لامبورگینی

معرفی پیشرانه لامبورگینی تمراریو، V8 توربو با 800 اسب بخار و ردلاین 10 هزار rpm

جانشین لامبورگینی هوراکان به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت مجهز خواهد بود که در کنار سیستم هیبریدی سه موتوره قرار می‌گیرد.

با خاتمه تولید هوراکان، پیشرانهٔ باشکوه V10 لامبورگینی هم به پایان عمر خود خواهد رسید اما این به معنای خداحافظی شرکت ایتالیایی با پیشرانه‌های هیجان‌انگیز نیست زیرا مردان سنت آگاتا موتور V8 توئین توربوی جانشین هوراکان را معرفی کرده‌اند که بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد. مهم‌ترین ویژگی این پیشرانه ردلاین ۱۰ هزار rpm است که حتی برای موتورهای تنفس طبیعی هم عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود چه رسد به موتورهای توربوشارژ. در حال حاضر تنها پیشرانهٔ مرسدس AMG One، آستون‌مارتین والکری و گوردون موری T.50 ردلاینی بالاتر از این دارند.

پیشرانهٔ جدید لامبورگینی ۴ لیتر حجم دارد و ۸۰۰ اسب بخار قدرت بین ۹,۰۰۰ تا ۹,۷۵۰ rpm و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور بین ۴ تا ۷ هزار rpm تولید می‌کند. این همچنین اولین پیشرانهٔ میل‌لنگ تخت در تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود. این موتور همچنین از ترکیب Hot-Vee استفاده می‌کند که یعنی توربوشارژرها در داخل قسمت V موتور نصب شده‌اند. برای اطمینان از روانکاری مناسب در تمام شرایط موقعیت رانندگی نیز برای این پیشرانه سیستم روغن‌کاری کارتل خشک در نظر گرفته شده است.

برای بالا بردن دور موتور به قطعات سبک‌وزنی نیاز است و به همین دلیل این V8 جدید از شاتون‌های تیتانیومی بهره می‌برد. علاوه بر این، لامبورگینی تایپیت‌های سنتی سوپاپ را حذف و آن‌ها را با انگشتی جایگزین کرده است. انگشتی اساساً یک اهرم فلزی است که با چرخش میل بادامک، سوپاپ‌ها را باز می‌کند. انگشتی‌ها نسبت به تایپیت سنتی سبک‌تر هستند و درنتیجه برای پیشرانه‌های دور بالا مناسب‌تر خواهند بود. هرچند این سیستم سوپاپ بیشتر در پیشرانه‌های مسابقه‌ای و موتورسیکلت‌های اسپرت استفاده می‌شود اما فراری در پیشرانه‌های V12 خود، پورشه در موتور ۴ لیتری خود و فورد در برخی موستانگ‌های V8 از آن استفاده می‌کند.

این پیشرانهٔ جذاب همچنین توسط سیستم هیبریدی مشابه روئلتو همراهی می‌شود. این شامل یک موتور الکتریکی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود که بین پیشرانه و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه که به‌صورت عرضی نصب می‌شود قرار می‌گیرد. این همان گیربکس مورداستفاده در روئلتو است اما درحالی‌که در پرچم‌دار V12 لامبورگینی موتور الکتریکی بالای گیربکس نصب شده، در تمراریو موتور الکتریکی در موقعیتی سنتی‌تر بین پیشرانه و گیربکس قرار می‌گیرد. این همچنین یک موتور الکتریکی شار محوری است که بسیار کوچک‌تر از موتور الکتریکی سنتی خواهد بود. مک‌لارن و فراری هم از موتورهای شار محوری در سوپرکارهای هیبریدی آرتورا و ۲۹۶ GTB استفاده کرده‌اند.

به گفتهٔ لامبورگینی، جانشین هوراکان از سیستم هیبریدی سه موتوره استفاده خواهد کرد که این یعنی به‌احتمال‌زیاد مثل روئلتو برای هرکدام از چرخ‌های جلو هم یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده اما فعلاً جزئیات بیشتری در این رابطه اعلام نشده است. در حال حاضر، لامبورگینی از همین پیشرانهٔ V8 در خودروی مسابقه‌ای SC63 LMDh استفاده می‌کند هرچند که در اینجا ۳.۸ لیتر حجم دارد و در کنار سیستم هیبریدی بسیار متفاوتی قرار می‌گیرد. لامبورگینی تمراریو حدود سه ماه دیگر معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Saeed Farshchian

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    جالبه تو کشور ما اول ماشینو میسازن بعد فکر میکنن چه موتوری روش بندازن!

    موافقم 20
    1. A

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      👍😂

      موافقم 13
    2. amir

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      لازم نیست فک کنن چه موتوری رو لازمه روش بندازن
      کلا سه چهار مدل بیشتر موتور نیست که
      اگه بر پایه خانواده پژو و یا لگن جدید ویران خودرو بود یا تیوفایو میندازن یا ایکس یو
      اگرم سایپا بود همون m15 بسشه

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. aradkhodaverdi

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        موتور ملی ef7 فراموش کردی

        موافقم 1
        مخالفم 12
        1. سوشیانت

          ۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          همون ef7 مثلا ملی هم با کمک شرکت آلمانی FEV ساخته شده😂

          موافقم 16
        2. aradkhodaverdi

          ۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (126 ديدگاه)

          تازه با کمک آلمان ساختن کلی چالش داره

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. بی خیال اسم 2

          ۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (185 ديدگاه)

          سوشیانت تو هم باور کردی

          موافقم 7
          مخالفم 1
        4. ناخدا

          ۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (365 ديدگاه)

          ملی 🤭

    3. froG-driVer

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      عکسش هم ترسناکه👹

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    موتورای V8 طی صد سال گذشته همیشه یکی از ارکان اصلی صنعت خودروسازی جهان بودن و از روزای اول صنعت خودروسازی تواین صنعت بودن و هنوزم هستن (خصوصاً صنعت خودروی آمریکا) و دیدیم که تو دنیا بخاطر ماشینای برقی خیلی تلاش میشد و تبلیغ میشد و گفته میشد که موتورای ۸ سیلندرم مثل موتورای ۱۰ سیلندر و ۱۲ سیلندر واپسین روزای حیاتشون هستش ……. ولی اینجور که پیداست کمپانیای خودروسازی یکی، یکی دارن سرمایه گذاری روی ماشینای برقی رو کاهش میدن و داریم می‌بینیم که هنوزم روی ماشینای اسپرت و ماشینای شاسی‌ بلند و پیکاپای سایز بزرگ موتورای هشت سیلندر نصب میشن

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. BlackWing

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      درسته ولی یکی از قربانی‌های همین صحبت شما ، رم TRX دوست داشتنی بود که با مدل ۶ سیلندر RHO جایگزین شد

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        تا الآن جنرال موتورز و بنتلی و مرسدس بنز اعلام کردن که سرمایه گذاری روی ماشینای برقی رو کاهش میدن چون با کاهش تقاضا واسه ماشینای برقی مواجه بودن

        موافقم 12
  3. R@min

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    دقیقا همون چیزی شد که می خواستم، ایول داره کارشون بعد یک دهه بالاخره لامبو هم به بازی برگشت.

    امیدوارم کوروت هم از همین تکنولوژی ها استفاده کنه.

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. BlackWing

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      رامین ، خودت میدونی که کوروت نسل هشت دست پر میاد همیشه 😎🫱🏼‍🫲🏽

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        ابن حد تکنولوژی خیلی گرونه ZR1 پایه قطعا زیر ۱۵۰k هست البته امیدوارم اینکارو بکنن.

        بحث توانایی نیست بحث قیمت تموم شده هست.

    2. محمدهادی

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      دقیقا
      منم خیلی خوشحال شدم
      پرچم لامبو هرگز نباید رو زمین بیوفته
      ورود لامبورگینی به دنیای پیشرانه های لبه ی فناوری
      موتور کارتل خشک میل لنگ تخت همراه شده با توربو شارژ
      بسیار خوشحال کننده ست که با قدرت کامل داره رقیب هموطن ش رو تعقیب میکنه
      انقدر این سالها خودروهای تمام الکتریکی باعث تنفر شدن که سوپراسپرت ها یکبار دیگه حمله ور شدن بسمت درون سوزهای با صدای جنون آمیز
      آخیش
      یکم نفس میکشیم
      دم آستون مارتین و فراری و پورشه و مرسدس وان و پاگانی و مکلارن آرتورا و حتی حضرت خوش صدا تی۵۰ گوردون موری و صدالبته سلطان لامبو گرم
      انصافا استارت این جریان از طوفانی که کاسورث با پیش زمینه ذهنی موتور اسپرتی که داشت در قلبها ایجاد کرد و صدای آرمیچرهارو از ذهن ها به زیبایی شست و باخود برد
      دم کاسورث هم گرم

  4. Ahmad

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    این موتور تماما المانی هست

    موافقم 2
    مخالفم 19
    1. سوشیانت

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      منبع؟

      1. aradkhodaverdi

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        احتمالش هست تغییراتی بر موتور v8 4l ساخت آلمان که قدرت و توان بالا و مطلوبی دارد ایجاد کرده و اون موتور باشد ولی یه احتماله تو این سایت منم یه چیزایی خوندم تو مقدمش https://www.autoexpress.co.uk/lamborghini/363209/new-10000rpm-lamborghini-v8-engine-destined-huracans-replacement

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. BlackWing

          ۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          چطوری موتور میلنگ صلیبی مرسدس رو تبدیل کنن به میلنگ تخت لامبورگینی ؟ یه توضیح بده لطفاً

    2. Carbonado Aventador

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      این انجین رو تماما خود لامبورگینی از صفر تا صد ساخته..

      اولین نسخش تو ماشین لمانز لامبورگینی استفاده شد و حالا نسخه ی شهریش در‌جانشین هوراکان استفاده خواهد شد..

      این انجین هیچ ارتباطی با انجین v8 خانواده ی فولکس واگن ندارد!!

      موافقم 17
  5. مازیار

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    نفسی تازه به جان لامبوی خسته

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. شمال

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      لامبوی خسته !!!🤔🤔🤔!!! اتفاقاً همیشه همه مدلهای لامبورگینی بروز و سرحال بودن و حتی مدلهای قدیمی لامبورگینی هم هنوز کاملاً به روز و سرحال به نطر میرسن

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. مازیار

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        سرحال تر میشن

        موافقم 6
        مخالفم 5
  6. Scuderia Ferrari

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    با این مشخصات (قدرت ، گشتاور ، حجم موتور) بیشتر و مزیت و برتری AWD و احتمال وزن پایین و آیرودینامیک پیشرفته خیلی راحت میتونه بهترین سوپر اسپرت کلاس خودش باشه و 296GTB رو در گرد و خاک خودش محو کنه
    البته “نسخه ویژه 296GTB و آستون مارتین والهالا” تو راهن و باید منتظر رقابت نزدیکشون باشیم

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. GMA

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      والهالا در سطح بالاتری از این دو خودرو قرار داره و در واقع رقیب SF90 و یا جانشینش حساب میشه یه جورایی. استون قرار بود یه سوپرکار سطح پایین تر از والهالا برای رقابت با 296 توسعه بده.

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        والهالا و sf از لحاظ آیرودینامیک بالاترن ولی موتوری این در حال حاضر شماره یک همه میل لنگ تخت ها هست.

        اگر بتونن زیر ۷۵۰۰ دور همه گشتاور بگیرن تمام پیست های دنیارو شخم میزنه.

        موافقم 4
        مخالفم 4
  7. BlackWing

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    به به چه شود ، تصور صداش خیلی جالبه

    حداقل از فراری ۲۹۶ میتونه جذاب تر باشه چون هشت سیلندر میلنگ تخته

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. Mr. gt c

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (426 ديدگاه)

      ۲۹۶ فراری شیش سیلندر هست

      1. BlackWing

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        میدونم ولی ۶ سیلندر ۸ میلنگ تخت زمین تا آسمون فرق دارن

        موافقم 1
        مخالفم 2
  8. aradkhodaverdi

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    تو بحث موتوری از عجایب سال amg one مهندسی بی نظیر
    موتور فرمول یک داخل خودرو اسپورت

    موافقم 3
    مخالفم 5
  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    من هر چی میلنگهای لامبو رو نگاه میکنم تخت هستن چرا میگه اولین میلنگ تخت

    1. امیررضا

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (301 ديدگاه)

      داداش میل لنگ تخت تو پیشرانه‌های خطی استفاده میشه و البته خورجینی‌هایی که ضریب سیلندرشون 8 باشه.
      میل لنگ پیشرانه 10 سیلندر آئودی-لامبورگینی صلیبی بود. حتی 12 سیلندر معروف لامبورگینی هم صلیبیه!!!
      چون تو یوتیوب هم دیدم که میگفت: معمولا استفاده از میل لنگ تخت تو خودروهای پرفورمنسی اتفاق میوفته که از پیشرانه‌های V8 یا ضریب 8 مثل V16 استفاده میکنن.

  10. Taha Ayoobi

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    به به، بالاخره.
    عاشق اسمشم.
    عجب ردلاینی.

  11. BMW

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    10 هزار دور واقعا حال داره ها با اینکه دلم برای موتور v10 تنگ میشه👌

    1. محمدهادی

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      کاملا مشخصه لامبورگینی متوجه علاقه شدید مردم به صدای ماشیناش تو این سالهای اخیر شده
      و این دفعه میخواد بطور ویژه یه حالی به این ویژگی ماشیناش بده تا عاشقاش بازهم بیشتر و بیشتر بشن
      حلاااال اولسوووون♥️♥️♥️👑👑👑

  12. Alireza

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هوراکان یه افسانه بود حالا قراره جایگزینش که یه پیشرانه v8 توئین توربو داره معرفی شه دل تو دلم نیست که لامبورگینی تمراریو رو ببینم مخصوصا با اون موتور ۸۰۰ اسب بخاریش یه هیولای به تمام معناست کاش میشد بعد معرفی یه دور باهاش بزنم

  13. امیررضا

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (301 ديدگاه)

    جوووووون، خیلی هم جالبه.
    هشت سیلندر – میل لنگ تخت – توربوشارژر – هیبریدی – سیستم چهار چرخ محرک
    چه شود… البته قطع به یقین حداقل 200 کیلوگرم از هوراکان سنگین‌تر میشه.

  14. محمد مهدی

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    موتور فقط موتور ۱۲سیلندر

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. علی

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    این موتور یکی از سه عجایب دنیای موتور هاست که رد لاین بالای ۱۰۰۰۰ دارن
    این موتور یه شاهکار تاریخی خواهد.بود یا جلل خالق چنان جنگی بپا می‌کنه که رقبا خودشون رو خیس کنن
    معلومه این گاو نر لامبو تمام پیست ها رو به تنهایی شخم خواهد زد
    کار هرکس نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن این شما و اینم گاو نر لامبو

  16. علی

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    لامبورگینی همیشه نماد سوپر کارهاست زیبا . باکیفیت. باکلاس . سریع. وحشی و هیجان انگیز . دراماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا