لامبورگینی
شرکت لامبورگینی (Automobili Lamborghini S.p.A) در سال 1963 میلادی توسط یک صنعتگر ایتالیایی، «فورچیو لامبورگینی»، بنیان نهاده شد و از همان ابتدا بهدنبال عرضه خودروهای سریعی بود که بتواند با آنها، خودروسازی مطرحی چون فراری را زیرسوال ببرد. با وچود تلاشهای بیشمار، این مجموعه در سال 1978 کاملا ورشکسته شد و تا اینکه شرکت آمریکایی کرایسلر در سال 1987 آن را خریداری کرد؛ اقدامی که نهایتا منجربه خلق دوج وایپر شد. لامبورگینی پس از فرازونشیبهای بسیار، در سال 1998 به مالکیت آئودی درآمد که خود زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکسواگن محسوب میشود. لامبورگینی بعدها به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کرد و با رشد خود موفق شد شرکتهای ایتالدیزاین و موتورسیکلتسازی دوکاتی را تصاحب کند.
این خودروساز اروپایی مستقر در «سنتآگاتا» به تولید سوپراسپرتها و حتی ابرخودروهای گرانقیمت با طراحی منحصربهفرد، فناوری بهروز و پیشرانههای قدرتمند مشهور است. ازجمله محصولات کلیدی این مجموعه میتوان به مدلهای کلاسیک مهمی چون کانتاش، میورا و دیابلو اشاره کرد که در عصر مدرن با سوپراسپرتهای گالاردو، اوراکان، تمراریو، مورسیهلاگو، آونتادور و روئلتو جایگزین شدند.
لامبورگینی درکنار تولید خودروهای تولید انبوه مدلهای منحصربهفرد بسیار گرانقیمتی را هم برای مشتریان بهخصوص خود توسعه میدهد که معمولا بر پایه پرچمدار وقت شرکت طراحی میشوند و با تکیهبر پیشرانهای قدرتمند، نهایت مهندسی این شرکت را به رخ رقبا میکشند. ازجمله مدلهای خاص این خودروساز اسپرت-لوکس میتوان به ابرخودروی وننو، SC18 و اینوینسیبل اشاره کرد. هر چند این برند تا پیش از آغاز برنامه برقیسازی به استفاده از پیشرانههای پرحجم تماما بنزینی مشهور بود اما هماکنون برنامه خود برای توقف تولید موتورهای کاملا درونسوز را کنار گذاشته و به مدلهای هیبریدی روی آورده است. مدلهای کنونی این خودروساز از همیشه قدرتمندتر و پیشرفتهتر شدهاند و طرفداران زیادی هم دارند.
شرکت لامبورگینی در شاخههای مختلف موتوراسپرت هم فعالیت میکند تا از پتانسیل بالای خودروهایش در این زمینههای ورزشی استفاده کند؛ هرچند که موفقیتهای این شرکت با رقبای آلمانی و ایتالیایی دیگر مانند پورشه و فراری قابلمقایسه نیست اما بیشک تاثیری مثبتی روی بهبود عملکرد خودروهایش گذاشته است. در ادامه میتوانید بهروزترین اخبار، مقالات، بررسیها را مطالعه کرده و ویدئوی مرتبط به آن را تماشا کنید.
-
نگاهی دقیقتر به ویژگیهای پیشرانه V8 جدید لامبورگینی تمراریو
پیشرانهٔ V8 جدید لامبورگینی برای تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت و دستیابی به ردلاین ۱۰ هزار rpm ویژگیهای چشمگیر و…
-
مقایسه لامبورگینی تمراریو با فراری 296 و مکلارن آرتورا، نبرد هیبریدی!
جدیدترین سوپراسپرت لامبورگینی با قوای محرکهٔ هیبریدی در قیاس با رقبای مستقیم خود از فراری و مکلارن چگونه خواهد بود؟…
-
لامبورگینی تمراریو معرفی شد، جانشین هوراکان با 920 اسب بخار قدرت
لامبورگینی تمراریو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید با ردلاین ۱۰ هزار rpm به همراه سه…
-
چرا لوگوی لامبورگینی از یک گاو نر تشکیل شده است؟
احتمالاً این سؤال برای شما هم پیش آمده که چرا در لوگوی لامبورگینی یک گاو نر به چشم میخورد. برندینگ…
-
رقابت جالب تویوتا GR یاریس و لامبورگینی آونتادور SV؛ کدامیک سریعتر است؟
در یک مسابقه جالب و عجیب، دو خودروی تویوتا GR یاریس و لامبورگینی آونتادور SV در مقابل یکدیگر قرار گرفتهاند.…
-
در نیمه اول سال 2024، رکورد فروش تاریخ لامبورگینی شکسته شد
لامبورگینی نیمسال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته و بهترین نتایج تاریخ خود را در زمینه فروش و درآمد تجربه…
-
درگ سوپراسپرتهای هیبرید، لامبورگینی روئلتو در برابر فراری 296 و SF90
روئلتو بهعنوان پرچمدار جدید لامبورگینی، علاوه بر سوپراسپرت همسطح خود از فراری، به مصاف سوپرکار هیبریدی ضعیفتر مارانلو هم رفته…
-
نگاهی به آناتومی پیشرانه V10 لامبورگینی و آئودی، آخرین نفسهای تنفس طبیعی
در اینجا نگاهی به اجزای اصلی پیشرانهٔ ۱۰ سیلندری خواهیم داشت که توسط لامبورگینی توسعه پیدا کرد و توسط آئودی…
-
درگ هیوندای آیونیک 5 N و لامبورگینی اونتادور SV، برق در برابر V12!
آیا در مسابقهٔ درگ هیوندای آیونیک ۵ N الکتریکی با ۶۵۰ اسب بخار قدرت حریف اونتادور سوپرولوچه با ۷۵۰ اسب…
-
معرفی لامبورگینی هوراکان EVO تیونینگ لیبرتی واک
جدیدترین محصول از مشهورترین شرکت ژاپنی در صنعت تیونینگ، لامبورگینی هواراکان را جذاب و شگفتانگیز جلوه میدهد. سال ۱۹۹۶، زمانی…
-
درگ جذاب هیوندای آیونیک 5N و شاسی بلندهای لامبورگینی، رولزرویس و مرسدس
هیوندای آیونیک 5N در مسابقه درگ با محصولات لامبورگینی، رولزرویس و مرسدس عملکرد درخشانی داشته است. ظاهر خودرو امری سلیقهای…
-
لامبورگینی اوراکان استراتو زیر تیغ منصوری
منصوری با تجهیز سوپراسپرت لامبورگینی به فیبرکربن و رینگهای مخصوص پا در راهی تازه گذاشته است. تقریبا همه ما با…
-
لامبورگینی وننو رودستر؛ رکورددار گران ترین خودروی جهان در حراج آنلاین
فروش یک دستگاه لامبورگینی وننو رودستر با قیمت ۶ میلیون دلار رکورد معاملات خودرو در یک حراجی آنلاین را شکست.…
-
لامبورگینی تمراریو 900 اسب بخار قدرت خواهد داشت
به گفتهٔ استفان وینکلمن، قوای محرکهٔ جانشین هوراکان با یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی، حدود ۹۰۰…
-
نگاهی دوباره به اگویستا 117 میلیون دلاری: هدیه تولد لامبورگینی به خودش
طراحی رادیکال، قدرت زیاد و قیمت چند میلیون دلاری تنها بخشی از المانهای مهم اگویستا به شمار میروند. همه چیز…
-
درگ جذاب لامبورگینی روئلتو با تسلا مدل S پلد، تقابل برق با V12 هیبرید
وقتی مسابقهٔ درگی بین دو نمونه از سریعترین خودروهای روی کره زمین یعنی تسلا مدل S پلد و لامبورگینی روئلتو…
-
پشت فرمان جدیدترین پرچمدار لامبورگینی: روئلتو هیبریدی
روئلتو هیبریدی ؛بهترین راندمان در میان پرچمداران لامبورگینی با طراحی متفاوت! مزایا معایب فرمانپذیری بهتر/ پیشرانه V12 دراماتیک/ کابین ارگونومیک/…
-
معرفی پیشرانه لامبورگینی تمراریو، V8 توربو با 800 اسب بخار و ردلاین 10 هزار rpm
جانشین لامبورگینی هوراکان به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی میللنگ تخت مجهز خواهد بود که در کنار سیستم…