لامبورگینی اوراکان STO به عنوان یکی از بهترین خودروهای سالهای اخیر مطرح بوده و سر و صدای زیادی را به پا کرده است. این خودرو که برای شخم زدن پیست طراحی شده در خط مستقیم و مسابقه درگ چه عملکردی خواهد داشت؟ شمی ۱۵۰ به عنوان یوتیوبر معروف دنیای خودرو تصمیم گرفته این خودرو را در مقابل مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز قرار دهد تا عملکرد هر دو را بسنجد. نیروبخش اوراکان STO پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۶۴۰ اسب بخاری تولید میکند. البته قدرت این خودرو کمتر از AMG GT بلک سریز حاضر در این رقابت است.
این مرسدس تیون شده از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی سود میبرد که توسط شرکت اوپوس تیون شده و قدرت قابلتوجه ۸۵۰ اسب بخاری تولید میکند. زیر این خودرو نیز لاستیکهای میشلین کاپ ۲ R بکار رفته که قطعاً باعث بهبود چسبندگی بلک سریز تیون شده میشوند. هنوز برای اسطوره صدا زدن اوراکان STO زود است؟ در هر صورت شاهد اثبات تواناییهای لامبورگینی هستیم چراکه STO به راحتی از مرسدس پیشرانه جلو پیشی گرفته و از قطرهقطره گشتاور تولیدی برای شکست حریف ژرمن استفاده میکند.
در نهایت این مرسدس تیون شده است که از سه مسابقه برگزار شده دو تا را برنده شده و خب این نتیجهای احساسبرانگیز است. البته راننده این خودرو میگوید سواری وحشیانهای داشته است:
در یکی از لانچ کنترلها حسی شبیه اجرای تئاتر داشتم. همهچیز با گذشت زمان اتفاق میافتد و شما میفهمید که سرعتی حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دارید و کل بدن شما حول این محور میچرخد. من نمیتوانستم باور کنم که اطرافم چقدر میچرخد
کوه گشتاور تولیدی توسط AMG GT بلک سریز غیرقابلمهار است. حدس میزنیم جایگزینی برای حجم موتور بالا وجود دارد و آنهم توربو و تیونینگ درستوحسابی است!
فورد
۱۳ آذر ۱۴۰۰راننده ها خیلی ناشی بودن هر دو لانچ بدی داشتن
Shirko
۱۳ آذر ۱۴۰۰عاشق دو برند بهترینم ، مرسدس بنز و لامبورگینی
sina7
۱۳ آذر ۱۴۰۰لامبورگینی با قدرت خیلی کمتر فوق العاده بود.
عملکرد پیست رو هم باید دید چجوریه
آمریکایی باز
۱۳ آذر ۱۴۰۰صدارو😗😗😗
AMG GT R
۱۳ آذر ۱۴۰۰دنیل ABT
با GT2 RS استوک و STO استوک درگ گذاشت
پورشه توی همه درگ ها لامبورگینی رو نقطه کرد
محمد امین
۱۳ آذر ۱۴۰۰نسخه ی پایه gt black، هم راحت میتونست sto و بزنه ، و به نظر خودم ماشین های تیون شده که اسب بخاروشن با نسخه ی تولیدی اختلاف خیلی زیادی نداره ، مثلا حدود ۱۰ یا ۱۵ درصد افزایش … ، مخصوصآ rwd ها ، توی درگ در پیست های معمولی، حتی گاها نسبت به نسخه ی پایه ضعیف تر عمل میکنن ، چون سیستم لانچ کنترل و کنترل کشش ، نمیتونن گشتاور اضافی و قدرت بیشتر موتور رو توی مرحله ی لانچ و استرس ، کنترل کنن و هرزگردی چرخ ها باعث میشه که تا آخر درگ ماشین یه زمان از دست رفته داشته باشه که جبران نشه
برای مثال یه درگ دیدم که پورشه ی 911 gt2rs که تا ۹۰۰ اسب تیون شده بود ، توی درگ نمیتونست به پای نسخه ی معمولی برسه و فقط کمتر از یک دهم سریع تر بود
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۳ آذر ۱۴۰۰انتخاب من بین این دوتا بنز و بین اینا به اضافه ۹۱۱ جی تی دو آر اس پورشه هست
نمیدونم چرا ولی نمیتونم بلک سریز رو به ۹۱۱ ترجیح بدم
۹۱۱ ها عجیب توی قلبم جا گرفتن….😅😍
مخصوصا قرمزش… و نارنجی بلک سریز و آبی sto….عجب رویایی….
OMID-LAMBO
۱۳ آذر ۱۴۰۰درگ 3 ام معلوم نشد کدوم برنده شدن !
