تنها دو دستگاه کانتاش در طول تاریخ به موتور توربوشارژ مجهز شدهاند و یکی از آن دو دردسترس خریداران است.
لامبورگینی کانتاش یکی از مهمترین خودروهای تاریخ سنتآگاتا به شمار میرود که در دهه هشتاد میلادی دیده به جهان گشود. استفاده از بال بزرگ (و البته بلااستفاده) در عقب، درهای پروانهای و طراحی قابلتوجه باعث شد تا کانتاش بر سر زبانها بیافتد. ظاهرا برخی مشتریان لامبورگینی به خاصبودن کانتاش بسنده نکرده و تقاضای چیزی فراتر از آن را داشتهاند. نتیجه این داستان تولید دو نسخه بسیار خاص از کانتاش شد.
دو نمونه اولیه مجهز به توربوشارژر از کارگاه یک تیونر توانا خارج شدند که یکی از آنها در یک موزه نگهداری میشود اما دیگری در دست یکی مشتری خصوصی است. یک طرفدار دو آتشه لامبورگینی مدتها خود را مشغول آن کرده تا این خودرو را پیدا کند؛ ظاهرا موفق به انجام این کار نیز شده است.
دهه هشتاد میلادی دورهای تازه برای صنعت خودرو به شمار میرفت چراکه در آن خودروسازان بزرگ به انجام ابداعات تازه میپرداختند و تیونرها هم از آنها حمایت میکردند. لامبورگینی کانتاش تنها یکی از خودروهای بینظیر این دوره بود که توانست جای خود را روی دیوار اتاق خواب بسیاری از کودکان پیدا کند. کانتاش به موتوری ۳.۹ لیتری V12 مجهز بود که ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد.
در همان دوره، تیونری به نام «مکس بابنار» تصمیم گرفت تا تغییرات لازم را در این خودرو ایجاد کرده و از ظرفیتهای واقعی کانتاش استفاده کند. نخستین قدم او بهرهوری از دو توربوشارژر «راجای» در دو دستگاه کانتاش به رنگهای سیاه و سرخ بود. کار بابنار آنقدر بینقص بود که لامبورگینی این خودروها را در رویدادهای گوناگون به نمایش گذاشت. خودروهای سیاهرنگ راه خود را به یک کلکسیون در آلمان باز کرد درحالیکه نسخه سرخرنگ ناپدید شد.
این خودرو موردتوجه بسیاری از اسباببازیسازان و طراحان پوستر قرار گرفت؛ همین امر باعث شد یک مالک نمایندگی خودرو و طرفدار خودروهای لامبورگینی، «جان تِمِریان»، نام این خودرو را در هشتگهای اینستاگرام جستجو کند؛ گویا او عادتی برای جستجوی نام خودروهای گمشده داشته است. سرانجام بهصورت اتفاقی عکس یک دستگاه کانتاش سرخرنگ بههمراه رینگهای همرنگ بدنه و گلگیرهای جانبی خاص میبیند و پس از ارتباط با مالک این عکس در شبکه مجازی، متوجه میشود خودروهای یادشده در ایالت نوادای آمریکا نگهداری میشود.
مالک خودرو علاقهای به فروش کانتاش توربوی خود نداشته اما تمریان به رانندگی با خودرو اصرار میکند. ظاهرا در دهه هشتاد میلادی یک تاجر محلی این کانتاش زیبا را خریداری میکند و آن را درکنار سایر سوپرخودروهایش و درون کازینوی خود به نمایش میگذارد. پس از مرگ او، یکی از آشناهایش اتفاقا علاقهای شدید به خودروها داشته است، اقدام به خریداری کانتاش توربوشارژ سرخ میکند تا از آن در اتاق نشیمن خانه خود استفاده کند.
تمریان سرانجام و پس از یک و نیم سال رایزنی با مالک موفق به خریداری این کانتاش شد. او کانتاش سرخ را یک اسب تکشاخ میداند که باید هر قیمتی را برای آن پرداخت کرد. نظر شما درباره این سوپرخودروی توربوشارژ چیست؟
Puriya
۲ دی ۱۴۰۲کلکسیونیه❤️
Navid A J
۳ دی ۱۴۰۲آخه کونتاچه
۲ دی ۱۴۰۲اینو بگیری باهاش تصادف کنی 😘
ممد ژانگولر
۲ دی ۱۴۰۲کلا ایتالیاییها ماشین میساختن فقط برای رو کم کنی
محسن
۲ دی ۱۴۰۲دقیقا هنوزم همینه
۲ دی ۱۴۰۲نمیدونم چرا ولی دلم میخواد باهاش مردم رو زیر بگیرم مخصوص رفتن تو پیاده رو هست همه میوفتن رو کاپوت😂😐
Jeferson
۲ دی ۱۴۰۲آیرودینامیک 👌
علی صفرپور
۲ دی ۱۴۰۲برخلاف تصور عمومی، زوایای تیز بدنه و شکستگیها برای آیرودینامیک خودرو مناسب نیست. بال عقب این خودرو هم هیچ تاثیری روی نیروی عمودیش نداره :)
Carbonado Aventador
۳ دی ۱۴۰۲بله الان با توجه به نرم افزارهای محاسباتی دقیق و تونل باد و تکنولوژی به این نتیجه رسیدن…
ولی برای اون سال ها که تمام ماشین ها جعبه ای شکل ساخته میشدن قطعا زوایای تیز بهره وری ایرودینامیکی خیلی بیشتری داشته..
Mahdi
۵ دی ۱۴۰۲داستان اینه که این ماشین اصلا تو تونله باد نرفته و لامبورگینی پولشو نداشته فقط برای رو کم کنی فراری این ماشینو میسازن
پوریا چالش
۸ دی ۱۴۰۲فراری f40چی یادت رفته
Reza Waffen SS
۲ دی ۱۴۰۲زیبایی محض 💎
NAVID۰۰۹۸
۲ دی ۱۴۰۲چقدر رادیکالی طراحی شده ، به شدت زیباست ، ارزس این خودرو در آینده فراتر از این حرفهاست و یه سرمایهگذاری مطمئنِ !!!
علی صفرپور
۲ دی ۱۴۰۲گاندینی برای طراحی نسخه اولیه کانتاش خون جگرها خورد
Yasin .RJ
۲ دی ۱۴۰۲زیبا و قدرتمند..🔥
محمدهادی
۲ دی ۱۴۰۲به این نمونه هر قیمتی باید پرداخت کرد
وسلام
علی جردن
۲ دی ۱۴۰۲بنظرم کانتاش تنفس طبیعی بهترین گزیه واسه لامبورگینی دوستای واقعیه. لامبورگینی توربو دار کیکه
ARMAN سابق
۲ دی ۱۴۰۲به نظر من فردی که اینو میخره باید هر هفته بره باهاش عشق کنه چون این ماشینا برا همین ساخته شده نه که بندازی گوشه گاراژ خاک بخوره
مثلا همین فراری های سری آلتیمیت که کلی روشن مهندسی صورت گرفته که هر کی رانندگی می کنه عشق کنه ولی خب هر کی میخره می ندازه یه گوشه خاک بخوره
ARMAN سابق
۲ دی ۱۴۰۲به نظرم ماشینی که این همه روش مهندسی انجام شده باید مثل انواع اقسام فراری و لامبورگینی و …. باید سوترش شد کیفشو برد نه که بندازی یه گوشه خاک بخوره
yaghoub
۲ دی ۱۴۰۲تصور اینکه این خودرو برای چهل سال پیشه سخته.
Armin
۲ دی ۱۴۰۲هرکی که میگه این ماشین شبیه به همون لامبورگینی جی تی ای وی هست لایک کنه
Arminnn
۲ دی ۱۴۰۲هرکی که میگه این ماشین شبیه به همون لامبورگینی جی تی ای وی هست لایک کنه
آرش
۲ دی ۱۴۰۲نمایش تصویری نهایت نبوغ ذهن انسان چقدر این ماشین زیباست
بهرام
۲ دی ۱۴۰۲یادش بخیر در جی تی ای وایس سیتی، کانتاش خیلی سریع بود و کلی خاطره داریم باهاش.
ALI.S
۲ دی ۱۴۰۲واقعاً زیباست…
خصوصاً با این رنگ قرمز
Arefam
۲ دی ۱۴۰۲شاهکار تمام عیار
کانتاش عجیب برازنده ی گرگ وال استریت بود
پوریا چالش
۲ دی ۱۴۰۲از دید لامبورگینی فن ها زیباترین ماشین دنیا کونتاش هست نه اونتادور مورسیه لاگو دیابلو کونتاش شروع فصل جدید زندگی جدید برا لامبورگینی بود عاشقشم بی اندازه
HFball
۲ دی ۱۴۰۲اسم و ظاهر هردو زیبا و دوست داشتنی
mohammad
۲ دی ۱۴۰۲شاید باورتون نشه ولی دلم میخواد لیسش بزنم😀
گاز بده دودتو ببینم
۳ دی ۱۴۰۲این یه اثر فاخره فراتر از زمانه خودشه
BMW
۳ دی ۱۴۰۲زیبایی فقط 😅😁
همایون
۴ دی ۱۴۰۲حیف قدرت موتور و مشخصات فنی و حرکتیش رو نگفتن
فصل ضد مذهب
۵ دی ۱۴۰۲اونوقت چهل سال بعد از تولید این شاهکار یک شرکتی به اسم سایپا پیدا میشه که پرایدتولید میکنه
این است تفکر افراطیون مذهبی
adel
۵ دی ۱۴۰۲اصلا نمیشه رو این خودرو قیمت گذاشت