس اف ۹۰ پدیده عقب تره!!
        بنظر من جانشین اونتادور بسیار خودروی قابل و نیرومندیه
        تو رقابت با نماینده مکلارن که استاد سبک سازیه مشخص شد
        حتی با وجود وزن بالای خودش

        موافقم 11
        مخالفم 6
    2. B

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (884 ديدگاه)

      انگلیسی متوجه بشین خود واتسون میگفت ۷۲۰ سریعتر بود و ممکنه بخاطر این باشه مک لارن سرویس نشده و یه ایرادات کوچیکی داره

      موافقم 1
      مخالفم 5
  4. JaMsHiD_R1988

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2825 ديدگاه)

    750 اول اسمش اتو کشیده بوده بعد شده 750
    چقدر این ماشین شیک و ساده و کشیدس

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2413 ديدگاه)

      شیک و ساده قطعا
      ولی کشیده قطعا نیست
      حتی نسبت به همین روئلتو
      ولی بشدت کم ارتفاع و پهنه که خیلی خفنش میکنه
      تنها مکلارن کشیده همون اف وان لانگ تیل معروف بود که بیشتر برای مسابقات ۱۹۹۷ توسعه داده شد که اتفاقا خیلی هم خفن از آب درومد اون مدل F1

      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2825 ديدگاه)

        کشیده که قطعا نیست ولی به نظر میاد
        چون اگر دقت کنی سقف ماشین مثل روئلتو به دم ماشین وصل نیست که از نمای بغل سقف و کل قسمت عقب یه خط صاف به نظر بیاد . سقف با یه خمیدگی‌ به پشت سر راننده منتهی میشه و قسمت عقب ماشین تخت تخته
        برای همین موقعی که در حال دریفت زدن هست و عکس هایی که از بغل ماشین گرفته میشه ماشینو کشیده نشون میده البته از نظر من کشیده نشون میده شاید از نظر شما نباشه

  5. JDM سابق

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (735 ديدگاه)

    درگ اینترمیلان و منچستر سیتی.

    خب اون مک لارن و 850 اسب در نظر بگیرید
    یه 400 کیلو سبکتره در واقع نقطه قوت مک لارن سبک بودنشه، یعنی در واقع در ازای 150 اسب بخار قدرت کمتر 400 کیلو سبکتره از طرفی لامبو AWD داره که به لانچش کمک شایانی میکنه حالا نکته پیش میاد اینکه تایم های کار واو تو 70.80 درصد موارد به واقعیت نزدیک نیستن،
    البته تقصیری هم ندارن خیلی مواقع لانچ کردن هر ماشین قلق خودشو میخواد ازین حیث و کلا از لحاظ حرفه ای گری هاگرتی خیلی جلو تره

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4406 ديدگاه)

      جی دی ام جان جسارتا یه سوال داشتم،

      میخواستم بدونم سری موتور های پنتااستار کرایسلر چجوریه؟
      کلا موتورهای خوبیه یا مستهلکه مثلا.
      خیلی توضیح دقیق نمیخوام که به زحمت بیوفتی، در همین حد که بفهمم چی به چیه،
      دستت دردنکنه.

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. JDM سابق

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (735 ديدگاه)

        راحت باش هر سوالی داری بپرس
        طبق گفته مهندس و تکنسین اعظم آقای بخردی آره موتوره اشغالیه
        ولی در واقعیت اینجوری نیست از سال 2010 تا الان داره تولید میشه
        در واقع موتورای خوبی ان
        زیاد وارد جزییات نمیشم ولی خب موتوری که چهارده پونزده سال تو آمریکا تولید میشه اگر آشغال باشه دو سه اول هم دووم نمیاره اونم تو آمریکا

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4406 ديدگاه)

          نکته ظریفی بود، وقتی 14 ساله که داره تولید میشه پس یعنی چیز مزخرفی نیست.