لامبو همیشه چوب گشتاور کمشو میخوره
ولی نشون میده لامبو رو بدی دست یه کار بلد که بدونه چطور باید لانچ و کنترل کنه میتون حریف خطرناکی باشه
قبل دیدن این کلیپ فک میکردم لامبو ببازه ولی دمش گرم
کم نیاورد ….
AMIN (M.A.S)
۱۳ آذر ۱۴۰۰درگ سوم مرسدس برنده شد با اختلاف کم
ساختار موتورهای لامبورگینی و فراری (البته تنفس طبیعی ها) طوریه که بیشتر از درگ محور بودن و ارائه گشتاور بالا در دور پایین برای دورگیری ها و ارائه قدرت بیشتر و تاپ اسپید بیشتر ساخته میشن میل لنگشون تخته و استروکشون نسبت به حجم انجین و بور انجین بالا هست
برای ارائه گشتاور زیاد این موتور ها باید مجهز به توربوچارجر یا سوپرچارجر بشن تا با بوست مزیت مکانیکی شون افزایش پیدا کنه ولی قدرت بسیار زیادی دردور بالا دارن
مثلا همین هوراکان موتورش از نظر گشتاور حتی از چلنجر اسکات پک هم کمتره (فک کنم گشتاور حدود 600NM داره اسکاتی گشتاورش حدود644NMهست)
ولی از نظر قدرت هوراکان 640HP داره اسکاتی500تا و موتور V10لامبورگینی تا 9000RPM گاز میخوره
اسکات پک حدوداً فقط 5400RPM!!
گشتاور اسکات پک در دور پایین بدست میاد و در لامبو در دور بالا فرمول لامبورگینی برای خود لامبو چیز درستیه چون سبکه و احتمالا موتور تنفس طبیعیش در استفاده مداوم روی پیست کمتر از موتور توربو داغ میشه ولی خب پرفورمنس مسیر مستقیمش تحت تاثیر قرار میگیره
و اینکه همچین موتوری برای ماشین های سنگین وزن مثل اسکاتی جوابگو نیست
Swedish arrogant tiger
۱۳ آذر ۱۴۰۰درسته اما یه چیزی برعکسه، به طور معمول مدل های لانگ استروک برای موتور های دور پایین و گشتاور بالا استفاده میشن و برعکس!
AMIN (M.A.S)
۱۳ آذر ۱۴۰۰اوه بله درست میفرمایید الان دوباره کامنتمو خوندم
ظاهرا موقع نوشتن کامنت دوتا رو باهم قاطی کردم برعکس نوشتم 🤦♂️
Swedish arrogant tiger بسیار ممنون از شما بابت یاداوری
مهدی
۱۳ آذر ۱۴۰۰هوراکان شتاب ۰ تا ۱۰۰ خوبی داره و سرعتش هم خوبه ولی AMG GT شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ خوبی داره
پارسا
۱۳ آذر ۱۴۰۰تو همه درگ ها بلک سریز تیون شده برنده میشه
علت باختش در درگ دوم هم استارت زدن زود تر لامبورگینی بود
من خودم بنز بازم ولی این درگ برام معیار نیست چون ببک سریز تیون شده
منتظر درگ نسخه استوک با svj و sto هستم
یکی هم اینکه لامبو لانچ کنترل داره که بلک سریط نداره
ولی اینو مطمئنم توی رولینگ نسخه استوک بلک سریز لامبو sto رو میزنه ولی استارت رو نمی دونم باید منتظر موند
Philipp
۱۳ آذر ۱۴۰۰آقاجان چرا تیون شده
اونم فقط حدود 100 اسب بیشتر
مدل خود کارخونه بود عملکردش بهتر میشد
تیون باید حداقل 50 درصد به قدرت اضافه کنه تا عملکردش چشمگیر باشه
ولی اگه 100 اسب بیاد روی کوپه 750 اسبی عملکردش بدترم میشه
ADAK
۱۴ آذر ۱۴۰۰نظرسنجی :
GT لایک
STO دیسلایک
Lambo
۱۴ آذر ۱۴۰۰لامبورگینی بااینکه تیونینگ نشده بود باز هم شکست نخورد چون یه باخت به برد سومی هم معلوم نبود اونهم با ۲۰۰اسب کمتر
Philipp
۱۴ آذر ۱۴۰۰اگه بنز تیون نشده بود قاطع تر میبرد
چون 100 اسب بیشتر تاثیر زیادی نداره علاوه بر اون که چسبندگی خودکارخونه رو هم از بین میبره
یاس ی
۱۴ آذر ۱۴۰۰حیف اوراکاه که با این رنگ زشتش کرده بودن.شبیه اسباب بازیهای ارزون قیمت شده بود.
اوس پوری
۲۴ دی ۱۴۰۰با اینکه عاشق بنز هستم و پدر تمام خودرو میدونمش ولی لامبورگینی بهترین سوپر اسپورت ساز جهانه فقط لامبورگینی و فراری البته فقط 812