لامبورگینی
شرکت لامبورگینی (Automobili Lamborghini S.p.A) در سال 1963 میلادی توسط یک صنعتگر ایتالیایی، «فورچیو لامبورگینی»، بنیان نهاده شد و از همان ابتدا بهدنبال عرضه خودروهای سریعی بود که بتواند با آنها، خودروسازی مطرحی چون فراری را زیرسوال ببرد. با وچود تلاشهای بیشمار، این مجموعه در سال 1978 کاملا ورشکسته شد و تا اینکه شرکت آمریکایی کرایسلر در سال 1987 آن را خریداری کرد؛ اقدامی که نهایتا منجربه خلق دوج وایپر شد. لامبورگینی پس از فرازونشیبهای بسیار، در سال 1998 به مالکیت آئودی درآمد که خود زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکسواگن محسوب میشود. لامبورگینی بعدها به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کرد و با رشد خود موفق شد شرکتهای ایتالدیزاین و موتورسیکلتسازی دوکاتی را تصاحب کند.
این خودروساز اروپایی مستقر در «سنتآگاتا» به تولید سوپراسپرتها و حتی ابرخودروهای گرانقیمت با طراحی منحصربهفرد، فناوری بهروز و پیشرانههای قدرتمند مشهور است. ازجمله محصولات کلیدی این مجموعه میتوان به مدلهای کلاسیک مهمی چون کانتاش، میورا و دیابلو اشاره کرد که در عصر مدرن با سوپراسپرتهای گالاردو، اوراکان، تمراریو، مورسیهلاگو، آونتادور و روئلتو جایگزین شدند.
لامبورگینی درکنار تولید خودروهای تولید انبوه مدلهای منحصربهفرد بسیار گرانقیمتی را هم برای مشتریان بهخصوص خود توسعه میدهد که معمولا بر پایه پرچمدار وقت شرکت طراحی میشوند و با تکیهبر پیشرانهای قدرتمند، نهایت مهندسی این شرکت را به رخ رقبا میکشند. ازجمله مدلهای خاص این خودروساز اسپرت-لوکس میتوان به ابرخودروی وننو، SC18 و اینوینسیبل اشاره کرد. هر چند این برند تا پیش از آغاز برنامه برقیسازی به استفاده از پیشرانههای پرحجم تماما بنزینی مشهور بود اما هماکنون برنامه خود برای توقف تولید موتورهای کاملا درونسوز را کنار گذاشته و به مدلهای هیبریدی روی آورده است. مدلهای کنونی این خودروساز از همیشه قدرتمندتر و پیشرفتهتر شدهاند و طرفداران زیادی هم دارند.
شرکت لامبورگینی در شاخههای مختلف موتوراسپرت هم فعالیت میکند تا از پتانسیل بالای خودروهایش در این زمینههای ورزشی استفاده کند؛ هرچند که موفقیتهای این شرکت با رقبای آلمانی و ایتالیایی دیگر مانند پورشه و فراری قابلمقایسه نیست اما بیشک تاثیری مثبتی روی بهبود عملکرد خودروهایش گذاشته است. در ادامه میتوانید بهروزترین اخبار، مقالات، بررسیها را مطالعه کرده و ویدئوی مرتبط به آن را تماشا کنید.