          اون آقای بخردی رو نشناختم، تیکه بود یا واقعا هست😅

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. مازیار

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          دوست عزیز منم یه سوال دارم
          در مورد خودروی فرمول یک دو دیفرانسیل اواخر دهه شصت کاسورث که شخص کیت داکورث اونو توسعه داده بود با بدنه ای از ترکیب چوب و آلومینیوم که ظاهرا به دلیل “بیش از اندازه پیشرفته بودن” وارد مسابقات نشد اطلاعات دیگه ای داری؟

        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2918 ديدگاه)

          در فرمول یک خودروهای زیادی با سیستم چهارچرخ محرک وجود داشتند مثل Ferguson P99 و BRM P67 و Lotus 63 و Matra MS84 و McLaren M9A و Lotus 56B که تقریبا همگی به یک دلیل ساده خیلی زود از رده خارج شدند، این مدل‌ها تقسیم وزن مناسب نداشتند
          خودرویی که شما گفتی احتمالا Cosworth 4WD هست که 1969 ساخته شد اما در نهایت هیچ مسابقه ‌ای نداد
          دیگر ماشین های چهارچرخ محرک فرمول یک هم تا جایی که من می دونم، فقط یک مسابقه شرکت کردند و سپرده شدند به موزه

          موافقم 10
        4. مازیار

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          بله آقای اشتری همون مدل هست
          و جالبه که در دوران اوج کاسورث ساخته شد اما چرا مسئله ساده تقسیم وزن باید از نظر سازندگان دور بمونه؟!

        5. JDM سابق

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (735 ديدگاه)

          مازیار
          F1 سال 82 AWD رو ممنوع اعلام کرد
          دلایل دیگه اش اینکه تقسیم وزن خراب میشد
          حدوده صد صدو پنجاه کیلویی به ماشین اضافه میشد که همین مقدار وزن برای خنثی‌سازی گشتاور موتورای کم حجم F1 کافی بود
          چون در جلو نیازمند دفرانسیال جداگونه بود قسمت نوز یا دماغه خودرو کاملاً عملکرد آیرودینامیک خودشو از دست میداد بجای اینکه ظریف و قلمی باشه که باد رو بدرستی هدایت کنه عظیم الجثه شد و همچنین Understeer یا کم فرمونی رو به همراه داشت
          مورد بعدی هم پیچیدگی بیش از حدش بود اون زمان AWD به هیچ عنوان مثل الان پیشرفته و دقیق نبود بخاطر عدم وجود تقسیم گشتاور دقیق بینهایت به پولوس ها و دف و صفحه فشار میومد

          موافقم 6
          مخالفم 1
        6. JDM سابق

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (735 ديدگاه)

          @Taha Ayoobi
          ایشون تو آمریکا نشستن یه ده پونزده تا ماشین هم دارن ولی از آمریکا مینالن

        7. مازیار

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          ممنون JDM
          البته منظورم اطلاعات دیگه ای راجع به اون مدل بود بااینحال استفاده کردم

        8. Taha Ayoobi

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4406 ديدگاه)

          👍👍👍

        9. JDM سابق

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (735 ديدگاه)

          @مازیار
          لطف دارید شما
          اگر منظورتون cosworth 4WD دقیقا همین اتفاق افتاد
          اما یه جاره کار میلگنه اون زمان ماشین های F1 فورمولا از سیستم AWD فرگوسن استفاده میکردن که معروف به فرگوسن فورمولا یا FF بود
          کاسورث سیستم AWD خودشو ارائه کرد جکی استورات، ترور تیلور و مایک کاستین
          وقتی تستش کردن دقیق یادم نمیاد یکی از راننده ها گفته بود وزن جلوی ماشین به خاطر همین سیستم AWD زیاد شده و علنا دان فورس جلوی ماشین بالا رفته، وزن غیر قابل کنترل نیست چون بین دوتا چرخ نیوفتاده همون‌طور بالا که گفتم اندر استیر بالا و همچنین تست آخری که جکی استورات روی این ماشین کرد تأییدیه عملی نشدن این ماشین و اعلام کرد
          اگر اشتباه نکنم دو نمونه بیشتر ازش تولید نشد که تو موزه دانینگتاون انگلیس هستن

        10. مازیار

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          بازم ممنون JDM
          و بازم بهت زحمت میدم😅

    2. وی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (376 ديدگاه)

      لامبورگینی خیلی از درگ هارو به خاطر AWDبودنش توان رقابت با فراری و مکلارن و… رو داره که دف عقب هستن و این ‌AWDبودن طبیعتا از لذت رانندگی و وحشی بودن ماشین کم میکنه
      ولی زمان هوراکان پرفورمانته تصمیم خوبی میتونست باشه چون درعوض موتور تنفس طبیعی حفظ شده بود و پرفورمنس هم درحد 488 پیستا GT2RS بود
      ولی الان که روی تمراریو توربو گذاشتن دیگه نباید چهارچرخ متحرکش میکردن نه لذت دف عقب رو داره نه صدای تنفس طبیعی

      1. JDM سابق

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (735 ديدگاه)

