در مسابقهٔ درگ زیر بارش باران، رودستر الکتریکی امجی سایبراستر سریعتر خواهد بود یا سوپراسپرت لامبورگینی با موتور V12؟
اولتیمائه آخرین و قویترین نسخهٔ اونتادور بود که در ۳۵۰ دستگاه کوپه و ۲۵۰ دستگاه رودستر ساخته شد. در سینهٔ این خودرو همان نیروگاه آشنا و جذاب ۶.۵ لیتری V12 قرار دارد که در اینجا ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته ISR به هر چهارچرخ منتقل میشود. هرچند مجموعاً بیش از ۱۱ هزار دستگاه اونتادور ساخته شد ولی این سوپراسپرت بسیار گرانقیمتی است که این روزها قیمت آن در نسخهٔ اولتیمائه به میلیون دلار رسیده است؛ بنابراین، اکثر علاقهمندان به خودرو نمیتوانند سرعت و شتاب یک اونتادور را تجربه کنند.
بااینحال، این روزها به لطف نیروی الکتریسیته، خودروهایی تولید شدهاند که با قیمتی بهمراتب ارزانتر، سرعت و شتاب فوقالعادهای را ارائه میکنند. یکی از این خودروها، امجی سایبراستر است. این رودستر چینی در قویترین نسخه، به دو موتور الکتریکی مجهز است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. حال وبسایت استرالیایی کار اکسپرت، سایبراستر را در برابر اونتادور اولتیمائه قرار داده است تا ببینیم در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر کدام خودرو سریعتر خواهد بود. این مسابقه هرچند زیر بارش شدید باران انجام میشود اما ازآنجاییکه هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند، شرایط برابر خواهد بود.
در مسابقهٔ اول، سایبراستر از همان ابتدا جلو میافتد و تا پایان لامبورگینی را در آینهٔ خود نگه میدارد و درنهایت با اختلافی نزدیک به طول یک اتوبوس برنده میشود. بااینحال، دلیل این پیروزی امجی، به هم ریختن لانچ کنترل اونتادور است که باعث میشود خودرو خیلی زود به دندههای دو و سه برود؛ بنابراین، وقتی در درگ دوم گاو خشمگین ایتالیایی حرکت را درست آغاز میکند، به رقیب چینی نشان میدهد که چرا یک میلیون دلار قیمت دارد. در مسابقات رولینگ هم اونتادور هیچ رحمی نشان نمیدهد و سایبراستر را بهراحتی پشت سر میگذارد. البته اونتادور ۲۷۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد و بسیار سبکتر است و چنین بردی طبیعی به نظر میرسد.
تایم خودروها در این درگ مشخص نیست ولی اعداد آزمایش در مسیر خشک نشان میدهد که اولتیمائه ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه طی میکند که ششدهم ثانیه سریعتر از امجی با ۱۱.۴ ثانیه است. در شتاب اولیه اما عملکرد دو خودرو نزدیکتر است زیرا امجی به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه لامبورگینی این کار را در ۳.۲ ثانیه انجام میدهد.
مقایسه مشخصات فنی
اونتادور اولتیمائه | امجی سایبراستر | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۷۸۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۳۰ نیوتن متر | ۷۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته ISR | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۵۰ کیلوگرم | ۱۹۸۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰۷,۳۵۳ دلار | ۵۰ هزار دلار |
PSA
۱۱ اسفند ۱۴۰۳من نه کاری به صنعت خودروسازی ایتالیا دارم و نه به چین و نه به نتیجه این درگ سم
فقط دوست دارم اون کسی که این فکر مسخره به سرش زده و اومده این درگ رو برگزار کرده رو گیرش بیارم
آخه این چه مقایسه خودرویی هست قیمت ام جی سایبراستر رو با لامبورگینی اولتیمائه مقایسه کنی مغز آدم سوت میکشه یا حتی این چه درگی هست که با ماشین برقی میان با یه خودروی سوپر اسپرت بنزینی درگ می ندازن
R
۱۱ اسفند ۱۴۰۳این جوجه هم شده کیا هیوندای واس اینکه دیده شن کنار بزرگان قرار میگیرن
د اخه لا…ی اسم آونتادور از کل شرکتت بزرگتر و با ابهت تره
امیرصدرا
۱۱ اسفند ۱۴۰۳من نمیدونم که آیا شرکت “MG” در تبلیغاتش شکر خوری کرده و یا چی که اینجا دارند CYBSTR رو با ماشینهایی با حداقل فاصله قیمتی ۳-۴ برابری مقایسه میکنند
شاید اینا و Admin های کانال های اینستاگرامی خویشاوندای دور هستند که میاومدند برای تخریب کیفیت ماشین های سایپا و ایرانخودرو(به قولی “ویرانخودرو”) ، اون هارو با Rollsroyce phantom مقایسه میکردند
BlackWing
۱۱ اسفند ۱۴۰۳بنزین + ایتالیایی >>>> برق + چینی
همایون
۱۱ اسفند ۱۴۰۳جالب اینه زمانی که تازه آونتادور با نسخه۶۹۰اسبی اومده بود کمپانی شتاب رو ۲.۹ ثانیه اعلام کرده بود ولی الان ۷۸۰ اسب میگه ۳.۲ !!
در مورد درگم به نظرم درگ برقی با بنزینی کار کثیفیه کسایی هم که این درگهارو برگزار میکنن ماشینباز واقعی نیستن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۱ اسفند ۱۴۰۳ما عشاق دنیای خودرو از هر نوعش چه سواری کامیون موتور هواپیما قطار هر چی قلبمون برای تاریخشون صداشون شخصتشون میتپه.وقتی لامبو این موتور ۱۲ سیلندر رو ده ها سال پیشرفت داده و هر بخشش حاصل عشق مهندسانش هست چجور قبول کنیم بیاد کنار این اسباب بازی قرار بگیره.بابا جان نکنید قابل مقایسه نیست.تمومش کنید.
Taha Ayoobi
۱۱ اسفند ۱۴۰۳فقط موندم چرا دیس دادن
محمد
۱۱ اسفند ۱۴۰۳باز پدال یه درگ برقی و بنزینی گذاشت یه سری بیان زیرش هوار بکشن که آسمون به زمین رسید و هرچی بیشتر به برقی ها فحش بدن مثلا ماشین باز تر به نظر میان ، آقا اولا این درگ ها برای سرگرمی هست دوست نداری خب باز نکن همین که تو پست رو باز میکنی یعنی بازدید بیشتری میگیره و طرف بیشتر از این محتوا ها تولید میکنه ، دوما همه میدونیم که لامبورگینی از شاهکار های صنعت خودرو هست و لازم نیست تکرار کنید اما برای منی که احتمالا هیچ وقت نمیتونم نیم میلیون دلار برای خرید یه ماشین هزینه کنم مگه بده که یه شرکت با پنجاه هزار دلار کاری میکنه که یک نفر با درآمد معمولی ( البته خارج کشور) بتونم شتابی در حد و اندازه سوپر اسپرت هارو تجربه کنم ؟ اونی که به ماشین برقی میگه اسباب بازی تنها ماشین برقی که تو عمرش سوار شده ماشین های شهربازی بوده
مهدی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳صداش یک حس دگرگونی به آدم دست میده.حال خرابتو خوب میکنه از دور چه برسه بشینی توش
سوشیانت
۱۱ اسفند ۱۴۰۳درگ زیر بارش باران؟! کاملا مشخصه که خواسته تبلیغ ام جی رو کنه ولی این کار ها فایده نداره سایبر استر در برابر اونتادور هیچی نیست
BMW is GOD
۱۱ اسفند ۱۴۰۳چین هنوز بعد این همه سال هنوز نتونسته یه حریف برقی واسه لامبورگینی اونتادور بسازه و یا حتی نزدیکش بشه تازه چین تو برقیا خیلی پیشرفته هست تو بنزینیها که دیگه داغون داغونه
ولی در کل چینیها به نظر من هیچ وقت نمیتونن یه سوپر اسپورت خوب بسازن ولی میتونن بازار سدان های شهری و یا کراس اوور های شهری و اقتصادی رو دستشون بگیرن
MP
۱۱ اسفند ۱۴۰۳یک عقاب هیچ وقت نمیاد خودشو با یک کلاغ مقایسه کنه؟
همون اول که تیترو دیدم فهمیدم چه درگ مزخرفی هستش.
لامبورگینی اون موقع که ته دره هم افتاده باشه و سوخته هم باشه هیچ وقت نباید بغل همچین آشغالی گذاشته بشه.
حسین خوانساری
۱۱ اسفند ۱۴۰۳به گفته شرکت شتاب ۳.۲ هست ولی متاسفانه میبینیم در شرایط بارانی و لیز بازار بسیار ضعیف تر از یه خودرو چینی عمل میکنه که از نظر شتاب هم در پس لامبورگینی قرار داره اما در این شرایط باز ام جی لانچ کنترل بهتری داره این شکست افتضاحه برای این خودرو …… البته در شرایط خیس و بارانی و برفی بهترین لانچ کنترل از آن محصولات بی ام و هست …… یه عده نمیخوان قبول کنند چین دیگه ابر قدرتی شده واسه خودش در تمام زمینه ها پیشرفت عجیبی داشته و داره . علتش هم اینه با بزرگان هر صنعت شریک شد و از تجربیات اونا استفاده کرد و اینکه زحمت زیادی کشیدن تا جایی که یکی از مسئولان کمپانی آمریکایی هفته گذشته اعتراف کرد چین در صنعت باطری های خودرو و ساخت اونها ۱۰ سال از آمریکا جلوتر هست وقتی میبینم بهترین خودروهای برقی چین در اروپا پر فروش هستند و رتبه بالاتر از تمام برندهای دیگه مانند تسلا رو دارند باید قبول کرد چینی ها راه رو درست طی کردند ولی عده ای در کشور ما فکر میکنند چین تمام اجناس و کیفیت اش همانهایی که در ایران موجود است !!! شما در همین کشور ما ببین یه جنس چینی همه قیمتی موجود هست از درجه یک تا بی کیفیت ترین ، هزینه کن جنس خوب چینی بخر از نظر کیفیت فرقی با نمونه های اروپایی نداره چه در خودرو چه در صنایع و صنعت و ابزارآلات و چه نظامی
واقعیت اینه چین ابر قدرت شده و آینده از آن چین هست اگر همینجوری پیش بره……
اما به شخصه در صنعت خودرو بی ام و رو سر تمام کمپانی ها میدونم همچنین زیر شاخه های این کمپانی مانند مکلارن و رولزرویس