-
حضور لامبورگینی در کلاس LMDh پروتوتایپ از سال 2024
لامبورگینی هم به شرکتهای دیگر حاضر در کلاس جدید LMDh پروتوتایپ ایمسا خواهد پیوست. گفته میشود تیم لامبورگینی اسکادرا کورس…
-
لامبورگینی از مقایسه با فراری ترسی ندارد چون خود را برتر میداند
فراری بهعنوان یکی از باارزشترین برندهای جهان و با برخورداری از سابقهای باشکوه در مسابقات اتومبیلرانی، همواره الگویی برای سازندگان…
-
جانشین لامبورگینی آونتادور طراحی کاملاً متفاوتی خواهد داشت
زمانی که سیان FKP 37 در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد بسیاری از افراد تصور کردند طراحی اولین محصول هیبریدی تولیدی…
-
نگاهی به قایق لوکس و 3945 اسب بخاری لامبورگینی
جذابترین لامبورگینی دنیا فاقد چرخ است زیرا اولین نمونه از تکنومار لامبورگینی ۶۳ به مالک ثروتمندش تحویل داده شده است.…
-
دوئل آستونمارتین والکری و لامبورگینی سیان
مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوازدهم، هایپراسپرتها، دوئل دوم نتایج دوئل قبلی بین کوئنیگزگ جسکو و SSC تواتارا مجموع آراء: ۱۵۶۲ آراء…
-
سوپرکار V12 جدید لامبورگینی با تکنولوژی هیبریدی سیان در راه است
مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در مصاحبهای با اتوکار، برنامههای این برند ایتالیایی برای آیندهٔ نزدیک را اعلام کرده است. این…
-
15 هزارمین دستگاه لامبورگینی اوروس از خط تولید خارج شد
اوروس به خوشفروشترین محصول تاریخ لامبورگینی تبدیل شده زیرا این شرکت اعلام کرده است که ۱۵ هزارمین دستگاه اوروس را…
-
منتظر محصول جدید لامبورگینی در تابستان امسال باشید!
لامبورگینی این اواخر روی غلتک بوده است. در واقع ایتالیاییها به بهترین ۶ ماهه تاریخ خود اشاره کرده و روی…
-
درگ لامبورگینی اونتادور SV با فراری 488 پیستا و پورشه 911 توربو S
لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه خودروی بسیار سریعی است زیرا ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت…
-
استفاده از پیشرانه 12 سیلندر کاملاً جدید برای جانشین آونتادور
لامبورگینی سرانجام پس از ۱۰ سال با آونتادور و پیشرانه ۱۲ سیلندر آن خداحافظی کرد. ایتالیاییها بهطور کامل از نیروگاه…
-
اونتادور اولتیمائه، آخرین سوپرکار V12 خالص لامبورگینی
لامبورگینی اونتادور با نسخهٔ اولتیمائه به آخر خط رسیده و باید با این سوپرکار دوستداشتنی خداحافظی کنیم. اونتادور اما نیروگاه…
-
معرفی اونتادور اولتیمائه، نسخهٔ پایانی برای خداحافظی با پرچمدار لامبورگینی
پس از ۱۰ سال، سرانجام عمر لامبورگینی اونتادور به پایان رسیده است. به همین مناسبت، لامبورگینی نسخهٔ پایانی این سوپرکار…
-
لامبورگینی اوراکان اوو در فرودگاه بولونیا
برای هفتمین بار، لامبورگینی در اقدامی نمادین همکاری خود با فرودگاه بولونیا را تمدید کرد و این بار یک خودروی…
-
دوئل لامبورگینی اوروس و پورشه کاین توربو S
مرحلهٔ مقدماتی، گروه شانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس، دوئل سوم نتایج دوئل قبلی بین آئودی RS Q8 و مرسدس GLE63…
-
درگ سؤالبرانگیز هنسی دورانگو و لامبورگینی آونتادور
در همین ابتدا باید گفت شاید برخی افراد اعتقادی به این مسابقه درگ جدید هنسی پرفورمنس نداشته باشند. این تیونر…
-
کل ظرفیت تولید لامبورگینی در سال 2021 تقریباً فروخته شده است
چندی پیش بود که یک گروه سرمایهگذار سوئیسی پیشنهاد خرید لامبورگینی با قیمت ۹.۲ میلیارد دلار را به گروه فولکسواگن…
-
دوئل مکلارن سنا و لامبورگینی اونتادور SVJ
مرحلهٔ مقدماتی، گروه یازدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا، دوئل سوم نتایج دوئل قبلی بین مکلارن 765LT و فراری F8 تریبوتو مجموع…
-
پختن کباب با بکفایر لامبورگینی و به فنا رفتن پیشرانه!
سوپرکارها اصلاً کاربردیترین و جادارترین خودروهای بازار نیست اما موضوع این نیست. این خودروها برای ارائه بهترین عملکرد در پیست…