        لامبورگینی طراحیش شده بلای جونش
        فراری ماشین هاشو جدیدا قلمی میسازه همین باعث سبکتر شدنش میشه، اینتریور هم تا جای ممکنه خلوت میکنه، لامبورگینی اینطوری نیست دست کم تو مورد اول،
        تمراریو برای اینکه قدرت بیشتر ازش بگیرن V8 توربو شد،

        1. وی

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (376 ديدگاه)

          درمورد قلمی ساختن بیشتر توضیح میدی؟

      2. JDM سابق

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (735 ديدگاه)

        ببین منظور از قلمی ساختن ظرافت در طراحی هست
        مثلاً اس اف نود رو نگاه کن تا جای ممکن کاپوت از سقف پایینتره حتی برآمدگی های گلگیرها هم بیشتره
        از پشت ارتفاع به اندازه‌ ای رعایت شده که گلگیر ها خودنمایی میکنن طول و پهنا به اندازه کافی کم شده از جلو گریل یا جلو پنجره چاک خورده و باریک شده
        تو رووئلتو برعکس طراحی چشم نواز اونتادور با یه خیکی طرفیم که تا بیخ کابین کاپوت بالا کشیده شده از پشت هم همینطور، ساده بگم اگر SF90 سایز مدیوم باشه رووئلتو لارج محسوب میشه
        این ظرافت تو طراحی تو کاهش وزن کمک شایانی می‌کنه
        ناگفته نماند موتور لامبو یه شصت هفتاد کیلویی سنگین تره

        1. وی

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (376 ديدگاه)

          تشکر

      3. JDM سابق

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (735 ديدگاه)

        خواهش میکنم 🙏

  6. حسین دهمرد

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    اختلاف قیمتشون خیلی زیاده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. پادشاه مک‌لارن 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    روئلتو داره کم کم خودشو نشون میده آفرین بهش
    ویه آفرین میدیم به مک‌لارن که خوب عمل کرد

    موافقم 21
  8. مهدی دهقانی

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آخه این چه تایمای مزخرفی هس که کاروو میزنه

  9. HamiD

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    بنظرم خرید یه اف ۱۲ در کنار یه ۷۲۰ اس منطقی تر از خرید یه روئلتو پایه هست. البته فرض کردم فقط ۶۰۰ و خورده ای هزار دلار میخوام بابت خرید سوپر اسپورت خرج کنم.
    به هر حال ؛ مک‌لارن نصف اون لامبورگینی قیمت داره و انتخابم مک‌لارن هست.

    ( الان یکی میاد میگه کسی که روئلتو میخره ده تا مک‌لارن دیگه هم توی پارکینگش داره ؛ باشه دوست عزیز ولی این شرایط همه مشتریان نیست! )

    موافقم 8
    مخالفم 13
  10. امیرعلی

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لامبورگینی لات کوچه خلوت 😏😏😏😏😏

    موافقم 3
    مخالفم 24
    1. کورش

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      یه سر برو دبی اجاره کن متوجه میشی که چیه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. R

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    وزن ریوولتو ۱۹۰۰ کیلوگرمه ۱۷۷۲ وزن خشکشه

  12. R

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    مدیران سایت باید یه کارگاه آموزشی درباره اسمای لامبورگینی برن
    به ریوولتو میگن روئلتو!!
    به هوراکان میگن اوراکان!!
    به آونتادور میگن اونتادور!
    به یوروس میگن اوروس!
    از سایت تخصصی و آموزشی بعیده بابا درست کنید جملاتتونو

    موافقم 4
    مخالفم 7
  13. Scuderia Ferrari

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    وقتی به وزن روئلتو نگاه میکنم بهتر تصمیم فراری رو درک میکنم
    گفتن V12 هیبرید گزینه مناسبی نیست چون وزن رو بالا میبره
    گفتن V12 تویین توربو گزینه مناسبی نیست چون اون حس خالص و صدای جذاب رو نداره

    اون تصمیم های مهمی که مدیران رده بالا برای برند خودشون میگیرن خیلی تاثیر گذاره و فراری در این موارد نقطه مقابل لامبورگینی هست

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. car lover

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1441 ديدگاه)

      واسه همین فراری رفت سراغ v6 و v8 درسته؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Scuderia Ferrari

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4063 ديدگاه)

        بله دقیقاً
        وقتی با V6 هیبرید میتونه V12 هیبرید رو به چالش بکشه یعنی تصمیم درستی گرفتن و کارشون قابل احترامه

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. car lover

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1441 ديدگاه)

          حرف شما درسته. هرچند معتقدم ماشینی که اسم سوپر اسپرت رو یدک میکشه 6 سیلندر براش بی معنیه
          حداقل 8 سیلندر و حداکثر 12 سیلندر چیزیه که باید باشه

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. 🏆Lamborghini🏆

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      بلاخره باید یکی پرچم V12 رو نگه داره و لامبورگینی گزینه ی سختی رو انتخاب کرد و موفق شد

      موافقم 13
      مخالفم 2
    3. R@min

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2067 ديدگاه)

      وزن روئلتو بخاطر موتور نیست، بخاطر سبک سازی ضعیف و پک سنگین باتریه.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  14. Siyavash

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (822 ديدگاه)

    خاک بر سر مت با این تایمی که با مک‌لارن زد ۵ سال پیش بود اگه اشتباه نکنم با. مکلارن720 تایم ۱۰.۲ رو زد الان با مدل قویتر تایم ۱۰.۶ میزنه.این دقیقا یعنی چی .پیشرفت یا پسرفت خودتون فکر کنید.شایدم تقسیر مت واتسون هست..

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. hosen

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (724 ديدگاه)

      دقیقا تایم مکلارن افتضاح بود
      حالا شاید بشه به راننده ایرادی گرف ولی درکل باید حدود ۱۰ میزد

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. B

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (884 ديدگاه)

      راننده ای که با بقیه ماشینا مشکل تایم زنی نداره پس مشکل از ماشینه نه راننده ممکنه ماشین سرویس بموقع سرویس نشده باشه ازونجا که این ماشینا خیلی حساسن این پیزا خیلی موثره

  15. hosen

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    چه عجب این رووئلتو تونست یه ماشینو شکست بده هرچند اصلا درگ عادلانه ای نبود

    موافقم 2
    مخالفم 4
  16. johnmarston

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (151 ديدگاه)

    ولی درگ و مسابقه اون زمانی که ماشینها چند مدل حالت رانندگی نداشتن و شخصیتشون تغییر نمی‌کرد باحال تر بودن

  17. احمدرضا

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (749 ديدگاه)

    باید مک لارن اسپیدتیل میاوردن واسه این مسابقه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    کاش این درگای باحال رو هاگرتی انجام بده.

  19. حسن

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    نمیشه باور کرد
    اصلا قابل اعتماد نیستن
    اعداد هر چند وقت تغییر میکنن تا یکی را بهتر نشون بدن

  20. کامران

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    در صنعت خودرو هیچوقت بریتانیا حریف ایتالیا نمیشه. خودروهای ایتالیایی یه چیزه دیگه هست.

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. عارف رضائیان

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (160 ديدگاه)

      دقیقا مثل فوتبالشان 😁😅

  21. پوریا چالش svj

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    کلا مک لارن درحد لامبو نیس برا اولین بار ک یه لامبورگینی از یه مکلارن سریع ترع ولی سرعت دلیل بر بهتر بودن یک خوردر نیس کیفیت ساخت و برند بودن خیلی مهم تره تا سرعت لرزش داخل کابین لامبورگینی رو با مکی مقایسه کنید قشنگ به خشکی اونتادور هست ,750 الان هی دیس بدین

    موافقم 1
    مخالفم 2
  22. علی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    لامبورگینی چهره زیبا و مخوف و هیجان انگیزی داره چقدر نازشده روئلتو واقعا ستودنی و بی رقیب هست

  23. علی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    داخل کابین مک لارن خیلی لرزش داشت انگار تراکتور سوارشدی ولی لامبو داخلش لم داده بود انگار ماشین خاموش بود. بخاطر
    موتور ۱۲ سیلندر هست چون خیلی روان کار می‌کنه

    1. پوریا چالش svj

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اونتادور ک گیربکس داغون داشت لگدش از این کمتره

  24. علی

    ۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    لامبو شاهکارهای بیاد ماندنی خلق کرده واقعا روئلتو طراحی نفس گیری داره و عملکرد خیره کننده

  25. علی منصوری

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (413 ديدگاه)

    مک لارن ،ولی روئلتو با موتوری م داره فک کنم دریده و وحشی تر باشه، ملاک این دراگ ک میزارن فک کنم ب راننده بستگی داره تا حدودی و انتخابشون صرفاً مشخصات ماشین نیست، البته من نه تجربه رانندگی با این هیولاها را دارم و نه میتونم نظر بدم، بهترین ماشینی ک روندم پورشه بوده و استون مارتین اونم بصورت اجاره تو کیش😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا